Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz CPT.Pirk #352 üzenetére

    Mondjuk azt érdemes hozzátenni, hogy az Intel az open projekteket a legnagyobb erőkkel támogatja. Az AMD jóval kevesebb erőforrást fektet ebbe, és inkább a zártra koncentrálnak. Az NV meg ezt le se szarja, csak a zárt és kész.
    Az egyébként fontos lenne, hogy ha a zárt drivereket az Intel nem tekinti járható útnak, akkor a licenchez kötött technológiákat (pl.: S3TC) az Intel vegye meg mondjuk a MESA-nak, mert az Unigine motor például használja, és finoman bemutat, ha open driverrel akarod futtatni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz F34R #227 üzenetére

    Programtól függ. Ha az alkalmazás eleve OpenGL-es Windowson, és a Linux driver tartalmaz rá profilt, akkor a sebesség hasonló. Pár % különbség lehet. Ha az alkalmazás Windows-on DX-es, de a port jó és a Linux driver tartalmaz rá profilt, akkor hozható a Windows sebessége. Ha nem jó port, akkor lassabb lesz. Általános értéket nem érdemes felhozni.

    (#228) eternam: Én azért nem kockáztatok és tesztelgetek Wine-nal. Ha garantálják a fejlesztők, hogy hibátlan lesz, akkor már lehet erről az opcióról beszélni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz eternam #223 üzenetére

    Windowsra érkezik még rá támogatás. Még Windows 8-hoz is lesz driver a kártyádhoz. Linuxra nem döntötték el, de valószínű, hogy lesz még, csak ritkábban, mint Windowsra.

    Az open driverek nem lesznek alternatívák, mert sok sebességet kell fizetni. A Gallium3D-vel például az Unigine programoknak még mindig gondja van. Az OpenGL támogatás manapság érte el a minimum szintet, de ami nagyobb para, hogy az open driverekben nincs S3TC támogatás, mert az S3/HTC bejegyzett szabadalma. Ezt az open projektek még évekig nem fogják kezelni, mert nem fizetik ki a licencet a cégnek. A zárt driverekbe nyilván benne van, mert az AMD és az NV kifizeti.

    Minek Wine-nal emulálni egy felületet, amikor van Windows telepítve? Ki tudja, hogy milyen hiba lesz majd a Wine alatt, mert se a programot fejlesztő csapat, sem pedig a játékot fejlesztő stúdió nem vállal arra garanciát, hogy jól fog futni. Ellenben Windowsra megteszik, hiszen arra van support.

    (#225) eternam: Ubuntut használok. A legfrissebb verziókra ügyelek, de most nincs lehetőség, mert a HD 7850-et úgy sem támogatja egyetlen open source driver sem.

    Ha kódot írsz be, akkor van egy programkód gomb a fórummotorban:

    sudo add-apt-repository ppa:oibaf/graphics-drivers

    Ezt adja. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz eternam #221 üzenetére

    Wine-ot nem szoktam piszkálni, mert a Winre készült játékokra ott a Win. Ellenben van Doom 3, Quake 4, Unigine benchmarkok. Hát a helyzet nem a legjobb. A HD 7850-nel is nekiesnék egy kis tesztelésnek, de erre még nincsenek open driverek. A HD 5850 meg vadászmezőkön van már.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz floatr #214 üzenetére

    De milyen gyári drivereket vegyünk ide? Az Intelnek nincs gyári drivere Linuxra. Csak open source projektben dolgoznak. Jellemzően a Mesa3D fejlesztéseket segítik, hiszen abban van a legtöbb potenciál, de ezek nem gyorsak. Stabilan működnek sok Radeonon és GeForce-on is, csak alig hozzák a gyári driverek sebességének az ötödét.
    Jelenleg senkinek sem fókusz a Linux. Az AMD és az NV csak kötelességből csinál zárt drivert. Egyik cégnél sem tartja a fejlesztés a lépést a Windowszal. Ezen viszont könnyen lehet változtatni, hiszen csak akarat kérdése az egész. Ha nagyobb fókuszt kap a Linux, jobb lesz a támogatás is, hiszen az alapok ki vannak dolgozva hozzá. Az Intelnek nincs semmilyen alapja erre. Vannak open source driverek és kész. Ez semmiképp sem komoly hozzáállás, így is jóval lassabb az Intel OpenGL drivere Windowson, mint a konkurenseké. Már évek óta futnak ezek az open source projektek, de olyan drivert még nem láttam innen, amelyik megközelítené a gyárik teljesítményét.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Psych0 #212 üzenetére

    Egy teljes értékű drivertámogatás ennél jóval drágább. Nem baj, ha sokan segítik az open source projekteket, de a hobbi réteg nem fog olyan gyors drivert írni, mintha ki lenne jelölve erre a feladatra egy csapat a cégen belül.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz oO7 #208 üzenetére

    Valószínűleg arra gondolsz, hogy az OpenGL és a DirectX másképp működik. Ez igaz, de ez a játékfejlesztő oldalán nem túl nagy gond. Akiknek ezt komolyan figyelembe kell venni azok a rendszerprogramozók.

    szerk.: Persze, vannak eltérések, de a legfontosabb, hogy a futószalag alapvetően hasonló. A fejlesztőknek tudnia kell, hogy az OpenGL nem pont úgy működik, ahogy a DX, de ha tudják, akkor ez nem jelent nehézséget. Márpedig nyilván tudják. :) A működésbeli eltéréssel pedig a drivert író csapatnak kell törődni.
    Ahol az OpenGL gondban lehet azok a DX11-es programok. A DirectCompute elég jól illeszkedik a DX11-be, arra tervezték, hogy a fejlesztők kényelmesen használják. Az OpenGL-nél ez nem ilyen egyszerű, mert OpenCL interop kell, hacsak nem keresel valami más megoldás az effekt implementálására (lehet, hogy van). Persze az OpenCL-es út járható, csak jóval körülményesebb, mint a DX+DirectCompute.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz oO7 #195 üzenetére

    Az OpenAL-t egyre többet támogatják már Windowson is. Szóval ez a része megoldott. A DX-OpenGL nem túl nagy gond. A két API alapvetően megegyező futószalagot használ, szóval attól, hogy nincs tökéletes egyezés, funkcionálisan egy OpenGL renderre cserélni egy DX rendert nem túl bonyolult dolog. Egyedül a teljesítmény és a grafikai minőség lehet eltérő. Ebből jellemzően az OpenGL fogja a rövidebbet húzni. Nem azért, mert rosszabb API, hanem azért, mert kisebb fókuszt kap.
    Gyakorlatilag minden ami elérhető DX alatt kiváltható OpenGL, illetve OpenCL bevetésével. Csak az akaraton múlik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz anulu #194 üzenetére

    Túl sok háttéralku szerintem nem lehet. Sokan hiszik, hogy az MS-nek hatalmas csapás lenne, ha jönnének a játékok Linuxra. Ez valójában semmit sem jelentene, mert évek kérdése, mire a Linuxhoz kapcsolódó gyártói támogatás felnő ahhoz a sebességhez, amit ma felmutat egy játék Windows alatt. Szóval azzal, hogy jön xy játék Linuxra, max. az kerül bebizonyításra, hogy a Win az élen jár ebből a szempontból.

    (#199) floatr: Az open source segítése az nem support. Lehet, hogy az Intel annak tekinti, de nem az. Ez a teljesítményből tisztán látszik.
    Az AMD és az NV kínál Linuxra gyári drivert. Emellett az AMD támogatja az open source projekteket, míg az NV ezekben már nem hisz, így nem támogatják őket. Alapvetően, ha ránézek az open source driverek teljesítményére, és összehasonlítom őket a jóval gyorsabb gyári driverekkel, akkor van abban valami, hogy az NV miért nem támogatja ezeket a projekteket, de a teljes mellőzéssel nem értek egyet. Biztos lenne ~5 ember, akik segíthetnének a közösségnek. Az AMD sem fektet ebbe többet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz floatr #193 üzenetére

    Az Intel eddig is ~30 emberrel segítette az open source projekteket. Ezek arra voltak elegek, hogy a Windowson elérhető, amúgy sem acélos OpenGL teljesítmény töredékét hozzák.
    A Wines OpenGL teljesítmény így alakul a gyártók között. [link] - Az A8-3870K és az i7-3770K között 3,5x-ös a különbség. DX alatt a legrosszabb esetben is csak 1,6x gyorsabb az AMD megoldása. Szóval még zárt driverekkel sem állna jól az Intel, nemhogy open source projektben. Az világos, hogy próbálnak ide erőt rakni, mert a Valve nyilván kéri a támogatást, de ideje elfelejteniük az open source bohóckodást, és belerakni a pénzt, ahogy az NV és az AMD teszi. Persze ettől még támogathatják az open source projekteket.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz anulu #190 üzenetére

    Túl nagy ellenvetést szerintem nem fognak kifejteni. Egy extra OS támogatása extra bevétel lehet.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz anulu #184 üzenetére

    Nem nagy vaszizdasz egy logikusan felépített játékot az egyik OS-ről a másikra portolni. Funkcionálisan elég gyorsan kivitelezhető. A teljesítményt portolása a gond ... az már nagyobb dolog. Ott a Mac példának. A Steamről portolt játékok érezhetően gyorsabban futnak Winen, és szebb is a képminőség. Linuxon sem lesz másképp, mert ide még a hardvergyártók sem figyelnek a drivertámogatás szempontjából, szóval még rosszabb lesz a sebesség. Az Intelnek saját grafikus drivere sincs Linuxra. Csak az open projekteket segítik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák