- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- VoIP telefonálás
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
- Batch programozás
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- VPN topic
- AliExpress tapasztalatok
- Milyen routert?
- Tomato firmware
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pete55555
addikt
A gyalogos is lehet hibás, ha elütik. Jogi értelemben persze nem hibás, mert a jog szerint elsőbbsége van.
A valóság meg az, hogy jött egy gépjármű megengedett sebességgel, a gyalogos meg b*szott körbenézni, és 10m-re az gép előtt lelépett.
Halottan majd mondogathatja, hogy "de elsőbbségem volt".
Nem! Köteles meggyőződni. Ettől még nem lesz ő a hibás. Jogilag legalábbis nem. De tehetne az ellen, hogy elüssék."erősebb kutya b*szik logikája, aminek a primitív mivoltát"
Igazad van, nagyon primitív. Mikor robogóztam, naponta többször találkoztam ezzel, és kénytelen voltam lemondani az elsőbbségemről. Mert az erősebb kutya baszik. Nem mondom, hogy ez így jó, de még mindig sokkal jobb volt lemondani az elsőbbségemről, mint megdögleni.
A gyalogosnak sem esne nehezére körülnézni, és ha jön egy aszfaltbetyár 120-al városban, akkor inkább ne lépjen le a járdáról. Neki lenne elsőbbsége, nem ő lenne a hibás (bár nem mérte fel a helyzetet, és nem volt biztonságos lelépni a járdáról, de emiatt nem szankcionálják a gyalogost soha) de lenyomorodva, vagy halottan nem sokat ér az elsőbbséggel.A cikkhez:
Jó kezdeményezés, azonban sokkal nagyobb problémák is vannak kis hazánkban. Nem akarok a stadion/kórház dologba belemenni, de ha már jogosítvány:
Miért van ilyen sok birka az úton? Miért nem lehet normálisan megtanítani a kezdő sofőröket?
Fentebb is írták... pl vezetéstechnikai tréning. Tovább megyek: B jogsival kap AM-et is.
Ugyan kerüljön már 1-2 kört a városban robogóval. Legalább tudná mit jelent egy másféle járművel közlekedni, és ha autóba ül, jobban tudna figyelni azokra is.
Ezen kívül szerintem a jogosítvány nem kéne, hogy alanyi jogon járjon. Mert most gyakorlatilag így van. "Kis" pénz kell hozzá, meg idő, de így vagy úgy, szinte mindenki átmegy, max 10-edjére.
Teljesen meg kellene reformálni az oktatást, és a vizsgákat is. És akin látszik, hogy egy biciklit sem tud vezetni, az ne kapjon jogosítványt.#52 walakyb
"rautalo magatartast kell mutatni, hogy le fog lepni a jardarol."Így van. Én is ezt mondom mindig az asszonynak, mikor megkérdi miért nem engedtem el a gyalogost: - Ja, nem láttam a szándékot.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Egon
nagyúr
LOL, M. Richárd 130-cal, mi... A csúsztatás nagymestere vagy...
A Sztanozs által vázolt szitukban, ha féktávolságon belül lelép a gyalogos, objektíve nem lehet az autós a hibás, akármit is papolsz, nincs az a bíróság, ami elítélné.[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Ember, fogd már fel, hogy az adott szituációban képtelen voltam kétfelé nézni. Biztos Szupermen vagy, esetleg a fejed két oldalán vannak a szemeid...
Tipikus jogász vagy: ha elütnek a zebrán, azt hörögnéd utolsó szavaiddal, hogy "nekem volt elsőbbségem, a jog engem véd..."
Az, hogy esetleg a jogszabály ne lenne jó, a magadfajtában fel sem merül, ehhez csak gratulálni tudok... Egyébként amit Pali belinkelt, értelmezhető az általad belinkeltekre is: ha mondjuk féktávolságon belül elém lép a gyalogos a zebrán, szerinted ki lesz a hibás, nagytudású jogtudorkám?"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
bambano
titán
ezek az ötletek akár jók is lehetnének, de minek állnak meg félúton?
például: a jogsi arra való, hogy a rendőrnek igazold, hogy elvégezted a képzést. ha vizsgázás után vezethetsz addig is jogsi nélkül, míg kinyomtatják, akkor minek kinyomtatni, miért nem vezethetsz egész életedben jogsi nélkül?
vagy: minek a forgalmi? a rendőröknek évek óta van olyan ketyeréjük, amivel online meg tudják nézni, hogy van-e érvényes műszaki az autón. ha ezt meg lehet nézni, akkor minden mást is meg lehet nézni, következésképp csak azért van nálad két okmány vezetés közben, mert egy-két régi rendelet ráöregedett az országra.jó példa lehetne erre a környezetvédelmi alkalmassági matrica. már nincs. régen volt, ragasztgatták a rendszámra, de egy ideje nincs, hanem ellenőrzik online.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Azért az jó, hogy már az első hozzászólásból látszik, hogy ő sem olvasta el a cikket, hanem a cím alapján írt valamit...
A cikk a digitalizációról és nem a közlekedési morálról szólt (volna).
-
veterán
Mert ha körbe néz, akkor mi van? Csak ennek önmagában nincs jelentősége. Tegyük fel, állok a zebra szélén, körül nézek, M.Richárd rongyol felém 130-cal. Lelépek, elüt. Itt akkor ki a hibás?
(#44) papi77
Egyébként az autós a hibás,de te vagy a halott!
A vita nem erről szól. És nem is ez a célja, ugyanis ez nem érv. Ez az erősebb kutya b*szik logikája, aminek a primitív mivoltát szerintem nem kell magyarázni. Illetve nem visz előre, inkább regresszál valahova a középkorba.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Főnök, olvasd már végig a hozzászólásaimat! Nem arról beszéltem, hogy én minden szabályt mindig betartanék. Nyilvánvalóan nem. De az a komment sem erről szólt, amire elsőként reagáltam. Ami azt mondta, hogy nincs objektív elsőbbsége a gyalogosnak. És DE, elsőbbsége van.
Pont a fordítottját írtam annak, mint ahogy értelmezted. Olvasd el még párszor!
(#39) sztanozs
Első két helyzet egyértelmű, a gyalogosnak elsőbbsége volt, ha elüti egy autós, akkor ő hibázott. Az utolsó érdekes, ott eleve egy szabálysértésből indulunk, amikor ugye nem adták meg az elsőbbséget számára. Innentől az nem kérdés, hogy az autós hibás-e, a gyalogos felelőssége felmerülhet, de nem egyszerű bizonyítani. Hiszen már eleve szabályt szegtek vele szemben.[ Szerkesztve ]
-
sztanozs
veterán
Nem csak ez az egy lehetőség van, ott vannak a következők is (nem teljes a lista)...
- áll a zebra mellett, nem mutat hajlandóságot az átkelésre (pl telefonozik, vagy üres volt előtte az út, de jó ideig nem ment át), de egyszer csak lelép felnézés nélkül
- háttal áll a zebrának és beszélget, aztán megfordul és elindul
- simán begyalogol a haladó járművek közé, tudva, hogy vsz. nem fognak tudni megállni (akik egyébként nem adják meg az elsőbbséget - igen, ebben az esetben is hibás)JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Snoop-y
veterán
Szoval te jobbkezes utcabol is csukott szemmel kamikaze -kent vagodsz ki mert hat ugye neked elsobbseged van? Vagy azert benezel, hogy Jozsiba a soderes Kama3 -al eszrevett e?
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
NomadND1
senior tag
-
redgreg
tag
válasz twollah1976 #6 üzenetére
De ha egyszer TÉNYLEG joga van, és a világ boldogabbik felén az autosok is megértették ezt...
-
veterán
Ez rendben is van. Én is számtalanszor hajtok át úgy zebrán, hogy nem engedem át a gyalogot. De ettől még nem gondolom, hogy ez rendben lenne. És nem kezdem el itt bizonygatni, hogy háde a gyalogos is hibás. Egy francokat hibás, csak az autós társadalom ilyen Magyarországon! Mondjuk ha minden zebra mellett kamera állna, és rommá bírságolnák azokat, akik nem adják meg a gyalogosnak az elsőbbséget, akkor mindjárt más lenne a statisztika.
-
veterán
A zebra nem szentírás és a gyalogos is lehet hibás, ha ott ütik el. Igen, jogilag is.
Erre idéznél egy forrást? A triviális esetet leszámítva, amikor váratlan, nem belátható helyről mondjuk futva bukkan elő a gyalogos féktávon belül. Ezen kívül gyakorlatilag minden más szitu kizárt. -
anulu
félisten
az elsőbbség elméletben szép és jó. a gyakorlatban annak van elsőbbsége, akinek megadják. tetszik vagy nem, ez a realitás.
bárkivel előfordulhat, hogy elbambul rövid időre, vagy csak szimplán este a bármilyen visszaverődés nélküli, feketébe öltözött gyalogost már csak akkor veszi észre, amikor átment rajta.
nem egyszer fordult már velem elő, hogy odaértem a zebrához, és emberünk annyira el volt bambulva, hogy rá kellett dudálnom, hogy "mehetsz". meg olyan is volt, amikor nem hitték el, hogy egy fekete audit vezető megadja, de ez más kérdés
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
A szaktopicban ugyanez a vita lement a kislány vs. busz esetben. Az "Elsőbbsége van, pont" egy kiváló sírfelirat, attól még a KRESZ (és a valóság) nem úgy működik hogy mindenkinek tessék figyelni mert ott jön egy gyalogos (te írtad: "a jog szerint ha nem néz körül, és elütik zebrán, akkor sem ő a hibás") - ez butaság. Neki is vannak kötelességei, lentebb idézték is, hadd ne újra, jogszabály szerint köteles meggyőződni arról, hogy biztonsággal átkelhet.
Illetve nem árt némi józan ész és életösztön is, ha tényleg hülye a másik fél, mert biztosan a gyalogosnak lesz rosszabb ha baj van.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
janeszgol
félisten
Ez így van. Valószínűleg a gyalogos is hibázhatott, de az autós tuti, hiszen nem előre nézett.
Tapsi: jól írod, az autósnak úgy kell megközelítenie. Viszont ha gyalogosként oda se nézek, vagy odanézek, de fel se mérem, hogy megkaptam-e az elsőbbséget, akkor vétettem.
[ Szerkesztve ]
-
NomadND1
senior tag
válasz janeszgol #25 üzenetére
A gyalogos miért nem tud körbenézni, hogy megbizonyosodjon arról, hogy biztonságban az úttestre léphet.
Elárulom, hogy én még a lámpás kereszteződésben is körbe nézek, mert a felelősség közös. Arról nem beszélve, hogy én max. 10km/h-val és 80 kilóval, az autó akár 50-el és több tonnával érkezik. Itt most nem számoltam bele a reakció időt és a féktávot.
A gyalogosnak legalább annyira gondolkodnia kell, mint az autósnak és nem egymásra kellene mutogatni, hogy te vagy a hülye.#28
A zebra nem szentírás és a gyalogos is lehet hibás, ha ott ütik el. Igen, jogilag is.
Legalább hülyeséget ne beszélj.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Te meg azt nem érted, hogy nem sültbolondságról beszélünk, hanem a hazai okádék közlekedési kultúráról. Illetve a KRESZ totális telibeszarásáról, ami gyakorlatilag itt is megnyilvánul. A zebrát úgy közelíted meg autóval, hogy meg tudd adni az elsőbbséget annak, akinek az jár. Ha nem így teszel, akkor megbüntetnek. És nyilván mindenki körül néz, akinek van esze, mielőtt lelép a zebrára. De a jog szerint ha nem néz körül, és elütik zebrán, akkor sem ő a hibás. És ez itt a lényeg.
Ember, te magad írod le, hogy a jogszabályok szerint a gyalogos nem volt hibás. Tehát te voltál a hibás. Az pedig a bíróságon indifferens, hogy hibásnak érzed-e magad. Ezt kéne végre megérteni.
De te is értsd már meg könyörgöm, hogy nem erről beszélünk, hanem jogszabályi környezetről! Meg arról, hogy pali az elsőbbséget elvitatta. Rosszul tette, tévedett. Mit nem értesz?
(#26) csibe1
Igen, elsőbbsége van; ha megadják neki.
Könyörgöm, ez a legostobább kifejezés a világon. Már logikailag is bukfenc, csak elemezd végig a két tagmondatot. NEM! Elsőbbsége van, pont! Ha nem adják meg neki, akkor a másik szabályt szeg, esetleg bűncselekményt követ el. És ez alól nincs kibúvó.[ Szerkesztve ]
-
"Amikor elösször menten autópályán 110-nél majd kiesett a szívem. Ma 110-nél morgok, hogy mi a ****nak jön ki ennyivel belsőbe."
Én eleinte a régi 3-ason közlekedtem anyámékhoz és anyósékhoz haza, mert friss jogsisként mindenki riogatott hogy ne menjek fel az autópályára mert veszélyes (!!44négy!).
Na, ahhoz képest 2 hónap után inkább megvettem a matricát, utána sokkal kevésbé voltam feszült vezetés közben, szerintem ezerszer nyugisabb egy autópálya a kezdőnek is, az autópályán (többnyire) csak veled azonos irányba hülyék az autósok, sima úton veled szemben is
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
janeszgol
félisten
Duda? És miért nem tudsz kétfele figyelni? Nem kell állandóan egy irányt nézni. Itt hibáznak az autósok. Úgy lesnek egy irányba, mintha a halált várnák.
Ha jobbra kanyarodsz, kanyarodás előtt balra nézel, utána már jobbra. Nem össze-vissza, nem balra merengve. Mások is látnak téged, nem csak te látsz másokat.[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
Roppant egyszerű. Ütöttem már el majdnem gyalogost zebrán, és azt kell mondjam, nem tartottam volna hibásnak magam, ha megteszem.
Ki akartam kanyarodni jobbra, elsőbbségadás kötelező táblánál, tőlem jobbra zebra a főúton átmenőn. Sajnos balra az út szélén kisteher parkolt, nem láttam tőle semmit. Szépen lassan csorogtam kifelé, természetesen balra tekerve a fejem, hogy lássam: nem jön-e egy Fittipaldi, aki elsőbbsége biztos tudatában letarol. Ezenközben persze jobbra, a zebra irányába nem tudtam nézni. Mikor megkezdtem a manővert, még nem volt gyalogos a zebra környékén (mögülem jöhetett valahonnan). Ahogy visszakaptam a fejem, 1 m-re lehettem a gyalogostól. Satufék, megálltam, elnézést kértem, a gyalogos anyázott. Sajnos egyszerre kétirányba továbbra sem tudok nézni. Ilyen szituációban nem gondolnám hogy ne lenne felelőssége a gyalogosnak is (jogi értelemben lehet hogy nincs).
Summa summarum: néha nem árt józan paraszti ésszel is végiggondolni a dolgot, ha már a jogszabályok idézése ilyen jól megy..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
NGA
addikt
Barátomnak is nagy arca volt, hogy neki abszolút mindig elsőbbsége van a zebrán. Aztán elütötték, mert elsőbbsége az megvolt, de a szerencséje nem. Kórházban törött medencével szar ügy bizonygatni az elsőbbséget. A gyermekemnek is megmondtam, csak akkor mész át, ha látod, hogy megadja az elsőbbséget, megáll, vagy int, vagy villant. Ha nem, nem indulsz el!
-
strogov
senior tag
válasz jozefgucci1 #13 üzenetére
Ha valaki nem tud saját autóval határban gyakorolni akkor szükség lehet néhány plusz órára, hogy meglegyen a biztonság. Aki előtte legfeljebb kemping biciklin ült annak az 50-es tempót (is) gyakorolni kell.
Amikor elösször menten autópályán 110-nél majd kiesett a szívem. Ma 110-nél morgok, hogy mi a ****nak jön ki ennyivel belsőbe. -
NomadND1
senior tag
Neked melyik rész nem világos?
De segítek.
Az, hogy elsőbbséged van nem azt jelenti, hogy sültbolond módjára az autók közé veted magad, mert az ilyen felelőtlen magatartással egyszerre több életet cseszel el.
Ezt ha nem érted akkor nincs miről beszélni a továbbiakban.[ Szerkesztve ]
-
anadroid
senior tag
Mert esetleg holnap is élni akar.
Kérd privát üzenetben a Curve és a Monese kódot 5 angol font (kb. 2000 Ft) ajándékhoz, a Wise kódot az első, max. 150000 Ft-os ingyenes utaláshoz, a Vivid kódot ingyen fém kártyához és 100 € havi visszatérítéshez! Egyes kártyák ingyen postával érkeznek.
-
veterán
válasz dajkopali #15 üzenetére
Fantasztikus, ahogy idézel egy bekezdést, majd a következőt kifelejted. Biztosan véletlenül:
''A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad.''
Idéznéd, hogy ebben melyik rész homályos számodra?
(#17) Sárkányvölgy
Gyalogátkelőhelyen? Miért is gond ez?[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
a KRESZ ezt csak módjával és kissé homályosan szabályozza - vannak is viták róla -, de nincs abszolút, csak feltételes elsőbbsége:
"A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.""fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
jozefgucci1
addikt
Nem tudom , hogy hogyan van most ,de én tuti valami minimum iskolai végzettséghez is kötném a jogosítványt . Nagyon kíváncsi lennék , hogy a sok Kolompár Lajoska hol és hogyan szerezte a papírt ? Akinek pedig a harminc óra nem elegendő annak a duplája sem lesz az szerintem .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Lenry
félisten
6 éve van jogsim, levezettem összvissz kb 100.000 km-t, és ennyi után is egészen bizonyosan mondom, hogy nincs az a kvaélet, hogy én motorra üljek
(van egy 50-es robogóm, ki nem mennék vele a faluból)Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
pont a hétvégén voltam a Hungaroringen a Groupama pályán ilyen tréningen. igaz, csak a legalapabb változaton (ajándékba kaptam születésnapomra), de már ennyi után is azt mondom, hogy abszolút kötelezőnek kellene lennie, mert legtöbb wannabe-Schumachernek lövése nincs mi történik, ha bármi váratlan történik, mondjuk elkezd csúszni a jégen az autó, mennyi ideje van (nincs) cselekedni és mit kellene csinálni.
nem mondom, hogy én már ki tudnám védeni, de legalább már láttam biztonságos körülmények közt (sajna korábban élesben is), és itt volt lehetőségem gyakorolni az ilyen helyzetek kezelését.
és valószínűleg tavasszal be is fizetek egy hosszabb tréningre, mert úgy látom abszolút megéri.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
veterán
nem bántani akarom őket, de látszik az arcukon, hogy máshol vannak, üres a tekintet, nem veszik fel a szemkontaktust a járművezetőkkel, csak úgy mennek
Így van, ráadásul ugyanígy vannak autóvezetők is, akik észre sem veszik, hogy bringával (még csak nem is gyorsan), de felé közeledek. És nem a holttérben.
[ Szerkesztve ]
Wi-Fi okoscuccok, utolsó darabok ---> https://hardverapro.hu/apro/tuya_wi-fi_okoseszkozok_mozgaserzekelo_okosrele_ok/hsz_1-50.html
-
dajkopali
addikt
válasz twollah1976 #6 üzenetére
off: ahogy életveszélyes kézből telefonálni vezetés közben, éppen úgy életveszélyes gyalogolva is, ha zebra jön - naponta látom a "zombikat" a zebra előtt
nem bántani akarom őket, de látszik az arcukon, hogy máshol vannak, üres a tekintet, nem veszik fel a szemkontaktust a járművezetőkkel, csak úgy mennek[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
twollah1976
őstag
10 orat ment es elotte n+1 honapig jogsi nelkul vezetett.
Anno elmeletivizsgan volt vagy 300 kerdes, most meg ennek a majd otszorose.
A kreszt, kozelekedest mar az altalanosban el kene kezdeni oktatni es akkor nem ernek meglepetesek az embereket az utakon.
Pl.: a gyalogos ugy lep le a jardarol a zebrara, hogy nem nez se istent, se embert, mert neki JOGA van lelepni.
Aham... ...JOGA van egy eletre megnyomorodni.\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
NomadND1
senior tag
Inkább azt kellene törvénybe foglalni, hogy sikeres vezetéstechnikai tréning után kaphat bárki jogosítványt.
Aki háromszor nem tudja teljesíteni a pályát, az nem kaphat jogosítványt 5 évig.
Ennek legalább lenne értelme. -
scyllarus
veterán
Vizsga után két hétig vezettem csak a vizsgapapírral
Már itt volt az autó egy hónapja, és a szalonból állandóan érdeklődtek, mikor viszem el. Mondtam, majd ha lesz jogsim (vagy legalább vizsgám). Ez volt 11 éve, és azóta sem állított meg rendőr soha, pedig állandóan kocsival járok mindenhova."Nem biztos, hogy mindig tisztán látjuk, de Istennek terve van velünk. - Igen, tudom. De miért hiszi mindenki, hogy ez a terv jó?" Lucifer - A Priest Walks Into a Bar
-
Graphics
Jómunkásember
válasz twollah1976 #2 üzenetére
29x50 perc +1x60 a vizsga ( való igaz 5 perc az értékelés, de pl. én lenyomatom velük, hisz közben amúgy is kapja az értékelést )
Utóbbit preferálom én is, de tudod jön a szülő, fater, sógor, koma, hogy bezzeg az ő idejükben mentek 10 órát és már kész is... Ja csak tizedennyi jármű volt körülöttünk...
[ Szerkesztve ]
Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
twollah1976
őstag
Lehetsz ostehetseg es 30 ora alatt (ami pontosabban 30 x 45 perc, mert oktatasi orarol van szo) megtanulsz vezetni.
Vagy az oktato azt mondja, hogy tudsz vezetni es vagy atmesz a forgalmi vizsgan vagy megrantanak.
Vagy lelkiismeretes az oktato es addig nem enged vizsgazni amig ugy nem erzni, hogy vizsgakepes a tanulo.Szerintem az utobbi a legjobb megoldas, hogy nem kamikazekat szabaditanak az utakra.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
Graphics
Jómunkásember
Érdekes felvetés, de azt gondolom ennél komolyabb problémák megoldásával is illene foglalkozni...
Mint szakoktató, feltenném az okosoknak a kérdést, mert minket még senki nem kérdezett meg, hogy a kötelező előírt 30 órát Stig-re találták ki, vagy volt valaki, aki szerint ez reális egy kezdő vizsgára ( de inkább közlekedésre) való felkészítésére?
Szóval előbb inkább konzultáljanak , ha az mostanság úgy is menő, ha épp nem egy zsák krumpli a tét...
Mert pl. szakoktató képzés is épp átalakítás alatt van, ha épp nem 500-600 ezer egy tanfolyam ára... Hiányszakma, de nincs utánpótlás...
[ Szerkesztve ]
Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox 360 Játékok
- Akció! Dell Latitude E5530 laptop (15,6/i5-G3/16GB/320HDD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Akció! Dell Latitude E6430 laptop (14/i5-G3/8GB/256SSD) -1 év garancia, 27 % számla
- Akció! Dell Latitude E6430 laptop (14/i5-G3/8GB/256SSD/AkkuX) - 1 év garancia, 27 % számla
- Wacom Cintiq 16 FHD (DTK-1660) digitalizáló tábla