Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DuplaZso

    aktív tag

    A MS FS -ok általában a procit falják nagyon.

    A kinézetet vissza lehet butítani eléggé. Olyankor a fix és a generált objektumok száma is csökken, ezáltal a CPU-nak is kevesebbet kell számolni bizonyos beállításokkal. Az utóbbi 3-4 FS-részben - nagyjából ezeket teszteltem be - ezek a jellemzők jól kézben tarthatók, ám ha például valami jó kis részletes sceneryt használ az ember - Lago-féle Ferihegy például, ami még nem is annyira durva - az is térdre tudja kényszeríteni a vasat földközelben.

    Annak, aki nem játszott még repülőszimulátorral, annak érdemes FS2000-rel, vagy CFS2-vel kezdeni a családból, azzal gyakorolni a le-és felszállást, manőverezést.
    Pláne mert ezeknek a gépigénye mai szemmel nézve egész visszafogott.

    Az pedig, hogy mik azok a kiegészítők, amikkel érdemes is vezérelni a játékot, mint sok más területen, itt is két dolog függvénye. Az egyéni igények/tudás és a pénztárca.
    Rettentő jót lehet repülni egy 2000 Ft-os joy-jal is, és bénázni is lehet egy többszáz (nem vicc !) rugós szettel.

    Jómagam anno egy P1-esen, Voodoo2-vel, joy nélkül kóstoltam bele a dolgokba, a CFS2 került a kezem ügyébe. Ott például egérrel is kitűnően lehet irányítani a gépet, bár oldalkormány olyankor persze nincs. Viszont gyakorolni tökéletes, megszerettetni a repülést (itt még nincs túlbonyolítva) szinte ideális.

    Mostanában egyébként nem igazán repülök, de régen napi jópár órát töltöttem a levegőben/gurulón/kifutón.

    Egy dolog biztos: aki megkedveli, az hosszú órákat fog majd a monitor előtt egyhuzomban tölteni. Még akkor is, ha a 747-eshez csupán egyetlen gázkarja lesz. :U

  • DuplaZso

    aktív tag

    válasz atesss #22 üzenetére

    Ferihegyről a város irányába tartó forgalomról nincs infóm. Nyilván megvan az oka, hogy miért nem törnek egyből a magasba már korábban a gépek, de én sem tartom kizártnak az üzemanyaggal való takarékoskodást. Egyébként cirka 20 éve még a Tupoljevek idején (hál Istennek már kikoptak az itteni közlekedésből) korántsem volt olyan csendes felettünk a légtér, mint manapság. Hányszor előfordult, hogy a tőlem pár méterre lévő emberrel kiabálnom kellett, hogy megértse amit mondok, mikor épp odapörkölt Iván a 154-esnek fölöttünk ! :) Ebből a szempontból a mai viszonyok egy klasszissal jobbak.

    Arra egyébként nagyon ne számíts, hogy a FS alapján el tudod majd dönteni, mennyivel korábban elérhetik a kívánt magasságot a mostani gépek ! :))

    Az adott konfigoddal egyébként az X kivételével bepróbálhatod bármelyik verziót, el fog rajta szaladgálni, cimborádnál pedig már annak is normálisan kell futkosnia közepes/jó beállításokkal. Én a 2004-et még K7-es rendszeren toltam, komolyabb részletességnél viszont már kevés volt hozzá a vas. Abból is inkább a proci, ugye.

    Egy olcsó joy (2 rugó környéke) mindenképp ajánlott, ha akár a Flight Simulatorral, akár mással akarsz játszani. Anélkül nagyon suta az irányítás. Én is "szórakoztam" nélküle, amíg nem szerváltam magamnak egyet.

    Említést tettek közben itt az urak a rádiózásról, a navigációs és autopilot rendszerek használatáról. Ha csak szimplán szórakozásból akarsz repkedni párat, egyáltalán nem szükséges ezekkel foglalkoznod, játszani azokat kihagyva is lehet. Nekem sem volt lövésem hozzájuk mondhatni egyáltalán, aztán később az érdeklődés "rávitt", hogy kezeljem azokat is. De mégegyszer mondom, nem kötelező.

    CFS2 egyébként a Combat Flight Simulator 2 rövidítése. Második világháborús brümmögők vannak benne, nekem nagyon tetszik a mai napig. Élvezetes repülni/műrepülni a japán Zéróval, a jenki Corsairrel, Hellcattel, az angol Spitfire-rel, a német Messerschmittel. Nincs túlbonyolítva a műszerezettség, a kommunikáció.
    Viszont FS-ben ami például konkrétan nem tetszett, hogy ha a sérülés toleranciáját a legkisebbre vettem is, akkor is elég durván oda lehetett vágni a kifutóhoz a gépet sérülés nélkül.

    De mindenkinek másak az igényei. Vannak, akiknek csak a Sturmovik felel meg a fizikát tekintve. (valóban, abba is bele kéne már kóstolnom... :B )

  • DuplaZso

    aktív tag

    válasz rennes6 #25 üzenetére

    Hú de kafa, kösz a linket ! :))
    Asszem vacchunra benézek majd párszor, eddig sosem hallott vidék volt számomra.

  • DuplaZso

    aktív tag

    válasz bambano #32 üzenetére

    Eléggé egyszerű a pilóták dolga, kétségtelen.
    Nyilván ezért van az is, hogy a leghülyébbeket és leglustábbakat alkalmazzák aként, a magasan kvalifikált pógárok pedig csak kihalásos alapon juthatnak hozzá a haver vagy családtag taxiengedélyéhez.

Új hozzászólás Aktív témák