Hirdetés
-
IT café
A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
joysefke
veterán
Brutál jó volt a döntő Bo7 sorozata, mindenképpen érdemes megnézni.
A csapatmeccsek között is volt pár jó, abszolút minor spoiler, ezért beírom ide, hogy volt egy darab Serral vs Maru meccs is, azt is mindenképpen érdemes megnézni!!
Spoiler mentes link:
https://www.sc2links.com/tournament/?match=557[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
A mai GSL vs the World meccsek mind nagyon jók voltak, érdemes megnézni őket.
Spoiler mentes link:
https://www.sc2links.com/tournament/?match=557 -
joysefke
veterán
válasz Formaster #49277 üzenetére
Egy komolyabb toss nerf kellene, vagy ahogy stuki mondja, a hydrát nem kötném lairhez, vagy a lair árát kéne burtálisan csökkenteni. Ehhez hasonló nagy változás volt már, például kiszedték a mothership coret és lett helyette shield battery. Szerintem a 100 gáz irreálisan drága a Lair-re, hisz a lord speed is korán kellene, az is 100 gáz, meg a ling speed is ennyi. Kapásból elment 300 gáz és még nem csináltál Tier 2-es unitot.
Szvsz a tossnak nem nerf kéne, hanem át kéne dolgozni az egész fajt. Főleg PvP szánalmas: földön nincsen semmi, ami értelmesen lő levegőbe, tehát ha valaki void rayre megy és nem sikerül blink stalkerekkel a legelején megfogni, akkor vagy GG vagy air-race. Brood warban ez nem így volt, ott a sereg gerince a dragoon nagyon jól lőtt levegőbe és sokáig versenyképes tudott maradni. mondjuk ott nem volt void ray.
A legjobban annak örülnék, ha a adnának valami értelmes ground anti airt a tossnak, olyat ami különösebb miko nélkül megállja a helyét fél tucat void vagy ugyanennyi carrier ellen, illetve a GW unitok kevésbé törékenyek legyenek. itt nem azt várom, hogy frontálisan neki lehessen menni egy stim marine+tank vagy hydra+lurker kombónak, de azért jobban helyt álljanak mint jelenleg.
Cserébe csökkenteni kéne a splash dmg-t (colossus!!!) hogy ne deatball vs deathball csaták legyenek, hanem deffenders advantage meg pozícióharc.
-
joysefke
veterán
válasz santhab00 #49275 üzenetére
Vagy tényleg valami tier1-es antiair
A queen ami ellen a T3 archont kivéve semminek nincsen bónusz sebzése, 8-as lőtávja van, nem kerül lárvába, nem kerül gázba, tudja a társait gyógyítani, és ez eddig semmi, mert most jön a legjobb: akkor is gyártod, ha nem kell semmi ellen védekezni, mert egyéb szerepet is betölt (tehát 3-4-5 queent kihozni egy makro-játékban nem plusz költség) nem elég jó?
Vagy mondjuk a T2 hydra aminek alig több mint 2x akkora a DPS-e mint a stalkeré, úgy hogy még picit olcsóbb is?
-
joysefke
veterán
válasz Formaster #49271 üzenetére
Én annyit mondtam, hogy a:
a T1-T2 GW unitok mid game-ben már porcelánból vannak és csak ágyútöltelékként funkcionálnak...És ez így is van, face-to-face egy nagyobb csatában ahol nem tudsz minden egyes egységet mikrózni mind azonos árban, mind azonos supliban megesz egy zela, stalker, adept sereget mind a stim+marin/marauder (akár medivac nélkül) illetve egy hydra roach kombó is. A toss területre ható sebzés nélkül mid-game nem tud megmoccanni.
Ugyanis elég ha bedroppol 6-8 chargelotot (én inkább freelotnak nevezném, mert ahhoz képest milyen pusztító ingyen van) mondjuk 2 base-re már meg is bénított
Pontosan ugyanez vonatkozik a marin/medivac-re is, azzal a különbséggel, hogy a marinokat el is lehet vinni és megmaradnak.
A blink stalkert szintén elég op, kis mikróval hátra lehet blinkelni a sérült unitokat, majd ha az egész seregről lekerült a páncél csak hazateleportálsz.
Blink stalkerből egy tucatnál többet nem nagyon irányítasz effektíven főleg nem egy átlagos játékos. Én nem 6-8 egység kimaxolt mikrójáról beszéltem, hanem hogy egy egység egy tényleges harcban (sok egység vs sok egység) mennyire állja meg a helyét. A stalker ágyútöltelék ami kb annyira való, hogy elhessegesse a vikingeket, corruptorokat (ez mondjuk nem nagyon megy neki) és a brood lordok alá tudjon blinkelni meg felfogjon pár lövést mielőtt megdöglik. Hasonlítsd össze a SC2 stalkerét a brood war dragoon-jával. Ég és föld a különbség. A Tier 1.5 dragoon a sereg gerince volt protoss és terrán ellen is, illetve zerg ellen is fontos szerepe volt.
Ott a deathball, aminek a velőjét T2 unitok adják ki, 2-3 templarral és colossussal megsépelve olvasztja a zerget, amihez egy nagyon jó unit kompozíció és tökéletes sorround attack kell, hogy bedolgozd.
A templar és a colossus is T3... Egyébként utálom a colossus deathballt. Arról szól, hogy összegyűjtesz pár ultra törékeny egységet amelyek egész jól sebeznek területre és próbálod minél jobban körülvenni őket ágyútöltelékkel, hogy az ellenfél ne tudja őket lefókuszálni. Természetesen mindennek, még nagyanyám kutyájának is bónuszsebzése van ellenük. Az én gyenge szintemen természetesen nyerő dolog a colo-death ball, de ocsmány játékstílust propagál az biztos.
Aztán az air bizony még GM szinten is kihívás zerggel. Folyamatosan felbukkan GM streamen a probléma, hogy egy master leveles a-move-os carrier-templar-freelot kompozíció ellen mennyit szív a GM player, elég nagy bukási ráta mellett.
Meg ne sajnáljam.
A terran szuperfegyvere többek között a marine+medivac+stimpack, a protossé pedig a late game légi sereg. Ha megnézed, hogy GM szinten mi kell ahhoz, hogy terrán ellen a toss eljusson a late game-ig, akkor nem fogom sajnálni a terránt, miután a toss túlélt N+1 stim marine droppot, amelyből bármelyiket benézte volna akkor GG van mid-game.A zerg szuperfegyvere pedig (többek között) a flexibilis termelés. Ha van gazdaság -és egy jó zergnél van gazdaság- akkor egy army-trade után nagyon gyorsan remaxol azokból az egységekből amelyek éppen a legjobbak, míg a protos kettesével-hármasával gyártja a seregének a high-tech részét, ezért ha vesztett mondjuk 6 colot vagy carriert akkor szépen lehet várni. GW unitok gyorsan jönnek, de annyit is érnek, kivéve HT, ami ugye energia nélkül semmit nem ér, illetve az archon, ami ugye egyből két warp-inbe kerül.
-
joysefke
veterán
válasz santhab00 #49268 üzenetére
Off: Egyébként néha én is lehetetlennek érzem magam zergként. Pont gondolkoztam, hogy gyakorlatilag early agressiont csak zerg ellen tudok tanusitani, mert csak neki nincs ugyanúgy semmije mint nekem
Mindegyik fajnak megvan a maga nagyon OP egysége/mechanikája. A cél az, hogy a saját fajod erősségét kihasználjad, míg az ellenfelet megakadályozod ebben. Tossnak van egy halom cheese taktikája, warpgate-je, cserébe a T1-T2 GW unitok mid game-ben már porcelánból vannak és csak ágyútöltelékként funkcionálnak...
Ha nem allin-t csinálok akkor kb semmi sincs amivel lehetne bármilyen dmg-t osztani, mert kifalaznak és tossnál egy zealot a falban, vagy terrannál egy hellion széttépi a lingeket.
Cserébe a játék elején miután elzavartad a reapert, heliont és megbizonyosodtál róla, hogy nincsen proxy barack vagy gw a bázisod előtt, a földön map-controlod van és 0,5-1 bázissal többet tudsz biztonságosan elfoglalni, mint a (nem-zerg) ellenfél. Képzeld magad a toss helyébe: a harmadik bázisát már csak T2-T3 tech egységekre építve tudja biztonságosan elfoglalni, míg a zerg még T1: queen+ling(+bane) vagy queen+roach+ling(+bane) kombóval is biztonságosan tudja elfoglalni a harmadikat egy makro-gémben.
-------------------
zerggel egy makro-gémben a legfontosabb, hogy minden pillanatban nagyjából tudd, hogy mire számíthatsz: támadni fog az ellen, vagy még kivár. Nem a "unit kompozíció" meg a "countereken" van a lényeg, hanem hogy tudd, a következő 1.5-2 percben lesz-e döntő összecsapás. Ha nem lesz, bátran drónolhatsz, ha lesz és te túl-drónoltad magad, akkor jó eséllyel meghalsz. A másik két fajnál 1-2 max 3 paraszt gyártódik egyszerre, de zerggel lehetőséged van három bázisról egyszerre 18 parasztot gyártani. Ha megteszed és az ellenfél nem torolja meg, 2-3 percen belül olyan sereged lehet, hogy gg, ha az ellenfél éppen egy all-int nyom, te meg feldronolsz akkor vége, mert se pénzed se lárvád nem lesz egységekre...
Azt szeretem legjobban, hogy ha már felduzzasztotta 4-5 fölé a tankszámot, majd beálltja falak mögé valami jó kis helyre, akkor én Hive tech nélkül már csak nagyon rossz fightokat tudok csinálni.
A terran OP egysége a marine és a tank. Ezektől terran a terran.
Ha egy terran kitalálja, hogy ő márpedig két bázison ül és azokat védi, akkor ott senki nem fog bemenni, egy frontális támadás a terran naturál ellen meg öngyilkosság. itt az a dolgod, hogy eggyel több teljesen szaturált bázisod legyen, ennek megfelelően nagyobb termeléssel és mikor a terran kimerészkedik nagyobb és erősebb sereggel. És közben ne halj bele a droppjaiba...A vipereket meg megint lehet külön microzni, miközben ő vigan makrózik, mert a tankok bevannak állitva aztán majd' lőnek, szépen expel mint állat és aztá gg
A terran sereg akkor lesz igazán veszélyes mikor elkészül a stim+combat shield+medivac. Addig neked kéne pályafölényed legyen. Én anno igyekeztem eljutni a BL-okig, azzal vissza lehet venni a pályafölényt.
-
joysefke
veterán
válasz santhab00 #49265 üzenetére
Erről PIG-nek van egy nagyon jó YT-videoja: https://www.youtube.com/watch?v=_Q4U56OaKGs
-
joysefke
veterán
válasz santhab00 #49249 üzenetére
Manapság meg nem is jutok 3 base fölé nagyon, mert nagyon agresszívre vettem a figurát.
Könnyen lehet azért alakult így, mert az általad jelenleg használt makro-mechanika (makro == bányászat és termelés) elkezd két bázis felett szétesni, egyre több az egység, a történés amire figyelni kéne, neked meg a hadsereged managelése és derítés helyett egyre több idődet veszi el az állandó queen inject és egyre kevesebb időd marad a növekvő seregedre. ==> összeomlik a makród és tulajdonképpen már a döntő csata előtt kikaptál egy olyan játékostól aki semmi másban nem jobb, csak abban, hogy nem hagyja a makrót kicsúszni a kezei közül, ezáltal nagyobb serege van. Feltéve, hogy nem ütöd ki egy 2 base all in-nel, miközben ő éppen a harmadik bázisát foglalná el...
A fent leírt inject módszer ezzel szemben jól skálázódik a bázisok számával, négy bázist injectálni sem több idő és odafigyelés vele mint kettőt.
Ez az egyik, a másik pedig, hogy zerggel az injectálást / termelést nem ad-hoc (össze vissza) kell végezni, hanem ciklusokba rendezve, játék elejétől a végéig és csak a legnyomósabb körülmények esetén (döntő csata, beérkező dropp vagy overlord vesztés miatti supply block) késleltetve az aktuális makro ciklust.
Egy makro ciklus így néz ki:
1,
inject-inject-inject... ahány bázis van
2,
lárvából egységek-egységek-egységek, amennyi pénzed van mínusz az overlordok ára
3,
lárvából overlord-overlord, amennyi kell, hogy a következő ciklusra ne blokkolódj...egy ciklus lefut összesen injectálással együtt 3-4-5 mp alatt
A következő ciklus akkor esedékes amikor kikel a lárva és ezáltal újra injectálható lesz a hatchery illetve a kikelt lárvák miatt újra költhető lesz a pénz. Ez kb 30mp-t jelent két ciklus között.
Tehát harminc másodpercenként 3-4-5 mp-t kell eltöltened a makro-ciklussal (amikor már jól megy) a maradék 25mp-t pedig töltheted mással. A queen injectet a ciklus részeként kell kezelned/megtanulnod. A ciklusnak olyan jól kell mennie, hogy nyomás alatt sem hagysz ki.
Ezt az egészet egyszerű leírni, de begyakorolni több száz játék lesz, viszont az első pár nap után már érezni
fogod a hatását. Ha sok pénzed halmozódik fel (nyilván mert túl sok ciklus marad ki, késik) akkor nem szégyen lerakni 1-1 makro-hatcherit.. -
joysefke
veterán
válasz jokeph #49244 üzenetére
Butaság:
Amit leírtam egy hatékony és nagyon könnyen megvalósítható, kivitelezhető játékmechanika. Ha zerggel vagy, akkor ennek a használata rövid gyakorlás után drasztikusan növeli a játékerődet ahhoz képest, mintha nekiálnál ad-hoc queen injectálni. Mindezt úgy, hogy megkímél egy csomó frusztrációtól:
Nem kell egyenként managelned a bázisaidat és a queenjeidet, nincs sokáig távol a kamera a seregedtől/történésektől, ezért nem kell (annyira) tartanod attól, hogy míg te queen-injectálsz mészárolják le a seregedet.
Én sem vagyok jó játékos, zerggel ez az egyetlen trükk amit használok és ennek a módszernek közsönhetően a makróm soha nem az injecteken/lárvahiányon csúszik el...
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz santhab00 #49217 üzenetére
Sziasztok. Arra lennék kíváncsi hogy hogy csináljátok zerggel 4 bázis felett az inject-et?
Alapvetően camera hotkeyeket használok külön-külön minden bázisra, és ez jól is megy 4 bázisig mert az F4-et még elérem, viszont az F5-t nem érem el anélkül hogy levenném a kezemet az "alapállás"-ról ami nagyjából azt takarja hogy gyűrűsujj az 1-esen (hatcheryket kijelöli), középső ujj 2-es és "s" között mozog, egyik a main army, a másik meg ugye larvat jelöli ki, mutató ujjal pedig kiválasztom hogy mit akarok gyártani, vagy fejleszteni.Alapértelmezésben a backspace billentyű vált a bázisaid között, úgy, hogy a bázist a kép középre igazítja.
Nem vagyok egy jó játékos, de a queen injectjeim bőven jók és gyorsak anélkül, hogy sok figyelmet vagy multitaskingot igényelne a módszerem.
A Setup:
A bázisváltó billentyűt (BACKSPACE) ráprogramoztam az egeremre a TAB, SHIFT+TAB mellett (ami az egér görgőre van programozva egérgörgetés helyett) ez az egyetlen dolog amit az egérre raktam. Így hüvelykujjal tudok a bázisok között váltani, anélkül, hogy a kezemnek el kéne hagynia az alapállást.Minden bázisom mellett van egy queen, ezek egyetlen hotkeyen vannak.
Így csinálom:
Tegyük fel, hogy csata előtt vagy egyéb helyzetben vagy, ahol nem lehet szarozni és a bázison időzni, tehát kell a sebesség:1,
Kiválasztod az inject-queenjeidet a hotkey-jel amire raktad őket (minden inject-queen egyetlen hotkeyen van).2,
Az egér hüvejkujj által vezérelt programozható gombját lenyomva kiadod a bázisváltás parancsot (BACKSPACE) a kamera pedig az első bázisodra ugrik, anélkül, hogy a kijelölések (az inject-queenek vannak kijelölve) megváltoznának.3,
Injectálod a hatchery-t -> automatikusan a hatcehry mellett álló queen fog injectálni*4,
Majd bázist váltasz a hüvelykujjaddal (BACKSPACE parancs), injectálsz és így tovább5,
Amikor az incejtálásokkal kész vagy, visszaugrasz a seregedhez az sereg hotkeyét kétszer lenyomvaEgyetlen buktatója van a dolognak:
Az injectálásra kiválasztott hatchery-t az inject-queenjeid csoportjából mindig az a queen próbálja injectálni, ami legközelebb van az adott hatchery-hez. Ha véletlenül olyan hatchery-t akarsz injectálni ami mellett nem áll kellő energiával rendelkező queen, akkor a queenek vándorlásba kezdenek. Erre nagyon oda kell figyelni.Ettől eltekintve a leírtnál nincsen gyorsabb inject módszer.
Ha nem programozható az egered, akkor a bázisváltást a BACKSAPACE billentyűről érdemes átrakni a SPACE-re (ezzel elveszik a jump-to-last-action hotkey)
Ha a queenjeid elkezdenek vándolrolni, akkor a queen groupon kiadod a stop parancsot. Ezt mondjuk minden inject -kör legvégén érdemes megtenni, biztos ami biztos.
Itt egy GM játékos mutatja be, ő billentyűzetről vált a bázisok között, de a módszer ugyanaz:
https://www.youtube.com/watch?v=2rFGzYEynaQ[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Hardstyler01 #49089 üzenetére
Azért, mert ezt a játékban egy beállítással tudod engedélyezni. Szvsz ennek alapértelmezettnek kellene lennie...
-
joysefke
veterán
újra elkezdtem játszogatni. semmi komoly...
2v2-höz lenne valakinek kedve? Konrad#2932
Golde tetején, plat alján vagyok 1v1-ben zerggel.
-
joysefke
veterán
Sziasztok!
rég nem játszottam, a kérdés, hogy most már megy-e értelmesen a 64 bites exe hots-szal? Ha gépfüggő, akkor a gépem az adatlapon...
Thx!
J.[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Nekem az 1v1-el egyszerűen az a bajom, hogy túl sok stressz. Már a HotS is nagyon gyors és millió-egyféleképpen meg tudsz halni benne már az elején, ha nem scoutolsz jól, illetve nem olvasod jól a jeleket, illetve egy meccset egy szempillantás alatt el lehet bukni. Nem figyelsz egy pillanatra mert makrózol, erre a sereged a pályán elolvad (rengeteg területre ható sebzés). Na most platina/master/GM szinten nyilván jók ezekben a képességekben az emberek, de ennél alacsonyabb szinten meg ez még nem mondható el.
Na most ez a Twitch gameplayek szerint az új harasment egységeknek, illetve a még tovább gyorsított játékmenetnek hála még inkább fokozódni fog. Félek, hogy alacsony szinten (az én szintemen) minden játék cheese lesz vagy 2 base (timing) all in.
Asszem egyelőre maradok a WoL/HotS-nál, azokkal is elsősorban 4v4-et játszom, aztán meg majd meglátjuk hogy alakul a LotV. Gondolom lesz bőven alkalmam kipróbálni (spawn) mielőtt megveszem/ha egyáltalán megveszem.
Azt is simán el tudom képzelni, hogy a játékosbázis egy része, akinek az új játékmenet kevésbé tetszik tartósan marad a HotS vagy WoL mellett, anélkül, hogy át akarna térni LotV-ra...
J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
-
joysefke
veterán
És nem elég, hogy szvsz teljesen fölöslegesen csináltak egy 64 bites exe-t (ez mégis mi a francra volt jó?)
még a V3.0 előtti replayek sem működnek, tehát nem fogom tudni a korábbi profi tournamentek replay packjait megnézni...Nagyon mérges vagyok ezért, mert a HotS lassan a végéhez közeledik, abból már nem nagyon lesz komoly verseny (és abból replay pack), a LotV meg egyelőre kurvára nem érdekel.
J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Dreadloord #46436 üzenetére
Ha csak az alapjáték van meg, tudok érdemben multizni?
Tudsz. az alapjáték esetében korkátlanul. Ha HotS-ot akarsz tolni, akkor teamben kell lenned egy olyan játékossal akinek megvan a HotS, így te is tudsz több vs többet játszani HotS-sal.sőtt, ha van ismerősöd akinek semelyik rész sincs meg, akkor ő is tud játszani (a starter editionnal).
üdv
J. -
joysefke
veterán
válasz Mister_X #46432 üzenetére
Durva hogy valaki ennyire követi a protoss sztorit, én rengeteget játszottam SC-tal, az SC1-SCW2 kampányt számtalanszor és a WoL-t is vagy 3x, a HoTS-ot pedig vagy kétszer végigjátszottam, de sosem tudtam ennyire követni a sztorit, csak nagyvonalakban.
Mindig úgy voltam vele, hogy a pályakészítők most is kitaláltak valami ürügyet, hogy lehessen aprítani egy másik frakciót, randalírozni egy bolygón.
J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Az szép...
Nekem 4v4 nagy csatában sok unittal, főleg interceptorokkal vagy ugye régebben swarmhosttal be tud lassúlni a 32 bites verzió is. Igazából sosem szaggatott, hanem mintha egy kicsit lassabb lenne a játék utánna meg begyorsul kicsit (gondolom behozza a lemaradást), az irányítás rovására megy.
Nálam egyértelműen nem a VGA hanem a CPU a szűk keresztmetszet...
J.
-
joysefke
veterán
válasz headhunter86 #46422 üzenetére
Nekem nem fagy. Se nem akad a menü, egyszerűen érezhetően lassabb a 64bites verzió nagy csatában (4v4). Nem értem miért kellett ennek a játéknak 64 bites futtathatót csinálni.
-
joysefke
veterán
Nekem is van FPS a 64 bites kliens használata esetén dropp, de sebaj, mert a menüből vissza lehet rakni 32-bites kliensre, az pedig szépen fut...
J
-
joysefke
veterán
válasz sikalisk #46062 üzenetére
Igen rémlik egy jozsefke nevű játékos, szerintem játszottunk egymással párszor.
"párszor".
Úgy emlékszem elég sokat játszottam a legaktívabb lisk-kel, szóval akkor ezek szerint veled, leginkább 2v2-ben ally ként.egyébként az megvan, hogy szerettem elorozni klánneveket, kreáltam joysefke[lisk] -et is (vagy amilyen szintaktikája éppen volt)
még ilyen nevekre emlékszem, hogy
TM klán, CF-ek közül igen, Attosz-ra, meg Shadow[CF]-re aki mindenféle UMS mappokat tesztelt. mchami, vérbanán, Tohi (ha jól irom), Kölök, Baba...Jaj de rég volt ...
[ Szerkesztve ]
-
-
joysefke
veterán
"Kispályás" starcraftot játszom, leginkább teamben.
Team gémeket, ha lehet, szeretnék magyarokkal játszani és lehetőleg aktív voice chattel (a beépítettet még nem is próbáltam) / teamspekkel.
A kezdő hsz-ben fel van sorolva egy csomó ember, ezek közül van aki aktív még, illetve vannak akik szeretnek nem-árkád team gémeket játszani?
hun-1 re mindig belépek, de ott (hacsak nincs Leone) elég gyakran a néma csönd van, amellett, hogy akár 10-20 ember bent van a csatiban.
A brood war idejében sokkal közösségibbek voltak a csatornák.. (Sixwatcher, KWS, Europe)
J. -
joysefke
veterán
Látatlanban is elhiszem, Naniwa sosem a jó modoráról volt híres.
Csak arra akartam utalni, hogy a gl hf/gg-zés szerintem egy olyan sekélyes dolog, amit persze én is megteszek, de ha valaki elmulasztja, azon sem akadok fenn. Gondolom GM-ben játszott, és valszeg az ő elenfelei sem akadtak ezen fenn. Sőtt, ha belegondolok, GM-ben a játékosok kb fele a "||||||||||||||| nicknév" alatt játszik. Ezeknek gl/hf-ezni kb olyan mintha az utcán egy a fejére zsákot húzó embert kösöntenék nagy hévvel...
Te be szoktál lépni hun-1 be?
J.
-
joysefke
veterán
koszonni, gg-zni nem tudott, mindig pofatlanul lepett le, es nagyon kitarto sem volt, volt olyan party ahol meg illett volna szorakoztatni a nepet, es akar hozhatta is volna, ha kicsit odateszi magat, de inkabb hagyta...
scoutolni cseszett, csak nyomta vakon az oracle-t vegig....ot persze tobbszor is kikemleltek, igy nem volt nagy meglepetes, hogy az oracle-je mire odaert 3phonix fogadta pl...Tehát azért volt "köcsög" mert nem gg-zett, mindig ugyanazt a stratot nyomta és még ki is kapott?
-
joysefke
veterán
válasz #85552128 #46042 üzenetére
Amúgy nem tudom hogy keresztelte át AMD-ről Intelre a CPU-ját, de a programok/játékok biztos nem onnan azonosítják be a CPU márkáját/képességeit, hanem DEV-ID alapján.
Vmware-t használt hozzá, nem csak az applikációt, hanem az egész (guest) oprendszert be tudja ezzel csapni.
-
joysefke
veterán
válasz t72killer #46039 üzenetére
Itt bővebben kifejti a tag:
This isn't really a processor comparison though.
In both tests, I'm using the same exact AMD CPU. For the Intel test, I'm spoofing it to show as an Intel CPU, but really it's the same AMD CPU with the same instruction set, same clockspeed, and same amount of cores (so basically, I'm taking my FX-8350, and renaming it to Intel).
The expected result would show the benchmarks having the same exact numbers (with margin of error) considering the only thing that changed is the CPU name, and not it's processing power. However, the numbers shift pretty significantly and in-favor for the processor with the Intel identification.
The reason this happens is because Intel's C++ compiler unfairly and intentionally runs worse than it needs to on AMD (and other competitors) processors.
It has nothing to really do with Intel having "superior" hardware at all in this situation. It has to do with Intel making software compiled with their compiler run worse on competitor hardware (aka dirty marketing tricks).
A poén az, hogy ez igencsak hihető...
-
joysefke
veterán
Ha mondjuk a Logitech egerem egyik gombjára programozok valamit, pl templar-csoport kiválasztása és utánna egyből a psi storm vagy a force field előválasztása az tiltott?
J.
-
joysefke
veterán
válasz Eyesis #45151 üzenetére
1,
Ha akarod, beállítod, hogy egyből menjen fel a hun-1-re, de tény, hogy jó lenne egy hivatalos blizzardos hungary channel, amibe mindenki egyből belép, de honnan tudná a BLizzard, hogy ki magyar, és mi van, ha valki nem akar ide belépni?
Jó lenne, nagyobb lenne az élet, másrészt pedig akit nem érdekel, az mute-olhatná a csatornát, vagy csak nem foglalkozik a chat résszel.
Ez az automatikus verseny is jó lenne, de per pill csak annyi kell hozzá, hogy csinálsz egyet valami erre szakosodott oldalon, adsz időt a jelentkezésre, és máris indul a saját versenyed.
2,
szép és jó, de más az, hogy valakinek fel kell emelnie a seggét és más az hogy bonyolódik hetente egy autómatikus verseny (nyilván nem vérre menne, hanem pasttime jelleggel)3,
A hülye amcsik miatt van, meg azok miatt, akiket zavar, ha látják, milyen szarok Na meg ugye a nagy játékosok is laddereznek, és bizony nem biztos, hogy örülnének, ha a tuti BO-jukat mindenki simám lenézné.ki be kapcsolható kéne természetesen akár strem lonkel (Bneten keresztüöl megvalósítva)
4,
Rendes közösségi replay megosztás csomo van, nekem a kedvencem a ggtracker.comLásd 2-es pont
-
joysefke
veterán
válasz Ghoosty #45149 üzenetére
Nem a matchmakinget hibáztatom, hanem a szociális aspektus gyengeségét...
-Miért nem hun-1-re dob autómatikusan?
-Miért nincsenek autómatikusan mondjuk heti rendszerességgel lebonyolítot tournamentek a helyi csatornán?
-Miért csak ennyi zérus adatot tartalmat a profil? Miért nem tudja egy jobb játékos a profilján engedélyezni a replay megosztást, így visszanézhetném 1-2 régebbi játékját?
-Miért nincs rendes közösségi replay megosztás integrálva a Bnet-be?
-Miért az a fél tucat Arcade meg egy ideje?
és még folytathatnám tovább..A baj azzal van, hogy a BW-ből kiragadtak egy ultrakompetitív aspektust és aköré építették az egész játékot. A Matchmaking szvsz egy irtózatosan jó dolog, de kell valami ahol leeresztheti az ember gőzt, ahol önbizalmat szívhat magába, hogy hiába úgy ment fel Bnetre, hogy most nem játszok 1v1-et, mégis lenyom 2-3at a végére.
Nekem mikor fáradtam hazamegyek, vacsorázok, általában már nincs kedvem leállni játszani, azt kellene elérjék, hogy közösségért, arcad pályákért, replayekért akkor is felmenjek a szerverre ha éppen nem kompetitív kedvemben érzem magam, mert akkor 1/2-1 óra múlva úgyis nekiállok rendes játékot játszani..
J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz kovsol #45145 üzenetére
Szvsz elbaszták a játék szociális aspektusát:
-régebben a chatre dobott alapértelmezésben a játék, a chatet nem lehetett kikerülni, most meg tökre magányos harcosnak érzem magam, a laddernek rendeltek mindent alá, és ez nem fekszik mindenkinek, a ladderhez kell egy kompetitív beállítottság keverve bizonyítási kényszerrel és jó fusztrávió tűréssel, ami nagyon nincs meg mindenkiben, mostanában bennem sem.Nem csoda, hogy egy csomó ember befusztrálódik aztán hagyják a játékot a csába, mennek LOL-ozni egy kis sikerélményért...
J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Pöttön #45135 üzenetére
http://imbabuilds.com/hots-terran/hots-tvp/
itt menj a bronze/silver friendly részhez és nézd meg a 1 rax FE illetve a 3 rax stim timing buildet. Nyomtasd ki majd nézd meg a replayeket, amelyek hozzá vannak. Gyakorold be valamelyiket rendesen. De úgy hogy tényleg pontosan azt és akkor építsd amikor kell. (mindkét build mindegyik faj ellen működőképes)
Hosszú távon a 1rax FE messzebbre visz, de több csízt is fogsz vele az elején beszopni. (DT oracle etc)
J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Ghoosty #45129 üzenetére
Azt írta, hogy megpróbál minnél gyorsabban kihozni tankot (aztán elmegy vagy 20 tankig), konkrétan erre írtam, hogy hülyeség, mert az. Se támadni se gyors expre nem a legalkalmasabb, beszorul a bázisára aztán azt sem tudja mi van.
Marine+Marauder+Medivac kellene legyen mindenkor a seregének a gerince (legalább midgame-ig), ha szereti a tankot, akkor ehhez lehet keverni tankot persze, de nem a tank fogja megnyerni a játékot, hanem a 3M.
Továbbra is tartom:
-1 bazisról vagy Fast Expanddal 2 bázisról MMM agresszió-Első barack tech labot kapjon, itt indul preferencia szerint a steampack és a combat shields fejlesztés valamilyen sorrendben
-15-16-nál orbital command -> folyamatosan Mule
-Többi barack reactort kapjon.
-Factory csak azért kell, hogy legyen starport, starportra reactor, utánna Medivac gyártás (hotkey)
-Barrackból Marine/Marauder gyártás (hotkey)
-Annyi barrack legyen hogy maradéktalanul elfogyjon a pénz
-Azért egy Engireering bay valamikor kerljön le, és menjen egy kis fejlesztés, de az első attackhoz még nem annyira kritikus
-harmadik bázissal nem bajlódnék, addig vagy kikap, vagy nyer.Támadás előtt 1-1,5 percel leállni mindenféle SCV gyártással, érdemes előre felnyomni kicsit a supply depo mennyiséget, mert miközben a sereget menedzseli nem akar hazamenn 15-20 másodpercenként supply depozni.
irány egyenesen az ellenfél expjére -> stim+attack.
El nem hiszem, hogy ha megvan ez a keret, ne tudja annyira kivitelezni, hogy villámgyorsan ne menjen fel silverbe.
J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Pöttön #45125 üzenetére
Terrannál próbálok a lehető leggyorsabban kihozni Siege tank-okat kb egy 20 at beteszem őket hotkey-re és ha forró a helyzet akkor letámasztom őket, mellette marine-ok fejlesztve majd + medivac-okat és ezt egységlimitig.
Ez hülyeség.
Az SC2 siege tankja nem egyenlő a Brood war mindent elsöprő, mindent két dimenzióssá lapító tankjával. Ott 3-ból két faj ellen tényleg olyasmi volt a taktika, hogy minnél gyorsabban legyen tank (esetleg 1-2 vulture után)..
Terránnal gyakorolj be egy 1 base aggro meg egy fast expand buildet (1 rax FE) aminek a végén marine+marauder+medivac agresszió következik, értelemszerűen a combat shields és a stim ki kell legyen fejlesztve illetve lehetőség szerint a concusion shell is.. Előre mész támadsz, bármiféle ellenséget látsz, azonnal nyomod Steampack hotkey-t, támadás közben meg ugyanúgy gyártod a M/M/M-t.
J.
-
joysefke
veterán
Nah itt a replay:
http://ggtracker.com/matches/5254820tegnap játszottam, gold 1v1. többször beswarmhost-nydusolják a bázisomat...
J.
-
joysefke
veterán
Sziasztok!
van valami magyar myelvű chat csatorna SC2-ben? Ha igen, melyik a legnépesebb?
ugyanez a kérdés német chat csatornára is áll...A BW-os időkben milyen jó is volt a teljes képernyőt kitöltő chat...
J.
-
joysefke
veterán
A mikromat akarom fejleszteni. Custom gaemeben van ehhez jobb eszköz a "Micro Tournament"-nél?
Régebben Brood Warban ha jól emlékszem a Micro Wars volt ugye a sláger..
-
joysefke
veterán
Lezárult az első SC2-hetem, silverbe soroltak, ott döcögősen indult a karrierem, de az utóbbi pár napban fajt váltottam (t->p) lestem egy könnyen megvalósítható rusht és most fel 4+1 WG rusholtam magam goldba...
1,
Nah az első kérdés az lenne, hogy ha esetleg nem menne a gold akkor season közben is visszarakhat silverbe? Nem szeretném, ha goldban nem menne és csak 4-gate rush lenne az egyetlen amivel néha nyerek..
Ki szeretnék próbálni még mindenféle taktikákat stb.. arra meg szvsz jobb nekem a silver mint a gold2,
Prottal 4 gte rush után kéne most valami könnyen megvalósítható all in timing attack, valami olyasmi ami két fa ellen is jó minimális módosítással.. Naniwa's 2 base +1 Zea/Immo all in-ja nekem nagyon mikroigényesnek tűnik (warp prism, immo mikro)van egyéb javaslat...
3,
terran ellen egyelőre valami alap rusht szeretnék tanúlni. Van ötlet?J.
-
joysefke
veterán
Tegnap elkezdtem prottal játszani. Alsóbb szinteken mennyire ütős (zerg és prot ellen) az 1 base 4 warp gate rush?
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/4_Warpgate_RushIlletve a naniwa féle 2 base zealot all in (_immortál nélkül_)
http://www.youtube.com/watch?v=OAr_55b-cR4
12.-percnél kezdődik (!!!)J.
-
joysefke
veterán
válasz Ghoosty #44944 üzenetére
Egy kérdés:
Mi az a batlle helion? Blue flame helion?másrészt meg az, hogy a zerg egy hosszú meccsen eljut 3/3-as ground unitokig az természetes, de az, hogy a terrán eljut 3/3-as mechekig már nem feltétlenül az (hiszen először úgyis a bio-t fejleszti), tehát szerintem reálisabb lenne mondjuk 3/3-as lingek vs 2/0 Hellbatok vagy blue flame ellen tesztelni.
Egyébként én nem számítottam ekkora alázásra..
J.
-
joysefke
veterán
Naniwa's 2 base +1 Immortal/Zealot all-in-t mennyire nehéz megtanúlni? Ha protra váltok, azzal fogok kezdeni...
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Nah 2v2 teamben most mentem fel silverbe,
1v1-ben mostanában kb a felét megnyerem /silver/, főleg a nagy makromeccseket...
oracle rusht meg ilyesmiket szívok főleg be...J.
-
joysefke
veterán
Azért szeretnék megtanúlni 1-2 ütős sablont, amiből kis tapasztalat után lehet leágazni illetve módosítani, ráépíteni...
Nekem nincs időm 7000+ meccsre (bárcsak lenne ), de azt elhiszem, hogy ennyi idő után az ember már jól scoutol, ha denial-ták a scoutot, akkor is érzésre tudja, hogy mikor mi jöhet, be tudja sorolni az ellenfelét 1-2 apró jelenet alapján, érzi, hogy mikor kell menni, mikor érdemes valami meglepőt lépni stb stb...
Nálam ez SC2-ben még semennyire sem fejlődött ki.J.
-
joysefke
veterán
Köszi mindenkinek az értékes hozzászólásokat!
Én is hasonló cipőben járok mint itt a többség, 30-as éveim elején, szoros párkapcsolatban, munkával esténként 1-2 óra szabadidővel amit a játékra fordíthatok, hiszen nem áldozhatom rá az összes kikapcsolódásra szánt időmet...
Engem sem érdekel egyelőre, hogy milyen keret van a nevem mellett, egyszerűen csak annyit szeretnék, hogy leülök játszani és mindig kb a tudásszintemnek megfelelő játékosokkal rak össze. az sem jó ha 10-ből 9-et megnyerek (akkor hol az izgalom) és az sem, ha 10-ből 9-szer elpicsáznak (szórakozni akarok nem fusztrálódni).
Jelenleg az a terv, hogy terrannal még begyakorlom az 1rax FE-t illetve ezzel párhuzamosan elkezdem kitanulni a protosst. BW-ban az időm 90%-ban P-vel játszottam...
P-vel terveim szerint valami 2 base +1 Immortal/zealot all int fogok megtanuni (diamond haverom javaslatára) ez mennyire nehéz build? Mennyire kezelhető ez alacsony APM-mel?
J.
-
joysefke
veterán
Nah megvettem a játékot (WoL+HotS), lejátszottam az 5db placement meccset, az 5-ből kaptam:
-egy rank nélkülit
-egy silvert
-két platinát
-és talán még egy goldotAz öt játék közül egyedül a rank nélküli ellen kerekedtem felül, de mikor láttam, hogy nyerek itt is kiléptem, hogy vereségnek könyvelje el. Nem tudom, hogy itt mennyire játszott komolyan a tag vagy mennyire nem, mindenesetre a makrója gyanúsan jó volt, 200 supplin volt amikor én még csak 160 környékén, mindenesetre nagyon szar unitkompozíciót választott.
A többiektől simán kikaptam, a silvertől is. A végén megdöbbentem, hogy silverbe osztott be, győztes meccs nélkül.
Silverben játszottam párat és szinte az összeset elvesztettem, kb a felét early agresszió ellen. Az egyetlen nyertes meccsem az volt, amikor véletlenül randommal indult a matchmaking és így véletlenül protossal lettem
-A kérdés az lenne, hogy ezen a szinten mekkora hendikepet jelent a terran mint faj az egyszerűbben makrozható zerghez/protoshoz képest?
-Terránhoz kéne valami Silver-friendly build order, ami jól véd az early agresszió ellen, és a későbbi játékra képes garantálni egy gazdasági előnyt. Az "1 Rax FE"-t (supply-rax-CC-stb..) ről mi a vélemény, mennyire alkalmas silverezésre?
J.
-
joysefke
veterán
válasz Formaster #44909 üzenetére
-(1)tudnád részletezni ezt az elkúrták a match making rankot? Előbb utóbb mindenki oda kerül ahová való, nem?
-(2) 1v1-et a Starter Edition limitációi (hiányzó mmr) keveset játszottam, de tóltam már haverommal több mint egy tucat ranked 2v2-t. Na az vicc volt, az elején megvertünk két goldot és pár játék után betett goldba és ott csupa platina meg gyémánt játékosokat kaptunk, azóta gyakorlatilag folyamatosan kikapunk (mondjuk 2-t nyertünk és legyen mondjuk 2-10-es a statunk) de véletlenül sem rakna le, még úgy sem, hogy ha most platinát/diamondot látunk akkor azonnal kilépünk.
-(3) 2v2-ben sesonok között is átrakhat másik ligába a mmr? Ha egyből kilépek akkor az ugye egy normál vereség?
J.
-
joysefke
veterán
Nah lejátszottam életem első négy SC2 1v1-ét a Starterrel. Ha valakinek van kedve kielemezheti a replayeket
J.
-
joysefke
veterán
Sziasztok!
Erősen gondolkodom rajta, hogy beszerezzem az SC2-t kicsit multizni, leginkább 1v1-ben illetve keveset haverral 2v2-ben, ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem.
Néhány szó a céljaimról:
Lazán venném a játékot, ha a teljes SC2-es pálkyafutásom alatt lejátszom 100-200 meccset, akkor már valszeg túlteljesítem a célt. Esténként játszanék 1-2-3 1v1-et illetve néha 2v2-t. A szórakozás az elsődleges szempont..SCW-vel régen rengeteget tóltam, egyetemen ráment kb 1-2 évnyi szabadidőm, ennyire komolyan ezt már nem szeretném venni.
1, Működik kezdő szinten is rendesen a matchmaking rendszer? Értelemszerűen mindig kb a sajtát tudásszintemen lévő játékosok ellen szeretnék játszani... Ha szar a matchmaking az számomra kvázi kizáró tényező
2, A kampányt végigtóltam és skirmishben a legerősebb bot simán elpicsáz, a második legerősebbet néha-néha megverem, a többit simán. Mennyi meccs alatt jutnék el goldra. Pro player tudósításokat már most is nézek, illetve nyilván elemeznék pár replayt.
A gold szint azért fontos, mert haverom jelenleg goldban van, vele szeretnék majd később 2v2-zni.
3, Mennyire pörög a játék? tele vannak az EU szerverek?
4, 2v2 -ben is működik rendesen a matchmaking?
5, Hogy tudom olcsón beszerezni a játékot? Ha olcsón (használtan) megveszem valakitől, akkor tudok saját accot csinálni vagy az ővével kell játszanom? Aprón ilyen 10 körül láttam WoL+HotS játékokat.
6, Mi az a starter verzió?
Előre is köszi a válaszokat!
J.[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Ha már a replayek szóba kerültek:
Honnan lehet letöltni sc2 repeket? -
joysefke
veterán
válasz kopaszqtya #7016 üzenetére
És pont ezért gondolom, hogy nem lessz E-Sport az SC2 ből.
A nézők egyszerűen nem látják át a csatát, nem látják át a játékot, nem tudják eldönteni, hogy éppen mit látnak. (Ez SP re igaz, multit még nem próbáltam, de gondolom hasonló a helyzet)
A Brood War ezzel szemben gyönyörűen átlátható, még a képzetlen szem számára is.J.
-
joysefke
veterán
válasz whitezo88 #7013 üzenetére
Ha már válaszolsz a hozzászólásomra, akkor már igazán el is olvashatnád...
Én nem egy pisáló scv-t akarok kijelölni a tömegből, hanem az aktuálisan megjelenített csatateret akarom átlátni. Hogy miért, azt is leírtam már.
Öszintén gondolom, hogy SC: BW-be kéros lenne beleintegrálni ezt a slacker SCV vagy milyen featuret, mert annyira átlátható a gém, hogy igazán a playeren múlik, hogy dolgoznak e az scv-i vagy sem. SC2-ben már jó ötletnek tartom, mert sokkal nehezebb átlátni a játékteret és a kósze scv-t észrevenni.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Djuree, Darth:
Lényegtelen, hogy miért van ott az SCV, ott van és késsz..
Az oka ennek mellesleg, az, hogy a lávás pályán gyakran kellett kimenekítenem az SCV-ket, akkor ezek persze nem dolgoztak, hanem egy tömbben álltak (a seregem mellett, esetleg azzal összekeveredve.
Ha netán multiban szeretném nyomni az SC2-t, akkor nem árt, ha minden SCV-t gyorsan észreveszek, ami nem dolgozik, illetve az ellenfelemnek az egységmixét gyorsan és pontossan fel tudom mérni. ennyi.Itt most nem arról van szó, hogy nagyobb lett a játéktér, nagyobb a felbontás, stb, hanem az egységek, amelyeket eddig láttam kevéssé karakteresek mint SC1-ben. Itt minden gyalogság nagy kövér páncélba van rakva és késsz ennyi.
Jó példa erre az SCV, azonnal ki tudtad szúrni a pályán, nagyon elkülönölt a marine-tól. Ez pedig nem igaz az új SCV-re. Ha belekerül egy marincsapatba, ember legyen a talpán aki a csata hevében észreveszi.
J.
-
joysefke
veterán
-
joysefke
veterán
Meg tudná valaki mondani, hogy hogyan tudom monitorozni a frame ratet az SC2-ben?
J.
-
joysefke
veterán
Letöltöttem egy "próbaverziót", azon nyomtam a SP-t tegnap.
17"-os monitoron 1280x1024-ben. Hangulatos a játék, van atmoszférája stb, de
alig tudom megkülönböztetni a terrán gyalogos egységeket melybe az SCV is beleértendő.
Ez azért is kellemetlen, mert terrannal (és a SP csak arról szól) a marinok/medicek/firebatok a kedvenceim, illetve most már a marauderek is.Tapasztalta ezt más is, vagy velem illetve a monitorom méretével van a probléma?
J.
-
joysefke
veterán
SC2-vel _még_ nem játszottam.
Miért nem veszed Hardnál könnyebbre? Lehet hogy nem hard a tudásszinted, ilyen egyszerű. Ha végigtólod könnyebb fokozaton, utánna multizol egy csomót, azután már könnyen fog menni Hardon is, ez tuti.
Miért lenne jó az, ha egy "single player only" játékos szintjére lőnék be a normál fokozatot, utánna pedig valaki aki már 100+ órát multizott (Akár csak a régi SCW-vel) nekiül játszani, és SEMMI kihívást nem talál a játékban?
Mielőtt elkezdtem volna multizni, nekem is nehezek/megoldhatatlanok voltak az utolsó SC/SCW küldetések. 3 év multi után leülve a régi játék az összes küldetést ahol volt főépület meg tudtam csinálni elsőre, mentés és újrakezdés nélkül, fastesten. Akkor már nagyon könnyűnek éreztem az SC/SCW gyári single playerét.
J.
-
joysefke
veterán
A WC3 egy más stílusú játék mint az SC, a látvány illeszkedik a stílushoz. Ha az SC2-t próbálnák kiadni WC3-as beütéssel, sok ember csalódott lenne, ez biztos. Elvenné a játék hangulatát.
A WoW-ot sehogyan sem képzelem el 2D ben, mivel alig ismerem (képeket láttam róla) soha sem játszottam vele.
A WC3 3D grafikájával pedig mint mondtam már az a bajom, hogy úgy néz ki, mintha egy 6 éves szobrászművész baltával faragta volna színes gyurmából. A színvilága van akinek bejön, van akinek nem, nekem nem és biztosan érzem, hogy az SC dark sci-fi hangulatához nem illik a WC3 színvilága.
És hogy konstrúktív legyek, leírom, hogy _szerintem_ mi lehetett volna az alternatíva.:
Megcsinálják az SC2-t 2D-ben izometrikusan, mint az eredeti SC-t, gyönyörű, művészi rajzokkal, HD felbontásban.
Előny.:
1, Az SC2 látványvilága jól illeszkedne TVs megjelenítéshez
Azért is fontos, mert pl Koreában az SC mérkőzéseket TV csatornák is közvetítik, és fogják az utódot közvetíteni. Ez plussz bevételt szül2, A grafika időben is jobban skálázódna
Még évek múltán sem hatna gagyinak az SC2 grafikája az akkori hiper-szuper 3D RTS játékok mellett, mint fog így, hogy 3D ben csinálják.3, Minden kurrens irodai gépen elfutna
Csupán egy erősebb processzor és RAM kéne a futtatáshoz, videokártya nem lehetne szűk keresztmetszet. Ezáltal az idősebb generáció tagjai (30 körül), akik fiatalon játszottak az SC-vel, és most az irodában ülnek tudnának játszani. (valószínűtlen hogy ők új graf kártyát vesznek egy játék kedvéért, vagy lecserélik a notijukat)Szerintem ezek nagyon nyomós érvék.
J.
-
joysefke
veterán
A 3D bizonyos esetekben elmegy, de akkor tényleg szép kell legyen (eddig is azt írtam, hogy a 3D felesleges, nem azt, hogy mindig káros)
Blizzardnak 3D terén csak a WC3-al illetve a WoW-al van tapasztalata, azok pedig messze álnak attól a látványvilágtól amit én szeretnék, nem csak azért, mert mintha baltával faragták volna a karaktereket, hanem a színkompozíció is túl harsány, kicsit olyan, mintha az ovisok figyelmét akarnák vele lekötni.
Színkompozíció hasonlattal.:
Szívesebben nézek valakiről egy természetes módosítatlan fényképet, mint egy
photoshopolt csillogó sárga gömbökkel, hópelyhekkel, fény effektekkel telerakott pózolós képet. (Azt hiszem ez utóbbit nevezik "romashopnak") Az én értékrendem szerint a Starcraft az egy szép természetes kép, a WC3 pedig romashop és itt még csak nem is a 3D-ről beszéltem..Ja és a barátnőmnek sem engedném meg, hogy sminkelje magát, le is konyulna...
Visszatérve a 3D-re:
Talán azért is vagyok annyira a 3D ellen, mert egyébb játékok terén is rossz tapasztalatokat szereztem vele.:
Nagy BG2 fan voltam, végig is játtszottam párszor, alig vártam a NWN-t, aztán amikor kijött, életem legnagyobb számítógépesjáték csalódása volt.:
A látvány nyomába sem ért a BG2-nek, és számomra semmi hangulata sem volt a NWN-nak. És ezt részben a 3D graf terhére írom. Sosem tudtam 4 óránál többet játszani a NWN-al....üdv
J.[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Kösz a tippet.
El tudom képzelni, hogy megpróbálják majd a WoW réteget is ügyesen megcélozni, mégpedig úgy hogy nyomnak majd az arcukba mindenféle reklámot, hátha megveszik az SC2-t. Persze aki WoW-os grapikán szocializálódott annak a SC1 valóban színtelen, talán fekete-fehérnek is látná
És talán ezért is csinálják az SC2 szineit élénkebbre, az egységeit bumfordira. Ismerősöm állítólag olvasott egy cikket amely azt fejtegeti, hogy a Blizz késszíttetett egy tanulmányt mely szerint a szines csilli villi játékok az USA-ban jobban fogynak, mint a mattabb színvilággal bírók. Sajnos rímel a két dolog...J.
-
joysefke
veterán
Nos nekem eleve a koncepcióval van problémám.:
1, 3D grafika RTS játéknak minek?
Megcsinálhatnák az SC2-t 2D-ben rajzolt grafikával izometrikusan (jól írom?)
az eredeti SC mintájára HD minőségben. Természetesen nem az eredeti SC koppintását szeretném, hanem annak továbbfejlesztését, néhány régi egység lecserélését stb.2, Ez nem egy mese-fantasy világ hanem egy dark sci-fi világ
kellene legyen. Mégpedig egy dark scifi világba nem illenek a WC3 harsogó, csillogó szinei. Az én privát véleményem, de a WC3 színvilágát mindig is ocsmánynak tartottam, tudom, hogy sokan nem értenek eggyet velem. Az eredeti SC hangulatához nem illenének a WC3 rikító szinei, sokkal inkább illenek a jól eltalált matt szinek, kopottas hatás.Sajnos ezzel ellentétben a közzétett képek nagyon színes protos épületeket és egységeket mutatnak.
3, Az egységek bumfordiak
Túl bumfordinak tűnik jó néhány terrán egység, pl a BC, a Thor (vagy hogy hívják a nagy mechet) stb. A WC3-WoW fanoknak biztosan bejön, hogy mangalányok tonnás páncéllal és saját méretüknél nagyobb kardokkal rohangálnak, abban az univerzumban ez még el is fogadható, de a starcraftot nem kéne szerintem ebbe az irányba terelni.:
Az eredeti SC siege tankja illetve BC-je nem volt bumfordi, mégis nemcsak félelmetes egységek voltak, hanem félelmet is keltettek a multihoz nem szokott ellenfélben puszta megjelenésükkel, hangjukkal. (minden SC fan emlékszik a félelmetes nyikorgásra amikor az ellenfél siege tankja leteszi tappancsait, hogy nagyot lőjön, amikor kezdtem a játékot mindig a hideg rázott ki). A kövér BC-t meg kövér marinokat egyszerűen nem tudom komolyan venni.Tudom hogy több észrevételemet nem csak észérvekkel hanem érzelmekkel, egyéni benyomásokkal is indoklom, de úgy érzem, sok játékos gondolkodik hasonlóan mint én, főleg azok akik az idősebb generáció tagjai.
Lehet sokan nem emlékeznek, de pl a Baldurs Gate 2 sem 3D volt, hanem 2D, rajzolt/festett grafikával. Imádtam és nagyon szerettem a grafikáját is. Utánna jött a mindenki által várva várt Newewinter Nights szerintem ocsmány 3D grafikával...
Félek ugyanez lessz a helyzet...üdv
J. -
joysefke
veterán
Emberek, nyugtasson meg valaki, hogy még sokat csiszolnak a grafikán, mert nekem még nagyon nem tettszik...
Túl WC3-as.:
-túl színes
-túl bumszli egységek
-a fű teljessen ojan mint WC3 ban volt.A WC3-at ocsmánynak tartottam már megjelenésekor, és még mindíg úgy gondolom., hogy az eredeti SC sokkal szebb sokkal élvezhetőbb a látványvilága.
Lehet reménykedni abban, hogy az SC2 nem lessz ennyire szines mint a jelenlegi képeken látható?
-
joysefke
veterán
Az már csak a te bajod, hogy a régi játékban nem gyártottál dragoont
Engem az aggaszt, hogy a blizzard oldalon az immortal feature listájához odaírták, hogy:
A pajzsa erős védelem lessz a tankok ellen. Ez teljessen ellentétes az SC1-el, ahol
a sige tankok szarrászedték a dragoonokat
idézem :''refitted with twin phase disruptors and hardened energy shields that can shrug off the most powerful weapon strikes ''
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen házat vegyek?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Óra topik
- Kuponkunyeráló
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Nintendo Switch
- Akciókamerák
- További aktív témák...
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/512 FHD HUN
- 486 CPU bazár
- S3 Trio64V2/DX 1 MB PCI videokártya
- Gamer Pc eladó! I5-9400F/Asus GTX 1660 Ti/16GB RAM 3000mhz/256GB SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest