Új hozzászólás Aktív témák
-
Alchemist
addikt
A szenzoroknak érzékelniük kellett volna, de azért elég nehéz mit kezdeni a Darvin-díjas öngyilkosjelöltekkel.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
A fényviszonyok önmagában nem mentik a sofőrt (az elv szerint a sebességnek/féktávnak összhangban kell lennie az észleléstől számított megállással), viszont az átkelő gyalogos figyelmetlen, kiszámíthatatlan közlekedése igen.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
válasz lajthabalazs #357 üzenetére
Oké, de ez esetben a szuicid hajlamú gyalogos ütötte el az autót, ráadásul az ütközés már a zebra után történt. Talán a gyalogosok felé is érdemes lenne nyomatékosítani a kiszámítható közlekedésre vonatkozó elvárást. Jelen esetben ez azt jelenti, hogy nem a semmiből kirohanva közelítjük meg a gyalogátkelőhelyet.
Persze a fordítottja sokkal gyakoribb, amikor is a járművezető ignorálja az átkelni szándékozó gyalogost és ez tényleg keményen kéne büntetni. Akárcsak a védett kerékpáros átkelőre körültekintés nélkül rákanyarodó autósokat.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
válasz waithEard #362 üzenetére
Egyrészt a jelen esetben az emberi sofőr nem lett volna elmarasztalható, másrészt általánosságban a vétkes sofőr megbüntetésével korántsem "áll helyre a világ rendje", mert az áldozatot nem lehet feltámasztani.
Tehát ha arról van szó, hogy a büntethető ermberi sofőr 10000 nehéz helyzetből 100-ban hibázik, ugyanakkor a gépi sofőr 10000-ből egy esetben, nyilvánvalóan az utóbbi megoldás jótékonyan hat a közlekedés biztonságára, kevesebben fognak az utakon meghalni.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
válasz lajthabalazs #359 üzenetére
Durva eset, ami veletek történt... de facto cserbenhagyásos gázolás.
Ami a jobbkezes utcákat illeti, azt bizony gyakran el szokták nézni a vezetők. Ezért érdemes abból kiindulni és figyelni, hogy meg is adják-e az elsőbbséget... nem szerencsés kimenetel Szent Péternek érvelni, hogy "de a KRESZ szerint nekem volt elsőbbségem".
Stockholmban tényleg jobb az általános közlekedési morál.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
A satufékhez és kormányelrántáshoz a szoftvernek fel kellett volna mérnie azt is, hogy nem okoz-e tömegbalesetet az efféle manőver. Ebben az esetben - kihalt út éjszaka - nem valószínű.
Persze ki tudja, meddig terjed a szoftver intelligenciája.
Uberék keltik itt az önvezető autók ellen hangulatot
Uberéknek nagyobb üzlet, ha nem vacakolnak alkalmi emberi sofőrökkel, hanem önvezető autóval oldják meg az olcsó személyszállítást.
[ Szerkesztve ]
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
Az elmarasztalás a KRESZ biztonsági alapelve miatt (és nem holmi "helyi sajátosságok" okán) jogos volt.
Az alapelv előírja a sebesség megválasztásához, hogy akadályt észlelve képes legyen megállni vagy kikerült azt.
Tehát ez esetben a relatív gyorshajtás, a nem a látási viszonyoknak megfelelő megválasztott sebesség volt a hiba. Ez persze nem menti az elütött személy - vagy kivilágítatlan biciklista - viselkedését. Illetve ha a kivilágítatlan kerékpárost észlelve felmérte a kikerülés lehetőségét, de a kerékpáros hirtelen elévágott, akkor már nincs felelőssége a vezetőnek.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
A bizalmi elv két közlekedő között létezik, de egy útra került tárggyal vagy éppen kátyúval kapcsolatban nincs hivatkozási alapja.
Ha valami nem hirtelen került a jármű elé, akkor az a vezető által időben észlelhető és elvárható, hogy a vezető fékezéssel (vagy kormányzással) elkerülje a veszélyhelyzetet.Akár útra került tárgyról vagy elnézett kátyúról volt szó, baleset esetén a vizsgálat mindig mérlegeli a járművezető felelősségét és ha nem merül fel egyéb körülmény, akkor el is marasztalják.
Kb. 15 évvel ezelőtti eset, hogy a kollégám este beleszállt egy bekötő úton maradt konténerbe. A büntit nem úszta meg, függetlenül a konténer szállítójának felelősségétől. Én is csodálkoztam ezen, de egy szakember elmagyarázta, hogy a vezető "nem vettem észre és már nem tudtam megállni" kezdetű magyarázkodása tulajdonképpen annak beismerése, hogy az adott sebességgel tulajdonképpen vakon vezetett. Ez pedig ellentétes a KRESZ idézett alapvető paragrafusával.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
Az a válasz ilyen esetekre, hogy ha nyomja a gázt, akkor bizony nyomja a reflektort is... ha hosszabban vissza kell venni a tompítottat, akkor a gázt is vegye vissza.
Az autósok döntő többsége addig vezet "jól", amíg nem történik semmi. Ha a semmiből hirtelen gyors és helyes reakciót igénylő vészhelyzet keletkezik, nagyon kevesen tudják csak jól megoldani.
Jópár éve dolgoztam integrátorként közlekedésbiztonsági kutatáson. A szimulátorban az alanyok tudták, hogy "valami fog történni", mégis elsőre szinte mindenki elhasalt. Utána már nem, de sokkal defenzívebben vezettek.
Ezért is lenne hasznos, ha végre kiforrná magát az önvezető technológia.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
válasz Tikakukac #571 üzenetére
Az egy dolog, hogy ha esemény van, jön a "nem a látási viszonyoknak megfelelő sebesség" kezdetű értékelés a szervektől, viszont egy ismeretlen úton emiatt benézni egy nagyobb kátyút vagy másik járműről leesett tárgyat tényleg nem kellemes. A legtöbb vezető persze vállalja a kockázatot az ezerszer végigjárt úton, csak jó ha ezt észben is tartja. És persze jól jön minden autóba épített éjjellátó technika...
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Tőzsde és gazdaság
- Steam Deck
- Formula-1 humoros
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gyúrósok ide!
- LEGO klub
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- További aktív témák...