Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Milyen routert?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Windows 11
- AliExpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Microsoft Excel topic
- DIGI internet
-
IT café
Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Milos136
csendes tag
Felraktam az SGM 2.2-t egyenlőre.
Emlékszem volt egy küldi, talán fedett ellenség, amiben egy NPC-nek egy .ltx fájlban át kellett írni a státuszát. Próbáltam megkeresni itt, de nem találtam melyk fájlban mit kell átírni, valaki nem emlékszik rá? -
Laris2
senior tag
válasz Sensut #36386 üzenetére
Jól látod a helyzetet, de csak azért mert a feladatok jelentős része még mindig nem elérhető. Itt Jackal is keveri a kártyát, az ő megbízásából megyünk a laborba doksikat keresni, de ugyanerre a feladatra megbízza az ismeretlen területen lévő zsoldosokat is. A laborban, meg a bandita Pók levadássza Jackal embereit. Mi a laboros kaland után meglépnénk a zónából, de előtte el kell végeznünk, egy nemes feladatot. Emberiség feladatsorral Ez a Tichy feladat eléggé.összetett, egy medált kell keresnünk majd a stalker összegyűjtött pénzét a nővérének kell átadni, ami kell a beteg anyjuk gyógyításához. Közben lesz Pókkal is feladatunk, ez a hazugság hálójában feladatsor, ahol pár dolog tisztázódik. A könnyű pénz feladatsorban kiderül, hogy Huntsman egy szemétláda, meg kell ölnünk.Srewet is a közös feladataink előtt meg kell ölni, erre Joker kér fel.Szintén nem érhettük el Basilisk feladatait. Petruha,Quest feladatait sem. A szöveg a Rus/dialog/exgar-ban elérhető- a feladatlista st/qest/general, és az SMS-ek a scripts/xr/effects fájlokban találhatók. Szerintem sem volt a modder a helyzet magaslatán. Kapott egy viszonylag jó témát, és nem tudta kivitelezni. Pókot megláthatod, ha a laborban a záró jelenetnél nem nyírsz ki mindenkit, akkor odaenged a játék, (többre számítottam)
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Milos136 #36392 üzenetére
Csak az egyik keresési pont jó, ami a házaknál van. Ott kell kinyírni az árulót. A repülő tetején levőnél nincs semmi, de ha az előzőt megcsináltad, akkor az eltűnik amint odaérsz. Vagy valami ilyesmi, nálam ez alakult ki. Akkora gebaszok vannak néha a feladatsorban, hogy én se tudtam sokszor mi történik.
Detektort adnak később, amikor küldened kell egy üzenetet a torony tetejéről. Azzal az artik is megjelennek. Svarog. De amúgy se a pénznek, se a képződményeknek, se a fejlesztéseknek semmi értelme, mert nincs aki ellen használni.[ Szerkesztve ]
-
Milos136
csendes tag
Az SGM 3.0-ról van valakinek infója?
moddb-n megtaláltam a 2016-os release-t, viszont letölthető fájlok nincsenek hozzá -
Milos136
csendes tag
válasz ' Tzs , #36391 üzenetére
Fogalmam sincs mit kell keresni. Ott léptem ki mérgemben legutóbb
Valamiért nincs nálam detektor és venni sem tudtam stalkeréknél, viszont idegesít, hogy látom ott ficánkolnak az artifactok és nem tudok velük mit kezdeniSúlyhatárt kipróbáltam, ugyan úgy át lehet írni mint a vanília játékban néhány sor átírásával:
"system.ltx" -> max_weight
"actor.ltx" -> max_walk_weight
"actor.ltx" -> max_item_mass (Én ehhez nem nyúltam, előzőeket átírtam 100 ill. 130 ra, ahogy láttam működött.) -
' Tzs ,
senior tag
válasz Milos136 #36390 üzenetére
Köszi!
Én úgy láttam korábban, hogy már megjelent a 3.0 is, nekem is bejött, jó lenne tolni azt is.
- A mocsárban mit kell keresni a repülő tetején? Mutat oda a keresős feladat markere, de semmit nem találok ott.
- A másik a súlyhatárt hogy kell megemelni legalább 100 kg-ra? Kicsit sok a cucc amit a Szabadságosoknak kéne vinniS.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
-
Milos136
csendes tag
válasz ' Tzs , #36389 üzenetére
A zsoldos tábor és a mellette lévő anomália közötti részen a térképen látsz egy kis épületet. Az a lejárat.
Szerintem az üzenetek nem tőle érkeznek. Inkább hasonlítanak a Duty üzenetekre COP-ból Jupiteren (Vagy esetleg a zsoldosokra Clear Sky-ban? Ott is volt hasonló úgy rémlik)
Az SGM modot fejlesztik még? Jópár éve toltam ki, akkor talán a 2.0 verzió volt, az bejött nekem nagyon (a kordon és mocsár közötti futkosáson kívül az elején)
[ Szerkesztve ]
-
' Tzs ,
senior tag
válasz Sensut #36386 üzenetére
Sajnálattal olvasom ezen sorokat. De ha már itt tartunk, a 2. küldetésben szereplő figura hol van? Átnéztem az egész térképet, egy háznál hallottam, hogy valaki rádión segítséget kér, de a figurát nem találom.
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
-
Sensut
őstag
Hát, ez a Pain Of The Past tényleg nem nagy durranás. Olyan, mint amit egy amatőr modder unalmában egy vasárnap délután összerak. Se teteje, se feneke. Rövid fuss ide, fuss oda és a vége az tök béna. Mikor azt gondoltam, hogy na végre most beindul valami, egy mondattal lezárják és jönnek a kreditek . Mellesleg ami van se működik rendesen, a mutánsok sok helyen teljesen leblokkolnak és egy helyben topognak, a feladatok egy alkalommal Jackalnél úgy összekuszálódtak, hogy alig tudtam kibogozni hol is tartunk, pedig tényleg nem bonyolult egy sztori, stb... egy próbát megér, de amúgy felejtős.
-
Sensut
őstag
válasz Milos136 #36382 üzenetére
Kóboroltam én is egy csomót, végigmentem az egész pályán, aztán egyszer csak jött egy sárga üzenet, hogy azonnal jelentkezzek mert meló van. Nem tudom, hogy mitől függ, de akkor éppen a faluból kivezető úton voltam annál a háznál, ahol a rádión valaki segítséget kér.
-
Milos136
csendes tag
válasz Sensut #36380 üzenetére
Nekem ilyen nem volt, csak néhány snork tizedelte meg őket
Viszont bevittek a zsoldos táborba és onnantól nincs tovább haladnom.
A vérszívót levadásztam, kaptam érte zsét, de más feladat nincs. Körbejártam a területet kb teljesen. Olyasmit írt a PDA hogy pihenj egy kicsit, de ha a kb fél óra bolyongás nem számít "kicsinek" akkor nem tudom mi -
Milos136
csendes tag
-
Sensut
őstag
válasz Laris2 #36373 üzenetére
Köszi szépen! Elindítottam, működik. A játék és a frissítés megtalálható a hivatalos orosz oldalon, a Google fordítja az oldalt.
-
kekeeci
senior tag
válasz Papa Joe #36374 üzenetére
Mivel próbálkoztál?
A 7zip és a WinRAR nekem is hibásnak jelölte, a TC viszont hibamentesen kibontotta.kekeeci (waltzer) R†P: Project Torque, LevelR & HEAT Online :( "Kívánom, hogy a víz amit talál ne világítson a sötétben. (May the water you find in the desert not shine at you in the dark.)"
-
Papa Joe
tag
-
Laris2
senior tag
[link] Pain of The Past magyarítás,
Alap CoP kell (én GOG-osra telepítettem) Kicsomagolod a játékot ráteszed a 7M-ás javítást, amit megtalálsz a 36369-es hsz-ban, majd felülírod a magyarítással, és kész. Maradt benne kevés kriksz kraksz orosz, de ez nem zavar. Jó játékot
Köszi Sensut, a segítséget.[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Laris2 #36371 üzenetére
Az javításlista gugli fordítása oroszból :
Az 1. javítás listája:
1. Hozzáadott textúra a "Soldier of Fortune" színpadi ruhához.
2. Javítva egy stabil ütközés után a Basilisk-szel folytatott párbeszédet a "Fújás" témában.
3. A Gloomy kérése alapján rögzítették a vérszívó megölésének díját.
4. Javítva egy hibát a küldetések kézbesítésével, hogy a Basilisk tárgyait megtalálja.
5. Hozzátette a dolgok jelenlétének ellenőrzését a Gg-n, amikor a küldetéseket teljesíti.
6. Javítva helyesírási hibák a szövegekben.
7. A PDA és a dokumentumok csavarral való megemelése után távolítsa el a teleport Gg-t.
8. Egyes tárgyak rögzített ívása.
9. Textúra változások (A textúra törlődik, vagy valami más).
Az eredeti szöveg:
Список изменений патча #1:
1. Добавлена текстура к комбинезону "Солдат Удачи".
2. Исправлен стабильный вылет после диалога с Василиском, касательно "Одувана".
3. Исправлена награда за убийство кровососа, по квесту от Хмурого.
4. Исправлен баг со сдачей квестов по поиску артефактов для Василиска.
5. Добавлена проверка на наличие вещей у Гг при сдаче квестов.
6. Исправлены орфографические ошибки в текстах.
7. Убран телепорт Гг, после поднятия КПК и Документов у Винта.
8. Исправлен спавн некоторых артефактов.
9. Текстурные правки (Текстура будет удалена, или еще что-то). -
Dhampir
félisten
válasz Sensut #36367 üzenetére
Tudom, hogy mi a különbség és elsődlegesen a születésnapi jó kívánalom volt meg: [link]
Ami utána következett, maga az "áradat", azt elhömpölyögtettük jó hosszan a további okfejtésekkel. Vitázhatnánk még, de akkor szinte sosem érne véget. Ám legyen békesség.
Tudjuk azt, hogy honnan indulunk, de azt tudjuk-e, hogy hová érkezünk?
Természetesen a Zónába.[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Laris2 #36368 üzenetére
Biztos hogy játékhiba, mert többen is jelezték az orosz fórumon, hogy az elején, valahol a kereskedővel való duma után kidobál. Van egy 7 M-ás javítás, feltetted-e? Habár az nem említ ilyenféle javítást. De még mindig dolgoznak rajta.
-
Laris2
senior tag
Nagy tisztelet Sergey Grygoroovychnak a munkájáért.
Más. A Pain of The Past mód fordításával végeztem, de van vele probléma. A történetet két szálon lehetne futtatni, de nálam csak az egyik szál működik, így kimarad a fele küldetés. Ezt nem tudom, hogy scripts hiba-e, vagy rossz sorrendben veszem fel a feladatokat. A lényeg jön egy fontos SMS, hogy beszéljek a stalkerek vezetőjével, mire odaérek kapok egy másik SMS-t aminek a küldetéssorozat neve "sorrend" Nos ha az elsőt elkezdem, kidob a játék. Ha a sorrend feladatot kezdem el, az végig visz a játékon, és az előzőt, már nem is adja. Ezt a fordításból tudom. Még egy keveset kísérletezek vele, és felteszem. Ha játékhiba, így kell elfogadni. -
Sensut
őstag
válasz Dhampir #36366 üzenetére
Valljuk be, hogy ha nem lenne a Staker játék, a franc se emlékezne és annál többen nem is tudnának a Piknik novelláról, se a Stalker filmről. Hogy Sztrugackijék megírták a Zónájukat, az rendben van, senki nem is állította, hogy ők nem alkottak semmit. Még egyszer: itt arról volt szó, hogy a GSC főnök megalkotta a játékbeli Zónát, ami lényegében a Piknikbeli Zóna és a valós csernobili zóna elegye, tehát alkotott egy harmadik Zónát a kettőből, ha így jobban tetszik, ezzel interaktívvá téve a Piknikbeli Zónát is. És mivel ez nem egy irodalom est hanem egy játék fórum, ezért elsősorban a játékokról beszélünk és nem könyvekről. Neked Sztrugackijéktól indul a Stalker, nekünk pedig Csernobilből, ezzel nincs semmi baj. De Sergey Grygorovych ötletei nélkül nem lenne Stalker játékunk és nem lenne most miről vitáznunk se, mert engem pld. se a novella se a film nem ejtett annyira seggre, hogy egy életen keresztül hódoljak neki. És gondolom sokan másokat se.
PS: amúgy a "stalker" egy angol kifejezés, ami settenkedőt, amolyan nindzsaszerű lopakodót, behatolót jelent (konkrét magyar megfelelője nincs is), és a szerzők csak elnevezték stalkereknek ezeket az embereket, nem ők találták ki ezt a kifejezést.
Közben sikerült jól széttrollkodni egy születésnapi kívánságot...
-
Dhampir
félisten
válasz Laris2 #36364 üzenetére
Kezdjük félreérteni egymást. Nem beszéltem arról, hogy egyáltalán nem kell a játékba lövöldözés, harc vagy bármi.
Harcos alkat vagyok, de a hangulat, a kaland, az érdekes küldetések jobban lekötnek, mintha csak az esztelen lövöldözésről szólna a játék, na én erre gondoltam.
Horrormeséken felnőni: A népmeséket nem tartom horror meséknek, egész másként épülnek fel, még ha akadnak is benne félelmetes dolgok.
Csuda sem hasonlítgatta a könyveket a játékhoz, de legyen szemünk arra, hogy mit és honnan vettek át, de mint már korábban is említettem, inkább hagyjuk. Ne tagadjuk le a valóságot.
Nem kell mindenben egyetértenünk. Szerintem inkább játsszunk és olvassunk.
[ Szerkesztve ]
-
Laris2
senior tag
válasz Dhampir #36362 üzenetére
Szerintem nem nagyon vannak olyan stalker módok, amiben alig van lövöldözés. És ha jól belegondolunk, mindannyian horror meséken nőttünk fel. (Van jó, és gonosz, a gonosz addig gonoszkodik, amíg a jó valami brutális módon el nem intézi) És a könyveket sem hasonlítgatnám a játékokhoz. Az etalon az alapjáték, mivel így ismertük meg a stalker játékokat. Értéke a szinte valós építmények a zóna, az erőmű és részben a történet. A történetről csak annyit, hogy a játékban is tudni akarjuk mi történik az erőműben, amire meg is kapjuk a választ a játék végén, de főleg a Golden Ballban. Ugye itt emlegetik a nooszférát, ami a valóságban is létezik ez egy információs burok, amiből a "duga" is adatokat gyűjtött. Tehát szerintem az O-tudat csoport nem más, mint a radar (duga) kezelő személyzete.
-
Dhampir
félisten
válasz Sensut #36360 üzenetére
A Stalkerek fogalma is (akik beosonnak a Zónába) Sztrugackijék találmánya, ha nem tévedek, úgyhogy engem kicsit bántana, ha pusztán a "Fekete ürömmel" kötném össze, de jobb a békesség, ezért inkább elengedem a témát.
Nyilvánvalóan a játék pár ötlet átvétele nyomán is másra helyezi át a hangsúlyt, másabb elemek dominálnak, új környezetek és filozófia szövődött köré, és én ezt szerintem nem vitattam.
Nekem a Stalker játék sem elsősorban a lövöldözésről szól (vannak modifikációk, amik kissé talán már túlhangsúlyozzák a hadiállapotot, eleve erre hegyezik ki jobban), de nyilván vannak, akik azt kedvelik benne a legjobban. Ebben sem vagyunk egyformák, ami talán nem is baj.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #36359 üzenetére
Hagyjuk a Pikniket, ismerem a sztorit, olvastam, megvan meg minden. Itt viszont a JÁTÉKBELI Zónáról van szó, amit ez a kedves úriember alkotott meg nekünk, hogy bóklászhassunk benne. A Sztrugackijék féle Zónában nem igazán lövöldözhetünk a csernobili erőmű környékén
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
Boldog Szülinapot a Stalker játékok és a Zóna megalkotójának, Sergey Grygorovych-nak!
"He was the one to shape the image of the most ambitious strategy game to date — and gave us Cossacks.
Then with S.T.A.L.K.E.R. he created the Zone, full of mysteries and treasures to find.
He is the Chief — a man with the whole universes in his mind. They are bright, attractive and one-of-a-kind. We can’t stop returning to them.
The words fail to describe how much we value and respect him. Especially on a day he was born.
Happy Birthday, Sergey Grygorovych!"-= Official S.T.A.L.K.E.R =-
[ Szerkesztve ]
-
Laris2
senior tag
válasz speki1982 #36353 üzenetére
Igen fordítom, nem mondanám egy nagy durranásnak, de arra jó amit fentebb írtam. Van benne vagy száz küldetés, de sajnos ezeket át is lehet ugrani, ami miatt lemaradhatunk sok érdekességről. Két teljesen új pályán játszódik a cselekmény, az egyik a labor, ahol kezdtük, és ahol majd.....
-
Yutani
nagyúr
-
janinitez45
tag
Sziasztok ! Neki futottam újra a STALKER Wind of Time résznek . de sajnos most sem találom a vörös erdőben a tér buborékot , pedig megnéztem a youtobon is . De nem jelenik meg
-
Laris2
senior tag
válasz Csicska32 #36347 üzenetére
Jó lesz az, egyébként is a stalker játékokhoz nagyon jó forgató könyveket írnak. Itt is jó lesz a téma. Fölébredünk egy laborban, majd újból máshol, és a különböző helyeken megtalált dokumentumokból kell kiderítenünk mi is történik. Tökéletesen megfelel a mostani ínséges időkben egy kis figyelem elterelésre. 40%
-
' Tzs ,
senior tag
Amúgy meg hoppás!
