Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meridian

    senior tag

    válasz dajkopali #3 üzenetére

    "addig az Uber sofőrjei ezt a legtöbb országban meglévő jogi kiskapukat kihasználva kihagyják"

    Amit Magyarországon akár félmilliós büntivel is sújthatnak most már. Ugyanis most is taxiztak sokan feketén, azaz fehér rendszámmal, de taxi lámpával a kocsitetőn. Jó ideig semmit nem tehettek ellene, a rendőr megállíthatta, na de ha közlekedési szabályt nem vétett, és mivel nem adóhatóság, akkor el kellett engedniük...
    Most már nem, külön rendeletet hoztak erre a célra - ráadásul a NAV mindent akkurátusan ellenőriz a Horváth-féle botrány kipattanása óta...
    Az UBER-nél pl hogy adózol? Ahhoz előbb külön regisztrálnod kellene az APEH-nél, megfelelő vállalkozói igazolványt kiváltani (ezt meg csak úgy nem adnak bármire, előbb le kell tenned ehhez a taxis vizsgát, csak erre adnak ki igazolványt), utána megfelelő módú adózásra bejelentened magad...
    (ehhez nem értek például, ÁFA-körös vagy vagy nem, apám például nem, ilyenkor általányban adózik; ha jól tudom a forgalmi díj 20%-át kell befizetnie adóként, a maradék marad nála, viszont így semmi egyéb költséget nem számolhat el külön - és pont ezzel kapcsolatban jegyezte meg azt, hogy az UBER 20%-os levonása túl sok. Mert így nála a 80%-nak a 80%-a marad /azaz 64% a gyengébbek kedvéért/, ebből kellene 6-7 évente új autót kigazdálkodnia, a költségeit fedeznie (nem kevés: évente külön "taxis" műszaki vizsgák /ez csupán egy szimpla pénzlehúzás az állam részéről/, drosztdíj /önkormányzati sarc/, biztosítás, autó műszaki karbantartása, takarítása, stb) az üzemanyagot megvennie (ami anno 280-300Ft/liter volt, most meg 420 körül van), és még élni is, mert ingyen munkából csak éhendögleni lehet)
    A rendszer szerint az UBER kezel mindent, levonja a 20%-ot a többit, a taxis bankszámlájára utalja. Ahhoz hogy adózzon is ezután, akkor valamilyen módon külön regisztráltatnia kellene a NAV-nál (lásd elektronikus pénztárgépek esete - mert bármivel nem tudnak kezdeni az apehnál... ha nincs rá külön rendszerük, akkor nem értik mi a helyzet, aztán inkább mennek büntetni, nem megfelelő bevallási formátum okán), de vajon ezt ténylegesen meg is fogják tenni?

  • bambano

    titán

    válasz dajkopali #3 üzenetére

    kinek vannak még ilyen rendszerei?? súgok, ennek a neve telekocsi?
    na kinek?
    többek között a prohardvernek is. play tadaaa.wav
    úgyhogy ti egy gaz monopóliummegkerülők vagytok :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dajkopali #3 üzenetére

    Szerintem nem kiskapukat használnak ki, hanem egyszerűen csalnak több tekintetben. Rengeteg törvényt áthágnak azzal amit csinálnak. Egy taxisnak gondolom teljesíteni kell több feltételt is, mind személyileg, mind az autót tekintve, mind jogilag és persze számlát is kell adnia és adóznia is kell a bevétele után. Persze lehetne mondani, hogy én is elvihetem a haveromat bárhova ingyen, sőt be is szállhat a benzinbe, de itt ugye egyrészt nem haverokról van szó, hanem vadidegenekről, másrészt nem a benzinbe száll be, hanem fizet azért hogy elvigyék valahova, illetve a sofőr meg ezt úgy végzi, mintha ez lenne az állása. Persze gondolom ha baleset történik, mert történetesen a sofőr rossz, akkor az UBER mossa kezét, hiszen mi köze van neki az egészhez?

    A másik oldalról nézve már régen szét kellett volna csapni a taxisok között és kíméletlenül kiirtani a csalókat, akik nem adnak számlát, akik a hosszabb úton viszik az embereket, akik nem ismerik a várost, akik egyszerűen csalnak, túlszámláznak, akik mondjuk Ferihegyen dolgoznak, de egy árva szót se beszélnek a legfontosabb idegen nyelveken. Ha jól tudom sokkal több taxiengedély van kiadva pl. Budapesten, mint amennyire szükség lenne. Valami olyan rendszer kellene, mint ami Londonban van. Nagyon nehéz taxisvizsgával, megfelelő számú engedély kiadásával és folyamatos ellenőrzéssel.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák