Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • salapp

    addikt

    válasz dabadab #34 üzenetére

    Akkor zabot kell vetni sok hektárra és ismét éljenek a lóvasutak és a hintók! :)

    Cathrine Tate: -Computer says: nooo!

  • btprg

    senior tag

    válasz dabadab #34 üzenetére

    Természetesen "költői túlzással" éltem, nem számoltam utána :) De most rákerestem, kb. 200 petajoule a KSH szerint a magyarországi közlekedés éves energiafelhasználása az utóbbi évek alapján. Ez egy napra vetítve kb. 150 GWh. Nem tudom, hogy az elektromosra átállás mennyit javítana vagy rontana a hatásfokon, de ez egy 2 GW-os pakssal számolva önmagában 3 paksnyi lenne, ha az áramfelvétel egyenletes lenne (de nem az).

    A hidrogénest lövésem sincs hogy kéne számolni, ott nekem az tűnik a legnagyobb előnynek, hogy a tankolás folyamata és a motorok a mostanihoz képest talán hasonlóak maradhatnának – de ugye nem tud elfogyni, és az égése nem termel annyi káros anyagot. Ezért gondolom, hogy a végtelen akku, végtelen elektronikai hulladék legyártása, meg az egész világ elektromos hálózatának átépítése + sok új erőmű helyett csábítóbbnak tűnik.

    #38:
    Nem amellett érveltem, hogy biztos jó, ha már sokat költenek rá, hanem az ellen, hogy milyen alapon mondja valaki az egyikre, csak azért mert most az álkörnyezetvédelmi lobbi miatt nagyon divatos, hogy az sokkal jobb. Nem azért megy ennyire a lítiumakkus cucc mert bármelyiknél is jobb lenne (a jelenlegi benzinmotoroshoz képest rosszabb is), hanem azért mert jelenleg megvalósítható, és a nem hozzáértő átlagemberek nagyon könnyen elhiszik, hogy ez a nagy zöld, mert nincs kipufogógáz.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

Új hozzászólás Aktív témák