- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- ASUS routerek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- DIGI internet
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
megint nem érted a matematikus nyelvezetet. ha csak olyan jól vezet, mint egy ember, és az ember képessége romlik, akkor az önvezetőé is romlik. egyébként meg koszolódhat a szenzor, gyengülhet a radar/lidar, romolhat a központi egység teljesítménye, tehát nem fikció, hogy az önvezető autó képessége is romlik.
a dabadab által belinkelt videóban a szakértő feltett egy kérdést, amit érdemes lenne megvitatni: hogy az önvezető autótól csak azt várjuk el, hogy emberi szinten vezessen, vagy valami szuperhumán szintet várunk el. (már ha jól értettem, amit mond, a beszélt angolom elég gagyi). én egyértelműen szuperhumán szintet várok el, mert másképp nincs értelme.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Eleve azt definiálni, hogy mennyire vezet jó egy ember (ha már matek...) de facto lehetetlen.": nem lehetetlen, sima ügy. adott útvonalon veszed az összes elfogyasztott üzemanyagot, a gyorsulások abszolútértékének integrálját és az okozott baleseteket (ezt mondjuk btk szerint súlyozva), ebből ki lehet hozni egy súlyozott mutatószámot, ami pontosan megmondja, hogy hogy vezettél.
"A gép teljesítménye is változik -- de ez sokkal jobban kontrollált, mint az emberé. ": jól láthatóan nem kontrollált, hiszen halálos balesetet okozott. Ez a tény minden eddigi álmodozást zárójelbe tett.
"Szerintem pedig már kisebb javulás is létjogosultságot ad az autonóm rendszereknek": nem értek egyet. az alkalmazott technológia olyan előnyöket biztosíthatna a gépnek, amiből ha csak annyit hozol ki, mint egy ember, akkor egyrészt elpazaroltad a technológiai előnyt, másrészt indokolhatatlanná válnak a költségek.
A közlekedés az előrelátás tudománya. A fő kérdés az, hogy mennyivel hamarabb veszed észre, hogy helyzet lesz, a bekövetkezéséhez képest. Ebben a kérdésben az, hogy a gép sokmindent megláthat, amit az ember nem, illetve adatbázisokból dolgozhat realtime, amit az ember nem bír agyilag követni, olyan előnyt biztosíthatna a gépnek, ami behozhatatlan. Csak nem tudják leprogramozni. (egyébként az előrelátás képességét nagyon jól méri a fékezések nagysága és mennyisége. minél többször kell nagyot fékezned, annál pocsékabbul olvasod a forgalmat).
Én ismerek olyan sofőrt, aki volt már, hogy percekkel a baleseti helyzet előtt megmondta, hogy baj lesz. Vagy ha sokat nézel tecsőn orosz közlekedési videót, egy idő után rááll a te szemed is, és tudni fogod 5-10 másodperccel hamarabb, hogy melyik autó mibe fog keveredni. Ehhez masszívan párhuzamos feldolgozás kell szerintem, és ez nem lesz meg soha a gépekben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Degeczi
nagyúr
-
csongi
veterán
Szurkuletbe, nappal kodbe, szakado esobe.
Osszefglalva, megvaltozott latasi viszonyok mellett is csak a nappali menetfeny megy, mart az quul.
Igaz hatul semi nem vilagit a fekete sotetszurke csodakon.
Mindehez tarsul az oktoberben stabilan felkapcsolt kodfenyszorok, amiket aprilisba kapcsolnak le. -
DigitXT
félisten
Jól teljesített? Másik topikban olvasom a statisztikát, hogy átlagosan
1 mérföldenként be kell avatkoznia a biztonsági sofőrnek ilyen-olyan
bakik miatt, 100 mérföldenként viszont kritikus hibák elhárítása miatt.
(Pl. ne gázoljon gyalogost.) Ez egy nagy határ szar: nem kéne futnia. -
,
addikt
Úgy értettem, hogy ebben a formájában (akár emberi felügyelettel is) hogyan merik kiengedni a forgalomba? Akit elütött, nem odateleportált elé a semmiből, hanem odasétált. Mi volt a gond, miért nem avatkozott be az autó biztonsági rendszere? Se egy fékezés, se egy kormánymozdulat, se semmi?! De teljesen mindegy is, hogy hardverhiba, szoftverhiba, műszaki hiba, bármilyen hiba is okozta ezt, ez így életveszélyes ebben az állapotában, és nem lehet arra hivatkozni, hogy van emberi felügyelet is, mert mi van, ha ő rosszul lesz, elalszik, nem figyel oda, stb., az autó meg mindeközben nyugodtan átgázol egy csoport óvodáson esetleg?! Ha még csak itt tart ez a technika, akkor próbálgassák zárt pályákon, de ne ott, ahol embert ölhetnek vele!
-
TheSaint
aktív tag
Szerintem egyszerűen nem volt felkészítve ilyen helyzetre a software és nem tudott mit kezdeni a bejövő adatokkal. Más kérdés, hogy ilyen esetekre teljes leállást, vészfékezést kellene beépíteni az irányításba hozzátéve, hogy ez rengeteg esetben lehet fals eredmény, de hát a biztonság az első....
-
lajthabalazs
senior tag
Nem hiszem, hogy lenne egyetlen nagy tudású környeztvédő ismerősöd is, aki úgy gondolja, hogy az emberek semmivel sem autóznak többet, mint szükséges, és az autóhasználat a lehető legjobb módon zajlik. Mutass egyetlen tudományos publikációt, ami a motorizáció mostani szintjének pozitív környezeti hatásairól szól!
Azt jól látod, hogy kényelmesen meg tudom oldani a hétköznapjaimat autó nélkül. De ez nem a véletlen műve, hanem rövid és hosszútávú tervezés eredménye. Úgy választok munkahelyet, hobbit, iskolát a gyerekeknek, hogy ne legyek rászorulva az autózásra. És nem derogál hazasétálni egy teli hátizsákkal a piacról ha cserébe elkerülhetjük a mélygarázsban keringést, meg parkolóhely keresést hazaérve. Van autónk, egyszerűen próbáljuk keveset használni. Most éppen költözünk, és felújítunk, ezért sajnos most gyakrabban kerül elő, de jobb időszakokban hetente ha egyszer használtuk. A belvárosban szinte soha (pedig ott dolgozom), és figyelve arra, hogy ne akkor autózzunk, amikor mindenki más is. Másoktól sem teljes absztinenciát várok el, csak ésszerű használatot. Némi odafigyelést a környezetre, és a témánál maradva, a város többi használójának a testi épségére. És az,hogy a szabályok mindkettőnek a veszélyeztetését megengedik, az autósok kényelmét helyezve előtérbe, szerintem a szabályok hibája, és nem a környezeté vagy a gyalogosoké.
Lehet hogy nem teheti meg mindenki, hogy a lakhelyéhez közel dolgozzon vagy a munkahelyéhez közel költözzön, de amikor valaki kiköltözik a városból, hogy nagy családi háza legyen friss levegőn, és aztán minden nap az ablakom alatt pöfékel a dugóban, akkor nehéz ebben meglátni a (környezet) tudatos gondolkodást.
-
hobizoli
nagyúr
ezt a bírót kb nyugdijaztatnam azonnal fegyelmivel, mert senkinek nem kell felkészülnie a helyi részegekre
szigetszentmiklson a kivilagitatlan bringást qrtak meg egy baleset miatt amikor az autos elrantotta a kormanyt es belement egy hazfalba miatta
pont a bizalmi elv jogan[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Alchemist
addikt
Az elmarasztalás a KRESZ biztonsági alapelve miatt (és nem holmi "helyi sajátosságok" okán) jogos volt.
Az alapelv előírja a sebesség megválasztásához, hogy akadályt észlelve képes legyen megállni vagy kikerült azt.
Tehát ez esetben a relatív gyorshajtás, a nem a látási viszonyoknak megfelelő megválasztott sebesség volt a hiba. Ez persze nem menti az elütött személy - vagy kivilágítatlan biciklista - viselkedését. Illetve ha a kivilágítatlan kerékpárost észlelve felmérte a kikerülés lehetőségét, de a kerékpáros hirtelen elévágott, akkor már nincs felelőssége a vezetőnek.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
justmemory
senior tag
Igen, ez kb. olyan, mint a vadjelző táblák esete... ha 20-al megyek is országúton, verőfényes napsütésben, de nekem jön a vad, akkor is én vagyok a hunyó... Szép dolog a jog, meg minden, de azért a ló túloldala... hát, nem tudom...
--- Imprisoned, inside this mind... --- Joined at the soul with a pair of headphones ---
-
hobizoli
nagyúr
azert, mert ez egy baromsag amúgy....
ennyi erovel allj ki a vonat ele
a vonattol miert nem varod el, hogy megalljon?
2km a fektavja? ja, hat ha annyi, akkor menjen lassabban, mert az emberi elet a fontosabbvakon megy kodben? es ha elotte all egy masik vonat a vaganyon, akkor belemegy?
több drón kell ;P
-
Alchemist
addikt
Az a válasz ilyen esetekre, hogy ha nyomja a gázt, akkor bizony nyomja a reflektort is... ha hosszabban vissza kell venni a tompítottat, akkor a gázt is vegye vissza.
Az autósok döntő többsége addig vezet "jól", amíg nem történik semmi. Ha a semmiből hirtelen gyors és helyes reakciót igénylő vészhelyzet keletkezik, nagyon kevesen tudják csak jól megoldani.
Jópár éve dolgoztam integrátorként közlekedésbiztonsági kutatáson. A szimulátorban az alanyok tudták, hogy "valami fog történni", mégis elsőre szinte mindenki elhasalt. Utána már nem, de sokkal defenzívebben vezettek.
Ezért is lenne hasznos, ha végre kiforrná magát az önvezető technológia.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
justmemory
senior tag
a mögöttem ülő két bíró elég felindultam vitatta meg, hogy akkor ők hány embert ítélhettek el ártatlanul
Ennek nem volna szabad megtörténnie... És az a szomorú, hogy gondolom nem lehet újratárgyalni vagy ilyesmi. Remek hír, hogy ugyan a bírók sem tudnak megfelelő döntéseket hozni, de azért az ember programozta géptől elvárjuk a tökéletességet... Hmm...--- Imprisoned, inside this mind... --- Joined at the soul with a pair of headphones ---
-
justmemory
senior tag
Akkor azt hiszem itt veszítettem el az igazságszolgáltatásba vetett "hitemet", vagy inkább bizodalmamat... Ez minimum megengedhetetlen... És ezek döntenek emberek sorsáról adott esetben... Szégyen...
--- Imprisoned, inside this mind... --- Joined at the soul with a pair of headphones ---
-
kenwood
veterán
igen, pl ezen a videon is gyozott az oszton a jozan esz felett :
[link]
arra is ravilagit, mennyire csalokak az ilyen felvetelek.
ugy nez ki,mintha fekezes nelkul jonne.
meg is mutattam egy havernak, aki sokat vezetett 3.5 tonna feletti jarmuveket,es o teljesen mast lat rajta,mint en.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
nemlehet
őstag
Nem véletlen olyan drága egy repülő meg egy tisztességes ipari gép. Nem fogják akarni és tudni megfizetni a tömegek a több körös biztonsági berendezéseket mert nekik nem pénzt termel a járművük, tehát nem térül meg.
Most kérdés, hogy melyik szempont fog győzni. Fő a biztonság, költséget nem kímélve így lassan terjed vagy egyáltalán nem lesz álltalános vagy megelégszünk azzal, hogy jelentősen jobb mint az ember de vannak hibalehetőségek és legyen minél szélesebb körben elterjedt minél gyorsabban.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
kenwood
veterán
Az oke,csak megint ott tartunk, hogy par ph-s szeretne a vilag legjobb mernokeinek,informatikusainak megmondani,hogy mit kellene csinalniuk.
pontosan tudjak ok,nalunk sokkal jobban,csak baromi osszetetett adolog,es meg evek kellenek,mire tokeletes lesz.Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
titán
Na arról meg nem is beszélve. Tiszta golyó, hogy jobban jársz, ha bűnösnek/felelősnek vallod magad akár egy olyan ügyben is, amihez semmi közöd, és leülöd/kifizeted a megállapodás szerintit, minthogy nekifuss a bírósági szakasznak.
Erről is csak a legprecízebb Top Gear Top Tip jut eszembe: "Don't go to America"
evDirect villanyautós töltőhálózat