Új hozzászólás Aktív témák

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #71562240 #9050 üzenetére

    :K

    Viszont a nem kilógást még most sem értem, illetve nem látom tisztán a megoldását. Mert vagy időben vagy decibelben, de valahogy elmászik, azért engem nem nyugtattál meg a feljebb engedéssel sem. Faramuci helyzet ez. Még több út? :P

  • fehér_ember

    addikt

    válasz #01758976 #9046 üzenetére

    Ja, szóval azt mondod, hogyha az olcsóbbaknál mindig azt tapasztaltam hogy azokban a 3 utasak mindig részletesebben szóltak mint a 2 utasak, akkor ez a minőségi hangszórókból meg minőségi váltással építetteknél majd ellenkezőleg fog lenni.

    [ Szerkesztve ]

  • fehér_ember

    addikt

    válasz #71562240 #9049 üzenetére

    Én amúgy fenntről a másodikra gondoltam.
    Ha tippelnem kellene azt mondanám hogy a középsugárzó (ami méretileg is nagyobb kicsivel az ideálisnál, szerintem) kicsit lejjebb van engedve és a nagyobb dóm segít be a felsőbb tartományánál. A pici meg persze csak egy sima magas. De ez tényleg csak egy tipp.
    Amúgy ha a dynaudio audience 72-esek helyett mondjuk 82-eseim lettem volna, akkor lehet nem váltok. De így viszont jól tettem :K (méglejjebb megy és "sokkal" részletesebb is); persze nem kizárt hogy valamennyit akár még arról meglépve is nyertem volna.

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Mathiask #9045 üzenetére

    Ezért kell gyorsan átváltani, meredeken. Meg a megfelelô ponton, pl. emberi férfi énekhang alja körül egy D osztály a mélyekre, egy meleg triódás csövi középre, meg akár egy OTL csövi fentre. Niiincs ebben semmi, tudni kell, melyik erôsítô mennyit forgat a végére fázison, gain-eket, SNR-eket, sensitivity-ket figyelni, ügyesen összelegózni. Amíg papíron és mérve a közel sem tökéletes csô hangra esküszik a fél világ, hát most mondjam azt, ide sincs szabály ? :U Ki kell próbálni. Egyébként koherens lesz, a nagy induló költség miatt egyforma erôsítô modulokkal fogok indulni elsôre, az összes útra, aliexpress. Aztán alulról felfele elkezdem "bontani" és cserélni, nézni, kísérletezni. Jó móka. :K

    Digiben egy meredek váltás nem jár annyi kompromisszummal, mint analógban, vagy passzívban. kíváncsi leszek erre is majd.

    Amirôl kammererrel beszélgettek: szerintem.. minél precízebb, annál kevésbé legyen saját karaktere. Nem a hangszórót akarom hallgatni.. (értsd jól). Ha pedig kevés a saját karakter, szinte bármi bármivel ügyesen faszára illeszthetô, meglévô tudásunk alapján.. a szokásos.. de .. ez .. túl .. "mérnöki" megközelítés, tudom. Mert hiába ugyanaz a frekimenet, amplitúdó, tranziens viselkedés, satöbbi, a banánlevél az banánlevél :D :U Hááááát.... (vállvonás)...

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #01758976 #9051 üzenetére

    "Viszont a nem kilógást még most sem értem, illetve nem látom tisztán a megoldását. Mert vagy időben vagy decibelben, de valahogy elmászik,"
    Túlzottan abszolútumokban gondolod el. Pedig arányokban kell. Egy hangdoboz hangképe arányok, elfedések, mellérendelések, kölcsönhatások művészete. Nézd, amit az "Avalon klónnál" mondtam, irdatlan mélyre lemegy irdatlan energiával, de nem ezt érzed, mert a felette levő hangsúlyos 150-300Hz megtartja, egy kicsit "elfedi" a szubmélyeket, és nem "lóg ki a mély", pedig bőséges és nagyon mély, hanem az egész hangtestet stabilizálja, lecövekeli az a hangsúlyos 150-300Hz, nincs gödör ott, hanem a feltételezhető 80-100Hz-es enyhe púp egy egyenletes enyhe lejtővel integrálódik a 400-500Hz-be. Nem "lóg ki" a mély, hanem egységes, stabil a hangkép és a tér. Önmagába cövekel le a rendszer hangtere, kevéssé zavartatva magát akusztikai körülményektől - legalábbis a hallásunk számára.

    Emlékezz a KOSS Pro4A példámra, amikor kérdeztél a Zu-ról. Felhoztam ugye a Pro4A példáját, mint amelynél középsávosabb hangsugárzó a világon nincs, olyan érzet, mintha a sávszélei teljesen lekonyulnának lent is, fent is. Mintha csak középsávja lenne. Végtelenül meleg, "egyhelyben álló" hangkép, semmi fejhallgatós érzet - tapaizonak mondtam és most is mondom, hogy ilyesmi a Restekje a szóbanforgott Dynaudio-val.
    Éppen idén nyáron (sokévtizedes fejhallgató!!!) foglalkozik is ezzel Holt és Sommerwick a Stereophile-ban. Ilyen az érzete, próbálják lerajzolni:

    És ilyen a valós frekvenciamenete, hehe:

    Mélyre lemegy nagy energiával? Igen! A 20Hz-e van az 1kHz-cel egy szinten, tehát kvázi a 20Hz-e nulla decibelen belül marad. Felmegy jó magasra szinte lineárisan? - igen, a 13kHz-e van 0 decibellel az 1kHz-hez, - de ugye 500Hz-től kezdve 5db-lel lejjeb van, mint 300Hz-nél. A 150-300Hz közötti hangsúlya határozza meg neki, hogy egy végtelenül meleg, és fejhallgatósága ellenére is "egyhelyben álló" hangképet hallasz tőle, azt hívén, hogy csak középsávja van. Irdatlan mélye van? Igen. Kilóg? Dehogy! Sőt!
    Ez a KOSS fejhallgató ugyebár extrém példa annak az ellenkezőjére, hogy a gyári állódobozok (főleg a reflexesek) szinte mindegyike gödröt váj magának 150-300-400Hz között, éppen a legfontosabb intervallumban (Maaaaargiiiiit!) - a többieknek mondom, hogy nem csak süketszobában, hanem ezt hallani ezektől a lakószobában is, még akusztikailag kezeletlen/kezelődetlen, azaz üres lakószobában is, de berendezettben is! Az akusztika nem fedi el a hangsugárzó sajátjellegét! - és a hangsugárzó se az akusztika sajátjellegét! Nem lehet (értsd, alig-alig lehet) az egyik hibáit a másik ellenhibáival elfedni! - lásd még DSP mint "akusztikai" eszköz, hehe, de ez most mindegy.

    A gyári tervezők többsége nem törődik például a baffle steppel (amely ugyebár éppen ebben a kardinális frekvenciaintervallumban akut probléma), hanem összekeresztváltják tankönyvileg a mélyet és a közepet. Persze, hogy kilóg a mély, hogy a patvarba ne lógna ki. A gödörből kiszól a lik. A kétutas állóknál is az egyéni mélyenergiáiktól függően többé-kevésbé kilóg a mély, hiszen ott meg ugye általában még inkább nincs törődve a 150-400Hz között pusztító baffle steppel - és kilóg a mély, ha a mély lineáris az 1kHz-cel, és ott a gödör a 150-300-400Hz között. A kétutas kisdobozoknál ellenben - a kicsinységük ellensúlyozásaképpen - szoktak törődni a felsőmély-alsóközép relatív feldúsításával, és hopp, láss csodát, filléres JPW Sonata és társai, ippitik-lippitik, édesen, stabilan szól a zene, nem lóg ki semmi sehova! - nem ugrálnak a visszhangok, nem ugrálnak a hangszerek, minden a helyén van, úgy mint az élő hangversenyen az élő hangszerek-hangszínek. A középsáv alaphangjai ott vannak ebben a 150-300-400Hz-ben.

  • fehér_ember

    addikt

    válasz #01758976 #9042 üzenetére

    Pl. a proac kínálatát elnézve, azért az most így elég fura, hogy tényleg nem látok tipikus középsugárzósat.
    Ezek szerint akkor mégiscsak meglehet valahogy csinálni másként is jóra.

    Úgy látom azért meglehetősen nehéz ügy ez a diykedés :DD
    Eddig ez engem inkább mégjobban eltántorítana :DDD

    Más: A prohardver felülete most nálatok is már kéri belépéskor az "elcseszett szöveg leolvasásának a begépelését" is; az email és a jelszó mellett? Amúgy én mennyire rühellem az ilyen és hasonlókat.
    Az előző két alkalommal kérte, most harmadszorra meg már nem. A fene érti ezt is. (talán változtatta a szolgáltató az ip-t, mostmegmár újra "társított" a rendszer :F

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz fehér_ember #9054 üzenetére

    "Én amúgy fenntről a másodikra gondoltam."
    Arra mondtam, hogy mid-tweeter. A legfelső az upper-tweeter - a majdnem supertweeter. Egy picit lejjebb van engedve a nagyobbik, ezért mondtam, hogy mid-tweeter.

    [ Szerkesztve ]

  • #92251648

    törölt tag

    válasz #01758976 #9046 üzenetére

    "cselló, zongora, tuba legyen mondjuk 30hz"

    A cselló legvastagabb húrját általában (nagy) C hangra tekerik, ami 65 Hz és ugye magában ritkán szólal meg, szóval nem egy tipikus szubbasszus hangszer. Tubából sokféle van.

    "... egy komolyzenei eseménynek mióta a mély adja a testet?"

    Pár száz éve.

    "...ne lógjon ki a mély"

    Ez mit jelent?

  • #92251648

    törölt tag

    válasz Mathiask #9045 üzenetére

    "Számomra, mint laikus inkább az a kérdés, hogy hangilag mennyire lehet összehozni mondjuk egy 4"-os közepet, meg egy 10"-os mélyet."

    Miből gondolod, hogy ez nehezebb feladat, mint egy 8" mélyközepet összeházasítani egy 1" dómmal?

  • #92251648

    törölt tag

    válasz #71562240 #9038 üzenetére

    ""Igazából semmit se kevernék Accutonnal, ha nem muszáj, de mondjuk ha muszáj, akkor... az akkor alapvetően azt az Eton 11-212-t jelenti"

    Teljesen egyetértek. Az Accuton hangszórók nagyon semleges, könnyed (számomra sokszor túl súlytalan) hangját nem tanácsos összekoszolni mással, de az ETON mély hasonló irányt képvisel. Egyébként az egyik, általam legtöbbre tartott budapesti DIY hangdobozban is ez a felállás dolgozik.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #9043 üzenetére

    "Beszéd közben egy átlagos ember hangszálai 100-110 Hz közötti tartományban vibrálnak."
    Ezt a mondatot elfelejtettem idézőjelbe tenni, most pótlom, mivel idézet - [szerk.:] meg még egy idézőjel járna annak, hogy persze ez se ilyen egyszerű, de ez most mindegy.

    [ Szerkesztve ]

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #92251648 #9059 üzenetére

    ok, csellót benéztem, tudom, hogy az duplája, nem is értem miért írtam

    "
    "... egy komolyzenei eseménynek mióta a mély adja a testet?"
    Pár száz éve." Valamit írnom kellet rá :)

    "...ne lógjon ki a mély"

    Nem koherens, nem folyékony, nem áramlik a közepekkel, nem áramlik a zenével, tehát külön életet él a többi sugárzótól, vagy hangnyomásban vagy időben, de valahogy csúszik, legtöbb esetben "bekiabál" a produkcióba. Külön ritmikája van, de mindentől :) gyengusz kivitelezés esetén, és jót én még DIY vonalon 3 utast nem hallottam, ezért is van bennem a kétely a projekt sikerességét illetően. Jellemzően gyáriban sem, legalább is nem a pár milliós kategóriában, hanem feljebb összegben, néha útban is. Fájdalom, de ez van. Nem hinném, hogy ez a probléma könnyen áthidalható lenne, tudom, majd jön "ez" meg "amaz" csakhogy attól még a probléma makacs, elkendőzni lehet valamennyire, de az meg más rovására megy. Akkor meg minek a 3 út?

  • Mathiask

    senior tag

    válasz #92251648 #9060 üzenetére

    "Miből gondolod, hogy ez nehezebb feladat, mint egy 8" mélyközepet összeházasítani egy 1" dómmal?"
    Nem gondolom. Bár a 8" már soknak tűnik az általánosan használt 6,5"-hoz képest. De épp elég gondolom felül összehozni rendesen a dolgokat, a 3 utasnál meg még plusz egy feladat bejön a képbe, ha nagy a különbség felületben a két sugárzó között. (meg aztán nem tudom, lehet 2kHz fölött egyszerűbb megoldani, mint mondjuk 100-300Hz között)

  • #03969024

    törölt tag

    Köszönöm az eddigi véleményeket, jó látni, hogy pörög a topik. Most nem tudok mélyebben belemerülni, csupán néhány gondolatra reflektálnék, a magam korántsem kammereri egyszerű gondolataimmal:
    - nagyon sok gyári, három-, akár négyutas, 8 Ohmos doboz tud papíron az általam kívánt 88 dB-s érzékenységet, sőt... (Lásd ZU)
    - szerintem nagyobb probléma lenne két útra olyan hangszórókat találni, amelyeket rendesen össze lehet fésülni, s vállalható mélyekkel is rendelkezik
    - vannak egész jó 2,5 utas dobozok, de már elvben nem hiszek abban, hogy ugyanazon frekvencián a váltás környékét leszámítva több hangszóró dolgozzon.
    Ha már ennyire segítőkész a társaság, akkor vajon mennyire kell félni a ferrofluid kiszáradásától?

  • #92251648

    törölt tag

    válasz #01758976 #9063 üzenetére

    "Nem koherens, nem folyékony, nem áramlik a közepekkel, nem áramlik a zenével, tehát külön életet él a többi sugárzótól, vagy hangnyomásban vagy időben, de valahogy csúszik, legtöbb esetben "bekiabál" a produkcióba. Külön ritmikája van, de mindentől :) gyengusz kivitelezés esetén, és jót én még DIY vonalon 3 utast nem hallottam, ezért is van bennem a kétely a projekt sikerességét illetően. Jellemzően gyáriban sem, legalább is nem a pár milliós kategóriában, hanem feljebb összegben, néha útban is. Fájdalom, de ez van. Nem hinném, hogy ez a probléma könnyen áthidalható lenne, tudom, majd jön "ez" meg "amaz" csakhogy attól még a probléma makacs, elkendőzni lehet valamennyire, de az meg más rovására megy. Akkor meg minek a 3 út?"

    Okay, így már értelek.

    Azt gondolom, a felsorolt basszus problémákért sokszor inkább az akusztika, a rossz elrendezés tehető felelőssé, ritkábban maga a hangsugárzó, de biztosan sok példa van utóbbira is. No és ott van még a kabinet is, amit a DIY-erek többsége csak egy légtérfogatnak és díszítésnek tekint, pedig az alacsony frekvenciás produkcióban komoly szerepe van.

    Egy 3 utas doboz építése mély víz sok szempontból. Aki kellő szaktudás nélkül vág bele (pl. sznobizmusból, kivagyiságból), ritkán ér célba. Mivel sokkal könnyebb elrontani, mint a kétutasokat, aránylag több rossz produkcióval találkozunk a 3 utasok között. Talán Te is így jártál. Pár napja került hozzám egy embernagyságú sufnidoboz, tele S.S. Revelator motorokkal, 4 útba sorolva. Az alkotó nem boldogult az elnagyolt hangszórótemetővel, de jó donor lesz egy komoly projecthez.

    Nem vitázva a fenntartásoddal, de bennem inkább a kétutasokkal szemben van olyan ellenérzés, mint benned a 3 hengeresekkel. De én inkább aktív dobozok, nagyobb légterek és más szempontok között mozgok, ez is okozhatja az eltérő véleményünket.

  • #92251648

    törölt tag

    válasz #03969024 #9065 üzenetére

    "... mennyire kell félni a ferrofluid kiszáradásától?"

    Pont annyira, mint a síkositó beszáradásától. Normális esetben előbb fogy ki a tégely.

  • bkercso

    nagyúr

    válasz fehér_ember #9047 üzenetére

    Sok utat meg pláne könnyebb váltani aktívan.

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • alphamooncam

    őstag

    válasz #03969024 #9065 üzenetére

    Nem gondolkoztál el már azon, hogy mennyivel egyszerűbb lenne az életed egy szélessávúval?

    Nem lenne gond a váltással, meglenne a 90dB+, még meghajtani sem nehéz [link]

    Egy éve elvittem a TMP ANT szettemet a Sonidoba hallgatózni és hát jó volt, na.

    Koherens, megvolt az alja is,és a teteje is.

    Doboztervet adnak, nem is akármilyet. Amit én kaptam tervet - egyébként nem szerepel a bárki részére letölthetők között - két kamrát ( Helmholz rezonátort is ) is kapott a szinezés csökkentésére, a töltőanyag előírás mellé.

    Mindenesetre nekem ez a tervem építeni...

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • bkercso

    nagyúr

    válasz #01758976 #9051 üzenetére

    Én 2.1/2.2 párti vagyok. D'Appolito-ban, mondjuk 100Hz és 4K váltással, 8cm-es közepekkel. Nagyobb hangerőhöz mehet line array.

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #9065 üzenetére

    - szerintem nagyobb probléma lenne két útra olyan hangszórókat találni, amelyeket rendesen össze lehet fésülni, s vállalható mélyekkel is rendelkezik
    Ha a vállalható mélyek kellenek, oda alacsony fs illik többnyire, az alacsony fs-ű hangszórók pedig nem arról híresek, hogy a túlvégen, azaz 2-3-4k környékén nagyon fentre mennének, cone breakup & co. On-axis, tehát tengelyen még csak-csak, de 30°, 60°-okat nézve már nagyon más lehet a szitu és ez nem csak attól függ, hogy Te most hova ülsz, mert hiába ülsz középre és akkor elintézed nulla fok ideálissal a dolgot, azt hiszed, jól csinálod, a hangszóró két oldalához közel lévő fallal nem számolsz például és egy alacsonyabb keresztezési frekiben a falról még jön vissza dolog, míg egy magasabbnál már az off-axis berogyás miatt alig valami, amit aztán ki tudja, minek hallasz, hogyan élsz meg egy helyiségben. Egy akármilyen monitor kategóriásat az ember általában nem 50nm nappaliba vesz középre, hanem szűkebb, kisebb térbe, ahol lesz mellette úgyis valami, néha azonnal mellette, néha csak 1 méterre, de valahogy így.. (Ezt csak így margóra).

    Ha már ennyire segítőkész a társaság, akkor vajon mennyire kell félni a ferrofluid kiszáradásától?
    Shalafi majdnem leszúrt engem a hangfal építősben, hogy én kerülöm ezt. 10 év ? 20 ? Kiszáradhat, igen. Akar vele az ember annyi év után bíbelődni ? Érdemes ? Tudja valaki normálisan szervizelni, vagy nekiáll maga az ember, valami csodalötyikével ? Vagy váltson helyettesítő, meglehetősen ekvivalens új hangszóróra, ami 1:1 bemegy oda, akár még váltó módosítás nélkül is ? (De akár módosítunk váltót, akár nem, egy ilyen miatt, a régen szeretett hangot kapjuk vissza újra? Vagy jobbat, csak hiába jobb, nem azt keressük ? Vagy rosszabbat?) :U :U Ha engem kérdezel, én nem szeretem a ferrofluidos dolgokat. Mankó. Amíg ott van és kellő mennyiségben, szuper cucc. És amikor már nem annyi, nem úgy ? És ha valami fele akkora teljesítményt bír nélküle + úgy is gyönyörűen zenél.. ?

    Mélyek váltása téma: a legtöbb (jellemzően háromutasra használt) nagyobbacska mély is elmegy többet középtartományba, mint egy (kétutasban használt) mélyközép a magas tartományokba. Azaz: egy tisztességes mélyű mélyközép, ami fent is a keresztezési freki felett meredekségtől függően 1-2-3 oktávval még nem produkál látványos gebaszt, fehér hollóbb, mint az a nagy mély tányér, aminél vállvonós, hogy most 100Hz-nél keresztezed át, vagy 80-nál, vagy 200-nál, ha a nagyja (! nem mind..) lazán elmegy 1000-ig. Mondjuk én konfigtól függetlenül emberi beszédhang tartományban semmit nem keresztezek, szvsz 150Hz - 1kHz tabu, including hegedűk, férfi és női énekhang, zongora, satöbbi. Szóval a "lényeget" próbálom szüzen hagyni a középnek, ha már 3 út. Előzőekben elmondottak miatt is vagyok minimum másodfokú hívő (passzívban max 3-adfok), aktívban meg negyed simán.

    Fontosabb mélyeknél szerintem, hogy ha nem feltétlen használod ki a szubtartományt, sőt, kifejezetten olyan kétutason agyalsz mondjuk, ami a dobozméret, hangszóró, hangolás, akármi miatt papíron úgysem menne 50Hz alá nagyon durván, annál olyat nézzen az ember, aminek alacsonyabb a rezonanciafrekije ennél. Jó, ez mindig kívánatos, csak a magasba felnyúlás képesség rovására megy általában (ami kétutasnál kardinális), mindazonáltal ha eleve nem egy durva mélyes láda készül, akkor a mélysugárzó impedanciacsúcsa (ami fs-re esik) elkerülhető tokkal vonóval és a legalját megerősíti az ember olyan, kifejezetten sub párossal, ahol az fs piszok alacsony, jól hangolt, jó helyre tett, stb. (+ DSP, de a teljesség igénye nélkül most csak hangosan gondolkodtam).

    Az én tapasztalatom az, hogy lehet sok jó háromutast csinálni, csak kétutasként kell kezelni őket. Nem vagyok túl a 10 szetten még, de ez csak azért, mert sokat felszecskáztam :D és újragondoltam. Rengeteget kísérleteztem, n+1 zsákutca, mire az ember elkezdi (segítség nélkül) kapizsgálni kicsit is. Sütöttünk már szalonnát mdf-en, igen. Na az se ma volt és a boros kóla is ment még anno nagyon.. :D Ma azért sokkal könnyebb tájékozódni (és ez sem vezet a grálhoz, csak valamivel könnyebb, mint mondjuk a 90-es évek elején). Szóval háromutasnál is lehet játszani azt, hogy: böhöm mély (ha valakinek ezeknek a karaktere tetszik, mint nekem is), hozzá egy kétutashoz közeli mélyközép, aminek lehet nyugodtan egy kicsit "magasabb" fs-e, ha a teteje szépen, kellő tartalékkal nyúlik át a magasba cone breakup nélkül még úgy is, hogy nincs durván vágva (pl. egy másodfokúnak megfelel). Így a középsugárzóként használt mélyközép rezonanciafrekijét megúszod, impedanciacsúcsát, összes anomáliáját, és mire elkezded csak mondok valamit, 130Hz körül felfele kavarni, már rég elhagytad a kakis régiót. A Baffle step-re pedig ha már itt váltasz és az pont itt jelentkezik, kiváló egy keresztezési pont körül +3dB-t kiemelő Butterworth, hogy mást ne mondjak, de ez is csak ekkor kb. Szóval van az, amikor az ember azt mondja, hogy ami első ránézésre nem túl kívánatos, néha kifejezetten jól jön. A magasat ugyanígy, olyan fs-ű magasat nézel, ami a várható második keresztezési freki alatt van (bőven alatta), így ott is megúszol egy kisebb kellemetlenséget. Ez már önmagában félsiker negyed siker és bár sok implementációt látni mindenfele, amikor mélyet felengedünk 300-ig és itt váltunk középre, hááááát ... az inkább kishangszórós (több kicsi) háromutasokkal jó szerintem, pl. 2-4db 8" mély sorba vagy párhuzamosan és ők a mélyszekció, majd 1 közép, 1 magas. Nagy dög mélysugárzók, 12"+ esetén nem kergetném őket beszédhangba, vagy ha érinti, akkor meredeken édemes váltani, mert ittenkörül már kezdődik irányítottabbá váltni a hang és az nem túl szimpi, amikor Eric Clapton néha "alulról" jön, néha meg középfentről, vertikálisan. Komplex téma ez. Ha ragaszkodsz a hatalmas nagy tányérhoz és 3 úthoz - amiben én lélekben Veled vagyok - ;] akkor olyan gyorsan el kell hagyni a mélyrégiót a váltással középre, amilyen gyorsan csak a közép bírja. (Inkább teljesítményben, mert egy disznó mély sokat elbír, de azért azt is kell nézni, hogy ha 80Hz-en már áthúzod, ott azért van feladat középre bőven, és ugyanez a közép fog a következő váltásnál 2.5-3k körül átkeverődni a magasra, nem mindegy, ez a membrán mit kap 80Hz körül, kitérésben, ami aztán milyen anomáliát okoz ugyanennek a membránnak fentebb, ahogy egymásra ráül minden freki). Mivel fülünk még mindig az amplitúdóra érzékenyebb a leginkább (állítólag), beszédhang alja körül jó váltani, ez ilyen buta ökölszabály nálam, de kivétel mindig akad. Hogy is szól a dal ? [link] Nincsenek igazán "ökölszabályok", vagy azokkal önmagában nem sokra megy még az ember.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #10726912

    törölt tag

    válasz #01758976 #9063 üzenetére

    A 3 út azért jó, mert a mély frekvenciái nem zavarják a középsugárzót, így tisztább lesz a középtartomány. A mély kilógásról annyit, hogy azt hiszem, az én dobozaim tetszeni fognak neked. Tapaizonak azt hiszem nem, a mélytartomány szegénység miatt biztosan nem, de engem kifejezetten nem érdekel a szubmély rész a zenében, a mélysugárzókhoz rakott viaszos vax coil is ezt erősíti, részletesebb mélyhangtartomány mellett visszafogottabb is lett (így kisebb a dinamika is). Van előnye a 3 útnak.
    Fapaci 9067: ezen nagyot röhögtem :DDD :DDD :DDD :C :R

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #9065 üzenetére

    Nagy port kavart DIY Audio-n egy mélyközepes topic-ban, amikor arról ment a vita, hogy két random mélyközepet ha sorba kötsz, vagy ha párhuzamosan kötsz, mi történik. Nem csak az eredő impedanciával, hanem a hangnyomással, "érzékenységgel".

    Aztán egy csóka megunta a +3dB hívők matekolását és lemérte. :D
    Elült a por.

    Szóval mehetsz kettővel is, azonnal 90-akárhány dB-n vagy. És ha már kettő van, hova tedd a közepet ? Kinyitja az MMT-MTM témát... Alice bekukucskál a nyúl üregébe. :D

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #92251648 #9067 üzenetére

    Ez nagyon nagy. :D Az ilyeneket le kéne menteni, gyűjteni..

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bta1

    őstag

    válasz #01758976 #9030 üzenetére

    "Olvasva katyvaszotokat"

    Igazából mindenki, aki technikai érveket próbál összeszedni a háromutas mellett vagy ellene, csak a katyvaszt dagasztja. A hangszórók (paraméterekben kifejezhetetlen) szinergiája sokmindent eldönt, és ezt nem én találtam ki, hanem egy műhelytitkokat önzetlenül megosztó, nem akármilyen múltú hangdobozkonstruktőr mondta. Linket sajnos nem tudok adni, miután a bélafórumról gyakorlatilag kiutálta pár önjelölt májszter és okoskodó. Módszeresen addig idegelték, míg betelt a pohár, aztán töröltette az egészet :(

    Egy szó mint száz, míg kétutasnál van némi esély a szinergiára, három hangszóró esetén nem érdemes a véletlenben bízni. Bevált(??) gyári doboz koppintása jöhetne csak szóba, de az is tele van buktatókkal. Olyanokkal, melyeknek a barkács fanok többsége a létezéséről sem tud, pontosabban mondva hallani sem akar róla.

  • bta1

    őstag

    válasz Dißnäëß #9073 üzenetére

    Ha jól látom, ugyanolyan mérőjellel, ugyanabban a hangerőállásban felvette a háromféle változat hangnyomás-frekigörbéjét. Gratulálok :((

    Re: mindenki azt mér, amit tud

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bta1 #9075 üzenetére

    Nem akarok a barkácsok védelmére kelni, de ez legalább akkora általánosítás, mint a "barkács oldal" állításai és hite, hogy azt hiszi, mindenre gondolt, aztán olyan semmilyen lett..

    Egyetértek az illetôvel szinergiát tekintve, nálam is befolyásolta a kiválasztást. De ez a dolgok "soft" oldala.

    A "hard" oldal még attól ott van. Tehát elektronika, akusztika, mi merre hány ohm, centiméter, liter, watt, decibel, satöbbi.

    Butaság lenne csak egyik, vagy csak másik nagykategória mentén alkotni, azt hiszem, így kerek a mondanivalóm.

    Az illetôhöz: blogolnék a helyében. És egyúttal sajnálom, hogy "megették" :((( Sok a hiéna idehaza :((

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bta1

    őstag

    válasz #92251648 #9066 üzenetére

    A felelősség mindig közös ;) A megoszlás aránya lényegtelen részletkérdés. A lényeg az, hogy háromutas DIY hangdobozban végződő "igényes" rendszerbe mindenki az előzetesen kalkulált összeg többszörösét szokta beleölni, az eredmény mégis kétséges. Néha bizony, jobb lett volna meg sem hallgatni...

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bta1 #9076 üzenetére

    Mi ezzel a probléma ? Én nem látom.

    Mérôjel ? Persze. Nem tehetsz egyik alá Vivaldit, másikhoz meg Mansont.

    1x 8Ohm vs. 2x16 Ohm, ha passzívban vagyunk. Nem gyakoriak, de azért van bôven 16-os több gyártónál, aminek paraméterei nagyon hasonlítanak az eredetileg kinézett 8-ashoz, amolyan "ikrek" bizonyos határon belül. Ha 2x 8Ohm, nyilván az erôsítônek tudnia kell ezt a plussz áramot (4 Ohm eredô), de aki épít, csak tart már itt + váltót is úgy tervezni majd.

    Aktívban pedig eleve mindegy a sensi, gain-el igazítunk, nem is kell kettô, de az itt nem lesz, hisz erôsítô is csak 1 van. De ahogy elnéztem a javasolt hangszórókat, van itt 90+ dB környékén azért...

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz bta1 #9076 üzenetére

    kifektetsz :DDDDDD

    9066fapaci:
    Tényleg még ott a doboz kérdése is, apró kis finomságnak a reflex elhelyezéssel. :) Ez még fel sem ötlött bennem.
    Lancer: Fúj visszavonólót.

    #9070bkercso
    Szeretném azt hinni, párttalan vagyok, de O1G.

    9071Dißnäëß
    Te is siettél, még nem járunk itt, de informatív kis szösszenet, talán el is gondolkodik a dobozépítő kópé.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #01758976 #9080 üzenetére

    Isten ments, hogy ennyibôl belekezdjen. :D ;)

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #9081 üzenetére

    Csak adaléknak, sietve most én is, eddig egy fontos paraméter kimaradt az pedig a sugárzók gyorsasága, a válaszidő (vagy hogyishijják itt), ami 5-6" felett nagyon nagyon számít. Mert, ha lebeg még a nagy mély, de egy fürge közép már a következő bekezdést fújja, az nem jó móka. Aztán, ha még erre a kabin is rásegít, az már mámor. :Y
    Annyi itt már a probléma, hogy nem is értem az én rendszerem, miért is szól, főleg így? :F

    Szaggat ma is a tidal, rohadt gyenge a net, viszont nyugtat a tudat, hogy most már legalább gigán teszi. Szép új világ :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • #03969024

    törölt tag

    Húha, nehéz ezekre a gondolatokra bármit is írni...
    Ami nekem szembeötlő, (lehet, nem jól látom) hogy szinte mindenkinél jelen van hit, vagyis miben bízik, mit szeret. Szubjektív az egész...
    Talán kicsit félreértettetek: Nem a "világteteje" dobozt szeretnénk összehozni. Én valami bevált receptet kerestem, mert hiszek abban, hogy adott pénzből lehet jobbat készíteni, mint egy gyári. Kammerer szerint legjobb nulláról kezdeni. Rögösebb, de igaza lehet. Sok gyári doboz készül az emlegetett gyártók hangszóróival. Itthon is készült már pár sikeres termék. Ha a Wilson-nak jó a SS, a Sonus Faber-nek az Audio Technology, készülnek drága dobozok olcsó Peerless-ekkel, Accutont is lehet találni bőven... De ezt már megbeszéltük.
    Vegyük DysCus dobozát: Olcsó SS mély, Accuton és ESS hangszórók, viszonylag drága hangváltóval. Legyen bármilyen, sokan távoztak már tőle leesett állal.
    Mási pedig Gravesen dobozai. Most tekintsünk el attól, hogy szeretjük-e az általa kedvelt ereszkedő átvitelt, azért rengetegen építettek a tervei alapján, nagy megelégedettséggel. Ők mindannyian tévednek?
    Olvasgatván ez, ill. a testvértopikot, azt látom, a legtöbben hiszik, hogy az általuk birtokolt készülékek az adott árért a legjobbak. Ha a saját hitemet sikerül kielégítenem, akkor beköszönt az elégedettség. Nem erre törekszünk???
    Egyeseknek az a jó rendszer, ami könyörtelenül elé tár mindent, erényt, s hibákat is. Másoknak fontosabb, hogy kendőzze el a hibákat, ne kelljen annyit szelektálni a felvételeket.
    Leginkább fapaci véleményével értek egyet, aki leírta, hogy szívesen használna gyári dobozt, csak ami neki megfelelő lenne, nem szeretné kifizetni. Igaza van, egy tényleg jó bizony nem 1-2 millió forint...

  • #03969024

    törölt tag

    válasz #01758976 #9082 üzenetére

    Vajon mekkora fázishibának kéne lennie ahhoz, amit leírsz???

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #03969024 #9083 üzenetére

    Jaj, haver, nem kell itt neked bármit is írni. A dobozod készül, még pár apróságot megvitatunk, aztán már csak a sikerélmény :)

    Kis nézet különbség van most macival, ő 3 utat mond én kettőt, ez eldől és már esünk is neki. Hamar meglesz.

    [ Szerkesztve ]

  • #07400704

    törölt tag

    válasz #01758976 #9085 üzenetére

    Nálam jó a Tidal, megy rendesen akadás nélkül, pedig még töltök is le mellette valami 50 giga anyagot.
    Mondjuk a facebook is tele van vele, hogy gyengélkedik a Tidal.

  • vlaca2

    tag

    válasz #01758976 #9082 üzenetére

    Diginet-ed van? Annál volt gond a Tidal-al (is).
    Nálam is akadozott a munkahelyen, de itthon másik szolgáltatóval jó volt végig.

    "I see the sound waves" Planar Speaker Asylum

  • #01758976

    törölt tag

    válasz vlaca2 #9087 üzenetére

    t-home, már volt rá példa pár nappal ez előtt is, akkor hosszabban, most talán fél órát, ha tartott. lényegtelen

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #01758976 #9085 üzenetére

    "Kis nézet különbség van most macival, ő 3 utat mond én kettőt"
    Alapvetően a "megrendelő" mond három utat, mert olyat akar. A magam részéről jobban szeretek kétutason dolgozni - minél kevesebb alkatrész kell, annál jobban fordítódhat a rendelkezésre álló költségkeret az alkatrészminőségre. De ezen az árszinten, ahol a hangszórókészletre tud jutni 2000-3000 dollár, lehet, hogy én is inkább a háromutas mellett döntenék, ugyanis ezen az árszinten ugyebár már kicsi az alkatrészminőségi nyereség sok pénzért, ergo előtérbe kerülnek a háromutasság hangszórókímélési előnyei. Megjegyzendő, ennyi pénzért (3ezer-4ezer dollár plusz a doboztest költségei), eszembe nem jutna dinamikus hangdobozt akarni, hanem vennék egy hibrid planárt (Martin Logant, Magneplanart...) - annak sajátkezű elkészítéséhez nem vagyok elég felkészült, ezért nem DIY lenne, hanem vásárlás. Szívem szerint lancerboynak is azt mondanám, hogy vegyen egy hibrid planárt - de mivel nem azt akar, ennyi pénzért valóban inkább háromutassal járhat jobban, mint kétutassal.

    Szerk.: Ott Isten háta mögött ne csodálkozz, ha nincs internet. Örülj, ha legalább morzetávíró van.

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #01758976 #9082 üzenetére

    A net most sok helyen hülye, FB is, YT is, valami nemoké a felhőkben.

    Gyorsaság = tranziens képesség ? (Lehet, csak tippelek, mire gondolsz).
    A membrán merevsége kardinális mélyeknél szerintem, minél nagyobb. Alu előnyben. (Ritka sajnos).

    Viszont valamilyen szinten maga a frekimenet is leírja a jelenséget. A cone breakup is lehet az, amiről írsz. Sőt. Hm.

    Azért úgy szól, mert a mélyeknél amúgyis van annyi többlettorzítás hangszóró oldalon, hogy ... vállvonós. Füled sem érzékeny erre odalent viszont. Így aztán jó a papír is, az alu is. 21-es papír is. Persze azért ezek erősítettek nyilván, de valid amit írsz. Szerintem ez a felső határfreki lehet (vagy mi). Azért azt is jó figyelembe venni, hogy míg kifele irányba ütve, "tolásban" a membrán, a légrugó a teljes felülete mentén hat azonnal és rántja vissza. Még reflexnél is, hiszen nem instant jut el a kilendülés miatti vákuumhullám a túloldali porthoz, kiegyenlítve azt beszívással - ezt a hangolás szabályozza, de a légrugó instant megvan reflexnél is. Illetve ugyanakkora SPL-hez nem lendül ki akkorát egy 40 centis dög, mint egy 16-os kis dugattyú, magyarul elmondható, hogy hamarabb visszatér a kezdő állapotba - akkormeg hogy is van ? Ha így nézzük, megvan a nagy tányérban is a fürgeség ugyanúgy, mint a kicsikben. Végeredményben levegőt mozgat meg mindkettő és ekvivalensnek tekinthetők nagyjából hangnyomás ügyileg, azonos impedancián (feszültségen, áramon, egyenlő ekvivalens mágnes erősségen, satöbbi), szóval.. ha közös nevezőre hozzuk őket, a nagy nagyobb felületen van közvetlen kapcsolatban a levegővel, így elég kicsit tolnia a membránon, hogy létrejöjjön egy hasonló amplitúdójú hullám, mint a kicsinél, ami ezt kisebb felület mellett nagyobb kitéréssel kompenzálja. A nagynak nem kell nagyot löknie, szemmel gyakran még középhangerőn sem látható, még oldalról sem, mit mozog le. Nem csak a teljes membrán-út, de ebből kifolyólag a membrán közepétől kifele ható erő is kisebb a membránra, a "törő-erő", a membrán saját tehetetlensége ellen ható erő, így amit bukunk úgymond látszólag egy nagy lebegő membránfelülettel, azt visszanyerjük ott, hogy jaaa, hogy ez 1 milit se moccan ugyanakkora érzékelt hangerőn, ergo nem is lebeg még lehet, mert elbírja az anyaga, míg a kicsi társa már fél centivel pumpálgat (és ott lehet kérdőjeles, a papír jobb-e, vagy az alu - ugyanúgy). A kicsi nagyobb fizikai kitérése ugyanúgy nem tesz jót, szemben egy középpel felette + még a port zaj is megjöhet.

    Alma-körte szvsz. Gyümölcsnek gyümölcs mindkettő, édesnek édes, kell a mély. De azért itt ki is fújt a közös bennük kb.

    Szerintem ezért nem kell félni a nagy böhömöktől. Persze a méret, Vas, egyéb paraméterek, azért limitálók tudnak lenni. Amikor csak a szimulációban a 21-es mély 300 litert ad ki, ööööö... (igaz, 23Hz-en -3dB). Ekkora ládát nem ajánlott építeni egy 60nm háromszobás lakásba. Úgysem állod meg... :D

    Viszont 1-2 komoly DIY-errel beszéltem, akik mindenféle high-end közepek alatt használnak óriási tányérokat, Seas, Morel, pfúh .. vannak beteg emberek :D és biztattak, hogy tényleg egész más. Innen jött nálam is az, hogy kalandként tekintek az útra és veszek egy 96dB-s PA mélyet lentre, és egyéb kreténségek, egy picit dobozban majd veszít ebből, meglátjuk, úgyis aktív lesz, D-vel előtte.

    A nagyok zárt dobozban még jobban "feszesíthetők", ha Qts engedi nagyjából, és cserébe mivel irdatlan teljesítményt elbírnak, egy Linkwitz transform vagy urambocsá DSP és aktív korrekció meg se kottyan nekik, egy 100W-os közép mellé téve mondjuk. Egy kicsi natúrban oké egy ugyanilyen középhez, de ahogy Linkwitz transform-álnád, ájáj. Pmax...

    Cserébe a nagyok csendes hangerőn pontosan beolvadnak szépen észrevétlenül ugyanúgy egy háromutasba, mint a "kicsik". Nem beszélve a port zajról, ha reflexeknek készültek, most így hirtelen.. Szóval.. tényleg alma és körte, nem tudok kicsi és nagy között pálcát törni. A nagyok viszont mindig adják a vigyor élményt, mert óriási a tartalék bennük. Az a játszi könnyedséggel leadás, az csodás.

    Dobozra ügyelni kell viszont, merevíteni, agyon-kezelni, van egy olyan titkos elméletem, hogy sok nagy láda azért döng, mert a doboz szimplán szar. És most nem arról beszélek, hogy kvarchomokkal töltsük fel az alját X térfogatig, hanem úgy egyáltalán. Hatalmas erőket tart a nagy doboz, szerintem kényesebb egy hifi alkalmazásban a kivitelezés minőségére emiatt. Aztán lehet tévedek. (De itt is jó megmérni, mi lehet vajon a doboz saját rezonanciafrekije, ha ez a keresztezési freki fölé esik, vagy sub-tartományba mert beton :D és urambocsá, külön dobozba szánsz minden egyes utat - mint én is - akkor még a doboz rezonanciába sem szaladunk bele, de a doboz alap maradék zizgése sem viszi el a közepet és magasat, amolyan moduláció jelleggel, vagy hogy is képzeljem el. Woo-hoo. Megint nyertünk egy picit a nagy úton). Hát itt sem triviális semmi.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #03969024

    törölt tag

    válasz #71562240 #9021 üzenetére

    No, maci, akkor dobok én is egyet:
    Játszadoztam az Accu szettel a SS ellenében.
    Szóval, az olcsóbbik mély, (nem tudom, mi előnye lenne a 222-esnek?)
    Középre inkább a C-90-6-724-et tenném, szebbek a görbéi.
    Magas, ahogy írtad, bár még mindig borzol a ferrofluid. (ESS nem lesz??? Bruhahaha :O )
    Árban kb. 300-al drágább, tehát elenyésző...
    Bedugnánk a mélyet egy kb. 85 literes dobozba, egy méretes reflexcsővel, aztán játszadozhatnék vele, hogy betömöm-e, vagy sem.
    F3 25, zártban 51 Hz.
    Nos? Harasó, vagy nyet?

    Asszongyák a rossznyelvek, hogy itthon Popori Ottó tud jobbat az említetteknél. Mély kiegészítést azzal sem úsznánk meg, árban pedig minimum a duplája lenne. Engem a bemutatója annyira nem győzött meg, igaz, nem is egy kihegyezett hangsugárzót hozott.
    Elmegyünk hozzá?

    [ Szerkesztve ]

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz #71562240 #9089 üzenetére

    "Megjegyzendő, ennyi pénzért (3ezer-4ezer dollár plusz a doboztest költségei), eszembe nem jutna dinamikus hangdobozt akarni, hanem vennék egy hibrid planárt (Martin Logant, Magneplanart...)"

    Méghozzá milyen kiváló árakon lehet hozzájuk jutni, ha az ember nyitott szemmel jár. Mostanában volt nem is egy ML. szerintem kedvező áron, másodkézből. Vagy már a ML is kommersznek számít, csak mert "gyárban" készül?

    Bár, mit nekünk ML, ha ott a sufni, ahol sokkal különbeket lehet barkácsolni... na jó ez gonosz volt, de jól esett... :D

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #9083 üzenetére

    Megint nagy kanyart csapott a topic, egy kicsit más témában. De jó ez így.
    Nem kell pálcát törni senki megoldása felett. Annyira különbözőek vagyunk, ezt már kezdjük nem csak mondani, de felismerni is :D (látszik azon, hogy már itt sem szúrjuk le a másikat azonnal)..

    Az építés és hogyan fog szólni témája annyira szerteágazó, hogy a hangszórók ára szvsz mint önálló tényező, majdhogynem nullát árulkodik a tudásáról. De tényleg. Szomszéd topic-okban ócsárolják a Monacort, hogy távol keleti szarok, utána meg olvasom az ellenvéleményt egy teszten, aki abból épített, most akkor mi a pék van ? Lehet bármilyen hangszórókészleted, ha úgy jársz, ahogy nemtom ki írta itt, fapaci talán, hogy bevitték hozzá a csúcsmegoldást, hogy bocs, megállt a tudomány.

    Sokkal fontosabb az, mennyi igaz egy adatlapból, és azokat milyen műszaki ismeretek mentén, hogyan integrálod őket össze saját dobozukkal, a többi hangszóróval, váltóval, helyiséggel, éssatöbbi. És az elején nincs is erre válaszod. Csak közelítésed. És utána még mindig hosszú az út, hogy végül beálljon jóra.

    Wilson talán mér egyet, ha veszek egy pár milkós hangfalat tőlük, vagy eBay-en behúzom valami audiofülitől 1 év után használtan ? Ugyan. Illúzió. Persze, hogy jó az SS. Doboz, váltó, egyfajta karakter, amit elképzelnek, egy elképzelt "virtuális" helyszínhez, satöbbi. Ezek így mind-mind aztán eredményeznek 1-2-3 hangfalpárt, megszületik a széria és visszük őket hallgatni, kiállításra, satöbbi. Na ez ugyanúgy lufra, semmire legyártott gyári, mint a DIY. Nem a lakótelepi Vérpisti DIY-ról beszélek.. hanem igazi kézműves, durván komoly remekekről. Amik szólnak is..

    Régen a D osztály volt idegen mindenkitől, most meg high-end-ben a komolyabb elektronikák totál elfogadottak. Így lesz ez a DSP-vel is, mert tetszik vagy sem, szerintem passzívban már nincs nagyon hova menni, fejlődni, meg korrigálni normálisan, közben pedig a procik is fejlődtek, nem mintha a tegnapiak nem lennének elegek sokmindenre, de ..

    Érted, mit akarok mondani ? Tök jó dolgokat írnak itt többen, ki-ki éppen aktuálisan milyen tapasztalat vagy meglátás mentén, de hogy bármelyikben is lenne egy komplett teljes igazság, áhhh... :N Közelebb kerülni viszont segíthet és jó, hogy ennyi mindent leírunk több szemszögből, mert sok út van, nem csak 1. (Most nem a hangfal utakra gondolok) :D Ezek szintéziséből fog (többek segítségével végül) megszületni Benned a Tied is. Kb. így látom.

    Egyszer nyaljál be egy jól szóló nagytányéros háromutast, aztán mehetsz ölre mindenféle fórumon a kétutas-hívőkkel. Vagy önmérséklet, hogy az az ő utuk és megfigyelésük halmaza, a Tied más, jó az így. Te Audi, én BMW, a másik Opel, a negyedik Renault, amaz meg Toyota.

    Gurul mind, klíma van, kényelmes, pályán repeszt, ..
    :)

    Egy Skoda 120-hoz képest mindegyik high-end ? Ó je.
    Vannak nagy hibák high-end-ben is ? (Ferrarik belső tere Fiat hulladékkal tele, Tesla összeszerelési minősége) Ó je..

    Kell a saját út. Ezt kutasd és meglesz. De arra számíts, hogy míg eleinte mások által kitaposott ösvényt követsz, lesz egy pont lehet, amikor kezedbe veszed a machete-t és elkezdesz Magadnak utat törni a dzsungelbe. Keresve nagymama mézeskalács házikóját.

    Nyugi. A többi, kitaposott út sem vezet oda. :D ;)

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #03969024

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #9090 üzenetére

    Egész jól megfogalmaztad! Egy méretes hangszóró tényleg alig mozdul, a Doppler-cicusok csendben vannak, s a legtöbb 12-18"-os driver igencsak érzékeny, lazán tudnak 95 dB környékét, ahhoz pedig nem lehet lassúnak lenni...
    Sajnos, a merevebb alu és egyéb konstrukciók elviszik az érzékenységet, s ha már sikerült olyan trafót tekerni, amelynek egyenes az átvitele szinte egyenáramig, akkor nem szeretnék semmi tranzisztort a DAC kimenete, s a doboz közé.

  • bta1

    őstag

    válasz Dißnäëß #9079 üzenetére

    Hát van egypár... a fontosabbak:

    1) Kevés erősítő fogja szeretni a párhuzamosan kötött 8 ohmos hangszórót... szerencsétlen esetben 3 ohm körüli impedanciaminimum is összejöhet
    2) Tudni kellene a mérésből érzékenységet számolni. Korrekt számítással ki fog jönni a "hívők" által előrejelzett +3dB/W/m ;)

  • #03969024

    törölt tag

    válasz dgyuri0123 #9092 üzenetére

    Megint kötekedsz! Egy planár nem úgy működik, hogy megveszem használtan, aztán elvagyok vele évekig... Talán azért olcsó, mert már megérett némi felújításra, s bizony a fólia nem éppen olcsó! Baján rengeteget javít Ottó, s nincs igazán jó véleménnyel róluk...

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bta1 #9095 üzenetére

    Jaj, kettesbe nem megyek bele. Nalam okosabbak olre mentek elektromos matek es akusztikai csatolasok menten azon az uton. Ledoltem agyikomba, nyugodtan akarok aludni. :D ;) Legyen. Hogyne. Hiszen erzekenyseg imp. mellett ertelmezett.. ha azt is bevesszuk a buliba, persze.

    Egyeshez: igen. Ha epitek 8 Ohm nevleges kimenetre, 6 lesz az, csak 8-at irok ra majd hatulra. :DDD Akkor egeszen mindenevo is lehet majd. Jobb biztosra menni. 6 Ohm-os kimeno.. (vagy valaszthatora).

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • fehér_ember

    addikt

    válasz #03969024 #9083 üzenetére

    "Leginkább fapaci véleményével értek egyet, aki leírta, hogy szívesen használna gyári dobozt, csak ami neki megfelelő lenne, nem szeretné kifizetni. Igaza van, egy tényleg jó bizony nem 1-2 millió forint..."
    Azért elmehetnél hallgatózni. Egyáltalán miből/mi alapján jött az, hogy neked legalább ennyit kell beleölnöd ahhoz hogy megfelelő legyen számodra.
    OK, persze én is örülnék pl. egy focal soprának, de biztos össze fog az (vagy akármilyen sokmilliós gyári doboz) így jönni?

    [ Szerkesztve ]

  • #03969024

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #9093 üzenetére

    "Tök jó dolgokat írnak itt többen, ki-ki éppen aktuálisan milyen tapasztalat vagy meglátás mentén, de hogy bármelyikben is lenne egy komplett teljes igazság, áhhh... :N Közelebb kerülni viszont segíthet és jó, hogy ennyi mindent leírunk több szemszögből, mert sok út van, nem csak 1. (Most nem a hangfal utakra gondolok) :D Ezek szintéziséből fog (többek segítségével végül) megszületni Benned a Tied is. Kb. így látom."
    Igen, pont ezért döntöttünk úgy, hogy témát csinálunk belőle itt, a topikban, mert biztosan lesznek nézeteltérések, viták, kötekedések, de valamennyit mindannyian tanulhatunk belőle. s igen, NEKEM legyen jó.
    (Egyébként nekem Volvo...)

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #9099 üzenetére

    Ford. S-Max.
    Volvo motorral. :DDD

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

Új hozzászólás Aktív témák