[Ingyen képregénnyel hangolódunk a S.T.A.L.K.E.R. folytatására]S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
-
' Tzs ,
senior tag
válasz Sensut #36342 üzenetére
Haha legjobb! Mellé még nyomasd az Azure Sheep-et és a Damocles-t!
Ez utóbbi miatt kellett billentyűzetet cserélnem, az utolsó 10 perc végett vetett a másfél éves karrierjének[ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
-
' Tzs ,
senior tag
Csicska32: Nekem is ez tűnt fel elsőre, csak nehogy érzéki csalódás legyen
shield: Érdemes lenne foglalkozni vele szerintem! Fordítás tekintetében is.
[ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
-
' Tzs ,
senior tag
Ezzel régen szemeztünk, most megjelent egy játszható verzió.
Jónak tűnik a sztorija, ha van benne english, esetleg érdemes lenne lefordítani :[S.T.A.L.K.E.R. - Pain of The Past], [Pain of The Past -Ap-Pro] | [Gameplay]
Érdemes megnézni a térképet. Hol is járunk?
[ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
-
Csicska32
csendes tag
Sziasztok community! A kérdés, a cop sgm módhoz van valami geonezis addon, azt hol találom meg? Van hozzá magyarítás vagy valami? érdemes e elkezdeni?
-
Mr_no_Name
tag
Sziasztok!
Olvastam, hogy kijött a Gunslinger mod. Nagyon menő animációk vannak benne, rengeteg fegyver és tárgy. Konkrétan tényleg hibátlan, viszont csak fegyvereket és animációkat rak a játékba. Próbálta már valaki telepíteni valami olyan moddal ami a gameplayt is turbózza? A Call of Chernobyl után nagyon kevéske már az alapjáték.
-
' Tzs ,
senior tag
Nocsak...hát ez? [A.R.E.A. - Atmospheric Realistic Expanding Addon]
[ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
-
Dhampir
félisten
Sziasztok!
A Hullócsillag modban mi okozhatja azt, hogy gyorsmentésnél, de normál mentésnél is (tehát a főmenübe kilépve és onnan mentve) 15 másodpercre megakad a játék.
Ilyenkor a főmenüből indított mentésnél annyit ír ki, hogy "Felfüggesztve".Egyébként szépen, folyékonyan fut a játék, csak nagyon zavaró, hogy minden mentésnél 15 másodpercre leáll és ezen idő alatt kilépni sem lehet a játékból.
[ Szerkesztve ]
-
Dhampir
félisten
válasz Antonius1978 #36317 üzenetére
Köszi szépen, ezt a művet eddig még nem ismertem.
A múltkoriban a játékkal való rövid ismerkedés után inkább megvettem az Európa Könyvkiadó által kiadott Metró - A trilógia "egybe kötetet".
Jó lenne a teljes Metró-univerzumot beszerezni, habár egyszerre nagyon sokba kerülne, ráadásul néhány kötet már hiánycikk is lett a kiadása óta. Azonban egyelőre elég lesz bőven a trilógia alapműveivel is megismerkedni, csak idő és egészség legyen meg hozzá.
Másik gond, hogy már nem nagyon szeretnék papír alapú könyveket "gyűjteni" helyhiány miatt sem, inkább csak olyanokat vennék meg a jövőben, ha megérem, amit eredeti fordításában a régi rendszerben nem kaphattunk meg, mint például Karl May könyveit, amely csak "az ifjúság számára átdolgozott kiadásban" jelenhetett meg.
-
-
' Tzs ,
senior tag
No. Hát ez mi ez? [link]
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
-
Antonius1978
addikt
válasz Dhampir #36305 üzenetére
Veletlenul talaltam ezt...(magyar Metro regeny) : [link]
Egy masik oldalrol az egyik olvasoi velemeny rola :
Nekem, bármilyen fura is, nem jön be az eredeti, orosz „Metró”. Túl orosz! Nehéz elmagyarázni annak, aki nem élt felnőttként a múlt rendszerben. Hányok az oroszos mentalitástól,a kedélyes bürokratizmustól, a fontoskodó csinovnyikoktól. Andy magyar író, az ő „Metró”-ja sokkal jobban bejön, mint az eredeti! Gratulálok! -
Dhampir
félisten
Megvan a GOG-ról is.
-
lsc
nagyúr
Az élet kegyetlen .
-
Dhampir
félisten
válasz Antonius1978 #36309 üzenetére
Nincs összehasonlítási alapom, de nem fikció.
(Mándoky Kongur István is dolgozott a könyvvel jegyzetek és kazak nevek és fogalmak hozzáadásával. Az ő nevének felbukkanása számomra bizalomkeltő a könyv egészére nézve is.)
[ Szerkesztve ]
-
h3llboy
csendes újonc
https://twitter.com/stalker_thegame/status/1242085646694600704
-
Antonius1978
addikt
Nem ismerem, soha nem hallottam rola...hasonloak a parbeszedek benne, mint amilyet vazoltam?
-
Dhampir
félisten
válasz Antonius1978 #36306 üzenetére
Köszönöm, hogy ilyen bőkezűen leírtad gondolataidat. Ha már a katonaság is szóba került, olvastam egy könyvet (jobban mondva két történetet tartalmazott), Momisuli Baurdzsán kazak származású író írta A Nagy család és Mögöttünk Moszkva címűeket. Szerintem nem volt rossz az a mű.
-
Antonius1978
addikt
Mellesleg, elerheto egy ideig 90 magyar film :
[link] -
Antonius1978
addikt
Megprobalom neked leirni es osszefoglalni a velemenyem es az erzeseim a jatekrol.
Kezdjuk akkor a jatekokkal, mert futolag erintem mindharom reszt.
Az elso 2 resz csojatek, mint magad is tapasztaltad.Ezzel nekem semmi bajom sincs, nagyon is esszeruen, van leprogramozva mondjuk tobbe-kevesbe a regenyekben tortent esemenyek alapjan, ez azert van, mert ki van jelolve egy utvonal, mikent a regenyben a fohos, te is azt az utat jarod be.Tehat ha hosunk a regnyben balra ment, a jatekban is balra kell menned, nem mehetsz jobbra.Ami tetszik, hogy fokozatosan fersz hozza a jobb cuccokhoz, ez is olyan kb, mint amikor a stalkerben vadaszpuskaval kezdunk, aztan kinyirt ellenfelektol hovatovabb jobb cuccokat tudunk szerezni.A sztalkerrel ellentetben, itt nem kell a szornyekbe fel tarat, vagy 10 soretpatront beleloni, amig kegyeskednek elhalalzoni, eleg par hazilag gyartott 5,45-os loszer, vagy 1-2 patron kozelrol, a katonai loszer amit szinten betolthetsz (ez a csereeszkoz, a penz a jatekban), az meg erosebb, a pancelozott ellenfelebe is eleg belole 2-5 db, ez nagyjabol eleg valosaghu, azaz turheto sebzesrendszer.A metroalagutak hangulatosak, lehet ezt azt begyujteni, persze nem akkora mennyisegben, mint a sztalkerben, de eleg ahhoz hogy vegigjarjuk az utunkat, itt-ott talalunk szerencsetlenul jart embereket, akik valami miatt elhalaloztak, toluk szedhetunk el par loszert, fegyvert, legszurot stb, ez is kimondottan tetszik, hogy fel kell deriteni par setet zugot ezert.A tortenet is valtozatos, jol van egybeszerkesztve, hol gyalog maszkalunk, meg ugrandozunk betonpillerek tetejen, hogy egy hajtannyal/csillevel megyunk elore, hol metrovarosokban koricalunk, hogy ilyen olyan frakcio haborujaba, esemenyeibe csoppenunk bele, amit epp hogy meguszunk ilyen olyan mellekszereploknek koszonhetoen, az iro a frakciokat a tortenelembol meritette, vannak nacik , komcsik, es mindenfelek, akikre nem is emlekszem.A helyszinek is valtozatosak, mint mondtam, jol egybe vannak fuzve, nekem szinte minden helyszin tetszett.Itt megemlitenem a csattanot is, hogy a vegen ki kell nyird vagy sem (valaszthatsz) egy mutanssa valtozott emberfajt (ahogy en ertem), ez a resz nem hasonlit a sztalkerre semmibben, a 2ik resz azzal kezdodik, hogy elpusztitod oket, de talalsz meg 1 fiatal peldanyt, akivel egyutt kalandoztok es eljuttok a boldog befejezesig, reszben, mert annak is meglesz az ara ugymond a vegen.
Akkor most raterek a 3-ik (legujabb) reszre.Picitt jatszodtam a haveromnal vele, csojateknak kezdodik, aztan nyilt vilag lesz belole, nem mondom, hogy nem szep, es nem hangulatos, de nem kozeliti meg a sztalker vilagat, ugyanis ugy tunik, a programozok a csojatekot bamulatosan megcsinaltak, de a nyilt vilag rohadtul unalmas szamomra, nem tudnak itt olyasmit nyujtani, ami azt idezne elo, hogy boldogan koricaljak a nagy palyakon, ugyanis karakterunk rohadt lassan cammog, ez roppant idegesito, a metroalagutban ahol kicsik voltak a tavolsagok, meg elment, de itt nagyon zavaro.A masik, hogy nincs olyan vaganyul kidolgozva velemenyem szerint hogy hova kell menni, van ugyan iranytunk es egy mappank amin 1 terkep van de engem valahogy idegesit, mert a palyakat nem ismerjuk ugy mint a sztalkerben, nem tudjuk hogy hol tudunk eljutni a celhoz.Lehet hogy rosszfele indulunk el, es akkor kerulnunk kell, vagy teljesen visszafordulnunk, es mert lassan cammogunk rem idegesito (talan igy akartak picitt megnyujtani a jatekidot?).Behoztak jopar ujdonsagot, csilivili fegyvereket tudnk osszebarkacsolni es tapolni, ez viszonylag elegge tetszetos dolog, de ezzel ki is meriti nalam a erdekesseg hatarat.A barkacsolashoz kemiai anyagokat es ketyereket kell hasznalnunk, ezt szinte mindenhol talalunk, helyeken, rejtekhelyeken, ellenfelnel, szobakban stb, csak eppen nem kivanatosak ugymond, nincs semmi vonzerejuk, hogy en most vegigmasszam az osszes terkepet es felderitsem a nehezen megkozelitheto helyeket, hogy ezeket megszerezzem, es foloslegesen toltsem az idot.Ilyen szempontbol nalam megbukott a jatek ezen erofeszitese, mert egyszeruen nem tud ravenni, hogy arrebb cammogjak 2 kilometert (valos eletben kb mondjuk 5-10 perc jatekido), csak azert, hogy osszeszedjek par anyagot, amibol loszert meg ezt-azt lehet gyartani, inkabb beerem annyival amit ad a jatek a fo jatekvonalon (habar lehet hogy az nem lesz elegendo).Van 1-2 helyzet, amikor a tarsaid segitenek, meg jonnek az atvezeto animacok nemely helyen, az jo, mert maskepp teljesen vakon es balfaszul tevelygunk ilyen-olyan helyeken, alig tudjuk elerni a celt emiatt, vagy megkozeliteni.Akik szeretnek sokat piszmogni, es bogenyaszni jobbra-balra, na ok elegedettek lehetnek, mert akkor ez a jatek nekik keszult, engem a sok folosleges cocokazas es teblabolas kikeszit
Ettol fuggetlenul, majd ha lesz asztali gepem es le lesz forditva magyarra, akkor majd megiscsak vegigtolom, hiaba hogy nem uti nalam a mercet (sztalker, fallout3).
UI : amit meg nehezmenyezek, az az, hogy beillesztettek olyasmit is, hogy egyes esetekben lopakodni kell meg ilyenek, ezzel is jol elinteztek a nyilt vilagot...Most jojjenek a konyvek : mindet megszereztem, es elolvastam, de egyszeruen olyan a tortenet, hogy nem ragad meg benned, egyreszt mert nem abban a kornyezetben elsz, masreszt a regenyek tele vannak olyan - es itt megprobalom az erzest visszaadni, szavakkal korulirni - semmitmondo szovegelesekkel, amiket jopar orosz filmben is tapasztaltam : car atyuska-orosz fold anyacska-kedelyes taploparaszt bratyizas (hogy a boldog szovjetunio milyen fejlett, es milyen bolcsek a vezerek, meg mi se vagyunk kismiskak, egyik jobban tudja a dolgokat mint a masik kb ilyenszeru parbeszedek vannak, total a cari idokbeli irok, es a komcsi eletvitel es propaganda egybegyurasa ugy erzem), folosleges bolcskodesek mezesmazos dumaba agyazva (kb igy beszelhettek a torokok is a hodoltsag idejen, ilyen cirkalmas viragnyelven, amibol 10 mondatbol 1 volt a lenyeg).
Tudtad Ivan Ivanovics, hogy a metroalagutakban minden nap labat kell mosni? En ne tudnam baszki? Az unokahugom, Ivana Ivanovics masodunokatesverenek, tudod, Szergej Szergejevics legjobb baratjanak, Joszif Joszifovicsnak az edesapja botanikus es metroalagut kutato volt, tanulmanyt irt a metroalagutak szellozteteserol, es abban kifejtette, hogy mennyire nem tesz jot a labszag az egeszsegre, es Baba hintoport ajanlott, mellesleg, te azt hasznalsz? En nem Baba hintoport, hanem bekaszar illatu szagtalanitot hasznalok, ezt a kommunistak partfotitkaranak a vezerkari fonoke talalta fel, miutan ellopatta a technologiat Himter propagandafuhrertol.
Naszoval a konyv hemzseg az ilyen szoszatyar bolcskodesektol, semmitmondo parasztvakitassal, konzumidiotizmussal egy szinten allo parbeszedekbol.
Pl a T-34 cimu kb 2-3-4 eve gyartott filmben is ez van elbujtatva a sorok kozott, hogy jo jo, a nemetek ok nemetek, de mennyivel okosabb volt a szovjet katona, mert o megszokott, kiiktatott egy fel hadosztalyt egyedul, a nemetek meg olyan hulyek voltak, hogy csak ugy engedtek hogy a ruszkik kulon egy csoportban legyenek, nem volt egy spicli sem, aki tudott volna a kornyeken oroszul, a tolmacsno meg 1 huron pendult veluk, akit nem is ellenoriztek, akkor ment oda, ahova akart stb-stb.Persze az ilyen propaganda marhasagokban nem kerul teritekre az, amit ujabban el lehet olvasni, hogy ha a szovetsegesek es foleg Amerika nem ontja a felszerelest es tankokat es egyebet jo par evig, akkor a ruszkik az elejen lehet hogy hamar odaszartak volna...
A roman komcsi filmekben is a roman katona volt a legtokosebb, az osszen nemet balfasz volt, egyedul lelott 1 teljes zaszloaljat, meg ilyenek, bizonyara ti is lattatok mar hasonlokat, akar magyar vonatkozasban is -
Dhampir
félisten
válasz Dhampir #34679 üzenetére
Nem közvetlenül a Stalker topik témája, de még 2018-ban felvetettem a régi hozzászólásban a Metro játékot. Ugye szláv világ, ámbátor orosz környezet, mégis talán egy sztalker rögtön a Stalkert próbálja felidézni benne, még ha alapvetően másról is szól a története.
Nos, belepillantottam a Metro 2033 Reduxba (addig a részig, amikor a sínkocsit megtámadják a mutáns lények), de úgy látom, hogy sok helyen alig lehet beleszólni a játékba.
Nem is tudom, de valahogyan a régi játékok egyszerűbbek voltak. Egyébként szép, meg minden, a kis laptopban lévő Radeon Vega 8 is elviszi szinte hangtalan hűtés mellett, de engem mégsem fogott meg, ami biztosan az én hibám. Talán maradi vagyok, illetve az lettem? A könyvben, illetve könyvekben viszont feltételezhetően sokkal jobb a sztori.
Nektek tetszett ez a szoftver, vagy az igazi könyvbéli történet?
[ Szerkesztve ]
-
Dhampir
félisten
Sziasztok!
Már nem emlékszem a Wind of Time telepítési módjára.
Előbb az alapjátékot kell feltenni és utána bemásolni az alapjáték mappájába a Wind of Time kitömörített mappájában heverő fájlokat?
-
Dhampir
félisten
Hey Bro, Bro-Bro!
Habár 2018-ban beletört a bicskám a Wind of Time-ba, de most lehet, hogy megpróbálom ismét, nyugisabb tempóban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Asszociációs játék. :)
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
- PS5 Lemezes 825GB - használt -
- GAMER félgép - GIGABYTE B760M H DDR4 + Intel I5 13400F + Corsair VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 3200MHz
- AMD Ryzen 5 5600 BOX - Új, 3 év garancia - Eladó! 40.000.-
- 2 TB 2280 M.2 PCI-E NVME SSD BAZÁR - Samsung, SK Hynix, Kioxia, WD, Micron -
- "Billentyűzet hibás" Dell Latitude 7390 laptop (13FHD/I5-G8/4GB/128SSD/MagyarVilágítós/Win11)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest