Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Keeperv85

    nagyúr

    válasz eternam #286 üzenetére

    Ez nagyon szép is elvi síkon. Csakhogy szoftveróriások (MS pl.) nagy ívben tojnak a GPL-re. Mást ne mondjak konkrét példának, mint korábban: Amlogic. Ismerjük a tablet forgalmazó elvileg kanadai, gyakorlatilag Kínai vállaltot? Androidot khm... "fejlesztenek"... Van egy OpenLinux nevű projectjük, ami GPL alatt fut. De az nem azonos azzal, amit ténylegesen használnak kódsort, ugyanis GPL alatt kitették pl. a 2.6.37-es béta kernelt, ehhez képest javában a 3.0.8-as van implementálva a rendszer alá. Nesze neked szabad szoftver.

    Így nem kérek belőle. Rendben van, hogy adjuk a közösbe, de mikor a közösségben olyan tagok vannak, akik utána magasról tesznek arra, hogy az én munkám is benne van és a nyílt kódot beépítve jókat röhögnek azon, hogy én ingyen megírtam helyettük (de szépen lehet definiálni az igazi kalózt ugye...), akkor az a rendszer nem működik. Segítsük egymást és adjuk át a tudást, de nem lehet lekerülni az olyan patkányt, aki visszaél vele. Nem futhat egy ATM hálózaton egy nyílt kód, mert egyértelmű mi lenne a vége. Vannak dolgok aminek jobb ha zárt és igen: a játékok szerintem ide tartoznak.
    --------------------------------------------------------------

    A Source motor SDK-ja így is mindent szinte a felhasználók kezébe ad. Mindent meg lehet benne alkotni, amit a fejlesztők a játékba tettek. Akkor minek legyen kiadva a forráskód is? Azért, ami az X-Ray engine (Stalker) alatt is megtörtént? Hogy valaki sajátjaként zárt kódban újra eladja...? Hát akkor inkább törlöm az utolsó betűig a végleges build után, de ne árulja már sajátjaként úgy hogy említést sem tesz róla honnan van!

    Mellesleg ha valaki megnézi a készülő Dishonored című FPS-t (Arkane Studio), az alatt köpjön bárki szembe, ha nem a Source fut. Hiába mondják, hogy márpedig az Unreal Engine. Ez egyszerűen nem igaz. Minden porcikájában Source. A mimikai rendszerétől kezdve, egészen az árnyékokig. A víz effekt pl. totál ugyan az.

    Persze: az Arkane Studio anno licencelte a Source jogokat, mert az Arx Fatalis 2 alá akarták használni. Ebből nem lett semmi, mert közbejött a Dark Messiah, ami alatt ugye láttuk a végeredményt (személyes vélemény: az egyik, ha nem a legszebb Source játék). Aztán dolgoztak a Bioshock 2-vel, amit a módosított Unreal motor hajt... de a Source ott pihen a gépeken... és most nézzétek ezt meg és mondja valaki hogy nem igaz:

    [link]

    Külön felhívnám a figyelmet a volumetric lighting-re, amit a HL2 hozott be ebben a formában (a videó elején a napsugarak) és arra a parallax mapping-re, amit az Unreal motor pont soha sem használt... (Nézzétek a köveket a földön!)

Új hozzászólás Aktív témák