Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rlazol
veterán
Sziasztok!
A következő problémával fordulok hozzátok:
Egy "circle" és egy "line" alapból lofttal létrehoztam egy alakot a "path" és a "shape" értelemszerű módosítgatásaival:
Ahogy látjátok, a tetején nincs "cap" ez így is van rendjén. A gondom az, hogy ezt 3D nyomtatni szeretném, de az objektumnak nincs falvastagsága. Ezért duplifikáltam, majd a másolatot az X-Y tengely mentén 98%-ra összehúztam. Mindkét objektumot "Poly"-ra convertáltam majd "Attach" -val összehúztam. Így most van külső és belső fal, de a kettő közötti rést felül nem bírom lezárni:próbáltam a Weld, Target Weld, Birdge, Cap, Connect funkciókat Vertex, Edge, Border, Polygon vonatkozásban de sehogyse jó.
Hogy kéne ezt megoldani? Egyáltalán, szükséges ez 3D nyomtatáshoz?
-
rlazol
veterán
próbáltam.
végül megoldódott, de nem tudom hogy. Vsz a Wuindows aktiválási figyelmeztetés ablakkal vitatakzott össze, mert azt nem láttam, viszont amikor nagy nehezen előjött és bezártam, akkor vált működőképessé.
Amikor csak akkor indítom el a maxot, hogy azt már bezártam, akkor nincs gond. -
rlazol
veterán
Sziasztok,
valami indítás javítót ismertek? Nincs kedvem újratelepíteni :s
Elindítom a maxot, szépen be is tölt, de nem tudok kattintani sehova. Semmi se működik, de közben simán le tudom állítani feladatkezelőből és ha max kiterjesztésű filet nyitok, akkor megnyitja, de megintcsak nem enged kattintgatni, dolgozni menne. Próbáltam billentyűparancsokkal render ablakot akármit felhozni, semmi. Olyan, mintha lenne egy ablaka kinyitva az előtérben, de azt nem látom, így ő fut, de én nem tudok cselekedni. ESC vagy Alt-F! nem működik. -
rlazol
veterán
Sziastztok,
mitől lehet az, hogy a Max sokkal sötétebben hozza be material-nak szánt jpg-t, mint a PS?
Sajnos a rendereléskor is így jelenik meg.köszi!
-
rlazol
veterán
Ezt így nem gondoltam át. Vhogy én sose dolgoztam úgy, hogy másnapra kell X perc animáció hirtelen felindulásból. Igaz, én melózni nem maxoltam (csak az alapokat ismerem, bele tudok nyúlni itt-ott, de épp a csili-viliségét nem), csak videóztam. Ott is volt, hogy 3 napig ment a render egy munkára.
Nekem mindig volt egy határidőm, arra belőttem egy akár több hónapos ütemtervet és tudtam, mikor kell elkezdenem renderelni, hogy a harmadik kísérlet jó legyenrátettem a tartaléknapokat, + X időt a technikai hibákra és sose csúsztam határidőt.
A menet közbeni nézegetésnél igazad van, ott lehet sok időt nyerni. Premiernél azért az előnézet sokat segít.
-
rlazol
veterán
Ezt én értem.
Nyertél 6 órát.Mennyit dolgoztál azon a 90 mpen? szerintem abban van annyi munka, amihez képest az a +/- 6 óra nem biztos, hogy szignifikáns. Persze olyan van, h renderelsz 2 napot, aztán megrendelő kitalálja, hogy minden szuper, de 10 pixelnyi szemetes a sarokban legyen kicsit sötétebb és emiatt újra az egész. de az már az ő sara, fizesse ki az extra gépidőt.
Amúgy a fórumtárs az írta, hogy még csak hobbi, így ódzkodnék hatalmas beruházást javasolni neki.
-
rlazol
veterán
Annyira lassú a render?
Ez egy bika gép, én biztos, hogy nem költenék rá.A kérdés az, és ehhez azt kell tudni, Te miket csinálsz, hogy mennyit dobna a számodra fontos renderidőn egy új gép? 3 nap alatt lenne 2 nap és 10 óra? 1 óra helyett 50 perc?
Mivel a munkafolyamat nem gyorsulna fel, csak a renderidő csökkenne, megéri azért a pár óra/pár perc nyereségért százezreket belefeccölni?Mindenképp azt tenném, hogy fogok egy file-t, aminek tudod renderidejét a mostani gépeden, és keresnék egy, a megjelölthöz közel álló teljesítményű gépet, hogy összehasonlítsam, mennyit nyernék a renderidőn.
Tapasztalatom szerint a teljes munkafolyamatnak csak egy töredéke a render idő, azt meg lehet éjjel, suli/munkaidőben egyéb holtidőkben futtatni. Például, valaminek 1 nap a renderideje, amivel előtte 3 hétig dolgoztam. Az új gépemen lenne mondjuk 16 óra a render. Tehát az 528 munkaóra helyett lenne 520. Megéri?
-
rlazol
veterán
Sziasztok!
Újratelepítés során úgy tűnik, vhogy rossz maxot tettem fel, 18-asnak ismeri fel magát, és nem hajlandó a 20-asban mentett filejaimat megnyitni
Mi tudok tenni?köszönöm!
-
rlazol
veterán
Sziasztok!
Van egy cylinderem, ami függőlegesen 8 szegmensből áll. Átlakítottam polyvá, szeretném behúzni az egyik függőleges vertex oszlopot. De ha kijelölöm, akkor ezt látom, ha mozgatom, össze-vissza mennek szét a vertexek egységes mozgás helyett.
Mi lehet a gond?
köszi!
-
rlazol
veterán
A regisztrációs problémám megoldása az lett, hogy beregisztráltam újra és leöltöttem a 2018-as Student-et :s
Ez viszont csak az egyik gépemre megy fel, bár elvileg 2 gépre van lehetőségem, a másikon a "Backburner"(?) telepítésénél hiba van, és a telepítés után, ha elindítom a programot, betölt, majd hibával kilép mielőtt az indító képernyőn az "always show this on startup" pipát levehetném.
Ötlet? Javaslat? -
rlazol
veterán
Köszönöm mindenkinek a segítséget, a probléma nem szűnt meg, de legalább most már nem is értem.
elindítom a programot, kijön a product license activation ablak:Ha rányomok az első lehetőségre, akkor kis gondolkozás után közli, h aktív a termék.
Majd kapok egy emailt, benne az aktivációs kóddal. A következő körben ez kezdődik elölről. A második opcióval az a baj, hogy egyértelműen más a request kód, mint amire az ativation code jött, mert minden indításnál újat generál, így nem fogadja el.
Próbálom a linket az internetes akiválásra, de nem jutok tovább az első ablakon, bármit is írok a sorozatszám/csoportazonosító mezőbe.Ilyenkor mi van?
SZERK:
rájöttem mit kell írni a sorozatszámnak, elfogadta, adott egy activation kódot, beírtam, elfogadta, öröm-é bodottá.
Belépett, kiléptem, újra elindítottam - megint kijön,, hogy nem aktív! WTF???[ Szerkesztve ]
-
rlazol
veterán
Sziasztok!
2015-ös 3DS Maxom van, student licenszel. Most kiírta, h aktiváljam. Az aktiválás gombra kattintva kapok egy aktivációs kódot, ami 14 tagból áll, de nem megyek vele semmire, mert amit ő kér kódot az 16 tagból áll. Mi a teendő,
-
rlazol
veterán
a 3d lézerszken eredménye általában egy mesh. Ebben a az egyes vertexek, vertexhalmok kijelölésével és forgatásával a feladat megoldható, de a kijelölés, főleg a váll-hónalj tájékon macerés lesz, ahoz pedig, hgy szép legyen, rendbe kell majd tenni a mesh-t és skint kell ráhúznni, ami nem egyszerű mutatvány.
-
rlazol
veterán
Sziasztok!
Konverziós problémában kérek segítséget. 3DS MAX ban megterveztem egy tárolódobozt, amit szeretnék CNC-vel kivágatni. Az ember 2D DWG fileban kéri az anyagot, de én csak 3D-ben tudom átrakni, ráadásul a méretek is teljesen elszállnak az ő gépén, hiába exportálok 2007es CAD formátumban. Mi lehet a gond?
köszi!
-
rlazol
veterán
Rayyy: bal oldalt az objektlistában rákattintva ki tudod jelölni.
létrejött egy keresztbefutó szaggatott vonal az egyik max ablakomban. Mi okozza? Hiába zoomolok ki-be ugyanúgy marad, stílus vagy módváltással se tudom kikapcsolni. a többi 3 ablak jól van. Gondolom bekapcsoltam valamit?szerk.: elkezdtem dolgozni abban az ablakban, egyszer csak azt vettem észre, hogy nincs ott, pedig csak vertexekkel dolgoztam. Ahogy jött, úgy ment. Valami jöttment vonal lehetett...
de mi volt ez?
[ Szerkesztve ]
-
rlazol
veterán
Sziasztok!
Valamit bizonyára elállítottam, mert eddig ment, most nem.
Adott egy "BOX" amit felosztottam X-Y szegmensre, majd átalakítottam Editable Poly-vá, hogy vertex-enként módosíthassam. A bajom akkor van, amikor Full top nézetből kijelölök egy vagy több vertex oszlopot:már itt is látszik, hogy a két nyíl nem azonos hosszúságú ahogy kéne.
És amikor a kijelölt vertexeket egységesen az egyik irányba szeretném húzni:
mennek mindenfelé.
Eddig nem volt ilyen gondom, mi lehet az oka?
előre is köszönöm!
-
rlazol
veterán
sziasztok!
van egy mashem és két kérdésem
-a mash 268 MB. hogy tudnám csökkenteni a vertex számot anélkül, h jelentősen romlana a -minőség?
-hogy tudom azt megcsinálni, ha mash egy alap színű, de az animáció során az egyik része más színű lesz? Mint amikor rákkattintasz valamire és azzal kijelölöd az adott részt.köszi
-
rlazol
veterán
Rendergondom van, hátha valaki tud segíteni:
Lofttal hoztam létre egy alakzatot, de nekem most nem a kész alakot, hanem különböző nézetekből a loft alapját képező vonalakat kéne renderelnem.
Minden vonalnál engedélyezve van az enable in Renderer és enable in viewport, két vonalat mégse hajlandó kirajzolni.
Mi lehet az oka? -
-
rlazol
veterán
Sziasztok!
van egy ölég bonyis scene-m, ebből kell pár képet csinálnom. A gond az, hogy be van állítva egy animáció a scene-re, és a nekem kellő elemek sehol sincsenek egyszerre 1-es opacityn. hogy tudom beállítani, hogy frame rendernél hagyja figyelmen kívül az animációs beállításokat?
-
rlazol
veterán
sziasztok,
megint a materialokkal akadt gondom, ocsmány minőségben jelenik meg.
lásd: ittmegpróbáltam beállítani a korábban tanácsoltak szerint
de hiába állítom be, újraindítá után a "Match bitmap..." pipák kikerülnek és a MipMap lookup is visszaáll NONE-ra.
konfigom az adataimnál...
köszönöm!
-
rlazol
veterán
sziasztok!
egy házat rajzolgatok most és a telekkel gyűlik meg a bajom. Kellene benne h legyen lejtés, meg ugye a pincének/garázsnak/medencének kivágások stb - hogy lehet ezt ügyesen megcsinálni?
Eredetileg boolean oztam, vagyik mindennek megcsináltam a negatív lenyomatát és kivontam a földnek megfelelő dobozból, de nem az igazi az eredmény, főleg ott nem, ahol a mélyülő garázslejárat van.
olyat is próbáltam, h egy plane-ből megcsináltam a felszínt, de nem tudom, hogy tudom ebből a mélységet is megcsinálni?köszi
[ Szerkesztve ]
-
rlazol
veterán
csináltam neki világítást... így jó.
hogy mi baja volt? -
rlazol
veterán
Sziasztok,
2011-es max ban kérnék render segítséget.
Adott egy objektum, amit a kamera körbejár. Amikor egy-egy frame-et kirenderelek, akkor minden rendben van. A problémám, hogy amikor animéciót renderelek, ahogy a kamera átfordul a másik oldalra, kb 5-10 mp környékén, ez a bizonyos másik oldal tök sötét.
Saját fény nincs benne, fekete háttér van beállítva, és azok a frame-k, amik videón sötétek, darabonként kirendelve tökéletesek.
Mi lehet a gond?köszi
-
rlazol
veterán
Szóval a gondom a következő:
van néhány stl fileom, amit külső programmal kreáltam. Iszonyat nagyok, editable polyként tudom importálni őket. Egyenként még valahogy el is bír velük a max, de egy file hívnám meg őket, az nem megy, kilép OUT OF MEMORY üzenettel vagy unexpected errorral.
Mit tudok tenni? -
rlazol
veterán
ha esetleg van most valakinél futó max, igencsak megköszönnék 3 perc segítséget egy file-val...
-
rlazol
veterán
válasz
icecave #6174 üzenetére
ne haragudj, de ezt most nem értem...
hol tudom levenni ezt a "Smothing group"-ot?
Mellesleg ez egy loft-tal készített cucc, lehet, h az a baj?
így nézünk most ki...az a baj, hogy a jobb oldali rész tetején a sötét csíknak folytatódnia kéne a bal oldali rész tetején is...
[ Szerkesztve ]
-
rlazol
veterán
most pedig matkós problémám adódott
csináltam egy kétszínű jpg filet, azt ráhúztam a kérdéses részre (az alsó terület sötét és világos barna), beállítottam, oldalnézetből jó is, de szemből nem. Mit kell kapcsolnom ahhoz, hogy szemből ugyanolyan legyen, mint oldalról? Vagy csak simán oldjam meg multi materiallal? -
rlazol
veterán
most egy 3850-es Radeon van a gépben, tudtommal nem használok open GL-t és hiába kapcsolom ki-be az triangle opciót
-
rlazol
veterán
megint nem értem...
szerintem elállítottam valamit, amikor egy boxot szeretnék rajzolni, megjelenik valami átlóvonal. És eléggé bezavar, ha a boxot polyvá alakítva elkezdenék játszani a vertexekkel.
Mi lehet az oka?A másik kérdésem az, hogy van-e olyan modifier, amivel egy plane-t vagy egy polyt vagy akármit pontosan olyanná tudok tenni, mint egy adott felület? adott pl egy pohár és szeretnék rá egy ráfeszülő tokot aplikálni. A legegyszerűbb, ha a vertexenként align-olom, vagy van jobb megoldás?
köszi
-
rlazol
veterán
A korábbi problémát a videókártyacsere megoldotta, köszönöm a sok segítséget!
hiányozni fog a matrox, de ez a 3850-es szimpatikus darab. -
rlazol
veterán
Szerintem nekem egyáltalán nincs aerom, mert a kari nem támogatja.
Úgy döntöttem, próbaképp veszek egy másik kártyát, elég sok gondot okoz már az a tény, h a Parhelia-nak megszűnt a terméktámogatása (win7 alatt win vista drivert kell használnom...)
remélem, a kinézett Radeon XFX HD4650 512mb megoldja a problémát. -
rlazol
veterán
visszavontam, sajnos továbbra se jó.
egy pár percet hagyott dolgozni, aztán kihalt.
És megint ugyanott tartunk, megnyitni se nagyon tudok egy file-t.
közben gondolkoztam, működött ez nekem win7-el is még az ősszel... -
rlazol
veterán
átállítottam Software-re, most jó.
Nem tökéletes, mert néha belecsíkoz, de alapvetően jó, használható.
Fura, mert tavaly semmi gondja nem volt a matrox-val... Igaz, lehet, h akkor win XP alatt dolgoztam vele.
Nagyon köszönöm!szerk.: azért most is kilépeget néha...
[ Szerkesztve ]
-
rlazol
veterán
felraktam minden javítást, semmi eredmény.
Amikor elindítom, a következő kép fogad: [link] látszik az asztalom ott, ahol a nézeteknek kéne lennie, mintha átlátszó lenne...A viewportsban nem tudom a drivert konfigurálni: [link] itt már a háttérben futó PS is átlátszik...
frissen letöltve, frissen telepítve minden frissítéssel... ha megpróbálok megnyitni vmit, hibaüzenet nélkül meghal.
-
rlazol
veterán
Sziasztok!
Meggyűlt a bajom a Maxxal...
Az adataimnál látható konfigon win7 fut és egy student licences 2011-es max.
Sokszori újratelepítés után se tudom munkára bírni, bármi csinálok, kilép, pár másodperc után, sokszor már az "open" gombra való kattintáskor.
mi lehet a gond?köszönöm a segítségetek!
-
rlazol
veterán
mindnekinek köszönöm a segítséget!
megpróbáltam az összes javaslatot, egyik se működik.
Renderelve szépen látszik, vagyis a helyén van. -
rlazol
veterán
Sziasztok,
2011-es maxon kérném segítségetek.
Nem jelenik meg a material a Viewportban. Renderelve rendben van.
Sima kép, Diffuse-on, semmi effekt. Egy plane-re húztam rá. A "Show Standard map in Viewport" ve van nyomva.
Több ilyen plane-m van, egyikben se jelenik meg.
Mi lehet a gond?
köszi -
rlazol
veterán
nah, lassan készen vagyok, hála tikshow kollégának.
egy óriási bajom van.
Van egy Realflow-val megkapott meshem. LINK[link]
Jobban mondva kettő van egymáson. Az elsővel minden oké, az átlátszó aranysárga színű (sör)
A másik a hab lenne rajta, amit fehérnek szeretnék. Első körben rátettem egy sima standard mapet, Ambient, Diffuse, Specular minden fehér.
És a végeredmény sárgás piszkosfehér.
Azt gyanítom, a környezete tükröződik rajta vissza, mert a sörön kívül van előtte egy arany objektum is.Specular 0, Glossiness 10, soften 0,1
Max 2012 student version
hogy fehéríthetem ki? -
rlazol
veterán
sziasztok!
folyadékot szeretnék ábrázolni, pl ahogy egy kancsóból kiöntünk valamit. Mit javasoltok hozzá?
köszi
-
rlazol
veterán
válasz
icecave #5838 üzenetére
aha, értem, köszönöm.
Végül egy cylinderből indulva egyszerűbbnek tűnt megoldani, sikerült is, most viszont az a gondom, hogy a teteje egyetlen polygon.
Arra már rájöttem, hogy tudnám ezt a polygont hosszbána felosztani, de tudok olyan vertex hálózatot beletenni, amilyen az oldalán is van? -
rlazol
veterán
válasz
icecave #5836 üzenetére
ahahm, akkor igyekszem máshogy. most az lett as bajom, hogy eltűnnek a szélek...
mondom előről.
Amit szeretnék felülnézetből:
csak az alak számít.Csináltma egy nagy box-ot, átraktam editable polyva, elkezdetm kitörölni a sarkokat és látom, hogy nagy üresség képződik, ahol törlöm :
ez miert van?
[ Szerkesztve ]
-
rlazol
veterán
editable polynál hogy tudom elérni, hogy az egyes vertex között ne egyenesen, hanem ívben haladjon a vonal?
-
rlazol
veterán
válasz
icecave #5827 üzenetére
Ahogy szerkben írtam, azt megoldottam végül, csak elérhetetlen lett a PH!.... A bitmap Parameters/ Apply nem nem volt kipipálva.
ami viszont gond, az a loftolás, amit eddig -azt hittem - tudok....pár screenshot a gondomról.
Bal oldalt látszik a végeredmény, hogy hülyén csavarodnak a szélek.
Jobb felül a 3 alakzat, amiből loftoltam. Mindhárom 6 pontból áll, és jobb alul, a compare szerint jó helyen vannak és nem bírok vele mit csinálni, hogy jó legyen....
mi csinálok rosszul? -
-
rlazol
veterán
sziasztok!
új vagyok 3ds ben, segítséget kérnék.
low-polival szeretnék dolgozni, a modellezendő cuccról készült képet aháttérbe hozott plane-re rakva.
És nem tudom megjeleníteni a szerkesztőablakban a képet.
Show Standard Map in Viewport aktív, 2 sided bekapcsolva...
Smooth and highlight állapot...
világítótest nincs lerakva
Renderelve rendben van, rajtav avan a plane-n, de se szerkesztőablakban, se a perpective se másban nem látom.2011-es Student verziójú, 32 bites max
mi hiányzik?
köszi
-
rlazol
veterán
Sziasztok,
5.0-s Studio Maxom van Vray-vel. Van egy csinos animáció (kb fél perc) ebbe szeretnék belerakni egy (netről letöltött) objektumot. Az illetőt exportáltam, majd a kérdéses animációban importáltam, de szétesett, vagyis az egyes darabjai elkerültek egymástól és más méretűek lettek. Miért? Mit tudok tenni ellene?
köszi -
rlazol
veterán
sziasztok, 5.0-s maxot használok, a világításban szeretném a segítségetek kérni.
az elkészített animáció tk egy csomó cső meg hasonló dolog, de az alapvilágítással elég sötét, főleg, amikor az egyik elágazást alulról nézem meg. Sajnos akárhogy teszek be fényeket a végeremény mindig egy tök fekete. Miért?
azt szeretném, ha a normál világítási viszonyok mellett a cucc alsó része is kapna némi fényt. Mit tegyek?
[Szerkesztve] -
rlazol
veterán
válasz
Menthirist #2104 üzenetére
3D Studio Max 5
nem csak a rendernél ilyen.
Időközben rájöttem h behozta a többit is, csak ugye az arányok. Valami a sokszorosán volt nagyobb, mint a többi. Végül (darabonként) rendbehoztam, de még mindig nem tudoim, mi okozhatta a bajt. Egyik-másik elem al is volt fordulva.
Hol tudom a vektrokat állítgatni? És mi ez a másik cucc, a materiálnál? az mit is csinál és hol van? -
rlazol
veterán
adott egy szép animáció, ami saját. Ebbe szeretnék beletenni egy internetről letöltött helikopter. Az a bajom, h akármit csinálok, a helikopternek csak bizonyos részeit teszi bele. Ráadásul, mintha a szinek se stimmelnének. Miért? Mit csinálok rosszul?
3DS file-ként exportálom.
a helikopter: [link]
import után: [link]
Ez miért van?
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen házat vegyek?
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- R.I.P. Aláírások
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Revolut
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Tálaljuk a februári hardverlevest
- További aktív témák...
- Lenovo P500 - 1650 v3 6 mag/12 szál, 16-32GB DDR4 RAM, 490W 80+gold táp, számla, 6 hó gar
- Eladóak a képeken látható P2 P3 P4 C2D C2Q számítógépek gyűjteményből
- HP Z640 - 2680V3 12 mag, 24 szál max 3,3GHz, V4 ready, 32GB DDR4 RAM, 925W táp, számla, 6 hó gar
- Új 4K Gamer PC Ryzen 5 7600/RTX 3080 10Gb/16Gb DDR5/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari (27% ÁFÁ-s)
- Több db Nvidia Quadro K2200 4GB GDDR5 újszerű, karcmentes videokártya