Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meridian

    senior tag

    válasz dajkopali #3 üzenetére

    "addig az Uber sofőrjei ezt a legtöbb országban meglévő jogi kiskapukat kihasználva kihagyják"

    Amit Magyarországon akár félmilliós büntivel is sújthatnak most már. Ugyanis most is taxiztak sokan feketén, azaz fehér rendszámmal, de taxi lámpával a kocsitetőn. Jó ideig semmit nem tehettek ellene, a rendőr megállíthatta, na de ha közlekedési szabályt nem vétett, és mivel nem adóhatóság, akkor el kellett engedniük...
    Most már nem, külön rendeletet hoztak erre a célra - ráadásul a NAV mindent akkurátusan ellenőriz a Horváth-féle botrány kipattanása óta...
    Az UBER-nél pl hogy adózol? Ahhoz előbb külön regisztrálnod kellene az APEH-nél, megfelelő vállalkozói igazolványt kiváltani (ezt meg csak úgy nem adnak bármire, előbb le kell tenned ehhez a taxis vizsgát, csak erre adnak ki igazolványt), utána megfelelő módú adózásra bejelentened magad...
    (ehhez nem értek például, ÁFA-körös vagy vagy nem, apám például nem, ilyenkor általányban adózik; ha jól tudom a forgalmi díj 20%-át kell befizetnie adóként, a maradék marad nála, viszont így semmi egyéb költséget nem számolhat el külön - és pont ezzel kapcsolatban jegyezte meg azt, hogy az UBER 20%-os levonása túl sok. Mert így nála a 80%-nak a 80%-a marad /azaz 64% a gyengébbek kedvéért/, ebből kellene 6-7 évente új autót kigazdálkodnia, a költségeit fedeznie (nem kevés: évente külön "taxis" műszaki vizsgák /ez csupán egy szimpla pénzlehúzás az állam részéről/, drosztdíj /önkormányzati sarc/, biztosítás, autó műszaki karbantartása, takarítása, stb) az üzemanyagot megvennie (ami anno 280-300Ft/liter volt, most meg 420 körül van), és még élni is, mert ingyen munkából csak éhendögleni lehet)
    A rendszer szerint az UBER kezel mindent, levonja a 20%-ot a többit, a taxis bankszámlájára utalja. Ahhoz hogy adózzon is ezután, akkor valamilyen módon külön regisztráltatnia kellene a NAV-nál (lásd elektronikus pénztárgépek esete - mert bármivel nem tudnak kezdeni az apehnál... ha nincs rá külön rendszerük, akkor nem értik mi a helyzet, aztán inkább mennek büntetni, nem megfelelő bevallási formátum okán), de vajon ezt ténylegesen meg is fogják tenni?

  • Meridian

    senior tag

    Egyébként apámnak mondtam ezt az UBER-t, hogy megkönnyíthetné az életét (pl nem kellene google ads-on hírdetnie), de mikor megkérdezte és mibe kerül ez, és mondtam neki, hogy 20% a jutalék, arra azt mondta, az kurva sok. Főleg úgy, ha még a km díjak is kevesebbek lennének.

    Viszont a fővárosi taxisoknak érdemes lenne ezen elgondolkoznia, mivel, a fővárosi taxi-társaságok diszpécserdíjai sem kevesek... úgy tudom, ezek minimum havi 70-80ezer Ft, és ezért csak legfeljebb lehetőséget kapnak, hogy esetleg fuvart közvetítenek a konkrét sofőröknek. Ezt egyébként egy bp-i taxis tudná jobban elmondani.

  • Meridian

    senior tag

    válasz Tigerclaw #11 üzenetére

    "Nagyon nehéz taxisvizsgával, megfelelő számú engedély kiadásával és folyamatos ellenőrzéssel."

    Hidd el, nagyon "nehéz" a taxis vizsga... apám előtte levezetett több, mint egymillió km-t, nemcsak magyarországon, német jogsija is volt, mégis megvágták elsőre. Jah, persze, olyan mondvacsinált indokokkal, hogy nem "10óra 10percben" fogta a kormányt, meg túl hosszú ideig tartotta a kormányt egy kézzel, meg hasonló baromságokkal... (az mondjuk nem érdekelte a vizsgáztatókat, hogy mivel jól ismerte Bp-t, rövidebb utakat is talált, mint azt a vizsgáztatók elképzeltek, sőt, még abban is kötözködtek!)

Új hozzászólás Aktív témák