Új hozzászólás Aktív témák
-
Level 4 önvezetés? Én már annak is örülnék, ha a VW We Connect appból ki lehetne nyerni a(z elektromos) fogyasztási adatokat. Ha már a jármű fedélzetén sem lehet. [Mondjuk érdekelnének olyan marginális érdeklődésre számot tartó dolgok, hogy mennyit evett a motor, mennyi volt a visszatermelés, és mennyit evett a komfort.]
Mint ahogyan az Android Auto csatlakoztatása is eléggé elvárható lenne manapság, ehhez képest még a primitív Bluetooth csatlakozás is csak telefonos kihangosítóként megy, média lejátszáshoz nem.
A tej élet, erő, egészség.
-
Füleske
addikt
10 év után rájöttek arra, hogy másolni kellene. Arra, hogy a képen szereplő műanyag gyerektablet nem oké, vajon mikor jönnek rá?
-
btprg
senior tag
Olyan szoftveres forradalom kéne, hogy az autóból száműzzék végleg a szoftvereket. Természetesen most is az ellentétét akarják csinálni annak, mint ami a valódi környezetbarátság lenne, inkább még tovább tolják az "autó mint guruló kütyü" vonalat, utat nyitva a még gyorsabb avulásnak, még nagyobb szükségtelen komplexitásnak, végeredményben még több környezetszennyezésnek.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
válasz dangerzone #4 üzenetére
Úgy képzeld el, mint amikor telefonra napi szinten lejön valami (általam sosem használt) Digitális Jólét N+1-edik verziója ("Ismert hibák kijavítása" kiadási leírással), de Android biztonsági frissítést, neadjisten főverzió cserét már nem tol a gyártó.
Autónál konkrétan visszasírom a régi manuális klímát, ahol ott maradt a tekerő, ahol hagytam, és nem az autó akarta eldönteni helyettem, hogy mennyire fújjon a ventilátor (komolyan ezt csinálja!), és télen-nyáron 22 fokra álljon be, és kézzel kelljen elnyomkodni - minden egyes elindulás után.Ha az autóhoz már kizárólag egy mobilos appon keresztül férsz hozzá, akkor szarjanak sünt, hogy nem képesek a belső kijelzőn megoldani, plusz rákényszerítenek egy okostelefonra egy x milliós autó mellé.
A másik oldalról pedig azért szarjanak sünt, hogy még a fedélzeti cuccnál fényévekkel okosabb telefont sem képesek kirakni a konzol kijelzőjére, hogy mondjuk ott látszódjon a navigáció.A tej élet, erő, egészség.
-
válasz dangerzone #4 üzenetére
Én meg úgy képzeltem, hogy az egy hardveres megoldás.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
cucka
addikt
Most tegyük félre, hogy európában az ESP kötelező felszereltség, azt meg nehéz elképzelni szoftver nélkül.
A fő kérdés, hogy van-e élő ember, aki megvenne egy új autót infotainment nélkül? Talán a fapados Dacia-k vevőköre igen, de belőlük meg nem lehet megélni.
Folyamatosan, évek óta ezt a fasságot olvasom mindenhol, hogy minek kell a SUV, minek kell az érintőképernyő, minek kell az infotainment, stb stb stb.
Aztán szembe jön a valóság, és kiderül, hogy az internetes okoskodókkal szemben azok, akik valóban virítják a 10-20-30 milliót a kasszánál, na ők pont SUVot, érintőképernyőt meg infotainmentet akarnak.
-
válasz dangerzone #9 üzenetére
Én is utána néztem, és pontosan így van!
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Feketelaszlo
senior tag
A guru, ninja és bajnok után a szoftverforradalmár lesz a következő bullshit titulus? A német autóipart ismerve mondjuk az egy elég kemény ütközet lesz a Doktor Ingeniuer-ök és az agilis szoftvermérnökök között. Bár becsülöm a bátorságukat, hogy mernek a gyengeségeikre építeni.
-
-
cucka
addikt
Amúgy amikor pár éve Diess bejelentette, hogy na mostantól egyik napról a másikra a VW technológiai/szoftver vállalat lesz, hát az is bohózat kategória volt.
Úgy tűnik, most nekifutnak még egyszer.2024 a
linux desktopVW szoftverforradalmának éve lesz! -
Cikkre reagalva: Arra vajon kozben rajott a VW vezetese, hogy ha tovabbra is ilyen szinten szarazon csinaljak meg a fillert, akkor mindegy, milyen bullshit titulusu csodamagusmanagert raknak oda, nem fog csoda tortenni, ugyanolyan lassan, akadozva, esetlegesen es szarul fog mukodni a rendszer, mint eddig?
Illetve ha mar itt jarunk, arra vajon rajottek mar, hogy ha koltenek a vasra mondjuk autonkent extra 30-50 dollart, akkor a fejlesztesen meg megsporoljak ennek a tobbszoroset? Merthogy az orok igazsag meg mindig az, hogy jol mutat, hogy mennyit sporolnak a kocsi eloallitasi koltsegein, de a hardware mindig olcsobb, mint a programozo. Es ha a programozonak nem kell vert izzadva az utolso bitet is kifacsarnia abbol a ket dollaros fosbol, hogy legalabb az 5-10fps meglegyen, meg ne omoljon ossze, akkor hirtelen minden egyszerubb lesz es szebb az elet.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Green69
csendes tag
Teljesen igazad van.
Nyilván nem az ABS-sel és a motorvezérlővel van neked sem peoblémád, amiért itt többen is belekötöttek az általad leírtakba.
Tudomásul kell venni, hogy egy autó 20-30 évig is használatban lehet.
Ha a régebbi kocsiban elavult a rádió, kicserélted kazettásre, majd egy CD-s -re, aztám MP3-asra, aztán egy Bluetoot-osra.Ha most vesz valaki egy autót, a központi rendszerbe integrált "okosságokkal", 5-10-15 év múlva hogy cseréli ki benne? Ha a gyártó nem biztosít új térképet, hogy használja a drága beépített GPS-t? Ha beleprogramozzák, hogy a központi szerver adatai nélkül meg se mozduljon, mit csinál a kedves vevő? STB...
És persze, az adatgyűjtés mindenáron...[ Szerkesztve ]
-
válasz Neurotoxin #13 üzenetére
Akkor viszont miért csodálkoznak rajta, ha ugyanazért az árért inkább Teslát vesz az ember, ahol nem tekintik ezeket prémium feature-nek? A nagy (főleg német) autógyárak beleszoktak abba, hogy a kis fapadostól a luxus márkáig van 50 modellje a csoportnak. Villanyautós piacon nem működik, hogy szándékos butításokkal tereljék az embert a drágább modell felé - mert az ár döntő része az akku kapacitás.
A villanyautós topicban ott vannak a tavalyi európai eladási adatok. Nem véletlen, hogy a Tesla egymaga több, mint az utána jövők összesen.
A tej élet, erő, egészség.
-
Az van, hogy meg lehet oldani most is. 20+ eves tipusok is vannak, amikben mar volt kijelzo, de pl az en lassan 18 eves kocsimban is van rendesen erintokijelzos "infotainment". A terkep mar regen nem aktualis benne, gyari navit bachatom.
Viszont... Ha hajtana az inger, siman bele tudnek rakni egy okositot, aminek semmi kulsoleg lathato nyoma nincs, a meglevo kijelzore meg interface-re kapok android auto-t/apple carplay-t ugy, hogy meg a kormanyon a gombok meg stb is mukodnek tovabb.
Es ahogy neztem, ez elerheto kb minden autohoz.Szoval ez ennyi. Amelyik kocsiban van kijelzo, azt meg lehet oldani utolag is, ha ennyire fontos valakinek.
Mindezt elmondva is, azt muszaj hozzatennem, hogy amelyik barom kitalalta, hogy alap funkciokat, mint pl klima, ulesfutes, hifi, stb kizarolag a kijelzorol lehessen kezelni barmilyen autoban, annak kijarna 300 csapas tepett, csimbokos seggszorbol fonott ostorral, nyilvanosan, kozvetitve, hogy elrettento ereje legyen a dolognak. Ugyanez vonatkozik arra a vadbaromra, aki szerint barmilyen kormanyon jo otlet barmilyen kapacitiv erintofelulet.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
pengwin
addikt
2026 helyett már maximum csak az évtized végére látja esélyesnek a Level 4-es önvezetést
Most tényleg az a baj, hogy valaki nem hurráoptimizmussal hülyíti a közönségét?
A tech cégek általánosságban egyre inkább a technológiába fektetnek
Mármint az autóipari cégek, nem?
Üdv, pengwin
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... azt muszaj hozzatennem, hogy amelyik barom kitalalta ... " - mintha csak én írtam volna (bár én lehet nem tudtam volna ilyen tömören és lényegre törően megfogalmazni).
Másképp: vannak dolgok, amik "100 éve" tökéletesen működnek, és senki sem vágyik ezek lecserélésére, csak hát "szegény" autógyártóknak valamivel mindig kábítani kell a parasztot, és ilyenkor születnek az általad is említett "nagyszerű" megoldások.Ugye a VW volt az, aki képes volt 1db kapcsolót megspórolni azzal, hogy kidobta a hátsó két ablakemelő kapcsolóját, betett egy "váltó" kapcsolót (első-hátsó), ily' módon megoldva az elektromos ablakok kezelését.
-
GoldhandRent
őstag
offtopikos részre reagálva, elektromos autóknál a hatótávnövelésének lehuggyozása a telebaszom minden RGB-vel, meg 3x 8k kijelző van még a hátsó légbefúvók állítására is.. mentalitás.
mindent kikapcsolva (kikötve inkább... mert kikapcsolva is biztos genyasokat fogyaszt ez a sok szar) elmegy hasraütök 500km-t az eRide, gyári állapotban meg csak 300-at... megér ennyit a sok baszom RGB meg 8K kijelző ? nekem nem.
pedig imádom a kibaszott RGB-t, meg legyen címezhető underglow az autóm alatt is.
DE NE ELEKTROMOS AUTÓBA
köszi és bocsi (:-
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz GoldhandRent #24 üzenetére
"... legyen címezhető underglow az autóm alatt is.
DE NE ELEKTROMOS AUTÓBA"
Utóbbiban egy dízel generátorra legyen az ilyesmi rákötve, és "problem solved". -
válasz <Adamsky> #22 üzenetére
Igen, a VW ablakemelo kapcsolo, 20+ millios kocsiban az paratlan szarragas.
Mondjuk az mas kerdes, hogy szerintem az egesz VW csoportra jellemzo az iszonyatos, taszito szarragas. Es erted, latvanyosan lesporol mindennel egyutt kb 200ft-nyi kapcsolot, de bizzal benne, hogy amugy az auto maradeka minosegi. Aha. Sanszos."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
"Milyen auto az, ahol a klima nem hajszal pontosan ugyanugy van inditasnal, mint ahogy legutobb hagytad? "
Kettőt találgathatsz.
VW e-Up!
Nagyjából 4 óra eltelte után amnéziás lesz és vissza áll alapbeállításra a fűtés - klíma komponens leállított jármű állapotban. A meghajtás energia beállítási beállítását csak a következő leállításig tartja meg. Azonnal amnéziába esik. Ez főleg télen probléma. Induláskor túlnyomatékos a meghajtás az alapbeállítással.
A rádió csatorna beállításának amnéziáját véletlen szám generátor biztosítja. 5 perc és két nap közötti bármely időpontban áll vissza az abc sorrend első csatornájára, némi csatorna keresés után. Már minden ehhez kapcsolható funkció le van tiltva. Mégis megtörténik.Az rádió probléma a Fordnál is jelenség lett. De más tünettel. Közép hullámra kapcsolva indul a rádió. Nagyjából hetente három - négyszer.
Visszatérve a VW-re. A telefon és az autó kapcsolata a használhatóságot alig éri el. Az AA ehhez képest kezesbárány. Ha a meglévő appot Android Auto kompatibilissé tennék, mindenki jobban járna.
Ezeket a kényelmetlenségeket leszámítva az e-Up! nagyon jó városi autó.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #27 üzenetére
Jezusom. Szamomra ez hihetetlen, hogy ennyire primitiv legyen egy relative modern auto fedelzeti rendszere, meg akkor is, ha VW csoport, ami hires errol. Nem is ertem, ezt
A) Hogy gondolhatta komolyan a gyar
B) Miert asszisztalt ehhez minden kedves autotesztelo. Miert nem errol szol a fel teszt, hogy ne vedd meg, mert oruletbe fog kergetni, miert arrol, hogy nyomogatjuk meg vakargatjuk a muanyagokat bokamagassagban, hogy mennyire kemeny..."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
kalimist
aktív tag
A 2020 szeptemberi 8-as Golfommal is volt szoftveres probléma rendesen, amit most nem részleteznék. Szervízben ha jól emlékszem négyszer volt rendszerfrissítésen, volt egy kormánycsere is hibás assist alertek miatt és azt mondanám, hogy egy pár hónapja már elfogadhatónak mondható az autó. Habár a legutolsó OTA frissítés óta az infotainment gyakran újraindul menet közben.
-
A hivatásos autó tesztelőknek már rég nem szabad hinni. Ahogy Attila0 is írja, aki kicsit kritikusabb tintával írna, az a következő körben már nem annyira hamar fér hozzá az új modellekhez, vagy nem próbálhat ki mindent, végül nem válaszolnak az e-mailjeire.
Vélt teljesítménykényszerből szintén gyakori, hogy nincs idejük egy alapos ismerkedésre, így a gyári PR prospektust idézik teszt helyett. (Ez mondjuk a HWSW-n is előfordul elég gyakran.)
A tej élet, erő, egészség.
-
Green69
csendes tag
válasz dangerzone #23 üzenetére
Pedig éppen ideje lenne, hogy elgondolkodjanak azon, hogy a "tartós" fogyasztási cikkek valóban tartósak legyenek.
Értem én, hogy fogyasztói társadalom, meg minden...
de a fenntartható fejlődés mégiscsak fontosabb lenne...
Az AUTÓGYÁR nyilván kiszámolja, hogy neki mi a jó.
Jó esetben a FOGYASZTÓ is kiszámolja, hogy neki mi a jó. (persze hogy nem... 3 tonnás SUV kell neki a városba)
Ideje lenne, hogy valaki kiszámolja azt is, hogy a TÁRSADALOM számára mi a jó, és annnak megfelelő döntések irányába terelje a gyártókat. -
dangerzone
addikt
Persze, ez jó lenne, csak sajnos az emberek nagy része nem képes hosszú távon gondolkodni, és a rövidtávú örömöket helyezi előtérbe. Ha van egy kocsi, ami 30 évig bírja, de cserébe 2x annyiba kerül, senki nem venné meg. Ezt az őrült módú fogyasztást felülről kéne kordában tartani, csak ugye a döntéshozók nagy része jobban profitál az ostobaságból, mint a hosszú távú érdekekből.
-
-
Csak gondolatkísérlet: utóbbi 20 év alapján, ha kizárólag olyan kocsit venne mega nép, ami tartós, létezne / lehetne kapni még (abszolút szubjektív, számomra szimpátia szerinti sorrendben): suzuki, honda, toyota, lexus. Ezekből is kizárólag a szívóbenzin meg a hybrid modellek.
Troll ON
Meg a környezetvédők vennének még a fentin felül sok mazda-t. Mármint, teljesen bio a cucc. 10 év alatt magától lebomlik, ezzel azért nehéz versenyezni környezetvédelmi szempontból.
Troll OFF"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
válasz dangerzone #33 üzenetére
Japán kocsik amúgy pont ezért fogynak annyira, amennyire. Toyota ezért a világ legnagyobb gyártója. Mert amúgy ha kivesszük a képletből a legendás megbízhatóságot, nem sok érv marad se a toyota, se a lexus mellett (mondom ezt úgy, hogy a mostani kocsim is lexus meg a következő is az lesz). Aztán valahogy mégis a legnagyobb, legkedveltebb márkáról beszélünk globálisan. Szóval dehogynem, érdekli az az embereket.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
válasz dangerzone #37 üzenetére
Persze, de látszik, hogy lehet ezt normális áron is csinálni, ami egyezik a konkurenciával, szóval tényleg nem az van, hogy azért nem csinálja a többi márka megbízhatóra a kocsit, mert drága, hanem mert szarnak bele.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
dangerzone
addikt
Ja, mert a megbízhatóság előállítása sok pénzbe kerül, míg pár csillivilli feature, amivel a mostani átlag vásárlót meg lehet fogni, mint egy tapipad, meg fingpárna effekt, azt egy gyerekcipőben járó kínai autógyártó is tudja. Úgy vannak vele a gyártók, hogy legyen éppen annyira megbízható a kocsi, hogy minél kevesebb tömeges visszahívás legyen, meg feleljen meg a kötelező szabályozásoknak, aztán hogy 10 év múlva mi lesz a kocsival, az nem érdekli őket. Arra koncentrálnak, ami sok pénzt hoz. 10-20 éve ez a vezetési élmény volt, most meg ez kimerül a 0-100 gyorsulásban meg az infotainmentben. Bár ugye a VW nek az utóbbi még elég gyatrán megy.
-
Alaaf Pi
senior tag
30-50€ autónként évi 300k€-t jelent egy kisebb darabszámú modell esetében is, az összeset összerakva meg több millió Eurót. Elég kevés programozó keres ennyit a szektorban, hogy olcsóbb legyen.
#33 dangerzone: Mivel az újautó vásárlók általában max 8 éves korukig lecserélik az autót, nekik pont nem érdekes, hogy nyolc éven túl mennyi ideig működik az autó. Az autógyárak tervezési intervalluma egyébként kb. 10 év, 150-200k km, és ha tíz évig gyártanak egy autót, akkor utána tíz évig kell legyen pótalkatrész -ez törvényi előírás. A tizenöt évesen mennyire van szétesve csak keleten, ahol újat kizárólag monitoron látnak, fontos.[ Szerkesztve ]
-
pengwin
addikt
A hiba ott van, hogy nem egy darab programozót kell erre alkalmazni, hanem egy egész csapatot.
Fejenként havonta 3-10 ezer €-s fizetéssel és már egy tíz fős (értsd: irreálisan kicsi) csapattal számolva is 360 ezertől 1,2 millió €-ig terjedhet az éves bérköltség. Ehhez még add hozzá a járulékos költségeket (munkaeszközök, céges autó lízing, bónusz, egyéb béren felüli juttatások, iroda fenntartás, stb.). Utána vedd hozzá az egyéb embereket, akik ezen fognak dolgozni: manager kell a csapatnak, PM, scrum master, és egy pár tesztelő is. És mindezt számolhatod modellenként, mert persze szegmentálni kell az infotainment funkcionalitásával is a modelleket, vagyis nem elég egyszer lefejleszteni.Szóval szerintem nem levegőbe beszélt a kolléga, tényleg jobban megérné kicsit erősebb hardvert rakni az autók rendszerei alá. Főleg, hogy szerintem már az autónkénti 30€ is hatalmas túlzás a fapad és normális hardver árkülönbözete terén. Én sokkal valószínűbbnek tartom, hogy 10-15€ körül lenne a pluszköltség.
Üdv, pengwin
-
Pontosan igy!
A 30 eurot igen, nagyon tulbecsultem, szandekosan.
De amugy a Tesla-t ugyan nem szeretem, de ha egy valamit bizonyitott, az az, hogy lehet am az autoiparban is gyorsan iteralni, nem kell 10 eves (es akkor is alsopolcos) hw-el dolgozni, es abbol kieroszakitani a sok csillivilli baromsagot.Csapat: Szerintem teljesen nyugodtan lehet 2-300 emberrel szamolni az infotainment fejlesztesi reszleget egy nagyobb gyartonal, es van egy olyan erzesem, hogy meg en is erosen alabecsulom a dolgot. Megfeleloen eros hw also hangon harmadolni tudja a fejlesztesi idot, szoval meg 30 euros, sot, talan meg 100 euros extra hw-koltseg mellett is olcsobb lenne.
Ismeros amugy az iparagban dolgozott, nemet gyartonal, fejlesztoi great leader pozicioban. Azota lelepett, es a stressz-szintje meg a finance szektorban is kb a harmadara csokkent (igen, emberunk szereti ha faj).
Elmondta, mi a szitu, nagyon egyszeru erteni:
- A letezo legfosabb hardware-el kell dolgozni, amit el tudtok kepzelni.
- Ebbol kene kihozni olyan szintu grafikat, animaciot, adatmennyiseg feldolgozasat, amihez realisan also hangon egy mai kozepkategorias arm soc kene.
- Ennek a kovetkezmenye az, hogy az utolso bitet is megszexualizaljak a sracok, hogy egyaltalan annyira mukodjon, amennyire.
- Ennek a kovetkezmenye az, hogy annyira modularis a kod, hogy semennyire. HW csere /update eseten gyakorlatilag lehet ujra kezdeni az egeszet a nullarol. Mivel a kod abszolut olvashatatlan, mert egy bitwise hack-halom az egesz, konkretan egyszerubb tenyleg nullarol, eredeti doksi alapjan fejleszteni.
- Mivel ez hatalmas koltseg, ezert inkabb nem akarnak valtoztatni (tehat fejleszteni, mert lejjebb fizikai keptelenseg menni) a hw-en.
- Mivel nem fejlesztenek a hw-en, folyamatosan sziv a csapat a tech debt-el, a bugok megtalalasa es javitasa egy remalom, a kod tesztelhetetlen es karbantarthatatlan
- Kozben heti szinten jon az ujabb great leader az ujabb vilagmegvalto "vision"-el, meg hatszaz uj feature request-el, ugy, hogy mar az elozoek is cska ugy fertek el a memoriaban, hogy egy csapatnyi senior izzadt a whiteboard elott napokig, hogy kiadja a dolog.
Es ezzel el is erkeztunk a gyonyoru korforgasban a kezdo ponthoz. Uj HW nem lesz, mert nullarol kene mindent lefejleszteni, meglatja az egysegsugaru manager a koltsegtervezetet es spontan elajul. A regi HW-re fejleszteni pokol, de kozben azert fontos lenne tartani a lepest a konkurenciaval, folyamatosak a feature requestek egy olyan kodbazisban, amit amugy is csak az tart egyben, hogy minden reggel hexben kantal a csapat, mikozben korbeugralnak egy devkitet...Es akkor mit latunk, miben latja a jovot, mitol varja a csodat a VW mar megint? Hat, heheh, uj messias managga kell! Majd jol atnevezi a reszlegeket, meg kirak par motivacios posztert, attol biztos megjavul minden!
ui.: Fentihez elfelejtettem hozzatenni, hogy a tech szektorban minimum 8 eve elavult soc-okhoz maguk a fejlesztoi toolkitek is olyanok, mint ha muzeumbol lettek volna elorangatva. Orom elavult foson dolgozni elavult eszkozokkel, mikozben az n-edik "visionary" idiota kakukkol felettetek, hogy majd o megvaltja a vilagot, mert kirak egy macskas posztert a budi ajtajara.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Alaaf Pi
senior tag
Ez a csapat már most is ott van és programozza a millió ECU-t. Speciel egy éve küzdök velük rendesen. És ez a csapat fejleszt minimum 10 modellre. Szóval összeadva még mindig drágább a plusz hardver, mint a munkabér.
A hardver berakás nem csak a költségen áll.
Modell fejlesztés előtt másfél-két évvel kell eldönteni, milyen cucc kerül az autóba. Itt a teljesítmény, a gyártási volumen, az ár, a minimum 16 évig elérhetőség játszik, plusz egyéb követelmények. Pl. architektúra kompatibilitás. Ezt kell megugrania a beszállítónak. Eme döntés után sok esély nincs változtatni. De az IT hektikusságát nézve, SOP előtt hat évvel mennyire tudnád megtippelni, milyen HW lesz elég gyors, elég erős?A jelenlegi cuccok, egy motorvezérlő, kijelző mögötti rádió/Infotainment cucc azért száz eurós szinteken mozog tömeggyártás esetén is.
S így is láttam idén is motorvezérlő hiány miatt álló gyárat. -
Noukoum
veterán
válasz GoldhandRent #24 üzenetére
100 km alatt van 18 000 Wh fogyasztásod, szerinted mennyit eszik az elektronika ennyi idő alatt?
100 Wh?
200 Wh?
300 Wh?Több, kevesebb?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Fognak egy Golfot és beraknak középre egy tabletet. Marhaság. 3,5L, V6 -ot kell középre rakni, kompresszorral és akkor a kutyának sem kell a tablet!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
A sracok egy modern soc-al, egy modern kornyezetben, nullarol tudnanak irni valami atom modularis, sokszalu, plugin-alapu rendszert, amit aztan productionben szarra lehetne konfiguralni es ez semmibe nem kerulne a gyartonak kb, azt kiveve, hogy legyartja a build config fileokat valaki a CI-ra, meg megirjak az irgalmatlan mennyisegu teszteket.
Ezek utan az jon ki a kepletbol, hogy egy darab projekt van, ami mehet 10 modellbe, fejlesztesi oldalon zero fregmentacioval, a user meg mit sem tud az egeszrol.
A gyors iteracio megoldhato az autoiparban, ezt mar bizonyitottak. De amugy nem is feltetlen kell gyors iteracio, csak ne sporoljanak a vason, hadd hasznaljanak a programozok is gyorsan iteralhato, modern kornyezetet meg patterneket, es csodat lehet tenni relative rovid ido alatt. Es akkor a hw maradhat, felteve, hogy nem a polc legaljarol valogatott a gyarto.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Hieronymus #27 üzenetére
"Nagyjából 4 óra eltelte után amnéziás lesz és vissza áll alapbeállításra a fűtés ... "
És erre mit mond a szerviz?#26 opr
" ... lesporol mindennel egyutt kb 200ft-nyi kapcsolot, de bizzal benne, hogy amugy az auto maradeka minosegi. Aha. Sanszos."
A teljes ID palettáról lerí az olcsóság, amit próbálnak fiatalosnak és modernnek eladni. A Golf se a régi már. Oda a "rezsó kapcsoló", és megkapta ezt a pusztulat központi egységet, ami talán az ID.3-al jött be.[ Szerkesztve ]
-
válasz <Adamsky> #48 üzenetére
Igen, b5 passat/golf4 körül/után ha jól emlékszem az idősíkra valami nagyon eltört vw-ék háza táján. Azóta számomra süt a gagyiság kb a teljes vw konszernről, porsche kivételével, de az meg más kategória, halandó számára említésre se érdemes.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Döglött Róka
veterán
En b8 passatot hajtok, mar facelift, de meg nem erintogombos. Minden az csak, nem gagyi.
A golf nepauto, az elektromos autok arat elviszi az akku meg a fejlesztesi koltseg. Persze hogy vannak bennuk olcso megoldasok. Ma ujonnan 15 millio felett kapsz olyan autot, amiben nem tombol az olcsosag.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest