Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
válasz insight #4848 üzenetére
Létezik belőle 510-es és 610-es az 510-es 500 Wh , a 610 -es az 625 Wh akkuval rendelkezik ami elvileg 130-150km-re elég. A pótakku az kb200-300eft
Egy mai nagyon jó trekking-hez a 625Wh Bosch akku kb annyi.
Az, hogy az a használt milyen állapotú, vigyél magaddal hozzáértőt.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
"közúton meg nem közlekedhetsz 25km/h végsebességű járművel."
Ezeket a szamárságokat, már megbocsáss honnan veszed? Linkeld már be hol van leírva!
E szerint lófogattal sem lehet haladni közúton,sima bringával sem stb... sorolhatnám.
Hagyd már ezt a kérdést a hozzáértőkre, szépen leírták a tutit.Ezt olvasd el figyelmesen: [link] Itt le van írva minden a KRESZ szerint értelmezve!
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz sebgutkopf #4929 üzenetére
Pedig ez roppant egyszerű, szabályzásnak nevezik. A pedelec is tudna menni 50km/h-val is,
de le van korlátozva. Nincs itt semmi törvénybe ütköző, (teljesítmény tartaléknak meg lennie kell a "hirtelen" váltásokra). Az autó is tudna menni többel is, de az is vezérelve van.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Azért ne keverjük már a hamut a mamuval már elnézést. Többségében trekking bringákban van motor - most az MTB nem ide -, szóval egy országútit egy analóg túra géppel sem összehasonlítható. Akkor? Túragéppel mész az outisokkal? Ezt nem mondhatod.
Egy analóg túra géppel sem haladsz jóval 25km/h felett. és akkor megváltás a 32km/h óra neked? Miért nem vettél: 1.) S-pedlecet 45km/h, az mi megváltás lenne neked, vagy
2.) Vettél volna motort.
Elnézést, de nem értek veled egyet.sebgutkopf: Szerintem túlgondolod a kérdést, mert mit számít a watt, ha 25 vagy 45km/h
a limit? De van itt olyan, aki profi a témában, majd talán válaszol neked.
Albigator: Itt sem adok igazat, mert igen is a sebesség veszélyes lehet ...
Akinek nem elég, vegyen motort, vagy S-pedelecet. No comment ....
U.I: Analóggal megyek és sok outis hangtalanul suhan el mellettem, na az is nagyon veszélyes.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Albigator #4938 üzenetére
Félreértetted. Elnézést. Öszintén próbálom a szabályoknak és a realitásoknak megfelelően értelmezni kategóriákat. A pedelec nem azért van, hogy "nagyon" gyors legyen a haladás.
Erre vannak szabályok és úgy gondolom azokat be kell tartani. Ha valaki gyors haladást akar, akkor a célnak megfelelő járművet kell válasszon. Az hogy neked nagyobb sebességű kis kerekű,összecsukható kellene - "SZABÁLYOSAN" - és nincs, hát az sajnálatos.
Alant linkeltek egy beszélgetést érdemes meghallgatni, nagyon hasznos. Ez az : [link]
No meg ezt is: [link] A másik kategória okán.
Félreértés ne legyen nem bántani akarok, csak - tapasztalom- , hogy nem kell e bike ahhoz,
hogy összetörjenek közlekedés közben(bringás a bringást). Ja és a fenti beszélgetésben (link) is van róla szó mi a kerékpár, robogó,gépjármű. Ehhez vannak a szabályok. Mondhatni ez van és talán némi oka van. Aztán mindenki úgy ahogy magának jó...
fungi: Attól tartok a 32km/h is éreznéd amikor elfogy. Még csak azt ...[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Albigator #4946 üzenetére
Egyébként részben megértem az igényeket, csak hát azért van ott egy de ..
Ha meghallgatod az adást a linken, ott pl szó van az S-Pedelec eladási arányairól.
De lehet venni S-Pelecet és azzal sem kötelező 45km/h - val menni. (De nem szóltam ),
Németországban töredéket adnak el belőle a hazaihoz képest, pedig aztán ott van igazán kereslet a pedelecre. Ja igen és ott lakott területen belül ki is veszik a rendőrök a kerékpárútról! Az meg, hogy lehet menni analóggal 30 fölött , na de azok sem sokan vannak ám, no meg tartósan meg pláne nem. Egyébként pont erről is van szó az adásban.
Értem én, hogy lehetne gyorsabb, de mindig lenne,lehetne egy gyorsabb.
De ez csak az én véleményem és nem is ragozom tovább, hallgassátok meg az adást.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Abszolút jól megfogta a videó a kérdést. Nincs is miről beszélni.
Egyébként meg pont a lovaglás jutott eszembe, azt meg még nem is kell "tekerni" , és még csak az a sport. Mit ahogy mondják a lovasok, társ. Nos, egy jó pedelec és (használata),
szintén egy igazi társ, segít ha kell. A videó mindent elmond... -
-
arcitec
addikt
válasz Gézengúz #5087 üzenetére
Egy nagy csúsztatás ez az állami támogatás. Nem értem miért kell a legalja gépekre rátolni
ezt a kedvezményt. Egyébként nem ismerem ezt a bringát, de nem a legújabb fejlesztés, ki tudja 486 - 180 = 306 még meg is érheti. Nem tudom. Ha nincs több mint 1 milla, mert a jók min. onnantól indulnak és kell az e-bike .... -
arcitec
addikt
-
arcitec
addikt
válasz Vorontsov #5309 üzenetére
És nem jó? Mert lehet arról lemaradtam ...
Egyébként meg az elképesztő, hogy nálunk sok esetben piti cégek piti problémákat nem képesek orvosolni, hanem inkább akár égetik magukat, azért a pár forintért.
Valóban ott a 30km ráadásul >=. El kell őket felejteni, pláne ha igazad van, és reklámozni őket.
Meg egyébként is nem a motor tud 20km távot , hanem az akku, mint ahogy írták..[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Csak részben igaz, hogy drága az e-bike mivel analóg is van közel 1milláért : [link]
Pláne nem értelek, mert építettet akarsz, mi kijön 300-400eft-ból, ha már az alap bringa meg van. Egy jó komplett gyári 1milla fölött indul... Manapság semmi sincs ingyen ...[ Szerkesztve ]
-
-
arcitec
addikt
Nem értem az MTB bringákba nem jó a defektvédő folyadék? OK tubeless bizton a tuti.
Na de ha valaki belsővel akarja használni az nagy gáz? Trekkingen több mint 10 éve nincs defektem. A nyáron belefordítottam az első kereket egy bogáncs bokornak. Annyi tüskét szedtem ki, hogy na. És azóta sem engedett le. -
arcitec
addikt
"Amit nem értek, hogy az 50 miért számít alacsony fordulatnak"
Mert a versenysportra van kitalálva a 80 vagy a fölötti pedálfordulat, hogy az hatékony a haladásra. Azon túl, hogy ahhoz edzettség és kondi is szükséges.
És a "hozzáértők" ezt tolják, ha kell, ha nem. A "mugliknak" is.
Mindenki úgy és annyi pedálfordulattal teker, ami jólesik neki. Szerintem....
U.I: Persze nem ebike-ra írtam, hanem analógra, de hát ügye a pedálfordulat ...[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz DigitXT #6178 üzenetére
Abszolút egyetértek. Nagyon jól megfogalmaztad -kvázi a nevemben is- most megnéztem
analóg bringával kb. 60-70, de inkább 60-hoz közeli a rögzített átlagos pedálütem és nekem túrázásra teljesen rendben van évek óta. A nagyobb nekem nem lenne jó. Ezt írom úgy, hogy 40-80km-es távokat megyek.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Ez így igaz, de nyilván a megfelelő áttételt kell használni. Lehet ám, hogy így leírva, hogy úgy mondjam mindenki mást mond, de a gyakorlatban meg csak jól működnek a dolgok.
Hiszen ha nehéz és fáj, akkor azon segíteni kell. Szerintem ...
U.I_ A többségnek meg nincs is pedálfordulat mérője, szóval ....[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
-
-
arcitec
addikt
válasz sebgutkopf #6225 üzenetére
Azért egy hobbi szintű pl endurózást, nehogy már a Rally sporthoz hasonlítsad.
Max a bringa sportot. No meg van olyan Rally ahol Ladák, mennek ...[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz nagylaci32 #6375 üzenetére
Marhaság ...
-
arcitec
addikt
Nem kell Amerikával összevetni Európát. Almát a körtével. Amerikában az autók, a kamionok is mások. Ezeken a szűk nem is túl hosszú(Amerikához) utakon még a 25 is sokszor sok. "Sima" bringával is mennek sokan esztelenül és meg is van a baj, tudom tapasztalom nagyon észnél kell lenni. Nem még 35-os bringásoktól rettegni.
Aki 35-el akar menni menjen ki Amerikába (gyanítom ott meg az is kevés lenne ),
vagy vegyen akár elektromos robogót, motort, vagy hát ott van a speed e-bike 45km/h-ig. Mi itt a probléma? Át kell gondolni mire kell és ahhoz kell járművet választani.
Topikgazda már számtalanszor leírta, nagyon helyesen.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Ne viccelj már! A német rendőrök pl ki vannak képezve. Tudják mit kell nézni. E szerint meg sem nézted, hogy lehet a tuning e-bike-ot kezelni. Tele van vele a NET. Bosch rendszernél a walk gomb-al lehet aktíválni amire ki vannak képezve a rendőrök.
Az s-pedelec, meg alapból világítással megy, duda, gyári tükör, gázkar a kormányon. No és rajta van a bringákon is a jel és a vázszám, ami alapján mindent lehet tudni, nem kell azt szétszedni. Menj el egy bringaboltba, van ahol lehet próbálni is és csak látni, nézni kérdezned kell. Csak elméletből egy ilyennek (és sok mindennek sem) nem lehet nekiugrani.
U.I: Ja és még valami, jómagam is már többször próbáltam e-bike-ot, pl vagy 2 hónapja is volt rengeteg az utazás kiállításon. Ott elég sokfélét próbáltam és a Bosch rendszerűek pl, tutira nem szabályoznak vissza 25km/h-ig kicsit sem. Nem tudom aki ezt írogatja honnan veszi? Szóval vétel előtt mindenképp célszerű betesztelni ki-mit akar és aztán dönteni.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
No igen, ha jól nézem az még 3.gen amit már újonnan nem lehet tesztelni. E szerint a 4.gen ebben is fejlődött. De persze írnod kellene miféle verzió, mert ez így akkor is megtévesztő volt. Bocsi...
#6459Ijk : Ha már belevauztam, olyat végy ami a céljaidnak megfelel és ami tetszik, mert ahogy látom nem feltétlen létszükséglet. Itthon jelen állás szerint nem foglalkoznak a rendőrök a bringákkal, és ha nincs sok probléma velük, akkor talán még egy darabig nem is fognak. (Majd ha sok lesz a galiba belőlük)...
#6457kovacs65: Olyat még nem próbáltam, de ami késik nem múlik...
-(de akkor csak van egy gomb amitől megy tekerés nélkül)-[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
-
arcitec
addikt
válasz coolabácsi #6487 üzenetére
Már ne haragudj a "szerintem" elmélet, egy szakértő - hozzáértővel szemben, kár a karakterekért ... Mielőtt még valaki el is hiszi ...
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Ugyan már, ezt itthon is megteszik bizonyos helyeken, bizonyos helyeken meg nem és pláne ugrik a gari. Csak pontosítok. Azon túl meg nem szoftver hanem hardver amit be kell építeni és bőven van web oldal ahonnan beszerezheti akinek az kell.
De persze mindenki azt teszt amit akar és tud.. -
arcitec
addikt
Szerintem ha van bringaút és ráadásul jó minőségű is, mi akadálya, hogy nem ott mentek,
mert, hogy lakott területen kívül lehet menni s-pedeleccel ott is. Ilyetén formán talán van abban valami - most tök mindegy mennyivel megy - , hogy pattognak, mert tök fölöslegesen vannak feltartva. Az is a kultúra része, ha van rá lehetőség akkor nem zavarjuk a másikat. Azt meg senki sem tudhatja, miféle, kívülről biciklinek látszik.
De ügye itt szerintem nem is ez a kérdés. -
arcitec
addikt
Azért van itt nagy kavar a fejekben, már bocsi. Ha jön a busz - és ehhez nem kell e-bike-
és pláne szűkös az út van szembe forgalom is, szépen lehúzódok, megállok és secc perc nincs is már busz. Szépen nyugodtan megyek tovább és semmibe nem fájt. E-bike-al meg még könnyebb elindulni. Próbáltam azt írni, hogy egymásra figyelve minden könnyebb. Az meg, hogy el vannak kurvulva az autósok, háááát, nem igazán ez a tapasztalatom. Az tény sajna, hogy megy mindenki mint a barom.(sebesség). 99% szépen kerül, arra az 1%-ra meg mindegy mivel mész készülni kell és ha lehet kivédeni. Sok kifogást olvasok és tolerancia meg sehol. Akinek nem elég a szabályozott e-bike, az meg vegyen elektromos motort ennyi, vagy s-pedelecet és tolhatja 45km/h-ig ha bírja.
Azon túl meg hiába van akár rendszámtartó az s-pedelecen még német videókon sem láttam eleddig rendszámot rajtuk: [link] [link] stb ....[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
USA vs. EU. Ajajajaj. Almát a körtével. Nemrég még az autósok lettek ekézve a gyorshajtás miatt, azt meg nem elég a 25km/h. Sokkal "kisebb" értsd rövidebb, zsúfoltabb területek vannak az EU-ban. Ez tényleg nem amerika. Aki sebesebben akar haladni, az vegye s-pedelecet, vagy motort, vagy országútit. Bár kerékpárúton muglik közt a 32 is sok.
Pláne ahol gyalagosok is vannak... Aki sebességet akar gyors jármű és országút. Hajrá. -
arcitec
addikt
Mondom én, ez a sebesség kényszer ott van mindenütt. Mikor jönnek rá emberek, hogy utazni kell és nem rohanni, száguldani? Amerikában nagy távolságok vannak és még is micsoda sebességkorlátok vannak. Talán nem véletlen. Itt meg pár perc remélt előnyért
- mert lehet azon a párt kilométeren az sem lesz meg - semmi értelme gáz-fék stb ..[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Egy költő kérdés merült fel bennem, hogy ugyan miért nem a hátsó agyra fókuszálják a gyártók a motort, hiszen így a hajtáslánc, úgymond totál kímélve lenne ellentétben a középmotorossal. Amit tudok az érv a súlypont, bár ott az akku az alsó vázcsőben a min 4 kg-al, na meg maga az alsó vázcső is egy vaskos darab. Léteznek agymotoros viszonylag komoly országúti bringák és igaz kisebb az akku, de kb ha 15kg az egész cucc.
Szóval miért nem az agymotorra fókuszálnak?[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Tessék kérem, ha tartós is lesz és jó is, akkor valóban ez lehet a jövő: [link]
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Nem értem a hozzászólásod értelmét. Azé nem kell durculnod. Azon túl meg szerinted mindenki pont a TE bejegyzéseidet figyeli? Előfordul, hogy átsiklik az ember dolgokon vagy épp máshol van, nem de bár. No meg látod nem nyert tetszést bár lett vélemény róla(+), [link] csak nem itt és pont a szakértőtől és 100% egyet lehet vele érteni. És igen jó lehet az irány ez a jövő egyik lehetséges megoldása pláne, ha majd kisebb és könnyebb, és pláne könnyen karbantartható(bááár) lesz valamikor ...
Az Enviolo Automatic meg lehet jó városban, de nem tudom túrákra dombokra megfelelő lenne-e. Szóval ez is olyan, hogy sok féle bringa van, mind más-más felhasználási célra , no és rétegnek. Azért mert valakinak valamelyik egyik bejön, attól még nem kell temetni a többit.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Példul én mennék többet is bringával, nem csak túrákra, ha lehetne biztonságosan tárolni.
Munkahely még még csak, bár ott sem biztos mindenhol, egy nagy irodaházban nem is tudom. De a lényeg Üllői úti bringasávok, na de hova , munkába és még? Mert egyéb helyekre nem lehet használni, mert nem lehet lerakni. Max bubival, azt nem viszik el, na de az meg mennyire jól gurul, még nem használtam...
U.I: Na meg ez itt nem Hollandia, Belgium itt a büdös életben nem fogja a többség lerakni az autót a bringa okán....[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
A városi rollerek? AJAJ. Ment már(Óh, suhant) rolleres - tehát suhant már rolleres- el melletted, hangtalanul szinte súrolva? Mert mellettem még az állomáson is. Hadd ne mondjam mekkora volt a frász rajtam. Na és ráadásul volt vagy ötvenes. Az idiótája.
És ugyan ez kint is. Tisztelet a kivételnek. A lényeg itt nem csak a szabályozás hiányával van bibi, de ha lenne a betartásával is. Amikor a rendőr autó a 30-as táblánál 50-60-al repeszt......(nyilván jelzés nélkül)[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz xantan23 #7216 üzenetére
Olyan nincs!
"de valamivel nagyobb teljesítményű , mint (250/300W)" Ez mit is akar jelenteni?
Ami 25km/h-ig segít mint bicikli az a pedelec. Ami 45km/h-ig segít mint bicikli az az
S-pedelec. A Babetta ügye az nem bicikli és nem emberi erővel hajtott.(Még ha némileg lehet is tekerni, de az nem arra való). Ha nem kielégítő a válasz fejtsed ki mert nem létező kategóriáról kérdezel. Illetve létezik, de azok a kínai csodák nem szabvány biciklik,
és nem csak 25km/h-ig segítenek(általában).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD