Új hozzászólás Aktív témák

  • Mauzes

    őstag

    válasz kardkovacsi #73292 üzenetére

    Biztos eszik a fűtés rendesen, de azért annyira durván nem, mint amit írtál. Egyrészt minimumra van állítva nálam, tehát soha nem nyomja ezerrel a fűtést. Másrészt pedig reggel az első indulás előtt azért kondicionálok, csak a napközbeni indulások után van komolyabb veszteség.

    Egyébként ma nézegettem újra a fogyasztást. Tegnap ugye küldem, hogy az első köröm 40 kwh/100 km lett. Ma először azt próbáltam, hogy óvatosabb vezetésnél mi történik. Ezzel lement olyan 30 kwh-ra. Nem volt csigatempó, de számomra egy kicsit szokatlanul "lassú", mert amúgy dinamikusan szoktam gázt adni. Persze valójában rávilágított, hogy tökre nem lassú, városon belül úgy is mindig torlódások, lámpák, stb. vannak, így is úgy is pont ugyanott leszel. Ezt követően kikapcsoltam a klimatizálást (nem csak az AC-t, hanem full off), és úgy lement olyan 25 kwh/100 km-re.

    ***

    Viszont amit írtál a kombinált fogyasztásról, az érdekes. Lehet benne valami, de akkor pontosan hogy is számol az autó? Tegyük fel, van 60 ezer totál km, ott írja, hogy az átlag 2 liter/100 km. Alatta meg írja, hogy 40 ezer km elektromos mód és ott mondjuk 15 kwh/100 km.

    Akkor itt a 2 liter/100 km az a 60 ezer teljes távra vonatkozik és a 15 kwh/100 km is a 60 ezer teljes távra vonatkozik? Ez tök fura, mert amikor árammal megy, akkor nem megy benzinnel, tehát a 15 kwh-át hogyhogy nem a 40 ezer elektromos üzemre határozza meg?

Új hozzászólás Aktív témák