Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mauzes

    őstag

    válasz kardkovacsi #73307 üzenetére

    Jogos, csak úgy logikus, hogy full kombinálva mutatja. Hiszen a 2,3 liter/100 km a benzines üzemre túl kevés, a 14,5 kwh/100 km pedig az elektromos üzemre túl kevés. Teszt alapján is ez látszik, mert míg a mai körömben a full EV üzemmód végére 25,6 kwh fogyasztást írt, utána hibrid módban már besegített a benzinmotor és elkezdett csökkenni a kijelzett elektromos fogyasztás is - mivel a teljes távra mutatja.

    Ez alapján az én autómban az jön ki a hosszú távú átlagok visszaszámolásából, hogy a benzinmotor tényleges átlagfogyasztása 8,5 liter, az elektromos üzem tényleges átlagfogyasztása pedig 21,2 kwh. A teljes kombinált költség - mivel sok volt az elektromos üzem - 4,5 liter/100 km benzinnek megfelelő költség a mai árak alapján, otthoni töltéssel (+ töltési veszteség, de az még 10% esetén is csak 0,1 liternyit adna hozzá költségben).

    Viszont ebből az is következik, hogy pl. a Spritmonitor a PHEV autók fogyasztását nem képes megbízhatóan mutatni. Csak az üzemanyag fogyasztást számolja, de az elektromos fogyasztás nincs mellette, így keveredik az a user, aki full elektromosan hajtja és 0,5 liter/100 km a fogyasztása, meg aki nehéz lábú, nem tölti és 15 liter/100 km a fogyasztása..

Új hozzászólás Aktív témák