Új hozzászólás Aktív témák

  • fehér_ember

    addikt

    válasz fehér_ember #9000 üzenetére

    Az említett vastag lemez ház, elég sokat számíthat rezonancia szempontjából. Mert azt már észrevettem, hogy a vékony lemezburkolatúak még a hangfaltól is tudnak ám rezegni.
    Szóval aki épít, az valami öntvényből tegye ;] :DD
    Meg lehet a töltött egér ilyenmiatt is ücsörög a cuccokon.

    Amúgy az állvány üveglapja is sajna tudja erősíteni a nemkívánatos zörejeket; hogy a fene egye meg.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó Musical Fidelity DAC: https://hardverapro.hu/apro/musical_fidelity_a3_dac/hsz_1-50.html

  • bkercso

    nagyúr

    válasz #07400704 #8991 üzenetére

    Csak azt érdemes aljzatba tenni, ami nagy impedanciát hajt, így nem számít annyit az a 30mohm a csatlakozónál.

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #01758976 #9002 üzenetére

    Adj nekem is belőle... ;) :D :))

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #9004 üzenetére

    Szégyenemre.

    Try a little tendermess, én [innen] ismertem meg( ajánlott film, Duets 2000), marhára bírtam, ma meg elém rakta a tidal :)

  • Dorian

    félisten

    válasz fehér_ember #9000 üzenetére

    Egyelőre próbálok egyensúlyozni a másodlagos használat miatti olcsó készülék vásárlása és az elfogadható minőség közt. Pár éve vettem már olcsó CD lejátszót, aztán az lett belőle, hogy nem hallgattam.

    Nekem a táv nem fontos, komplett albumokat szoktam hallgatni, nem 1-1 számot.

    Audio PC felső vékony lemezburkolatával kapcsolatban azt mondta Bodor Feri, hogy lehet drágán rezgésmentes fedlapot csináltatni, vagy a meglévőt rezgésmentesíteni, de ha rápakolok két lexikont, pont ugyanazt érem el. Így tettem. Igaz lexikon helyett egy kétkötetes flanszia nagyszótárt használok, remélem nem lett tőle túl Focal-os a hangzás ;]

    [ Szerkesztve ]

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • ozzy711

    őstag

    válasz Dorian #9006 üzenetére

    remélem nem lett tőle túl Focal-os a hangzás

    Mire gondoltál? ( nekem nem esett le ha irónia volt irónia :B )

  • Dorian

    félisten

    válasz ozzy711 #9007 üzenetére

    Beismerem, nem volt egy nagy poén, csak a francia szótárak, mint hifi-komponens miatt írtam :DDD

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #01758976 #9005 üzenetére

    Teljesen elhagytam a fonalat. :U

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dorian

    félisten

    válasz Dorian #9006 üzenetére

    Tényleg, most ugrott be, hogy van vmelyik szekrényben egy régi Pio DVD lejátszóm. Kipróbálom majd ha előkotortam. Mintha az rémlene, hogy eleve nem tetszett benne, hogy hallható volt ahogyan pörgette a lemezeket, nem tudom egy "rendes" CD lejátszónál is létezik ilyen?

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Dorian #9011 üzenetére

    A jobbaknál nem hallani, de az olcsókba beletették még a PC-lejátszókat is.

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • #71562240

    törölt tag

    Drága audiofil, alkalmasint high-end CD-játszókba is tettek számítógépes CD-olvasókat - egy időben divat volt. Az ilyenek a sebességbeállításuktól függően akár "gyárilag" is adhattak ki hallható pörgési zajt, ettől eltekintve hibának tekintendő. Tehát ha nyüszít a futómű a berakott lemezzel, mindenképpen hiba, de nem biztos, hogy egyedi készülékhiba, ugyanis konstrukciós hibaként is létező jelenség.

  • #07400704

    törölt tag

    válasz bkercso #9013 üzenetére

    Pl. az én lajátszómba is PC rom a CD meghajtó, de nem nevezném gyenge muzsikusnak :)

  • Dorian

    félisten

    Most találtam egy Pioneer PD-S904-t 40ért. Nem értek hozzá, de viszonylag komolynak tűnik.

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • #71562240

    törölt tag

    válasz ozzy711 #9017 üzenetére

    Erős középkategória - népszerű tagja, nem csak a futóműve miatt.

  • bta1

    őstag

    válasz Dorian #9006 üzenetére

    A régi hifis trükk a nyerő: legjobb fedlap, amikor nincs fedlap.

    Bármennyire is tiszteletreméltó BF munkássága, itt alighanem téved. Ha ennyire egyszerű lenne a (nem véletlenül idézőjelbe tett) "rezgésmentesítés" kérdésköre, akkor mindenki masszív nehezékeket pakolna - ragasztana a készülékeinek tetejére (gondolod, nem próbáltam ki anno ezt is, számtalanszor?) Lemezjátszóját pedig a lózung értelmének megfelelően telerakná gumival :)) :))

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #03969024 #8803 üzenetére

    Na akkor bedobom. Nem korrektúráztam a szöveget, ha hiba/ellentmondás maradt benne, akkor azért.

    Tehát a beszélt paraméterek mentén úgy keresgéltem, hogy szándékosan nem néztem a te konkrét ötleteidet, hogy következetesen a saját gondolataim mentén haladjak, aztán utólag majd lehet egyeztetni az átfedéseket, különbségeket - mindkettő lesz, alkatrészt és gondolatokat tekintve is.

    Egyelőre nem álltam neki a B&W vagy Focal ötletemnek, mert még ha be is lehet szerezni típusokat, a fontos adatokhoz tényleg nehéz lenne hozzáférni, sajnos ugyebár már a Focal sem bazíroz arra, hogy hangszórókat vegyenek tőle - régen minden jobb vót. Ugyebár az erősítőhöz illő hatásfok követelmények mellett mindenképpen igyekeztem (és majd a keresztváltással is igyekeznék) elérni, hogy a kész hangdoboz impedanciamenete ne ne nagyon menjen kb. 6 Ohm alá, tehát olyan hangszórókat igyekeztem válogatni, amelyek impedanciamenete jól megfelel a nominális 8Ohm-nak. Másrészt, mivel én a keresztváltásban elsőrendű szűrésben gondolkodom, ezt is igyekeztem elérni, hogy a hangszórók ezt jól lehetővé tegyék, függetlenül attól, hogy esetleg többedrendű keresztváltás lesz-e. És hát persze szintén igyekeztem olyan hangszórókat hozni, amelyeknek jól ismerem a hangszínét-karakterét ahhoz, hogy biztonsággal kihozhassuk belőlük a kész hangdoboztól megkívánt karaktert - lásd, szívesen dolgozok a szóbajöhető és hozzáférhetőek közül a ScanSpeak-SEAS-VIFA-Peerless vagy az Accuton vagy az Eton vagy az ESS vagy a (régebbi) Audax vagy a Morel vagy az SB-Satori... vonallal, mert ismerem, hogy hogyan szólnak, és ez okból szívesen dolgoznék B&W-val, Focallal is, ha lenne mód manapság is ezekkel dolgozni. Nem olyan szívesen dolgoznék az Audio Technologyval más számára, mert semmi tapasztalatom nincs velük, csak az olvasmányaim - értsd, ki tudom hozni belőlük, ami bennük van, ámde nem hallottam még, hogy milyenek, hogy mi van bennük hangszínileg-karakterileg. Úgyhogy Audio Technology-t én most nem mondok, te nyilván úgyis mondasz.
    Ha nagyon fontos lenne, lehetne a többiből is, de nem fontos ezért én egy teljes Accuton és egy teljes ScanSpeak triót mondok, utóbbi kiegészíthető ESS AMT-vel, az Accutont nem bolygatnám meg ilyesmivel - és szívem szerint a ScanSpeaket sem, de azt azért lehet (bár a dobozba zárbám az AMT-t is!). Csak triókat mondok, tehát szimpla mélysugárzót.

    Nagyjából beleférne a keretbe egy teljes Accuton készlet a kerámiákból - a kerámia "ellenére" eléggé kedves hangot lehet vele elérni a pontosság mellett. Én ezt javaslom legjobban, bár a ScanSpeakkel egy fokkal "lazább", természetszerűbb hangszínt lehet.

    Accuton S220-6-222 Sandwich Bass Unit
    8,5" (ne keveselld), nominálisan 6Ohm-os, de azért a felhasználni kívánt intervallumban inkább afölötti, 92dB nominális - és valós érzékenységgel, 1500 font. Ha nem férne a keretbe, az S220-6-221 lenne 750 fontért, itt lent jobban megtakarítható a pénz, mint feljebb. Utóbbi kisebb, 89,5dB nominális érzékenységgel, de a fontos 100Hz körül bő 91dB is megvan.
    Reflexhez bőségesen jók, de zártba is prímán ki lehet használni őket.

    Accuton C90-6-078 Ceramic Midrange
    Ezt dobnám középre alternatíva nélkül, mert amit jobb hatásfokút tudnék mellé, annak egyéb nehézségei lennének. Hangilag nem kérdés, sajnos a hatékonysága a kívánt sávban inkább alatta van a nominális 88Hz-ének, mint ott, de megoldható, ettől eltekintve igen szépen váltható a többivel. Impedanciamenete se vészes, jobb, mint amit a nominális 6Ohm sejtet. 720 font.

    Accuton C30-6-024 Ceramic Dome Tweeter
    Ez lenne a magas, szintén alternatíva nélkül. Érzékenységét lefelé kell majd szintezni, de ez általában így van a magasakkal, kell majd egy ellenállás L-pad Duelund sorossal, Jantzen párhuzamossal. Impedanciamenete rendben van, jól kezelhető, a kész hangdobozé is kezelhető lesz. Felbontásbajnok, pontos, és kellemes is - ha nem is annyira kellemes, mint egy csúcs selyem. 600 font.

    A drágábbik mélysugárzóval is kijönne bruttó 2800 fontból plusz szállítás, és akkor maradna kb. 600-700 font a keresztváltásra és vezetékezésre. Az úgy kb. rendben lenne. A ScanSpeakből persze több maradna extra kondikra, de ez a 700 font is elég, főleg, ha maradunk az elsőrendű szűrésnél. Lenne egy-két alternatíva a hangszórókat tekintve az Accuton választékon belül, de nem érdemes.

    Akkor nézzük a "másik rendszert", amely nem mindenben lenne ennyire előkelő, de szabadabb keretgazdálkodást és keresztváltást engedne - és természetszerűbb, édesebb hangszínt. A keret megenged Revelatorokat is.

    (Scanspeak 26W/8861T00 Woofer - Revelator Range)
    Papír kónusz, szeretjük, fürge, de azért pontos. Impedanciája príma, de nem engedhető nagyon fel, ennek speciálisabb keresztváltás kell a 600Hz feletti rész elnyomásához. Könnyebben használnánk a 8"-es
    Scanspeak 22W/8851T00 Woofer - Revelator Range-t
    ezért inkább ezt javaslom, ne ijedj meg, hogy "csak" 8", 2Hz-cel magasabb csak az Fs-e. 600 font. Jól viselik a reflexdobozt, de zártba is jól mehetnének.

    Scanspeak 12M/4631G00 Midrange - Revelator Series
    Ez lenne a közép alternatíva nélkül, prímán összeváltható a többivel, szeretett papírmembránunk, lehetne egy kicsit érzékenyebb a sávszélein. Impedanciája nem mindenütt ideális okkal 4Ohm nminálisan, de kezelhető a nekünk kellő intervallumban. Alkalmasint keresünk helyette 8 Ohmosat másik katalógusban. Bő 500 font.

    Scanspeak D3004/664000 Beryllium Tweeter - Illuminator Range
    Nem a Revelatort használnám, hanem ezt, mert sokkal-sokkal könnyebben kezelhető kezesbárány, a berrilium Revelatort ellenben külön művészet társaságba illeszteni. Ezt nem kell magyarázni, ez önmagáért beszél, 40kHz-ig olyan lineáris, mint egy supertweeter, részletes, pontos, kulturált, tiszta... (kicsit szívesebben használna az ember szövet dómot, de "ez van", hehe). Impedaniciamenete sajnos alátámasztja a 4Ohm nominálist, de úgyis szintezni kell, úgyhogy ellenállással feldobjuk. 850 font.

    A ScanSpeakkel tehát simán 2000 fontból megoldható, ergo maradna vagy 1500 font váltásra és vezetékre, de nem javaslom a mélysugárzó megduplázását.
    És akkor a ScanSpeak esetében "engedélyezném" például az ESS AMT ügyet, de nem javasolnám feltétlenül. Megfontolandó, az biztos, hogy az AMT-vel jobban meglenne a kívánt levegőssét, átlátszóság, háromdimenzió - bár mondom, én azt is bezárnám a dobozba inkább.

    [ Szerkesztve ]

  • #03969024

    törölt tag

    Nos, élve kammerer felajánlásával, közösen igyekszünk megtervezni a csöves erősítőhöz való DIY hangdobozt. Igyekszünk a tervezést itt a topikon belül megbeszélni, egyrészt hátha más is ihletet kap, s tanulhat belőle, másrészt számítunk az építő jellegű hozzászólásokra...
    A készülő doboznak az alábbi kívánalmaknak kell megfelelnie:
    - Legalább 87 dB érzékenység, mivel az erősítő teljesítménye korlátozott, 35 Watt. (Egyes vélemények szerint kb. dupla ennyi tranzisztoros Wattnak felel meg...),
    - Ha van rá mód, névlegesen 8 Ohmos impedancia,
    - Három utas kialakítás. (két útban elég nehéz összefésülni a hangszórókat),
    - Legalább 26 cm-es mélysugárzó, (mert a méret a lényeg)
    - Az ízlésemnek megfelelően a közép és a magas regiszterre téve a minőségi hangsúlyt,
    - Árban az alkatrészek doboz nélkül ne kerüljenek többe 3000, nagyon max. 4000 Eurónál. (Úgyis többe lesz... :) )
    Szóval, én nem készítettem össze készleteket, csupán igyekeztem kb. összeillő hangszórókat kiválasztani, amelyek a következők: (zárójelben az árak)
    Mély:
    SEAS 26WFX002 (380)
    Scan-Speak 26W/8861T00 (360)
    Scan-Speak 32W8878T11 (~ 750)
    Audio Technology 10C77-25-10-KAP (600-690)
    Közép:
    Seas M15CH002 (250)
    Accuton C158-6-851 (280)
    Accuton C173-6-191 (260)
    Scan-Speak 18M/8631T00 (~200)
    SBAcoustic SB17NBAC35-8 (~70)
    Magas:
    ESS AMT1 (290)
    BlieSMa T34 alu (300) beryllium (400)
    Miért ezek? Inkább visszafelé mennék a sorban, mivel pont a mélyekben van a legtöbb variáció...
    Nos, mindkét csipogó váltható már 1,3 kHz környékén, s igencsak jó hírű darabok. Az ESS-t hallottam, s nagy előnye, hogy olcsón cserélhető benne a betét, tehát tökéletesen javítható, akár házilag is.
    Közép:
    Az Accuton hangja eléggé meggyőző, viszont állítólag nem olyan alacsony a torzítása, mint ahogy a gyártó állítja. Ki tudja...
    Titkos esélyes az SBA, kellően széles és egyenletes az átvitele, s alacsony a torzítása.
    Mély:
    A szívem csücske a SEAS, állítólag szebb hanja van, mint a hasonló SS-nek, torzításmérést eddig nem találtam róla.
    Az Audio Technology nagyon szép átvitelű, de kissé drága, s az egyetlen a felsoroltak közül, ami nem viseli a zárt dobozt. A nagy, 32-es SS az alacsony torzításával, s a magas árával tűnik ki.

  • bta1

    őstag

    A Pio S904 jó gép (nekem túlzottan analizálós hangzás – nem a régebbi PD-8700 irányvonalát követi) , de mivel 2020-at írunk, a helyedben mindenképpen összehasonlítanám a hangját a tegnap linkelt Sony dakszliéval . Ezeket éppen mostanában szórják ki a világ stúdióiból, úgyhogy jó áron lehet szerezni...

    [ Szerkesztve ]

  • #03969024

    törölt tag

    válasz #71562240 #9021 üzenetére

    Ajaj! Nem sok a közös pont!
    Először is, amit nekem még nem sikerült eldöntenem, hogy zárt, vagy reflex legyen a doboz. Az utóbbi mellett szól, hogy manapság szinte nem is gyártanak zártba való drivert, talán az SBA-nak lenne, de nagyon alacsony érzékenységgel. Szimuláltam több hangszórót zárt dobozban, az alsó határfrekvenciát (F3) nem igazán sikerült 45 Hz alá vinni, míg reflexcsővel a 25 Hz sem különösebb gond. Nos, ezt lesz nehéz eldönteni!
    Accutonok: Azokat bizony nem fogom elcipelni sehová, nagyon érzékenyek, könnyen törnek... Még vizslatom egy kissé őket, viszont egy Accuton ESS páros sokat könnyítene a dolgunkon, DysCus eléggé elbíbelődött már velük, szinte kész a recept. :)
    A másik vonal:
    A 26-os woofer zárt dobozban is tudja azt, amit a 22-es reflexben. Törekednék az ésszerűség határán belül a zártra.
    12M-nek magas a torzítása, a 18M példásabb:


    A titkos favorit:

    Úgy képzeltem, hogy a mélyet nem engednénk 500 Hz fölé, a közepet is váltanánk kb. 1500 Hz-en.
    Magas: Ha jól veszem ki a szavaidból, többre tartod a Accutont az SS-nél. Ha már 400 Eur/db. árnál tartunk, ráfülelhetnénk a BlieSMa-ra is, Szabó Zoli is ezt használja a Surprise-ban, szívesen megmutatja, az alu SBA-kkal egyetemben. Van egy nagy előnye: Nincs benne ferrofluid, ami a rossz nyelvek szerint idővel beszárad...

    [ Szerkesztve ]

  • fehér_ember

    addikt

    válasz bta1 #9020 üzenetére

    Más: Tegyünk zajzáró kupak-ot a nem használt csatikra.
    Te: Távolítsuk el a burkolatot.
    Milyen szépek is ezek az azonos hifista látásmódok.

    Ha elég nedvesen tartod a szobád akkor nem fog leégni.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó Musical Fidelity DAC: https://hardverapro.hu/apro/musical_fidelity_a3_dac/hsz_1-50.html

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #03969024 #9022 üzenetére

    Kicsit sokáig tartott a gyorsreakcióm.

    A #9024lancerboy-ra is.

    A végleges választásokig persze emésztjük majd még egypár napot, most csak néhány részinfó, ez nyilván főleg a feketeleves tud lenni.

    A Bliesmát beszéltük, jó, én nem tartom elég jó ár-érték arányúnak, és nem is vagyok oda nagyon a hangjáért, ami persze valamelyest vehető egyéni problémának - valamint kissé kilógna a hangszíne mindenből (A Dunaudio-s SB-k mellé tűrhetőbb, de azok az SB-k meg nem ez a szint, azok lejjebb rántják a Bliesmát - ahova szerintem való -, bár konkrétan Zoli ezen új hangdobozait még nem hallottam, egyszer majd odanézek). A magam részéről tehát továbbra is szívesen diszkvalifikálnám, de értem, hogy aki szereti, miért szereti. Az alacsony impedanciája egyébként kompenzálható azzal, hogy úgyis érzékenységilleszteni kell. Ha ragaszkodnál hozzá, mindenképpen a berrilium, és nem a T34, hanem a T25 - a kisebbnek szerintem a hangja is szebb, és sokkal jobban kezelhető - feljebb tenném a keresztfrekvenciát a te szándékodnál. Mindazonáltal én berriliumból is jobban szeretem az Illuminator ScanSpeaket, vagy akkor már a Bliesmához képest inkább AMT 1, ha keverni akarunk.

    Nem kevernék SEAS-t Accutonnal. Igazából semmit se kevernék Accutonnal, ha nem muszáj, de mondjuk ha muszáj, akkor... meglátjuk. Megoldható teljes Accuton, és az jó, egységes.

    A választott Accutonjaid jók, jól is lehet velük dolgozni a konstrukcióban, de az általam választottal könnyebben, mert közepebb mélyközép. Az általad mondottak kétésfélutasba is jók, és felfelé nem használhatók olyan széles határig, jobban igénybeveszik a magassugárzót, mint az általam mondott. Vannak előnyeik is, de minőségkülönbségek is vannak az általam mondott klasszikus javára.

    Az SB-vel érdemes foglalkozni, én is pöszmörögtem vele, de akkor már a Satori szintjével, ez az SB17 nem a mi szintünk - lásd Esterházyt.

    A közép ScanSpeakjét én nagyollom, lásd az Accutonról írotakat. Én is ebből a sorból választottam, de kisebbet - lásd, máshol váltanék, mint te.

    A közép SEAS-át szeretjük, szívesen dolgoznék vele, hát még ha lenne belőle eggyel kisebb méret - ha még nem mondtam volna, máshol váltanék, mint te (még kétutast is, nemhogy hármast). A háromutas középsugárzója arra való, hogy kíméljük a magassugárzót - egyúttal kíméljük a középsugárzót is a mélyektől. De a hangszóró jó és ideillő, és nem borzalmasan nagy. Szeretem.

    A mély nagyobbik Scanspeakjét semmiképp se javasolnám, egyrészt lásd, ebből a sorból választottam én is, de kisebbeket, és éppen ezt a 32W-t iszonyú nehéz (bonyolult) lenne jól beleváltani. Akkor már inkább a 26W, amit ugye én is listáztam azzal, hogy szívesebben dolgoznék a kisebb 22W-vel. A 26-osban megalkudhatnók, ha nagyon erőszakos vagy. Akkor ahhoz esetleg én is egy fokkal nagyobb közepet írnék, de csak esetleg - vagy a SEAS M15-öt.

    A mély SEAS Excelje jóhangú, de erősen szűrni kéne a frekvenciamenete miatt. Nehéz lenne beilleszteni. Hozzá képest inkább a Scanspeak 26W (ne legyen a 32W, lécci-lécci!).

    Az Audio Technology-hoz egyelőre nem szólok, csak ha majd kénytelen leszek. Annyit mégis, hogy persze, jó dolog, de akkor már inkább teljes saját rendszerbe, nem vegyítve (Troels túl könnyen kezeli az ilyesmit). Persze, ha muszáj, lehet vegyíteni is.


    A szóbanforgott mélysugárzók zárt dobozba nem igazán a szoftverszimulációk tankönyvi gondolatai mentén illeszthetőek jól, hanem egyéb megfontolások mentén, főleg a dobozméretet tekintve. Reflexbe gond nélkül, és egyébként meg is érheti, hogy mivel a közepet és a magasat ugyebár egyébként is eleve külön zárt belső dobozkába rakjuk, a mély maradna csak reflextérben és eléggé megközelíthető lenne a zárt jellegű hang, nem kell tőle félni. De megoldható a zárt is, bizonyos truvájokkal - nagyobb (Vas közeli) doboz, kisebb (0,5 körüli) Qtc, egy pici túllövést engedve a hangszórónak az Fs-nél, ami nem lenne veszélyes, mert elég merev a felfüggesztésük, mechanikailag is, kordában tartható kitéréssel.

    "Accutonok: Azokat bizony nem fogom elcipelni sehová, nagyon érzékenyek, könnyen törnek..."
    Az Accutonok viszonylag védve vannak, ha jól értem, hogy miért félted őket törékenységileg. De valószínűleg nem értem, hogy miért éppen azokat félted.

    Annyit még hozzátennék, hogy ha mondjuk ScanSpeak vagy SEAS papírra alapuló közép és alsó fertály lenne, akkor megfontolandó lenne a Revelator (vagy a Bliesma) berriliumnál kevésbé minőségi, de selyem dóm az egységesség miatt. Az úgy nagyon kellemetesen szólana. Ha mégis Bliesma, csakis a berrilium, és a kisebbik.

    Hajtanálak továbbra is, hogy ne legyen elengedhetetlen a 10" mély. De ha nagyon kell, akkor legyen 10", afölött semmiképp ne kelljen.

    Első reakciók a későbbi alkudozáshoz. Legközelebb szerintem csütörtök este tudok.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #71562240 #9027 üzenetére

    :(((

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #03969024 #9024 üzenetére

    Olvasva katyvaszotokat, most írom ide utoljára. Nem építs három utas dobozt. És nem csak azért, mert én még nem hallottam jó háromutast. Ez nyilván tapasztalat hiány. Tudni illik, nem jöhet össze, egyrészt a kívánt driver nagysága miatt, másrészt az említett váltási frekik miatt, harmadrészt az elérni kívánt mély freki miatt, 4. nem ismerem a helyiségedet, de jó nagynak kell lenni, remek mély csillapítással,( a három útnál már jóval nagyobb figyelmet kíván a helyiség, mint kettő vagy kettő és fél útnál ), 5. 8 ohmon? :D), 90db érzékenységgel?: D 6. kevés embernek, de még kevesebb magyarnak sikerült ez, ennyiből, hogy ne lógjon ki a mély. Ha tudsz nekem mutatni olyan gyári dobozt mondjuk 8 milláig, ami 3 út, 90 db érzékenység és nem lóg ki a mélye, akkor elnézésedet kérem. Érzésem szerint felültél egy olyan DIY vonalra, ami nem a hangról szól. Ha így van, megint elnézésedet kérve, csináld, égesd a lóvéd, ábrándra. Tudom majd az jön, feljebb megy a mély mondjuk 500hz-re, és majd akkor simul, valóban? Az összképet tekintve is? Jön válasznak a magas emelés. Kész kifújt.

    Hagytam kis időt magamnak átolvasni mit is írtam (ez a második fogalmazás), most visszaolvasva csak lelkiismereti kérdésből teszem ezt az egészet ide. Falra hányt borsó az egész, tudom jól. Semmi személyes dologban nincs, még ha a stílus nyersessége ezt sugallná is.

    Maradjatok a két útnál. Két driverrel, több esélyetek lesz.

    Ha pedig a legjobbat szeretnéd magadnak, ennyiből megveszed [ezt] .

  • Mathiask

    senior tag

    válasz #01758976 #9030 üzenetére

    "Ha pedig a legjobbat szeretnéd magadnak, ennyiből megveszed [ezt] ."
    A semmit? (rossz a link :) )

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Mathiask #9031 üzenetére

    Akkor az egyelőre nye hárásó.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #01758976 #9030 üzenetére

    No, úgyis az előbb megvitattuk, én csak beidézem, amit már leírtam neked, ne kelljen újraírnom - részben tehát olyasmire válaszok, ami az itteni szövegedben nincs benne, de ahhoz általában ott lesz az előzmény idézve. A legvégét kicsit kiegészítem most.

    "Látom te mennél a 2.5 út felé (hála ég), a gyártók is nem véletlen csinálják ezt."
    "
    Én nem akarok menni 2,5 út felé, ha már három hangszóró, akkor háromutas legyen. Jobb szeretek kétutast tervezni, de 2,5utast nem igazán, ha három hangszóró, akkor háromutas legyen nálam, azaz, a középsugárzónak ne kelljen mélyben dolgoznia. Egyébként általában beváló módszer, hogy a mélyet feljebb engedi az ember, mint a tankönyv mondja, és akkor a jellemzően leginkább 200-400 Hz közötti baffle stepet kiküszöböli a mély feljebb engedése. És akkor nem lóg ki a mély, hanem egységes. Példa: Tigris hangdobozából is így csináltattam hallgathatós, egységes tónusút, hogy a gyári vágáshoz képest majdnem egy oktávval feljebb lett engedve a mély - na ez egy "fordított 2,5 út". Erre egyébként majd a következő etapokban ki is térek majd számára, hogy miért fontos, hogy a mélysugárzó feljebb tudjon menni, mint amennyire az általa választottak tudnak.
    A váltásokat mindenképpen igyekszem úgy terelni, ahogy én képzelem, nem pedig ahogy lancerboy képzeli, más kérdés, hogy azt végül a hangszóróválasztás majd eleve meghatározza, bekorlátozza. Én ugyebár direkt olyan hangszórókat választottam, hogy úgy tudjam váltani, ahogy szeretném, lancerboy is persze olyanokat, ahogy ő szeretné, csak hát az nehezebb irány.
    Nem értek egyet azzal, hogy háromutasnál eleve kilóg a mély a szoba miatt. (Az Avanti se mérvadó, az egy különleges konstrukció.) Illetve azt mondom, hogy hangdobozt nem a szobához kell tervezni, hanem önmagához, és akkor rendbe tenni hozzá a szobát. Hogy kilóg-e a mély, az nem múlik eleve a háromutasságon, legfeljebb több teret ad a tervezőnek arra is, hogy kilógassa, ha túltervezi. Én nem úgy tervezem, hanem úgy, hogy simuljon. Persze, a mennyisége, a testessége miatt például számodra (például a te szobádban) kilógás lehetne, de nem az, hanem testesség. Mindenesetre láthatod, próbálom lebeszélni lancerboyt a 10"-ról, hát még az afölöttiről, de nem a mély majdani kilógása miatt, hanem könnyebb keresztváltás miatt. 10"-nál nagyobb mélyeket is be lehet úgy tervezni, hogy nem lóg ki úgy, ahogy gondolod. Irdatlan méretű mélytányérokkal is lehet úgy tervezni, hogy simuljon a mély - lásd példának, amit múltkor bemásoltam lancerboy számára, azt az Ethosz nagy böhöm háromrészest, az olyan "visszafogott", higgadt hangdoboz, mint egy kétutas monitor - de van teste a zenének. és persze szubmélyei is, de teljesen beleolvadva. Ellenpélda, szintén Puklics Józsinál követtem le Avalon klón létrehozását, amelyre némelyek azt mondták, hogy kicsit túlteng a felsőmélye, pedig inkább csak testes, de ez már ízléskérdés is.
    Szerintem neked már kilógósnak számít olyan is, ami egyébként normális, lineáris, főleg, ha használható akusztikába helyezik. Lancerboy egyébként olyan hangdobozt akar, aminek nem lóg ki a mélye, hanem inkább transzparensen lineáris, és meg is oldható három úttal is és nagy mélytányérral is, ez tervezés kérdése - könnyebben megoldható, mint kétutassal. És persze szobaakusztika kérdése, de a szobaakusztikai kérdés az szobaakusztikai kérdés, a hangdoboz önmagára nézve tervezendő - mintha süketszobában szólna. Mondom én.
    A helyiséget majd megoldja lancerboy, lásd korábban volt szó róla a topikban, tele lesznek a falak csillapítóval, eleve úgy építi a padlásszobát ehhez - bútor is kéne, azt nem tervez, de majd valószínűleg kénytelen lesz mégis.
    De bátran mondjad majd a topikban, azért csináljuk nyilvánosan, hogy bárki ötletelhessen rajta, aztán megvitatjuk."

    "ha csak nem a legfelsőbb kategóriából válogatunk."
    De most egy "legfelsőbb kategóriából válogatott" hangdobozt készítünk - mármint a high-end alja. Gyere el az Ethoszhoz, hallgasd meg ezt az LXS-t (másfélmillió-bőkétmillió, a belső alkatrészminőségtől függően):

    Mintha egy monitort hallgatnál. Pedig semmi magaskiemelés, csak kulturált összetervezés. Gyanútlan ember vakteszten azt mondaná, hogy valami egyszerű zárt állványos doboz lehet.
    Egyébként, tapasztalatom szerint inkább fordítva van, mint ahogy mondod. Minél nagyobb mélyhangszórójú háromutast tervez az ember, annál könnyebb megoldani, hogy a mély ne kilógjon, hanem szépen beleszervüljön az egészbe. Szinte mindenből lehet kilógó mélyet csinálni, de nagytányérú mélyű háromutassal legkönnyebb, hogy ne lógjon ki, hanem egységes legyen. Vannak tartalékai, tehát csuklóból kulturáltan meg tudja oldani a visszafogott szervességet. A háromutas is könnyebben meg tudja oldani a visszafogott szervességet, mint a kétutas.

    Ennek lekövettem az építését, elkészülését, végeredményét.

    Szintén Puklics Józsi rakta-tervezte össze az egyedi megrendelő által vitt hangszórókból, és ez például a megrendelő igényei alapján vastagabb alsó tartományúra lett hangolva, amit némelyek sokalltak. De ennek se "kilóg" a mélye, mert folyamatos a frekvenciatartomány, hanem testes a hang - a hang egésze. Az előbb mutatott másik böhömnek pedig "sokak" számára túl visszafogottnak tűnik a mélye, mert azt Józsi a saját ízlése szerint tervezte. A háromutas minél nagyobb mélyének annál nagyobb tartalékja megengedi, hogy minél kulturáltabbra, összefogottabbra, tervezd. Cerwin-Vegától(!!!) hallottam háromutas, 30 centis mélyhangszórójút olyan audiofil kulturált sehol se kilógót, hogy sajnáltam, hogy arra a visszafogottságra ennyi anyagmennyiséget ráfordítottak, hehe.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #9034 üzenetére

    Azt amúgy persze én is folyamatosan hangsúlyozom lancerboynak, hogy vétellel is jól tud járni, főleg ha akciós vagy használt (vagy mások már kész és számára jólsikerült DIY-a). De a DIY-jal is jól tud járni, alkalmasint sokkal jobban is, ha a beleölt munkaóráit nem rezsiórabérben számítja magának, hanem élvezetként - és ha adódik egy kis szerencse is.

    Szerk.: Az alsó fényképen levő "Avalon Eidolon klónról" írtam akkor:

    "Én is hallgattam egy bő órácskát délután az "Avalon klónt". Saját lemezekkel, hogy jó összehasonlítási alapom legyen - komolyzenék, jazz, rock, világzene.
    Csatlakozom abban hifidokihoz, hogy az Ethosztól megszokottan szépen kidolgozott magas és középtartományt mutat a doboz. Arányos, részletezős, pontos a prezensze, nem szépeleg, inkább precíz, torzítatlan, nem színez. Hiteles a térleképzés, inkább stabilan állnak a hangszerek, nem szaladgálnak ide-oda a zenészek és az effektusok, mint esetleg bizonyos "látványoskodóbb" típusoknál. Ez a stabilitást persze nagymértékben a komoly hangtest miatt van, sosem üresedik ki a színpad, egyúttal elég háromdimenziós.
    Abban nem értek egyet hifidokival, hogy "nem elég precíz a mély, néha döng is". Precíz az, és nem döng, ellenben igen nagy teste van, még a viszonylag nagyméretű dobozhoz és mélysugárzóhoz képest is nagy teste van a hangnak, egyúttal talán van egy kis kiemelése 100Hz környékén, kb. egy oktávnyi intervallumban. A hangtest szerintem kb. olyan alakú, mint a doboztest alakja, azaz a szubmélyek elég "szélesek", de a középmélyek egy kicsit "szélesebbek". A szubmélyek is testesek, de egy icipicit "takarja" őket a 70-140Hz körüli sáv, ezért nem mindig feltűnő, hogy mennyire mélyre megy a mélye. A középsávra egyébként egyáltalán nem ül rá ez az esetlegesen meglévő 100Hz körüli kiterjedés, csak néha egy kicsit "takarja" a szubmélyeket. A hangfelvételek többségén szerintem nagyon kellemes és helyes, hogy ez a test viszi az egész zenét, azazhogy sosem ürül ki a színpad, és szerintem a mélykiemeltebb hangfelvételeken is elegendően kordában marad, már csak azért is, mert eléggé precíz az a talán kicsit kiemeltebb sáv is. Elbír nagyobb bázistávolságot, mint ahogy Józsinál elfért, bár ott se volt egymás nyakán a páros."

    [ Szerkesztve ]

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #71562240 #9034 üzenetére

    Menjen akkor itt.

    Továbbra sem látom (egy szerintem nem járható 3 úttal) értelmét.
    "
    Az előbb mutatott másik böhömnek pedig "sokak" számára túl visszafogottnak tűnik a mélye, mert azt Józsi a saját ízlése szerint tervezte. A háromutas minél nagyobb mélyének annál nagyobb tartalékja megengedi, hogy minél kulturáltabbra, összefogottabbra, tervezd. Cerwin-Vegától(!!!) hallottam háromutas, 30 centis mélyhangszórójút olyan audiofil kulturált sehol se kilógót, hogy sajnáltam, hogy arra a visszafogottságra ennyi anyagmennyiséget ráfordítottak, hehe."
    +1

    "Ellenpélda, szintén Puklics Józsinál követtem le Avalon klón létrehozását, amelyre némelyek azt mondták, hogy kicsit túlteng a felsőmélye, pedig inkább csak testes, de ez már ízléskérdés is.
    Szerintem neked már kilógósnak számít olyan is, ami egyébként normális, lineáris, főleg, ha használható akusztikába helyezik."

    +1

    "Irdatlan méretű mélytányérokkal is lehet úgy tervezni, hogy simuljon a mély - lásd példának, amit múltkor bemásoltam lancerboy számára, azt az Ethosz nagy böhöm háromrészest, az olyan "visszafogott", higgadt hangdoboz, mint egy kétutas monitor -"

    +1

    (de van teste a zenének. és persze szubmélyei is, de teljesen beleolvadva)."

    hát, nem tom

    Engem ez 2 miláért nem győz meg. Főleg meghallgatás nélkül , mert én még nem hallottam az Ethoszt. Minjá jövök, elment a kutyám

    [ Szerkesztve ]

  • Mathiask

    senior tag

    válasz #01758976 #9030 üzenetére

    "Ha tudsz nekem mutatni olyan gyári dobozt mondjuk 8 milláig, ami 3 út, 90 db érzékenység és nem lóg ki a mélye"

    Erre majdnem mondtam egy Heed Envoy-t. Mert bár 90 dB/2.83V/m van megadva, de "6 Ohm nominal, 4.1 Ohm minimum bei 130 Hz", szóval nem 8 Ohmos.
    De nem véltelen hogy a 3 út (volt 2.5 utas próbálkozás is, de elvetették) úgy van megoldva, alátámasztva a mondanivalódat, hogy 2db 6.5"-os driver van elváltva. Így gyakorlatilag a mélyközép megmenekül a mély hangoktól, elméletileg kevesebb torzítással tudnak így dolgozni a hangszórók.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #9026 üzenetére

    Egyébként, amikor ilyet írok, hogy
    "Igazából semmit se kevernék Accutonnal, ha nem muszáj, de mondjuk ha muszáj, akkor... meglátjuk.", akkor az akkor alapvetően azt az Eton 11-212-t jelenti, amelyet az előbb mellékelt két böhömkébe is tettek. Jóval olcsóbb, mint a hasonlóféle tudású Accuton, és elég szépen beleillik a hangja. Kipróbált, "sokan" használták már Accuton felsőbbségű dobozok aljaként. Jól kezelhető is a nagy mérete ellenére. Szóval, ha adtam volna vagy adni fogok Accutonhoz kevert konstrukciót, akkor ez keverte volna vagy fogja keverni.

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #71562240 #9035 üzenetére

    Lehet velem kapcsolatban igazad van a mély érzékenységgel kapcsolatban.

    A problémák sorát most is megoldatlannak vélem. Úgy műszaki, mint ízlés dolgában. Számomra továbbra is kérdés a műszakiakon kívül a helyiség nagysága, hallgatói távolsága. Azt meg zárójelben kérdezem, hogy egy komolyzenei eseménynek mióta a mély adja a testet? Bár ez is mehet az ízlés részhez.

    Viszont, ha feljebb engedjük a mélyet, nagyon veszélyesnek ítélem, torzítós lesz az szvsz, de a kívánt minőség elérését nézve, lehet jobb szó a kompromisszum. Egy magas színvonalú dobozban szinte fixre mondanám a közép ezt megsínyli. És még akkor a váltó reagálása is, fú, sűrű ez sűrű. :)

    Matyijő:Az Envoy, amúgy sem jó példa, hisz az nem direkt. Ha lancer nem direktbe vágna, fel is kötném magam ;]

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Mathiask #9037 üzenetére

    "De nem véltelen hogy a 3 út (volt 2.5 utas próbálkozás is, de elvetették) úgy van megoldva, alátámasztva a mondanivalódat, hogy 2db 6.5"-os driver van elváltva. Így gyakorlatilag a mélyközép megmenekül a mély hangoktól"
    Ez éppen hárásó mondásával szembeni - hárásó propagálja a 2,5utast, a mélyhangok által szenvedtetni, rázatni, rezegtetni és Doppler-effektusoztatni akarván szegény középmélysugárzó hangszórót. Hárásó gonosz ember.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #71562240 #9034 üzenetére

    És persze szobaakusztika kérdése, de a szobaakusztikai kérdés az szobaakusztikai kérdés, a hangdoboz önmagára nézve tervezendő - mintha süketszobában szólna.
    Szerintem az igazság félúton van valahol. Tervez az ember elsőre valamit, aztán másodjára, harmadjára, végül egy "próbadoboz" jó esetben, lakkozás stb minden nélkül, elhelyezi helyiségben a végső helye környékén (vagy hasonló körülmények közé) és mér mikrofonnal, kikötve utanként, majd egyszerre is, és ahogy közelítget a végeredményhez, úgy okosabb egyre inkább, mi kellene pl. a váltóba is. Vagy hozzáadni. Vagy elvenni. Vagy máshova helyezni, eltolni, stb. Jó bonyi iteratív tevékenység egy jó tervezés - szerintem. De kell beszélni róla, kell a kísérletezés.

    Irdatlan méretű mélytányérokkal is lehet úgy tervezni, hogy simuljon a mély.
    Faital Pro 18XL2000-esekre gyúrok, ha ez vigasztal valakit. De legalább majd beszámolok, ha elkészült egy háromutas (!) prototípus. Akkor is, ha ocsmány a hangja (vállalni fogom).

    a szobaakusztikai kérdés az szobaakusztikai kérdés, a hangdoboz önmagára nézve tervezendő - mintha süketszobában szólna
    Elsőre így teszem én is, meg talán mindenki. De talán lehet még innen tovább is menni, kellhet a szoba, a végső helyére letenni, utána pedig kedvenc hallgatói poziban mérni az utakat külön is, együtt is. Az abszolút SPL ilyenkor úgyis lényegtelen, egymáshoz kell nézni őket (tehát relatívan). Hiába kezelt helyiség, én ezt is iteratívnak látom. Persze DSP-vel annyi de annyival "könnyebb" az egész...

    Én mernék nagy méllyel menni, megvan az a feelingje, amit írtál, hogy kis dobozra hajaz csukott szemmel, de amikor lenyúlik 1-1 hang finoman elég mélye, az úgy oda van téve és jön, megvan a teste. (És ez a test nagyon más, mint egy-két kiegészítő sub teste).

    Jó munkát !!! Itt már az akklimatizálódás folyamata történt tegnap este, meg ami kéznél volt épp gyorsba, abból pont kijött egy 3.8k körül váltott Bessel másodfokú váltó, háhhh :D (nyilván semmire se jó ebben a felállásban és minőségben, max a magasat védi, de azért poén volt így is fülelgetni brahiból. Funkcionális teszt, mindegyik jó-e, ne 1 hónap múlva kelljen már gariztatni, ha van valami, vagy sérültek esetleg.. messziről jött). Azért árulkodtak már magukról a hangszórók így is.. persze ez kedvezőbb árú liga, nem mindenkinek vannak lancerboy ambíciói, de egyelőre óvatos nyugtázás és elégedettség van, minőségre penge minden. Kézbe veszem és így "na, ez igen". Magasak előlapja fém például, azt hittem, műanyag lesz. Nope..

    A következőt tényleg csak brahiból :D De jóóó. Azt hiszem, 90 fokban elfordíthatóra tesszük a magasat, meglátjuk, sarokban plafon és ilyenek fognak-e kelleni, avagy pont elkerülni lesz jó - van ugye egy szűkebb vertikális iránykarakterisztika, amivel érdemes majd játszani és kihasználni, előnyt kovácsolni belőle. Horizontális szórás kiváló. Könyörtelen részletezők.. pfff.. picit csillapítva belesimulnak egymásba, megvan minden, de ha a légy elfingja magát, az ott van. Poén. A center-to-center távolság ellenére (ha lehet ilyenről beszélni a planárnál), fél méterről már koherens a kép, végső helyén úgy átlagban 2-4 méterről lesznek hallgatva. Együtt mozognak szépen*. Alig várom, hogy dobozban legyen a motyó végre (először egy próbadoboz lesz és eltölt nálam egy hetet).

    *fülre :D

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #71562240 #9040 üzenetére

    Ez csak bizonyos esetekben igaz. A tietekre igen, mert ha felhúzom a mélyet, az mit is csinál? Ugyan azt, drágábban kivitelezve. Normál értéken hagyva a váltó frekit, meg kilóg. Melyik kezembe harapjak? DIYban, sokkal jobban a két utat támogatnám, esetekben is. No, befejeztem, telefonom jobban tudja mit szeretnék írni.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #01758976 #9039 üzenetére

    "egy komolyzenei eseménynek mióta a mély adja a testet?"
    Mi az hogy, nagyon is! (Nem kicsit, nagyon!)
    Leginkább éppen komolyzenén szokjuk legjobban lemérni, hogy a hangrendszer hangjának van-e talapzata vagy csak úgy lógicál a levegőben. Kell a komolyzenének az alapzat, annak kell legjobban! Nagyzenekaron öt-tíz nagybőgőkórusnyi, egy-két üstdobnyi, x számú énekbasszusszólamnyi... hangtestet kell annak a kis 8-10hüvelykes hüvelykmatyinak megjeleníteni illúzióilag (a hangszórónak, mert hangdoboz doboztestét ritkán használjuk hangszertestként!). De ha csak egyetlen nagybőgő egy szonátában! Mekkora teste van egy nagybőgőnek! Hát még egy timpaninak! Nekiállsz egy lakószobában nagybőgőzni, a szomszéd lakás ablakán kiesnek a szomszédok!
    Meg hogy a zongora mélyhangjai...
    A tuba! A trombon!
    De még a fagott is! De még a gordonka is!
    Mi az hogy, nagyon is!

    "Viszont, ha feljebb engedjük a mélyet, nagyon veszélyesnek ítélem"
    A gyári állódobozok szinte mindegyikének ilyen a felsőmély és alsóközép viselkedése:

    A 150-400Hz között szinte mindegyiknek van egy 3-5dB-nyi gödör - lásd elsősorban a baffle step tematikát. Amiatt a gödör miatt lóg ki a 80-120Hz körüli mély az egységből és kezd garázdálkodni fülbántóan a szobában. Az a 150-400Hz úgy kéne a hang édességéhez, kulturáltságához, megfogottságához, stabil testességéhez, hogy ihaj. Az alaphangokat tekintve az a híres-nevezetes középsáv. Beszéd közben egy átlagos ember hangszálai 100-110 Hz közötti tartományban vibrálnak. 1047Hz-nél már a magas C alaphangja van, gondolj bele.

    [ Szerkesztve ]

  • bkercso

    nagyúr

    válasz #71562240 #9043 üzenetére

    Amiatt a gödör miatt lóg ki a 80-120Hz körüli mély az egységből és kezd garázdálkodni fülbántóan a szobában.
    A gyári dobozok süketszobában vagy szabadban mutatnak ilyesmi frekvenciamenetet. Megnázve, hogyan alakul mindez lakótérben, máris nem számít annyit pár dB ide vagy oda - szerintem. :R

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Mathiask

    senior tag

    válasz #71562240 #9034 üzenetére

    "Hogy kilóg-e a mély, az nem múlik eleve a háromutasságon, legfeljebb több teret ad a tervezőnek arra is, hogy kilógassa, ha túltervezi. Én nem úgy tervezem, hanem úgy, hogy simuljon."

    Szerintem, mint laikus, nem is az a kérdés, hogy "hangnyomásilag" kilóg-e, vagy arányok eltolása miatt lóg-e ki, mert ezt nyilván meg lehet oldani.
    Számomra, mint laikus inkább az a kérdés, hogy hangilag mennyire lehet összehozni mondjuk egy 4"-os közepet, meg egy 10"-os mélyet. Gondolok itt arra, hogy ha még azonos széria is, akkor is eléggé más fizikai tulajdonságaik vannak, már csak membránméretből adódóan. Ha meg különböző gyártótól is vannak, akkor még ehhez hozzájön az esetlegesen más "hangkarakter" is. És akkor lehet beszélni a keresztezési frekvencia környékéről, mikor mind a kettő szól, csak az egyik így, a másik úgy, még ha amúgy egyik sem lóg ki hangnyomásilag. De ne is a keresztezési frekvenciát nézzük, hanem attól távolabb is fenn áll a különböző értékekből fakadó különbség. (És vannak akik még különböző erősítőket is használnának a különböző utakhoz még nagyobb problémába sodorva magukat, ugye Dißnäëß :) ) A közép így reagálja le a tranzenst, a mély meg másképp, a középnek ilyen a hangszíne, a mélynek meg amolyan, stb. Minél közelebb van egymáshoz a két méret és minél lejjebb a váltási freki, talán annál kevesebb a probléma, vagy legalább is lejjebb van tolva, gondolnám én.
    Persze én nem értek hozzá, szóval lehet csak rosszul gondolom a dolgokat. :)

  • #01758976

    törölt tag

    válasz Mathiask #9045 üzenetére

    Senki sem ért itt igazán hozzá, meg igazad is van. Ám azonban ez a probléma hagyma második héja, mi még az elsőnél tartunk, ne siess :)

    kammerer: cselló, zongora, tuba legyen mondjuk 30hz
    viszont ami problémát ezek behoznak a reprodukálásba jobbnak látom ezt a tartományt inkább elkerülni

    fehér: bocsi, itt majd két miláról beszélünk, ez nem a "szokásos" minőség azért

    [ Szerkesztve ]

  • fehér_ember

    addikt

    válasz #01758976 #9042 üzenetére

    Soha többet 2 utast (most a szélessávúakat meg dualconcentrikusakat hagyjuk, mert ott legalább akad valami hallható haszon is a hátrány mellett).
    A külön középsugárzó szerintem is nagyon kell a "külön" hangszórókból építetteknél.

    A T+A dobozaimnál nem tudom a második dómnak mi a szerepe, de így valószínűleg mégjobb. Szóval én jó sok út párti vagyok, illetve voltam is ;)
    Centerben is lehet hogy olyat fogok venni (persze ha látnák olcsón TAL XC 2.0-át vagy valami Pulsar TAV620E-t, akkor azért átgondolnám; mivel azok lehet jobban illeszkednének a frontokhoz). De ha más márkát veszek, akkor a 3 utasakat előnybe fogom részesíteni. Persze az is igaz hogy a pénz beszél ...

    [ Szerkesztve ]

    Eladó Musical Fidelity DAC: https://hardverapro.hu/apro/musical_fidelity_a3_dac/hsz_1-50.html

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Mathiask #9045 üzenetére

    Persze, a különböző célú és felépítésű hangszórók egymás alá-fölé integrálása úgy, hogy abból egymás mellé integrálás legyen, az ugyebár a többutas hangdobozkészítés kriptonitja. Ott szépnek lehet lenni, de okosnak nem. Igen, legalább azzal könnyítsük meg a dolgunkat, hogy lehetőség szerint azonos jellegű (membránanyag), egy családba tartozó hangszórókkal dolgozzunk - lehetőség szerint.

    Szerk.: És ahogy hárásó mondja, ez a hagyma második héja - de inkább a második, harmadik, negyedik. Többhéjas művelet.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #01758976 #9046 üzenetére

    "cselló, zongora, tuba legyen mondjuk 30hz
    viszont ami problémát ezek behoznak a reprodukálásba jobbnak látom ezt a tartományt inkább elkerülni"
    Na ezért mondtam, hogy te azért csak menj el meghallgatni azt a Zu-t. Hááhháháháhááááhhhhihihihihiííííhöhhöööhhhöhhhhehehe...

Új hozzászólás Aktív témák