Új hozzászólás Aktív témák
-
Meridian
senior tag
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
"Nagyon nehéz taxisvizsgával, megfelelő számú engedély kiadásával és folyamatos ellenőrzéssel."
Hidd el, nagyon "nehéz" a taxis vizsga... apám előtte levezetett több, mint egymillió km-t, nemcsak magyarországon, német jogsija is volt, mégis megvágták elsőre. Jah, persze, olyan mondvacsinált indokokkal, hogy nem "10óra 10percben" fogta a kormányt, meg túl hosszú ideig tartotta a kormányt egy kézzel, meg hasonló baromságokkal... (az mondjuk nem érdekelte a vizsgáztatókat, hogy mivel jól ismerte Bp-t, rövidebb utakat is talált, mint azt a vizsgáztatók elképzeltek, sőt, még abban is kötözködtek!)
-
Dany007
veterán
válasz Tigerclaw #19 üzenetére
Azért ennyire nem tragikus a helyzet...
Azzal egyetértek, hogy az esélyegyenlőség piszkosul felborul... De nem is árt ha végre valami észhez téríti az idióta szabályozási rendszert...Mert érdekes módon az autósok többsége rendszeresen "szállít" valakit / valakiket még maga mellett. Család, munkatársak stb.. Mégsem kell nekik PÁV II meg emelt eü alkalmassági.
Szal érted... Most mi különbség van aközött, hogy én fogom magam és elviszem a családot egy pesti kirándulásra meg aközött, hogy kovács pista az UBER-en keresztül elvisz valakit 5 utcával odébb vagy aközött, hogy kovács pista2 taxis elvisz valakit 5 utcával odébb... ?
Szal érted... Az adózás / számla adás rész rendben... De nem értem mi szükség van PÁV II.-re, mikor nekem sem kell ahhoz, hogy akárkit is furikáztassak a kocsimban...
Na meg hány és hány melós csinálja azt, hogy összeállnak 4-5en és egy kocsival mennek dolgozni minden nap. 5-en összedobják a benzinpénzt és kész... Most akkor ehhez is PÁV II, kellene? Valamint a sofőrnek is adóznia kéne a megosztott benzinpénz után?
Nyilván igen, kiindulva a taxis feltételekből.
Szóval szvsz baromság, túlszabályzott, fölösleges bürokrácia és arra megy ki az egész, hogy a taxisokról mégtöbb pénzt húzzanak le. Ugyanez a kötelező fóliázással - attól függetlenül, hogy szvsz jól néznek ki a taxik ezzel a sárga fóliával -. És az Uber erre igen jól rámutat.
Hasonlóan, mint a zeneiparban, itt sincs már szükség "kiadóra". Zenét meglehet venni iTune-son letölthetővé lehet tenni paypal-os fizetés mellett, promotálni lehet stb... mindent lehet lehúzós kiadók nélkül. Na az Uber hasonló a taxis oldalon. Nincs szükség taxis cégre, mert egy szaros APP és a közösség meg az internet segítségével kb pont ugyanazt a szolgáltatást - vagy még jobbat - el lehet érni taxis társaság nélkül is.Az már persze más tészta ha busz / villamos / metró / troli vezetőről van szó. Ott már a sofőr egymaga felel több tucat ember életéért... Ott érthető az emelt alkalmassági és mindenféle plusz vizsga...
Szerk.:
Ja és azért a taxizást a polgári repüléshez hasonlítani eléggé furcsa... Azon kívül, hogy mindegyik személyszállítás kb semmi köze egymáshoz... teljesen más szinten mozog a kettő. Kb a felmászok a szomszéd szemétdomb tetejére vagy megmászom a Mount everestet a különbség...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.