Új hozzászólás Aktív témák
-
Alaaf Pi
senior tag
Fog jönni egyetlen ECU mindennek, és csak a kábelek ki. Nem akarom kivárni, mekkora szopások lesznek ott mind launch, mind after sales részen a millió ESP, headlamp, klíma, cluster etc. konfigurálás terén, s ezek saját szoftverjeinek futtatását látva. Éljen az OS, Windows módra!
Amikor a fejlesztés elkezdődik, akkor modern SoC-ot kapnak, mire az autó lejön, addigra elavul. Mindent folyamatosan cserélgetni, validálni nem annyira lehet állandóan, vagy azt mondjuk a júzernek, kiadtál harminc millát ezért a lomért, leszel szíves béta tesztelni, és mi semmiért nem leszünk hibásak, ha beszarik. Nem tartom követendő példának.
Amúgy ha már telematics, mi a baj a linux fejlesztő környezettel linuxra? Melyik része elavult?
#51: Sajnos itt jönnek a befektetök, hogy a 10% környéki profitráta nem elég, mert az IT-ben van harminc is, szóval fel kell tolni. Na meg az egyéb drágulásokat is igyekezni kell kompenzálni.
[ Szerkesztve ]
-
+1
Tele van a net a kínai belpiacos autók "minőségével". ISO szabványt se használják, van nekik saját. Ha le akarnák tarolni az EU piacot akkor földrajzilag közelebb kell összerakni az autókat, de akkor mindjárt nem annyi az órabér mint Kínában és nem tudják "töredék" áron adni az autókat.
+ Kellenek szalonok/szakszervizek.Azért az MG egy "ős" brit márka, csak felvásárolta a SAIC és eddig többnyire kínai/indiai piacra fókuszáltak.
#56 GoldhandRent: De, VW AG. tagja a Porke.
[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
En b8 passatot hajtok, mar facelift, de meg nem erintogombos. Minden az csak, nem gagyi.
A golf nepauto, az elektromos autok arat elviszi az akku meg a fejlesztesi koltseg. Persze hogy vannak bennuk olcso megoldasok. Ma ujonnan 15 millio felett kapsz olyan autot, amiben nem tombol az olcsosag.
-
Alaaf Pi
senior tag
30-50€ autónként évi 300k€-t jelent egy kisebb darabszámú modell esetében is, az összeset összerakva meg több millió Eurót. Elég kevés programozó keres ennyit a szektorban, hogy olcsóbb legyen.
#33 dangerzone: Mivel az újautó vásárlók általában max 8 éves korukig lecserélik az autót, nekik pont nem érdekes, hogy nyolc éven túl mennyi ideig működik az autó. Az autógyárak tervezési intervalluma egyébként kb. 10 év, 150-200k km, és ha tíz évig gyártanak egy autót, akkor utána tíz évig kell legyen pótalkatrész -ez törvényi előírás. A tizenöt évesen mennyire van szétesve csak keleten, ahol újat kizárólag monitoron látnak, fontos.[ Szerkesztve ]
-
dangerzone
addikt
Ja, mert a megbízhatóság előállítása sok pénzbe kerül, míg pár csillivilli feature, amivel a mostani átlag vásárlót meg lehet fogni, mint egy tapipad, meg fingpárna effekt, azt egy gyerekcipőben járó kínai autógyártó is tudja. Úgy vannak vele a gyártók, hogy legyen éppen annyira megbízható a kocsi, hogy minél kevesebb tömeges visszahívás legyen, meg feleljen meg a kötelező szabályozásoknak, aztán hogy 10 év múlva mi lesz a kocsival, az nem érdekli őket. Arra koncentrálnak, ami sok pénzt hoz. 10-20 éve ez a vezetési élmény volt, most meg ez kimerül a 0-100 gyorsulásban meg az infotainmentben. Bár ugye a VW nek az utóbbi még elég gyatrán megy.
-
A hivatásos autó tesztelőknek már rég nem szabad hinni. Ahogy Attila0 is írja, aki kicsit kritikusabb tintával írna, az a következő körben már nem annyira hamar fér hozzá az új modellekhez, vagy nem próbálhat ki mindent, végül nem válaszolnak az e-mailjeire.
Vélt teljesítménykényszerből szintén gyakori, hogy nincs idejük egy alapos ismerkedésre, így a gyári PR prospektust idézik teszt helyett. (Ez mondjuk a HWSW-n is előfordul elég gyakran.)
-
kalimist
aktív tag
A 2020 szeptemberi 8-as Golfommal is volt szoftveres probléma rendesen, amit most nem részleteznék. Szervízben ha jól emlékszem négyszer volt rendszerfrissítésen, volt egy kormánycsere is hibás assist alertek miatt és azt mondanám, hogy egy pár hónapja már elfogadhatónak mondható az autó. Habár a legutolsó OTA frissítés óta az infotainment gyakran újraindul menet közben.
-
"Milyen auto az, ahol a klima nem hajszal pontosan ugyanugy van inditasnal, mint ahogy legutobb hagytad? "
Kettőt találgathatsz.
VW e-Up!
Nagyjából 4 óra eltelte után amnéziás lesz és vissza áll alapbeállításra a fűtés - klíma komponens leállított jármű állapotban. A meghajtás energia beállítási beállítását csak a következő leállításig tartja meg. Azonnal amnéziába esik. Ez főleg télen probléma. Induláskor túlnyomatékos a meghajtás az alapbeállítással.
A rádió csatorna beállításának amnéziáját véletlen szám generátor biztosítja. 5 perc és két nap közötti bármely időpontban áll vissza az abc sorrend első csatornájára, némi csatorna keresés után. Már minden ehhez kapcsolható funkció le van tiltva. Mégis megtörténik.Az rádió probléma a Fordnál is jelenség lett. De más tünettel. Közép hullámra kapcsolva indul a rádió. Nagyjából hetente három - négyszer.
Visszatérve a VW-re. A telefon és az autó kapcsolata a használhatóságot alig éri el. Az AA ehhez képest kezesbárány. Ha a meglévő appot Android Auto kompatibilissé tennék, mindenki jobban járna.
Ezeket a kényelmetlenségeket leszámítva az e-Up! nagyon jó városi autó.
-
GoldhandRent
őstag
offtopikos részre reagálva, elektromos autóknál a hatótávnövelésének lehuggyozása a telebaszom minden RGB-vel, meg 3x 8k kijelző van még a hátsó légbefúvók állítására is.. mentalitás.
mindent kikapcsolva (kikötve inkább... mert kikapcsolva is biztos genyasokat fogyaszt ez a sok szar) elmegy hasraütök 500km-t az eRide, gyári állapotban meg csak 300-at... megér ennyit a sok baszom RGB meg 8K kijelző ? nekem nem.
pedig imádom a kibaszott RGB-t, meg legyen címezhető underglow az autóm alatt is.
DE NE ELEKTROMOS AUTÓBA
köszi és bocsi (: -
<Adamsky>
nagyúr
" ... azt muszaj hozzatennem, hogy amelyik barom kitalalta ... " - mintha csak én írtam volna (bár én lehet nem tudtam volna ilyen tömören és lényegre törően megfogalmazni).
Másképp: vannak dolgok, amik "100 éve" tökéletesen működnek, és senki sem vágyik ezek lecserélésére, csak hát "szegény" autógyártóknak valamivel mindig kábítani kell a parasztot, és ilyenkor születnek az általad is említett "nagyszerű" megoldások.Ugye a VW volt az, aki képes volt 1db kapcsolót megspórolni azzal, hogy kidobta a hátsó két ablakemelő kapcsolóját, betett egy "váltó" kapcsolót (első-hátsó), ily' módon megoldva az elektromos ablakok kezelését.
Új hozzászólás Aktív témák
it A Bentley egyik vezetője vezeti ezentúl a Volkswagen szoftveres részlegét, de a General Motors és a Porsche is mozgolódik.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest