Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    Assassin's Creed Shadows: PC & New-Gen Features Trailer

    Brutál szép, eszméletlen jól néz ki a wind effect.
    A játék az összes felskálázó és frame gen technikát támogatni fogja és mixelni is lehet majd azokat.
    Az új Anvil motor RTGI-t és RT Reflection-t fog használni, ami opcionális lesz ugyan, viszont az úgynevezett hideout résznél kizárólag RT-t használ a játék, azaz ez a következő nagy AAA cím, ahol kikapcsolhatatlan RT lesz, még ha a játék csak egy kis szeletében is.
    Az Ubi úgy, ahogy a Snowrop esetében is, az új Anvilben is egy szoftveres RT változatot használ, ha nincs jelen hardveres gyorsítás.

    "Selective Raytracing: This mode uses raytracing only within the Hideout portion of the game. The reason behind this is that the Hideout allows extensive player customization at a level never seen before on Assassin's Creed. Because of that, we cannot use traditional, pre-calculated, global illumination techniques, and therefore need to adopt a real-time approach. In all other gameplay situations, such as in the open world, raytracing will not be used.
    However, if your GPU does not support hardware raytracing, such as pre-RTX GPUs, we have developed our own solution to allow competent, yet older, GPUs to run Assassin's Creed Shadows. The game will use a proprietary software-based raytracing approach developed specifically for that. This was made to ensure Assassin's Creed Shadows remains accessible to as many players as possible."

    A felskálázó technikákból mindhármat szállítja a játék:

    "AC Shadows supports all the upscaling technologies mentioned here. DLSS 3.7, FSR 3.1 and XeSS 2 are all supported for both upscaling and frame generation purposes. Our own Temporal AA solution is also available. Note that a mix and match approach is possible. You may select one technology to upscale while using a different technology for frame generation purposes."

    Maximális RT mód:

    "Extended Raytracing: This mode uses the hardware raytracing capabilities of the GPU to compute both real-time global illumination and reflections. This is the most extensive usage of raytracing."

    A teljes FAQ blog a játék technikai igazgatójával itt olvasható, sok más érdekes technikai infót osztott meg, érdemes elolvasni.

Új hozzászólás Aktív témák