Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz , #222 üzenetére

    Ezeknek semmi köze az uberhez. De egyébként lehetséges az is, hogy az Uber elektronikája kiadta a fékezés parancsot, csak épp az autó fékrendszere megadta magát, és nem jól működött. Nem valószínű, de azért nem is teljesen lehetetlen.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz , #242 üzenetére

    Túl sokat nézted a videót kockáról kockára. Az átlagos (tehát nem legrosszabb) emberi reakcióidő kb. 1 mp járművezetés közben. Az észleléstől számítva. Nézd meg újra a videót. Tehát, ha egy sasszem épp kiszúrja a fehér cipőket 8mp-nél, és rögtön értelmezi, és azonnal reagál, akkor is 9 mp-nél még a fékezés megkezdése előtt felkeni a szerencsétlent a motorháztetőre.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • MaCS_70

    félisten

    válasz , #262 üzenetére

    "Ha esetleg nem, akkor viszont hogyan merik őket kiengedni a forgalomba, ha egyszer emberéletekről van szó?"

    Talán elkerülte a figyelmedet, de önvezető autókat még senki sem enged ki a forgalomba felügyelet nélkül.

    A jelen esetben is volt felügyelet (vö. emberi sofőr), aki egyrészt nem igazán figyelt oda az útra, másrészt több mint kétséges, hogy az emberi érzékeivel ő észlelte volna-e a biciklit toló személyt.

    A Google és a Tesla eredményei alapján én mellesleg már inkább bíznék az ő rendszereikben, mint az emberi sofőrökben.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz , #264 üzenetére

    Az, hogy nem így kellett volna működnie az tény, ezért is lesz vizsgálat. Viszont még szerencse, hogy a sima autókban a sofőrök sose lesznek rosszul és gázolnak el egy fél buszmegállót vagy kergetnek egy darazsat és mennek neki egy busznak, ami felborul és meghalnak benne páran. Ugye? Ja, várjunk csak...

    A technika egyébként ott tart, hogy átlagolva sokkal jobban vezet a gép, mint az ember, de jelenleg még közel sincs kész a technika, pint ezért ül ember is a volán mögött.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz , #264 üzenetére

    eppen 3 napja ment be egy kukasauto egy viragboltba Ujpesten
    azt nem gep vezette, hanem egy ember, aki szivinfarktust kapott vezetes kozben

    több drón kell ;P

  • csongi

    veterán

    válasz , #264 üzenetére

    "mert mi van, ha ő rosszul lesz, elalszik, nem figyel oda, stb"
    Pont ezek az ervek is a fejlsztes mellet szoltak.
    Tudod hany baleset van evente, amik ezekbol fakadnak?
    Jelenleg a szenzor rendszerek jobban mukodnek mint az adatfeldolgozas. Attorest az AI chipek hozzak.
    Par ev es nagyot fordul ez az egesz. Jelenlegi tesztvezetesek nem csak arrol szolnak, hogy hanyszor kellett beavatkozni az embernek, hanem arrol, hogy miert?
    Sajnalom az aldozatot, de hozza tette a maga reszet.
    Amennyiben a kormanyok az uthalozatra rakoltenek azt a penzt, amit mondanak, akkor az egesz rendszer hamarabb mukodhetne.
    De mivel ezt nem teszik meg, ezert a technologiara marad az egesz.
    Csak egy egyszeru pelda.
    Olyan csomopontok jonnek letre, amiket az emberi vezetok sem tudnak szabalyosan es biztonsagosan alkalmazni.
    Megoldas van?
    Van! Tessek odafigyelni, es turelmesnek lenni..... maszlag duma.
    Mikozben valosag... elbaszott tervezes, kivitelezes...de old meg te es alkalmazkodj hozza. Amellett, hogy egy komplett jogi szabalyrendszert kellene futtatnod az agyadban amint volan moge ulsz.
    Reges regen tulhaladta az emberi kepessegeket a kozlekedes ezen formaja. Az ego es hiusag mondatja az emberekkel azt, hogy jobb ha ok vezetnek. Mikozben egy rutin vizsgan megbukna mint a szel. Mar elindulasnal megkosszonnek a reszvetelt.
    Es ez csak a kresz szabalyainak betartasa. A vezetesi technika meg sehol sincs.
    A vezetok 90% veszhelyzeti megoldasa, satufek, duda, integetes. 300meter nem tudnak egy gazpedal allassal elmenni..a tempomattos autoknal fogalmuk sincs hol kell bekapcsolni vagy egyaltalan mire is jo.... soroljam..? :).
    Lassan megcsinalom a youtubos csatronat :).
    Korforgalom kezelese borzalmas, iranyjelzo hasznalata luxus.
    Ha megis kapcsoljak, akkor agyatlanul rosszul idozitve.
    Vilagito berenedezesek hasznalata egyeni dontesek es hangulatok kerdese. Tukor hasznalata sminkeleshez kb.
    Sav valtas, elozes, kikerules. Kerekparosok...maga a pokol
    ..
    Itt megrekedtunk, egy szabalyozott de be nem tartott kozlekesi moralba. Nem lehet eldonteni, hogy szabalyosan vagy szabalytalanul, de a masikra figyelve kozlekedjunk.
    Pontosan feluton egy Torok rendszer es egy Nyugati Osztrak rendszer kozott megrekedve.
    Legalabbis en igy latom.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz , #331 üzenetére

    De akkor azt is nézzék meg, ugye, hogy a halálos baleset előtt (amit egy ember sem valószínű, hogy el tudott volna kerülni, esetleg hány olyan helyzet volt, amikor az önvezető autó történetesen megmentette valaki életét!

    Olyan ez, mint a bányamentő esete, akinek választania kellett a két vágat között. Mindkettőben emberek voltak, nélküle halálra ítélve. Ő a 11 embert megmentő opciót választotta, a másik oldalon hárman meghaltak.
    És a bányamentőt felelősségre vonták a három ember haláláért...

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz , #331 üzenetére

    A lényege azon túl, hogy kényelmesebb legyen az utazás az, hogy kevesebb baleset jusson 1 km-re átlagosan. Ez már most is megvan, de hangsúlyozom, ezek kísérleti rendszerek. Amúgy jó helyen keresgélsz, mert pont amit írsz, az a legfőbb probléma. Nincsen rá sehol érvényes törvényi szabályozás és nincs rá precedens eset, mert annyi millió levezetett és milliárd szimulált km után ez az első halálos baleset. Az uber biztos, hogy peren kívül fog megegyezni, nem akarnak ők lenni a precedens példa. EUban most jött azt hiszem a BMW vagy az Audi a 3-as szintű beépített rendszerrel a széria autójában. De a németeknél a bemutatón tilos volt a sajtósoknak kipróbálni, mert nincs kész a törvényi szabályozás hozzá. Jelenleg jóval előrébb tart az fejlesztés, mint a jogalkotás.

    Egyébként szvsz eleve a gyalogost fogják kihozni vétkesként, mert ő volt szabálytalan. Ugyanakkor gondolom megvizsgálják -legalábbis elvárható -, hogy az AI mi a fenéért nem fékezett, amikor látnia kellett messziről a nőt és technikailag el kellett volna kerülnie ezt a balesetet.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz , #331 üzenetére

    Statisztikailag lényegesen jobbak, mint az emberek, és ez egy vegyes környezetben mért adat. Egymással kommunikáló autók és infrastruktúra sokkal jobb eredményekre képes, hatékonyabb úthasználat mellett. Ugyanezen a napon száz másik ember halt meg az USA-ban az utakon, emberi sofőröknek köszönhetően.

    Ha már elüt valaki, inkább legyen egy hibás szoftver, mint egy sofőr aki úgy gondolja, hogy a zebrán annak van elsőbbsége, aki gyorsabb. Előbbit másnapra patchelik, utóbbi 2-3 év múlva ugyanolyan ostobán fog vezetni az utakon.

  • nemlehet

    őstag

    válasz , #341 üzenetére

    Nem, mert ez nem úgy megy, hogy megunja a Kóder Béla félúton és akkor a maradék 30 balesettípust nem fejleszti bele. Vagy a Főnök Józsi mondja, hogy Húú gyerekek elszálltak a költségek akkor a sötétben úton átrohanó biciklis csövit nem rakjuk bele....

    Lehet morális szempontból nézni a dolgot, meg a tökéletességet elvárni csak értelmetlen. Ha már csak egy picit jobb alternatíva az önvezető autó már nyert vele az emberiség.

    Nem igazán értem miért ilyen komoly dilemma ez egyeseknek. Annyira más hogy egy gép öl meg valakit mint hogy a szomszéd Marinéni? Az előbbi még jobb is mert lehet belőle tanulni és a jövőben jó eséllyel elkerülhető.

    A demagóg "bezzeg a te gyereked lenne" dolgokkal ne jöjjünk légyszíves, mert sehova sem vezet. Nem véletlen tiltott az önbíráskodás meg a lincselés, ilyesmiről nem lehet érzelmi alapon dönteni.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • kenwood

    veterán

    válasz , #348 üzenetére

    nem is kell felelos.
    ez a szitu most hasonlo volt,mintha a 4es metro utott volna el valakit,aki a sineken setalt.

    Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz , #348 üzenetére

    nem, az amiatt halt meg, mert o biztos latta a vilagito autót, de ugy volt vele, hogy majjjfekez az, meg majjjmegááá az
    o meg a kivilagitatlan akarmi szerepeben meg a "nincs ott semmi" kategoria kozuton votl ebben az esetben

    eleve ott kezdodik a tortenet, hogy kozuton nem vehetsz reszt a forgalomban megfelelo kivilagitas nelkul korlatozott latasi viszonyok mellett (se)
    tehat nem kell arra számítania senkinek -neked sem, meg az autónak sem-, hogy ott barmi van elotted, ami nem latszik
    nem varhato el a IR feny, mert akkor kotelezove is lehetne tenni humanoid vezette szgk/tgk-ra is, hogy az ilyen "nindzsak" kovajoghassanak kedvukre
    nem, aki kozuton van, az vilagitsa ki sajat magat

    ennyi erovel arra is fel lehetne keszulni, hogy egy ovodascsoport ul a savban foldon egy bal kanyar utan ejjel 1-kor, es gondolom Te mindig ugy vezetsz, hogy erre fel vagy keszulve sebessegben meg stb, mert az a szep ebben, hogy bal kanyar reven vegig jobbra vilagit az auto a arokba, es max akkor latnad meg oket ott, amikor visszafordul az út egyenesbe, de akkor meg mar keso

    [ Szerkesztve ]

    több drón kell ;P

  • Alchemist

    addikt

    válasz , #348 üzenetére

    A fényviszonyok önmagában nem mentik a sofőrt (az elv szerint a sebességnek/féktávnak összhangban kell lennie az észleléstől számított megállással), viszont az átkelő gyalogos figyelmetlen, kiszámíthatatlan közlekedése igen.

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

Új hozzászólás Aktív témák