- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Asustor NAS
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- ASUS routerek
- Milyen routert?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
András12345
aktív tag
válasz András12345 #73251 üzenetére
Köszi mindenkinek aki erre válaszolt azóta!
Nem az olajfogyasztás a gondom, arra tudom hogy mi a megoldás, ha az a gond, az olajnyomás miatt kérdeztem a dolgot. -
Speeedfire
nagyúr
válasz András12345 #73300 üzenetére
N54, picit sok lett neki a 210e km. De most kapott ACL-t, egy darabig jó lesz.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73292 üzenetére
Biztos eszik a fűtés rendesen, de azért annyira durván nem, mint amit írtál. Egyrészt minimumra van állítva nálam, tehát soha nem nyomja ezerrel a fűtést. Másrészt pedig reggel az első indulás előtt azért kondicionálok, csak a napközbeni indulások után van komolyabb veszteség.
Egyébként ma nézegettem újra a fogyasztást. Tegnap ugye küldem, hogy az első köröm 40 kwh/100 km lett. Ma először azt próbáltam, hogy óvatosabb vezetésnél mi történik. Ezzel lement olyan 30 kwh-ra. Nem volt csigatempó, de számomra egy kicsit szokatlanul "lassú", mert amúgy dinamikusan szoktam gázt adni. Persze valójában rávilágított, hogy tökre nem lassú, városon belül úgy is mindig torlódások, lámpák, stb. vannak, így is úgy is pont ugyanott leszel. Ezt követően kikapcsoltam a klimatizálást (nem csak az AC-t, hanem full off), és úgy lement olyan 25 kwh/100 km-re.
***
Viszont amit írtál a kombinált fogyasztásról, az érdekes. Lehet benne valami, de akkor pontosan hogy is számol az autó? Tegyük fel, van 60 ezer totál km, ott írja, hogy az átlag 2 liter/100 km. Alatta meg írja, hogy 40 ezer km elektromos mód és ott mondjuk 15 kwh/100 km.
Akkor itt a 2 liter/100 km az a 60 ezer teljes távra vonatkozik és a 15 kwh/100 km is a 60 ezer teljes távra vonatkozik? Ez tök fura, mert amikor árammal megy, akkor nem megy benzinnel, tehát a 15 kwh-át hogyhogy nem a 40 ezer elektromos üzemre határozza meg?
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #73298 üzenetére
Elég combos aksi van benne, ez már ugyanaz a rendszer mint ami az új 5-ösben van. 22,1 kWh és 17,6 nettó. Érdekes, hogy új 20% körül van a reserved capacity. Ennyi volt az enyémben is (ki is bírta vagy 3000 töltésig), az újabb 330e és a régi 530e-ben 10,5 nettóra van 12 bruttó ami 12,5%. Lehet rossz tapasztalatok voltak, hogy újra nagyra engedték, vagy csak simán más a kémia.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73305 üzenetére
Nem tudom, nekem ugye a régi van. Az egyben méri. Minden esetben. De van trip számláló is, nullázd le és nézd meg
15-öt azért nehéz kihozni belőle talán akkor tudod ha egyenletes sebességgel mész 70 körül. Nekem még egyszer a legelején sikerült ennyit kihozni, amikor kint 22 fok volt, gyerek aludt hátul így asszony kikapcsoltatta a klímát és mindezt országúton falvakon keresztül hétvégén nulla forgalom mellett.
Inkább 20 kWh nyáron amivel el lehet autózni és úgy nagyjából hozza is az 50 körüli tisztán elektromos hatótávot. -
oliwire
őstag
válasz Tsebacsi #73298 üzenetére
Feltöltve 80-90 km hatótávot ír ki, kb helyes is, ahogy megyek csak elektromosan.
Észre sem veszem, hogy a motort belövi, amikor a personal-t választottam ki a My Modes közül. Amikor sportba teszem, akkor viszont durrangat, igazi vadállat
Nem volt még szoftverbug eddig, jól tette a dolgát.
Rugózása most komfortban van, akkor nagyon kellemes, de be lehet neki feszíteni sportmódban, akkor jobban érződik a tartása. -
Sanziii
újonc
Hi srácok,
Sajna elrepedt a replica CSL felnim, 19" kétszéles szett volt.
Most váltanék egy haxer szettre. Egyszéles 18" 9j-et20.
Kérdésem az lenne, milyen paraméterü gumival gumiznátok fel? Esetleg , ha valakinek van hasonló paraméterrel felnije, megosztaná a véleményét? 19" már nem akarok, egyáltaln nem komfortos a Szabolcsi utakra.Előre is köszi! -
negro
őstag
válasz Sanziii #73310 üzenetére
Felnibol nem erdemes replika napi hasznalatra. Nekem gyari BBS RX 209 (18/8,5) van E39-en de becsipodes volt mindig az Alpina felni is masik setupnak. Persze mivel arany aron van a gyari en is neztem replikat is de pont ezert nem mertem penzt kiadni erte. (A BBS kapott mar sokat de birja es 1x volt csak gorgozve 2db pedig +20 evesek a felnik. Van egy sejtesem ezert kerulnek csodbe is utobbi idoben es mentik meg oket mert 20-30 evre gyartottak...)
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Speeedfire
nagyúr
-
chess001
aktív tag
válasz Speeedfire #73313 üzenetére
Miért lenne jó repedt felnivel bárhova gurulni? Meg kell hegeszteni...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Speeedfire #73316 üzenetére
Vazze, repi... Én kérek elnézést!
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73307 üzenetére
Jogos, csak úgy logikus, hogy full kombinálva mutatja. Hiszen a 2,3 liter/100 km a benzines üzemre túl kevés, a 14,5 kwh/100 km pedig az elektromos üzemre túl kevés. Teszt alapján is ez látszik, mert míg a mai körömben a full EV üzemmód végére 25,6 kwh fogyasztást írt, utána hibrid módban már besegített a benzinmotor és elkezdett csökkenni a kijelzett elektromos fogyasztás is - mivel a teljes távra mutatja.
Ez alapján az én autómban az jön ki a hosszú távú átlagok visszaszámolásából, hogy a benzinmotor tényleges átlagfogyasztása 8,5 liter, az elektromos üzem tényleges átlagfogyasztása pedig 21,2 kwh. A teljes kombinált költség - mivel sok volt az elektromos üzem - 4,5 liter/100 km benzinnek megfelelő költség a mai árak alapján, otthoni töltéssel (+ töltési veszteség, de az még 10% esetén is csak 0,1 liternyit adna hozzá költségben).
Viszont ebből az is következik, hogy pl. a Spritmonitor a PHEV autók fogyasztását nem képes megbízhatóan mutatni. Csak az üzemanyag fogyasztást számolja, de az elektromos fogyasztás nincs mellette, így keveredik az a user, aki full elektromosan hajtja és 0,5 liter/100 km a fogyasztása, meg aki nehéz lábú, nem tölti és 15 liter/100 km a fogyasztása..
-
H.Ezredes
őstag
válasz Speeedfire #73297 üzenetére
Ezt mondtam neked,hogy meg kell csinálni ezeknél ezeket is mert ha nem szétmegy... Utolsó pillanat volt.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
-
chess001
aktív tag
válasz Speeedfire #73320 üzenetére
Majdnem olyan égő, mint nem tudni magyarul aztán meg beszólni miatta...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
Wallis bedobott néhány i4-est, 19%-os kedvezménnyel. Csak rámegy a BMW is az állami támogatásra.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73322 üzenetére
Hm, ezt a pályázat elején jobb lett volna. Az érdeklődők jelentős része már beadta a kérelmet és ők lemaradtak erről. Utólag már nem lehet csinálni az adásvételt.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #73322 üzenetére
Inkább azért mert jön az új modell. Mennyi pénz?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Sanziii
újonc
válasz CharlieDrop #73315 üzenetére
BMW E92
Hegeszteni biztos nem fogom,
1, Nem biztos, h nem rázna, vagy szarrá kellene súlyozni, az a kategória számomra ez a kocsi, hogy ilyet nem szeretnék.
2,Én nem szórakozok vele, az az anyag már úgysem lesz olyan, a melegítés,hegesztés miatt. Nem hiányzik, hogy megint elrepedjen alattam menet közben. Original Haxer felnit veszek, egyszéles 18" 9j-et20. Akinek van hasonló paraméterekkel felni, ahhoz fordulok, hogy mégis milyen gumizás vált be nála.
Előző posztokban is csatoltam be képet, nem tudom miért nem mutatja, ezért bocsi! [link]
UI: Ez nem neked szól CharlieDrop, csak egyben írtam le -
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73325 üzenetére
Lehet, bár az új csak LCI lesz. Olyan nagy változás nem lesz, másik lámpa meg kicsit változik a belső.
Amúgy sok mást is akcióznak ezzel a februári vétellel. -
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #73330 üzenetére
Olyat nem vennék. Talán max 20m-ig
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #73331 üzenetére
Biztos olyan futómű van alatta, ami dönthető és a tapadás miatt kell a 275 széles CUP2...
A repi osztag mindenki felett áll!A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Sanziii
újonc
válasz Speeedfire #73328 üzenetére
Igen, ott is érdeklődtem
-
Sanziii
újonc
válasz FIREBLADE78 #73332 üzenetére
Pont íven lesz, meg állítható fütóművem van
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73330 üzenetére
Sajnos nem így működik, visszamondott pályázat esetén nem lehet újra pályázni. Csak akkor, ha elutasítják az elsőt.
FIREBLADE87: nyilván jobb az e40-es, de 4 milla a felára. Szerintem simán elég az e35 is az emberek 90%-ának. Amúgy 20-ból kihozható már elég jó extrákkal, ha tényleg van rá 19%. De simán el tudom képzelni, hogy az csak pár készleten lévő autóra van és nem nagyon tudsz válogatni.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73336 üzenetére
"Szerintem simán elég az e35 is az emberek 90%-ának. " - azért szignikáns különbség van a két autó között. 67 kWh vs 81,1 azaz 14 kWh. Az plusz 70 kilométer hatótáv autópályán. Mellesleg a töltési ideje hasonló a két autónak a 40 arányaiban több áramot képes felvenni is. Emiatt szerintem utazó autónak nem igazán jó, főleg a magyar infrastruktúra mellett.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Mauzes #73336 üzenetére
Imàdnám azt is. Csak nem akartam,akarok mégegyszer abba a hibába esni,hogy ez csak egy "négyhengeres". Ez nem bmw. Ugyanaz van a e35-el is. Eladni szar lesz. Amikor a kereskedő azt mondta,hogy ha 30d lett volna az X5,akkor több millióval többet ért volna. Országban nem lett volna ilyen autó,ekkora futással.
Hmm. Nincsen fent hahun. Vajon már eladták?[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #73339 üzenetére
Eladásra veszünk autót vagy magunknak? Értem én, hogy kurva jó értéktartó egy M5, de ha nincs rá pénzem, és etetni sem akarom, de napi szinten használni igen, akkor 530e-t fogok venni.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73338 üzenetére
Hát ez egyértelmű, hogy jobb. A drágább autó jobb autó. A kérdés, hogy megér-e 4m pluszt, ezt mindenkinek saját preferenciája adja meg.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73341 üzenetére
Nem tudom a 35-ösön mekkora kedvezmény van. Ha megnézed a német árakat ott a 35 és a 40 között 1,5M a különbség. Van egy érzésem, hogy a 35-öst, mivel később jött viszonylag jól árazták itthon, a 40-est meg sokkal feljebb, mert le akarták törni a keresletet, mert kifogytak a nekünk szánt darabszámból. Csak most más a helyzet, a BMW meg sosem csökkent árat, inkább ad kedvezményt. 16 kWh akkumulátor úgy saccra olyan 2000-2500 euró között van, amihez ha hozzászámoljuk az árrést meg az áfát kb. ott is lesz a 1,5M-es árnál. A 4M az tényleg sok
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #73339 üzenetére
Részben értem amúgy, ami írsz, de abban nem annyira hiszek, hogy nem lehet majd eladni az e35-öt - a megfelelő árazás mellett. Amit szerintem tényleg nehéz eladni, az a fapados BMW, mert a BMW vevők nagy része nem akar fapadot venni. Meg ha tényleg alulmotorizált egy ICE, talán azt is nehéz. De elektromost nagyon sokan vesznek városi üzemre. Ott kevésbé számít a hatótáv és a töltési sebesség. És összességben az e35 sem gyenge egyáltalán a 286 LE és 6 mp 0-100-zal, inkább a felső szegmensben van az összes EV között, még ha a prémiumban esetleg nem is.
Mindezt persze abban a relációban értem, hogy ha milliókal olcsóbban veszed, akkor milliókkal olcsóbban fogod eladni is, így a piacon megtalálja majd a helyét. Aki "olcsón" tud csak majd használt i4-et venni, az bőven meg fogja fontolni ezt is. Persze ez csak az én attitűdöm, nem vagyok piaci szakértő.
Azt viszont mindezzel együtt elismerem, hogy az x millió felár az nem egy kidobott pénz. Egyrészt mert az később is többet fog érni, így kb. csak a többletnek az értékcsökkenését bukod. Másrészt pedig a használat alatt lesz egy jobb autód, ennek is van értéke.
MÁS: na csak 10 C fok felé kellett emelkednie a hőmérsékletnek és egyből felment a 330e hatótávja 35 km-re, klímával(!) és prekondicionálás nélkül (!) Igaz kedvező menet volt, folyamatosan tudtam haladni a városban és nem is nyomtam neki nagyon..
[ Szerkesztve ]
-
Arcképgyáros
-
chess001
aktív tag
Ezen nem valahogy is olyan csúnya a hódpofa, vagy csak bebeszélem magamnak?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Krisztianby: Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Google Pixel 6/7/8 topik
- BestBuy topik
- Motorolaj és szűrő topik
- Motoros topic
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen