Új hozzászólás Aktív témák
-
,
addikt
válasz nemlehet #344 üzenetére
A szomszéd Mari néni sem ölhet meg senkit, ha mégis megteszi, felelni fog a tettéért.
Ha egy önvezető autó szoftverhibája miatt meghal valaki, akkor ki fog felelni? Olyan nincs, hogy senki.Ha a konkrét balesetre koncentrálunk, az, hogy egy emberi sofőr a fényviszonyok miatt nem láthatta időben a gyalogost, őt felmentheti a felelősség alól. De ennek az autónak a radarjait nem kéne hogy befolyásolják a fényviszonyok. A gyalogos pedig nem a semmiből tűnt elő hirtelen, hanem az úttest túloldaláról sétált át a biciklijét tolva, az autónak rég látnia kellett volna őt, hiszen már átjött az autó melletti sávon is, és csak utána ért be az autó elé. Valami nagyon nem úgy működött, ahogy kellett volna, és kizárólag emiatt halt meg egy ember. Nem hiszem, hogy efölött csak úgy szemet hunynak a hatóságok, de majd meglátjuk, hogy a vizsgálat mit állapít meg.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz nemlehet #414 üzenetére
Az úton fekvő bármi olyan akadály, amire fel kell készülni. Ahogyan korábban írták, ha valaki olyan gyorsan hajt, hogy nem tud megállni, amikor a látómezejébe kerül egy álló akadály, akkor a relatív gyorshajtás vétkét követte el: nem a látás viszonyoknak megfelelő sebességgel vezetett.
Ha elé dől be a részeg fazon, az megint más. De aki egy ember méretű egyhelyben álló akadályt nem vesz észre, és áthajt rajta, az adja vissza a jogsiját, mert vagy fizikailag, vagy mentálisan nem alkalmas arra, hogy autót vezessen. Nem kötelező mindeninek autót vezetnie.
#415) hobizoli
Igen, ennyi körültekintést elvár a KRESZ. Nem lehet mindennek neki menni, csak azért, mert "nekem van elsőbbségem" vagy mert általában ilyenek nem szoktak lenni az úton. Az autónak van egy keresztszelvénye, a sofőr feladata meggyőződni arról, van annyi helye, hogy kár okozás nélkül el tudjon haladni. Ha egy autó parkol a sávodban, annak sem fogsz neki hajtani, csak azért, mert neked szabad ott 50-nel menned. De ha egy öreg néni esik el a zebrán, őt sem gázolhatod el csak azért, mert már neked van zöld.
[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz nemlehet #517 üzenetére
Sok rendszerről derült már ki, hogy elfelejtettek rendes védelmet belerakni, mert ők is úgy voltak vele, hogy mégis ki hekkelné meg. Pl nemrég volt a cikk, hogy csomó bmw meg miegymás feltörhető a saját rendszerén keresztül. Itt is ki tudja mit lehet kezdeni vele. Persze a jóhiszemű ember azt mondja minek, de ugye a lopásra is ezt mondja egy normális ember.
-
Degeczi
nagyúr
válasz nemlehet #517 üzenetére
Teljesen eltérő dolgokat hozol föl... a hajók, vonatok befolyásolása specifikus, komoly kutatást (és beruházást) feladat, míg az autók kommunikációjának a specifikációja könnyen hozzáférhető lesz (hiszen rengeteg gyártó fogja alkalmazni), és az utakon lévő autók folyamatosan alkalmazzák is majd, beszélgetnek egymással: csak idő kérdése, h bepróbálkozzanak rossz szándékúak.
Az a mai világban nyilván nem komoly kérdés részedről sem, h mit nyernének vele... mit nyernek weboldalak támadásával, mezei (nem zsaroló) vírusok írásával? Mit nyernek a terroristák?
De nem csak utóbbiakról lehet szó: ide a bökőt, h pl. a hatóságoknak azonnal lesz eszköze önvezető autók befolyásolására, leállítására.
-
-
Ribi
nagyúr
válasz nemlehet #522 üzenetére
Ez kb. az a hozzáállás, hogy a kisebbségiek lopnak, bezzeg a jól szituált ember az csak tisztességes lehet
Múltkor is 2 jól szituált ember mászott be a szomszéd ablakán...
Me a terrorista = Allah akbár + kecske + bumm...
Meg ugye kik lopnak nagy tételben. Azt hiszem felesleges folytatni... -
félisten
válasz nemlehet #548 üzenetére
Az ipar és a repülés költségszerkezete egy baromi sok dimenziós téma, tele követhetetlen valós és fantomköltségekkel, megbízhatósági tényezőkkel és lélektani faktorokkal. Ezek jelents része az autóiparba nem kell, hogy átszivárogjon, mert sem szükség, sem fizetési hajlandóság nincs rá, van viszont sokkal nagyobb termelési-értékesítési volumen.
Az ötletek pedig relatíve olcsóak, különösen darabárra vetítve. Én a bevált eljárások számára nyitott átjárhatóságra gondolok, aminek a költséghatékonysága eleve sokkal kedvezőbb az autóiparban, ráadásul drasztikusan javul az idővel/darabszámmal.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Auratech
őstag
válasz nemlehet #548 üzenetére
Ez nem igaz. A kocsiba tett légzsákok 95%-a sosem lép működésbe. A kivitelezés pedig horribilis összeg. Beleteszik, mivel a biztonság piaci előnyt ad és minden olyan elem, ami miatt egy biztonságos autót megvesznek.
Az a meglátásom, hogy a gyártók a kocsikban gondolkodnak, amik önállóan közlekednek az emberek között, az emberek számára épített környezetben. Figyeltem a DARPA versenyét, ahol az első robotkocsik kínlódtak a pusztában a felmálházott mainframe szekrényeikkel.
Ha csak a robotautók lennének, nem kellene tábla, közúti közvilágítás, forgalomirányító lámpa..
Ahogy egy robotokkal teletett gyárban se kell meleg, jó levegő, hangszigetelés, wc, világítás, közlekedőfolyosó.. ergonómia.. Persze a végén majd ember se kell..Auratech Field Recording