- Bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot a dogecoin-perben
- DIGI internet
- Sokan kapják majd meg félig lemerülve a Teslájukat
- Microsoft Excel topic
- Bittorrent topik
- XPEnology
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Örülhet az EV-ipar, az AI és a Microsoft a rézbányászatot is felturbózzák
- DIGI kábel TV
Új hozzászólás Aktív témák
-
Saccco
nagyúr
Politikai lufi.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Joe Biden elnök célul tűzte ki, hogy 2030-ra minden új eladott autó 560 százaléka elektromos vagy PHEV típusú legyen, a Fehér Ház pedig lépéseket tesz azért, hogy több olyan dolgozót képezzenek, aki az EV, építőipar és szélesség ágazatokban helyezkedne el.
És ezt így hogy? Dübörög a google fordító?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Fritz Teufel
őstag
"szélessávhoz kötődő ágazat" Megvan! Ez az útépítés lesz. Világos, a villanyautónak kell a placc...
Már most biztos, hogy a delejes autókat valamivel meg kell majd hajtani, hogy delejt állítsanak elő. Elegendő akksi biztosan nem lesz. Én a Toyota és a hidrogén mellett tenném le a voksomat...Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Samsung Galaxy S20+ 5G; PocketBook Touch HD 2
-
salapp
addikt
-
balaaazs
senior tag
"Ha vevői oldalról nem tekintjük a hatótáv, akkumulátor-élettartam, akkutüzek, töltési nehézségek, szervizköltségek és túl hideg, túl meleg használat melletti ingadozások, az áramtermelés forrásának és a hálózati terhelésnek a kérdéseit, valamint az eddiginél is nagyságrendekkel magasabb vételárak problémáját"
kis súlyú problémák ezek
¯\_(ツ)_/¯
-
Noukoum
veterán
válasz
Fritz Teufel #12 üzenetére
Mint minden második laikus.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
kpbendeguz
addikt
XIX. század, autó vs lovaskocsi:
"Ha vevői oldalról nem tekintjük a hatótáv, a motor élettartam, benzin tüzek, szervizköltségek és túl hideg, túl meleg használat melletti ingadozások, az olajtermelés forrásának és az üzemanyag hálózat kiépítésnek a kérdéseit, valamint az eddiginél is nagyságrendekkel magasabb vételárak problémáját"
ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
Noukoum
veterán
válasz
Fritz Teufel #17 üzenetére
Akkor pontosan tudnád hogy a hidrogénnel csak a probléma van.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
NoZoli
tag
válasz
Fritz Teufel #12 üzenetére
"Elegendő akksi biztosan nem lesz."
Jah, azért kezdenek kinőni az akkugyárak a földből. Sőt, Kína már nálunk is gyártana."Én a Toyota és a hidrogén mellett tenném le a voksomat..."
Mit is oldana meg a hidrogén? A Toyota is már kezdi arcon köpni magát a bZ4X piacra dobásával. -
tasiadam
addikt
nem, hanem azért, mert ugyan úgy éghető, mint a földgáz, és ha hirtelen tudnának hatalmas mennyiségben gyártani, akkor kis átalakítással minden gázüzemű móka működhetne hidrogénnel, akár kazán, akár autó, pont úgy, mint a CNG, és nem a hidrogéncellásra gondolok.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
paatrick
senior tag
Klipszes pedálból ha meggebedsz se fogsz oldalra kilépni, márpedig ahogy dőlsz az a reflex jön hogy oldalra lépj le a pedálról és támaszkodj meg. Ehhez gyakorlat kell hogy ne oldalra hanem előbb hátra emeld ki a lábad
[ Szerkesztve ]
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
kilua
senior tag
Oké hogy elektromos autó, de meddig lesz elég a föld 14 millió tonnás lítium készlete?
Bár a politikus szerint a választásig elég ha nem fogy ki.
[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
Sokkal jobb technológia? Mi? A lítiumakkus fos, ami még egy 40 évvel ezelőtti autóhoz képest se hoz gyakorlati előnyt, azon kívül hogy nem füstöl közvetlenül, de legalább egy csomó limitációja van?
Biztos azért költenek dollármilliárdokat a hidrogénes hajtás fejlesztésére is, mert teljesen egyértelmű hogy a világot a lítiumakkus autó fogja megváltani. Szerintem is az a megoldás, hogy építünk még 5 paksot, meg kicseréljük a teljes elektromos hálózatot, és ha hosszabb útra kell menni, akkor egész úton azt tervezgetjük hogy hol fogunk egy órát dekkolni legközelebb. Mindezt 10-20 éven belül, amikor még egy szaros metró felújítása is évekig tart, Paks 2-nél meg egy karót se vertek le a földbe 10+ év alatt...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
dabadab
titán
Szerintem is az a megoldás, hogy építünk még 5 paksot
Ok, reality check: ha varázsütésre minden autót (személyautót, buszt, teherautót, traktort, mindent) lecserélnénk elektromosra, akkor az kb. plusz egy Paks.
Ha hidrogénesre, akkor plusz három-négy Paks.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
NoZoli
tag
kilua: "Oké hogy elektromos autó, de meddig lesz elég a föld 14 millió tonnás lítium készlete?"
Tavaly, még 22 millió tonna volt, százezres éves kitermeléssel. Talán, pár évig még elég lesz. És már kezd beindulni az újrahasznosítás ipara is!btprg: "Biztos azért költenek dollármilliárdokat a hidrogénes hajtás fejlesztésére is, mert teljesen egyértelmű hogy a világot a lítiumakkus autó fogja megváltani."
Nukleáris meghajtású autóra is sokat költöttek, mégsem lett belőle semmi. -
kpbendeguz
addikt
Egy átlagos EV-ben kb. 10 kg lítium van, azaz 22 millió tonnából (és nem 14-ből, köszi NoZoli) 2.2 milliárd EV-hez szükséges aksit lehet legyártani.
Jelenleg a világon összesen 1.4 milliárd motoros jármű van forgalomban.ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
btprg
senior tag
Természetesen "költői túlzással" éltem, nem számoltam utána
De most rákerestem, kb. 200 petajoule a KSH szerint a magyarországi közlekedés éves energiafelhasználása az utóbbi évek alapján. Ez egy napra vetítve kb. 150 GWh. Nem tudom, hogy az elektromosra átállás mennyit javítana vagy rontana a hatásfokon, de ez egy 2 GW-os pakssal számolva önmagában 3 paksnyi lenne, ha az áramfelvétel egyenletes lenne (de nem az).
A hidrogénest lövésem sincs hogy kéne számolni, ott nekem az tűnik a legnagyobb előnynek, hogy a tankolás folyamata és a motorok a mostanihoz képest talán hasonlóak maradhatnának – de ugye nem tud elfogyni, és az égése nem termel annyi káros anyagot. Ezért gondolom, hogy a végtelen akku, végtelen elektronikai hulladék legyártása, meg az egész világ elektromos hálózatának átépítése + sok új erőmű helyett csábítóbbnak tűnik.
#38:
Nem amellett érveltem, hogy biztos jó, ha már sokat költenek rá, hanem az ellen, hogy milyen alapon mondja valaki az egyikre, csak azért mert most az álkörnyezetvédelmi lobbi miatt nagyon divatos, hogy az sokkal jobb. Nem azért megy ennyire a lítiumakkus cucc mert bármelyiknél is jobb lenne (a jelenlegi benzinmotoroshoz képest rosszabb is), hanem azért mert jelenleg megvalósítható, és a nem hozzáértő átlagemberek nagyon könnyen elhiszik, hogy ez a nagy zöld, mert nincs kipufogógáz."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
dabadab
titán
Az elektromos fogyasztást azt végig lehet számolni rendesen is: fogod a felhasznált üzemanyag mennyiségét, megnézed, hogy a valós fogyasztási adatok alapján (szerintem a spritmonitor.de kiváló erre a célra) egy liter benzin meg gázolaj hány kWh-nak felel meg, aztán szorzol és összehasonlítod a termelési adatokkal. A fenti alapján egyébként az jön ki, hogy egy teljes elektromos átállás kb. harmadával emelné meg a magyar áramfogyasztást, amit alapvetően különösebb bővítés nélkül tudna produkálni a jelenlegi rendszer is, ha az autókat a mostani völgyidőszakokban töltenék.
A hidrogénest lövésem sincs hogy kéne számolniNagyjából úgy, hogy fogod az akkus meghajtás igényét és megszorzod hárromal-néggyel, mert ilyen mértékű vesztesége van a hidrogénes energiatárolásnak (elektrolízis, sűrítés, üzemanyagcella).
DRM is theft
-
btprg
senior tag
Ez a 4/3-szoros növekedés amit írsz az kb. 15 TWh plusz egy évben, abból meg, amit én számoltam, kb. 50 jön ki. De most utánanéztem, és ha a 30% és 75% hatásfokkal számolunk a benzines és az akkus esetén, akkor már közelít a dolog. Ebben az esetben valóban nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy elképzeltem. Ettől függetlenül továbbra se gondolom, hogy a lítiumakku lenne a megoldás világméretekben.
Az üzemanyagcellás hidrogénben nem hiszek, mert az üzemanyagcellák előállítása se valószínű hogy kevésbé lenne problémás mint az akkuké.
A legfájdalommentesebb alternatíva valami belsőégésű motorokba rakható műbenzin előállítása lenne kizárólag megújuló energia felhasználásával (amiről itt is írnak), de itt nem is merem megpróbálni kiszámolni, hogy az egész Földre vetítve ez mekkora befektetéssel lenne megvalósítható...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Hi!King
őstag
Igazából a kettő nem zárja ki egymást. Hidrogénes autó max. 100 km-es hatótávot biztosító tölthető aksival vs. elektromos autó 800 km-es hatótávot biztosító aksival (hogy tényleg elsődleges családi autó lehessen). Így a napi ingázás jórészt völgyidőszaki töltésből menne, a nagyobb utakra pedig a maradék völgyidőszakbeli kapacitásokból és a zöld energia csúcsaiból termelt hidrogénből menne.
-
kpbendeguz
addikt
"A legfájdalommentesebb alternatíva valami belsőégésű motorokba rakható műbenzin előállítása lenne kizárólag megújuló energia felhasználásával"
Ennek a műbenzinnek mennyi lenne az energiasűrűsége és mekkora hatékonysággal és költséggel lehetne az erőműben termelt energiát eljuttatni az autó kerekéig? (Ide értve a gyártást, szállítást és a motorok hatékonyságát.)
Ha ugyanis ez a szám alacsonyabb, mint a lítium aksiké, akkor értelmetlen foglalkozni vele.ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
btprg
senior tag
válasz
kpbendeguz #45 üzenetére
Ez hasonló kérdéskör mint az, hogy mi a zöldebb: használod a '97-es Suzuki Swift-et 30 évig, vagy 5 évente lecseréled egy "zöldebb" autóra.
Ha a lítium aksikkal az emberiség évi közlekedése x erőforrás, a műbenzinnel hajtott sima autókkal meg 5x, de a lítium aksis megoldáshoz le kell cserélni a világ összes járművét meg át kéne alakítani a teljes Földön az elektromos hálózatot 1000x erőforrásból, akkor egyértelműen nem a lítium aksis lesz a nyerő, mert mire megtérülne addigra kihalna az emberiség
A nem legyártott termék a legkörnyezetbarátabb. Nyilvánvalóan a profitorientált kapitalista cégek pont le fogják szarni ha a villanyautó hisztériával több kár okoznak mint hasznot, ha viszik mint a cukrot a bolygót megmenteni akaró emberek, meg tömik őket dollármilliárdos állami támogatásokkal.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
Új hozzászólás Aktív témák
it A Volkswagen amerikai ágazatának vezetője nagyon komoly kihívásokat említ az átállás kapcsán.
- NVIDIA GeForce RTX 4080 / 4090 / Ti (AD103 / 102)
- Már több mint 7,5 millióan kipróbálták a High on Life című játékot
- Bloodborne (PS4)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Milyen monitort vegyek?
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Toyota topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: KIFÜ
Város: Budapest
Cég: Servergarden Kft
Város: Budapest