- AI-képes, kamerás fülhallgatóval kísérletezne a Meta
- Komoly pénzekkel szólna bele az amerikai választásokba a kriptoipar
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- Linux - haladóknak
- Sweet.tv - internetes TV
- Aliexpress tapasztalatok
- Amazon
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Daniel Alves #36873 üzenetére
És szintén egy ezresért ez?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #36877 üzenetére
Szerintem az, hogy neked szemre nem tetszik egy támvilla, még nem jelenti azt, hogy az szerkezetileg rosszabb lenne, mint mondjuk egy másik, neked tetsző támvilla.
Ár/értékben a KTM sajnos nem tartozik a legjobbak közé, ezt hiába szeretnéd megmagyarázni.
Mivel jelenleg egy divat márka, így el tudják adni drágábban is, ezért kicsit feljebb van pozicionálva az ára.
Ettől még nem rossz bicajok, csak szerintem nem érnek annyit. Akciósan már jó vétel lehet.
Itt van pl a 2015-ös Strada 2000-es modell, 4 kilóért, Aluváz, 105-ös szett. Mellesleg nem tudom mi olyan különleges ennek a bringának a támvillájában.
Bergamont 2015-ös Prime 6.0, ezer ójró és ez is kb ugyan azt tudja mint a strada 2000-es csak olcsóbban, és ez nem csak webshop ár, hanem a végfelhasználói kisker ár.
Canyon féle webshop-ról ne is beszéljünk, mert azzal meg pláne nem versenyezhet.
Vagy esetleg Radon R1 4.0, 7,85kg, szintén ezer ójróért.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #36880 üzenetére
Egy jó kerékszett nagyon meg tudja dobni egy kerékpár árát. Szerintem azt vedd figyelembe, hogy mennyire jó a vázad és az alapján. Úgy kb a kerékpár értékének az 1/3-ad át lehet számolni kerékszettre.
Meg mint fentebb említették, átrakhatod másik bringába is.bandus: 3 kilóért már nem venném meg a 2014-es modellt, inkább az újat. Mellesleg ebből a modellből már nincs a német raktárban se. Az tévesen szerepel abban a webshop-ban, hiába hirdetik, sajnos már nincs belőle.
Ha érdekel, van egy teszt bicajunk, kb 1000km-t futott, makulátlan. Ő az: Bergamont Dolce 6.2.
Nálam is volt nyáron a bicaj egy Balaton kör erejéig, remek gép. Illetve volt a velo-nál is egy teszten.
Ha érdekel akkor kitalálunk rá valami jó árat. Kapsz 1 év garanciát az alkatrészeire és élettartam gari a vázra. Ha úgy gondolod keress meg privátban. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #36884 üzenetére
A Dolce 6.2, 56-os méretű és van egy 0-km-es Dolce 8.2, ez 59-es méretben, erre is ki tudunk találni valami nagyon akciós árat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #36887 üzenetére
Szerintem ezen a támvilla kialakításon fölösleges rugózni, egyáltalán nem biztos, hogy gyengébb a Rose.
Ettől függetlenül én se vagyok elájulva a Rose márkától, jó ár/értékű, de én is mást vennék. Viszont idáig ahány tesztet olvastam Rose-ról, még sehol nem húzták le a vázat, mindenhol azt írták, hogy kb ugyan azt nyújtja mint a nevesebb gyártók vázai. Egyikünknek se volt Rose bringája tudtommal, így gyakorlati tapasztalatunk sincs vele, tehát cáfolni se tudjuk, hogy ne lenne igaz amit a tesztekben írnak.
"nyilván ha jobb lenne a rose vagy a bergamont, esetleg a canyon akkor azt árulnák."
Na ez egy jó nagy butaság, ne haragudj. Az, hogy a george sportban milyen kerékpárokat árulnak, még semmit nem jelent. Ő egy kereskedő, azt nézi mivel jár jól, a KTM most jól pörög, a magasabb ára ellenére is. Az számít, hogy miből tud többet eladni.
Azt se mondtam egy szóval se, hogy a Bergamont vagy a Rose, esetleg Canyon jobb lenne mint a KTM. Viszont nem is rosszabbak minőségben, ez is biztos, mivel ezek mind középkategóriás gyártók. Én csak azt mondtam, hogy a KTM ezeknél drágább, holott a felszereltsége ezt nem igazán indokolja.
És mivel nem prémium kategóriás gyártó, mint pl a Lapierre, Specialized, Cannondale, ezért nem érzem jogosnak ezt a felárat.
Azt se mondtam, hogy divatmajom vagy mert KTM-et vettél.
Ki lehet fogni KTM-et is akciósan, amikor megérheti, meg nyilván az is fontos melyik tetszik, én se vennék meg egy olyan bringát sok száz ezerért ami nem tetszik, hiába tudom, hogy jó minőségű, ebben egyetértünk.
Ettől még a KTM divatmárka, ezért tudják magasabb áron is eladni.
Én meg a KTM-el vagyok így, hogy biztos nem vennék, mert nem tetszik, biztos jó minőségileg, de nem tetszik a kinézete.
Ezért van ennyi gyártó, hogy mindenki találjon olyat ami tetszik.
A garancia nyilván máshogy működik egy webshop-os bringánál, mert vissza kell küldened, de ettől még ugyan úgy van rá garanciád. Ha meg egy alu váz elreped, azt ott előtted nem szerlik (cserélik) ki neked, hiába vetted boltból. Az, hogy egy boltban, az első évben neked ingyen állítgatják a bringát, az valóban egy átlagon felüli gesztus, mert elvileg egy 0km-es beállítás és a vásárlás után egy 100-200km-es után állítás szokott ingyenes lenni. Későbbiekben ez már nem garanciális, ha be kell állítani.
Egyébként meg a Sram sok esetben jobban vált mint a Shimano és a beállítása is gyorsabb. Kérdezd meg Lasali-t. De nyilván az érzelmek is döntenek, amikor valaki drága bringát vesz. Ezt is el lehet fogadni, ha nem tetszik akkor lehet olcsóbb is, úgy se azt veszi az ember.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #36898 üzenetére
1db montit nem igazán lehet kiemelni, konkrét gyártókat lehet mondani, akik összességében jó ár érték arányú kerékpárokat árulnak. Ide tudom sorolni a Cube-ot, Bergamont-ot, Kross-t.
Webshop-os gyártók közül Canyon, Radon, Rose.
Most így hirtelen ezek ugrottak be. Illetve az is meghatározza a döntést, hogy milyen kategóriára gondolsz a montin belül.TayRol: Valóban nem egy csúnya darab. 190 centihez az biztos, hogy jó lenne.
Ha érdekel akkor egy elég jelentős kedvezménnyel meg tudod vásárolni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #36905 üzenetére
Karbon vázzal illene 8 kiló alatt lennie.
-
Runner_fxr
Ármester
25-28k környékén, nagy valószínűség szerint 80-as évekbeli, 25-30 éves, leharcolt országútikat tudsz megvenni. Egészen biztos, hogy nem leszervizelve kapod meg, persze lehet szerencséd, hogy nem sokat használták, de ez azért elég ritka, ilyen öreg kerékpároknál. Nem ártana, ha olyan emberrel mennél el megvenni aki jól ért a bringákhoz. Nehogy olyat vegyél meg, ami a váz és villán kívül, szinte teljesen elhasználódott, mert akkor arra hamar ráköltöd a vételár többszörösét. Amivel szerintem mindenképpen számolj, új külső, belső, valószínű lánc, fogaskerék csere, új kormány bandázs, ezenkívül az összes csapágyat szétszedni, újrakenni, ha te magad nem tudod megcsinálni, akkor szerviz, ami legalább egy 10-es.
Valószínűleg újra kell bovdenezni, fékbetét cserék. Szóval ezt alaposan át kell gondolnod, hogy akarsz e vele ennyit foglalkozni. És akkor kérdéses hogy a kerekek milyen állapotban vannak.
És amit fentebb említett imyourfriend fórumtárs, ha fejleszteni akarod akkor egy csomó kompatibilitási problémába ütközöl, mert ma már egész más szabványok vannak.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nincs mit, egyébként használt bringa minden esetben lutri, számolni kell azzal, hogy költeni kell, rá, mondjuk az újra is kell idővel.
Szerintem ha a nagy gondoktól meg akarod magad kímélni, akkor valami modernebbet nézzél, viszont ehhez jobban zsebbe kell nyúlni, meg persze olyannal menj aki átnézi neked.
Én használtba ennél lejjebb nem nagyon adnám: Author[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #37042 üzenetére
Szia!
Szerintem is univerzálisabb megoldás egy 29"-es mint egy cross trekking, ha esetleg hegyekbe, komolyabb terepre is tévedsz, oda mindenképpen jobb lesz. A felszereltsége is jobb a GT karakoram-nak, mint ennek a Specialized cross trail-nek, már csak ezért is jobban jártál. Én is a 29"-et választottam volna, szóval szerintem jól döntöttél, és úgy gondolom jó lesz az M-méret, bár valószínű az S-est is tudnád használni. Azért mindenképpen az a legjobb ha az ember vásárlás előtt rá is tud ülni a bicajra, hogy kényelmes e neki az adott méret.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #37045 üzenetére
Hát ha csak M és L méret van akkor ez eldőlt, mert az L biztos nagy lenne. Marad az M.
Egyébként a mérettáblázat szerint 47 centis az M-méret, azaz 18,5 coll, Az S-es 42 centis, tehát 16,5 Coll.
29"-es bringánál viszont kicsit másképp kell a vázméreteket nézni, mert eleve 175 centi alatt nem is nagyon javasolják, tehát általában kisebb váz szokott kelleni mint mondjuk egy 26"-os vázból, mivel ezek hosszabbak.
Szerintem jó lenne neked az S méret is, de valószínű az M is jó lesz.
Külsőből bármilyen cross trekking külső rámegy, mivel a 29"-es monti is ugyan úgy 622-es felni.
Én schwalbe külsőket tudom javasolni, ha jó minőségűt akarsz, mondjuk egy silento 622-37 méretben, de rengeteg féle van: [link]Daniel Alves: Egy erős középkategóriás gyártó, Németországban piacvezető, gondolom nem véletlen.
Szerintem nagyon jó bringákat készítenek, én nagyon kedvelem a Cube-ot, ár/értékben se rossz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #37050 üzenetére
Valóban a felső cső hossz számít leginkább, illetve, ha a lábad közé veszed a vázat, ne érje el a műszert, mert az nem lesz kellemes, ha vészfékezésnél leugrasz a nyeregből
A hossznál is ajánlások vannak, ettől 10-15mm-t el lehet térni ahogy kényelmesnek érzed.
A 176 centihez kb 55-60 centis felső cső hossz az ajánlott, ez tényleges hosszt jelent, nem a horizontálist, mint amit a legtöbb gyártó megad. Elvileg jó lehet neked az M-is, de ezt javaslom kipróbálni, az S biztos jó, az M kérdéses. A 66 kiló kevésnek mondható, tehát ez is inkább a kisebb vázméretnek kedvez.
A 21 kilós adat a bringánál csak egy elírás, szerintem 14-nél nincs több. 21 kiló kb egy e-bike. ma már egy DH/FR gép sincs 21 kiló. Azok is megállnak 17-18 kiló körül maximum. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #37053 üzenetére
Bocs, elírtam, nem 55-60 hanem 55-56 centis , ezt csőközéptől csőközépig kell mérni. Ha horizontálisan nézzük, akkor ez kb 59 centinek felel meg.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz lsebestyen #37099 üzenetére
Minden csak ruházat kérdése. Fel lehet úgy öltözni, hogy ne fázz meg. Ettől függetlenül 10 fok alatt már én se szívesen ülök bringára, lehet öregszem.
Illetve azt sem tudnám elképzelni, hogy téli bringás ruhába menjek valahova bulizni. Enyhén leizzadva.
Persze ha viszel váltó ruhát, meg tudsz zuhanyozni is, akkor megoldható. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ígyvanferi #37117 üzenetére
Nekem erről az a véleményem, hogy ha az ember elmegy valahova bulizni, legyen az egy söröző, vagy házibuli, vagy disco, akkor azért ápoltan tegye. Na most szerintem a legtöbb ember megizzad sport tevékenység közben, pláne olyankor amikor egy csomó ruhát fel kell venni a hideg miatt. Ha meg tényleg csak pár km, akkor meg el is lehet sétálni. De 10-15km bringázás után szerintem a legtöbb ember leizzadva érkezne meg. Persze nem mindenki izzad ugyan annyira, de a többség biztos. Na most utána bemenni egy szórakozóhelyben a toaletre és elintézni egy sziszegő szappannal, hát szerintem elég igénytelen dolog. Nekem konkrétan újra le kéne zuhanyoznom. Számomra elképzelhetetlen lenne, de nyilván áttekerni a szomszéd haverhoz meginni pár sört az megint más. Meg ugye itt most szórakozóhelyről, vagy házibuliról volt inkább szó, ahol feltehetőleg nők is vannak. A pofámról égne le a bőr ha büdösen érkeznék meg. Persze nem vagyunk egyformák.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ígyvanferi #37121 üzenetére
Na jó, szerintem már eddig is többet beszéltünk erről a témáról mint kellett volna, egyébként nem szoktam bűzleni mint egy disznó, ettől függetlenül ugyan az a véleményem, leizzadva buliba menni igénytelen.
Engem sem különösebben érdekel az, hogy te bringával jársz buliba.
Egyebet nem kívánok hozzászólni a témához. -
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #37218 üzenetére
Szia! Elvileg 175 centitől már nyugodtan lehet használni 29"-es bringát. A kerékméret inkább felhasználási terület függő. Egy általános használatra, cross bringa kiváltására, illetve terep használatra vegyesen, szerintem jobb választás a 29"-es bringa. 26"-ot már nem vennék, mert kihaló félben van. 27,5"-öst meg akkor ha számít, hogy fürgébb legyen az irányítás. Viszont ez csak olyan felhasználóknál szempont, akik szeretik eléggé megcsapatni terepen, lefelé és ezáltal fontos a minél hatékonyabb irányíthatóság. Ez a felhasználók kisebbik része. Személyes véleményem az, hogy 27,5-ös bringát vagy 26"-ost én csak össztelósban vennék, ezen belül is legalább 140-150mm rugóutas All mountain kategóriából. Ami ez alatt van, akár kisebb rugóutas össztelós, akár merev vázas, kizárólag 29"-ben venném. Hogy miért? Mert ahol igazán számít a fürge irányítás, ahol ez egyáltalán előjön, az legalább az AM kategória, Enduro-ról nem is beszélve. A merev géppel, meg a kis rugóutas össztelóssal úgysem lehet olyan tempót jönni lefelé, hogy számítson a kisebb kerék fürgébb irányítása. Többet profitálsz a 29"-es kerék-ből ezen kategóriákban, mert jobban fogja tartani a tempót, haladósabb lesz.
Szóval szerintem 29"-et vegyél. Geometriában egyébként nagy eltérések is lehetnek, 29"-esben is van tök jól irányítható bringa, de van lomha parasztbiciklis. Nekünk februárban jönnek belépő kategóriás 29"-es montik, kis méretben. Ezekből biztos lesz: Bergamont Revox 3.0, Bergamont Revox 4.0 Ezeket jól ismerem, egész sportos a geo, nem ilyen lomha parasztbringa feeling.
De ha sürgősebb, akkor talán a Speed Bike-ot ajánlanám, Budapesten náluk van a legnagyobb választék.
Cross bicajt meg akkor vegyél ha nem akarod erdőbe vinni, ott az már necces lesz. Jó minőségű föld utakon még okés, de meredekebb terepen már nem lesz jó a geometria.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Frenky89 #37224 üzenetére
A 2015-ös Cube Acid-nak mindenképpen jobb a felszereltsége mint a 2015-ös Bergamont Revox 5.0-nak.
A Revox 5.0-nak a listaára 800 euro, ugyan ennyi lesz nálunk is forintba átszámolva. Ez jelen állás szerint kb 260 ezer. A Cuba acid meg 290 ezer. Szerintem jobban megéri a Cube acid, ebben a kategóriában.
Váz minőséget tekintve a Cube és a Bergamont nagyjából egy kategória. Mindkettő jó.
Személyes tapasztalatom nekem a Bergamont Revox-al van, nagyon jól irányítható, egész sportos bringa, tetszett. Kényelmes is.
Volt egy Cube acid-om is, de 27,5"-ös méretben. A geometria nekem nagyon nem tetszett, olyan érzés volt, mintha egy cross trekkingen ülnék. Jobban tetszett a Revox. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Frenky89 #37230 üzenetére
Meglepően jó a felszereltsége a 2015-ös acid-nak. Az egy tuti vétel annyiért.
Nem ismerem ezt a Manitou villát, de levegős rendszerű, könnyű darab, szerintem nem lehet rossz. Amit látatlanban ki merek jelenteni, hogy biztos sokkal jobb mint egy Suntour rugós csoda.Egyébként mi pont azért nem rendeltünk a Revox 5.0-ból mert nem jó az ár/értéke, ezért lesz csak a 3.0 és 4.0 készleten, 5.0 csak rendelésre van.
Muton: 26" és 27,5" között csak minimális a különbség, tehát csak emiatt fölösleges bringát cserélni. Ha viszont mindenképpen új bringát akarsz venni, akkor már nem ajánlanám a 26"-ot, mert a fejlesztések a 27,5" irányába mennek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #37233 üzenetére
Az Cube Acid ki van spórolva? 290 ért mit szeretnél? Szerintem árához mérten jó vétel. Ennyiért még egy hasonló felszereltségű Kross-t sem kapsz.
Frenky89: Mondjuk a Bergamont Revox LTD-ben már kicsit jobb a villa mint az Acid-ban.
Ami szerintem egy nagyon jó 29"-es gép a Bergamont-ból, az a Revox LTD Carbon. Volt szerencsém egy ilyet kipróbálni, az irányítása nagyon fürge és pontos, 29"-hez képest, súlyban is jó.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Frenky89 #37243 üzenetére
Az új AÍcid-ba tényleg nem igazán lehet belekötni. Legalább is a felszereltsége alapján. A villától szerintem nem kell félni, az XC 30-32, illetve Sountor csodák se éppen valami fantasztikus darabok, ezeknél biztos nem rosszabb.
A trekking-es geometriát én úgy értettem, hogy lomha, parasztbringa feeling. Szerintem ez egyáltalán nem jó, egy monti legyen sportos irányítású. Persze a 2015-ös Acid 29"-e már lehet, hogy sokkal jobb, én a 2014-es 27,5"-ös Acid-ot használtam egy ideig. Amit biztosan állíthatok, hogy a Bergamont 29"-es geoja nagyon eltalált, még a legolcsóbb Revox is viszonylag sportos. Ez semmiképp nem elhanyagolható.Sajnos a pénz keret beleszól a döntésbe, az ember hajlamos elszállni, na még egy kicsit jobbat itt ott, aztán egy autó áránál tartunk. Egyébként részleten nem gondolkodtál? Sok helyen van kamatmentes hitel, 25%-tól, akár 48 hónap futamidővel is, így már egy drágább gépet is könnyebb kifizetni. És nem fizetsz többet érte, mintha kp-ben csengetnéd ki.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Frenky89 #37249 üzenetére
Azért azzal is számolj, hogy lehet másnak is konkrét kiszemelt az Acid, ezek akár hamar el is fagyhatnak, vagy pont az a méret ami neked kell. A Cube különösen kelendő Magyarországon is. Tavaly én is úgy jártam, hogy januárban nem rendeltem meg a Cube Fritzz-et, tavasszal már egy darab se volt belőle.
Mondjuk a fórumtárs Cube LTD-je tényleg nagyon szép, azért a használt mindig lutri, most nem is konkrétan ez, de akár egy másik. Csak akkor érdemes használtat venni ha eléggé értesz a bringákhoz, vagy nagyon jól ismered a bringa előéletét, ja és persze nagyon jó áron van. Meg azért egy teljesen új bringát birtokba venni más élmény mint egy használtat.
Én őt szemeltem ki, remélem megadatik ez az élmény : [link]
[link]Nálunk Banif bankon keresztül megy, és valóban 0% a THM, 25% előleg befizetése mellett, én úgy tudom máshol is van 0% THM-es bringa hitel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #37253 üzenetére
XT hátsó váltó van az Acid-on. Egyébként nem az a kérdés, hogy mi férne bele a 290-be, hanem, hogy mennyiért adja a konkurencia a hasonló felszereltségű bringáit? Mivel szinte mindenki drágábban adja, így szerintem jó vétel az új Acid. De gyanítom ha össze akarnál rakni egy zsír új 29"-et, 290-ből nem lennél az Acid szintjén.
A komolyabb használt bicók eladása Magyarországon nem egy leányálom. Az, hogy valójában mennyit ér, és hogy mennyiért lehet eladni, sajnos köszönő viszonyban nincs egymással. Még a nagyon alacsony árból is megy a pofátlan alkudozás. Ha értelmes áron akarsz használt bicóból kiszállni, szerintem az egyetlen járható út, ha szétbontod. Kompletten csak nagyon nyomott áron megy el, de egy egy alkatrészt jobb áron is el tudsz adni, így összességében jobban adod el, de tény, hogy több lesz vele a meló.
Muton:
Rock Shox Recon, kb fél kilóval lesz könnyebb mint a tora, ez levegős, nem acélrugós.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #37264 üzenetére
Ezzel javarészt egyet lehet érteni, de Gézengúznak abban igaza van, hogy előbb mindenképpen ellenőrizni kellett volna, hogy nem e laza a monoblokk. Miután arról meggyőződtél, hogy meg van húzva és még mindig kotyog, akkor lehet cserélni. Egyébként néha előfordul olyan is, hogy állandóan kilazul az új monoblokk is, ilyenkor egy kis teflon szalagot kell tekerni a monoblokk csésze menetére és úgy betekerni, ez mindig megoldja a fellazulást.
FIREBLADE78: Azért nem tudtam szerezni a Fritzz-ből, mert már a német raktárban se volt, március április körül. Ez a legkedvezőbb árú enduro bringájuk volt, a Fritzz alapmodell, 2000 euróért. Ez Ausztriában, Németországban igen kelendő darab volt, de azért Magyarországon nem annyira, mert 600 ezer ft nem kevés egy bringáért. Talán 1-2 darab jött belőle az országba, amiket el is adtak, mert rendelésre jöttek. Ha ezt januárban, vagy akár előző évben megrendelem a nagykertől akkor meglett volna nekem is, de tavasszal már nem volt belőle. Végigtelefonáltam szinte az összes üzletet Magyarországon akik Cube-ot árultak, hátha maradt egy valahol, de sehol semmi. Persze azért jó pár webshop-ban fennt volt.
Manapság a bringarendelés úgy működik, hogy a forgalmazóknak előrendelést kell leadni, ez nálunk is így van a Bergamont-al. Már előző évben elküldjük a rendelést. A gyárban legyártják a szükséges mennyiségeket és egy minimális szabad készletet hagynak, amiből utólag még lehet rendelni, de ez általában igen hamar elfogy, pláne a kedvezőbb áru modelleknél.
Ezen kívül két felé van bontva a gyártás, vannak az olcsóbb modellek kb 250-300 ezer ft-ig bezárólag és vannak a drágább modellek 300 ezer felett, ezek külön gyárban is készülnek általában és ha egy forgalmazó csak az olcsóbb modellekből rendel, tehát kb 300 ezerig bezárólag, akkor korlátozzák a hozzáférését a drágább modellekhez, mert azoknak van elsőbbségük akik rendeltek már alapból a drágábbakból is. És ha rendelsz egy modellből akkor általában vázméretenként legalább 5-10 db-ot kell. Gondolom érthető, hogy Magyarországon elég ritkán rendelnek be drágább modellekből, típusonként, vázméretenként 5-10 db-ot. 150-200 ezer-nél drágább bringákat nagyon nehéz Magyarországon eladni. Persze vannak boltok akik drágább bringákkal is foglalkoznak nagyobb mennyiségben, de ez ritkább. Mi is adtunk el drágább modelleket, de csak pár darabot, előrendelést kizárólag az olcsóbb modellekből szoktunk leadni. A Cube-nál még árnyalja a helyzetet az, hogy Németországban piacvezető, tulajdonképpen szinte alig tudnak annyit gyártani, hogy elég legyen, ezért ott szabad készlet nagyon ritkán van, amit előrendelsz az van, aztán ha az elfogy akkor majd a következő szezonra megint tudsz rendelni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Gézengúz #37273 üzenetére
Az a szervizes, aki egy kotyogó monoblokkot azonnal cserélni akar, ahelyett, hogy megnézné nem e laza, az vagy le akar húzni, vagy nem ért a szakmához. Persze azt is ellenőrizni kell miután meghúztad, hogy szépen forog e, ha már sokat volt használva kotyogósan, akkor az is lehet hiába húzod meg, szorulni fog, vagy ugyan úgy kotyog, olyankor természetesen cserélni kell.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37282 üzenetére
Én a 2014-es évjáratot akartam megvenni. Cube Fritzz 160 HPA Pro.
Még mindig fent van itt is a webshop-ban, pedig már lassan 1 éve nincs belőle.
Természetesen a nagykerára nem 2000 euro, hanem kevesebb.Frenky89: Azt neked kell tudni, hogy milyen felhasználás lesz, de az alföldre valóban nem sok értelme van túl komoly montit venni. Deore/SLX bőven elég. De akkor is elég ha erdőbe, komolyabb terepre viszed. A teló legyen jó, rugós suntour és társait kerüld. A 2015-ös cube acid szint bőven elegendő lesz szerintem.
Gézengúz: Senki se szereti ha hülyének nézik, de az is lehet szimplán nem értett hozzá. Amit tudsz csináld meg magad és csak megbízható szervizbe menj. Egy alap bringa szervizelése, karbantartása nem nagy dolog, csak egy kis türelem és szerszámok kérdése, meg valami minimális műszaki érzék. Amit nem tudsz megkérdezed, utánaolvasol. Amit nem ajánlanék szakértelem nélkül, az a hidraulikus villák, tagok, fékek szervize. Illetve vannak olyan emberek akiknek maximum akkor tűnik fel, hogy valami tré van ha már kiesik a helyéről a hajtókar. Na azoknak nem ajánlom egyáltalán a kerékpárszerelést.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37286 üzenetére
Ez vérmérséklet függő, hogy ki mennyire szereti csapatni, van akinek fontosabb a hajtáshatékonyság és a súly. El van a merev vázzal is mert biztonságos, túrázós tempóban megy mindenhol. Ilyen embereknek fölösleges a fully. Én egyébként ugyan úgy vagyok vele, hogy nekem is élvezhetetlen a montizás a merev vázzal, mert nem tudok vele olyan gyorsan menni mint a fully-val, de nem mindenki egyforma.
Frenky89: Szerintem átlag kerékpáros nagyjából pont az Acid szintjéig érezné, hogy miért adott mondjuk 290-et a bringáért, annál olcsóbb bringáknál éreznéd, hogy miért volt olcsóbb, de drágább merevet venni fölösleges, mert nem hiszem, hogy éreznéd fox teló nyújtotta többletet, vagy a teljes xt szett előnyét.
Egy fully lenne még értelmes alternatíva, amit nyilván éreznél, hogy más mint a merev váz, ez drágább lenne, de valószínűleg nincs rá szükséged. -
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37291 üzenetére
Te tudod, de szerintem a 180mm rugóút már túlzás, itt már inkább a lejtőzés a lényeg, nem lesz egy leányálom felfelé tekerni. 14,6kg már szerintem sok ahhoz, hogy élvezetesen lehessen vele mindenhol tekerni. A másik meg a 26"-os kerék. Mint írtam ez egy kihaló félben lévő méret, tévedsz ha azt hiszed mindig lesznek enduro bringák 26"-os kerékkel. A cube-nak már most sincs, nézd meg a weboldalukat. Csak pár db nagyon alap 26-os montijuk van. 27,5"-ben gondolkodnék a helyedben, legalább is ha ennyi pénzt szándékozol adni bringáért. Ja és már csak 20-as méret van készleten, az meg inkább 180 centi felett jó.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #37298 üzenetére
Hát ezt napra pontosan senki nem tudná megmondani, de a folyamat elkezdődött. Az hogy Magyar bringa boltokban ez még nem annyira látszik, mert tele vannak régebbi cuccokkal az semmit nem jelent. Nem kell hozzá nagy képzelőerő, hogy mi lesz a következménye annak, hogy a gyártók folyamatosan hagyják el a 26"-os méretet a montiknál. Külföldi bringa boltokat lenne érdemes megnézni. Illetve a 26" valószínű még megmarad egy ideig a legalsóbb kategóriákban, és mivel Magyarországon erre nagy az igény, biztos sok 26-os cucc is lesz, de a közép és felsőbb kategóriás cuccok közül kiszorul.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #37300 üzenetére
Úgy gondolom, hogy kb a 100 ezer ft alatti kategóriákban még lesz egy ideig 26", de olyan 150-200-tól kezdve már nem sokáig. Ebbe beletartozik rengeteg átlag bringás Magyarországon is, mert aki aktívan hegyi kerékpározik, az hamar rájön, hogy az erdőbe, komolyabb terepn a legolcsóbb montik nem sokat érnek. Ezért sokan kénytelenek lesznek nagyobb kerékméretre váltani, ha új cuccokat akarnak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37308 üzenetére
Természetesen valóban nagyon jó áron van az a Fritzz és nyilván nagyon jó bringa is, nincs is ezzel gond.
A gond azzal van, hogy a 26"-os kihalóban van a montik között, illetve, hogy egy olyan bringa, aminek a lejtőző képességei talán 10%-át ha kihasználnád. Persze van rajta lock, meg el lehet vele tekeregni, azért nem egy DH szörny, de az alföldre, meg azért, hogy néha elvidd egy kis terepezésre valami kis erdőbe, teljesen felesleges 160-180mm rugóút. Több örömed lelnéd egy 140mm körüli Am gépben. Az is már nagyon komoly lejtőző képességgel rendelkezik, ég és föld egy merev vázashoz képest. Viszont még megmarad a hajtáshatékonyság, kb 50-50%. Ha rugóútban 140mm felett gondolkozol, akkor már tolódik el az arány a lejtőzés irányába.
Ha ragaszkodsz a Cube-hoz, akkor én ezt venném a helyedben:
Stereo 140 HPA 27.5(#37309) Because: Azért ennyire nem kell aggódni, a használt piacon mindig lesz 26"-os, és nyilván igény is lesz rá, meg olcsóbb alkatrészek is mindig lesznek. Ami fontos, hogy új mtb-ban már csak a legolcsóbb kategóriákban lesz 26"-os.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37325 üzenetére
A Pike az az Enduro kategória.
Kevés lenne a 140-es? Nem hinném, hogy Magyarországon ez kevés lenne. Egy 140mm-es AM gép a hegyekbe való eleve, hova máshova?
Én is 140-es rugóutas gépet használtam 27,5"-es kerekekkel, hidd el, nagyon jó.
Volt már sok bringám, nagyobb rugóutas is, de ezt szerettem a legjobban, mert mindenhova jó volt.
A 160mm persze kicsit még jobb lefelé, de nem csak a plusz 2 centi rugóút miatt, hanem a laposabb fejcsőszög miatt, kicsit nagyobb a tengelytávja, meg a villa sem 32-es becsúszós, ezáltal jobb az irányítása is.
Viszont 160mm-es gépet én csak akkor vennék ha van pénzem karbonra, egy útállítós villával megtámogatva, mert aluba ezek már 14 kiló felett szoktak lenni, az meg kicsit sok az élvezetes tekerésekhez.
Átlag bringás még a 140-est se tudja kihasználni lefelé, nem hogy még nagyobb rugóutat. Magyarország nem is annyira Enduro terep, ide kedvezőbbek az AM gépek. A Cube egyébként ár/értékben kiváló. Még a Canyon-t tudnám ajánlani. Illetve a Bergamont-ot is. Bergamont-nál tudok intézni egy kis kedvezményt is, illetve gondolkozunk azon, hogy kicsit az ajánlott ár alá megyünk szezonba is, hogy még versenyképesebb legyen.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37326 üzenetére
Bergamont-ból 2000-ért ilyen van: Trailster 6.0. Ebből tudok esetleg valamennyi kedvezményt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37330 üzenetére
Hát azt nem tudom neked megmondani, attól függ milyen cég.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37332 üzenetére
Meg kell próbálni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LonGleY #37351 üzenetére
És ha nem ért hozzá, honnan fogja tudni, hogy nem akarják e átverni egy lehajtott használttal? Én azt aláírom, hogy jó üzleteket is lehet kötni a használt piacon, de azt többnyire nem a laikusok kötik. Ezt érdemes szem előtt tartani a használt bringa ajánlásánál. Az új meg garis, és tuti új, nem kell kapásból felújítani, kisebb a rizikó egy kezdőnek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #37353 üzenetére
A használtba rengeteg buktató van, érteni kell hozzá nagyon jól, hogy jó üzletet kössön az ember.
Megbízható kereskedőtől, aki ad valamennyi garanciát is a használt gépre, az esetleg járható út, vagy olyan megbízható ismerős aki nem átverni akar. Nagy értékű használt gépnél meg pláne érteni kell hozzá, mert ott meg nagyot bukhatunk. -
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Narakh #37386 üzenetére
Szia. A schwalbe land cruiser se egy kimondottan terepezős külső, inkább trekking jellegű. Ha aszfalton suhanóst akarsz, akkor legalább 1.5-ös vagy 1.4-es. Ezt már megérzed, hogy jobban gördül. Terepen ezek nem használhatók, maximum jobb minőségű földutakon. De ha úgy is inkább aszfalton mész akkor legyen rajta valami virsli szerintem. Ha meg terpezni akarsz akkor raksz rá valami rendes terepezős külsőt pl Racing Ralph vagy Smart sam. Én így csinálnám.
De ha ragaszkodsz a land cruiser-hez akkor inkább az 1.75-ös.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #37423 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom, hogy minnél több sebességes a rendszer, annál rövidebb az élettartam. Márkától fűggetlenül. Mivel egyre keskenyebb a lánc. 9-es jobban bírja mint a 10-es. Meg ugye a felhasználási terület sem mindegy, országúton kb 3 szor annyit kibír egy lánc mint intenzív terephasználat mellett. Terepen az a 10-es kmc se megy el többet 2000-nél. Jobb fajta (Xt/xtr)10-es shimano-k is kb annyit bírnak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LonGleY #37427 üzenetére
Montira is van10-es meg 11-es is.
lsebestyeny: Sajnos ez a tendencia, hogy minnél modernebb a rendszer, több fokozat van és annál hamarabb kopik. Deore 10-es láncom már1300 körül cserés volt, mondjuk kapta rendesen a terhelést. Azon se csodálkoznék ,hogy talán ezek direkt rövidebb élettartamra vannak gyártva.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz lsebestyen #37430 üzenetére
Bocs, félrenyomtam telóról.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ricshard444 #37551 üzenetére
180-200 körül vannak már egész jó, használt össztelós mtb-ok. Xc kategóriában, tehát 100mm-es rugóúttal, illetve 120mm körüli belépő AM bicajok. Itt a kérdés inkább az, hogy szükséged van e rá és, hogy értesz e a bicajokhoz annyira, hogy jó üzletet köss a használtpiacon?
Szerintem ez 170-ért nem olyan rossz. [link]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyaralás topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- MIUI / HyperOS topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- LEGO klub
- Steam Deck
- ASUS ROG Ally
- Xbox tulajok OFF topicja
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
- DJI Air 2s drón (Fly More Combo) FMC - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Eladó új, bontatlan Braun All-in-one Trimmer 5 többfunkciós trimmelő + Gillette Fusion5 ProGlide
- GARANCIÁS DJI Mini SE eladó
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs