- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Milyen program, ami...?
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Programozás topic
- Mobilinternet
- Apple TV+
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
De pont ez a lényeg, hogy nem feltétlen csak felvisz, mert te is beletolod az energiáidat, már amennyiben sportolás a cél, csak átlendít azon a holtponton amit már nem bírnál, vagy nem lenne egészséges az adott edzettségi szinten. Persze mindenkinek más a motiváció.
parandroid
Próbáltam a sífutást, brutál kemény egy sport." Ereszkedni kb ugyanolyan szükséges rossz, mint mászni, sőt, rosszabb, mert sokkal veszélyesebb, edzésértéke meg nulla."
Azért vigyázzunk ezekkel a hangzatos kijelentésekkel, mert itt bizony komoly tévedések vannak. A lefelé, rendes montis terepen, sokat ki tud venni belőled, ha úgy tisztességesen meg van eresztve. De még ha óvatosabb vagy, azért edzésértéke akkor is bőven van. Pulzusban is lehet lefelé hasonló értékeket produkálni mint fölfelé. -
Runner_fxr
Ármester
válasz tknof1871 #278248 üzenetére
A kónuszos első agyakba általában 10db golyó megy, oldalanként, 4,8mm-es. A Hátsó agyakba megy 9db oldalanként, 6,35mm-es.
De előfordul, hogy az első agy golyópálya is megegyezik a hátsóval, ilyen esetben ugyan azok a kónuszok és ugyan úgy a 9db 6,35-ös golyó kell bele.Nem kell teflon spary, lehetőleg sűrű, ragacsos zsír kell oda, mint például a zöld motorex. Persze szinte bármilyen csapágyzsír megteszi, ha rendszeresen karbantartod, nem kell túllihegni. Csak azért emelem ki a zöld motorex-et, mert annál jobb csapágyzsírral még nem találkoztam.
Egyébként kísérleteztem már zsírok, olajok keverésével. Főleg agyváltók esetében. A Shimano fehér színű agyváltó zsírját próbáltam kikeverni, legalábbis az állagát elérni. TF2 és a zöld motorex vegyítésével.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #278274 üzenetére
Van ami marketing van ami nem, anno a 29"-et is csak marketingnek gondolták, aztán csak bebizonyosodott, hogy több értelme van mint a kisebb keréknek.
E-bike egy olyan dolog, hogy már mindenbe beleteszik, de nyilván nem való mindenkinek, minden kategóriába. A marketing része ez, hogy mindenhol próbálják rád sózni, azoknak is akiknek semmi szüksége rá, ez igaz. De vannak kategóriák ahol nem marketing, hanem tényleg hasznos.
Mint péládul a Trail/Enduro, illetve a trekking.Érdekes dolog ez a gravel, eleinte én is furcsán néztem rá, de most már kifejezetten tetszik és kezdem érteni, pedig a koskormány sem volt a szívem csücske. Maga a gravel kormány fogása is más, szélesebb, kifelé terpeszt, nekem valahogy jobban kézre áll, már amennyit pár kisebb próbából leszűrtem eddig. Én azt gondolom, hogy akár két kerékszettel egy modern gravel kifejezetten univerzális kerékpár. Alapvetően gyors bringák, gyorsabb mint egy trekking, mtb, vagy akár fitness, lehet munkába járós, amit lehet ütni vágni, rossz úton is. De országúton is megálja a helyét egy road kerékszettel, fel lehet málházni nagyobb túrákra is. Szerintem nem véletlenül lett ez ilyen népszerű kategória. A montizást most kicsit félretettem. (várok az új Merida E-Enduro gépre, elég nagy durranásnak ígérkezik. )
XC engem nem hoz lázba, egy full road gépet nem akarok, mert az abszolút az aszfaltra korlátoz, így jött szóba a gravel. Szeretnék idén kicsit "komolyabban" edzeni.
Az új silex tényleg jó lett, gondolkodtam az alun is, de most egyre inkább erre hajlok: [link]
Elvileg áprilisban érkezik belőle.#278231 Hasaggymeg
Sajnos bármilyen fórumba beleolvasol, ott is sok minden ismétlődik. Amúgy az tényleg nem rossz ötlet, ha nagyon kivesézett témákat betennél az összefoglalóba és egy linken el lehetne olvasni a múltban íródott, arra vonatkozó hozzászólásokat amik tényszerűen elmagyarázzák. Ez talán működhet a jövőre nézve.Én is tudnék ilyen listát csinálni, szervizelés kapcsán.
Hiába mondom el mindig ugyan azt 1000-szer. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Lacerta #278281 üzenetére
Nem kétled, hogy létezik 10 golyós? Nem is érdemes kételkedni benne, mert a legtöbb alap kónuszos első agy ilyen. Az egy más kérdés, hogy léteznek prémium kónuszos agyak, köszörült kónuszokkal, sokkal több golyóval is, de ettől még az alap az 10 golyós.
Ismerem az Autol TOP 2000-et, van egy ismerősöm aki szintén szentül meg van győződve róla, hogy az ugyan az mint a zöld motorex. Tény, hogy nagy a hasonlóság, de dolgoztam mindkettővel, szerintem nem pont ugyanaz. A Motorex kicsit jobb, ragacsosabb.
Emlékeim szerint a Shimano sem ugyan az.Ha valaki veszi a fáradtságot és évente átzsírozza az agyakat, akkor az olcsó csapágyzsír is megteszi, ettől még én nem vitatkozom azzal, hogy a kifejezetten kerékpárcsapágyakhoz való Motorex Bike Grease 2000 sokkal jobb. Tudom, hiszen csapágyakhoz már csak ezt használom, még az ócska vackokhoz is, mert tudom, hogy jobb és a legtöbb ember nem rohangál évente nagy generálra szervizekbe. Ha a motorex-et beleteszem, az sokáig ott is marad.
Hozzáteszem, a legtöbb kerékpár szerviz csak a prémium csapágyakhoz használja a prémium zsírt, az összes lim-lomhoz valami olcsó, nagy kiszerelésű, gazdaságos vödrös zsírt használnak. És ez nem csak Magyarországon van így.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Wombath #278468 üzenetére
Herczeg Balázs nagyon megbízható, szoktam neki én is küldeni egy két spéci melót, amihez vagy nincs szerszámom vagy nincs időm vele foglalkozni. Eddig még mindig minden munkát tökéletes minőségben végzett el. Persze nyilván mindenki hibázhat. A felsoroltak közül én mindenképp a Heczgeshox-ot ajánlom.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gordonfreemN #287926 üzenetére
Azért érdemes lenne ránézni arra a fülre egy célszerszámmal. Sajnos simán lehet kicsit ferde. Vagy csavarodva is lehet, akár újonnan is. A nem pontosan síkban lévő váltó tartó fül is okozhat ilyen jelenséget, hogy nem tudod a váltót beállítani. 11 sebesség már érzékeny az ilyenekre. Illetve a lánc hossz sem mindegy, ha kicsit hosszabb mint kéne, az is okozhat érdekes jelenségeket.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gordonfreemN #287938 üzenetére
Célszárszám nélkül sajnos nem lehet pontosra beállítani a fület, szemre csak nagyjából fog menni, ha látványosan ferde.
Ami a lánchosszt illeti, én már jártam úgy, hogy a Sram előírásánál egy kicsit rövidebbre kellett venni, és megoldódott a váltás probléma. Bár az egy 12-es rendszer volt.
A láncvonal eltérés is valóban okozhatja a problémád.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ringman #288083 üzenetére
A tökéletes shimano fék légtelenítéshez mindkét irányba meg kell csinálni a folyamatot. Első körben fel a tölcsér, alul a nyeregre egy cső, amit belevezetsz egy kis zacskóba vagy kis tartályba. Olajat öntesz a tölcsérbe, megnyitod a nyergen a szelepet. A nyeregbe nem kell bleed blocker. Pumpálgatod a fékkart, közben forgathatod is a nyerget különböző szögekbe. A dugattyút időnként visszatolod, bár különösebben nem tud kijönni ha teljesen nyitott a rendszer. Amikor már nem jön bubi, elzárod, leveszed alul a csövet. Jöhet a fecskendő, ekkor már bekerül a blocker, átnyomod a rendszeren az olajat, felül kijön, elzárod, megpumpálod a kart párszor és utána megint megnyitod, még egy adag olajat újra áttolsz rajta, aztán megint megpumpálod a kart és kész van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ringman #288088 üzenetére
Illetve még annyi, hogy légtelenítés előtt a fékkar reach legyen kitekerve, ha van freestroke, akkor azt először teljesen be, majd 3-4 fordulat kifelé. Amikor visszafelé megy az olaj, akkor a fékkar vizszintbe legyen, amikor a fékkar felé megy az olaj akkor 45 fokban döntve előre.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ftamas0201 #288479 üzenetére
A féktisztítóval nagy gondot nem lehet okozni, bár az tény, hogy talán valamivel jobb az isopropyl alkohol. A nyikorgó, olajat kapott fékbetétet van amikor meg lehet menteni, ehhez a legjobb eszköz egy hőlégfúvó. 600 fokon 5 perc, utána egy kis csiszolópapír. Sok esetben működik, csak akkor nem szokott ha nagyon sok olajat szívott magába a betét, mert ebben az esetben szétégeted a betétet is, mire kiégne az összes olaj.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ftamas0201 #288565 üzenetére
Az alkohol egészen biztos, hogy teljesen elpárolog. A féktisztítók esetében, lehetnek olyan típusok amik esetleg hagynak maguk után valamit, de őszintén szólva nekem a féktisztítókkal sem volt ilyen jellegű problémám, de nyilván nem ismerem az összes terméket a piacon. Sőt a féktisztítók zsírtalanító hatása agresszívebb, nagyobb hatásfokú mint az alkoholé. Ezért szeretem alkalmazni amikor nagyon olajos, zsíros területeket kell megtosztítani. Én mind a kettőt használom, mert viszont az aceton tartalmú féktisztítók bánthatják a gumi, műanyag felületeket, esetleg bizonyos fényezések mattulhatnak. Így kényesebb részeken inkább az isopropyl-t használom. De ha tudok szerezni aceton mentes féktisztítót, azt bátran fújom mindenhova. Soha nem okozott semmi gondot.
Ami a féked tisztítását illeti, kicsit pumpáld ki a dugattyúkat és úgy is tisztítsd meg, mert ha az olaj bekúszott a dugattyú oldalához akkor elfújhatsz egy liter féktisztítót is, amint nyomás alá helyezed a féket, a dugattyú szélein kipréselődik az olaj és megint kuka a betét. Ezért sunyi dolog ez a féktisztítás. Én azt szoktam csinálni, hogy például légtelenítés után amikor folyhat ki olaj, alapos tisztítás után behelyezem a bleed blockert és megpumpálom a féket. Közben kézbe véve megforgatom a nyerget és mindenhol figyelem, hogy nem bugyog e ki az olaj. Ha száraz minden, akkor van kész a tisztítás. Olyan is lehet, hogy egymás után többször kell kipumpálni a dugattyút és tisztítani, visszatolni, mire már nem tolja ki az olajat a széleken. A dugattyú kipumpálással csak óvatosan, nehogy teljesen kipumpáld.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gordonfreemN #290355 üzenetére
Én cserélném a küllőt egy mérettel nagyobbra. Nem szerencsés ha kilóg a menet, az se jó ha rövid, de az se ha egy kicsit túllóg. A küllő feszességet sem lehet optimálisra beállítani ha nem jó a küllőhossz. Érdemes a küllőhosszt kiszámolni akár többször is, például:
Sapim
ProwheelbuilderSajnos még így is előfordul, hogy egy méretet tévedni fog, de nagy általánosságban pontos eredményt kapsz, ha pontosan is méred.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Speedy007 #290840 üzenetére
A monoblokk méret meghatározása összetett. Első körben mérd meg a vázat, de a legvalószínűbb a 68-as angol menetes. A tengely hosszt hiába méred meg, egyáltalán nem biztos, hogy monoblokk-ból ugyan az a méret fog kelleni. Ráadásul ahány féle gyártó, annyi féle méretezés. Megfogsz két ugyan olyan tengely hosszúságú monoblokkot, de más gyártótól, egymás felé forgatod, simán lehet, hogy más lesz a hosszúság például a hajtásoldalon. Aztán amikor például hajtóművet cserélsz, előfordul, hogy az új hajtóműhöz már más méretű tengelyhossz kell. Épp ezért a monoblokkot mindig célszerű szervizben berakatni, ahol van minden méret, vagy veszel egy méretsort , de az nem igazán kifizetődő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mercedes topic
- Konzol Screenshot
- Vicces képek
- Asztalos klub
- PC-re tart a God of War Ragnarök?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Google Chromecast topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs