Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux kezdőknek
- Mikrotik routerek
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
- Freemail
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Gmail
Új hozzászólás Aktív témák
-
flexxx2
őstag
Ha fénykép is lenne akivel utaznál, még könnyebb lenne a választás, főleg ha nagyon csinos lenne
-
monca
csendes tag
válasz Oppenheimer #27 üzenetére
nehogy egyszer szükséged legyen rájuk.
-
ngabor2
nagyúr
Ismét egy túlburjánzott, túladminisztrált, túl sok törvénnyel és szabályozással drágává és bonyolulttá tett rendszert a modern technika kikerül, használhatóvá tesz.
Ha van rá igény, akkor terjedni fog, akkor is, ha papíron törvénytelen. Ha nem lesz rá igény, vagy továbbfejlődik, akkor meg elhal.
Az állam, és általában a monopóliumok alap tulajdonsága, hogy mindenkit minél jobban le akarnak húzni. Az átlagemberek viszont minél kevesebbet akarnak fizetni. Ha rossz irányba megy el, az Uber is szét fog hullani, ilyen egyszerű. Ha meg a taxis nem tud megélni, akkor otthagyja a pénznyelő részét a taxizásnak, és beáll az Uberhez.
-
Lomha 8V
addikt
Nincs új a nap alatt, az Uber jön, a taxisok lázadnak, az átlagember meg jól lesz*rja az egészet.
-
Oppenheimer
nagyúr
utálom a taxisokat, minden dolgot orommel fogadok ami csokkenti a szerepuket.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Hedgehanter
őstag
Azert van parizsban az hogy autok megallnak melletted es megkerdezik elvigyenek valahova.. Ultunk mar be de ha nem tudod mennyibe kerulne az ut egyebkent lehuznak, de lagalab nem kerll gyalogolni..
Irorszagban van ilyen alkalmazas hailo-nak hivjak es jo mert valoban kikeruli a havi dijat amit a taxitarsasagoknak kell fizetni.
-
Spectrum
aktív tag
Én abban a tévhitben voltam, hogy ezt az alap uber is tudja, ha már itt, nálunk is évek óta létezik telekocsi meg oszkár. Erre most valami nagy újításként, külön csodaként van tálalva. Hát pff
-
mikej95
aktív tag
Nem értem mi a problémád. Magyarországon az adózás természetes minden után. Egy darabig úgy tervezték, hogy a tranzakciós adó után is kéne fizetni tranzakciós adót - minimum 1 forintot - és mivel ez is tranzakció lenne ez után is kéne és így tovább ezzel végtelen ciklust - és végtelen pénzforrást - hozva létre.
Azt viszont nem tudják, hogy mi nem tudjuk azt, amiről ők úgy tudják, hogy tudjuk.'
-
Dany007
veterán
válasz Tigerclaw #19 üzenetére
Azért ennyire nem tragikus a helyzet...
Azzal egyetértek, hogy az esélyegyenlőség piszkosul felborul... De nem is árt ha végre valami észhez téríti az idióta szabályozási rendszert...Mert érdekes módon az autósok többsége rendszeresen "szállít" valakit / valakiket még maga mellett. Család, munkatársak stb.. Mégsem kell nekik PÁV II meg emelt eü alkalmassági.
Szal érted... Most mi különbség van aközött, hogy én fogom magam és elviszem a családot egy pesti kirándulásra meg aközött, hogy kovács pista az UBER-en keresztül elvisz valakit 5 utcával odébb vagy aközött, hogy kovács pista2 taxis elvisz valakit 5 utcával odébb... ?
Szal érted... Az adózás / számla adás rész rendben... De nem értem mi szükség van PÁV II.-re, mikor nekem sem kell ahhoz, hogy akárkit is furikáztassak a kocsimban...
Na meg hány és hány melós csinálja azt, hogy összeállnak 4-5en és egy kocsival mennek dolgozni minden nap. 5-en összedobják a benzinpénzt és kész... Most akkor ehhez is PÁV II, kellene? Valamint a sofőrnek is adóznia kéne a megosztott benzinpénz után?
Nyilván igen, kiindulva a taxis feltételekből.
Szóval szvsz baromság, túlszabályzott, fölösleges bürokrácia és arra megy ki az egész, hogy a taxisokról mégtöbb pénzt húzzanak le. Ugyanez a kötelező fóliázással - attól függetlenül, hogy szvsz jól néznek ki a taxik ezzel a sárga fóliával -. És az Uber erre igen jól rámutat.
Hasonlóan, mint a zeneiparban, itt sincs már szükség "kiadóra". Zenét meglehet venni iTune-son letölthetővé lehet tenni paypal-os fizetés mellett, promotálni lehet stb... mindent lehet lehúzós kiadók nélkül. Na az Uber hasonló a taxis oldalon. Nincs szükség taxis cégre, mert egy szaros APP és a közösség meg az internet segítségével kb pont ugyanazt a szolgáltatást - vagy még jobbat - el lehet érni taxis társaság nélkül is.Az már persze más tészta ha busz / villamos / metró / troli vezetőről van szó. Ott már a sofőr egymaga felel több tucat ember életéért... Ott érthető az emelt alkalmassági és mindenféle plusz vizsga...
Szerk.:
Ja és azért a taxizást a polgári repüléshez hasonlítani eléggé furcsa... Azon kívül, hogy mindegyik személyszállítás kb semmi köze egymáshoz... teljesen más szinten mozog a kettő. Kb a felmászok a szomszéd szemétdomb tetejére vagy megmászom a Mount everestet a különbség...
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
A verseny jó, de ahhoz az sem árt, ha egyenlőek a feltételek. Egy taxisnak pl. emelt szintű orvosi alkalmassági és PÁV II.-es alkalmassági vizsgálaton kell átmennie, az autóra is külön szabályok vonatkoznak, az autó és a vezetője lekövethető, számlát kell adniuk, adózniuk kell a tevékenységük után. Az UBER-nél meg semmi ilyen nincs. Nem tudod ki vesz fel, milyen az ő és az autója állapota. Olyan az egész, mintha holnap valaki kitalálná, hogy céget nyit, felvesz embereket és hogy olcsó legyen nem tartja be a munkavédelmi szabályokat, meg úgyszólván semmit, amit előírnak ahhoz a tevékenységhez. Mintha fapados repülőjáratot indítanál és repülőgépszerelők helyett valami helyi ezermesterrel végeztetnéd a karbantartást, meg persze nem olyan sűrűn ahogy kellene, mert minek betartani a szabályokat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Sofian
őstag
A verseny sohasem baj. A monopólium sokkal többet árt (lásd Ferihegy). Örülök az UBER-nek.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Ott olyan a taxis vizsga, hogy a behívnak, leültetnek, mondanak egy indulási és egy célállomás címet és sorold fel fejből térkép nélkül, hogy az elindulás után milyen irányba mész, az összes utcát, tételesen és sorrendben, hol mire kell vigyázni, még azt is tudni kell, hogy hol vannak nagyobb ismert aktuális lezárások, útfelújítások (persze a legrövidebb útvonalat választva). Emellett ismerni kell rengeteg PoI-t, múzeumokat, templomokat, parkokat, kórházakat, éttermeket, hoteleket (árszínvonal szerint rendezve) stb. Vele találkozik a turista így sok múlik rajta, hogy mit gondol majd a városról.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
arnyekxxx
veterán
"Egyszerűen a MÁV, Volán versenykételen. Oszkaron harmad/fele annyiból felvisznek/lehozzák az embert."
már ha éppen ugy alakul.
kalandvágyból megnéztem egy nem világvége viszonylatot (szolnok - budapest) az oszkáron, jó ha van naponta 1db ajánlat ami nyilván jó annak az 1-2 embernek aki véletlenül pont abban az időpontban utazna. Ezzel szemben a mávval kb óránként el tudok utazni.
-
TheSaint
aktív tag
Normál esetben egyetértenék veled, ez lehetne a modern stoppolási forma, de a valóság az, hogy erre a lehetőségre többen üzletszerűen, kvázi főállásban álltak rá, illetve a másik tapasztalatom, hogy hivatásos/céges sofőrök/fuvarozok keresetkiegészítésnek használják. Elég körbenézni a hazai szolgáltatók kínálatában a hirdetőknél...
-
Meridian
senior tag
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
"Nagyon nehéz taxisvizsgával, megfelelő számú engedély kiadásával és folyamatos ellenőrzéssel."
Hidd el, nagyon "nehéz" a taxis vizsga... apám előtte levezetett több, mint egymillió km-t, nemcsak magyarországon, német jogsija is volt, mégis megvágták elsőre. Jah, persze, olyan mondvacsinált indokokkal, hogy nem "10óra 10percben" fogta a kormányt, meg túl hosszú ideig tartotta a kormányt egy kézzel, meg hasonló baromságokkal... (az mondjuk nem érdekelte a vizsgáztatókat, hogy mivel jól ismerte Bp-t, rövidebb utakat is talált, mint azt a vizsgáztatók elképzeltek, sőt, még abban is kötözködtek!)
-
Meridian
senior tag
Egyébként apámnak mondtam ezt az UBER-t, hogy megkönnyíthetné az életét (pl nem kellene google ads-on hírdetnie), de mikor megkérdezte és mibe kerül ez, és mondtam neki, hogy 20% a jutalék, arra azt mondta, az kurva sok. Főleg úgy, ha még a km díjak is kevesebbek lennének.
Viszont a fővárosi taxisoknak érdemes lenne ezen elgondolkoznia, mivel, a fővárosi taxi-társaságok diszpécserdíjai sem kevesek... úgy tudom, ezek minimum havi 70-80ezer Ft, és ezért csak legfeljebb lehetőséget kapnak, hogy esetleg fuvart közvetítenek a konkrét sofőröknek. Ezt egyébként egy bp-i taxis tudná jobban elmondani.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem nem kiskapukat használnak ki, hanem egyszerűen csalnak több tekintetben. Rengeteg törvényt áthágnak azzal amit csinálnak. Egy taxisnak gondolom teljesíteni kell több feltételt is, mind személyileg, mind az autót tekintve, mind jogilag és persze számlát is kell adnia és adóznia is kell a bevétele után. Persze lehetne mondani, hogy én is elvihetem a haveromat bárhova ingyen, sőt be is szállhat a benzinbe, de itt ugye egyrészt nem haverokról van szó, hanem vadidegenekről, másrészt nem a benzinbe száll be, hanem fizet azért hogy elvigyék valahova, illetve a sofőr meg ezt úgy végzi, mintha ez lenne az állása. Persze gondolom ha baleset történik, mert történetesen a sofőr rossz, akkor az UBER mossa kezét, hiszen mi köze van neki az egészhez?
A másik oldalról nézve már régen szét kellett volna csapni a taxisok között és kíméletlenül kiirtani a csalókat, akik nem adnak számlát, akik a hosszabb úton viszik az embereket, akik nem ismerik a várost, akik egyszerűen csalnak, túlszámláznak, akik mondjuk Ferihegyen dolgoznak, de egy árva szót se beszélnek a legfontosabb idegen nyelveken. Ha jól tudom sokkal több taxiengedély van kiadva pl. Budapesten, mint amennyire szükség lenne. Valami olyan rendszer kellene, mint ami Londonban van. Nagyon nehéz taxisvizsgával, megfelelő számú engedély kiadásával és folyamatos ellenőrzéssel.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
Nem értek egyet veled. Ez itt kifejezetten Taxi üzem lenne.
Telekocsi szolgáltatás már tizenéve van, de az nem taxi. Benzinpénz spórolásra az jó.
De a taxinak ára van! Maga a kocsi, illetve a taxis bére.Éri vád az új internetes ügyeskedő cégeket, hogy nem létező problémát kreálnak, illetve szembe mennek a hagyományos renddel. Minőségileg, szakmailag is kártékonyak, azon kívül, hogy jogszabály ellenesek.
Most mi lenne ha te "önkényesen beállnál egy kávézóba felszolgálónak". Szerintem ott helyben pofánvernének - az fix.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
-
dajkopali
addikt
korábban, amikor kitört a botrány, beszéltem pesti taxis cégek képviselőivel: több helyen is van hasonló informatikai rendszer - csak ugye a mögé rakott üzleti modell miatt ezek teljesen más szerepet töltenek be"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Dare2Live
félisten
párizsban pl 50!!!éve meghúzták, hogy ennyi taxi lehet és azóta nem emeltek. Képzeld az igény mekkorára nött, árak hova emelkedtek, mekkora gigabiznisz taxisnak lenni, kihalásos alapon száll apáról fiura.
Na erre jön az uber és bárkiből taxist csinál. Hát k*ra nem tetszik a taxisoknak Párizsban (sem).
De itt ez az új kezdeményezés ami kb az oszkar automatizálása.
Egyszerűen a MÁV, Volán versenykételen. Oszkaron harmad/fele annyiból felvisznek/lehozzák az embert. Namost biztos kell egy ilyen jól/könnyen/olcsobban használható konkurencia a máv/volánnak ami a durva adófizetői forintoknak ellenére is rohadt drága. Majd jól betiltják, jól megbüntetik és marad a drága és jellemzően rossz taxi/máv/volán.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dajkopali
addikt
nem látok bele teljes mértékig az épp változó szabályozásba, de ezek nem megoldhatatlan problémák
legalábbis addig, amíg megmarad a taxis vállalkozás mellett a személyszállítási vállalkozás lehetősége is
az Uber agresszív, igyekszik olyan helyeken nyomulni, ahol a lehető legkevesebb jogi akadállyal kell megküzdenie, de az is látható, hogy - amennyire lehet -, igyekeznek alkalmazkodni
fogalmam sincs mi lesz a jövő, de könnyen lehet, hogy az olyan szigorúan szabályozott környezetben, mint a magyar, egyfajta összeolvadás jön létre: maguk a sofőrök keresik a lehetőséget az Ubernél, és szép lassan átalakul a taxispiac, az Uber (vagy ennek magyar változata) egyfajta "központi taxistársaságként" fog működni, ahol döntő részben a korábbi profi taxisok fognak dolgozni
de igazából fogalmam sincs[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Meridian
senior tag
"addig az Uber sofőrjei ezt a legtöbb országban meglévő jogi kiskapukat kihasználva kihagyják"
Amit Magyarországon akár félmilliós büntivel is sújthatnak most már. Ugyanis most is taxiztak sokan feketén, azaz fehér rendszámmal, de taxi lámpával a kocsitetőn. Jó ideig semmit nem tehettek ellene, a rendőr megállíthatta, na de ha közlekedési szabályt nem vétett, és mivel nem adóhatóság, akkor el kellett engedniük...
Most már nem, külön rendeletet hoztak erre a célra - ráadásul a NAV mindent akkurátusan ellenőriz a Horváth-féle botrány kipattanása óta...
Az UBER-nél pl hogy adózol? Ahhoz előbb külön regisztrálnod kellene az APEH-nél, megfelelő vállalkozói igazolványt kiváltani (ezt meg csak úgy nem adnak bármire, előbb le kell tenned ehhez a taxis vizsgát, csak erre adnak ki igazolványt), utána megfelelő módú adózásra bejelentened magad...
(ehhez nem értek például, ÁFA-körös vagy vagy nem, apám például nem, ilyenkor általányban adózik; ha jól tudom a forgalmi díj 20%-át kell befizetnie adóként, a maradék marad nála, viszont így semmi egyéb költséget nem számolhat el külön - és pont ezzel kapcsolatban jegyezte meg azt, hogy az UBER 20%-os levonása túl sok. Mert így nála a 80%-nak a 80%-a marad /azaz 64% a gyengébbek kedvéért/, ebből kellene 6-7 évente új autót kigazdálkodnia, a költségeit fedeznie (nem kevés: évente külön "taxis" műszaki vizsgák /ez csupán egy szimpla pénzlehúzás az állam részéről/, drosztdíj /önkormányzati sarc/, biztosítás, autó műszaki karbantartása, takarítása, stb) az üzemanyagot megvennie (ami anno 280-300Ft/liter volt, most meg 420 körül van), és még élni is, mert ingyen munkából csak éhendögleni lehet)
A rendszer szerint az UBER kezel mindent, levonja a 20%-ot a többit, a taxis bankszámlájára utalja. Ahhoz hogy adózzon is ezután, akkor valamilyen módon külön regisztráltatnia kellene a NAV-nál (lásd elektronikus pénztárgépek esete - mert bármivel nem tudnak kezdeni az apehnál... ha nincs rá külön rendszerük, akkor nem értik mi a helyzet, aztán inkább mennek büntetni, nem megfelelő bevallási formátum okán), de vajon ezt ténylegesen meg is fogják tenni? -
dajkopali
addikt
a taxistársaságoknak vannak már hasonló rendszerei évek óta - Magyarországon is
a nagy dobás itt ugye a központilag szabályozott monopólium megkerülése: míg a taxistársaságok tagjai csak azok lehetnek, akik jelentős költséggel teljesítenek különféle elvárásokat, addig az Uber sofőrjei ezt a legtöbb országban meglévő jogi kiskapukat kihasználva kihagyják[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
vm93hun
aktív tag
Nem értem ezt az egész körüli hercehurcát.
Most adva van egy privát taxis társaság (nevezzük így) ami mobiltelefonos alkalmazással működnek, tehát az utas odarendeli az app segítségével "ahol van", odaterem a jármű és az meg elviszi oda ahova az utas szeretné.
Idáig érthető, de akkor egész eddig miért nem a taxitársaságok fejéből pattant ki, ha már tudtomban telefonhívással is meg lehetett ezt oldani?[ Szerkesztve ]
Nekem életem van, nem fészbúkom, ezért a telefonom is 6 napig bírja egy töltéssel.
-
Dare2Live
félisten
oszkar
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest