-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
Én nagyon szeretem ôket. De amúgy sok zenekedvelô ismerôsöm szintén nem. Hát, kiben mit vált ki. A vallási oldala rám nem hat, zeneileg igen.
Fauré Requiem - volt sok éve egy szoprán szóló ismerôsöm (khmmm), aki bevitt egy fôpróbájukra a budai kapucinus templomba. A teljes darabot letolták végig - nekem avatatlan fülnek hibátlanul, persze ôk tudták, mikor mibe csúsztak bele vagy nem. A Pie Jesu-n én könnyes szemmel pislogtam nagyokat, ami nem jellemzô rám. Az a hang és élôben.. csak a "csillapítás" hiányzott kicsit, üres volt a templom.
Gyönyörû a kreol mise is sztem, Carreras-al telitalálat. Régi. Persze nem annyira, mint Mozart. Old, but gold [link] Hátha megjön az étvágy..
Meg valami Hi-Res-ben szereztem meg egy másik kreol misét is a tengerentúlról, hááát szuper anyag.
Sajnos nem minden klasszikus ehetô bármilyen feldolgozásban. Ez a kotta átka. (Vagy elônye, mint reprodukciós szabadság?). Aztán ha alakulnak ki kedvenc verziók az emberben, sokáig annál ragad le (vagy örökre).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Eugene Roe
őstag
válasz Dißnäëß #9389 üzenetére
Tidalon simán előfordul egy-egy retro számnál, hogy a garázsminőségű stúdiófelvétel, vagy az 1970-es mono rádióadásos anyag jobban tetszik, mint a későbbi stereó. Nem azért, mert az utóbbi gagyi, hanem mert bája van a réginek.
(Ezért is nyert egyelőre a Tidal a Roonnal szemben (a több százezer ft mellett )
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
Dißnäëß
veterán
válasz csocsoszán #9400 üzenetére
Nem mondom, hogy nem hiszek a drága fülesekben, meg ilyen-olyan referencia szériákban, de head-fi-t is bújom, meg mást is, méréseket is , szubjektív oldalt is.. nagyon vegyesek a tapasztalatok. Olyannyira, hogy sokkal nagyobb a szórás a tekintetben, ki mit tart jónak, és milyen ársávban. Nem látom azt a mintát, mint szobahifiben, hogy ahogy locsolod bele a pénzt, javulgatsz kisebb-nagyobb best-buy kivételektôl eltekintve viszonylag stabil ütemben, hanem tényleg, óriásit szór az, hogy milyen árú fülest milyennek hallanak.
Ebbôl gondolom azt, hogy nekem is inkább hallgatnom kellene. Oké, triviális , de akkor mondom a másik oldalt: nem tudom 1:1 elhinni, hogy kaka egy 650. Ki tudja, nekem mit nyújt majd..
Valaki említett itt korábban valami bp-i füles hallgatózós helyet. Van még olyan ?
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz Eugene Roe #9402 üzenetére
Aha értem. Hát.. nyomós ok.
Nekem a Qobuz-ra fáj a fogam, csak EU-ban Hegyeshalomtól keletre még nem nyomják. Próbáltam 1 hónapot, VPN-el, amit Ausztriában végzôdtettem, úgy beengedett és regiztem, meg minden.
MQA nincs, 24/192 flac van, és a prémium prémiumja elôfizuban kedvezményes áron (nem "boltin") le is lehet tölteni az adott track-et, vagy egész albumot, flac-ban. Ami örökre a Tied, ha vigyázol rá, offline-ban, és semmi spéci formátum vagy izé, hanem klassz ehetô, bárhogy fogyasztható flac. Hatalmas aduász számomra. De kell hozzá a VPN. Nem értem, miért nem nyitnak teljes EU-ra..
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Eugene Roe
őstag
válasz Dißnäëß #9404 üzenetére
Én rájöttem, hogy a Tidal Master sem azért tetszik jobban, mert pusztán ~magasabb felbontású, hanem mert mintha teljesen máshogy lenne keverve (ergo ~igazi master?) És akkor még lehet válogatni sok esetben a pl. '97-es, 2008-as remasterek között is, ilyen gyűjteményt offline pedig már nem egyszerű rendezni
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
#10726912
törölt tag
válasz Dißnäëß #9389 üzenetére
Bekapcsolod Págert, Karádit és elcsodálkozol, hogy a régi jól ismert zenék mennyivel jobban szólnak a jelenlegi rendszereden, a digitális csodákhoz képest pedig mennyire természetesnek hatnak (akár jútubról is). Elfér a régi zene szeretete, sőt nagyon is kellő dolog, a Tidalon van bőven a régiektől felvétel. Nem lehet csak a csodálatosan tökéletes hangzásúakat keresni, a régi felvételek más tónusukkal ( talán csöves-meleg?) és más dinamikával érvényesülnek nálam
-
#92251648
törölt tag
válasz csocsoszán #9400 üzenetére
"Ja, csak mostmár megélhetés.(vagy inkább éhkopp.) Látszik is rajtuk. Nem tudnék senkit sem hasonlítani a "régi nagyokhoz"! :-("
De miért kellene hasonlítani őket? Mi okunk van ilyen ranglisták felállítására? Rengeteg zseniális zenész tevékenykedik manapság is, amivel nyilván nem mondtam semmi újat, de legalább próbáljuk elkerülni a "régen minden jobb volt" naftalin elméletet! (Nem feltétlenül neked szánom.)
Ha valaki mélyre ássa magát egy témában, az előbb-utóbb a foglalkozása lesz, kvázi pénzt keres vele, ahogy vélhetően Te is. A gépgyári futószalag mellett 3 műszakban dolgozó muzsikus legendájában nem hiszek. Én is próbáltam munka mellett zenélni, de nem ment, folyamatos konfliktusban voltam a munkáltatómmal és a zenekarral is, aminek megoldásához főállású zenésszé kellett válnom, így már 24 órában a zenével tudtam foglalkozni, amiért természetesen pénzt is kértünk. Ettől alávalóbbá váltunk? Nem hiszem. Ha valaki felvállal egy hivatást, az számomra bizalomkeltő.
A "régi nagyokról" szóló filmekben rendre felmerül, hogy micsoda anyagi gondjaik voltak pályafutásuk elején, aztán hogyan gazdagodtak meg durván a siker következtében. Ray Charles, Miles Davis vélhetően soha nem lett volna ismert muzsikus, ha nem a zene lett volna a foglalkozásuk.
-
btraven
őstag
válasz Dißnäëß #9403 üzenetére
HD650 nagyon érdekes. Külföldi fórumon főmegmondó ember mindig írta hogy így veiled meg úgy veiled, mégis azt használja fő fejesének.
ASR-en meg terjed az a divat hogy mindegy a fejhallgató. Ki kell mérni, aztán EQ-val kisimítani a frekvenciaátviteli hibákat és kész.
Én is eszem a kefét mert vettem egy Grado SR60e-t. Na mondom ez a hang kell nekem! Igen ám de ha vennék 80-125-225-325-öt, vagy akár egy RS2e-t vajon mennyi különbség van? Sokan mondják hogy csak 1-2 hajszálnyi.
SR60e-t macerás használni. Van direkt egy rap számom amivel mindig a szeánsz kezdetén be kell állítanom a megfelelő pozíciót hogy legyen jó mély. -
#92251648
törölt tag
-
Dißnäëß
veterán
válasz Eugene Roe #9405 üzenetére
Nem merem elhinni, hogy akármilyen "masterbe" ne nyúljanak bele a különbözô formátumok ("felbontások") között. Simán lehet, hogy csinálják, szándékos, hallható "javulást" mutatva fel az ultramagas, "autentikus", "érintetlen" anyagok "javára".
Ez olyan, mint amikor a Microsoft állítja a szoftver oldalon, hogy nem követ, nem jelent Rólad, ha kikapcsolod a telemetriát, akkor az nincs is, tényleg le van állítva, satöbbi. De egyetlen független (!!!), korrumpálhatatlan (!!!) szervezet sincs, aki ezt leauditálja Neked, belenézve a keservesen nagy terjedelmû forráskódba mondjuk. Nem teheti meg, mert az "proprietary", mint a Tidal és a többi.
Kénytelen vagy elhinni.
Elhisszük Tidal-nak is ? (Nem kell erre válaszolni).
Még az is lehet, hogy hozzá se nyúlnak az anyaghoz, csak on-the-fly amikor az ultra verziót hallgatod, átkeverik egy algoritmuson, az meg picit finoman mókol a stream-en és úgy adja át. És persze lehet teljesen eredeti is, nyilván, tehát mesterszalag áthúzva egy profi A/D-n és tessék, ott a fájl, egyétek, se EQ, se semmi. Sosem tudjuk meg.Túl sok varjút láttam már karón, meg látunk a mai napig, az életre-halálra menôkig kiélezett versenyben.
Remastereket én szeretem, de fôleg csak régebbi anyagokon. Amik jellemzôen kicsit mélyszegényebbek, vagy anno fejbeverték egy zajszûrôvel, mert az volt a "divat" és úgy jött ki CD-n, LP-n.
Végülis, a lényeg, hogy az ember élvezni tudja, nem ? Ezek erre születtek
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Eugene Roe
őstag
válasz Dißnäëß #9410 üzenetére
Felőlem belenyúlhatnak, csak tetszen a végeredmény mindbe belenyúlnak, Mungo Jerrynek van egy ~raw, na ott a süket is hallja, hogy kb. a nyers mikrofonfelvétel van (annyira gagyi, de bájos). Ha a madzag is belenyúl, felőlem az algoritmus is belenyúlhat
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
csocsoszán
őstag
"Kezdem azt hinni, önjelölt süketek gyülekezete az a hely."
Na ezen jót nevettem! Persze még az is lehet, hogy komolyan gondoltad! (EQ-t nekik, hallgassák sokat.)
Fapaci Nagyon kevés zenész tud megélni a szakmájából!
Rengetegen mellette kénytelenek "dolgozni" igen jó nevek is a szakmában! (Így van a munkáltatójuk nem szereti. Kénytelenek minden "szart" elvállalni. Tudom, hogy van aki még 40ezerért is elmegy, még vidékre is.) Csoda, hogy így is teljesítenek."Ha meghallgatsz egy 800-ast," ezt írtam. Egy gyengébb után a 600-as is jól szól.
Eladó Sennheiser Hd800 és egy B&W füles!
-
Dißnäëß
veterán
válasz #10726912 #9406 üzenetére
Értelek, de lehet, félreértesz. Vagy én Téged.
Nem ANNYIRA régieket igen, szeretem. Kedvenc BWV 565-öm a nativeDSD-rôl egy 1976-os felvétel, és sem DSD-ben, sem PCM-ben nem szól "digitálisan".Amirôl Te beszélsz, az "mindössze" karakter, színe, akármije a régi felvételeknek.
Amirôl én beszélek, az a felvétel, a hordozó, a technológia súlyos (!!) korlátai miatti igen komoly frekivesztés alul-felül, ami már mondjuk egy 50-es évekbeli technológiával nézve is szimplán "vacak" + a torzítósan szûk dinamika. A XX. század elején még fasorba sem volt a minimálisan is jó, elfogadható szintet megugró rögzítés és azok "minôsége" sajnos számomra nem teszi ehetôvé ôket. Szegény Fábián Juliék ha hozzányúltak volna jópár darabhoz, talán igen... Ezek a nagyon régi zenék Tom&Jerry alatt elmennek, de egy mai hifin nekem hááát... Ez nem szimplán analóg vagy digitál hangzás kérdése. Analógot bármilyen digibôl kreálsz amúgy, relatív egyszerûen. Akár szoftverrel, akár úgy, mint Lancerboy & mások
Én szeretném szeretni az I-II. Világháborús zenéket (is), de faramuci módon az idôben ez elôtt járó zenészeket (klasszikusok) meg tudtuk minôségben ôrizni az utókornak (kotta, többféle interpretáció mentén újrajátszás), az utánuk következôk alkotásait is (technológia javult, mikrofon, szalag..), de pont ezeket valahogy nem. Vagy ismertek olyan mai zenészeket, akik ezeket a Vh-s zenéket reprodukálják minél hitelesebben ? (Akár 1:1 amennyire csak lehet).
Apropó, ha már múlt és gyér rögzítés, "elveszett zenék". Eszembe jut ez a csodás dallam és jelenet.. (Morricone). [link]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#92251648
törölt tag
válasz funkmester #9412 üzenetére
Ez eléggé más olvasata a "pénzért zenélésnek". Szinte minden zenésznek szüksége van visszajelzésre, sikerre, tapsra. Hogy ezért ki mit vállal be és mennyire marad önazonos, nyilván nagyon eltérő.
-
Dißnäëß
veterán
válasz Ba cy lus #9411 üzenetére
Vigyázz. Mint mindennek, ennek is most kezd el nôni az ellentábora, miszerint "az ASR-en mindenki hülye és süket". Úgy látom, itthon is kezd begyûrûzni.
Figy. Osztani kell mindent kettôvel. Végülis, ha veszel valamit, úgyis meghallgatod elôtte, nem ? (Ha teheted). Akár füles, akár forrás, akár hangfal, akár erôsítô.
Vagy behúzod magazinok csilivilijére hagyatkozva vakon ? Vagy a másik ember Tiedtôl különbözô észlelése mentén ? (Ez is egy út, aztán irány a hificimbi, meg a jófogás & Co, csak vigyék)..
Az egész világunk szubjektív. Tetszik vagy sem.. csak szubjektív tesztekbôl míg már dunát lehet rekeszteni, a mûszeres tesztek (direkt nem objektívet írok) és racionálisabb hozzáállás még csak most kezd berobbanni pár éve a mainstream-be. Egyszerûbb elfogadni, hogy mostantól ilyen is van és létezik, a skála másik végérôl már tényleg hegyekben áll a transzparencia, színpad, folyékony és körülölelô, érzelmes, kifinomult, analóg, [... satöbbi ...] címke. Most a jobboldali címkék jönnek, decibelek, Voltok, EQ görbék és hasonlók, mi ezzel a probléma ? A korábbi címkék elvittek a grálhoz ?
Nincs ezzel semmi baj, csak azt ne mondja valaki, hogy bármelyik is elárul egy abszolút érvényû igazságot egy adott eszközrôl, vagy az, hogy "levegôsen játszik" többet mond annál, hogy a "magas kiemel 6dB-vel 4kHz-re súlyozva". Ezek marhakurvára szubjektív dolgok, mindkét esetben, mert utóbbit (legyen ASR) ugyanúgy nehéz értelmezni képzeletben, ezt olvasva, mint elôbbit.
Ezt csak a lovon középen maradás végett. Nem helyes szvsz BÁRMINEK is 100%-ban dedikálni a hitünket - vagy ellen. Sosem fekete-fehér.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#92251648
törölt tag
válasz csocsoszán #9414 üzenetére
"Nagyon kevés zenész tud megélni a szakmájából! Rengetegen mellette kénytelenek "dolgozni" igen jó nevek is a szakmában!"
Ez igaz, most nagyon kevesen élnek meg a zenélésből úgy, hogy nem adják fel önmagukat. Idehaza ez kb csak a Quimby-nek és Ákosnak sikerült mostanában könnyűzenei fronton. A komolyzene másként működik, ott sokan alkalmazottak valamelyik zenekarban, ahol nem nekik, hanem a vezetőségnek kell küzdenie a megélhetésért. Régen jobb volt a helyzet e téren, még én is megéltem a zenélésből pár évig, amire ma már esélyem sem lenne.
-
Ba cy lus
őstag
válasz Dißnäëß #9417 üzenetére
Nem véletlen használtam az önjelölt jelzőt. Ezek, akik ilyenekben hisznek, hogy az EQ minden bajra orvosság, a "tudományosság" nevében vesznek erőszakot a hallásukon. Csak hát ez valójában nem tudomány, mert ennél kicsit összetettebb a helyzet. Sejtelmem sincs, honnan a búbánatból vették pont egy ilyen tudományosságra hivatkozó fórumon.
Nem a tudományos megközelítéssel van bajom, hanem a féltudományossal/áltudományossal, mikor azt hisszük, mintha már felülírhatatlanul tudunk mindent. A tudós lét pedig nem ilyen beképzelt, hanem kételkedő, nyitott. Maximum a gyártók dolgát egyszerűsíti, ha azzal oltják be az embereket, hogy a hallásuk semmire sem jó.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz Eugene Roe #9413 üzenetére
Na igen (Amúgy igen, ezt mondtam én is)..
Számomra nem az a kérdés, belenyúl-e, és hogy az jó-e, hanem ezekután mit hazudik az anyagról annak érdekében, hogy Te megvedd.
Etikai aggályom van, nem "zenei". Bár az is lehetne, mivel (ha már MQA) veszteséges + miafasznakkellettezide 32/768 és DSD1024 mellett, meg amikor 4K-ban nézzük a Netflixet..
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Mathiask
senior tag
válasz #01758976 #9388 üzenetére
"Egy sima usb-től szinte mindig jobb spdif"
Ebben nem vagyok biztos. Illetve pontosabban szerintem ezt így nem is lehetséges(!) megállapítani.
Mert ez csak az átviteli technika, ami fele csak a történetnek, így önmagában nem tudom, hogy érdemes-e vizsgálni. Fontos a fogadó oldal kialakítása is. Pár évvel ezelőtt biztos igazad lett volna. (az én DAComra is valószínűleg igaz, hogy az usb kialakítása nem éri el a mai top szintet)
De az usb aszinkron átvitelnél fogadó oldalra olyan órát rakhatnak a gyártók, amilyét csak akarnak, így a jitter is az ő kezükben van, olyan jó minőségű jelet állíthatnak elő a dac chipjüknek, amilyét csak szeretnének. És látszik, hogy ma már az újabb dacok mérés szerint alacsonyabb zaj és jitter értékeket tudnak az usb bemenetükről, mint az spdifről. Persze vannak olyan dacok is, ahol nem csak az usb esetén tudják saját kézben tartani a jittert, hanem spdif jel esetén is függetlenítik(PLL-el) magukat a bemenő jittertől, így gyakorlatilag mindegy a források jittere.
Szóval erősen függ az usb vs spdif megítélése a fogadó oldal kialakításától. Szerintem. -
Dißnäëß
veterán
válasz Ba cy lus #9419 üzenetére
Egyetértek Veled. Így már tisztább nekem is (mit mondasz).
mikor azt hisszük, mintha már felülírhatatlanul tudunk mindent
Na, pontosan ebbôl áll ki a hifi "közösség" sokszor, úgy érzem. Nagy, mindenkire érvényes igazságok mennek demo-ról demo-ra, szájról szájra, közösségrôl közösségre, az egyéni út helyett.Talán most javul valamit - maga a hozzáállás. Majd meglátjuk. A 90-es években nem szívesen jártam hifi show-kra, ott egy ôszinte kijelentés, hogy "ez nekem semmi extra" nem fért még el. Kiutálták, kiköpték az illetôt a "klubtagok". (Én azért disztingváltam). Ma talán nyitottabbak az emberek is a kritikára, vagy urambocsá, csak az eltérô tapasztalásra, eltérô véleményre. Szerintem a legnagyobb hifisták ezért nem fórumoznak és közösségeznek. (Pár hete-hónapja szó volt itt is errôl), hanem csendes magányban élvezik az adott esetben méregdrága cuccot. Lehet tévedek.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#92251648
törölt tag
-
fericske
addikt
válasz Ba cy lus #9411 üzenetére
Hehe
Mikor valaki az ASR-rel jön, hogy így meg úgy, a hátamon feláll a szőr.
Mikor az jött még a sok okosságra, hogy a fejhallgatókat is jól megméri, hogyan hangzanak, és milyen EQ beállítások szükségeltetnek, na attól rendesen idegállapotba kerültem, volt is moderáció a releváns topikbanAki nem tudja miről van szó az ASR kapcsán, annak röviden leírom a lényeget.
Van egy rózsaszín párducos fazon a Dr. Mengele-i késztetést érez méricskézni audiós cuccokat.
Ő képes arra, hogy egy 100 dodós dac-ot egy 2000 dodós mellé tegyen, mert ugyanolyan értékeket mér rajtuk, és ennek a "önjelölt süketek" örvendenek vala.
Na most ezen mérések alapján vásárolj össze magadnak egy rendszert, de ne felejts kihagyni belőle egy EQ-t, ha netalán egy kis csiszolásra szorulna a "végeredmény", és aztán te is örvendezz vala, mert te is azok közé a kiválasztottak közé fogol tartozni, akiket nem csap be a fülük, de főleg nem csapnak be az állnok, lehúzó gyártók a drága termékeikkel és marketingjükkel. -
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #9427 üzenetére
Az Aréna a maga 7-8 ezres közönségével hoz valamennyit (már ha teltház van), bár nagyon magasak a költségek. Csak a hely bérleti díja 1,5 MFt/nap, még kb ennyi a technika, meg a zenekar és a stáb sem ingyen jön. Zorán koncerten kb 50-en szoktunk lenni. A jegyárak felülről korlátosak és abból is nagyot harapnak a szervezők, jegyirodák, na meg az ÁFA. A vidéki haknik simán veszteségesek, hacsak nem veszik nagyon minimálra a bulit.
[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #9421 üzenetére
"miafasznakkellettezide 32/768 és DSD1024 mellett, meg amikor 4K-ban nézzük a Netflixet."
Nem tudom miért nem érted még mindig.
Nemrég be volt linkelve egy oldal, ahol le lehetett tölteni ugyanazt különböző formátumokban. Ha jól emlékszem a 384/24 volt 760MB, MQA-ben ugyanezen felbontással 95MB. (persze veszteségmentes ebből 48/24, az efeletti rész veszteséges). Ha te vagy a tidal tulajdonosa és tudsz az infrastruktúrán spórolni mondjuk 50% költséget, akkor ok, te lehet nem akarsz spórolni, de ezek szerint a valódi tulajdonosok igen. Arról nem is beszélve, hogy sok előfizetőnél lehetséges, hogy 760MB streamelése mégis csak problémásabb, mint 95MB streamelése. Arról nem is beszélve, hogy nem csak otthon használják a tidalt a felhasználók, hanem bizony mobilnettel is útközben és könnyebb úgy eladni a szolgáltatást, hogy hirest kapsz 44.1/16 -nyi adatmennyiség mellett. -
Dißnäëß
veterán
válasz #92251648 #9429 üzenetére
@fericske: azóta már többen mérnek, csak ASR-en. WolfX például farkasokkal, semmi párduc ! [link] De ha valaki a párducokra kíváncsi és csak ritkán jut szafari közelbe, itt egy példány.
Hozom is a friss grafikont, tudják már meg az emberek, milyen hány dodós kütyü csap agyon milyen másik hány dodósat, mert tudjuk, az ár egyértelműen tükrözi a hangminőséget és a gyártók nem üzleti alapon, hanem inkább angyali szeretet mentén működő, igazi baráti, régi megboldogult időkre hajazó gittegyletek, akik a kisjézus eljövetelére még ingyen is hajlandóak kettőt simítani azon a fóliakondin, mielőtt beépítik. Igazi jófej arcok, nincs mit tenni és aki mást állít, az hazudik.
Na, de lássuk akkor a macit ! Így már pontosabban lőhettek, ezt kell tágra zárt szemekkel köpködni , figyi:
Tettyék. Pföáhh.. ugye ?
Én se.
Nekem se.Komplett síkhülye idióták. Veszek valami pirosat, nekem amúgyis az tetszik amúgy, ha engem kérdezel. A PS Audio féle Stellar Gain DAC pont kiváló lesz, ez a márka már bizonyított nálam 20 éve is, és most 1700 dodóért 58 zajt adnak mindössze. Jóval kevesebbet, mint a többiek, a kék liga egyenesen ijesztő, mondjuk látszik is, chi-fi meg 1-2 hülye nyugati, akiknek elmentek otthonról.. , nem véletlen választok a jobb oldaláról a skálának, engem ne nézzen már senki se madárnak Igazából a Realtek-re lőttem eredetileg, de tudod, fog a fene egy egész számítógépet venni egy kis darabka DAC-ért. Nóóóóómááááliss ?
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz #58092032 #9433 üzenetére
Élveztem én is !!! Mint egy NatGeo vagy History HD dokut !
De nem tenném be se fő (koncentráltabban hallgatós), se (olvasós, programozós, akármis) háttérzenének. Ennyi csak. Nincs zeneileg élvezeti értéke. Archív. Nekem. Buli amúgy, meg az arckifejezése, meg minden..Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
funkmester
aktív tag
válasz Dißnäëß #9427 üzenetére
GWm( magyar rap) egy videoban nyilatkozta, hogy most koronavirus idejen csak youtube-bol befolyik neki havi 5-10 ezer euro...ha fellepese is lenne, akkor alkalmankent minimum 500 eurot biztos keresne, amibol minimalis folyik el kiadasokra...10 evvel ezelott kertek 400-2000 eurot a befutottak egy oras hakniert
a keresett tucatzeneszek nagyon tul vannak fizetve
az igenyes zeneszek szerintem nincsenek igazan megbecsulve -
Dißnäëß
veterán
válasz funkmester #9437 üzenetére
Hmm.. Hát nem vigasztaltál meg ezekkel a tényekkel Ilyen világ van. Egyszer minden végetér..
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Mathiask
senior tag
válasz fericske #9428 üzenetére
Amit leírsz azért inkább a szélsőség.
Alapvetően az az elmélet, hogy a tökéletes átvitel az amikor azt kapjuk a kimeneten amit beadtunk a bemeneten. Hifiben ez egy analóg jel, amit megmérünk a kimeneten és összehasonlítjuk a bemenettel, vagyis aminek lennie kéne. Azért ez nem olyan nagyon lehetetlen feladat. Vannak erre módszerek. Meg lehet mérni, hogy van-e zaj, harmonikus torzítás, intermodulációs torzítás, stb, stb. Ha ezek nincsenek, vagy nagyon alacsony az értékük akkor azt kaptad, amit beadtál.
Legyen most egy analógia erre. 1dl vizet beteszel A ponton egy vezeték rendszerbe, majd B-ben kiveszed és és a B ponton megméred, hogy valóban 1dl-e. Az ő(méréspártiak) szemükben furcsán néz ki az, hogy ha te B ponton megiszod az ott kijövő mondjuk 0.5dl vizet, mert mondjuk ez egy olyan 2000 dolláros rendszer ahol 0.5dl elveszett és azt mondod, hogy de te úgy érzed, hogy többet ittál, mintha a 100 dolláros rendszerből kijövő 0.99dl vizet ittad volna meg. És ez azért érthető a szemszögükből. És persze mondhatod, hogy de még nincs meg a mérés amivel meg tudjuk mérni a víz mennyiségét rendesen.Szerintem amúgy több feloldása is van a méréspártiak vs fülre jó hangot keresők között húzódó nézeteltérésnek.
Egyrészt ugye amit Nelson Pass mond, hogy bár lehet 0.01% a torzítás, de számít annak milyensége, tehát egy 0.01% torzítást hallhatunk másnak, mint egy másmilyen 0.01% torzítású jelet. Tehát lehet, hogy jók a mérések, csak még még jobb eszközök kellenek(lehet 0.00001% torzításnál már mindegy milyen annak képe) és vagy vizsgálni kéne hogy hatnak az agyra a különböző pici torzítások. Ettől függetlenül én úgy gondolom, hogy ami szar még a jelenlegi mérések szerint is, az nem jól viszi át a jelet még akkor is ha lesz majd idővel új mérés amivel még pontosabban lehet megmondani, hogy a jelenlegi jó mérési eredménnyel rendelkező eszközök közül mi az ami még jobban tudja reprodukálni a bementi jelet.
Másrészt könnyen lehet, hogy hiába rosszul(nagy torzítással) viszi át a jelet a rendszer, lehet attól még valakinek ez tetszik. Senki nem mondja, hogy jól szól az a rendszer, ami alacsony torzítással viszi át a jelet, csak azt, hogy azt kapod ami bement. De könnyen lehet hogy nem ezt ítéljük jó hangnak, bármennyire is szeretnénk ezt hinni. El tudom képzelni, hogy nem feltétlenül a torzításmentes hangot ítéljük szubjektíven jónak. Bár én úgy vagyok vele, hogy ha nagyon rossz a mérési eredmény az azért nem jelent sok jót, de minimum azt jelenti, hogy hanyagul van megtervezve.
Harmadrészt a mérések ritkán veszik figyelembe a készülékek közötti kapcsolatot. Lehet jobban figyelembe kéne venni.[ Szerkesztve ]
-
Eugene Roe
őstag
válasz Mathiask #9439 üzenetére
+1
Illetve vannak vicces helyzetek, amik nehezen védhetőek, pl. mikor a 60 év átlagéletkorú hifi-klub ajnározik egy termék (néha DAC) magasairól, és köpköd a 20-30 éves Youtuberek kritikáira, itt pl. senki nem fog tudni igazat tenni. Ez mondjuk jó, mert azt jelenti, hogy elkezdett kialakulni egy hifi-s utánpótlás réteg (legyen bármilyen vékony is az), ugyanakkor elveszi az ember életkedvét is.
Vannak akik az "eredeti" (mérés alapján) hangot akarják megkapni, legyen az bármilyen szar is, és ez az ő részükről érthető viselkedés, mert így 2-5000$-t is spórolhatnak egy DAC-on, ami lehet, hogy zeneibb, de egy objektívnek tűnő szempont szerint mégiscsak inferior az olcsóhoz képest.
Politikában is ugyanez megy, ez egy emberi dolog de mindenki megtalálhatja a maga igazságot, egyesek virulhatnak, hogy 1,5 millió ft van a polcon és mennyire zenei, mennyivel menőbb, mások meg örülhetnek, hogy tizedannyiért "jobbat" hallgatnak (legyen az bármilyen nem zenei is).
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
fericske
addikt
válasz Mathiask #9439 üzenetére
Amit írsz teljesen rendben van, de nem is erről írtam.
Nincs gondom a mérésekkel, nem erről van szó.
Konkrétan az a párducos fazon amit csinál.
Volt olyan is, hogy leírta (nem is egyszer), hogy nem voltak ideálisak a mérési feltételek, de azért ítéletet hoz az eredményről, meg felállít ilyen listákat, holott lehetséges, hogy egyetlen egyszer sem volt korrekt mérése.
De még ha esetleg rendben is van amit mér, az alapján legyen ajánlott?
Amit Dißnäëß betett képet, onnan 2 példát tudok kapásból.
Pirosban van (vagyis nem ajánlott) a Woo Wa7 (a legjobbak közé sorolom a Woo cuccait azok közül amiket hallottam, és persze nem csak én), és ott van az elején kékben az Smsl m400, mint ajánlott (kommersz chi-fi, vannak nagyon jó kínai hifik, de ez nem azok közé tartozik).
Répaleves vs gesztenyével töltött pulyka. Mérve jobb leszel, ha a répalevest eszed, olcsóbb is, jó étvágyat hozzá -
Dißnäëß
veterán
válasz fericske #9441 üzenetére
Ez azért nem tendencia, 1 fecske nem csinál nyarat. Szinte már mindig validálják a méréseit, fôleg, akik nem hiszik el, mekkorát "bukik" adott sokdolcsis kütyü néha. De ezek már a hsz-ekben rejtôznek, nem a cikkekben. Oda sem csak a hívek járnak be, ne legyenek illúzióink.
Az viszont igaz, hogy nem mindig a teljesen torzításmentest halljuk a legjobbnak. Élôpélda erre a "trióda hang". De kb. osztom Mathiask véleményét: TÁMPONT-nak igenis jó az ASR. Ami piros, az azért nem feltétlen olyan engineering-re utal nálam, amiért ki kéne adnom súlyos pénzeket.
De úgy gondolom, itt is középen illik ülni a lovon. Ezért szemezek a Topping D90-el. Az azért mérve is rendben, meg anyag szinten is.
Mondjuk ott van amúgy a Matrix Audio X-Sabre Pro "ellenpélda". Sokáig a lista élén volt a kékben. Aki hallotta, mind azt mondta, fantasztikus hang. Abban azért nem hiszek, hogy a mérések nem korrelálnak valamennyire a hangminôséggel, mert szerintem igen.
Inkább arra gyanakszom, egy teljesen más megközelítés mentén, hogy a pirosak is bôven elegendôt nyújtanak az agyunknak, fülünknek, adott lánc és szobaakusztika mellett. Ezt igazolni "látszik" az a vita is, hogy a DAC-ok hangja alig tér el egymástól. És ebben nem az a lényeg, hogy ez igaz-e vagy sem (!!!), hanem hogy mint vita EGYÁLTALÁN létezik, ami arra utal, hogy bizony nagyon határmezsgye, ki hallja meg ezt és ki nem. Ugyanez az erôsítôknél.. meg sok másnál is, kábelek, stb.
Egy SMSL-nek ami elônye lehet egy Mola Mola-val szemben: az ára. Vedd meg, ha nem tetszik, eladod, alig buksz, aprópénz. Lehet velük játszani, mielôtt végleg lelövi az ember a kici kínait látatlanban.
A bibi az lenne, ha a Mola Mola-t tennéd be a rendszerbe és arról derülne ki, hogy fos, egy Woo Wa7-hez képest.
Ki tudja, mi van itt.. De én azért szeretem a kapaszkodókat. Nem szentírásként, csak irányként. Illene egy többszáz, netán többezer dolláros eszköznek alap mérnöki szinten IS brillíroznia, túl azon, hogy hangminôségre top ligára hajt. Szerintem. De vegye mindenki azt, ami szeme szája ingere. Választék az van
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Mathiask
senior tag
válasz fericske #9441 üzenetére
"De még ha esetleg rendben is van amit mér, az alapján legyen ajánlott?"
Miért ne? Az asr azoknak való, ahogy Eugene Roe írja "akik az "eredeti" (mérés alapján) hangot akarják megkapni". És e szerint osztályoz, érthető, hogy a Woo Wa7 nem ajánlott plecsnit kapott, mert tényleg nem adja vissza azt ami a lemezen van/lehet. Ahogy nézem nem csak rossz, de kb a legrosszabb mérési eredményei vannak, ezt még azzal se lehetne magyarázni, hogyha netalán nem voltak ideálisak a körülmények. Ha mégis ezt halljuk jobbnak, akkor az lép életbe, hogy a jó hang nem az ami a lemezen van, hanem annak egy torzított változata. -
Ba cy lus
őstag
válasz Eugene Roe #9440 üzenetére
Vannak akik az "eredeti" (mérés alapján) hangot akarják megkapni, legyen az bármilyen szar is, és ez az ő részükről érthető viselkedés, mert így 2-5000$-t is spórolhatnak egy DAC-on, ami lehet, hogy zeneibb, de egy objektívnek tűnő szempont szerint mégiscsak inferior az olcsóhoz képest.
Ha "bármilyen szar" jelző illeti, az nem az eredeti hang, sokkal inkább annak valami elfajzott változata. Rengeteg ilyen van. A tulajdonosaik azzal vigasztalják magukat, hogy "objektíve jót" hallanak. Hát persze.
#9443 Mathiask:
Az asr azoknak való, ahogy Eugene Roe írja "akik az "eredeti" (mérés alapján) hangot akarják megkapni".Szerintem inkább azoknak való, akik bizonyosságot keresnek. Ez is egyféle hit, hogy azt hiszik, ott hangminőséget mérnek (tud valaki ilyet?). Nem pedig csak pár kiragadott paramétert.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz Mathiask #9443 üzenetére
Bruno Putzeys. UcD, NCore, Purifi, Mola Mola, Kii Audio. Eléggé név az iparban. Könyörtelenül mûszerek, mérések, fizika, matek alapján megy, hozzá képest ASR egy kezdô szöcske.
Mégis, amit megalkot, az elôtt borul a fél high-end közösség, úgy szól (nem csak úgy mérôdik).
Én ezért sem mondanám azt, hogy kinek mi "való" vagy nemvaló, ASR-rôl beszélgetve. Én gyanakszom arra, hogy kezdjük meghaladni forrásaink képességeit. Azok hibáit egy kompromisszumos rendszer a maga X torzításával jótékonyan el is fedheti egy ponton, és így halljuk "úristen, de finom"-nak, aztán jön egy könyörtelenül precíz DAC és "szarul szól". Jaaaa... Nem inkább csak megmutatja a forrás hibáit, amit addig nem láttunk ?
Csak hangosan gondolkodom.
Persze örökzöld marad az az ellentáborban, hogy nem jót mérünk, vagy nem mindent.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dorian
félisten
Ami mèrès alapján jò, az mèg lehet szar. De ami mèrès alapján szar, az szar.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Mathiask
senior tag
válasz Ba cy lus #9444 üzenetére
"csak pár kiragadott paramétert"
Szerintem annál többet. Én legalábbis úgy látom, hogy amiket általában mérnek az alapján meg lehet mondani viszonylag jól, hogy mennyire ugyanaz a kimenet, mint a bemenet. Én úgy sejtem ha lesznek is újabb audio mérési technikák azok inkább csak kiegészítik a jelenlegieket. -
Ba cy lus
őstag
válasz Mathiask #9449 üzenetére
Mennyire ugyanaz? Mármint mérőjelekkel? Azt hallgatsz otthon?
Az a nagy helyzet, hogy a mérési technikákat csak úgy lehet továbbfejleszteni, ha a megbízhatatlannak skatulyázott emberi hallás visszajelzéseit komolyan vesszük. Máshogy ez sajnos nem megy.
Mellesleg nem fér a fejembe, ha ennyire megbízhatatlannak tartjuk az emberi hallást, ugyan mi értelme van a hangminőség hajkurászásának? Hiszen ez esetben bármire rá lehet sütni, hogy az valójában jó - hiszen a fülünk úgysem alkalmas kontrollra -, csak szép mérési eredményt kell rólahamisítanimutatni.[ Szerkesztve ]