-
IT café
A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gery9112
őstag
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
kovsol
titán
StarCraft II War Chest Season 3 Now Available (youtube link)
May the Force be with you!
-
joysefke
veterán
Brutál jó volt a döntő Bo7 sorozata, mindenképpen érdemes megnézni.
A csapatmeccsek között is volt pár jó, abszolút minor spoiler, ezért beírom ide, hogy volt egy darab Serral vs Maru meccs is, azt is mindenképpen érdemes megnézni!!
Spoiler mentes link:
https://www.sc2links.com/tournament/?match=557[ Szerkesztve ]
-
hash99
senior tag
válasz kovsol #49294 üzenetére
Sry. Bár tapasztalataim alapján ezen a fórumon nem sokan követik a versenyeket. Aki meg igen az már látta tudja az eredményeket. De legközelebb nem lövöm le a poént elnézést. De ha tudod is az eredményt a meccseket akkor is érdemes visszanézni buildek microk egyebek miatt. Focit se a végeredmény miatt néz az ember 90 percig
-
joysefke
veterán
A mai GSL vs the World meccsek mind nagyon jók voltak, érdemes megnézni őket.
Spoiler mentes link:
https://www.sc2links.com/tournament/?match=557 -
Apollyon
Korrektor
válasz santhab00 #49286 üzenetére
Nekem csak az a bajom ezekkel a skin pakkokkal, hogy komplett játékárban vannak.
Én az SC2-t Battlechestben vettem meg ~2 éve, 11K-ért. Ehhez képest egy skin pack 5-6K között van, és csak egy faj.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
-
kovsol
titán
StarCraft II - War Chest Season 3 Preview
A zerges nekem nagyon bejön
May the Force be with you!
-
santhab00
tag
Zergek figyelmébe ajánlom, aki még nem találkozott vele. Jó kis oldal.:
[ Szerkesztve ]
-
TBT
addikt
A játékba belépők az alábbi portréval gazdagodnak:
És az alábbi ünnepi animáció teszi színesebbé a játékmenetet:
+ 100% bónusz XP a Co-op Commander küldetésekért és a Skirmish meccsekért.
Az esemény július 30-ig tart.
"I am Sylvanas Windrunner, Queen of the Forsaken. If you will not serve me in this life, then you will do so in the next."
-
joysefke
veterán
válasz Formaster #49277 üzenetére
Egy komolyabb toss nerf kellene, vagy ahogy stuki mondja, a hydrát nem kötném lairhez, vagy a lair árát kéne burtálisan csökkenteni. Ehhez hasonló nagy változás volt már, például kiszedték a mothership coret és lett helyette shield battery. Szerintem a 100 gáz irreálisan drága a Lair-re, hisz a lord speed is korán kellene, az is 100 gáz, meg a ling speed is ennyi. Kapásból elment 300 gáz és még nem csináltál Tier 2-es unitot.
Szvsz a tossnak nem nerf kéne, hanem át kéne dolgozni az egész fajt. Főleg PvP szánalmas: földön nincsen semmi, ami értelmesen lő levegőbe, tehát ha valaki void rayre megy és nem sikerül blink stalkerekkel a legelején megfogni, akkor vagy GG vagy air-race. Brood warban ez nem így volt, ott a sereg gerince a dragoon nagyon jól lőtt levegőbe és sokáig versenyképes tudott maradni. mondjuk ott nem volt void ray.
A legjobban annak örülnék, ha a adnának valami értelmes ground anti airt a tossnak, olyat ami különösebb miko nélkül megállja a helyét fél tucat void vagy ugyanennyi carrier ellen, illetve a GW unitok kevésbé törékenyek legyenek. itt nem azt várom, hogy frontálisan neki lehessen menni egy stim marine+tank vagy hydra+lurker kombónak, de azért jobban helyt álljanak mint jelenleg.
Cserébe csökkenteni kéne a splash dmg-t (colossus!!!) hogy ne deatball vs deathball csaták legyenek, hanem deffenders advantage meg pozícióharc.
-
joysefke
veterán
válasz santhab00 #49275 üzenetére
Vagy tényleg valami tier1-es antiair
A queen ami ellen a T3 archont kivéve semminek nincsen bónusz sebzése, 8-as lőtávja van, nem kerül lárvába, nem kerül gázba, tudja a társait gyógyítani, és ez eddig semmi, mert most jön a legjobb: akkor is gyártod, ha nem kell semmi ellen védekezni, mert egyéb szerepet is betölt (tehát 3-4-5 queent kihozni egy makro-játékban nem plusz költség) nem elég jó?
Vagy mondjuk a T2 hydra aminek alig több mint 2x akkora a DPS-e mint a stalkeré, úgy hogy még picit olcsóbb is?
-
joysefke
veterán
válasz Formaster #49271 üzenetére
Én annyit mondtam, hogy a:
a T1-T2 GW unitok mid game-ben már porcelánból vannak és csak ágyútöltelékként funkcionálnak...És ez így is van, face-to-face egy nagyobb csatában ahol nem tudsz minden egyes egységet mikrózni mind azonos árban, mind azonos supliban megesz egy zela, stalker, adept sereget mind a stim+marin/marauder (akár medivac nélkül) illetve egy hydra roach kombó is. A toss területre ható sebzés nélkül mid-game nem tud megmoccanni.
Ugyanis elég ha bedroppol 6-8 chargelotot (én inkább freelotnak nevezném, mert ahhoz képest milyen pusztító ingyen van) mondjuk 2 base-re már meg is bénított
Pontosan ugyanez vonatkozik a marin/medivac-re is, azzal a különbséggel, hogy a marinokat el is lehet vinni és megmaradnak.
A blink stalkert szintén elég op, kis mikróval hátra lehet blinkelni a sérült unitokat, majd ha az egész seregről lekerült a páncél csak hazateleportálsz.
Blink stalkerből egy tucatnál többet nem nagyon irányítasz effektíven főleg nem egy átlagos játékos. Én nem 6-8 egység kimaxolt mikrójáról beszéltem, hanem hogy egy egység egy tényleges harcban (sok egység vs sok egység) mennyire állja meg a helyét. A stalker ágyútöltelék ami kb annyira való, hogy elhessegesse a vikingeket, corruptorokat (ez mondjuk nem nagyon megy neki) és a brood lordok alá tudjon blinkelni meg felfogjon pár lövést mielőtt megdöglik. Hasonlítsd össze a SC2 stalkerét a brood war dragoon-jával. Ég és föld a különbség. A Tier 1.5 dragoon a sereg gerince volt protoss és terrán ellen is, illetve zerg ellen is fontos szerepe volt.
Ott a deathball, aminek a velőjét T2 unitok adják ki, 2-3 templarral és colossussal megsépelve olvasztja a zerget, amihez egy nagyon jó unit kompozíció és tökéletes sorround attack kell, hogy bedolgozd.
A templar és a colossus is T3... Egyébként utálom a colossus deathballt. Arról szól, hogy összegyűjtesz pár ultra törékeny egységet amelyek egész jól sebeznek területre és próbálod minél jobban körülvenni őket ágyútöltelékkel, hogy az ellenfél ne tudja őket lefókuszálni. Természetesen mindennek, még nagyanyám kutyájának is bónuszsebzése van ellenük. Az én gyenge szintemen természetesen nyerő dolog a colo-death ball, de ocsmány játékstílust propagál az biztos.
Aztán az air bizony még GM szinten is kihívás zerggel. Folyamatosan felbukkan GM streamen a probléma, hogy egy master leveles a-move-os carrier-templar-freelot kompozíció ellen mennyit szív a GM player, elég nagy bukási ráta mellett.
Meg ne sajnáljam.
A terran szuperfegyvere többek között a marine+medivac+stimpack, a protossé pedig a late game légi sereg. Ha megnézed, hogy GM szinten mi kell ahhoz, hogy terrán ellen a toss eljusson a late game-ig, akkor nem fogom sajnálni a terránt, miután a toss túlélt N+1 stim marine droppot, amelyből bármelyiket benézte volna akkor GG van mid-game.A zerg szuperfegyvere pedig (többek között) a flexibilis termelés. Ha van gazdaság -és egy jó zergnél van gazdaság- akkor egy army-trade után nagyon gyorsan remaxol azokból az egységekből amelyek éppen a legjobbak, míg a protos kettesével-hármasával gyártja a seregének a high-tech részét, ezért ha vesztett mondjuk 6 colot vagy carriert akkor szépen lehet várni. GW unitok gyorsan jönnek, de annyit is érnek, kivéve HT, ami ugye energia nélkül semmit nem ér, illetve az archon, ami ugye egyből két warp-inbe kerül.
-
Formaster
addikt
válasz santhab00 #49275 üzenetére
Nem, ebben a sorozatban már nem lesz unit változtatás, esetleg balance. Új epizód meg egyenlőre kérdéses, bár én biztos vagyok benne, hogy lesz. Állítólag a sztori lezárult, de új sztorit is lehet nyitni, ennek nem látom akadályát, de arról is beszélnek, hogy a WoW és az SC lenne összegyúrva valami teljesen újra. Viszont ez volt a blizz nagy berobbanó gameje és nem hiszem, hogy ne folytatnák, igény lesz rá, csak nem kéne ismét elkúrni, talán addig nyugdíjba megy a mostani toss fan góré.
Egy komolyabb toss nerf kellene, vagy ahogy stuki mondja, a hydrát nem kötném lairhez, vagy a lair árát kéne burtálisan csökkenteni. Ehhez hasonló nagy változás volt már, például kiszedték a mothership coret és lett helyette shield battery. Szerintem a 100 gáz irreálisan drága a Lair-re, hisz a lord speed is korán kellene, az is 100 gáz, meg a ling speed is ennyi. Kapásból elment 300 gáz és még nem csináltál Tier 2-es unitot.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz santhab00 #49275 üzenetére
A repülő Queen az tényleg király volt...
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
nagyúr
válasz santhab00 #49273 üzenetére
Én személy szerint annak örülnék a legjobban, ha vissza hoznák a BW-s techet, azaz a ling mellett a hydra is alapegység, nem kellett hozzá lair.
A Defiler, meg a repülő Queen is hiányzik.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
nagyúr
válasz Formaster #49271 üzenetére
Mert a protoss szerte a galaxisban technikailag a legfejlettebb, pszi-energiával rendelkező faj.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
Formaster
addikt
válasz joysefke #49269 üzenetére
A mid game toss T1/2 unitok tankolásával nem értek teljesen egyet. Ugyanis elég ha bedroppol 6-8 chargelotot (én inkább freelotnak nevezném, mert ahhoz képest milyen pusztító ingyen van) mondjuk 2 base-re már meg is bénított. Ha rászaladsz a fő seregeiddel egyszerűen besétál, egyébként meg 5 másodperc alatt buksz egy komplett működő baset.
A blink stalkert szintén elég op, kis mikróval hátra lehet blinkelni a sérült unitokat, majd ha az egész seregről lekerült a páncél csak hazateleportálsz.
Ott a deathball, aminek a velőjét T2 unitok adják ki, 2-3 templarral és colossussal megsépelve olvasztja a zerget, amihez egy nagyon jó unit kompozíció és tökéletes sorround attack kell, hogy bedolgozd.
Aztán az air bizony még GM szinten is kihívás zerggel. Folyamatosan felbukkan GM streamen a probléma, hogy egy master leveles a-move-os carrier-templar-freelot kompozíció ellen mennyit szív a GM player, elég nagy bukási ráta mellett.
De, ha valaki annyit meg tudna cáfolni, hogy egy technikailag fejlett protossnak miért van több féle unitja is, amellett, hogy a képességei is messze elhaladnak, mind a terran, mind a zerg faj mellett akkor emelem kalapom.
-
nagyúr
válasz joysefke #49269 üzenetére
A bezárkózott terrant/protosst azért van mód kiugrasztani/megtörni, erre a célra legjobb a swarm host, amivel nagyon jól lehet ügyeskedni, pálya függvényében hatalmas károkat lehet okozni akár 8-10 swarm host-al is már.
Viper kiváló egység, cserébe mikróigényes.
Nagyon leegyszerűsitve, ha sikerül túlélni a korai harassokat, timing push-at és all-in támadásokat, akkor lényegében csak annyi a dolgunk, hogy teljes map kontroll mellett (creep + szétszórt overlordok) ne engedjük újabb expeket nyitani a terran/protossnak, erre leginkább a protoss érzékeny, mert drágák az egységei.
A terran, ha nem ül a babérjain, hamarosan ellentámadásba fog mozdulni, kombinált bio+tank+medivac seregével (általában ezzel szoktam találkozni), ez ellen a legjobb kombó, meg kb. az egyetlen - hive tech kell, a meglévő földi sereg mellé (ling, esetleg bane, roach, hidra/lurker) corruptor/brood lord páros, ennek a terran földi erő (mert map controlunk van, megfigyeltük hogy nincs jelentősebb air unitja) nem tud ellenállni.
2 lurker nagyon jó tud védeni egy spore+queen-el a mineral line-ban, ha agresszivan droppol az ellenfél.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
joysefke
veterán
válasz santhab00 #49268 üzenetére
Off: Egyébként néha én is lehetetlennek érzem magam zergként. Pont gondolkoztam, hogy gyakorlatilag early agressiont csak zerg ellen tudok tanusitani, mert csak neki nincs ugyanúgy semmije mint nekem
Mindegyik fajnak megvan a maga nagyon OP egysége/mechanikája. A cél az, hogy a saját fajod erősségét kihasználjad, míg az ellenfelet megakadályozod ebben. Tossnak van egy halom cheese taktikája, warpgate-je, cserébe a T1-T2 GW unitok mid game-ben már porcelánból vannak és csak ágyútöltelékként funkcionálnak...
Ha nem allin-t csinálok akkor kb semmi sincs amivel lehetne bármilyen dmg-t osztani, mert kifalaznak és tossnál egy zealot a falban, vagy terrannál egy hellion széttépi a lingeket.
Cserébe a játék elején miután elzavartad a reapert, heliont és megbizonyosodtál róla, hogy nincsen proxy barack vagy gw a bázisod előtt, a földön map-controlod van és 0,5-1 bázissal többet tudsz biztonságosan elfoglalni, mint a (nem-zerg) ellenfél. Képzeld magad a toss helyébe: a harmadik bázisát már csak T2-T3 tech egységekre építve tudja biztonságosan elfoglalni, míg a zerg még T1: queen+ling(+bane) vagy queen+roach+ling(+bane) kombóval is biztonságosan tudja elfoglalni a harmadikat egy makro-gémben.
-------------------
zerggel egy makro-gémben a legfontosabb, hogy minden pillanatban nagyjából tudd, hogy mire számíthatsz: támadni fog az ellen, vagy még kivár. Nem a "unit kompozíció" meg a "countereken" van a lényeg, hanem hogy tudd, a következő 1.5-2 percben lesz-e döntő összecsapás. Ha nem lesz, bátran drónolhatsz, ha lesz és te túl-drónoltad magad, akkor jó eséllyel meghalsz. A másik két fajnál 1-2 max 3 paraszt gyártódik egyszerre, de zerggel lehetőséged van három bázisról egyszerre 18 parasztot gyártani. Ha megteszed és az ellenfél nem torolja meg, 2-3 percen belül olyan sereged lehet, hogy gg, ha az ellenfél éppen egy all-int nyom, te meg feldronolsz akkor vége, mert se pénzed se lárvád nem lesz egységekre...
Azt szeretem legjobban, hogy ha már felduzzasztotta 4-5 fölé a tankszámot, majd beálltja falak mögé valami jó kis helyre, akkor én Hive tech nélkül már csak nagyon rossz fightokat tudok csinálni.
A terran OP egysége a marine és a tank. Ezektől terran a terran.
Ha egy terran kitalálja, hogy ő márpedig két bázison ül és azokat védi, akkor ott senki nem fog bemenni, egy frontális támadás a terran naturál ellen meg öngyilkosság. itt az a dolgod, hogy eggyel több teljesen szaturált bázisod legyen, ennek megfelelően nagyobb termeléssel és mikor a terran kimerészkedik nagyobb és erősebb sereggel. És közben ne halj bele a droppjaiba...A vipereket meg megint lehet külön microzni, miközben ő vigan makrózik, mert a tankok bevannak állitva aztán majd' lőnek, szépen expel mint állat és aztá gg
A terran sereg akkor lesz igazán veszélyes mikor elkészül a stim+combat shield+medivac. Addig neked kéne pályafölényed legyen. Én anno igyekeztem eljutni a BL-okig, azzal vissza lehet venni a pályafölényt.
-
santhab00
tag
válasz Formaster #49266 üzenetére
Köszi a kimeritő választ!
Joysefke: Köszi a linket, gondolhattam volna hogy PiG-nek van ilyen tartalma is fent.
Off: Egyébként néha én is lehetetlennek érzem magam zergként. Pont gondolkoztam, hogy gyakorlatilag early agressiont csak zerg ellen tudok tanusitani, mert csak neki nincs ugyanúgy semmije mint nekem Ha nem allin-t csinálok akkor kb semmi sincs amivel lehetne bármilyen dmg-t osztani, mert kifalaznak és tossnál egy zealot a falban, vagy terrannál egy hellion széttépi a lingeket. Terranoktól ujabban egyenesen félek. A marinetankhelion egyszerűen valami baromi jó armykompozició. Azt szeretem legjobban, hogy ha már felduzzasztotta 4-5 fölé a tankszámot, majd beálltja falak mögé valami jó kis helyre, akkor én Hive tech nélkül már csak nagyon rossz fightokat tudok csinálni. A vipereket meg megint lehet külön microzni, miközben ő vigan makrózik, mert a tankok bevannak állitva aztán majd' lőnek, szépen expel mint állat és aztá gg Bár lehet ezek a problémák jobb játékosoknak viccesnek hatnak, és majd ha jobb leszek kinövöm én is de most ez nem fair
-
joysefke
veterán
válasz santhab00 #49265 üzenetére
Erről PIG-nek van egy nagyon jó YT-videoja: https://www.youtube.com/watch?v=_Q4U56OaKGs
-
Formaster
addikt
válasz santhab00 #49265 üzenetére
Mint tudod nem vagyok pro player, nincs időm sajnos, de évek tapasztalatából lenne pár meglátásom.
ZvZ: érdemes egyből 1 dronet küldeni, így odaér azelőtt h leraknád az expet. Ha korai poolt nyom, nem expet raksz hanem pool first, így egy 15-16 poollal foghatod a 13/14 poolt, persze kell 1 kis mikro. Vagy mész scout nélkül 16 pool firstre, de ha ő expel nyitott és nem tudsz kárt okozni eco hárányod lesz.
ZvT: itt az első/második spawnolt dronet érdemes elküldeni, plusz a lord mindig alap minden matchupban, lehet h bezár mire odaérsz. Ha 3raxot látsz ne dronozd fel az exped túlzottan, készülj egy komoly MM attackra, 4 rax esetén valszeg mass reaper lesz, kell mass ling és folyamatos queen gyártás. Ha a barackot factory követi, és a barackon reactort látsz valszeg mech opening lesz, de lehet h mech into bio, ez majd eldől, illetve ha a factoryt techlab és starport követi, akkor biztos, hogy banshee lesz, kis eséllyel esetleg BC követi, ezt érdemes scoutolni pár percre rá. Van még egy veszélyes terran opening az a 16 (sixteen) marine drop. Ha 3 raxot látsz és nem támad egyből, de készül a techlabos factory meg a starport, akkor egy komoly dropnak leszel kis gazdája tankkal, MMM-el. Ling-roach-ravagerrel fogható, de izzasztó.
ZvP: többnyire elég a lord scout, de érdemes itt is dronescoutolni, hátha proxy van. A további lordokat érdemes a közeli high groundokra küldeni, hátha "csak" egy proxy stargate lesz. Ha 2 gate nyitás van, akkor valszeg lesz Adept harass, ami általaban airbe megy át, oracle vagy phoenix harassal folytatva, senki nem tudja miben bontakozik ki, mehet tovább airre, vagy gate unitokra. Ha cybercore-t chrono boostolja és fejleszt benne, illetve további gateket rak, akkor komoly rush lesz, érdemes figyelni, hogy lesz-e hozzá twilight vagy robora megy, ennek fejében kell alakítani, hogy kell-e bane, vagy milyen arányban legyen a ling-roach és mielőbbi hydra tech. A DT-re nagyon figyelni kell, láttam már 4:15-4:30 körüli DT droppot tosstól, nagyon kellemetlen tud lenni.
De őszintén szólva kezd elegem lenni, hogy zergként ennyi mindenre kell készülni, miközben a zergnek szinte semmilyen értelmes harass lehetősége nincs, majdnem 100%-ban defense fajt csináltak belőle. Nem fogok sírni, de nincs mégegy faj ami ennyire counter érzékeny és ennyi féle képpen meg lehet bénítani. A unitok gyengék, alig van pár armored egység, anti airről nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
santhab00
tag
Sziasztok. Szeretném bőviteni meglehetősen szűk scout tudásom. Gyakorlag bármilyen tipp/tanács/jótudni/bármi jöhet. Népszerűbb buildek, timingok árulkodó jeleire lennék kiváncsi. Mivel a többi race-el még nem játszottam olyan sokat, igy nincs olyan nagy rálátásom. Persze az is megoldás ugye, ha overlorddal folyton körözök az enemynél, de amikor már látom hogy repül ki a banshee akkor általában már késő.
Üdv!
Szerk.: Illetve akár időpontoktra néhány fontosabb dolgot nézve, pl 2 percnél jön ki lleghamarabb a reaper, 3:30 körül érdemes spore-t rakni ha várható oracle stbstb.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz santhab00 #49258 üzenetére
ZvT-ben a mutát hanyagolnám, inkább HidraLurkerLing + Viper. ZvP kifejezetten counter érzékeny, nagyjából a P diktál, neked azon kell túljárnod, amit ő csinál, illetve időben észlelni. Ha gondolod nyomhatunk pár team gamet, ott is sokat lehet fejlődni. PeekaBoo#21355
-
santhab00
tag
válasz Formaster #49257 üzenetére
Köszi, megfogadom a tanácsod. Elkezdek fókuszálni a makróra. Akkor ZvZ-ben a már említett dolgot művelném, illetve annak majd következő lépcsőit (lingbane pressure mögött makró, és roach transition), és akkor ZvT meg ZvP-ben rámegyek a makróra, LingBaneMuta és LingBaneHydra társaságában.
-
Formaster
addikt
válasz santhab00 #49256 üzenetére
Én azt tanácsolnám, hogy most feküdj rá a makróra és ne diába, az hatalmas széllel szemben vizelés lesz Ha most megtanulsz makrózni pikk pakk meglesz a dia, de kit is érdekel milyen plecsni van a neved mellett. Csak téged
Ez a pár taktika már jó valamire, de terrán ellen nekem van jó 2 base ravager/ling pushom is, ami normális mapokon 3.45-4.00 körül ott van, nem allin és ha nagyon ügyes addigra kész van 1 tank, de expelni nem fog tudni. Ha CC first-el nyitott, akkor instant win, vagy hatalmas előny a számodra. Toss ellen inkább counterelős gameket javaslok, de ott is nyerő a ravager/ling push, viszont nagyon gyors hydra follow kell, mert 50/50 hogy airre megy, akkor ravagerrel max picit tartod fel a voidokat, amíg kiérkeznek a hidrák.
Zerg ellen jó az elképzelésed, dominálnod kell (mint minden vs-ben), de mindig törekedni arra, hogy legalább egy picit jobb gazdaságod legyen és valahogy hátrányba verd, illetve túljárj az eszén, majd a meglepetés erejével countereld. Legalább ennyire fontos a micro egy ling/bane tükör meccs esetében.
-
santhab00
tag
válasz joysefke #49255 üzenetére
Alapvetően szerintem elég jól managelem a hosszabb gameket (persze ez semmi, ez csak egy plat1 szintet jelent egyelőre). Annyi hogy mostanában jött rám ez az agresszív játék, mert alapvetően defenzív voltam szerintem, de aztán PiG felvilágosított az agresszív játékról és rákaptam. Szóval a zvz egyelőre PiG első fázisában játszódik, azaz lingbane all-inezek (ha 3 basenél többem van akkor nem sikerült az all-in és hátrányban vagyok, ezért utána gyorsan jön a GG), toss ellen szintén egy ling-es allin-t gyakorlok, ami 2 base-el megy és elég jól műküdik eddig szóval nagy következtetéseket nem vonnék le,de ugye ez se megy 2-3 base fölé. Terran ellen meg most ez a Ravager pusht gyakorolgattam, ami ugye 1 base-s.
De egyébként köszönöm a tippeket, habár már jó ideje játszok, ez a játék inkább játszogatás volt a tanulás miatt, és megint az lesz mire bemelegedek a nyaralásból kilábalva az egyetem miatt szeptembertől. A
Szóval addig próbálok valamit alkotni.De egyébként tényleg köszönöm a hozzászólásod, mert bőven-bőven kellene gyakorolnom makrózni. Mert ha feljutok Diába szerintem már nem lehet, és nem is szeretnék rendes makró nélkül játszani, csak cheesre hagyatkozva. Például sokszor előfordul, hogy bankolom a mineralt de még így is nyerek, mert annyira jól sikerül a all-in hogy megengedhetem, ezt már fentebbi ligákban nem biztos hogy megtehetem.
-
joysefke
veterán
válasz santhab00 #49249 üzenetére
Manapság meg nem is jutok 3 base fölé nagyon, mert nagyon agresszívre vettem a figurát.
Könnyen lehet azért alakult így, mert az általad jelenleg használt makro-mechanika (makro == bányászat és termelés) elkezd két bázis felett szétesni, egyre több az egység, a történés amire figyelni kéne, neked meg a hadsereged managelése és derítés helyett egyre több idődet veszi el az állandó queen inject és egyre kevesebb időd marad a növekvő seregedre. ==> összeomlik a makród és tulajdonképpen már a döntő csata előtt kikaptál egy olyan játékostól aki semmi másban nem jobb, csak abban, hogy nem hagyja a makrót kicsúszni a kezei közül, ezáltal nagyobb serege van. Feltéve, hogy nem ütöd ki egy 2 base all in-nel, miközben ő éppen a harmadik bázisát foglalná el...
A fent leírt inject módszer ezzel szemben jól skálázódik a bázisok számával, négy bázist injectálni sem több idő és odafigyelés vele mint kettőt.
Ez az egyik, a másik pedig, hogy zerggel az injectálást / termelést nem ad-hoc (össze vissza) kell végezni, hanem ciklusokba rendezve, játék elejétől a végéig és csak a legnyomósabb körülmények esetén (döntő csata, beérkező dropp vagy overlord vesztés miatti supply block) késleltetve az aktuális makro ciklust.
Egy makro ciklus így néz ki:
1,
inject-inject-inject... ahány bázis van
2,
lárvából egységek-egységek-egységek, amennyi pénzed van mínusz az overlordok ára
3,
lárvából overlord-overlord, amennyi kell, hogy a következő ciklusra ne blokkolódj...egy ciklus lefut összesen injectálással együtt 3-4-5 mp alatt
A következő ciklus akkor esedékes amikor kikel a lárva és ezáltal újra injectálható lesz a hatchery illetve a kikelt lárvák miatt újra költhető lesz a pénz. Ez kb 30mp-t jelent két ciklus között.
Tehát harminc másodpercenként 3-4-5 mp-t kell eltöltened a makro-ciklussal (amikor már jól megy) a maradék 25mp-t pedig töltheted mással. A queen injectet a ciklus részeként kell kezelned/megtanulnod. A ciklusnak olyan jól kell mennie, hogy nyomás alatt sem hagysz ki.
Ezt az egészet egyszerű leírni, de begyakorolni több száz játék lesz, viszont az első pár nap után már érezni
fogod a hatását. Ha sok pénzed halmozódik fel (nyilván mert túl sok ciklus marad ki, késik) akkor nem szégyen lerakni 1-1 makro-hatcherit.. -
nagyúr
válasz santhab00 #49253 üzenetére
Deeeee.
Igen, alapstratégia valóban.
De mint minden fajt, a terrant is muszály folyamatosan deriteni....
Mert a muta thor/liberátor ellen kb. semmit se ér, ha a terran kicsit is ügyes.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
nagyúr
válasz santhab00 #49251 üzenetére
Sőt, ha supplyblockba teszed, ami unit folyamatban van, az is ki fog már jönni.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
santhab00
tag
válasz joysefke #49243 üzenetére
Fúú, köszönöm a részletes választ. Adok neki majd egy esélyt, bár már egész jól hozzászoktam a billentyűs váltogatáshoz. Manapság meg nem is jutok 3 base fölé nagyon, mert nagyon agresszívre vettem a figurát.
Lenne egy kérdésem. Ha a terran factoryban épp csinálja a tankot (vagy olyan unitot amihez kell a tech lab) és eközben én mondjuk lesnipeolom a tech lab-et akkor megszakad a tank ? (ZVT ravager push miatt kérdezem)
-
-
nagyúr
válasz joysefke #49245 üzenetére
Én pár gyorsgombot használok, gyakorlatilag csak az épületeimet teszem fel gyorsgombra.
gyakorláó 2v2 délután ? stukov#2845.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
joysefke
veterán
válasz jokeph #49244 üzenetére
Butaság:
Amit leírtam egy hatékony és nagyon könnyen megvalósítható, kivitelezhető játékmechanika. Ha zerggel vagy, akkor ennek a használata rövid gyakorlás után drasztikusan növeli a játékerődet ahhoz képest, mintha nekiálnál ad-hoc queen injectálni. Mindezt úgy, hogy megkímél egy csomó frusztrációtól:
Nem kell egyenként managelned a bázisaidat és a queenjeidet, nincs sokáig távol a kamera a seregedtől/történésektől, ezért nem kell (annyira) tartanod attól, hogy míg te queen-injectálsz mészárolják le a seregedet.
Én sem vagyok jó játékos, zerggel ez az egyetlen trükk amit használok és ennek a módszernek közsönhetően a makróm soha nem az injecteken/lárvahiányon csúszik el...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz joysefke #49243 üzenetére
Atya-gatya...
Na ez az a szint, amit az életbe el nem fogok sajátitani, mert ha ennyit kell vacakolnom, akkor elvész a fun.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
joysefke
veterán
válasz santhab00 #49217 üzenetére
Sziasztok. Arra lennék kíváncsi hogy hogy csináljátok zerggel 4 bázis felett az inject-et?
Alapvetően camera hotkeyeket használok külön-külön minden bázisra, és ez jól is megy 4 bázisig mert az F4-et még elérem, viszont az F5-t nem érem el anélkül hogy levenném a kezemet az "alapállás"-ról ami nagyjából azt takarja hogy gyűrűsujj az 1-esen (hatcheryket kijelöli), középső ujj 2-es és "s" között mozog, egyik a main army, a másik meg ugye larvat jelöli ki, mutató ujjal pedig kiválasztom hogy mit akarok gyártani, vagy fejleszteni.Alapértelmezésben a backspace billentyű vált a bázisaid között, úgy, hogy a bázist a kép középre igazítja.
Nem vagyok egy jó játékos, de a queen injectjeim bőven jók és gyorsak anélkül, hogy sok figyelmet vagy multitaskingot igényelne a módszerem.
A Setup:
A bázisváltó billentyűt (BACKSPACE) ráprogramoztam az egeremre a TAB, SHIFT+TAB mellett (ami az egér görgőre van programozva egérgörgetés helyett) ez az egyetlen dolog amit az egérre raktam. Így hüvelykujjal tudok a bázisok között váltani, anélkül, hogy a kezemnek el kéne hagynia az alapállást.Minden bázisom mellett van egy queen, ezek egyetlen hotkeyen vannak.
Így csinálom:
Tegyük fel, hogy csata előtt vagy egyéb helyzetben vagy, ahol nem lehet szarozni és a bázison időzni, tehát kell a sebesség:1,
Kiválasztod az inject-queenjeidet a hotkey-jel amire raktad őket (minden inject-queen egyetlen hotkeyen van).2,
Az egér hüvejkujj által vezérelt programozható gombját lenyomva kiadod a bázisváltás parancsot (BACKSPACE) a kamera pedig az első bázisodra ugrik, anélkül, hogy a kijelölések (az inject-queenek vannak kijelölve) megváltoznának.3,
Injectálod a hatchery-t -> automatikusan a hatcehry mellett álló queen fog injectálni*4,
Majd bázist váltasz a hüvelykujjaddal (BACKSPACE parancs), injectálsz és így tovább5,
Amikor az incejtálásokkal kész vagy, visszaugrasz a seregedhez az sereg hotkeyét kétszer lenyomvaEgyetlen buktatója van a dolognak:
Az injectálásra kiválasztott hatchery-t az inject-queenjeid csoportjából mindig az a queen próbálja injectálni, ami legközelebb van az adott hatchery-hez. Ha véletlenül olyan hatchery-t akarsz injectálni ami mellett nem áll kellő energiával rendelkező queen, akkor a queenek vándorlásba kezdenek. Erre nagyon oda kell figyelni.Ettől eltekintve a leírtnál nincsen gyorsabb inject módszer.
Ha nem programozható az egered, akkor a bázisváltást a BACKSAPACE billentyűről érdemes átrakni a SPACE-re (ezzel elveszik a jump-to-last-action hotkey)
Ha a queenjeid elkezdenek vándolrolni, akkor a queen groupon kiadod a stop parancsot. Ezt mondjuk minden inject -kör legvégén érdemes megtenni, biztos ami biztos.
Itt egy GM játékos mutatja be, ő billentyűzetről vált a bázisok között, de a módszer ugyanaz:
https://www.youtube.com/watch?v=2rFGzYEynaQ[ Szerkesztve ]
-
Apollyon
Korrektor
válasz Hardstyler01 #49236 üzenetére
Hamar ki lehet esni a gyakorlatból egyébként...
Szerintem amúgy nem változott semmi a kampányban, maximum maga a játék UI-ja (töltőképernyő, ilyenek). De a játékmenet, egységek stb. ahhoz nem nyúlhattak, mert akkor hazavágják a játékot.
Másrészt, akik megcsinálják az összes achi-t brutalon, azok se ma kezdték, meg nem először csinálják végig.Persze egy pro player biztos megoldaná elsőre is, de azok meg napi 8 órát csak a starcraftot nyomják. Nekem is volt olyan, hogy 1 küldit nem tudtam megcsinálni még hardon sem, de túl is bonyolítottam. Aztán megoldottam lazán és brutalon is sikerült.) Az amivel te szenvedsz még nekem is kell brutalon, szóval majd ha lesz időm játszani, akkor majd leírom én is ha megoldottam.)
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Gery9112
őstag
válasz Hardstyler01 #49236 üzenetére
Elvileg igen, szerintem túlontúl nagy macera lenne mert hazavágná a kampányt. Aztán lehet tévedek. A Company of Heroes 2-ben volt még anno, hogy a multibalanszot átvitték a kampányba is és az egyik pályát így kb lehetetlen volt megcsinálni. 3 hónapig kellett várni míg visszaállították. A Blizz ilyet nem néz be...szerintem.
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
Apollyon
Korrektor
válasz Hardstyler01 #49234 üzenetére
A balance érintené a kampányt is?
Mert akkor nem sok mindenben, ugyanis pl. a Raven még mindig a jó öreg seeker missile-lal nyomul.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Hardstyler01
tag
válasz Apollyon #49233 üzenetére
Igen azt a 12 ezer körüli killt néztem csak az még a hőskorszakból van... Azóta rengeteg ballansz stb volt, akkor nekem is sikerült végigvinnem de az a taktika nem válik be... Gery9112 Igen gatway es taktika megy de amikor nidiusok jönnek meg közbe hibrid destroyerek onantól most már bukom szinte mindig
[ Szerkesztve ]
"A létező legnagyobb ámítás az ember saját véleménye!" - Leonardo da Vinci
-
Apollyon
Korrektor
válasz Hardstyler01 #49231 üzenetére
Néztél youtube-on végigjátszásokat? Liquipedia-n is van.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Gery9112
őstag
válasz Hardstyler01 #49231 üzenetére
Félig meddig akkor meg is válaszoltad a kérdésed. Amúgy az a pálya valóban nagyon nehéz, nekem ami anno bevált az az, hogy ha jól emlékszem 3 helyről tudnak támadni és elbarikádozom az utat gateway-ekkel. mögéjük pedig cannonspam.
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
Hardstyler01
tag
Kérlek ajánljatok valami hatásos stratégiát a Wings Of Liberty In Utter Darkness Brutal mission hiányzik csak hogy meglegyen az all brutal mission, de egyszerűen ez az egy pálya ledarál.... Mondjuk amilyen szinten tartok a billentyűparancsok használatával csoda hogy eddig eljutottam
"A létező legnagyobb ámítás az ember saját véleménye!" - Leonardo da Vinci
-
Gery9112
őstag
válasz jokeph #49228 üzenetére
Na igen ehhez kéne egy jó partner (pl. jöhetnél is akár társulni. ) de Stukovként a propagation vagy mi, amikor egy "valami" jön a bázisod felé és ha nem nyírod ki azonnal akkor sokszorosítja magát az egységeidből. Na most eléggé unfairnek érzem amikor van vagy 100 zombi egységem és mivel alacsony a sebzésük, ezért ez a cucc azonnal átalakítja őket és máris bukom a teljes meccset, amin 20 perce dolgoztam. Az ilyen mutation-öket alapjáraton kerülöm.
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
nagyúr
válasz Apollyon #49226 üzenetére
Nagyon szeretem a COOP-ot, kiváncsi vagyok az újra, jöhetne új Commander is.
Sajna nem volt időm vele foglalkozni, a Linux nekem nagyon idegen, kb. full kinai a mit hogyan miért kell benne csinálni, ez meg + törődés ráimádni, de mennie kell, találtam róla sok infót.
Kampányból is jöhetne egy új adag, mindig is birtam.
(#49227) Gery9112:
Jó pár mutation egyáltalán nem nehéz, cak jól kell hozzá Commandert választani, viszont van jó pár olyan, hogy kb. lövésem nem volt róla miként lehetne megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
Gery9112
őstag
válasz Apollyon #49226 üzenetére
A mutation-ok nem rosszak bár vannak olyanok, amiknek nem állok neki (legalábbis én). Pl. ezen a héten 1 nehezítés van a "szerencsekerék" na most itt simán kaphatsz bármikor olyan mutation-t, ami azonnal nulláz téged és szinte semmit se tehetsz ellene.
Az esetek többségében azonban valóban nem rossz, kellemes kis nehezítést ad.
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
Apollyon
Korrektor
válasz jokeph #49221 üzenetére
Igen, természetesen az Overmindra gondoltam, sorry
Ja most nagyon nyomják a coop-okat. Emiatt nem is lesz több kampány, ami nem jó. De gondolom ti már annyira expertek vagytok ebben is, hogy már a mutation is kevés nektek
Sose voltam oda ezekért, de most rákattantam az achikra. Wings Of liberty-t eddig casualon nyomtam végig, most brutalon tolom. Van egy marginális különbség De faxa, mert megadja a Normal meg a Hardos achikat is.))))
Nova megvan már egy ideje de odáig nem jutottam el. A LOTV-t elkezdtem, de olyan szörnyen unalmas, hogy inkább visszatértem a WoL-hezSzóval látván itt a forgalmat ne nagyon spoilerezzetek plz
Btw, kipróbáltad már hogy megy linuxon az sc2? Elindul egyáltalán?
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Gery9112
őstag
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
Gery9112
őstag
válasz Apollyon #49220 üzenetére
Egy picit tényleg.
Sajnos nekem multizni nem nagyon van időm mostanában pedig mindig tervezem, hogy visszatérek hozzá. Így marad a COOP.
A multihoz nagyon le kéne ülnöm, hogy újra formában legyek de azért hiányzik.
Announcerben én Totalbiscuit-et vettem meg anno, nem biztos, hogy a legjobb announcer de ha máshogy nem, hát így "támogattam" a munkásságát.
[ Szerkesztve ]
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
nagyúr
válasz Apollyon #49220 üzenetére
de csak egy picit...
Mer mindenki nyomja, nincs idő irogatni.
Én csak commandert vettem, a többi cuccot, pl. skint azt achi-ban kaptam, nyertem.
Zagarához pl, szép tüskés skint nyertem igy.
SC1: Mármint nem az Overmind-ra gondoltál ?
Mastemind nem rémlik, azon kivül hogy egy jó kis agytornáztatós játék volt anno Videoton TV Computerre a 80-as évek végén.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
Apollyon
Korrektor
Kicsit halott a topik...
Szoktatok ingame content-et venni? Commander ok, az elég fun, de pl. skint, vagy ilyeneket? A toss-os purifier skin elég jó, de én terranos vagyok.
Esetleg announcert? Nekem most muszáj volt, néha zergezek, és a Zagara-s announcertől hülyét kapok, kb. ez tartott vissza a legjobban a fajtól. SC1-es Mastermind hangot még mindig visszasírom.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
föccer
nagyúr
válasz santhab00 #49217 üzenetére
Van olyan bill parancs, hogy next base. Én ezt anno a tab-ra tettem. 0-án az összes queen, így tab, 0, b, katt, tab, 0, b, katt, tab, 0, b, katt...
B-re bolt téve az inject. 5 base 2-3 sec alatt megvan, ha már kellően begyakoroltat.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
santhab00
tag
Sziasztok. Arra lennék kíváncsi hogy hogy csináljátok zerggel 4 bázis felett az inject-et?
Alapvetően camera hotkeyeket használok külön-külön minden bázisra, és ez jól is megy 4 bázisig mert az F4-et még elérem, viszont az F5-t nem érem el anélkül hogy levenném a kezemet az "alapállás"-ról ami nagyjából azt takarja hogy gyűrűsujj az 1-esen (hatcheryket kijelöli), középső ujj 2-es és "s" között mozog, egyik a main army, a másik meg ugye larvat jelöli ki, mutató ujjal pedig kiválasztom hogy mit akarok gyártani, vagy fejleszteni.
Próbáljam csak simán gyakorolni, hogy rendesen megnyomom az F5-t majd gyorsan vissza az alapba, és egy idő után gyorsan fog menni? Mert alapvetően most is ez a gondom vele, hogy mire megtalálom az F5, majd ott injectelek egyet a queen-el, majd mire visszatalálok az alapállásba hogy megint elkezdhessek gyártani egységeket az egész nehézkesen megy. -
-
kovsol
titán
Utóbbi időben nem tudom a játékot 64 bites módban futtatni. Azonnal kifagy. 32 bites módban meg működik.
Drivereket hónapok óta nem cseréltem a gépen, az nem lehet a gond. Másnál nem produkál ilyent? Nem lehet valamelyik javítással jött valami bug?May the Force be with you!
-
nagyúr
válasz jokeph #49208 üzenetére
Ubuntu sikeresen feltéve, a többi meg majd elválik.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
nagyúr
válasz Gery9112 #49206 üzenetére
Köszönöm.
Ezt ki kell próbáljam, már készül a ropogós Ubuntu installer, 16.04.4.
(#49207) Apollyon:
Mindenképp kipróbálom, péntek-szombat rá lesz szánva.
Kiváncsi vagyok rá nagyon, VGA-ból Radeonom van (RX550 4 GB).
Azt hiszem mehetek majd a linuxos totyikba, az életbe nem használtam leszámitva egy próba erejéig 100 évvel ezelőtt egy UHU 1.2-őt.
[ Szerkesztve ]
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
Apollyon
Korrektor
válasz jokeph #49205 üzenetére
Személy szerint a windowst kizárólag játékra használom, viszont nagy részt linuxon mozgolódok több gépen is.
Az a helyzet, hogy nem igazán szívatnám magam linuxon Wine-nal, sem playonlinux-szal, mert ha sikerül is összehozni a működését SC2-nek linuxon, akkor is csak gyengébb teljesítménnyel menne, mivel valamilyen szinten a Wine windowst emulál (bár ez vitatott), de a lényeg hogy a nem natívan futtatott dolgokkal ez a helyzet.
Sőt, igazából a natív alkalmazások sem feltétlenül mennek ugyanúgy, mint winen, mivel a VGA gyártók nem igazán erőltetik a drivereket linuxra. Van linuxra is egyébként nvidia driver, de nem a legújabb, és ha működik is, szinte biztos hogy adott játék érezhetően kevesebb FPS-t produkál, mint Winen.
Ha megpróbálod, kíváncsi leszek azért az eredményre.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Gery9112
őstag
válasz jokeph #49205 üzenetére
Szia!
A támogatott OS-ek a Windows és a Mac OS. Viszont! van egy kiskapu, az Ubuntuhoz leszedhető a wine nevű kiterjesztés (?), amely lehetővé teszi a Windows alkalmazások direkt módon való futtatását.
[ Szerkesztve ]
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
nagyúr
Üdv Mindenkinek !
Az SC2 futtatható Linux, Ubuntu alól ?
A ha igen, akkor miként ?
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
bmark90
csendes újonc
én diamond vagyok 1v1be meg teamba is hun1 szobába szoktam lenni
-
föccer
nagyúr
Mennyit érhet most egy 3 kötetes CE box? Hibátlan állapotban, de bontottan. A kódok felhasználva a saját accounton, így az nyiván nem regisztrálható másik accon.
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- E-roller topik
- Asszociációs játék. :)
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- Nők, nőügyek (18+)
- DUNE médialejátszók topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- Pioneer DDJ-FLX10 (35 hónap garancia, makulátlan állapot)
- GAMER/UTÓMUNKA PC/GTX1080/i7.7820X/64GB.RAM/1TB.HDD/512GB.SSD+256GB.SSD
- Xiaomi 12T 8/128GB // Újszerű // ÁFÁS Számla+Garancia//
- Samsung Galaxy S23+ 8/256GB // ÚJ // ÁFÁS Számla+Garancia//
- Samsung Galaxy S23 128GB és 256GB // ÚJ // ÁFÁS Számla+Garancia //
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest