Új hozzászólás Aktív témák
-
E.Kaufmann
addikt
De egy kormányt el tudna forgatni megfelelő gázt adva, hogy még oldalazva se kapja telibe.
Hely lett volna, mások nem voltak arra, ahogy látszik a videón.
Pont egy önvezető autónak elvileg lenne ideje fizikát számolni.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
#56573440
törölt tag
És szerinted a lidar, meg többfajta éjjel látó technológia nem áll rendelkezésre? Az önvezető autók nem szemmel látnak, hanem annál sokkal de sokkal hatékonyabb rendszerekkel. A reakcióideje se emberhez mért.
Innentől az, hogy bárki hogy érzékelné, az egyáltalán nem számít. Ha elé ugrott volna mert olyan kedve van, akkor persze mit tegyen a gép. De attól, hogy én nem látom, neki látnia kell. Ezért vannak benne a szenzorok és az egész hóbelevanc. Tehát nem a fizikát kéne erőszakolni, mert ha látja a mozgását amikor a sofőr nem, és látja, hogy keresztezni fogja az útját, akkor bőven bármilyen humanoid előtt állóra fékezi a gépet kétszer.
[ Szerkesztve ]
-
atike
nagyúr
Ha nem hardver hiba volt (valamelyik vagy épp több szenzor együttesen) akkor ultra nagy a gáz, mert akkor a szoftverben van baki.
Ez egy alap dolog - előtte van (elé kerül) egy idegen tárgy - vagy kikerüli vagy megáll. Nem, nem abban a fél másodpercben kellett az autónak "látnia" - sokkal korábban is már érzékelnie kellett.
Amennyi infó most van az alapján azt lehet mondani, hogy ha elé gurult volna egy betongolyó annak is lassítás nélkül nekiment volna.
-
addikt
Persze, mert aki alkalmatlan vezetésre, az tudja is ezt magáról fiatalon, tehát önvezető autót fog venni, nem egy szakadt BMW-t, esetleg Golfot. Másfelől miből gondolod, hogy az önvezető autóhoz kelleni fog jogsi? Pont ez lenne a lényege, hogy jogsi nélkül vagy vállalhatatlanra piálva magad is hazavigyen... de ezt mi már úgysem éljük meg.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
félisten
Vészhelyzetben egészen minimális annak az esélye, hogy bárki is mérlegeljen és racionális döntést hozzon.
És még csak nem is arról van szó, hogy a másodperc törtrésze alatt kellene elemezni és dönteni -- a helyzet még ennél is rosszabb. Az ember tekintetét ugyanis kvázi vonzza a nagy tömeg és a kezünk oda vezet minket, ahová nézünk. Ezért az emberi reflexekkel ellentétes az elkerülő manőver alkalmazása -- egyszerűen nem erre vagyunk programozva, és ha tanult reakcióként még képesek is lennénk elkerülő manővert végrehajtani, amíg ezt fejben lezongorázzuk, legyőzzük a természetes reflexünket, könnyen lehet, hogy már késő.
Érdekes, hogy valós élethelyzetben a profi sofőrök, autóversenyzők, kaszkadőrök sem teljesítenek ebben sokkal jobban, mint az egyszerű, de nem béna vezetők.
A megoldás ezért a nagy számok törvénye alapján egyértelmű: messze-messze akkor hal meg a legkevesebb ember, ha egyetlen reakciót tanítunk meg a vezetőknek, amit gondolkodás nélkül meg tudnak oldani: a fék taposása teljes erővel. Ha közben kormányozni is tud, az bónusz, de ha már fékez, akár be is csukhatja a szemét (elég gyakori), csak nyomja közben a féket!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
addikt
-
Tikakukac
titán
Nem lenne gond, ha ezek a legjobb műszaki és mérnöki emberek ne lennének alárendelve a pénzügyi részlegnek és marketing osztálynak. Ma kp-zárat javítottam. Én ugyan a világ top mérnökeitől messzire vagyok, de tudtommal egészen más vezetéket vezetünk el az ajtóknál, ez igaz a keresztmetszetre és a szálakra is valamint a szigetelésre, nem beszélve, hogy felkészülünk arra, hogy az ajtó a sima zsanéron túlra is rendszeresen lesz nyitogatva.
Vagy feszültségesést szerintem már gimiben is elég frankón számoltunk fakton, valamiért az autógyárban ez nem jött össze.A mérnöki gárda önmagában ritkán ad ki szemetet. Amikor ennyire látványos a butulás, ott másban kell keresni a hibát
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Auratech
őstag
Az Uber megyegyezett az elhunyt hozzátartozóival. Némán. Az átlátszó helyzet technikai magyarázatával adós maradt. Meddig tartana a robotsofőr működésének logjait kiértékelni és nyilatkozni, ez és ez történt, ilyen okból? Volt, hogy űrprogram is bukott egyszerű metrikus vs. birodalmi mertékrend használata, elvétése miatt.
A dolog ugyanolyan felháborító, mint szegény Schumi dolga, ahogy mindenki tudja, hogy a csóri vegetál harminckilósan, de mindenfele baromságra hivatkozva titkolják. Nem korrekt. Emberi méltósága el van játszva mondvacsinált indokból. Vagy Csernobil. Marcius 26. után április idusán kiállni, mikor már fél Európában vilagítottak a salátaföldek.
Itt a hiba technikai értelemben nyilvánvaló. Az oka meg pár mondat, érthetően, lenne.
Valószínűleg olyan jellegű az igazság, hogy jobb a felháborodás hullámait felkorbácsolva hagyni, mint bevallani, (képzelődöm), hogy mondjuk a lidar idle allapotban volt, (kikapcsolta, mert hangos..) mert a gps szerint az úton jó eséllyel semmi sem lehet., elég a kamera.., ami megy a kanyar íve miatt az út... vagy épp valami rendszerellenőrzés történt, ahol a robot képletesen "pislantott" egyet, és pont felbukkant az a ...
Szerintem valamilyen személyi felelőség lehet a dologban, mert a magyarázható műszaki probléma miatt nem csukhatnak be egy fejlesztés alatt lévő és egyébkent élet, piacképesnek mondható technológiát.
A pitot csövek befagyása miatt se zárnak be egy repülőgépgyártót, pedig szazak életébe került a "filléres" hiba..[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Az elektromos közlekedésnek régóta kedvelője vagyok. Szerintem is ez a jövő és jónak tartom. Régóta fejleszthették volna. Hogy most van itt az ideje, úgy is jó. Jónak tartom a járművek robot üzemmódját. Tudom, hogy az emberi figyelmetlenségek értelmes kizárása jó hatással lesz a közlekedésre.
Évekkel ezelőtt ábrándoztam, hogy a ma benzingőzös, zajos belvárosok utcáiban majd ismét ki lehet pakolni az asztalokat, mert halkabb és szagtalan lesz a forgalom. Felértékelődnek az ingatlanok.. stb Lehet normálisan bicajozni az utak mellett, Az elektromos bicajt is rég csípem..
Az itt tárgyalt gázolásnál engem nem a társadalmi hatása izgat, nem a cégek stratégiái, hanem az a konkrét, tökegyszerű technikai leírás, ami az önvezetéshez bevetett adott rendszer totális csődjét magyarázza az adott szituban. Ahogy magyarázatot kaptunk, miért zuhant le lángolva a Concorde (felcsapódó lemezdarab...), miért robbant fel a Challenger, (gyorsítófokozat (SRB) tömítőgyűrűje). Ha nem nyilatkoznak róla, akkor is az érdekel.
Maga a technológia jó és szükséges. Ez lesz a jövő. Vagyis ez ma a jövő.Auratech Field Recording