Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz KrAt #58216 üzenetére

    Ha nagyjából ugyanaz mint a Civicnél, és gyanítom hogy nincs nagy különbség, akkor elvileg nagy gond nem lehet.
    A hátsók bonyolultabbak a kézifék miatt, de azzal csak annyi a teendő, hogy a bowden szemét a rugós excenter ellenében kell kiakasztani, ujjra kell vigyázni, ne csípje be, és még van egy U alakú szorítólemez, ami abowdent fogja az öntvényhez, azt érdemes fogóval kihúzni és lazítani. A fékcsövet még egy csavar fogja az öntvényhez, azt is ki kell venni.
    A nyerget két csavar fogja össze a csapnál a belső oldalról, ha szétjött, akkor a mozgó felet érdemes feldrótozni a lengéscsillapítóra, az álló felet meg aaszem szintén 2 csavar tartja, betétcseréhez nem, de tárcsacseréhez azt is ki kell venni ha jól emlékszem.
    Ami problémás lehet: a tárcsában jellemzően gyárilag gyenge kereszthornyú csavar van, el szokott nyíródni, érdemes megütni párszor egy lapos rúddal a csavar fejét, és oda-vissza mozgatva lazítani (nekünk egy bit úgy tört el benne mint a ropi) előtte érdemes beszerezni imbuszos rozsdamentes csavart 10.9-est a helyére, és kicserélni. Talán 8.8 is elég, az is erősebb, mint a gyári. Ez az egy kritikus lehet ha be van rohadva, mert ha szétmegy a csavarfej, nehéz kiszedni. A régi tárcsa elvileg néhány határozott gumi vagy műanyag kalapácsütésre lejön az agyról, kicsit biztos össze van vele állva. Visszacsavarozásnál nem muszáj túl erősen meghúzni az új csavart, és a csavarmenet legelejét réz sprayvel alig minimálisan érdemes megkenni, mert leginkább a belső oldal felől kap sós vizet, onnan átmenő a furat, és ott rohad meg, de a régi csavaron látszik ha ilyen, hogy meddig hatol be a sólé.
    Dugattyút ne felejtsd el visszanyomni, legjobb az asztalosszorító, ha esetleg nincs célszerszám. Lehet kapni direkt dugattyú visszahajtót is, ami a hátsó dugattyú kereszt hornyába illeszkedik, de az asztalosszorító, esetleg közé vékony szárú csavarhúzó a horonyba bőven elég. Kicsit nehezen megy vissza.
    Az elsőknél nincs ennyi macera, nincs kézifék, és a dugattyú is nagyon könnyedén visszamegy, csak nem kereszthornyos, hanem üreges, ezért az asztalosszorító "bütyke" és a dugattyú közé esetleg érdemes valamit tenni. A dugattyú pereménél a gumi porvédőt vizsgáld körbe, ne legyen repedt vagy szakadt. Ha mégis szakadt, mindenképp cserélni érdemes mielőbb, de ahhoz eléggé szét kell szedni, azzal gyakorlott szerelők is 50 percet küzdöttek. Ha OK a porvédő, akkor arra ügyelj, hogy a fékbetét behelyezésekor ne csípje be a betét csapja a dugattyú peremével, mert az is kiszakíthatja.
    Szerintem nagyjából ennyi.

    mod: Ja, az álló nyeregfélből ki kell (illetve nagyon ajánlott) pattintani a betétvezető lemezeket, és lehetőleg fémtisztára megpucolni, mert a betét sarka meg szokott rozsdálni, és megszorulni a lemezben. Hajszálvékonyan esetleg meg lehet kenni a lemezt, és/vagy az új betét sarkát szigorúan hőálló zsírral, hogy ne rohadjon össze, de utána esetleg jobban gyűjti a port.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák