- Linux kezdőknek
- Újabb kriptotőzsdéről derült ki: ömlik rá az illegális pénz
- ASUS routerek
- Vírusirtó topic
- YouTube
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Az USA beperelte az Apple-t: túl drágák az iPhone-ok
- DIGI internet
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #52001 üzenetére
90% az embereknek a kocsiban szól a zene. Ha nálam szól pár perc és bealszok. Vezetés és zene nem passzol.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
tibby74
csendes tag
Hello!Rombuszkulcs akkucsrére keresek szakit.
-
Gsx-rr
veterán
Ha az I4 tenyleg olyan lessz mint amit irnak rola az kb olyan mintha a Bmw nezte volna mit balfaszkodnak es mondana: fogd meg a sorom.
Csondben vart el leszivatja a konkurenciat -
chess001
aktív tag
válasz KAMELOT #52009 üzenetére
A technológiai előnyükről annyit, hogy úgy tudom, hogy mindegyiket megosztja...
Az egyik legnagyobb előnyük, hogy van aksigyáruk. Mindegyik más autóipari szereplő beszállítóra van utalva. Szoftverben magasan ver mindenkit, meg a felhalmozott adatokban. Minőségben, meg gyártástechológiában van hova fejlődnie.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Gsx-rr
veterán
Hat a Porsche-hoz nem hasonlitanam.
Amikrol beszelsz egy atlagautost nem erdekelnek
Majd akkor nezzuk meg,ha engedelyezik az onvezetest. Egyelore talan ennyi elonye van a Teslanak, mert az a gagyi tablettes cuccot ertelmes ember torkan nem lehet lenyomni.Amugy mi a helyzet a minoseggel?
Kb mint egy indiai auto.
Mubor ules, stb...[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz FIREBLADE78 #51984 üzenetére
Na ezen meglepődtem, de hogy még a G szériában se... hirdetésekben ezek szerint akkor nem igazán lehet kiszűrni a modellek alapján.
Szifonnal használod az ótót? Nálad is szoktak lenni anomáliák? -
Gsx-rr
veterán
Mi az a teljesitmenyelektronika? Itt mar nincsenek csodak.
Nincs elorebb a Tesla ,ha akarod belinkelek egy videot ahol vegigmennek ugyanazon az utvonalon Model 3-al meg az uj Leaf-el.
Jobban fogyaszt a LeafNe felejtsd el a nagy gyartok most jonnek majd a piacra. Pl az Id3 biztos odaver eladasban a Modell 3 nak
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Az önvezető autó a legnagyobb baromság, amit eddig ember alkotott.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BeZol
őstag
válasz szimi57 #52021 üzenetére
Hát pedig én várom h legyen 100%-osan működő verzió (majd egyszer 10-20 év múlva talán), mert tulajdonképpen ha melóbajárásra használod a kocsit a napi rutin részeként és még dugózol is meg ilyenek, akkor ez leveszi a terhet a válladról, és ugyanaz az élmény ér, mint most az utasaidat. Tulajdonképpen olyan mint a tömegközlekedés, csak te válogatod meg kikkel mész, és háztól-házig visz. A vezetéssel töltött időt pedig fordíthatod másra, legyen az filmezés, tanulás, készülés vmire, stb.
Ha ez a funkció üzembiztos lesz, akkor idővel majd arra is rászoknak az emberek, hogy ha mennek vhova kiruccanni, akkor oda is önvezető módban mennek majd. Elég sok béna női vezető van, meg elég sok béna idős vezető, akik ha tudják is magukról h bénák, és majd megfizethető áron lesz ilyen típusú autó, akkor szerintem simán átülnek egy ilyenbe, és ugye ilyenkor nem is fáradsz el annyira, több energiád marad másra.
Innen már csak +1 lépés az, hogy ezek a kocsik kommunikáljanak egymással vmilyen globális szabvány szerint, így pedig csökkenthető lesz a dugók mértéke, mert minden autó optimálisan ki fogja használni a rendelkezésre álló úthálózatot, ill. mennyi olyan autós van, aki lámpától-lámpáig nyomja neki, majd fékezget állandóan, holott ha betartod a sebességet (néhol kicsit többel kell menni, néhol kicsit kevesebbel), akkor csak rágurulsz az előtted álló autókra és mondjuk 2.-3. fokozatból újra gyorsíthatsz a megengedett sebességre. Ezzel a folyamatos megállás-megindulás (mely a kocsit is jobban nyírja és extra üzemanyagfogyasztással jár) ha nem is nullázható, de jelentősen mérsékelhető, ami környezetbarát dolog.
A nagyon utópisztikus verzió az lesz, ha nem kell a lámpáknál soha sem megállni, mert olyan szinten kommunikálnak egymással a kocsik, h egyszerre megy mindenki minden irányba, sosem lesz "üres" szakasz, amikor elmegy 2 autó, de amúgy elmehetett volna 10, de még várni kell h váltson a lámpa, na ez mind-mind megspórolható lehetne.
Azt hiszem vmelyik Tom Cruise filmben (Különvélemény) volt hasonló elképzelés, mert kb. kapszulákkal közlekedtek városban az emberek (olyan manővereket végezve ami emberileg lehetetlen), vidékre rendes autóval ment önvezetve, de be tudta rakni hagyományosba is. (legalábbis ilyesmi rémlik de nem találtam youtube-on, viszont Én a robotból találtam ilyesmit)
Én várom a dolgot, és él a gyanúm, hogy ha ez a technika szépen el fog terjedni, akkor a városokban (mondjuk ott ahol dugódíj van) simán megkövetelhetik majd, hogy X zónán belül csak önvezető módban hajthatsz be, aztán majd sok-sok év után kiterjesztik mindenhova (ez viszont végképp nagyon távoli jövő), a kérdés csak az, hogy meddig marad opció a hagyományos vezetési lehetőség.
Egyébként az elektromos autókkal kapcsolatosan pont hétvégén Forza Horizon 4-eztem kicsit öcsém xbox-án, és hát bakker mit raknak az ilyen játékokba x év múlva? Nem igazán lesz az elektromos kocsiknak hangja, a benzines sportkocsik pedig számottevően le fognak redukálódni, így pedig eléggé vérszegény lesz ez
-
BeZol
őstag
Még annyit tennék ehhez hozzá, hogy aki ezt nem látja és tagadja, az kb. ugyanaz, mint amikor a Tesla Model S megjelent és mindenki fikázta, vagy mikor első iPhone megjelent és minden konkurens fikázta, vagy BMW-nél mikor megjelent az iDrive, azt is mindenki fikázta.
Változik a világ, változnak a dolog, és idővel majd befogadod a változást, még ha most képtelenségnek is tartod.
Ezzel sem kell egyetérteni, de az idő majd ezt fogja igazolni, tetszik vagy sem. -
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #52025 üzenetére
Sztem az elvetemültek kómásan felkelnek reggel, majd a kocsiban fognak felöltözni, kajálni, stb., mert privát szférában lesznek (persze ahhoz olyan legyen a kocsi kialakítása).
Figyelj, annyi lehetőség van a világban, én is most programozónak képzem magam, mindenki azt csinál a szabadidejében, amit akar. Ha őt ez teszi boldoggá, akkor ennyi, de én pl. örülnék az extra felszabadult időnek, mert hasznos dologra fordíthatnám. Nem kell élni a lehetőséggel, de ha valaki többre szeretné vinni, annak ez egy nagyon jó extra idő bármire. -
szimi57
őstag
Beülnék én is egy 1000%-osan üzembiztos önvezetőbe, de akkor is teljes egészében a vezetésre koncentrálnék, mert szerintem soha sem lesz ilyen autó. Olyan lesz, amelyik jobb képességekkel fog rendelkezni, mint egyesek, de ez kevés. Engem a vezetés kifejezetten nyugtat. Az, hogy nem kellene tekergetnem a kormányt, nyomogatni a pedálokat, kapcsolgatni ezt-azt nem könnyebbséget jelentene, hanem szorongást, félelmet, ezért teljes egészében a forgalomra figyelnék, hogy közbe tudjak avatkozni. Igy semmi értelme számomra az önvezető autónak.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gsx-rr
veterán
Iphone 10 ev alatt komoly ceg lett, Tesla veszteseget termelt. En ertem,hogy fujjatok az elektromos autot temat, megse jartok azzal es a vilagon az autosok 98 szazaleka se.
Hiaba kommunikalnak az autok egymassal. Amig ez nem zart palyan lesz semmit se er. Mit kezd egy kereszben atfuto kutyaval vagy uttestre lepo gyalogosal. Eluti a felelosseget senki se vallalja.
Mondhat barki barmit a mai vilagban a penz ido.
Amig 1 orat kell toltened az utcan addig nem lesz itt attores ahogy eddig se volt.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
FIREBLADE78 Picit visszafogottabban, ezekkel a jelzőkkel.
-
szimi57
őstag
válasz dellfanboy #52032 üzenetére
Él bennem az ősi ösztön. Bizonyos helyzetekben óvatos vagyok
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #52033 üzenetére
Tesla rajongoknak ajanlott az uj auto bemutatoja. Mekkora egy fos es,mekkorat egett a nagykepu gyerek
-
CharlieDrop
veterán
na igen, de szerintem is ocsmányul néz ki, de van egy dolog amit elfelejtünk
Ezeket az egyenes lapos dolgokat a legkönnyebb gyártani, semmi hókusz-pókusz nincs bennük. És ameddig veszik mint a cukrot, addig mindegy nekünk tetszik-e vagy sem.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
FIREBLADE78
addikt
-
szimi57
őstag
válasz FIREBLADE78 #52038 üzenetére
Szerintem a hibridet el kell felejteni. Megkapod a villany mellé a belsőégésű összes nyűgjét. Attól még a benzin-diesel is jobb.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #52038 üzenetére
Nem tudom melyik bmw hibridet próbálod majd v. szemelted ki, de itt van egy 530e teszt.
A lényeg igazából a cikk végén van, tekerj kb. egyből a cikk 3/4-éig
Olyan 6-7litert eszik főleg városon kívül haladva ha nincs előtte sokra feltöltve az akksi.
A zsír új akksival pedig 100%-os töltöttséggel 27km körül van a teljes hatótáv, viszont ilyenkor nincs meg a dinamika, ahogy az előzéses sztorinál kifejti.
Ha csak benzines motort tolsz és csak városban, akkor 12liter is lehet (de ez elég erőltetett beállítás, direkt csak a teszt miatt csinálta, h 0km-t segítsen az elektromos motor, kb full kreténség). Ebből átmatekozva (h 1km-ről lett 6,3km elektromos hatótávja mindeközben) sztem 8-9liter lehet a városi fogyasztás sima hibridként használva. Persze városi "vegyes" üzemmódot nem teszteltek.Magyarul ha tudod otthon és/vagy melóban tölteni, akkor van napi 25 v. 25+25km 2,5-3literes fogyasztásnak megfelelő áramköltség.
Országút/autópályán vhol 6-7liter körül ehet.
Városban sima hibridként használva (feltételezve h vki sosem dugja konnektorra) pedig 8-9literre lőném be.Összehasonlításképp az én 3literes sor6 dieselem kb. 100kg-mal könnyebb + manuális váltós meg nem a legújabb konstrukció már, de a cikkben írt kemény dugókkal találkozom én is, és 9,3-10,9 között alakul a fogyasztás úgy, hogy az én kocsim papíron csak 231 lóerős, nem 252.
Országúton 5,5-6,3 is lehet, autópályán 6,7 alá szerintem még nem igazán mentem, de ez nehéz dolog, mert más tempóval közlekedek, úgy meg 8,3 szokott lenniTehát benzines létére így a hibridségével képes városon kívül majdnem hasonlóan fogyasztani, városban pedig kevesebbel is elvan. A plug-in-ségével lecsökkentheti teoretikus 2,5-3literre a városi fogyasztást.
Én kicsit sz*rt a pofonnak érzem az egészet továbbra is, mert "gáz", h nem áll rendelkezésre a rendes teljesítmény tisztán villanyosként, ha meg beindul a motor, akkor annak be kéne melegedni, addig nem fogyaszt jól, ergo ezt el kellene kerülni. Ha valaki erre nagyon nem figyel és szépen beindítgatja így a motort minden nap 15-15másodpercekre, hát annak semmilyen motor nem fog örülni.
Felhasználástól függően továbbra is opció egy plug-in diesel e-merci azoknak, akik bazi sokat mennek pl. hétvégén, de hétközben város only, mert az 4-5litert eszik olyankor, a város pedig szokásos 2-3liter közötti áramköltség.
Gondolom ezeknek a felára kb. sosem térül meg, és csak extra hibaforrásokkal lesz teli a kocsi (jó kis prémium árcédulával), szóval részemről felejtős, még ha tökéletesen is passzolna a heti rutinhoz.
Maradnak főleg azok, akik ki tudják használni az ingyen parkolást + tudnak otthon/melóban tölteni. Végülis ez így egy "piaci rés"-nek is tekinthető, még ha nagyon speciális is, meg mert ugye a gyártóknak le kell nyomni a flottaátlagot, a papíron 31-51g co2 (mert ugye 100%os akksival mérik, ami biztos megújuló energiával lett betáplálva, ja valszeg nem ) pedig segíti ezt letolni 95g alá (azt hiszem ez lép jövőre életbe), szóval 1 ilyen + 1db 530i/530d = vhol 100g co2-es átlag, és akkor nincs v. csak minimális a bünti. Na hát ezért léteznek ilyen "összvérek".
-
FIREBLADE78
addikt
X5 hibrid lesz holnap. Utána szerintem beülök X7-be. Hibridbe most 6 hengeres van ugye?! Annyira szar nem lehet. Most 25d-van,annál csak nem lassabb,hiába nehezebb is az akksi miatt. Nekünk azért lehetne jó a hibrid mivel céges lízingre megy és akkor adó ugrik,parkolás jelenleg fizetős nálunk. Töltés ingyenes 100 M-re tőlünk. Van itthoni három fázis,de hülyén nézne ki az utcára kivezetett hosszabbító
Legszívesebben 40i-t vennék,de nincs tapasztalatom benzinessel. Amúgy valszeg 30d lesz a befutó.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #52042 üzenetére
Nekem volt hybrid. Legszarabb Bmw-m volt.
Hybrid-n zoldrendszam van? Szerintem nem. Akkor nincs ingyen parkolas
Ja most nezem.plug in
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Lehet gyűjteni a pénzecskét
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz FIREBLADE78 #52048 üzenetére
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Magisk
- Linux kezdőknek
- Vicces képek
- Dacia topic
- Xbox Series X|S
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- OLED TV topic
- Az amerikai hadsereg lát fantáziát az OLED kijelzős hordozható eszközökben
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...