- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
válasz #56573440 #23 üzenetére
Amúgy meg ha nagyon kell egy kocsi, akkor a régi módszerekkel is meg tudják fújni. Ahhoz, hogy a tolvajt legalább 1 óra szöszmötölési idővel "örvendeztessük meg", eszméletlen összegeket kell a járműbe fektetni és a motorháztetőtől a csomagtartóajtóig mindenfélét bele kell szerelni/át kell alakítani. Ja és még ebben is csak akkor lehetsz biztos, ha a műhelyből senki se paktált le a maffiával.
Ennél SzVSz olcsóbb a casco. Esetleg beültetsz a hátsó ülésre egy T-800-ast...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#56573440
törölt tag
A BMW connected drive sokkal újabb és azt is elbszták.. A tolvajok nem kell btw ertsenek semmihez amíg megvehet egy eszközt és annyi.. A renault a ház elől se úgy tűnt el hogy feszítővas csavarhuzo.... Vettek egy olvasót ami érzékeli a kommunikációt a kártya kocsi között, megy egy kártya masolot... Bezártam gyártottak egyet, amire felértem már valószínűleg el is vitték...
Az eszközöket még profik csinálják hidd el,
-
#06658560
törölt tag
válasz t72killer #18 üzenetére
Alfa Romeo 147 (2000-2010), 156 1997-2005, GT 2003-2010
Audi A1, A2, A3, A4 (2000), A6, A8, Allroad, Cabrio, Coupe,
Q7, S2, S3, S4, S6, S8, TT (2000)
Buick Regal
Cadillac CTS-V (2004-2007, 2009-), SRX (2004-2009, 2010-2015)
Chevrolet Aveo (2002-), Kalos (2002-2011), Matiz(2004-2010), Nubira (2004-2010), Spark (1998-), Evanda (2002-2006), Tacuma (2002-2011)
Citroen Jumper (2008), Relay
Daewoo Kalos, Lanos, Leganza (1997-2002), Matiz, Nubira, Tacuma (Lásd fentebb)
DAF CF, LF, XF
Ferrari California (2008-), 612 Scaglietti (2004-2011)
Fiat Albea (2002-2012), Doblò (2000-), Idea (2003-2012, 2005- Brazília), Mille, Multipla (1998-2010), Palio (1996- több változat, több kontinensen elszórva), Punto (2002),
Seicento (1998-2011), Siena(1996-), Stilo, Ducato (2004)
Holden Barina, Frontera
Honda Accord, Civic, CR-V, FR-V, HR-V, Insight, Jazz (2002),
Legend, Logo, S2000 (1999-2009), Shuttle (1994-2000), Stream (2000-2014)
Isuzu Rodeo (1991-2001), (1989-2004 Isuzu Wizard, a Rodeo az amerikai piacra szánt név. Egyébként Wizard=Opel Frontera)
Iveco Eurocargo, Daily
Kia Carnival (1998- három generáció), Clarus (1996-2001), Pride (1986-2000, Koreában a Riok Pride néven futnak), Shuma (1992-2003), Sportage (1993- ma a negyedik generációnál tart)
Lancia Lybra (1998-2005), Musa (2004-2012), Thesis (2001-2009), Y (1996- három generáció)
Maserati Quattroporte (1994-2001, 2003-2012, 2013- meg régebbi generációk, azok biztos nem érintettek)
Opel Frontera (lásd Isuzu)
Pontiac G3 (2004-2006, Chev Aveo USA neve)
Porsche 911, 968, Boxster
Seat Altea, Córdoba, Ibiza, Leon, Toledo
Skoda Fabia (2011), Felicia, Octavia, Roomster, Super, Yeti
Ssangyong Korando (1996-), Musso (1993-), Rexton (2001-)
Tagaz Road Partner (Ssangyong Musso)
Volkswagen Amarok, Beetle, Bora, Caddy, Crafter, Cross Golf,
Dasher, Eos, Fox, Gol, Golf (2006, 2008), Individual,
Jetta, Multivan, New Beetle, Parati, Polo, Quantum,
Rabbit, Saveiro, Santana, Scirocco (2011), Touran,
Tiguan, Voyage, Passat (1998, 2005), Transporter
Volvo C30 (2006-2013), S40 (2004-2012), S60 (2000-2009, 2010-), S80 (1998-2006, 2006-), V50 (2005-2012), V70 (1996-2000, 2000-2007, 2007-), XC70 (2000-2007, 2007-), XC90 (2002-2014, 2014-), XC94 (?)VW AG-t nem merem elkezdeni, reménytelen megtippelni is, mit mióta, hova építenek be.
Vagyis remekül látható, higy vígan tizenöt éves technika is lehet itt a problémás. Hol van ma már egy tizenöt éves Win rendszer biztonsági téren?
-
őstag
A W123-as Mercivel nincs ilyen probléma ....
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t72killer
titán
Mondjuk kezdjük ott, hogy a kommunikációt minimális számú extrém ellenőrzött csatornára kell korlátozni. Pl GPS, TMC adatok jöhetnek, de a hekkermarinéni pizzareceptjeit meg a veérpistike bögyösmacás tartalmait hagyjuk meg a gyerek feltöltős mobiljának. Arról meg végképp feledkezzünk meg, hogy majd okos appal irányítgassuk a kocsit mindenféle feltört/bughalmaz okosteló OS-ről. Lehessen "lábhozhívni" a járgányt, de csak egy spéci, hétpecsétes titkosítással dolgozó rádiós egység (slusszkulcs...) segítségével, biometrikus azonosítással.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Ixion77
addikt
válasz Rodi 4.80 #16 üzenetére
A klasszikus és az önvezető autók összehasonlítása szerintem olyan, mint a Nokia butatelefonok és az első Iphone esete. Ha a klasszikus gyártók nem állnak radikálisan új megközelítéssel az informatikai oldalhoz, akkor óriási piacvesztést szenvedhetnek el. Ott vannak az új, top informatikai cégek, akik hatalmas áldozatra is hajlandók azért hogy megszerezzék az autópiacot. Persze a régi autógyártók is résen vannak, szintén bármit feláldoznak hogy megtarthassák a piacukat. Egyiknek sem okoz gondot milliárdokat áldozni a biztonságra, és mindegyik meg is fogja tenni, mert pontosan tudják hogy mekkora kockázatot jelent.
Ez nem olyan csip-csup ügy, mint egy 20 évvel ezelőtt kifejlesztett ajtónyitó távirányító feltörése. Szóval ne izgulj, nem ez fogja hátráltatni az elterjedésüket. Ha kell, kapnak új, nulláról elkészített, hardverbe égetett irányító rendszereket, szuper titkosított, nem publikált protokollú kommunikációt, stb. Ebből az ügyből következtetést levonni az önvezető autókra kb. olyan, mint egy sárkányrepülő képességeiből következtetni a Boeing 747-esére.
Sokkal inkább a jogászok és a média fogják akadályozni az önvezető autók megjelenését / terjedését."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
t72killer
titán
válasz Feketelaszlo #13 üzenetére
Komoly lista:
Alfa Romeo 147, 156, GT
Audi A1, A2, A3, A4 (2000), A6, A8, Allroad, Cabrio, Coup´e,
Q7, S2, S3, S4, S6, S8, TT (2000)
Buick Regal
Cadillac CTS-V, SRX
Chevrolet Aveo, Kalos, Matiz, Nubira, Spark, Evanda, Tacuma
Citroen Jumper (2008), Relay
Daewoo Kalos, Lanos, Leganza, Matiz, Nubira, Tacuma
DAF CF, LF, XF
Ferrari California, 612 Schaglietti
Fiat Albea, Dobl `o, Idea, Mille, Multipla, Palio, Punto (2002),
Seicento, Siena, Stilo, Ducato (2004)
Holden Barina, Frontera
Honda Accord, Civic, CR-V, FR-V, HR-V, Insight, Jazz (2002),
Legend, Logo, S2000, Shuttle, Stream
Isuzu Rodeo
Iveco Eurocargo, Daily
Kia Carnival, Clarus, Pride, Shuma, Sportage
Lancia Lybra, Musa, Thesis, Y
Maserati Quattroporte
Opel Frontera
Pontiac G3
Porsche 911, 968, Boxster
Seat Altea, C ´ordoba, Ibiza, Leon, Toledo
Skoda Fabia (2011), Felicia, Octavia, Roomster, Super, Yeti
Ssangyong Korando, Musso, Rexton
Tagaz Road Partner
Volkswagen Amarok, Beetle, Bora, Caddy, Crafter, Cross Golf,
Dasher, Eos, Fox, Gol, Golf (2006, 2008), Individual,
Jetta, Multivan, New Beetle, Parati, Polo, Quantum,
Rabbit, Saveiro, Santana, Scirocco (2011), Touran,
Tiguan, Voyage, Passat (1998, 2005), Transporter
Volvo C30, S40 (2005), S60, S80, V50, V70, XC70, XC90,
XC94Őszintén, manapság csak azt a kocsit nem lopják el, amit nem akarnak. Najó, a fehér ház VIP parkolójából macerás lenne meglovasítani az elnöki limót (+nem lenne hosszúéletű a tolvaj), de hozzáértés+háttérinfó (szerviz által leadott kulcsmásolat) és némi idő kérdése és már vitték is a járgányt
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Rodi 4.80
senior tag
Az ilyen botrányok vajon mennyire hátráltatják a vezető nélküli autók feljesztését/forgalomba kerülését? Szerintem nagyon.
-
gergejly
aktív tag
Még jó, hogy vannak hackerek. Mi lenne különben a világgal?
-
djgeg
őstag
A Legnagyobb baj, hogy egyre nagyobb hangsúly kerül az informatikára a kocsi gyártás során. Kezd beindúlni az önvezető autó meg egyebek. A könnyű szoftveres frissítést a teljes autó elektronikára meg kell oldani záros határidőn belül még mielőtt az önvezető autók hamarosan elindúlnak.
Mostanában volt, hogy hackerek már több biztonsági rést távolról átvették több autó teljes fedélzeti számítógépe felett az uralmat amiben még a sávtartó automatikájához is hozzá fértek... sőt volt olyan model amit szinte teljesen vezérelni tudtak. Itt egy link [link].... Yotube videó Jeep hack
Az autó gyártóknak észbe kell kapni ilyen téren.[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
Feketelaszlo
senior tag
Bár kötve hiszem, hogy ezzel a módszerrel az átlag magyar autótolvajok túl sok járgányt tulajdonítanának el a jövőben (a rendőrség nem kényszeríti rá őket ilyen kifinomult módszerekre), de ha valakit érdekel a tanulmányban (PDF!) megtalálható az érintett típusok listája is. Nem tudom mennyire teljes, a PSA-Fiat hasznok közül hozza a Jumpert meg Ducatot, de a Boxert pl. már nem (?).
-
buherton
őstag
Lehet az lazán 20-25 éves is. Bőven találni olyan fájlokat, amiknek a headerjében 1990 és ez előtti dátumok vannak. Nagyon-nagyon ritka a nulláról való fejlesztés.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Te megköszönnéd, hogy a rendszeredben egy olyan hibát találtak, amit - erős gyanú alapján - csak visszahívással és komplett vezérlőcserével lehet megoldani. Ha szoftveresen lehetett volna javítani, akkor vélelmezhetően már sunyi módon megtették volna.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Az esetek 99,99%-ban nem a fejlesztő hibája, hanem az öltönyös nyakkendő managereké.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
sztanozs
veterán
mindegy, csak javíccsák!
Mondjuk ennél nagyobb durranás a replay attack...
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
#06658560
törölt tag
"Ezek már megvételkor is lehettek akár 2-3 éves modellek, amelyek fejlesztése további 2-3 évvel korábban kezdődött."
A helyes ritmus: fejlesztés három-öt év, amikor elkezdik, akkor nézik meg, mi az, ami a következő két-három évben piacra kerülhet sorozatgyártásban technika, hogy csak már kipróbáltat építsenek be. Ezeket a termékeket fejlesztik vagy három-öt évig, vagyis mire az adott modell piacra kerül, már vígan tíz éve futó fejlesztések eredményei érkeznek. Egy modellt modellfrissítéssel hat-tíz évig árulnak, ez után még tíz évig kell biztosítani az alkatrészellátást. Tehát akár újonnan vett autó is futhat tizenöt éves fejlesztésekkel.
-
Ixion77
addikt
Ebben semmi meglepő nincs. Az utcán teljesen gyakoriak a 10-15 éves autók. Ezek már megvételkor is lehettek akár 2-3 éves modellek, amelyek fejlesztése további 2-3 évvel korábban kezdődött. Az alkatrészek túlnyomó többségét nem nulláról fejlesztik minden modellhez, így gyakran még régebbiek. Az autóipar fő profilja nem az informatika, így normálisnak tekinthető hogy 5-10 év késéssel kövessék az eseményeket. (Ez nem is kirívó, pl. bankok esetében normális, hogy akár 30 éves technológiák is használtban legyenek.)
Összességében tehát az utcán futó autók jelentős része több, mint 20 évvel ezelőtti informatikai színvonalat képvisel. Mi a meglepő abban, hogy ezt a mai módszerekkel térdre lehet kényszeríteni?... Szerintem semmi.
Kicsit olyan ez, mint hogy az autómotorokon számon kérik az alig pár éves környezetvédelmi normákat, de az senkit sem zavar, hogy a hajózásban 50-60 éves matuzsálemek ontják magukból az áldást.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
ilyen_85
senior tag
annyira nevetséges ez a hozzáállás, ahelyett, hogy megköszönnék a hiba jelentését és javítanák inkább megpróbálják jogászokkal elnémítani őket.
Ha ők rájöttek, más is rájön...
-
zsolt501
nagyúr
Az biztos, hogy ha az autó lopások egy része erre vezethető vissza, akkor bizony a biztosító társaságok is nagyon "hálásak" lesznek a gyártóknak és a fejlesztőknek...
''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''
-
-=MrLF=-
senior tag
Azt nem értem, hogy hogy jön ide a WiFi, nagyon remélem hogy a kocsi kulcsom nem ip alapon kommunikál a kocsival. Ennek gyártónként más zárt, nem publikált rádióadásnak kéne lennie ahol azt sem tudom ha belehallgatok hogy hol kezdődik/végződik a hasznos infó a jelben.
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
cami][us
senior tag
Az autógyártók nem most kezdték az epic fail sorozatukat a szoftveres vonalon.
Új hozzászólás Aktív témák
- SteelSeries Arctis Nova 1 Gamer Fejhallgató /// Újszerű // Számla + Garancia
- Logitech G335 vezetékes fejhallgató /// Újszerű // Számla + Garancia
- AKG Harman K72 Dj fejhallgató // Újszerű // Számla + Garancia
- Logitech G935 Vezeték Nélküli Fejhallgató /// Újszerű // Számla + Garancia
- Sennheiser Epos GSP 370 Gaming fejhallgató // Számla+Garancia //
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest