- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Tagadja az Apple, hogy eladta volna a Siri által begyűjtött adatokat
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- Bejelentkeztek a TikTok amerikai ágazatáért
- Ilyen még nem volt: magát büntette meg az EU az adatvédelmi törvények miatt
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- PR-Telecom
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- Proxmox VE
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen NAS-t vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Windows 11
- Az USA pénzügyminisztériumától loptak fájlokat a hackerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Trex94 #12199 üzenetére
Az akumlátor felől a karburátorba megy a bowden ha a jobb kerékdobnál benézel a karbicsek mögé közös lemezre van szerelve. Ahol vége a bowdennek ott a csavar. Fél fordulat kifelé. Ha nem oldja meg a problémát akkor a seegert /zégergyürű / kell arébbrakni
BENEFON DELTA--------N8
-
Trex94
csendes tag
válasz bringasisti #12198 üzenetére
Szia ! nem tudom melyik csavarra gondolsz ... Kicsit körbeírnád ?
Köszi..Üdv : Péter
-
Trex94
csendes tag
Sziasztok ! Lenne egy kis problémám , a motor 1000 es fordulaton pörög és nem tudom lejjebb venni a fordulatot akár mit csinálok vele olyan mit ha rajta lenne a szivató folyamatosan , rárúgok a gázra éa ugyan úgy visszaáll 1000re . Az alapjárat teljesen le van állítva már csak felfelé tudok rajta állítani .. ötlet ??
Üdv : Péter
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Norbert@270 #12195 üzenetére
Azért hogy mi is tanuljunk a történetből írd meg mi volt a gond
BENEFON DELTA--------N8
-
Norbert@270
csendes tag
Elállítottam már karbit is lehet azért ilye.nemtudom mi lehet vele,de majd megcsinálja aki ért hozzá.majd holnap viszem-vontatom
-
Norbert@270
csendes tag
Nem a munkába menet előtt vettem ki.ilyen lucskosan.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Norbert@270 #12192 üzenetére
Kap ez benzint rendesen? Szerintem valahol el van dugulva, vagz megtörölted a gyertyát és úgy fényképezted?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Norbert@270 #12186 üzenetére
Ha lenne, akkor menne. Dobj egy képet a 4 kiszerelt gyertyáról. Kíváncsi vagyok én már erre a motorra.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Norbert@270 #12188 üzenetére
Bocsi de inkább tényleg told szerelőhöz. A generátor az aksi az önindító hogy jön a gyújtás tekercshez? Az indítási áram nem 400 hanem 100 amper
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Norbert@270 #12188 üzenetére
Nem, én is olyat használok, szépen indul vele.
-
Norbert@270
csendes tag
Vajon kinyirhatta volna a 400Ah inditó áramu aksim a gyújtásrészt?
-
bringasisti
Topikgazda
-
Norbert@270
csendes tag
Ezaz hogy van,de megvan beszélve a szerelővel a dolog csak bekéne rántani valahogy
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Norbert@270 #12183 üzenetére
Csak teljes szívókosarat lehet venni az úszóval. Nem láttam még sehol magában szűrőt.
Ez egy egyszerű motor.
2 alapvető dolog kell, benzin-levegő keverék és szikra a megfelelő időben, ha mindkettő megvan, beindul.
Benzint kap? Szikra van?
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Norbert@270 #12182 üzenetére
Két részletkérdés: Mikor kezdtem akkor mások voltak a lehetőségek ha télen nem indult és nem volt pénz új aksira összeütöttük a gyertya hézagot és így indítottunk. Hülyeséget nem ajánlok azért mondtam a 20-30 centit. A generátor most nem érdekes a gyújtáselosztóban körbe van egy tekercs az vezérli a trafót szerintem az szórja a jeleket. Ezért lehet leellenőrizni egy fordulatszámmérővel
BENEFON DELTA--------N8
-
Norbert@270
csendes tag
Valaki mondja meg hogy lehet-e a benzinszintjelzőre szűrőt venni?fentebb van róla kép is
-
Norbert@270
csendes tag
Ezt inkább kihagynám,nemakarok felrobbanni,igy se sok hiányzik.lehet benne valami amit mondasz a generátorrol,mert ilyen csúnyán még nem szólt
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Norbert@270 #12179 üzenetére
A karburátor gondot könnyű kizárni a benzint ki kell belőle szedni és denaturált szeszt kell indításnál a torokba vékonyan csorgatni minimum 20-30 centi magasról hogyha visszavág a láng ne gyulladjon meg az üveg a kezedben. Így fel kell vegye a Max fordulatot ha minden franko.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Norbert@270 #12178 üzenetére
Az a gond hogy drága kipróbálni. Lehet hogy a tekercs az elosztóban szórja a jeleket és ezért nem veszi fel a fordulatot, rángat oktáncsörgést produkál. Ha ráakasztasz egy fordulat számmérőt akkor azt látod hogy alig forog a motor és 5-6 ezreket mutat
BENEFON DELTA--------N8
-
Norbert@270
csendes tag
Még annyi kérdésem lenne,hogy a karbin van egyy rézhálócsa annak szabadnak kell lenni mert az enyém levolt kenve az autószínével.csak karbi pucoláskor lepjött róla.
-
Norbert@270
csendes tag
Ez nem jött össze de azérz kösz.ugyanazt csinálja mint ahogy irtam már.püffen a benzin vagy a kartelcső,a generátorom meg köszörül és lefékez
-
Norbert@270
csendes tag
válasz Norbert@270 #12176 üzenetére
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Norbert@270 #12174 üzenetére
Nem, az a dúsító cső.
A képen bejelöltem, ott leveszed a benzin csövet és a csatlakozásban, ami kiáll a karburátorból, amiről levetted a csövet, van egy tölcsér alakú szűrő, nem látszik, de ott van bent, nem tudod megfogni semmivel csak valami csavarral, ami beleszorul a szűrő műanyag gyűrűjébe:
115940500 -ez lesz benne.
[ Szerkesztve ]
-
Norbert@270
csendes tag
Nah mire gondolhatsz?a második torokra ami néz?mondjuk nekem pirosas vagy barnás szinű. pipa?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Norbert@270 #12171 üzenetére
A karburátoron van egy kis csövecske, ami a műanyag részből megy az úszóházhoz. Leveszed a csövet az úszóházon lévő csatlakozóról és egy a lyukba illő facsavart, vagy lemez csavart kézzel 2-3 menetet belehajtod és kihúzod a durva szűrőt. Fogadni merek, hogy tele lesz szeméttel.
[ Szerkesztve ]
-
Norbert@270
csendes tag
Csak Rob válaszolt az előbbiekre
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Norbert@270 #12169 üzenetére
Szia, ennek van valami előzménye, vagy csak én nem találom? Milyen autó? Mi a probléma? Illik körbe írni a dolgot, mert a gondolat olvasás még nem nagyon megy.
[ Szerkesztve ]
-
Norbert@270
csendes tag
Na azt hiszem most kárt csináltam.az auto most sem indul.keresgéltem a benzínszűrőt,hát nemtaláltam.eszembejutott,hogy az öreg az ülésalól lopta a benzínt.na itt volt egy szűrő-megpróbálom feltenni a képet is.ezt akartam kimosni,de szétmálott.:-(tettem helyette egy narancssárga betétes szűröt amit a karbi elé szántam.lehet e ebből nagyobb baj?
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz darius #12167 üzenetére
Ez egy egydugattyus fék és egy prizmán csúszik. Van ott sár rozsda meg minden ami nem kell. Azonkívül meg kell nézni hogy a munka dugattyú képes e rendesen mozogni, nem csak a fékerő hatására kifelé hanem a tárcsa kicsit vissza is pofozza hogy mikor nem nyomod ne töröljön a fékbetét
BENEFON DELTA--------N8
-
darius
tag
Sziasztok, itt vagyok ismét egy újabb problémával. Nemrég hazafelé nagyobbat kellett fékeznem, és úgy tűnik, nem tett jót neki... Azóta ugyanis fog a bal első fékem, hol jobban, hol erősebben. Persze, amikor mutattam szerelőnek, akkor épp nem produkálta a jelenséget. Értelemszerűen mielőbb javíttatni szeretném, csak érdekel, hogy mi hibásodhatott meg.
-
Favorit 136L
csendes tag
Kösz szépen, remélem majd valamikor pihenhet a gép annyit, hogy meg tudjam piszkálni.
-
benedek2010
csendes tag
Köszönöm a válaszaitokat! Csak eszembe jutott mert találtam egy 5-ös váltót de ha ez ennyire macerás inkább elfelejtem. Esetleg nincs valamelyikőtöknek eladó 120-as napi számlálós, fordulatszámmérős óracsoportja és nem csapágyas fűtőventilátora?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz benedek2010 #12159 üzenetére
HA jól tudom a váltót nem olyan egyszerű cserélni, mert tankot is kell cserélni meg ki tudja még mit.
De valami nem egyezik, más a kulissza talán.Renault power
-
bringasisti
Topikgazda
válasz benedek2010 #12159 üzenetére
Az első három fokozat megegyezik a négyes váltóval a negyedik rövidebb mint a négyes negyedike az ötödik hosszabb. Ha csomag nélkül egyedül jársz akkor szerintem nyerő, ha utassal csomaggal akkor sokat kell visszakapcsolni főleg ha a motor már nem az igazi
BENEFON DELTA--------N8
-
wladymir
csendes tag
válasz benedek2010 #12159 üzenetére
Rövidebb 4-es +egy fokozat.Apámnak volt 5 sebességes farosa,és dicsérte .Biztos tudta mit beszél mert 9 farost nyúzott el
Az utolsó egy 105-ös volt,azt nekem adta,jó kis gép volt,kérte volna az ötödiket.[ Szerkesztve ]
-
benedek2010
csendes tag
Szevasztok! Egy 105-ös motorhoz passzolna egy 5 sebességes váltó? Ez mennyit számítana?
-
rob210
nagyúr
válasz Favorit 136L #12157 üzenetére
Igen volt én vatelint használtam méterárú boltban lehet venni fillérekért kabátot szoktak vele bélelni.
Más pozitív hatása is van elnyel egy csomó motorzajt.Renault power
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
Volt olyan a történelemben, akinek sikerült megszüntetni a műszerfal zörgését, anélkül, hogy lecserélném?
Nem akarom addig szétszedni. Van olyan hely ahova lehet esetleg tömör gumit betuszkolni, hogy elnyelje a rezgéseket? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz wladymir #12153 üzenetére
Külsőleg hasonlóak, de a belsejük teljesen más. Más áttétek vannak az 1.9D-ben.
Aki favorittal akar gyorsulni, annak a felicia 1.3 pickup váltóját ajánlom, rövid, mint az élet. A kettes elpörög aszfalton, a hármas még nyikkan széria motorral. Cserébe többet eszik, mert többet pörög a motor adott sebességnél. Nálam a teljes ellentéte van, a leghosszabb favorit váltóm van, már-már dízeles áttéttel. a 130-at 3000 fordulat alatt tartja, ami mai nagyobb motorú autóknál is ritkaság, de minden emelkedőn vissza kell pakolni, ha nem futok neki.
[ Szerkesztve ]
-
wladymir
csendes tag
válasz Mágus2 #12152 üzenetére
Akkor maximum a belseje más,mert külsőre skoda váltó,ami egy egy kb 2cm vastag protézissel van a vw blokkra felrakva,a lükverc is jobb hátul van,és a sebesség fordulat pontok is kb ott vannak mint a favoritomnak volt.
Az egy kilenc D szintén. ?????
Ja igen a féltengely is skoda,mert a vw csavarozva van a difi kihajtáshoz,de az enyém bedugós skoda.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz wladymir #12140 üzenetére
Nem ugyan az a váltó az 1.6 és az 1.9.
De hogy a témánál maradjunk, aki a favoritból akar erőgépet faragni, az el van tévedve. Nem elég megberhelni a motort, a többi részét is fejleszteni kell, akkor meg mér megéri valami mást venni.
Akinek kell egy kis plusz, s nem akar sokat költeni, annak tudok pár tippet, de egyiktől sem kell nagy dolgokat várni. Az igazán igényes tuning drága, ha sok pénzt ver bele az ember, pontosan azokat az előnyöket veszíti el, ami miatt a favoritot szeretjüklcsó, megbízható, strapabíró.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
válasz wladymir #12149 üzenetére
Elfogadom, hogy Te dinamikusan akarsz vezetni, ezzel nincs gond.
Igen, én kicsit sokszor másként látom a dolgokat mint más. Még nem volt lehetőségem, hogy egy izomautót használjak hosszú távon. Lehet bennem is megváltozna ez a kép. Az Octavia sem erőbűvész, de én megelégedek vele, kicsit Barkaszosan kell előzni vele (nagy lendülettel), így ha a helyzet kényes, inkább várok, türelmes vagyok. Helyette nagy a segge szinte egy zongora belefér, nyugodtan országutazva, és mai benzin árak mellett is eldöcög 4.5 liter benzin árának megfelelő gázzal. Ha kell fűt, ha kell hűt.
Retro
-
-
wladymir
csendes tag
válasz Retro DJ #12146 üzenetére
Mert te vagy az egyik ember akinek megfelelő a teljesítménye,ennyi.Pont ezt írtam le.
Lehet elmegy 110-el,de mikor éri azt el.Én dinamikusan szeretek közlekedni.
És erre szegény favi nem felelt meg.NEKEM.De vannak még így vele páran.
Nem bántam meg,hogy volt egy favim,szerintem jó kocsi,de nekem gyenge.
Az uj gazdája biztos örül,hogy nem kell rá költenie,én meg picit "Wheeler Dealers"-nek érzem magam,
mert ha nem csinálom meg,a bontóba kerül.
Hozzáteszem,hogy nagyapám óvott 120-asába bele fogok ülni,ha úgy dönt megválik tőle,de abban tudom,hogy nincs erő,és nem is várok tőle semmit.Egyszerűen gyönyörű és kész.[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
válasz wladymir #12143 üzenetére
Komolyan mondom nem értem ezeket az ígynemment, úgynemment csipogásokat.
Vezettem egy pár autót, jó pár 1.3-as feldát is. Na azok a Favinkhoz képest sehogy sem mentek.
(Sajnos 1.6-os Felit még nem vezettem).Szerintem a Favorit a maga helyén megfelelő dinamikával bír. Már megjelenésekor sem voltak elájulva a gyorsulásától. Nekem az a tapasztalatom, hogy hétköznapi forgalomban nem tartok fel vele senkit, autópályán még gázzal is megfutja a max sebességet (persze nem szereti), de úgy gondolom 110 környékén kimegy a világból. Országúton karesz szerint haladva pedig jó kis verda.
Hasonló (!) súlycsoportban talán a Suzukik mérgesek a 1.3 9x lóerős motorokkal, bár mentem már olyan Suzival, hogy kinyomtam a belét és nem volt hajlandó menni. Műszaki állapot kérdése is.
Tudomásul kell venni, hogy nagyon sok pénz ráköltésével ütős autó faragható belőle, DE annyi pénz másba fektetésével olyan autót lehet vásárolni amivel el lehet pötyörögni a hétköznapokban, de a pályán is okozhat meglepetéseket.
Én úgy vagyok, hogy minden autót a helyén kell kezelni.
Retro
-
Norbert@270
csendes tag
Nem valószínű,mert megvolt jelölve.rotor csere előtt is ezt csinálta,de edig beindult.a tegnapis egy órányi tekergetésre csak beindult,de ma megint lemerítettem az aksit
-
wladymir
csendes tag
-
Trex94
csendes tag
Igen , mérlegelni kell hogy mire van szüksége az embernek , megbízható legyen kisebb teljesítménnyel vagy kevésbé megbízható , sok szereléssel és munkával a nagyobb teljesítményért. Lehet hogy kap egy vezérlés cserét , teljes tömítés készletet , szűrő cseréket , karbit meg felújítom aztán csókolom...
Üdv : Péter
-
wladymir
csendes tag
válasz Trex94 #12135 üzenetére
Az 1.6 benzin és 1.9 dízel felíciákban ugyan ez a váltó és féltengely van,és bírja,mindkettő nyomatékos motor.
A féltengelyeket sűrűbben kell javítani ezt sajnos tapasztalom,de ez nem vészes.
Én tapasztaltam és felfogtam,hogy a favorit egy hálás jó kis autó,ami elvisz a-ból b-be.
Nem ajánlatos basztatni,mert csak a bajod lesz vele,és mindíg kevesebbet fogsz kapni mint amire számítasz.
Azoknak való a favorit akik megelégszenek a teljesítményével.
Vegyél erősebb autót.[ Szerkesztve ]
-
Trex94
csendes tag
Ja meg még annyi hogy szerelési költségem nem lesz rajta , csak az alkatrészek kellenek
Üdv : Péter
-
Trex94
csendes tag
Értem , akkor első körben a karbi , aztán ha már ez dob a teljesítményen akkor valami jobb kuplung is kellene rá , ez megoldható , ismerek egy műhelyt ahol versenykuplungokat készítenek. Viszek hozzájuk valami jobb minőségűt luk, vagy sachs. De ha már lent van a váltó akkor jöhetne a lendkerék könnyítés. Féltengelyek nem tudom hogy fogják birni de a csuklókat igénybe fogja venni rendesen , abból is kellene bele a kapható legjobb minőségű...
Üdv : Péter
-
Trex94
csendes tag
Közúton használtam volna , de így sajnos felejtős a történet
Hát akkor marad a favorit motor építgetés , lehet hogy nem éri meg anyagilag , de azért kíváncsi vagyok mire lenne képes ezzel a motorral...Üdv : Péter
-
rob210
nagyúr
válasz Trex94 #12131 üzenetére
ÁT kell hegeszteni a felfogatási pontokat.
De azt tudod, hogy közúti engedélyt nem fogsz rá kapni.
Nem lehet műszakiztatni, mert nem készült azzal a motorral az a kaszni.
Sajnos a KÖHÉM rendelet az irányadó, ami alapján, már nem lehet csak úgy motort csere berélni.de ügyes trükkel a fabia motorból a régebbi 8V-s MPI-ből össze lehet építeni egy "favorit " motort ami talán a műszakin is átcsúszik.
abból olyan egészséges 80feletti lovat ki lehet hozni ami egy favorit kaszniban már igen szépen meg tud indulni.
Egy dolgot kell eldönteni mit akarsz a géppel közúton közlekedni vagy amatőr versenyeken elindulni.Ha közútra szánod akkor ne fogj neki, vegyél erősebb kocsit.
Renault power
-
Trex94
csendes tag
Vagyis inkább az érdekelne milyen átalakításokat kell végezni ahoz hogy belemenjen a motor?
Üdv : Péter
-
Trex94
csendes tag
A favorit váltó az stimmel a fabia motorra ? Naggyából a felfüggesztések azok nem tudod h stimmelnek e?
Üdv : Péter
-
rob210
nagyúr
válasz Norbert@270 #12126 üzenetére
Nem állítottad te azt a gyújtást el?
Vagy cserélted fel a kábeleket?Renault power
-
Trex94
csendes tag
A fabia motor alatt mire gondolsz ? Kompletten bele vezérlőegységgel meg minden elektromos ketyerével vagy csak magát a blokkot ?
Üdv : Péter
-
Norbert@270
csendes tag
Azt kifelejtettem hogy rotort és elosztó fedelet cseréltem.meg hogy mikor inditok és beindul csak ép nem megy feljebb az említett fordulaton,nagyon rángat,majd kiugrik a motor.néha beindul nagy eröltetés után,de az új aksimat már kétszer meritettem le.
-
Norbert@270
csendes tag
Jo estét mindenkine.egy kis segítségre lenne szügségem.Inditáskor beröffen a favim,de egy 4-500-as alapjárat vagy gázadásnál leáll mintha ellenne dugulva.S.O.S mert nemtudok odaérni sehova időbe mert nem indul.eddig viszont indult.nemtudom mi jött rá
-
gs20
tag
válasz peti_s #12121 üzenetére
A sárvédőíveket meg kell venni, és cseréltetni. Küszöböt is vehetsz, de ha csak a vége rossz, akkor szvsz nem érdemes. Nekem simán meghajtogatta lemezből. Csomagtérajtót szerintem jobb cserélni, itt Keszthelyen 12ért szokott lenni hibátlan bontott. Metálfestés kicsit drágább, ez igaz. Ekkora felületre szerintem 3 deci elég, az anyagban 10-15 között lehet. Az előbb nem írtam, nekem az alvázvédelem, és a festés is benn volt a munkadíjban. Ez persze nem hivatalos, számlás helyen volt ennyi, hanem szomszéd faluban, háznál dolgozó mesternél, számla nélkül.
Hát aztán amiket én csináltam:
-kasztni rendbetétel
-olajcsere, szűrőcsere, gyertyacsere
-tolatóradar felrakás
-nappali fény felrakás
-lambda szonda csere (meg cső csere, kijött a rossz szondával a menet is)
-gyári gumiszőnyegszett utastérbe és csomagtérbe
-méretpontos üléshuzat garnitúra
-szervókormány beszerelése, új gömbfejek
-akku környéki rozsda rendbetétel
-csomagtér gázteleszkóp csere
-elosztófedél, kábelek cseréje
-termosztátfedél tömítés csere
-alufelni szett vétel, téligumi szett vétel
-+90%.os égők előre
-fojtószelep csere (pech, nem az volt a rossz)
-külső tükörpár vétel (pech, nem kellett cserélni mégsem a régit)
-katalizátor, alsó motortakaró lemez pótolva
-légzsákösszekötő csere (szervóberakásnál elrottyant a régi)
-műszerfal alá gyári polc (ritkaság, a balos eladó, 195 centi magasságomnak útban van a térdemnél. Favoritba is jó)
-csomagtérzár, tanksapka csere
-vonóhorog felrakás
-stbAmi még hátra van:
-toronygumik cseréje
-pótféklámpa berakás
-tetőablak csere
-csomagtérvilágítást kiépíteni
-stb, sosem lesz végeE=MZ²
-
rob210
nagyúr
válasz Trex94 #12115 üzenetére
Kihozni belőle a dugattyúkat lehet meg a hajtókart hengeren kívülre, de nem javaslom.
Viccet félre téve ha komolyan építeni akarsz akkor a fabia motorját érdemes beleköszörülni az 1.4 es 101-lovast.
Ezzel lehet meglepetéseket okozni és mivel gyári a motor, nem lesz szétbarmolva semmi és városi közlekedésre is alkalmas marad.Ha a favorit motor szétberheléséhez ragaszkodsz akkor hengert lehet felfúrni a fejhez is érdemes hozzányúlni fokoltatni a vezérlést és kovácsolt vas hajtókar illetve komolyabb karburátorok, kellenek.
A csillagos ég a határ.
De mint írták nagyon komoly pénz kell hozzá, láttam már igaz versenyre épített favoritot ami 1.8milliónál állt meg, de az mondjuk egy igazi vaddisznó lett.Renault power
-
peti_s
addikt
Az enyém motorikusan, szerkezetileg tényleg tökéletes. A kasztnija rohad. Két hátsó sárvédőív, két első sárvédő, csomagtérajtó az üveg körül körbe, és a műanyag alatt is, illetve az egyik küszöb hátsó sarka nekem sem tetszik. Azzal te mit csináltál, mit lehet vele kezdeni? Illetve, amiket mondtam cserélni/fényezni kéne, ez kb mibe fáj? Ezüstmetál a drága, gondolom drágább metált fényezni.
Én termosztátot, légszűrőt, benzinszűrőt, pollenszűrőt kapott mert nem volt sajnos benne, olajat (természetesen szűrőt is), kormánymű és gömbcsuklóporvédő gumikat, olajbetöltősapka gumit, és első fékbetétet cseréltem, kapott egy új akkut is, és ennyi. Eddig elég jól állok ilyen szemszögből, kicsit több mint 6000km-t tettem eddig meg vele.
[ Szerkesztve ]
-
gs20
tag
válasz peti_s #12119 üzenetére
Az árának 1.5x-ese? Olyan olcsón vetted?
Viccet félretéve, ugye én most augusztusban vettem az én kombimat, osztrák autó volt, sót tehát látott nem is keveset.
Ami el volt rohadva:
-sárvédőívek hátul
-doblemez külseje hátul
-doblemezek mögötti rész hátul
-hátsó köténylemez
-küszöb 4 sarka
-futómű bekötési pont jobb hátul
-doblemez alsó rész-küszöb találkozás jobb oldalt hátul
-első doblemezeken kisebb lyukak elöl két oldalt
-ezen kívül kipufogójavítás (kivágott katalizátor miatt)Az anyagot jórészt én vittem (2 hátsó javítóív 10E, berner alvázvédő 6 liter 8E, dobbetét garnitúra 8E, 2K festék 2dl 7E). A kasztnisnak fizettem összesen 82.000Ft-ot ebből 40000 munkadíj, apró anyag (szórókitt, alapozó, lemez, stb) 6ezer, 4ezer 1 db bontott katalizátor, 32000 egy garnitúra alufelni + egy garnitúra lemezfelni ajándékba.
Ennek fényében nem a kasztni javítása volt sokban. (ellenben már kb 250000.t ráköltöttem összesenben az autóra (a fenti kasztnis dologgal együtt)
E=MZ²
-
peti_s
addikt
válasz Retro DJ #12111 üzenetére
A Fabia egy teljesen új fejlesztés úgy ahogy mondod, míg a Felicia inkább továbbfejlesztés. Ettől függetlenül az 1.3 MPI Felicia motor, és az 1.4 MPI Fabia motor között alig van különbség. Szerintem is halkabb belül a Fabia, nekem viszont az I. szériás kinézete facelift nélkül nem jön be, és belül tényleg szűkösebb. Azt mondják hogy az újabb jobb, ez itt még így is van, de jelen esetben szűkösebb. El kell dönteni, kinek mi a fontosabb. A Felicia amúgy szerintem abszolút szerethető, tökéletes kis autó lenne, de itt a ha, ha nem rohadna. Nekem is nyáron a kocsi árának 1,5x-se fog kb karosszériamunkára menni.
-
Trex94
csendes tag
Mondjuk a fogyasztás most sem a legkedvezőbb , ahogy számolgattam mostanában a 8,5 -et megeszi...
Üdv : Péter
-
wladymir
csendes tag
válasz Trex94 #12115 üzenetére
Jó az 75-80-nak is.Ez így egy vagyon,ha te csinálod a nagy részét akkor kb 200 e rúpia,és a fogyasztásod az egekben lesz,városi használatot pedig felejtsd el,mivel nulla nyomatékot kapsz,kb 2800-as fordulattól lesz elfogatható teljesítménye a motornak,alatta dadogós durrógós istennyila ormótlan benzinszaggal.
Használni csak magas fordulaton tudod,ami felgyorsítja a kopást,és cserélgetheted a féltengelyeket.
Verseny célra oké.Utcára kínlódós,és drága játékszer. -
Trex94
csendes tag
Sziasztok , eljutottam arra a pontra hogy bele akarok nyúlni a favorit motorjába és megnézni mit lehet kihozni belőle. Tudnátok konkrét helyeket , műhelyeket ahol betudnám szerezni hozzá az alkatrészeket ? Gondolok itt a fokolt vezérműtengely , karburátor , lendkerék könnyítés stb...
olvastam egy leírást hogy ezzel a receptel 90-95 lovat is ki lehet hozni belőle.
Válaszaitokat előre is köszönöm !Üdv : Péter
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Mágus2 #12113 üzenetére
A barátomnak Cliója van, szinte egy időben vettük. A Clio is megállja a helyét, a maga szegmenségben, sőt bebizonyította nem hogy nem olyan rossz. Leszakadt neki a gyári hátsó fékbetét (mint pl. a pezsókban), sorra mentek tönkre a trafók (mint a fócvágen gruppéban) és komolyabb dologról nem tudok beszámolni. Na jó, kétszer egy kicsit átrendezte az autója fazonját, de az helyre lett állítva.
A beltér milyenségét pedig embere válogatja. Nekem a Comfort felszereltséggel egyedül a klíma hiányzott.
Retro
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #12111 üzenetére
tudom ezekkel tisztában vagyok.
De ha most beülsz egy fabiába meg az én 2001 es megane - om ba akkor lesírod a diszkóbelépődet.
A csomagtartójába meg belefér az egész fabia motortere 510 liter.Tehát engem nem tud a Fabia meggyőzni.
Az autók szeretetet mindig szubiektív marad, kinek mi tetszik ki mit miért szeret.
Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
válasz rob210 #12108 üzenetére
2000ben, a kifuto Felicia es a Fabia kozott kellett valasztanom. Hat en egymas utan ultem az autokban es azt kell mondjam, hogy a Fabia sokkal meggyozobb volt. Csendesebb, finomabb. Felextraztuk azokkal a dolgokkal amelyeket akkor fontosnak tartottam, es a felextrazott Felicia arabol siman kijott egy Fabia.
Azert azt ne feledjuk, hogy a Felicia tulajdonkeppen egy Favorit, amit kicsit atkalapaltak.
A Fabia egy teljesen mas karakter.Azt gondolom, hogy altalaban azzal az autoval van tobb baj, az a megbizhatatlan amelyikkel nem torodik a gazdaja. Ezt a Favoritunk ekesen bizonyitja. Tudok figyelni ra, es lassan harom eve nap mint nap rojja az utat. Iden meglesz a 90e km.
Retro
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #12106 üzenetére
Ott a lényeg, te is leírtad.
"Az autó a kisautók között a legbiztonságosabb autó lett akkor."A Favorit / Felicia az alsóközépkategórában versenyzett, Formanként / Felicia Kombiként még bőséges csomagtérrel is el volt látva. A Fabia meg egy kisautó, szerintem szűk, kényelmetlen, Feliciában sokkal több a hely.
A fentieket persze árnyalja, hogy a 90-es évek végére a Felicia mérete már nem alsóközép, hanem inkább kisautós volt, de a Fabia akkor is szűkösebbre sikerült.
Ha én cserélnék, dízel Octavia I kombi lenne az utód.
(persze nem mondom, asszonynak, második autónak jó lehet a fabia is, ha csak városi szaladgálósnak kell, de fő családi autóként (ahogy kis hazánkban jellemző) szerintem nem nyerő.)
E=MZ²
-
JossyFavo90
csendes tag
Hàt ma kilehelte a lelkét a Favo, úgy kellett hazahúzatnom. :/ Kicsit meg is könnyeztem hogy erőltettem, mert éreztem van benne akarat... Nem csinàlok ilyen hülyeséget legközelebb, de sajnos a pénz utàn menni kell... Remélem még megmenthető mert szükségem lesz rà... Gondolom lesz aki kinevet meg egyebek, de a hibàinkból tanulunk...
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #12106 üzenetére
Az anyaghasználatot nem kérdőjelezem meg, de én utálom.
Én annyit mint az 1.2-es meg 1.4 es Fabiakkal még autóval nem szívtam.
Ismerősömnek is állandóan megdöglik, mindig van valami baja.
Ráadásul nekem a formavilága nagyon nem jön be kb. pont egy szinten van a C Corsával .Na meg örökölte a favorit és Felicia betegségét is nincs csomagtartója. ( a kombi kivétel )
Sajnos nekem az az autó nem fekszik, de van még pár olyan típus amit soha nem vennék meg.
Ettől még biztos vannak olyanok akiknek ez a kocsi jön/jött be ezt tiszteletben tartom, de én rühellem.Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
válasz rob210 #12105 üzenetére
Ez a belsőmig hatolt, mert nekem az első új autóm a Fabia I volt. Nagyon nagyon szerettem, igazi egyéniség volt. A műszerfal sikerülhetett volna szebben ez tény, de ez pl kívül nem látszik, és maga az autó harmonikus, újszerű, nagyon egyedi a formája.
Benne a jó kis OHV motor dohog, ami a VW segítségével nagyon takarékos lett (legalábbis nekem ez volt a tapasztalatom).
Az autó a kisautók között a legbiztonságosabb autó lett akkor. Amikor szétkaptam a műszerfalat magam is meglepődtem mennyire masszív az egész.
Nekem örökké a szívem csücske marad.
Retro
-
Új hozzászólás Aktív témák
- SZINTE ÚJ, GARIS, 2024 SENCORE S70 400W EROLLER
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten
- Új Robotporszívó és padlótisztító
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Liftor Active - fekete, szövet+háló - ÚJ BONTATLAN