Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #56835 üzenetére

    Jó, mondjuk ha azokból a korabeli utakból indulunk ki, akkor tényleg logikus, hogy miért ne lett volna CX már akkor.
    De amúgy valóban, szerintem ezek a korabeli versenyzők sokkal keményebbek lehettek mint a maiak, ez persze nem azt jelenti, hogy a maiak puhányok, de ezeken a régi bringákon ilyen távok brutálisak lehettek. Itt aztán a doppingot még hírből sem ismerték. Elég csak ránézni arra az izomzatra, sok mai versenyző is megirigyelhetné, max akkor van ilyen vagy hasonló lába ha tele van vágva szteroiddal.

    hegyimorc: Na ne b@ssz! :D Kemény ez a videó. Nem gondoltam volna, hogy már akkoriban hódoltak ennek a sportágnak, így ebben a formában. Bár azt hozzáteszem, hogy én sem sok értelmét látom ennek az akadály futásnak kerékpárral. Mai napig nem látom az értelmét, ha már egyszer létezik a mtb, akkor minek még ez a cyclocross? Létezik sokkal alkalmasabb bringa is terepre mint a koskormányos cx bringa.

    Egyébként a régi montis DH videók is komolyak, így visszanézve, még ha nem is olyan régi a szakáig.
    Merev váz, 4-5cm-t rugózó villák, ezek voltak az igazi kamikazék. :)
    De még a kezdetleges össztelósok se sokat értek a pár centi rugóúttal. A védőfelszerelés is vicces mai szemmel, sima bringás tökfedő, cicanaci aztán jó napot. :) Elvétve látni protektort. A második videóban el is hangzik egy sebesség, 55mph, azaz 88,5km/h. :Y

    [link]
    [link]
    [link]
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz hegyimorc #56864 üzenetére

    Tulajdonképpen nekem semmi bajom a cx bringákkal, sőt általános felhasználásra szimpatikusabb is mint a klasszikus országúti. Amit túlzásnak tartok, azok a pályák. Olyan útviszonyokra akarják ráerőltetni ahova már monti kéne.

    Napfénysüti: 49-ben még csak nem volt dopping. Inkább a 70-es 80-as években indult meg.

    fpeter07: A CX verseny szinten annyira soha nem érdekelt, hogy ennek jobban utána nézzek. Én inkább bringa szempontból közelítem meg. Kifejezetten cx bringák nem biztos, hogy régebb óta vannak mint mtb.

    mike710: Milyen teló van abban a bringában?

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #56877 üzenetére

    A MTB kialakulásával azért tisztában vagyok, de a CX-et olyan szinten ismerem amit ma tudni lehet ezekről a bringákról. :)
    Nem tévedtek, de van ahova jobb a 29". Azért azt se felejtsük el, hogy ma már rengeteg ágra szakadt szét a monti.

    Napfénysüti: Na jó az igaz, hogy pl a különböző drogoknak is több száz vagy akár még régebbi múltjuk van. :) Biztos volt amivel kísérleteztek.

    mike710: A villát az testsúlyhoz és felhasználáshoz kell belőni, bemész egy bringa boltba és kérsz kölcsön telópumpát aztán felfújod az igényeidnek megfelelően. A csillapítás mértékét meg majd menet közben belövöd magadnak. Ezt boltbann nem szokták külön beállítani, csak ha kifejezetten kéred és megadod a paramétereket.

    A Bosch hajtásrendszerre gondolsz vagy a komplett bicajra? A bosch performace, aksival, kijelzővel, attól függ, hogy sima vagy a gps-es, kb 600-700k, ehhez jön hozzá a kerékpár ára, attól függ, hogy milyen szintű bringába van beépítve.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #56881 üzenetére

    Esetleg amfetamin, régen meg a coca cola is tartalmazott legálisan kokaint. Én is inkább valami ilyesmire gondolok, mint konkrétan hormonokra.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fpeter07 #56883 üzenetére

    Országútival terepen? :) Az már kimeríti a vandalizmus fogalmát. :)
    Szerintem ez nem ügyesség-nem ügyesség kérdése, minek szenvedjek valamivel, amikor van rá jobb megoldás is?
    Nekem amúgy szimpatikusak a cx bringák, de maximum light cross trekking felhasználást tudok elképzelni, mint terephasználatot. Jó minőségű dózer utak, rosszabb minőségű aszfalt ilyesmi. Erre tényleg fasza, haladós gép, de ne akarjuk már megerőszakolni egy komolyabb, köves gyökeres, meredekebb tereppel.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HEAHEA #56885 üzenetére

    A Bikemag cikke alapján:
    "A gravel sport kerékpárok körébe azokat a bringákat soroljuk majd, melyek nyergében a bringázás, mint mozgásforma élményét kereső sporttevékenységet végzünk. Gravel bike-ot érdemes vennünk, ha szeretünk gyorsan haladni, alapvetően aszfalton, de vegyesen terepen is, testedzés céljából, akár hosszabb távon. Nyilván egy gravel bike geometriája sokkal komfortosabb egy cyclocross bringáénál, és innentől kezdve ha a gumit nem nézzük, könnyen összemoshatóak például a tárcsafékes komfort országútikkal. Az Egyesült Államokban egyre népszerűbbek a gravel versenyek is, és könnyen lehet, hogy kinövi a jövőben magát egy gravel szakág, ami kicsit a cyclocross „maraton” változata lesz majd, hobbiszerűen sportolóknak."

    "A következő kategória a gravel túrakerékpárok, melyekről nemrég írtunk is. Itt olyan hajlított kormányos túrakerékpárokról van szó, melyeket alkalmassá tettek különböző kiegészítő túrafelszerelések felerősítésére is. A választott gumi függvényében dózerúton, könnyed terepen is teljes értékű kerékpár, „a túrázók Jolly Jokere”."

  • Runner_fxr

    Ármester

    Mountainbike Worlds Durango 1990 Juli Furtado John Tomac John Tomac keményet csapat a koskormányos mtb-al. :) Lehet innen vette az ötletet a Cannondale a Slate bringájuk megalkotásakor. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #56951 üzenetére

    Hayes stroker ace fékeimbe is fémes betétet használtam, szó szerint beleharaptak a tárcsába. Mondjuk ott 203mm-es tárcsákon dolgoztak, de magyar viszonylatba sehol nem ment el a fékerő. Bírták a gyűrődést. Gyantás valóban nem sok mindenre jó. Durvább, saras terep használat mellett már néhány száz km után látszik rajta a kopás. Ha megég akkor meg aztán el lehet búcsúzni a fékerőtől.

    Napfénysüti: Tomac egy igazi bolond volt, persze jó értelemben. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dani_kp #57003 üzenetére

    Ha a bringa meg van hozzá, akkor tavasszal és nyáron vannak ilyen 1 napos kiruccanások osztrák bringaparkokba, nem vészes az ára, visznek bringával együtt. Az szerintem simán vállalható árban.
    Ha nincs DH bringád akkor lehet bérelni is, vagy veszel egy régi darabot az aprón. Annyira nem elérhetetlen.
    Mondjuk sajnálom, hogy idehaza nincsenek rendes felvonós pályák. Nyilván nincsenek akkora hegyeink, de külföldön se minden pálya nagy hegyeken van. Simán kivitelezhető lehetne idehaza is. A libegő alatt konkrétan nagyon komoly DH pályát lehetne építeni, nem is értem, hogy abba miért nem tesz valaki pénzt? Ráadásul megoldódna a hosszú évek óta tartó konfliktus helyzet is a Budai hegységben a déhások és a túrázók között.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz gergo5991 #57023 üzenetére

    Szerintem ezt inkább a kardiológusoddal beszéld meg. Teljesen mindegy, hogy itt mit mondanak, tudtommal itt senki sem orvos, de még ha az lenne, vizsgálat nélkül akkor sem sokat érne a véleménye.

    Amúgy 140-150-es vérnyomás gyógyszer mellett elég soknak tűnik. A normál vérnyomás 140/90 alatti.

    A 175-ös pulzus nagyobb terhelés mellett nem számít soknak. Egyébként ezt sport orvostól tudom, hogy nem az a fontos, hogy mennyi a max pulzus, hanem inkább az a fontosabb adat, hogy mennyi idő alatt áll vissza normál állapotba (60-70/perc). A terheléses vizsgálatnál is inkább ez a mérvadó, kevésbé az, hogy mennyire megy fel.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #57035 üzenetére

    Ismerős a szitu, egyébként elég sok embert érint egy olyan fajta tünet, hogy a rendelőben mért vérnyomása magasabb a normál értéknél, otthon viszont normális értékeket mér. Ezt a dokik fehér köpeny magas vérnyomásnak nevezik, aminek a hátterében általában semmilyen egészségügyi probléma nincs, csak a vegetatív idegrendszered túlműködik. Hasonló mint a pánik roham. Egyébként engem is érint a probléma, nem tudom megmagyarázni miért, de a rendelőben mindig magasabbat mérnek mint a normál. A háziorvos rám aggatta a 24 órás vérnyomás mérőt, teljes vérképet is kért, de semmi problémát nem látott. Ezért gyógyszert sem kaptam. Mondta az üzemorvosom is, hogy ha ezt most elkezdenék gyógyszerrel kezelni, akkor otthon, nyugodt körülmények között úgy leesne a vérnyomásom, hogy akár el is ájulhatnék. Ezért ezzel nincs is semmi teendő. Viszont akinek vérnyomás csökkentő mellett 140-150 a vérnyomása, otthon mérve is, ott már nyilván van tényleges magas várnyomás betegség, amit kezelni kell és beállítani a megfelelő gyógyszer adagot. Mint írta volt 170 feletti is, az meg már pláne nem játék.

    hegyimorc: A Shimano Steps nekem sem tetszik, a kijelző még hagyján, de az egész rendszer kicsit gagyi benyomást kelt, és gyengébb is mint a konkurencia. Árban viszont ehhez mérten drága. A Bosch vagy Yamaha rendszere erősebb is és szerintem szebb is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz hegyimorc #57041 üzenetére

    A legolcsobb modellek szoktak ilyen minimalistak lenni. Ezek inkabb agymotorosak. Illetve a bulls green mover rendszere is jopofa. Ant+ kompatibilisek a kijelzok, es nem tul nagyok.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz hegyimorc #57045 üzenetére

    Azert a Bosch kijelzok nem csunyak es a funkciok is rendben vannak. A shimano steps meg valoban kicsit butan nez ki.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HEAHEA #57060 üzenetére

    Nekem pont ilyen oram van, pulzusmero ovvel. Teljesen jol mukodik. Elotte sigma rox 6.0 volt, az is ugyan ilyen jo volt. Szoval szerintem barmelyiket veszed nem jarsz rosszul. Ezek mar eleg komoly orak, nem alap modellek. Egy garmin vagy polar komolyabb, de arban is az. Olyan ez mint az akcio kamera, ha kevesebb penzed van, vehetsz sj-t, ami mar nem rossz, de nyilvan nem gopro, viszont arban is mas.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #57121 üzenetére

    Azért az hozzátartozik az igazsághoz, hogy ezek a kínai cree ledes lámpák, 1000-1200 lumen fénnyel és tízen ezer ft-os árcédulával, igencsak gagyi minőséget képviselnek pl rögzítés terén, meg úgy összességében az anyaghasználatuk nevetséges. És elég randák is. Én akkor már több értelmét látom egy szerényebb, de még mindig elfogadható fényű, 300 lumen körüli lámpának, minőségibb kivitelben hasonló áron. 300 lumen már elég jó átlag használatra, még közvilágítás nélkül is.
    Azért az nem véletlen, hogy egy kínai 1200 lumenes lámpát meg kapsz 15k-ért míg ugyan ez a fényerő cateye-ból kb 50 ezer.

    A lupine valóban a bringa világítás csúcsa, de azért ez a Cateye volt 6000 nagyon durvára sikerült. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #57125 üzenetére

    Persze, fókuszálást ezeken a lámpákon nem érdemes keresni. Tényleg rohadt idegesítő amikor pofán világítanak, vagy inkább elvakítanak egy ilyen vacakkal, ráadásul városban, ahol épp semmi szükség ekkora fényre. Egy csomó bringás ezen élvezkedik, a bringája nem ér 2 ft-ot, katasztrofális a műszaki állapota, de menőznek az 1000 lumennel.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dilikutya #57127 üzenetére

    Ezek közül egyik sem túl erős, inkább az a kategória, hogy jobban látnak vele, mint a legolcsóbbakkal. 300 lumen alá nem adnám. Ezek inkább 15k körül vannak.

    Cateye Volt 300
    Infini Super lava

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dilikutya #57131 üzenetére

    Ezek a bikefun lámpák kb egykutya, meg amiket fentebb linkeltél. Persze ha csak ennyit szánsz rá akkor ez van, de ha közvilágítás nélkül is használható fényt szeretnél, akkor ennél kicsit többet kell áldoznod lámpára.
    A Trelock-nak van pár használható lámpája amik ceruza elemmel működnek. LS 750
    Elég jó minőségű fényszóró lencse van benne, szépen teríti a fényt. Viszont a legtöbb normálisabb minőségű lámpa inkább aksiról működik. Én is inkább ezeket preferálom, nekem a Trelock túl nagy, de sokan szeretik.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dilikutya #57133 üzenetére

    Én csak erre a hsz-re reagáltam "Mondjatok már jó kerékpárlámpát! Valami erős fényű kellene, nem csak a KRESZ miatti látszódáshoz kéne, hanem ténylegesen világítani." Az én meglátásom szerint erős fényű lámpa, ténylegesen világítani, nem igazán van 10k alatt, és még a tizenezres lámpák sem csinálnak nappali fényt. A gagyi kínai fényágyúk sem, bár azok elég erősek, csak csapnivaló az anyagminőségük.
    Szerintem egy tizen pár ezres lámpa még bőven a realitások talaja, de hát nem vagyunk egyformák. :)
    Abban a kategóriában ahol nézelődsz csodák és nagy különbségek nincsenek.
    Én szerintem ezt venném 5-6k körüli kategóriában. Infini lava.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #57136 üzenetére

    Én nem a magicshine-ra gondoltam egyébként. Az még elmegy, mondjuk nem is 10-15k amikről Te beszélsz.
    A cateye-nak valóban vannak fos és drága lámpái, de vannak azért jobb modellek is. A volt 1200 pl elég jó darab, és nem kell külön aksit ráaggatni a bringára, hanem kompakt. Én éppenséggel hányingert kapok attól, hogy egy gumigyűrűvel van rögzítve egy komolyabb lámpa. Nekem az ne forogjon el semerre. Az összes kínai fos elmozdul. Szarok az aksik, könnyen beázik, nekem ment tönkre ilyen cree T6 ledes noname gagyi. A velotech 1000 is egy trágya. Az infini super lava árában van, nem tudom ismered e, de azért elég jó fénye van, minőségben meg nem egy kategória egy velotech-el. Jó a rögzítése, nem forog el. Én sem azt mondom, hogy 800 euróért vegyünk lámpát, de inkább választok egy kicsit kisebb fényerejűt minőségibb kivitelben, vagy adok érte kicsit többet. Abban igazat adok, hogy rengeteg márkás, de nagyon gyenge lámpa van 10-15 ezer körül. Tudni kell mit szabad megvenni és mit nem.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fjudors #57141 üzenetére

    Na ácsi, ez mi?
    ".megint az van, hogy ami nem a te választásod , az szokás szerint nem jó, gagyi, ócska..mert te nem azt használod, szerinted az nem jó, ezért gagyi.szokás szerint megint leszólod, amit nem ismersz, aztán egyszer majd megvilágosodsz."
    Neked is van egy véleményed, és nekem is engedtessék meg, hogy legyen! Beszélgetünk itt termékekről, te meg átcsapsz személyeskedésbe, csak azért mert megfogalmaztam némi kritikát egy bizonyos fajta termékcsoportra? Szerinted ez így okés, ombre?
    Én is belemehetnék abba, hogy hány ember beszélt már itt baromságokat, majd megvilágosodott, de nem teszem. Nem szokásom leszólni olyat amit nem ismerek, ellenben mások rendszeresen igen, itt a fórumban, az még nem tűnt fel?
    X3-as lámpám valóban nem volt, de jó néhány, nevezzük gyengébb minőségű kínai lámpának, volt már. Szóval tapasztalatból írtam. Nem azt mondtam, hogy használhatatlan, meg, hogy egy 300 lumenes lámpa mindenhova elég, (tisztában vagyok ezekkel a teljesítményekkel, nem kell nekem ezt ragoznod) hanem azt mondtam, hogy számos ponton gyenge minőségűek az anyaghasználatuk miatt. És inkább adok érte többet kicsit, de legyen minőségibb a kivitelezése is, ne csak nagy fénye legyen.
    Ettől felőlem azt veszel amit akarsz, soha nem szólnék meg érte senkit, vagy nem tudom mi a fenéért feltételezel rólam ilyeneket?

    zoli03: Én nem azt mondtam, hogy a 300 lumen minden szituációban elég, csak azt, hogy nagy általánosságban elég lehet. Terepen sötétben kell az 1000 lumen is akár, aztán mindenki eldöntheti, hogy fizet többet egy márkásabb lámpáért vagy vesz egy olcsóbbat. Én már megjártam párszor az olcsóbbakkal.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #57155 üzenetére

    Ha megmozgatod oldal irányba a hajtókarokat akkor érezni fogsz kisebb vagy nagyobb kotyogást. Illetve ilyenkor már recsegő, pattogó hangot is szokott adni tekerés közben. Általában ez szokott lenni. Ez persze lehet attól is, hogy csak meglazult és egy meghúzás is segíthet. Illetve ha ledobod a láncot a lánctányérokról akkor a hajtókart megforgatva is lehet érezni ha szorul. Persze legtökéletesebben akkor érzed ha le van szedve a hajtókar és a közvetlenül a tengelyt forgatod meg.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #57158 üzenetére

    Ha nem lötyög és szépen forog akkor különösebb gond nincs még. A csapágy forgásának is van hangja, hogy ez mennyire hallható az típustól is függ és attól is, hogy mennyi kenőanyag van még benne.
    Elmondásod alapján különösebb probléma nincs szerintem.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #57226 üzenetére

    A kategória neve Slopestyle.
    Valóban, ez amolyan össztelós dirt bicó, rövid rugóúttal (100mm), masszív felépítéssel, extrém felhasználásra. Van aki 4 cross-ra is ilyet használ. De a merev dirt vázak is nagyon népszerűek ezekben a kategóriákban.
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #57229 üzenetére

    DH bringamon nekem is belso volt, manapsag egy shadow plus-os hatso valtoval mar azert kevesbe csapkod a lanc, ilyen tepozsras vedok is jok szoktak lenni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #57235 üzenetére

    Nekem a Deore XT RD-M786 SGS Shadow Plus váltó nem csapkod egyáltalán, még akkor is alig, ha nincs bekapcsolva az a plusz stabilizáló. Bekapcsolva meg aztán szó szerint semmi hangja, még nem hallottam megcsörrenni a láncot durvább terepen se.

    maximilian4: Az RS 30 gold egy belépő kategóriás levegős XC villa. Nem a legalapabb, de belépőnek nevezhető. Elképzelhető, hogy vissza lehet állítani 100mm-útra, de ez csak szétszedés után fog kiderülni. Hézagoló gyűrűt kell kivenni.

    ---Lasali---: Valóban sok használhatatlan tépőzáras láncvilla védő van. És az sem mindegy hol fut a bovden. Viszont vannak ezekből jobb minőségűek is. Például gumibevonat van rajta. Komolyabb bringákhoz gyári tartozékként szoktak is adni. Ezek jól működnek. És az sem mindegy milyen vastagságú láncvillához melyiket veszed, mert többféle méretben is van. Egyébként én is a belsőt preferálom, azzal tényleg sokkal jobban be lehet tekerni a láncvillát.
    DH bicómon mindig olyan volt, sőt a váz aljára egy régi, kopott külsőt gyors kötözőztem. :) Na az aztán védett a felcsapódó kövektől.
    Egyébként ezek az új kapcsolható feszességű shimano váltók nálam nagyon beváltak. Tényleg szinte alig csapkod a lánc. Ismerősömnél úgy szintén jól működik.

    Nem haragszom, valóban kicsit elbeszéltünk egymás mellett, meg amúgy sem vagyok haragtartó. :) Illetve nem is Te voltál az aki személyeskedésbe csapott át. Rád nem haragudtam, inkább fjudors-ra.

    Integrale: Anno én is gyors kötözővel rögzítettem a belsőt a láncvillára, működött, nem jött le.

    (#57176) Tigerteam: Nyáron voltunk a barátnőmmel Eplényben, szülei ott laknak, bringáztunk is. Ránk is esteledett egyik alkalommal, elég sűrű az erdő arrafelé, de gond nélkül kijöttünk a 300 lumennel.
    Szerintem sokan még nappal sem mernek komolyabb terepen akár 30-40-el menni, nem hogy éjszaka, hogy ténylegesen szükség legyen több ezer lumenre. Persze vannak felhasználási területek amikor kell nagyobb fény, meg a külön aksi is, nem vitatom, de azért ez egy szűk réteg. Nagy általánosságban szerintem is elég a 300 lumen körüli fény, és valóban fontos a lencse és a szórás is. A rögzítés mellett például pont ez nem tetszett az egyik kínai, olcsóbb (sajnos nem emlékszem a márkára) 1200 lumenes lámpámban, brutál fénye volt, de csak egy kisebb foltban, nem terített olyan jól. Egy jó lencse sokat tud dobni. Nyilván nem ismerem az összes kínai gyártót és típust, biztos vannak jobbak is, de engem nem annyira győztek meg az olcsó, de nagy teljesítményű lámpákkal. Persze az nem vitás, hogy nevetségesen alacsony összegért lehet hozzájutni elég nagy teljesítményhez.. Ami nyilván sok embernek csábító ajánlat.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #57265 üzenetére

    Érdekes, nekem elég jól működik. Régebben inkább sram párti voltam, de ezek az újabb shimano váltók engem meggyőztek.
    Nekem kb megszűnt a lánccsapkodás, az igaz, hogy ez elektromos bergamont-on egy tányér van elöl, illetve van még egy plusz görgő is. Biztos ez is hozzájárul. Viszont az egyik haverom Giant Trance bicóján hagyományos 2 X 10-es hajtás mellett is alig van lánc csapkodás, pedig egyikőnk se az a kényelmes montis, szeretjük megereszteni.

    Cathfaern: Pontosan milyen szemüveged van? A jobb fajtákon van pára taszító bevonat, ez egyben vízlepergető is. Nekem van több Uvex szemüvegem, egyik sem szokott zavaróan vízpárás lenni, vagy úgy kinézni mint amit linkeltél, pedig minden nap bringával megyek melóba, akármilyen az idő. Esetleg megpróbálhatsz egy pára taszító sprayt, lehet kapni szemüvegekhez, hátha segít.

    fpeter07: Szerintem ez azon is múlik, hogy milyen kialakítású a szemüveged és milyen az a sapka, engem nem zavar a sapka szemüveg kombó. A sapkára még ráveszem a bringás sisakot is.

    Lenne egy kérdésem is, használ itt valaki levegőszűrő maszkot?
    Én régebben tettem egy próbát a Respro techno maszkkal, de az M-es kicsi volt az L-es meg nagy. Borzalmasan zavaró volt a viselete, nem tudott úgy felfeküdni az arcomra, hogy zárjon rendesen, és még a szemüvegem is párásodott, pedig amúgy sosem párásodik. Azóta hanyagolom, viszont gondolkodom rajta, hogy talán kipróbálok egy másik fajtát, mert napi rendszerességgel a Budapesti bringázás ad a tüdőnek.

    Kicsit téliesítettem a melóba járóst. :) Nem szeretem a sárvédőket, de már muszáj volt valamit rátenni.
    [link]
    [link]
    [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #57285 üzenetére

    Köszi, a Te bicód is szép darab!

    Azért ahhoz ritka nagy köcsögnek kell lenni, hogy valaki ilyen szinten átverjen, hogy direkt nem azt szereli be mint amit odavittél. Ezeknek az alkatrészeknek a beszerelése rutin művelet egy szervízben. Emiatt csak nem kell pestig feljönnöd. :)
    A hátsó váltódnál talán azért érzed nehezebbnek a váltást mert sram. Azok kicsit durvábban működnek mint a shimano. Persze az is elképzelhető, hogy szorul a bovdened. A váltókar végén lévő tekerővel a bovden feszességet tudod állítani, az a váltó beállításához kell. Azon nem fog változtatni, hogy mekkora erővel kell nyomni, csak elállítod a váltót ha feleslegesen tekergeted. Meg kell nézni, hogy szorul e a bovden. Ha igen akkor javaslom, hogy cseréld ki házzal együtt. Ezt a legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy felváltasz hátul a legnagyobb fogaskerékre, majd a váltókarral leváltogatsz a legkisebb fokozatra, eközben már ne tekerd, maradjon a lánc a legnagyobb fogaskeréken hátul. Ilyenkor fellazul a bovden es ki tudod akasztani. Meg tudod nezni, hogy siklik e szépen a házban.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Napfénysüti #57305 üzenetére

    Akkor pont fordítva csináltad, a kupakkal húzod előbb össze a kormánycsapágyat, majd utána húzod meg a stucnit. Azért is volt fura hogy megszakadt a menet, mert ha azt jó sorrendben ennyire megtéped akkor kb megszorul fixre a kormánycsapágyad, azt csak egy kicsit kell meghúzni, hogy ne kotyogjon de könnyen forogjon a csapágy.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Napfénysüti #57308 üzenetére

    Az a baj ezzel, hogy hiaba nem szakitod meg, a kormanycsapagyat csak akkor tudod optimalisan beallitani ha elobb a kupaknal huzod.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Cathfaern #57287 üzenetére

    Bringás szemüveggel mindenképpen más lenne. Arra figyelj, hogy sok helyen árulnak olcsón munkavédelmi szemüvegeket is. Az ugye nyilván nem bringás körülményekre van felkészítve. Az Uvex-nek is vannak munkavédelmi termékei. Volt már aki ez alapján ítélte meg a márkát, és ezért nem volt megelégedve. Érdemes speciálisan bringázáshoz gyártott szemüvegeket keresni, meghálálja. :)

    A párásodás csak az egyik gondom volt amikor maszkot használtam. A másik gond az volt, hogy nem illeszkedett megfelelően az arcformámhoz. Sajnos a Respro-n kívül mással nincs tapasztalatom.

    TayRol: Befogtam a Revox-ot munkába járósnak, most minden nap azt használom. Télen amúgy se sok értelme van hirdetni bármelyiket is, annyira nem vagyok megszorulva, hogy nyomott áron adjak el mindent. Ilyenkor meg csak akkor tudsz eladni kerékpárt ha jócskán piaci ár alatt kínálod.
    Megvárom a tavaszt aztán megválok mindegyiktől és új bringák lesznek, azt még nem tudom milyen, de biztos, hogy Bergamont. :) Esetleg Cube.

    fpeter07: Hát azért én érzem, hogy nagyon rossz a levegő. Vannak kevésbé rossz részek is, a hegyvidék kifejezetten jó, de a belváros sokszor borzalmas.

    Crytec210: Chemtrail? Szerintem az egy hülyeség. Valami elmebeteg Amerikai kitalálta, aztán végigsöpört a világon. Abszolút logikátlan az egész, egyáltalán nem életszerű. Kizártnak tartom, hogy szándékosan mérgezik a levegőt.

    cseter: Kb 40-50k-t érhet.

    raczger: Na ez a bringás paradicsom. :) Jövőre én is tervezek egy hasonlót az Alpinbike-al. A táv és a szint is nagyjából ennyi lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz raczger #57317 üzenetére

    Nem verseny, bár eléggé embert próbáló a túra, az biztos. Az Alpinbike egy kerékpárbolt és kerékpáros klub is egyben. Tavasztól őszig kb hetente szerveznek túrákat és teszt tekeréseket. Én már jó párszor voltam velük hazai túrákon. Az Alpok átszelés (Cross Alps túra) a legnagyobb és legkeményebb túrájuk.
    Kb 400km táv és 12000m szint. Kizárólag terepen, az Alpokban. Erre szeretnék elmenni, remélem jövőre összejön.

    ---Lasali---: Igen, egyetértek!

    maximilian4: Nem mondom, hogy ebben nincs igazság, sajnos egyre egészségtelenebb a környezet amiben a legtöbb ember kénytelen élni. Beleértve a levegőt és a tápanyagokat is.
    De azt sem szabad elfelejteni, hogy az emberi szervezet rendkívül alkalmazkodó. Lehet nem tökéletes a példa, de nézz meg egy drogfüggőt. Egy heroinfüggő, vagy valamilyen kőkemény dizájner drog függő, annyi kábítószert el tud fogyasztani egy nap, aminek akár a felétől, egy átlag, egészséges ember azonnal meghalna. Sajnos volt több ismerősöm is aki kemény drogfüggő lett, saját szememmel is láttam milyen kábítószer mennyiségeket el tudtak pusztítani. Szerintem abba akár több ember is belehalt volna, ha megpróbálták volna akár együttes erővel elfogyasztani azokat az adagokat.
    Ez nem jelenti azt, hogy a végtelenségig mehet büntetlenül, csak próbáltam érzékeltetni, hogy az emberi szervezet tud alkalmazkodni szélsőséges körülmények esetén is. Persze van aki gyengébb és beteg lesz, de a többség szervezete alkalmazkodik. Ettől még nagy a rizikó, ha ennyire szennyezzük a környezetet, de azért nem törvényszerű, hogy mindenki rákos lesz aki mondjuk belvárosban él. Abban sem lehetsz biztos, hogy az a szomszédod nem lett volna rákos ugyan úgy egy erdő közepén. Ez a génjeinkben is benne van. Persze az is lehet, hogy rásegített a szmog. Ha nem tudnánk alkalmazkodni a környezetünkhöz, már rég kipusztult volna az emberiség nagy része.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #57321 üzenetére

    Boldog Karácsonyt Mindenkinek! :)

    Ha belegondolunk, 20-30 évvel ez előtt sem lehetett jobb a helyzet, már ami a levegő szennyezést illeti. Budapest és a többi város is tele volt 2 ütemű járművel, és a disel meg gőz mozdonyok is keményen szennyezték a levegőt.
    Ehhez képest manapság azért ha nem is jobb, de talán nem romlott a helyzet.
    Szerintem embere válogatja, hogy ki mit bír ki. Amilyen kapzsi az ember, el tudom képzelni, hogy idővel eljön az a pillanat amikor emberi életre alkalmatlan lesz a föld légköre. Búra alatt fogunk élni. Az egyik legnagyobb pazarlás véleményem szerint az az olaj. Már réges régen át lehetett volna térni alternatív meghajtásra, de még mindig ott tartunk, hogy bányásszuk a kőolajat, amiből benzint és gázolajat készítünk. Mindezt azért mert bizonyos érdekcsoportoknak ez nagy biznisz. A gazdag arab országok pénz szórása egyszerűen vérlázító. A föld legnagyobb kártevői. Viszont ennek előbb utóbb mindenki kárát fogja látni. Biztos vagyok benne, hogy ez a bolygó lakhatatlanná fog válni. Nem lesz ember aki túl fogja élni.

    Az orvostudomány annyira fejlett manapság, hogy rengeteg gyenge ember is viszonylag hosszú életet tud élni, így ez a természetes kiválasztódás manapság kevésbé érvényesül.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Rottweiler89 #57368 üzenetére

    Szerintem ha felteszel egy Am montira egy ilyen kulsot, akkor kb ertelmet vesziti az Am kategoria. Semmire nem mesz ilyen kulsovel mar kozepes nehezsegu terepen se. Ezek a vegyes hasznalatra gyartott kulsok inkabb cross trekking szeru felhasznalasra jok. Konkret terepezesre, plane Am montival, alkalmatlanok.
    En is inkabb azt javaslom, hogy normalis terep kulso nagyobb nyomason az aszfalt hasznalatra es terepezeshez leereszted 2,3 bar koruli ertekre, vagy 2 szett kulso, egy rendes aszfaltos es egy rendes terepezos. Aztan cserelgeted, annak alapjan, hogy hova mesz bicajozni. De a leg idealisabb inkabb 2 bringa lenne, egy aszfaltozos meg a terepezos. Sajnos ez a legyen jo mindenhova megoldas sokszor azt eredmenyezi, hogy igazan sehova se lesz jo. Mindenre jo bringa es kulso nem letezik, csak nagyon nagy kompromisszumokkal.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #57371 üzenetére

    Igen, nagyjából olyan.

    Rottweiler89: Egy bütykös 2.1-2.25-ös terep külsőnek lesz hangja aszfalton, lehetnek elteresek az alapjan, hogy milyen keverékű a gumi, de egyik bütykös gumi se fog olyan halkan suhanni mint egy aszfaltra tervezett. Schwalbe Nobby nic teljesen vállalható, nekem nem tűnik túl zajosnak. Én azt nem értem, hogy minek neked Am fully mtb, ha ilyen problémáid vannak, hogy zajos a terep külső? :) Lehet akkor nem egy ilyen bringára lenne szükséged hanem valami cross trekking kellett volna.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #57405 üzenetére

    Amióta egy ismerősömnek eltört a karbon telója, és összetörte magát, én kicsit tartok ezektől. Nincs bajom a karbonnal, de valahogy villában nem szeretnék ilyet. Arra nem emlékszem, hogy dt vagy rock shox volt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #57421 üzenetére

    Komolyak ezek a karbon cuccok, de azért még mindig több a selejt mint egy alunál, vagy egyéb fém ötvözeteknél. Nagyobb a hibázás lehetősége. Az ismerősöm karbon villája is gyári hibás volt, azért tört el. Persze ez már nem vigasztalja miután eltört egy nyakcsigolyája, egy halom műtét után is félig nyomorék.
    Nyilván neki nagyon nagy balszerencséje volt, és ritka eset, de én inkább kihagyom a karbon villákat. XC-re használta amúgy a bringát, nem igazán durvult vele.

    Szerintem normál 135mm-es gyors záras hátsó agyat fogad a vázad.

    BMW001: Igen, 120-as vázba jobb lesz sokkal a 120-as villa, mint a 140-es, jobban összhangba lehet hozni az első és hátsó rugózást. Én kihagynám a karbon telót, de ez nyilván az én "hülyeségem" is.
    Nagyon rossz emlék köt hozzá, vagy is inkább az ismerősömet, ami persze nem jelenti azt, hogy másnak is gondja lehet vele.
    A leginkább a karbon nyaktól ver ki a víz. :) Nem mernék egy ilyen villával csapatni.
    Jól tetted, hogy hagytad a 100-ast, 120-lesz az optimális.

    Nagyon jó kis gép ez a Speci Demo. Ez egy igazi legendás DH gép. Az első emelkedőig biztos tud majd veled együtt tekerni. :) Ez egy 200mm-es rugóúttal rendelkező ízig vérig DH gép, csak felvonós pályán lehet élvezettel használni, felfelé csak tolni lehet. Lefelé viszont állat, majd próbáld ki. 4-5 métert úgy ugratsz vele, mintha az XC gépeddel leugranál egy 2-es lépcsőről. :)

    Sleek: Szerintem nem sok értelme van ezzel a varratással foglalkozni, nem olyan drága: [link]
    Rengeteg bringás boltba kapható térdmelegítő szart se ér. Neopren anyagok a jók, azt tuti nem fújja át a szél. Én is motoros boltba vettem, kb 5 éve használom és még mindig jó. 3-4 ezer ft volt. Tulajdonképpen ez az egyik legfontosabb téli ruhadarab ha bringázol a hidegben. Még is a bringások nagy része kihagyja.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Sleek #57436 üzenetére

    Sí aláöltözőt felveszel alulra, arra réveszed a neopren térdmelegítőt, majd erre ráveszed akár a normál utcai nadrágot is, nem fogsz fázni 0 fokig. Legalább is nálam nincs gond. 0 fok alatt már kell kívülre valami komolyabb téli gatya is. Akár bringás, akár túrázós, vagy sínadrág ha nagyon nagy a zimankó.
    Nálam ez így működik, persze mindenkinek más a hőérzete. Meg az sem mindegy mekkora távokat megyünk a hidegben. Az biztos, ha alul van rajtad egy aláöltöző, plusz neopren térdmelegítő, az sokat felfog.

    kacsyx: SJ tényleg nem rossz, de azért nyilván nem gopro, nem csak árban különböznek. Az olcsóbb SJ-k abszolút jó ár-értékűek, de a kicsit drágábbak már kevésbé, akkor lehet inkább vadásznék valami használt gopro 3-at. Illetve a mobius kamera sem rossz, ha nem kell mellpánt akkor az is jó alternatíva, van olyan jó képe mint az SJ-nek, sőt, nekem még jobban is tetszik.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #57441 üzenetére

    Már jó pár éve volt az eset és nem is a legközelebbi ismerősömmel történt. Sajnos nem emlékszek már minden részletre, azt tudom, hogy egy merida monti volt és karbon telóval. Úgy emlékszem, hogy a nyaknál tört el, de mint ahogy ---Lasali--- is említette, inkább a vállnál vannak nagyobb erőhatásnak kitéve, így a törés is ott a jellemzőbb. Itt egy gyártási hiba okozta a törést. Egyébként a telók jellemzően még a kereszt merevítő hídnál is szoktak törni.

    Hát az elmondottak alapján azzal a bicajjal nagyon mellényúlt. Nem sok mindenre fogja tudni használni. El lehet vele tekerészni sík úton, de mint Te is érezted nem könnyű hajtani. Ez ugye adódik a jelentősebb súlyából (17-18kg), és a hatalmas rugóútból, ami rengeteg energiát elnyel tekerés közben. Egy Dh bicó rugózása nem is zárható és ha optimálisan be van állítva a súlyodhoz akkor valóban elég nagy beülése van, tényleg olyan mint egy hintaágy. Egyébként nagyon ki tudja tolni a határaid lefelé, először nyilván fura egy XC géphez képest az az extrém geometria, de hamar hozzá lehet szokni és akkor már eléggé lehet vele csapatni. Rengeteg hibádat is korrigálni tud, a telók olyan gödröket, gyökereket, köveket kimozognak, amiket egy normál kis rugóutas monti képtelen. Ott esés lenne belőle, itt meg a bringán maradsz, így leszel egyre bátrabb is a nyergében. Illetve olyan szinten hátul van a súlypont és akkora a tengelytáv, hogy baromi meredek szakaszokon is lejöhetsz gond nélkül. Persze megszokást igényel, és nyilván függ attól nagyban, hogy tapasztalt terepezős akar rá átszokni vagy tapasztalatlan.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #57473 üzenetére

    110-es tagról én még nem hallottam. A tagok szemtávja általában 165-240mm között van. A tag rugóútja meg nem azonos a váz rugóútjával. A tagnak mindig kisebb a rugóútja mint a vázadnak, a hátsó kerék tényleges rugózása meg több mint amit a tag tud mozdulni. Ez vázanként eltérő mértékű lehet. A 29"-es fully vázamban 200-as szemtávú a tag, de a rugóútja csak 57mm, míg a vázam 120mm-t rugózik hátul, pontosabban a hátsó kerék tengelye ennyit tud elmozdulni.
    Minden váznak van egy gyárilag javasolt tag mérete. Ettől eltérni szerintem nem sok értelme van. Vannak olyan vázak ahol többféle pozícióban is berakhatod a tagot, így változtathatod a rugóutat, azonos tagméret mellett.

    Belső nélküli kerekeid vannak? Ha nem akkor alakítsd át olyanra, amennyiben kompatibilisek a tubeless rendszerrel, így lemehetsz akár 1,8bar-ig, az már igen komoly tapadást tud adni.

    Enduro bringának akkor van értelme ha sokat csapatsz lefelé is, komoly terepen. Itt 160-170mm körül van a rugóút, ami már kezd a DH bringákra hasonlítani. Ezeket a tagokat és villákat teljesen nem tudod zárni, marad egy kis játéka. Lehet velük felfelé tekerni, de itt már sok energia elvész. Optimálisabb egy AM bringa 140mm körüli rugóúttal. Az is kemény már lefelé.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #57477 üzenetére

    A vázad rugózik 110mm-t, a tag a vázadban ennél sokkal kevesebbet.

    Defekt esetén betehetsz ideiglenesen egy belsőt is, de tubeless rendszernél elég ritka a defekt. Inkább akkor kapsz ha kivágja valami a külsőt, a szúrásos defekt ritka, mert az átalakítós az folyadékot tartalmaz, a rendes UST rendszernél meg sokkal erősebb a külső mint egy normál külső. Ha még is szúrásos lenne, úgy tudom létezik folt amivel a külsőt belülről meg tudod ragasztani.

    Meg azt is érdemes szem előtt tartani, hogy egy könnyű enduro baromi drága még használtan is. AM-ből olcsóbban kijössz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #57517 üzenetére

    Ilyen elofordulhat ha tulhajtod magad. Vagy esetleg nem ettel, ittal elotte eleget.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #57527 üzenetére

    Én abszolút nem vagyok az ebike ellen, szerintem is nagyon hasznos tud lenni egy pedelec bringa.
    Viszont ez a kategória mint amit Te is összeraktál, ami előtt egyébként le a kalappal, mert szép munka, de ez már inkább motor mint bringa. Persze nincs ezzel baj, biztos élvezetes használni és sokkal környezetkímélőbb mint mondjuk benzines motorokkal csapatni az erdőkben. :)
    Az elektromos kerékpár az szerintem olyan bringa amivel együtt tudsz tekerni hagyományos bringásokkal is. Egy ilyen elektromos monstrummal ez már nem annyira menne, mert itt már unalmasan lassúak hozzád képest a normál bringások. Egyébként mennyi pénzből építetted? A stealth boombert én is nézegettem, de szerintem ebben a kategóriában, tehát nevezzük inkább elektromos cross motor kategóriának, itt szerintem a KTM toronymagasan aláz mindent. KTM Freeride E-SX
    16KW, aksi 80perc alatt tölthető. Vízhűtéses, 300V-os rendszer!! A KTM fejlesztette az egészet. Valódi Cross motor technológia az egész. Nyilván súlyban is (106kg).

    Egyébként szerintem ha ki akarod használni egy ilyen elektromos cross teljesítményét ahhoz is kell kondi, ezeket a gépeket megülni szintén edzésmunka, már amennyiben terepen használod.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #57545 üzenetére

    Nekem volt anno Honda CR 80-as cross motorom, 30LE, az is rendesen kifárasztott. :)

    ---Lasali---: Nem közvetlen a motort, gondolom az erőátviteli rendszernél kell neki valahol a hűtés.

    f27: Ezeket a nyomaték adatokat az agymotoroknál szerintem érdemes fenntartással kezelni. Ha valóban 140Nm-t tudna pl a tiéd, akkor az azt jelentené, hogy megforgatná a kerékpáros külsődet a felnin.
    Ekkora nyomatékot biztos nem visz át a hátsó kerekedre, nem tartom reálisnak.
    Ha a KTM E Cross 42Nm-el 106kg-os tömeg mellett ilyet megy, akkor a tiéd 140Nm-el 30kg-os súllyal már kezelhetetlen lenne.

    Természetesen valóban nem egy kategória, amit linkeltem az egy konkrét cross motor, a tiéd meg amolyan motor kerékpár hibrid. Én csak azért hoztam fel példának, hogy ha már választanom kéne inkább a motort választanám. A stealth boomber ára is hasonló. És azért egy valódi cross motor technológiával nem versenghet. Felhasználási terület meg kb ugyan az. Az elektromos ktm motorral is kb mehetsz ugyan oda ahova a tiéddel.
    Ezek a videók engem meggyőztek a nyomatékot illetően, ráadásul itt ugye 106kg-os tömeget mozgat:
    [link]
    [link]
    [link]

    A súlyelosztás megint csak egy érdekes szempont, én az agymotoros bringák súlyelosztását nem annyira kedvelem. Elektromos mtb-ban is jobbnak tartom a középmotorost mint az agymotorost.
    Mindettől függetlenül tényleg szép munkát végeztél, és mivel Te magad csináltad jó árban is tudtál maradni, tehát érthető a Te koncepciód is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #57563 üzenetére

    Részben igazad van, részben nem. Az tény és való, hogy csupán a rásegítésre támaszkodva bringázni nem sport. Valamilyen szinten mozgás az is mert forgatod a pedált, meg irányítod a bringát, de ha ráküldöd a max kakaót akkor az nem nagy fizikai megterhelés felfelé. Viszont! Ez esetben nagyjából 20-25km-es hatótávval számolhatsz egy átlagos pedelec bringán, normál aksiméret mellett, egy akkuval. Ez nem sok. Ha "komolyabb" távot akarsz menni akkor kénytelen vagy beleadni a saját erődet is. kb 60km-re, 1200-1400m szintre elég egy 400Wh-s aksi. 500-as mondjuk 70-80km, 1600m szint, de akkor te is tekertél, nem csak a motor húzott. Abban teljesen igazat adok neked, hogy olyan edzett, fiatal bringásoknak, akik gond nélkül tekernek 1500-2000m szintet és 80-100km-es távokat terepen is, semmi értelme jelenleg a rásegítésnek. Csakhogy mint írta más is, nem mindenkinek ez az egyetlen sport az életében, illetve ha nincs időd rendszeresen edzeni az is hátráltatni fog. Meg ugye az idősebbek, kevésbé edzettek egy társaságban, nagy élmény mindenkinek, hidd el, ha kiküszöböli az edzettség beli különbségeket és együtt tud maradni a távon az egész társaság. Akár a barátnőd, aki kevésbé edzett, ő jön elektromossal te meg a simával.
    Ez nem azt jelenti, hogy elveszik belőle a sport mindenképpen, ha úgy használod az elektromos montit ahogy az ki lett találva, ugyan úgy elfáradsz a túrád végére mint ha normál bringával mentél volna, csak nagyobb távot mentél, kb megkétszerezi a normál teljesítményed. Ez pedig több élményt jelent. Igazából ennyi a lényege. Ha az aksi kapacitások elérik azt a szintet ahol még sajnos nem tartanak, akkor akár egy edzettebb bringás is tud profitálni, mert teszem azt tudsz menni a saját erődből 80km-t 2000-es szinttel, elektromossal meg tudsz majd 160-at 3500m szinttel vagy 4000-el. Ami már igen durva. Csak a ma kapható aksik, normál méretben még nem tudnak ekkora hatótávot.
    Az is baromi nagy élmény, amikor előtted akár csak egy rövid, de olyan durva emelkedő, ahol az edzettebb is leszáll egy időre feltolni. Akkor egy kicsit rátolod a max kakaót és felmész rajta, aztán vissza veszel a rásegítésből ahogy megint enyhébb az emelkedés. Okosan kell használni a rendszert, gazdálkodni a tartalékaiddal. Én most itt szigorúan a széria pedelec bringákra gondolok 250W-os teljesítménnyel, ezek a félig motor félig bringa elektromos monstrumok már más kategória, az már nem bringa, akkor szerintem is inkább motor, mint például az a KTM amit linkeltem.

    f27: Nos igen, logikus amit írsz. Nekem van 2db elektromos bringám is, az egyik agymotoros a másik középmotoros. Mindkettő széria pedelec, 250W-os, (60Nm) körüli nyomatékkal. A középmotorost sokkal erőteljesebbnek érzem mint az agymotorost és a középmotoros kevesebbet is fogyaszt. Sokkal jobb az irányítása terepen a középmotorosnak, stabilabb az egész bicó. Mint egy tőkesúly, középen összpontosul a plusz teher ami jót tesz az irányíthatóságnak és stabilitásnak. Illetve ha defekt van, sokkal könnyebben tudom szerelni. Én emiatt jobban szeretem a középmotort, és szerintem szebben is néznek ki.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #57587 üzenetére

    Természetesen ma is össze lehet rakni olyan akkukat amikkel lehet menni akár 150-200km-t is, de én most szabvány pedelec-ben gondolkodom. Ezeknél ilyen 2,5kg körüli súlyban vannak az akkumulátorok.
    Ilyen kis méretben 500Wh körüli teljesítmény szokott lenni maximum. Az meg nem olyan nagy. Szerintem az lesz majd áttörés ha ilyen viszonylag kompakt méretben tudnak csinálni sokkal erősebb akkukat. 1500-2000Wh már elég jó lenne egy 36V-os 250Wattos motorral. Csak az ilyen aksik baromi nagyok és nehezek még.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #57597 üzenetére

    Az aksi sajnos még mindig a leginkább vitatott pontja az ebike-nak. Sokat fejlődtek, de még mindig nem az igazi. Szabvány pedelec-be ilyen böszme nagy akkukat nem lehet tenni.
    A Bosch akku ami nekem is van, li-ion aksi, 400Wh, 36V, 11Ah, 2,5kg a súlya. Egy ilyen akku 230 ezer ft. Minimum 500 maximum 1000 töltési ciklust bír ki, utána már csökken a teljesítménye.
    Élettartamra már nem rossz, de ez a teljesítmény nem sok sajnos. Ahhoz képest meg elég drága. Mondjuk nyilván az igényes kivitelezést és a bolond biztos működést meg kell fizetni.
    Én úgy számolgattam, hogy a 250W-os, 36V-os motor mellé legalább 1000Wh kéne, hogy tisztességes hatótávokat produkáljon. Ezt mondjuk úgy meg lehet oldani, hogy 500Wh-s akukkat használsz, csak ennek darabja 300 ezer ha a Bosch-nál maradsz, szabvány középmotorosban meg az egyik legjobb. Ha van 2db akkor azzal már komolyabb hegyeknek is neki lehet vágni, 1 db a vázon, a másik meg a hátizsákban, de 1db 400-as aksi nem egy nagy kaland.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák