Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sagem

    addikt

    válasz tome.jr #27 üzenetére

    Khm, a konzolokat mindig is (többnyire) veszteségesen árulták a gyártók, ez egy teljesen bevett szokás, hiszen egyrészt több évig árulják (így egyre olcsóbb lesz az előállítása, végül nyereségessé is válik), másrészt a kapcsolt szolgáltatásokból, kiegészítőkből is dől a lóvé, arról nem is beszélve, hogy a játékok eladásaiból is részesednek a gyártók. A sima Xbox vaskos bukta volt, az X360 viszont már nyereséges, az idézett "elemző" meg nettó baromságokat hord össze (legalábbis szerintem), hiszen az X360 pont, hogy egy sikeres branddá nőtte ki magát, ami a kapcsolt szolgáltatások révén segíti azt a harcot "amit a Microsoft a Windows megmentéséért vív". Én ilyen hatalmas xboxos veszteségekről nem olvastam, sőt, épp ellenkezőleg, olyan cikkeket láttam, amin örömködnek h most már nem viszi, hanem hozza a pénzt. Az lehet, hogy az "entertainment" üzletág többi része veszteséges, de hogy az Xbox pont nem az (vagy ha az is, akkor sem az amit a Microsoft el fog adni az ziher. Gondoljunk csak bele, az Xbox1 rengeteg ütést kapott, a részvényesek is örjöngtek, de kitartottak mellette, mert poziciót akartak építeni a konzol piacon. Az X360 meghozta a békét, sikeres márka lett, sikerült az, ami pl. a zenelejátszók piacon nem jött nekik össze. Ezek után ismét egy vödörnyi pénzt öntenek a harmadik generációba, ami már erős hátszélt is kap, az előd sikere révén, plusz keresztbekasul integrálják bele az egyéb szolgáltatásaikat, ezzel is erősítve azokat..s akkor valószínűleg egyszer csak úgy döntenek, hogy ok, ezt most adjuk el. Nem látom a logikát:) )

    [ Szerkesztve ]

    „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”

  • sagem

    addikt

    válasz sagem #53 üzenetére

    Egy kiegészítés, hogy én is adjak forrást:) Egyrészt azt olvastam, hogy a Forbes le is szedte a cikket az oldaláról, mert akkora port kavart az "elemző" süketelése..:)

    Másrészt:
    "Hiába a közelgő következő generáció és az ezzel járó megnövekedett költségek, a Microsoft szórakoztatóipari részlege továbbra is jól állja a sarat: a legutóbb negyedévet is nyereséggel zárták.

    Az Entertainment and Devices Division bevétele 3 772 millió dollár volt a negyedévben, ami ugyan 11 százalékos visszaesést jelent az előző évihez képest, ám az eredmény még így is javult: a tavalyi 517 milliós plusz után most 596 millió dollár nyereséget könyvelhetett a részleg.

    A bevételt illető visszaesés a Microsoft elmondása szerint az Xbox 360-nak köszönhető a divízión belül, hiszen a kapcsolódó bevételek 29 százalékot estek 2012 hasonló időszakához képest, ami 1.1 milliárd dolláros kiesést jelent. A negyedévben egyébként 5.9 millió gépet szállítottak le a boltokba, ami jelentősen elmarad az éppen egy éve felállított rekordtól, a 8.2 milliótól.

    Hogy a kevesebb bevétel ellenére is javult a részleg eredménye, az a redmondiak elmondása szerint a csökkenő marketing-kiadásokkal magyarázható: 21 százalékkal kevesebbet költöttek erre, ami 92 millió dolláros spórolást jelent.

    Érezhető minden esetre a következő generáció előszele is: kutatásra és fejlesztése 25 százalékkal (pénzben kifejezve 98 millió dollárral) többet költöttek, mint egy évvel ezelőtt.

    Mindenképpen fontos mérföldkő a negyedévet illletően, hogy az Xbox Live felhasználók száma átlépte a 40 milliót. Az időszak legnagyobb megjelenése, a Halo 4 is csodásan teljesített: a sorozat legjobban fogyó epizódjává vált - számokat sajnos nem kaptunk emellé.

    Ami az Xbox 360 összeladásait illeti: a konzol 75.9 milliónál jár már világszinten."

    [ Szerkesztve ]

    „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”

Új hozzászólás Aktív témák