Új hozzászólás Aktív témák
-
oliwire
őstag
Sziasztok,
Mi a véleményetek erről az Optimáról? [link] meg úgy alapból erről a típusról?
Nagyon tetszik nekem külsőre, hybridben ideális lenne nekem.
-
tailor
őstag
Sziasztok!
Jár valaki turbós i20-szal huzamosabb ideje - mondjuk 3-5 éve? Ha igen, mik a tapasztalatai? Visszaolvastam a fórumban, de kíváncsi lennék, hogy konkrétan a motorral volt-e valakinek bármilyen problémája? Tavasszal szeretnénk venni egy i20-at, és az 1.25-östől picit tartok, hogy harmatos lenne (2-es Focusról váltunk,115 LE). Előre is köszönöm!
Amúgy elnézve a használt kínálatot, eléggé sovány a felhozatal A felszereltségek is gyengék - szeretnék egy igen jól felszereltet venni (4 elektromos ablak, led menetfény, ülés- és kormányfűtés és lehetőleg navis fejegység) - itthon ez az esélytelen helyzet... Mennyire neccesek a külföldi autók? Hozott már be valaki kintről i20-ast? -
gaborbol
őstag
válasz oliwire #2252 üzenetére
En kerulnem, nagyivben.
Ez ugyan ez a beszaros motor, de mivel ez "hybrid" erre a visszahivas nem vonatkozik illetve vonatkozott.
Ha elszarja magat a motor, marpedig el fogja, a csere 1.5 milla korul van.
A markaszerviz keszit ugyan bevizsgalast, de semmit sem er, sokaknak hasalt el a motor honapokkal kesbb.Nezz utanna nagyon a motoroknak en nem vennek optimat 2016 elottrol.
Nekem egy 2020-as optimam van, hasznaltam vettem, fapad verzio, de arban es garban nem volt nala jobb.
-
Dare2Live
félisten
válasz gergobaby #2247 üzenetére
aki nem szokta, nincs füle hozzá annak semmiből.
De annyira nem probléma:
-1.6 tudtommal nem érintett. Ha lehet olyat kell venni. Persze vidéki városba ahol nem kell nyomni annyira nem előny az hogy erősebb.
-1.4nél 2013 utáninál én még nem hallottam lánc/vezérlés problémáról.
-ha 1.4 és 2013 elötti akkor ha bármi a legkevésbé is gyanus rá kell nézni. Vagy ha már 150kkm+van benne bele kell kalkulálni, hogy cserélni kell. Itt se kell megijedni túlnyomó részt nincs itt se baj vele de ha pont abba a "2%"ba esel ahol igen na azért érdemes megnézni. Itt érdemes lehet nézetni egy szelephézag, egr tisztítás, okoskerék mennyire kopott... dolgot is.Végezetül: Még a 2013 elötti 1.4ek is elég megbízható darabok. Sokkal inkább mint a legtöbb kisturbós vagy/ és DIs, DPFes... csoda.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
gergobaby
aktív tag
válasz Dare2Live #2255 üzenetére
Koszi szepen, viszonylag tulsulyban vannak az 1.4-esek, de figyelem hatha becsuszik egy szimpatikus 1.6-os is. Varoson kivulre nagyon nem menne, tenyleg csak klasszikus anyuka dolgozos/munkabajaros autoja lenne, az elozobe 10 ev alatt gyujtott 40 ezret :D
Elkepzeles szerint olyan 2 millio+ elso karbantartas (300-500e huf) arsavban nezelodunk, ebben megfelelonek tunnek ezek a kocsik.
-
AMD Power
titán
Villany autóról jut eszembe. Kollégám vett egy Kona Electricet. Jövő héten veszi át. Franc a fejébe, mondtam neki!
-
mdraco
őstag
Sziasztok,
van valami információ az új hyundai i30 1,5 DPI hagyományos szívómotorról? Neten alig kapni róla valamit, tesztetek stb. Vagy valami oka van? Kb májustól gyártják. -
Atlantis
veterán
Túl új még szerintem, évekig nem lesz róla megbízhatósági adat. Teszteknél meg..egy új motorról mit írhatnának, mint jót?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
kisza25
félisten
Dupla befecskendezéses direkt és szívó oldalon is, tesztet még nem láttam róla, mindkét motorfajtával van tapasztalatuk, a megbízhatóságára az idő ad választ.
Az oka az, hogy a koronavírus tetőzésekor jelent meg a kínálatban, engem is érdekel, hogy milyen, mert nekem továbbra is a szívó motor valóEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
gaborbol
őstag
válasz oliwire #2266 üzenetére
Forumokat olvasgatva egy tulajt lattam akinek 200k km-nel rottyant el, de a nagyatlag 130k es 160k korul, par volt ami viszont meg 100k-t sem birt.
A gond az, hogy nincs elojel, a markaszeviz csinal tesztet, de a tulajok tapasztalat alapjan semmit sem er.
Megallapitjak, minden ok es 3-5-8 honap mulva szevasz. Hiaba volt vegig vezetve szervizbe. Osszes olajcsere megvolt belevalo olajjal, akkor is megdoglik.
Nalunk ezek 6000-7000 dollartol indulnak teljesen normalis allapotban, csak hat orosz rulett, en annyiert sem mertem bevallalni.Ugyan az a motor, gondolnad hogy a hybrid redszer levesz valamit a terhelesbol es majd jobban birja, de nem.
En egy 2007-es prius rol valtottam es adta volna magat egy masik hibrid, nagyon korbeneztem es inkabb nem.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
válasz oliwire #2266 üzenetére
A probléma, hogy míg US, ROKban lawsuit volt és gigantikus visszahívások addig EUban uarra a 2.0, 2.4es thetakra semmi. pl [link] és ezután még volt újabb adag visszahívás 2019 és 2020ban is.
A 150kkmet rendes olajcserével ahogy anno olvastam kibírják odáig rendben. De utána bele kell locsolni 1misi+t. Ráadásul muszáj mert hajlamos kigyulladni akkor meg nem 1misi+ a költség hanem fix gtk.
Akinek kicsi elég ott az 1.4MPI, 1.6MPI ha erősebb az 1.6 TGDI. Ezek ismert kifort motorok, 1.4nél kell egy láncot nézni 100.000km környékén, 1.6TGDIt meg koksztalanítani de ennyi. Újban meg ahol kapható az 1.5 tuti lenne csak még min 5év mire kiderül, hogy tényleg olyan jó e.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
mlakat
csendes tag
Sziasztok! I30 2017 1.4 Tgdi autómhoz keresnék egy segítőkész hozzá értő szakembert. Sajnos a wastegate szelep nyitásakor valószínűleg annak a nyitó motorja (nem értek hozzá) iszonyatosan ciripel, olyan fém szerű hangot ad a szelep mozgásakor mintha valami alumínium lemez zörögne. Nem tudom mi lehet a gond az autóban 40e km van. Iszonyat idegesítő járókelők is felnéznek rá az utcán, munkából adódóan nem tudtam sajnos még a márkaszervízhez gurulni, kérlek segítsetek.
-
#31600896
törölt tag
Sziasztok!
2012-es Hyundai i30 1.4 benzines autónkhoz vettem cromaxnál levegőszűrőt, az egyik sarka csapott. Ma amikor ki akartam cserélni mérgesen tapasztaltam, hogy ami előtte volt benne kb. 1 centivel szélesebb, az a belevaló. Az új is belemegy, de van egy kis szabad rés. Mintha nem oda való lenne. Használható, vagy vigyem vissza? -
Dare2Live
félisten
és melyik ez a motor?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
kisza25
félisten
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
AMD Power
titán
-
Dare2Live
félisten
válasz AMD Power #2281 üzenetére
uaz a két link.
Napokban kutakodtam. Lánc probléma lényegében 1.6ot nem érinti. 1.4nél nem találtam 2014 utáni modellt ahol baja lett volna. Ettől még lehet de nem találtam. Ami a fura, hogy tömegével rohangálnak 200-300.000kkm felett is eredeti láncal. De van aki 500.000km felett jár eredeti láncal. Másnál meg 1.4 100kkmnél ugrott. Tippre sokkal jellemzöbb a végtelen kmel is eredeti lánc mint az ugrás. Csörgést csak az veszi észre aki erre rendesen odafigyel.
Viszont szembe jött egy probléma ami teljesen ismeretlen volt. Simán lehet, hogy csak az orosz 92es benzin mellékhatása. Automatikus fordítás angollal jól érthető.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Doze
aktív tag
Sziasztok, tegnap sikerült megvennem életem első új autóját... Ceed 1.4 gold 1.4 t gdi. Egyenlőre imádom.. De azért kellett lelki erő megenni pláne ős suzukisként, de egyszerűen jobb vétel volt... Viszont olvasgattam a tgdi után de nem láttam tipushibat.. De mondjuk nem is régi cucc még.. Birtokol valaki 1.4 tgdit itt? Kíváncsi lennék 1-2 dologra.
-
andyTM
őstag
[link] Unterbodenschutz KIA CEED Neuwagen, mit Seilfett.....
- valóban így néz ki egy vatta új ceed alulról? Barátunk nem volt örömittas... -
nagyúr
-
Doze
aktív tag
Futómű alkatrészeket hamar megkezdi a rozsda,valamint feknyerget, féltengelyt látom... Öntvény cuccot nem nagyon szoktak kívülről kezelni... Mert nem is.. Maga a bódé a lényeg az ne rohadjon.. Speciel én nem is fujogatnam 12 év atrozsdasodas gari.. 7 évig biztos hordom, addig meg ha rossz úgy is kiderul
-
nagyúr
Nekem is a németből hozott Rio-m, féltengely meg a féktárcsák, nyereg... stb csupa rozsda volt... tárcsákat cseréltettem is a márkaszervízbe, sajnos fizetős mutatvány volt, 250k, de még ígyis megérte a biztonság.
Szervizes mondta annyira össze volt már rohadva, hogy homokfúvóval tisztították a kerékagyat...
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Dare2Live
félisten
Kirakják gyártás után félévet murvára mind ilyen. Füvön/murván parkolsz párszor dettó. Első tél után detto.
Suzukiról szépeket mond, cink spray meglepett. De pl ez [link] erősen problémás. Megvétel után lekezelni és 5évente kitisztítani, ha azt szeretnéd, hogy 15-20helyett 30évesen rohadjon szét. Kia/Hyundai vonalon meg tök pozitiv, hogy alja átlagnál jobban le van kezelve.
Ezen a területen a mazda ami botrány. [link] De nissan és régi Daciakkal is van baj. Nah az tényleg bajos mert 10éves kora elött lehet lakatolni.
szerk: Én amúgy alámásztam megvétel után 1hónappal. Max rozsdapötyök voltak. pl[link] Illetve volt hely ahol a vastag rücsi kis helyen hiányzott. Amúgy ahol üregbe benyúltam ott volt a zsír, mindent ahova kell fedett a rücsi. A csavarok el fognak rohadni 10éves távban, de ez mindenhol ilyen.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Doze
aktív tag
válasz Dare2Live #2291 üzenetére
Én régi swiftes csoportban mozgok hosszú ideje, pláne 5 éve már azt hajtom, városba fogom is.. Na ami ott szét tud rohadni szét is rohad.... Tapasztaltak a szemeim , viszont az tény hogy 12 éve szüleim altal vásárolt sx4 rozsdamentes, kaszni illesztesnel mindenhol paszta, rucsi stb. De azért nem árt 1-2 havonta atmosni a kerekjarati íveket, magasnyomásúval atmosni az alját... Nem-nem tutujgatni vakszolgatni stb... Dobbetetek háta mögött kiszedni a retket stb
-
tag
Igazabol a kerdes nem Kia specifikus, de ha mar felmerult az alvazvedelem, tudtok olyan helyet, ahol jol csinaljak? Valahol olyan cikkek is voltak, hogy el is lehet rontani, pl, bezarni vizet az uregekbe, olyan helyre is kenni a trutymakot, ahova nem kene, etc.
2013-as Ceed JD amugy az alany, es bar anennyire lattam, nem rozsdas meg, de parszor akarnank vele menni ausztriaba telen, es jo lenne, ha attol se kezdene rozsdasodni.
-
Dare2Live
félisten
válasz tuareg85 #2293 üzenetére
Kia/Hyundai vonalon maradva. Alá kell másszni. Az én Vengamon ott a rücsi ahol kell, le van kezelve. Végig mindengol, egy sarok maradt ki minimál.
Üregekben benyúltam ott van a gyárilag felvitt zsír.
Nagyon meg van csinálva a korrozióvédelme tilos hozzányúlni. Ha tied is ilyen az tökéletes, nem szabad hozzányúlni.A csavarokkal, egyébb helyekkel meg nehéz mit kezdeni. Csavarokat összel le lehet fújni egy Dinitrol 1000el. Az tavaszig kitart és akkor 10-15évesen nem kell csavarhoz hegeszteni. De sok értelme nincs.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
tag
válasz tuareg85 #2293 üzenetére
Koszonom a valaszokat #2294 #2295 #2296
Azt ertem, hogy sok helyen rutin az alvazvedelem, de pl a totalcaron az egyik a-nezo-hozza-be-megnezetni-az-autojat videoban pont volt egy elrontott peldany, valami futomu-alkatresz cserehez is gyakorlatilag vesni kellett volna a vedo trutymakot. Ezert kerdeztem, hogy van-e konkret tapasztalat.
A dinitrol jo otlet, arra keresve mar vannak talalatok, majd felhivok 1-2-t.
Az meg, hogy nezzek ala, nem is olyan egyszeru, otthon nincs emelom, illetve ha alanezek es latok is valamit, hogyan mondom meg, hogy melyik helyen es mennyi rozsda oke? Szoval inkabb megelozoleg szeretnem lekezeltetni, hogy az ausztriai utak ne kezdjek el rohamosan leepiteni (felteve, hogy lehet meg valaha menni nyaralni).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tuareg85 #2293 üzenetére
Alvázra bitumenes cuccot én csak új autóra mernék fújni. Ha marad alatta egy pötty rozsda is, az nem fog látszani, csak szépen elrohad sunyiban. Szóval részemről kézi, aprólékos javítással kezdeném (csiszolás, aztán alapozó, majd fedő festék), utána pedig évente ismételt waxoyl irányba mennék (praktikusan osztrák út előttre időzítve), azt fel szabad vinni pőre fém felületre is nyugodtan, gátolni fogja a korróziót, és nyomon lehet követni a lemez állapotát tökéletesen.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz tuareg85 #2297 üzenetére
Én anno az Astrat úgy vettem lassan több mint 7 éve,hogy előtte nem sokkal lett alváz és üregvédelem csinálva rajta. Én vittem szerelőhöz ahol lakatos is volt. Ő nézte,hogy csinálták meg. Szerinte elég jó munkát végeztek rajta. Ami bizonyított is késöbb mert hiába rohadós típus az Astra az alja a mai napig "szép" korához képest. Pedig most lesz decemberben 20 éves.
-
Dare2Live
félisten
válasz tuareg85 #2297 üzenetére
Ami még eszembe jutott, hogy ilyenért simán vissza tudják dobni a gyári garit szóval óvatosan.
Gen2 yarisonál ismertek/tudom a kényes pontokat. 10+évesen kényes pontokon vagy ahol már megjelnt ha kellett minimál visszacsiszoltam, tiszítítottam, passzíváltam, aztán dinitrol 1000 majd, dinitrol fedőréteg(amit dinitrol1000hez írnak nem a rücsis/bitumenes).
Ezen felűl az üregeket "kiöntöttem" Dinitrol 1000el. Anyagköltség megállt 10.000Ftból. Anyagilag/"TCO"ra szerintem így jártam a legjobban.Jövőre küszöbről le fogom szedni műanyagot, benéztem nekem is már áll a föld. Utána kimosom, ha kell csiszolom, passziválom, dinitrol 1000+a hozzá írt fedőréteg.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- DUNE médialejátszók topicja
- LG V30 - vezércsel
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Hálózati / IP kamera
- Milyen monitort vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest