Új hozzászólás Aktív témák

  • kardkovacsi

    senior tag

    válasz Mauzes #73287 üzenetére

    Úgy ne is várj hatótávot ha elfűtöd az "egészet". Egy 3,6 kW-osnál nagyobb fűtőszál van az autóban, azaz megy 15 percet maxon és 1 kWh ugrott (valaki kimérte, hogy az állóhelyzeti fűtés esetén 16A-en megy a wallbox töltő és mégis vett ki az aksiból is energiát). Ezt eljátszod négyszer akkor kb. a 30-40%-át elfűtötted az aksiban lévő energiának, de ahogy nézem nálad ez inkább 50-60%.
    Ezekben nincs hőszipka mint mondjuk egy i4-ben, így a fűtés sok energiát használ. Én ennyit elmentem a régi 330e-vel ilyen időben csak azzal, hogy fűtött (15 fokos) garázsból indultam és még előtte rányomtam az előfűtésre is, meg nyilván nem álltam meg sokszor.

    Amivel még lehet spórolni, hogy leszoksz a hirtelen nagy fékezésekről (sokan szeretnek "dinamikusan" fékezni is, azaz az utolsó pillanatban vágnak egy nagyobb fékezést), hanem amikor látod, hogy piros lesz a lámpa gázról le a láb, még esetleg enyhén fékezel is de nem annyira, hogy a mechanikus fék fogjon be. Van szerintem egy kijelző ami mutatja is mekkora regen mértéke. Mellesleg ezzel a féket is kíméled.

Új hozzászólás Aktív témák