Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Morden24 #8 üzenetére

    "Egy ilyen marhaság sosem lesz globális léptékű hóbort, szóval kár rajta zizegni. A jelenleg legnagyobb WoW-nak 11 millió felhasználója van, ami a teljes MMO piac uscve 60%-a, és bár a szám növekszik, a "berobbanás" már megtörtént. Arról nem is beszélve, hogy ezek aktív regisztrációk, amelyek felhasználóinak többsége casual player, nem valami MMO-ba buzult állat."
    Egy dolgot felejtesz csak el: alapvetően bármilyen mmorpg működik másként, mint hogy odaülsz egy 2D-s monitor elé, s billentyűzet gombokat nyomkodsz meg egeret használsz. Innentől kezdve persze, hogy nem fogsz belehabarodni olyan értelemben, hogy jobbnak érezd, mint a valóság. Hisz csak a szemedet, illetve a füledet érik ingerek, de már csak a grafika miatt is nagyon nagy képzelőerő kell ahhoz, hogy tényleg beleéld magad (nem csak a WoW-ra mondom ezeket). Arról nem is beszélek, hogy az irányítás végképp elrugaszkodott a valóságtól. Így igazad van, normális embernek ez nem jelent gondot.
    Viszont ha képesek leszünk az agyra rákapcsolni a számítógépet, akkor ezek a korlátok megszünnek: nem csak látni és hallani fogsz, hanem szagolni, tapintani, érezni mindent, mint a valóságban, ráadásul minden teljesen valóságos lehet, hisz pontosan ugyanúgy érzékelsz mindent, mint a valóságban. Ez annyira más lesz, mint a jelenleg tapasztalható legjobb játék-élmények is, hogy lehetetlen megbecsülni az emberekre gyakorolt hatását. De amúgy ne csak WoW és társaira gondolj. Ott van pl. a Second Life, aminek ugyancsak hatalmas felhasználótábora van, s bizony a nagyrészük pont, hogy nem a klasszikus értelemben vett kockák.

Új hozzászólás Aktív témák