Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
válasz arcitec #4910 üzenetére
Bocsánat hiányosan fogalmaztam, ott nem lehet ilyen járművekkel közlekedni közúton, ahol van külön kerékpárút. Szerintem így már mindenkinek világos hogy mi a lényeg.
Egyébként nem értem mit értetlenkedik itt mindenki. Én még soha nem láttam elektromos robogóval menni nyugdíjast úttesten ha van kerékpárút. Az felérne egy öngyilkossággal.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz arcitec #4930 üzenetére
Nem egészen ezt kérdeztem.
Ezek a legális gépek bringába építve is ténylegesen leadják az 6-700W-okat valós körülmények között használat közben (nyilván 25 km/h-ig). Mérőpadon is lemérték különböző pedál teljesítmény értékek mellett és igazolják a magasabb leadott teljesítményt, meg persze a több gyártó leír egy egy csúcsteljesítmény értéket.
A kérdésem két paraméterre vonatkozik:
1. mennyi ideig engedélyezett a névleges teljesítmény fölé menni egy huzamban, vagy bizonyos teljes időkereten belül ezeknek a legális gépeknek?
2. mit takar a szabályozó szerint a "folyamatos teljesítmény" fogalma? Esetleg valahol fellelhető valamilyen technikai dokumentáció, hogy minek kell megfelelnie?
A motor gyártók is valami alapján minősíttetik ezen eszközöket, hogy megkapják a jóváhagyást, hogy forgalomba kerülhessenek.Az is válasz, hogy ha annyira meredek az emelkedő, hogy esélytelen elérni a 25-öt akkor vajon mehet a tetejéik a 600W? Viszont ebben a kontextusban megint milyen névleges érték a 250W? Esetleg ha gurulok 5 percet motor nélkül, akkor utána mehetek 5 percet 500W-on?
Ezek random ötletek, de igenis van jelentősége, mert ha értjük a motor működését, akkor azt használni is jobban lehet.Semmi tuning és illegalitás nem érdekel.
-
Albigator
őstag
válasz arcitec #4937 üzenetére
Ahogy a legelső hozzászólásomban is említettem és most is, nekem 20"-os kerekű, folding, azaz összecsukható e-bike-ra lenne szükségem, vagyis annak lenne értelme jelen felhasználásom szerint.
Vonattal ingyen közlekedek és 20"-nál kisebb kerekű bicó szállítás is ingyenes. (Most sima analóg összecsukhatót hurcolászok magammal, így is meg van a napi ~15 km, csak "izzadósabban" )-motor? nem jó
-S-Pedelec? ha lenne összecsukható 20-as kerekű belőle akkor talán..Számomra meg az a veszélyes mikor az úton (kerékpárút híján) az autók/buszok/kamionok pár centire előzgetnek hiába a két sáv. Ott aztán mindegy, hogy 15-20 km/h-val megyek vagy 25-35-el mennék (ugye a max sebesség 40 km/h városon belül). Jó nyilván nagyobbat esnék utóbbinál ha elsodornának.
De egyértelműen előnyösebb lenne egy nagyobb tempó felvétele erre a szakaszra.
Kerékpárúton, főleg a gyalog- és kerékpárúton meg nem száguldozik az ember ennyivel (30 illetve utóbbi esetben 20 km/h a max).Na akkor mi a no komment kérem szépen?
-
fungi
aktív tag
válasz arcitec #4937 üzenetére
Túl van ez lihegve szerintem is. Mezei felhasználó vagyok, trekking, időnként munkába járásra használom a Stunlockerrel használt bicajt, és igen, nem kellemes mikor 25 km/h-nál elfogy az erő, és ott azért még elmennek mellettem analóggal is, elektromos rollerrel is. Nem azért fogok elesni vagy másnak nekimenni mert néha elérem a 32 km/h-t. Nem versenyzek másokkal, de jó ha van kicsit több kraft, egy zöld lámpa elérésénél mondjuk. 45-re nem tuningolnám fel, az már tényleg sok egy bringának, nem kell. De kicsit kevés nekem a 25-ös limit - ennyi.
-
fungi
aktív tag
válasz arcitec #4940 üzenetére
Vitatkoznék. Dombon lakom, lefele van olyan rész ahol 40 km/h fölött is megy az a bicikli rásegítés és tekerés nélkül is, és az már egy olyan sebesség amivel nem mennék állandóan sík úton szívesen, főleg nem más kerékpárosok között. Nem vagyok sportember, imádom a biciklizést, nem száguldozok. De ez a 25-nél elvesszük az erőt érzés azért nagypapás, valljuk be, és igen, pont az a plusz 5-7 km/h ad annyit hogy már nem érzed magad leragasztva, de nem annyira veszélyes még. Ez persze csak saját vélemény, értem hogy nyilván kell húzni egy határt valahova, ez nekem most túl biztonságinak tűnik. /Ha nem volna a domb, nem hajtanék pedelecet, de hazafelé meg analóggal nagyon kemény lenne./
-
Albigator
őstag
válasz arcitec #4940 üzenetére
Meg fogom hallgatni.
Nyilván lehet ezzel a szabályozással egyetérteni vagy éppen nem, változtatni nem lehet rajta.
Viszont néha-néha azért kihasználja az ember a "szürke zónát".
Szóval én analóg kerékpárral simán mehetek és megyek is 30-40 km/h-t de ezt már nem lehet megtenni e-bike-al, a hagyományos rásegítéses móddal legalábbis nem.
A főleg kínai csodamegoldások ami az alternatíva "hivatalos unlockkal" (25 km/h felett, pl gázkar) ami már segédmotorkategória gyakorlatilag és ugye akkor már szabálytalan..
Pl akkor ha hagyományosan meghajtom épp 25 km/h fölé a kis e bike-ot akkor az még szabályos, de ha közben húzom a gázgart is és segítek magamon, az már szabálytalan és büntet a rendőr? Fura nekem.[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
válasz arcitec #4950 üzenetére
Egyébként S-Pedelec-kel sem olyan magától értetődő kitekerni a 45/h-t, kis túlzással és a kezdeti lendületet leszámítva a városi egysebimmel könnyebben elérem. Amikor az egyik hazai gyártónál dolgoztam, küldtek is vissza 45-ös gépet, hogy nem jól van programozva, aztán kiderült, hogy csak nokedli a vevő...
Ezzel szemben sikerült menni egy Stromer ST3-mal, az valami brutális.
-
Teasüti
nagyúr
válasz arcitec #5240 üzenetére
Huhh. Rákerestem és az első találattól el is vetettem rögtön az ötletet: lényegében járműnek minősül annak minden hátrányával. Biztosítás, jogsi, úton kell menni, stb. Akkor már e-motor.
Amúgy azért, mert nem tudok betárolni több bringát, szóval egy bringa mind felett. Ha jön az új, megy a régi.
#5241 Somatom
Ebből indultam ki.[ Szerkesztve ]
-
Vorontsov
tag
válasz arcitec #5310 üzenetére
"Pár forint"
Ha szarabb mint kéne lennie akkor mire föl emelték az árát meg.
A kipróbálás joga megillet hiszen hogy döntöm el valamiről hogy nem jó ha kise próbáltam.?
Ez volt az 5. hely ahonnét vásároltam....Dr. Koller Edit főosztályvezető nevében és megbízásából
üdvözlettel
Horváth Nikolett
fogyasztóvédelmi szakügyintézőA H-betűs hölgy magyar? new york city-s hölgy?
Business Address223 EAST 52ND STREETNEW YORK NY 10022(212) 752-0669Kedves más helyett válaszolós,rád nem vagyok kíváncsi, sem a társaság többi tagjára.
Az viszont elég gáz az ember megvesz valamit, amit ha kipróbál és nincsen megelégedve vele nem küldheti vissza.
A bolt tulaja meg azzal magyarázza annyinak kell lennie.
Másik bolt azt mondja a 15Km nagyon kevés....
Ez a Like bike cég nem normális az is biztos.
Hiszen az adatlapján rajta van mit kell neki tudnia.Nekem nem is az a legnagyobb baj hogy ezzel átbasszák a fejemet,hanem az nem tudom meg mi a szar......
Így én nem is merek máshonnét sem vásárolni semmit.
2020-as motor/kerékpárról beszélünk betegségem miatt vásároltam meg.
Vannak megfelelő helyek ahol ezeket a boltokat vizsgálják mert nem értük el a 14-napot.Az az érdekes ha elmondása szerint nincsen semmi baj vele, miért nem veszi vissza?
-
Vorontsov
tag
válasz arcitec #5313 üzenetére
Szia netes vásárlás,Likebike.
Ha elmondása szerint nincsen neki baja miért nem veszi vissza?
Békéltető testület és szervezetek vannak.
Le is törölték a webes elérhetőségét a netről nekem van képmentésem róla...
2022.betegen dolgozni akarsz,mostmár nem csak gyógyszerre kell a pénz hanem
semmit érő akkumlátorra,biciklire,motorra.
Na mindegy is. -
Somatom
veterán
válasz arcitec #6201 üzenetére
Cirka 2000 Km van a bringámban. 1,2 milla volt. Aztán 350 körül az akkucsere, huszonezer a gumi darabja, stb., stb. Minden drága hozzá. Persze, ez nem futárbringa, tudtam mit veszek. De, fagyizóba inkább rollerrel megyek.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz arcitec #6203 üzenetére
Már régen nem garis és 504 -ről, 625 -re váltottam. Három gumi fogyott el úgy, hogy a hátsó előre került. Plusz tubelessesítés, tej, 2x hátsó teló szervíz, lánccsere, stb. Nem én javítom, szakemberhez vszem (ahogy az autót is).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #6203 üzenetére
Én egy év alatt gyakorlatilag semmit se költöttem, kivéve a saját plusz döntésem miatti fejlesztést, hogy egy második - boost - akkut fel tudjak tenni hatótávolság-növelés céljából. Ez nem volt olcsó, de nem számolom az üzemeltetési költségek közé. Szóval amit költöttem rá, az néhány cseppnyi láncolaj, ami időszakosan kell. Túrázásra és munkábajárásra használtam elsősorban, kb. 1500 km ment bele ennyi idő alatt. A külsőn még nem nagyon látszanak használati kopások, szerintem még pár év benne van.
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #6209 üzenetére
Nem sok minden van rajta, amit lehet szervizelni. A motor zárt egység, az akku előbb-utóbb persze elfogy, de a párom ebike-ja megvan már vagy négy éve, és nem fáradt még el. Egy lánc és egy hátsó sor együtt nem több 100 euronál még vastagon számolva sem, ha nem saját magad cserélsz, akkor még rájön a szerviz díja, de ennek fényében én sokallom az 5 év 500eFt-ot (szerintem láncot és sort sem kell minden évben cserélni).
Marad az (esetleges) agyváltó karbantartás és a teleszkóp, ezek árát viszont nem tudom. -
StLui
veterán
válasz arcitec #6209 üzenetére
E-bike mivolta miatt nekem semmi plusz költség, kivéve, hogy tört a kiox kezelője, a motorburkolat, meg hasonlók. De ez a terepezés miatt. Viszont ha van teló a bringán akkor most egy első teló nagyszervíz anyaggal 35 eFt, hátsó 25eFt. Ezt valószínű kétévente akkor is meg kell csinálni ha keveset használod, mert nem tudom hogy bírja az olaj (amúgy legtöbben 1 évet írnak). Ha sarat kap a cucc akkor szétszedés takarítás, rosszabb esetben csapágycserék.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
senior tag
válasz arcitec #6209 üzenetére
Nem feltétlenül volt évi 100e, de a mostani 5000 km-es az viszont közel 200e volt. Ebben váz totál szétszed, összes forgáspontban csapágy csere, lánc csere ( ez amúgy minden évben kellett ), hátsó tag nagyszervíz+első teló nagyszerviz,
fékbetétek cseréje+fékekben olajcsere, váltóbowden csere, kerekek centírozása + folyadék a gumikba, pedálcsapágy csere, stb…
Nem szoktam sajnálni rá a pénzt, amit Runner_fxr javasol, azt mindig jóváhagyom, sőt!
Ezenkívül az első teló 2 éve volt már nagyszervizelve, Valami akkor el is volt benne törve arra már nem emlékszem, tehát azt cserélni kellett. 2 évente kell sort cserélni, szintén 2 évente féktárcsát ( hivatalosan 1,7 mm vastagság alatt cserés ). Harmadik hátsó gumit koptatom, az első is volt már cserélve egyszer. Jah és volt egy tubelessre való átalakítás.
Hozzá kell tennem hogy 115 kg vagyok, nyilván a fékek és a hajtás, meg úgy az egész bringa nagyobb igénybevételt kap nálam mint egy normál súlyú embernél.És én is úgy vagyok vele hogy az autómra nem költöttem 500 000-et az utóbbi öt évben, De még 100 000-et sem, pedig egy 8 éves dízel Kiám van.
[ Szerkesztve ]
Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #6418 üzenetére
Arról felesleges vitázni mennyire hülyeség a szabályozás vagy nem, változtatni innen nem fogunk rajta. A szemszögemből a probléma hogy sokszor elérem a mostani kerékpárral a 25-öt, és gyakran fölé is megyek 2-3km-el, a 30 már tényleg ideális esetben jön össze ha nem tempózok erőteljesen. Ezután az ebike-t visszalépésnek érezném dinamikában, attól függeltenül lehet hogy átlagsebességben 1-2km/h-val nyerne. Pont az a bosszantó hogy az a 5-7km/h hiányzik hogy a dinamika megmaradjon.
Persze ott az s-pedelec, de akkor már kell a kötelező, kell a tükör amit a tárolóban úgyis le fognak verni, kötelező sisak, miközben 32-35-nél többel nem is mennék vele.
Aláírom hogy elméletben az ilyen 5km-es utakra kvázi tökmindegy hogy 25 vagy 32 a csúcssebességed, de 1,5+ milliónál már van egyfajta fun factor is.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Maximum1
őstag
válasz arcitec #6418 üzenetére
Azért írsz ilyet mert nem mentél még ilyennel.
Elég idegesítő hogy 22 felett érzed hogy fog vissza a gép, majd 25nél meg tilt, de nem egyszerüen tilt, hanem érezhetően visszafog, lemerülve tekerve ilyeneket nem éreztem.
Én is kifogom üttettni mert ez így elég béna megoldás, nekem valahol 25-28 között a kényelmes síkon a legkisebb rásegítéssel.
32km/h limit elég arra hogy ne szóljon bele az elektronika a nyugodt tekerésembe, ne keljen már azért leváltanom mert tilt az elektronika, utána meg le föl váltogatsz mert visszalassulsz, ki/be kapcsolgat az elektronika te meg pöckölgeted a váltót, elég idegesítő.
Bosch 4 gen, 2,6" gumikkal ,1,8 báron, ezzel száguldani nem fogok, de síkon menjen már 26-28at ha pont kiadja, lejtőn max 50km/h és ott a fal, nem megy többet, de nem is erre vettem, arra van más.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #6456 üzenetére
Volspeed 4-nél külön kódot be tudsz állítani aktiváláshoz. Nyilván ha külön ki van képezve meg fogja tudni nézni, de az S-Pedelecet alapból kiszúrja motortípus alapján. A normálnál kapsz egy büntit, kivetetik veled, S-Pedelec-et meg regisztrálhatod, kötelező, tükrök, sisak onnantól kezdve. Nekem utóbbi nagyobb komrpomisszum mint a 25-ös korlát, nálam kinyírja a kerékpár összes előnyét a szabályos s-pedelec használat, akkor inkább robogót veszek.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
coolabácsi
tag
válasz arcitec #6466 üzenetére
Miért is nyírná ki hamarabb a tuning ?
A motor teljesítménye nem változik, rásegítés aránya nem változik, a motornak mindegy hogy mennyivel forog a hátsó kerék.
Tuning nélkül is kinyírhatod a motort, hajtással együtt.Amennyiben váltás nélkül (mindig a legkisebb fogaskeréken),nyomatékból van használva, turbó fokozaton, mert a motor úgy is megoldja.
-Sajnos 90% így használja.
Tuninggal nem növelünk teljesítményt, fordulatszámot, stb, csupán feloldunk egy olyan korlátozást ami nem a motort védi, hanem a felhasználót a "nagy" sebességtől.
Szerintem ennyi. -
coolabácsi
tag
válasz arcitec #6488 üzenetére
Pont ez a lényeg.Egy véleményt írtam, azért írtam hogy szerintem.
Vagyis nem szentirás, a gyengébbek kedvéért.Viszont ha érdemben nem tudsz hozzászólni, ne erőltesd te sem a klaviatúrát, ha már itt tartunk.
A másik: USA-ban ugye minden ebike elhalálozik, a "gyári tuning" miatt, mert ott ugye nem 25 a vége.Ja nem.
-
StLui
veterán
válasz arcitec #6488 üzenetére
Pontosítok, osztrák boltban simán legálisan ráteszik a bosch motoros bringára a 45-ös szoftvert ha nem osztrákként veszed, pénzért természetesen. Onnantól ugyanúgy megy 45 mint as S pedelecen, és úgyanúgy jár a gari is rá. Ezt barátomnak csinálták még gen2-es motorral szerelt bringával, én mentem ki vele megvenni, elhozni a bringát.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz arcitec #6492 üzenetére
simán csak szoftver volt a gen2-nél ez 100%, gyári bosch, 45-ig engedő szoftver került rá, nem pedig csaló szoftver. (vinni is kellet garis probléma miatt a bringát, igaz nem a motorral volt gond, ahogy az eltelt 4 évben sincs a motorral semmi gond, azóta is megvan a bringa.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
kenand
veterán
válasz arcitec #6593 üzenetére
Igen, olcsó, de attól még ha odafigyelnének a minőség ellenőrzésre, megérné az árát. (270 000 Ft volt)
Ha mind 4-en időt tudunk keríteni a biciklizésre (nehéz összehozni) akkor majd én ülök rá, család többi tagja kapja a jobbakat. (Na meg kíváncsi voltam, ennyiért mit adnak...)
Kábel csere után tegnap kipróbáltam, működik. Hátsó motornak van egy kis dinamós hangja, de kibírható, dombon felfelé meg érezhetően rásegít.
MTF 6.2 Road-ot 600 000Ft-ért vettem (lista ér 940 000), azért az sem 1.5M és teljesen rendben van. (talán az elő maghajtás lehetne nagyobb, most gondolkodom a cseréjén, mivel 25 km/h felett sokat kell tekerni)
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz arcitec #6593 üzenetére
Egyébként rohadtul nem értem, miért ennyi? 1db normális első teló 250-300k egy MTB-re. Az 5 éves BMW X5-be ennyiből 2db (de kis híján mind a 4db) lengéscsillapítót megveszem, és az 2 tonnát + utasokkal csillapít, nem egy darab bringást 100kg-al.
Szóval vicc az egész, jól át vagyunk b*szva a gyártók által. Az egész 1,5M-ért vesztegetett tech nem ér többet 500k-nál, vázzal, telókkal, mindennel együtt. A 4 milliós e-MTB ér max. 1-et.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #6693 üzenetére
Ha van jó minőségű akkor ott mennek, csak ugye nincs. Itt felújították az egyik városi bringaut egy részét van 500m jó aszfalt, előtte-utana rossz minőségűvel, keresztbe bekötő utaknál meg 20cm patkák hogy szinte állóra kell lassulni. Inkább megyek az úton, leszarom ha dudalnak. Nincs a városban egy kilométer kerékpárút ahol kényelmesen végig tudsz menni.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
válasz arcitec #6693 üzenetére
Egyrészt nem volt arról szó, hogy városon kívül mentek, amikor az eset történt. Másrészt az illető országban rendszámköteles az s-pedelec, úgyhogy lehetett látni, hogy valami nem teljesen szokványos a bringában. Harmadrészt ha valaki szándékosan leszorít egy 40-nel közlekedő kétkerekű járművet (legyen az bicikli vagy motor), azt helyből zavarnám a börtönbe, élethosszig tartó jogosítvány-bevonással kombinálva.
A többivel egyetértek
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #6932 üzenetére
Nem feltétlen, ugyanis piszok drága és 90%-nak nincs szüksége rá. Persze lesz majd kínai változat is, de akkor is jóval költségesebb (vagy ócskább) egy ilyen integrált rendszer mint ha külön egység. Azért 2+ milliós ebike még a fejlett nyugaton is rétegtermék.
Magam részéről egyelőre meg Enviolo Automatiq. Full zárt, karbantartás és fokozatmentes, városba (márpedig oda megy az ebike-ok túlnyomó többsége) még mindig a legjobb megoldásnak tartom. Persze ha nem veszem számba a jóval olcsóbb agymotoros bringákat amit racionálisan még kifizetne az átlag./人◕ ‿‿ ◕人\
-
-
nagyúr
válasz arcitec #7178 üzenetére
Szerintem az, hogy a szabályok betartatása szar (vitathatatlanul az), még nem ürügy arra, hogy szabályok se legyenek. Meg amúgy meg vagyok arról győződve, hogy ha értelmes, vállalható szabályok lennének a rollerekre, akkor a userek nagyobb része betartaná őket. Maradna idióta, nem is kevés, de legalább nem kellene majdnem mindenkinek kényszerből részben idiótának lenni.
Meg mondjuk én habozás nélkül benyomnék olyat a KRESZ-be, hogy aki járdán gyalogosok között 10-nél többel megy, az adhatja is át a rendőrbácsinak az eszközét...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
őstag
válasz arcitec #7221 üzenetére
a kresz szerint 300w felett minden segédmotoros kerékpárnak minősül, ahogy kettővel korábban jeleztem a kérdező felé. pont, mint a babetta, ami szintén segédmotoros kerékpár, bár nem villany hanem benzin motor hajtja. csak azért írtam a babettát, mert azt mindenki ismeri, így egyértelmű, hogy milyen szabályok vonatkoznak rá - kötelező biztosítás, bukósisak, féklámpa.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
yle_greg
tag
válasz arcitec #7462 üzenetére
Nem, a kollega sem a millas biciklik hive, ha jol sejtem, akkor ilyet vett: https://kugoomagyarorszag.hu/termek/kukirin-v2/
De szerintem az also es a felso szegmensben is hasznos a gyartinak a vendor lock-in, es a sulycsokkentes az mindig meno, marpedig a jobban integralt akkupakk csokkenti a sulyt.
De ez csak az en gondolatom, siman lehet, hogy tevedek, es nem fog elmozdulni a biciklis vilag ebbe az iranyba a kovetkezo 5-10-15 evben. Nehany szegmens biztosan kevesbe lesz ennek kiteve, de nehany szegmens (pl a konnyebb, olcsobb bringak) hamarabb fog elmozdulni ebbe az iranyba. Szerintem. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
sebgutkopf
őstag
válasz arcitec #7459 üzenetére
Ahogy utaltak rá a drága 2-5 millás gépeken, ahol "nem cserélhető" az akksi megjelölés van az mindig azt jelenti, hogy te otthon vagy nem tudod, vagy nem megengedett az akksi csere. Ezek felhasználásánál eleve azzal számonak, hogy a tulaj az akksi kapacitásáig bringázik és napon belül nem cserél akksit.
Kiszerelést pedig azért nem tudod megcsinálni, mert az alulról történik konkrétan a motor kiszerelését és rendszerből való kikötését követően lehet alulra kicsúsztatni. A legtöbb gyártónál a motor házilagos kiszerelése azonnali gari vesztéssel jár, tehát otthon nem tudod az akksit kivenni, még akkor se ha fizikálisan ugyan meg tudnád valósítani. -
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #7536 üzenetére
Az hogy 32-ről hiányzik-e majd az a 4-5km/h majd akkor tudom megmondani ha már jópár hónapja használom így, és hogy érezném-e szükségét egy S-Pedelec-nek. Azt tudom hogy sokszor saját erőből tekerem meg a gépet 30-32-re hogy elkapjak egy zöld turnust több lámpánál, ami azért 25 kilós géppel és enviolo váltóval nem olyan könnyű móka mint egy sima kerékpárral. Hosszabb üres szakaszon is néha "önerőből" megyek 30-as tempót.
Azt sem gondolom hogy akkor ezentúl majd mindenhol 35-el megyek, mert most is sok helyen 15-20-as tempóval haladok vagy időjárási viszonyok miatt, vagy mert gyalogos-kerékpárút és egyszerűen nem biztonságos 25, pedig nem tartana semmiből felgyorsulni.Nyugat EU városokban jellemzően sokkal nagyobb a kerékpárút lefedettség, itt pl. Kecskeméten kvázi 5% sincs.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5