Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz Tigerclaw #183 üzenetére
A rendőr tudja, hogy hol a drónja, nem ez a kérdés. A kérdés, hogy hol voltak azok a drónok, amik miatt leállt a forgalom, és a rendőrök önbeteljesítő jóslatként röptették sajátjaikat (és onnantól már valóban voltak jól látható drónok a légtérben)...
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
t72killer
titán
válasz Tigerclaw #183 üzenetére
A rendőr tudja, merre látta a drónt, a Seprűs Jucinéni, akit elvileg akadályozna a légiközlekedésben viszont nem biztos, hogy pontos koordinátákat fog tudni megadni, pláne ha előtte betankolt valami erőset.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Tigerclaw
nagyúr
A rendőrök azért gondolom nem hobby-ból reptetnek drónt, szóval nyoma kell legyen, hogy miért mikor és hol. Ha a válasz az, hogy nem tudja senki, akkor jobb ha lecserélnek mindenkit a drónos egységnél.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Ixion77
addikt
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
titán
Some drone sightings during the closure of Gatwick Airport before Christmas may have been of police drones, senior police officer says.
Speaking on Saturday, Giles York, the Chief Constable of Sussex Police said that he could not rule out the possibility that some sightings of drones reported during the incident were of drones that police had flown over the airport for surveillance purposes.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
vandor01
őstag
anyosom ebben az utcaban lakik: rue de la colonne
nem kell a libsis vaker kerlek!CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
vandor01
őstag
hááát igen tudjuk latjuk kolbaszbol a kerités es vanilia szagut szarnak a nyugati emberek.... az én nemzedékem a minden lében 1 kanál meg a szájmontempláron szocializalodott aztan mikor a nyugati nagyvarosban eszak afrikai állapotok vannak akkor az a kis szemét kiviragzik es megszépul az utcank vegen....
[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
llax
senior tag
válasz vandor01 #170 üzenetére
"a jozan paraszti eszre es belátásra van bizva"
Vannak nyugat-Európai országok, ahol ez megtehető. Magyarországot erre nem érzem "érettnek". NAGYON nem.
Nálunk más tulajdonának/köztulajdonnak tisztelete, szabályok betartása eléggé problémás.
Hiába van kötelező szemétszállítás, a határ tele van szeméttel (az erdők akasztott kutyával), bármerre járok, mindig van néhány zsák friss (a kertünk vége külterülettel határos - néhányan csak addig viszik...). Hozzáteszem, én nem a kijelölt kiránduló ösvényeket és azok környékét látom, hanem a többit. Parkolóban meghúzott autónál körülnéz az okozó, ha azt hiszi, hogy nem látták, gyorsan elhúz onnét. Hülyegyerek a (néha kiflexelt vázszámos, "import") quadjával/krosszmotorjával más vetésén csapat, a kölykök télen az őszi vetésen szánkóznak. Az emberek a határban/erdő közelében eldobálják az égő cigarettacsikket (az üres dobozt is). Bárhol, ahol megjelennek csapatosan dolgozó emberek a határban, szeméthegyek maradnak utánuk.
Vagy nézd meg a városok tisztaságát, közlekedési "kultúránkat".Ahol a meglévő szabályokat is tömegesen megszegik, más/köz vagyonát nem tisztelik, ott "józan észre" bízni semmit nem szabad.
-
vandor01
őstag
250gramm alatt ez nem kerdeses! ha a motoros sarkany le akar szallni vagy 50 meter alatt kavirnyal? akkor szamolnia kell a felvert repulo madarakkal plus mostmár az uj kor eszkozeivel pl a gyerekjaték dronokkal is... na meg Ady Endrevel is... fel fel dobott kő! amik akar meg 250 grammnal is nehezebbek lehetnek!
de azt azert valljuk be ha vki gyerekjatekol es hallja hogy jon vmi alacsonyan repulo szerkezet (szunyogirtas, permetezes, sarkany repulo) és ennek ellenére nem hozza le a gyerekjatekot sot megkozeliti/megfelemliti a masikat es még baj is lesz?? akkor ez egy fasz es megerdemli az ungi-bungit!
azt kell vilagossan latni hogy kell vmi parameter ami alatt/felett nincs burokracios szopatas es zsetonnal lehuzas! a jozan paraszti eszre es belátásra van bizva a "szabalyozas" lasd angolok..... nem varhatjuk el a rendoreitol hogy sulyhatar eseten drogdealer patikaval jarjanak es merlegeljenek... de az hogy zsomle meretu jatekot egy kalap ala veszunk a 2kilos parasztkenyerrel??? az nem jo!CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
llax
senior tag
válasz vandor01 #164 üzenetére
Most értem, el oda, hogy megnézzem a tervezetet.
Tetszik. Majdnem minden pontja. (a hobbisták és a magánbirtok esete nem annyira - a vizsga nélküli hobbistáknak magasságtól függetlenül csak a gazda engedélyével engedném)Persze azért felmerül néhány dolog... Ha a képesítés (vizsga, alkalmasság) nélküli drónpilóták mehetnek 50m-ig, akkor az egyéb légi járművek 50m alatti repülését kellene újraszabályozni. Mert jelenleg (majdnem) mindenütt megjelenhet egy kisgép vagy sárkányrepülő, akár 50m alatt is. (Mennek is, pl. motoros sárkányrepülővel itt-ott le is szállnak.)
-
llax
senior tag
válasz t72killer #167 üzenetére
"Ez mekkora retekség már, ha valaki előre bejelent egy sétarepülést, akkor nem mehet a légtér közelébe egy mentőhelikopter,"
Képzett pilóta által vezetett légi járművekre némileg más szabályozás vonatkozik, ők 9500 láb alatt relatíve szabadon repülhetnek. Hasonlóan, mint ahogy Te közúton és közforgalom elől el nem zárt területen, a szabályok betartásával közlekedhetsz (és ott is van "behajtani tilos" és "behajtás csak engedéllyel").
Verseny, műrepülés és hasonló (ejtőernyősöknek drop zone, stb) célokra "foglalni" kell. Ezek olyan szituációk, amikor nem "forgalmi céllal" veszik igénybe a légteret, az arra vonatkozó szabályokat mellőzniük kell, a műveletek végzése közben az irányítóval kommunikálni nem, vagy csak körülményesen tudnak.
Hasonlóan "problémás" eset, amikor képzetlen és az irányítással nem kommunikáló személy repteti a pilóta nélküli eszközét. (Közutat is lezárhatnak verseny számára, de azonnal előkerül a sárga vagy piros zászló, ha oda mentőautónak kell bemennie.)
Ilyen helyről nincs kitiltva más légijármű, a körzethez tartozó irányítást tájékoztatni fogják, ill. a mentőhelikopter pilótája is bejelentkezik, ha "foglalt" légtér kerül kikerülhetetlenül az útjába.[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
Értem. Ez mekkora retekség már, ha valaki előre bejelent egy sétarepülést, akkor nem mehet a légtér közelébe egy mentőhelikopter, mert valaki valamikor egy kis kétfedelűvel ugyababba a 100 köbkilométernyi levegőbe kerül?
Ráadásul ugye drónokra kérték az engedélyt, nem dreamlinerre, és ha nem szándékosan a Balcsi felett össze tudnak ütköztetni két drónt úgy, hogy abból még személyi sérülés is legyen, akkor rohanok lottót venni.A mostani esettel az a baj, hogy a választópolgár (=90% csak a TV-ben látott drónt, rögtön az aktuális néphülyítő "közérdekű" után) szemében nemhogy támogatást nyer a mostani kretén szabályozás, de az értelmetlen szigorítást is támogatni fogják.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
dabadab
titán
válasz t72killer #165 üzenetére
"Nem kizárólagos a légtérhasználati jog tudtommal"
Nekem a cikkek alapján úgy tűnt, sőt, a végén az engedélyt azzal az indokkal vonták vissza, hogy az átfedésben volt egy másik, már korábban kiadott engedéllyel.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
t72killer
titán
A felelősségbiztosítás a legtöbb civilizált országban évek óta kötelező, nem ezeket az apróságokat nevezem szivatásnak, hanem pl a szlovák modellt.
#164: ezt a vitorlásverseny befoglalást már akkor se értettem, amikor csinálták. Nem kizárólagos a légtérhasználati jog tudtommal, tehát ha a felvételért fél-1millát* leakasztó "hivatalos" drónos lusta volt egy 3kFt-os engedélyt megkérni, az szvsz gáz.
*ha nem kér el legalább ennyit, akkor kontár.
Egyébként persze, egyetértek, nem a pattintott tejfölösdoboz-és-kő korszakban élünk, kb fél óra tvhozói munka lenne beletenni, hogy x kiló felett és lakott területen kelljen engedély. De akkor meg milyen jogon bírságoljanak majd a fakabátok (mer' bírságóni ugye köll...)?
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
vandor01
őstag
sok helyen mukodik a dolog.... aksival 250grammig gyerekjaték! ne farasszák hulyeseggel az emberek meg a szervek egymást.... a kb 2 evvel ezelotti itt sok info fent van! [link] dronszovetség ajanlasában ez is benne volt meg a sok egyeb okosság szinte meg volt irva a torveny-tervezet csak fel kellett volna terjeszteni megvitatni elfogadni etc.... de lopas fontosabb a nagyjainknak meg 1xrubb volt mindent egy kalap ala venni es jol lehuzni (3000ft) meg szopatni a zembereket! reptetes elott 30 nappal legterhasznalatot kerni... meg a 20 ejros max 100meterig elrepulo tejfolosdoboz kinai gyerekjatek szarra is! nos a dronosok is ugyanigy szarnak a torvenyhozokra azt repked mindenki ahogy ahol tud.... persze aki repter felett/mellett meg (surun) lakott terulet felett reptet 1-1.5kg-os géppet foleg legterhasználat és bizti nélkül az csak siman barom...
ha elkapják vagy problémát okoz? akkor johet az ungi-bungi... azt tolem meg is bunthetik de elotte az elozetesbe ugy kis ungi-bungi a nyaron vitorlas verseny legterenek befoglalása na az KIRALY volt... vakargathattak a buksijukat az okos faszkalapok[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
llax
senior tag
válasz t72killer #162 üzenetére
Mégis az a kérdés, hogy mi kárt okozhat... Még kérdésként sem lenne szabad felmerülnie...
Ezt a 30 napos dolgot és az összes méretű/képességű egy kalap alá vételét én is szívatásnak tekintem... A felelősségbiztosítást már nem, kivéve a nagyon gyerekjáték kategóriát és bizonyos kötöttségekkel használt drónókat (pl. amikor nem megy más ingatlanja/ingósága fölé/közelébe).
Ennek a légtér dolognak is kellene a földfelszínhez mért valami minimum magasságot megszabni (saját ingatlanon / más engedélyével X méterig ne minősüljön létér használatnak). Aki viszont ki akar lépni ezekből a kötöttségekből, arra vonatkozzanak szigorúbb szabályok a szabadabb használathoz, egyéb esetre ott a 30 napos téma. -
t72killer
titán
Amióta drónok vannak, tiltva van a repterek környékén repülés = normális, szabálykövető dróntulajnak esze ágában nincs ott repkedni.
Tehát miért gondolja mindenki, hogy a normális, szabálykövető emberek további szivatása megoldás?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
llax
senior tag
A fel- és leszállósebesség mellett a madár elsősorban a hajtóművekben tud komolyabb kárt okozni. A nagyobbacska drónok veszélyesek a szélvédőre, a radar burkolatára és a szárnyak belépőéleire is, még akkor is, ha egyik-másik könnyebb, mint egy nagyobb madár. A károk egy része csak mérsékelten veszélyes, de nagy értékű és a gép a javításig nem nagyon repülhet.
+ 1 olyan dologról van szó, aminek a repülőtér közeli reptetése törvényekkel megtiltható. A madár repülése nem (viszont mindenféle módszerekkel próbálna tenni ellenük, ahol az átlagosnál nagyobb a veszély)... Amilyen kockázatot ki lehet zárni, azt ki kell zárni.
-
titán
egypár
párszázÉvente átlagosan 10 és 20.000 közötti a jelentett kereskedelmi járat - madár ütközések száma. Az az eset egy rohadt pech volt, mert pont telibekapott egy egész vonuló vadlúdcsapatot. Rengeteg madarat szedtek ki a turbinákból.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Solten
őstag
válasz t72killer #155 üzenetére
Jaja, neztem a Sully-t nemreg, aki nem tudna vagy nem latta a sztorit anno eloben, roviden: Chesley "Sully" Sullenberger altal kormanyzott Airbus utjat 2009-ben keresztezte egypar vadlud rogton felszallas utan a LaGuardiarol, kilove mindket hajtomuvet. Mivel nem ereszkedett eleg magasra, a pilota ugy dontott hogy nem tud visszafordulni meg a kornyezo repuloterekre leszallni (New York - qrvasurun lakott meg magashazak) a Hudson folyo lesz a leszallopalya, le is vitorlazott kecsesen a vizre megmentve mindenkit (kb a hajuk szala gorbult). Tudom, Halivudi fonal van a tortenetben - de a biztositotarsasagok lesz@rtak hogy mindenki ok, karteritesek meg a pilotat felfuggesztettek es meg akartak hurcolni amiert totalkarozta a gepet, le kellett volna tennie valami repterre. Ilyen szuper vilagban elunk.
[ Szerkesztve ]
Saor Alba
-
DithenS
senior tag
De miért tudna lezuhanni egy dróntól, egy akár 500 tonnás utasszállító? Nem értem. A turbina legfeljebb tönkre megy, de az madár esetében is fenáll. Viszont 1 turbinával is tud repülni egy gép. Persze egy barom aki ezzel szórakozik, de ez a lezuhanósdi kicsit hatásvadász búlvár cikk.
-
llax
senior tag
válasz t72killer #151 üzenetére
Legyen egy példa a Teréz körúti eset...
Mindenkit meglátogattak, aki hazai kereskedésekből rendelt a megtalált távvezérlő típusból... Igaz, hogy Kínából is beszerezhető (gondolom a többség már rég onnan vette - talán az elkövető is), esetleg hazai kereskedésekben offline is megvehető, róluk nem tud senki semmit.
Szóval az, hogy valaki igazolhatóan olyat vett, már elegendő volt némi hatósági látogatáshoz. Az érintetteknek nagy szerencséjük lehetett azzal, hogy volt az elkövetőről videó felvétel. Így a teljes lerohanás helyett elegendő volt elszámolni a megvett tárggyal... -
llax
senior tag
válasz t72killer #151 üzenetére
Az engedéllyel tartóknál valóban nem, ha csak valamiért képbe nem kerül valaki.
Ellenben mindenkinél megjelenik a TEK este 10 és reggel 6 között, akinek a neve kb. szóbeszéd szintjén (akár rosszakaró, akár pletyka) felmerül, hogy illegálisan fegyvert tarthat...A drón esetén sem szabs. szintű cselekménynél lehet ilyen eljárásra számítani... (mondjuk itt a TEK alapvetően nem játszik - de ma már ez sem lehet biztos)
[ Szerkesztve ]
-
-
llax
senior tag
Nálunk is ugyanez lenne a forgatókönyv. Legfeljebb a teljes nevet nem hoznák nyilvánosságara.
Ha a vélt vagy valós elkövetéshez használható eszközzel relatíve kevesen rendelkeznek - különösen, ha egy szűkebb környéken valaki egyedül - erről a hatóságok tudomást szereznek, az eszköz azonosítására a hatóságoknak nincs elegendő információja, akkor értesítés nélkül megjelenve ELŐBB lefoglalnak minden, bizonyításhoz esetleg felhasználható eszközt, UTÁNA kérdeznek. Ez azért van így, ha esetleg jó helyen járnának, akkor ne legyen esély a(z esetleg megmaradt) bizonyítékok eltüntetésére/manipulálására.
Mivel a drónokon jellemzően kamera is van, így nem csak a drónokat és kellékeit, de minden adathordozót és olyat tartalmazó eszközt vinnének.Ez teljesen standard eljárás, panaszt tehetsz, a bizonyítható kárt leverheted rajtuk, de egyéb jogorvoslati lehetőséged nincs, ahogy a törvény írja: köteles vagy tűrni. Ha kiderül, hogy hamis vád esete áll fenn (biztos elkövetőként megnevezi XY-t), akkor polgári peres úton, 4-6 év alatt megítélhetnek valami kártérítést, amit vagy sikerül behajtani a bejelentőn, vagy nem.
A hatóság tájékoztatása arról a tényről, hogy XY rendelkezik a keresetthez hasonló eszközzel, vagy a jóindulatú, de téves bejelentés az nem hamis vád... Első esetben állampolgári kötelezettségének tesz eleget.[ Szerkesztve ]
-
Solten
őstag
Na meg feleslegesen meghurcoltak nyilvanosan egy lokalpatriota hazaspart, mert a ficko allitolag hirhedt dronbu*i, es az idiota rendorsegnek a bulvar-szennylapok meg a kancso szomszed hiteles forras. Jol szetturtak a lakasukat meg ideiglenesen le is csuktak ezeket a veszelyes terroristakat.
[ Szerkesztve ]
Saor Alba
-
llax
senior tag
Igen, olvasok. Amit írok, a történtektől némileg függetlenül írom.
Egyelőre az sem bizton hogy nem volt drón... Éppen ezért is írom: bőven elég ha a repülőtér körzetében bármi felszáll, amire az irányítás nem bólintott rá. Ez a zóna jócskán túlnyúlik a repülőtér bekerített területén... Tehát ami és ahogy az első hírekben szerepelt: "repülőtér felett...", az ebben a formában lehet teljesen fals információ is.
Ha Ferihegyen a végső megközelítési zónában - ami benyúlik lakott terület felé - valaki a saját udvarán kezd el drónnal játszani, kb. az is elég a forgalom leállítására. Kibukkan az épületek közül, valaki jelenti, máris letiltanak minden forgalmat az adott zónában.
Pont ezen szigor miatt nem lehet tudni, mi is történt valójában. Egy házaspárt bevittek, majd kiengedték őket. De attól még akár közük is lehet a dologhoz. Vagy egy rosszakarójuk(...?) megunta a kukkolásukat...
[ Szerkesztve ]
-
titán
Annyi történt, hogy valaki elképzelt drónokat a repülőtér közelében, bejelentette, hatóságok befostak, lezárták, aztán kiderült, hogy sosem volt semmiféle drón sehol, csak csupa idióta mindenhol (telefon egyik végén a képzelgők, másik végén a hatóságok). A néhány idióta miatt pedig keletkezett jópármillió font kár, és párszázezer embernek bosszúság. No meg pár millió fölösleges fröcsögés a fórumokon.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
hhenry
őstag
Sziasztok! Röviden összefoglalnátok nekem kérlek a történéseket pár mondatban köszi szépen.
-
llax
senior tag
válasz t72killer #137 üzenetére
Nem kellett annak a spotterek látóterébe kerülni.
Bőven elegendő, ha az ellenőrzött légtérben vagy repülőtéri körzetben bárhol repült. Ilyen helyen jóformán csak egy tollaslabda reptetésére nem kell engedély...
Ha ilyen helyen bármi repked, ami felett a hozzá tartozó irányításnak nincs kontrollja, arra már bőven ráhúzható a veszélyeztetés, még akkor is, ha közelébe nem kerül a le- és felszálló gépeknek. Amíg vissza nem szerzik a teljes kontrollt a légtér felett, addig ott más nem repülhet. -
t72killer
titán
válasz Digiflex #136 üzenetére
De-de, az angol hírekben is olvastam, hogy végül a nagy felhajtás és a xxi. század lassan közepe táján senki se volt képes bizonyítékként még egy mobiltelós videót-képet se produkálni a drónokról egy olyan reptérről, aminek elvileg 2000fős spotter tábora van, akik az átlag szifonnál kicsit komolyabb cuccokkal szoktak fotózni.
Ilyenkor a hisztériakeltőknek lehetne továbbítani a csekket a fennakadásokból származó károk rendezésére - ez ugye így fair, ha valaki a drónjával okoz káoszt, azért felelős, ha pedig valaki pánikkeltéssel, az meg azért.
A fórumos keselyűk meg, akik továbbviszik a hisztit, és akiknek köszönhetően az egész társadalomban kialakul a drónfóbia, remélhetőleg tanulnak az esetből, hülye ember nem csak a távirányító mögött van, és nagyon komoly károkat se csak az tud okozni.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Digiflex
tag
válasz t72killer #135 üzenetére
Bocs beltérihez is. és a papírrepülő is pilóta nélküli repülésre alkalmas eszköz.
A helyzet az, hogy sokkal lényegesebb kérdés ma, hogy a politikusoknak hol és mikor lehet törvényesen a padlón fetrengeniük.
Amúgy nem tűnt fel pár hsz-szel korábban, hogy már írta valaki, hogy igazából semmiféle drón nem volt? Ezek az emberek 20-30 évvel ezelőtt még ufókat láttak mindenhol. Manapság meg drónokat, de leginkább rémeket.
Nem kellene az az idióta rémhírterjesztőt is megbírságolni, vagy felnégyelni esetleg? Mert mégiscsak kizárólag őmiatta szívott több ezer ember a reptéren, ráadásul a normálisan drónozni vágyók táborának is rendesen betett ezzel. Itt és sok más fórumin is elindult a savazás ész nélkül.
Mert ennyi erővel a mobil telefonokat is be lehetne tiltani, mivel a hosszú távú egészségi ártalmasságukról elég megosztóak az eddigi kutatások. Szóval aki drónozni szeretne, igazából ugyanúgy csak a kor technikai vívmányait szeretné élvezni, mint az, aki a mobilját használja. Nem föltétlen kellene köztörvényes bűnözőnek titulálni.[ Szerkesztve ]
...
-
t72killer
titán
válasz Tigerclaw #134 üzenetére
Szerinted nem próbálták meg? Magyarországon érvényes európa az egyik legtaplóbb a szabályozása (ok, mostmár a szlovák után): a törvény betűje szerint minden egyes kültéri felszálláshoz - igen, ahhoz is, ha a hátsó kertedben körözöl a drónnap - külön engedélyt kell kérni, elvileg 30nappal a repülés előtt.
A magyar politikát gondolom nem kell bemutatnom...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Tigerclaw
nagyúr
Amúgy lehet hogy a hazai drónosoknak kellene kezdeményezni a szabályozást. Ők jól ismerik hogy mire képesek a drónok, és hogy lehetne szigorúan, de igazságosan minden félnek megfelelően szabályozni a drónok vásárlását, használatát. Vagy legalább letenni az asztalra egy anyagot, amivel el lehet kezdeni dolgozni.
Jobb ha ők is elmondhatják az álláspontjukat. Biztos van közöttük komolyabb ember is, akár profi, akár amatőr.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#77646080
törölt tag
"A Drone Dome rendszer alkalmas a drón radarfelderítésére, valamint a drón és működtetője közötti rádiókapcsolat zavarására, és lehetővé teszi a tiltott légtérben észlelt repülőszerkezet irányított leszállítását biztonságos helyen."
Ez a megfelelőnek tűnő elhárítási eljárás, nem a lövés.
Forrás: https://airportal.hu/szombaton-mar-nem-zavartak-dronok-gatwick-forgalmat/
-
t72killer
titán
válasz Tigerclaw #131 üzenetére
nincs minden m2 telepakolva óvodával, pláne egy repülőtér közvetlen közelében. Ahol az incidens történt ("alvó", leállított reptér), nyugodtan kibillenthették volna és hagyhatták volna oda esni, ahova épp pottyan.
Egyébként egy kb 1 kilós háló cipelésére a legtöbb 4-5kiló súlyú hexakopter alkalmas, ráereszti, a propellerek kiakadnak, így a ragadozó kényelmesen leszállhat a zsákmánnyal. Már van ilyen, csak nem használják.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #129 üzenetére
A hatóságok kénytelenek a nehezebb utat választani, mert leesve nagy károkat, életveszélyt okozhat egy kisebb drón is. Nem csak a súlya számít, vagy az anyaga, hanem hogy hova és mikor esik. Pl. egy busz vagy kamion szélvédőjére, és a sofőr ijedtében nekimegy egy fának, vagy letarol egy buszmegállót. Vagy épp ráesik a reptéren egy munkásra, másik repülőre, reptéri berendezésre.
Nekik olyan drónt kell használniuk, ami mondjuk rádob egy hálót a célpontra és lehozza a földre. Szóval el kell bírnia, ha hirtelen meghúzza egy nagyobb drón súlya.
A jel zavarás is okozhat problémát, mert így is túl nagy az EM szennyezés és egy reptéren nem biztos, hogy szelektáltan lehet zavarni csak a drónokat, vagy épp csak egy drónt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nLali
őstag
válasz t72killer #110 üzenetére
Arra szerintem senki ne számítson, hogy bármilyen lövedéket bevetnének aktív repülőtéren. Nem lesz olyan reptér vagy politikus aki ezt meg merné tenni. Polgári reptéren nem lövöldözne senki szerintem.
Az már másik dolog, hogy reptér légterében józan ember nem röptet sárkányt/lövöldözik csúzlival/drónozik.Bérelhető reklámfelület
-
t72killer
titán
válasz Tigerclaw #124 üzenetére
Egy 200€ értékű racer drónnal nekimenve kb akármelyik <5kilós kommersz madár kibillenthető az egyensúlyából és lezúg/vihet egy darab madzagot, amit ráejt a delikvens propellerére és kész. Ehhez nem kell egy global hawk-ot bérelni az amcsiktól, Pistike megoldja az alapdrónjával, ha a Józsika drónja idegesíti.
Józan paraszi ész kell, nem talicskaszámra kihajigálni a pénzt idiótábbnál idiótább fővállalkozókon keresztül.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
bteebi
veterán
És ha csak streamelte, vagy kapásból törölte/titkosította a felvételt? Arra mondjuk mindenképp jó lehetne, hogyha tényleg vétlen a tulaj, és bemutatja a vágatlan felvételt, akkor azzal bizonyíthatja az ártatlanságát, vagy legalábbis cáfolhatja a rosszhiszeműséget (áttévedhetett úgyis a szomszédba, hogy béna volt, ami persze azért nem nagy mentség).
#124: Tegyük hozzá, hogy egy-egy ilyen incidens után a delikvensek tudnák fedezni a felmerült költségek nem kis részét. Amúgy meg 5-10 db akár 4-5 milliós drón egy nagyobb reptérnek bagó. Legrosszabb esetben is 50 milláról beszélünk, ami lehet, hogy akár ötödölhető is lenne. Az meg illetékben sem olyan sok szerintem, mondjuk 1-2 évre lebontva. Mindenesetre ez szerintem annyira "rétegigény", hogy nem feltétlenül szánnék rá pénzt. Mert ebben se az egyszeri beruházás az igazi probléma, hanem a fenntartás/üzemeltetés.
Nem is lehet, és nem is érdemes minden lehetséges probléma ellen felkészülni. A legtöbb reptér tutira nem atombomba biztos, de ennek nincs is túl nagy jelentősége...
És igen, a szabályozás le van maradva, miért is ne lenne, lehetne legalább egy kevéssel? Nekik nem kell jövőkutatónak lenniük, és már most tiltani a nem létező az-s WiFit, mert az akár majd okozhat interferenciát... Nyilván nem érdemes nagyon lemaradni a valóság mögött, de nem lehet a jövőbe se látni.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Aprósólyom #122 üzenetére
Már egy ideje fejlesztik, próbálgatják az ilyen drónokat, de idő kell mire megbízhatóan működnek majd, illetve nem lesz két forint minden reptérnek megvenni és üzemeltetni ezeket. Egy reptérre kell 4-5 db sok millióba kerülő speciális drón, amik időnként megsérülnek, elhasználódnak és legalább 2 fős személyzet. Kell nekik műhely, legalább egy autó, mert nagyon nagyok a repterek. Emellett kell egy figyelőrendszer is, ami riasztja őket.
Lehet hogy ezekre szükség lesz, de a műszaki és jogi szabályozást és a komoly büntetéseket nem lehet ezekkel kiváltani. A szabályozást pedig minél hamarabb meg kellene kezdeni. (legjobb lenne már tegnapelőtt)
Én úgy érzem, hogy a hatóságok, kormányok megint le vannak maradva szakértőket tekintve ebben a témában is, mint ahogy az IT biztonságot tekintve és ekkor születnek olyan blőd baltával faragott megoldások mint a szlovák.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Aprósólyom
addikt
Akkor ezek szerint ha szabályozni nehéz illetve az illegálosokat teljesen megállítani sosem lehet, lelőni nehéz, akár még támafásként is lehet használni egy ilyen szart... akkor vadász drónokat fognak majd kifjeleszteni figyeljétek meg, amikkel egész egyszerűen befogják/kiiktatják a nem odavaló drónokat stb... Ennek a cirkusznak nem nagyon fognak több esélyt adni, hiszen ez súlyos veszteség a cégeknek, utazóknak.
Jevons paradox
-
t72killer
titán
Nagyon nincs szabványosítva a szakma. Márkás drónnál (DJI) ott kezdődik a dolog, hogy a tiltott zónákat ismeri a firmware és ott fel sem száll a madár.
Ezt pl kötelezővé tehetnék, de sajna a kretének ellen nem véd.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
félisten
Letezik ezeknel a dronoknal valami egyseges jel, ami arra keszteti a gepet, hogy leszalljon azonnal?
Mert ha az osszes dron fel tudna ilyet, akkor a repter ezt a jelet sugarozna folyamatosan, igy csak a hazi (nagy valoszinuseggel arto szandeku) dronok tudnak ezt megkerulni.
Azok ellen meg lehetne valami haloszeruseget kiloni, ami nem jar a lovedek karos hatasaival, es megis leszedi a kutyut.
A gond akkor van, ha a dronban valoban bomba van, igy a leszedeskor robban. De az ilyen repulo bombak ellen szerintem ugysem lehet ertelmesen vedekezni, legfeljebb utolag szankcionalni, ami ugyebar mar keso.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
vandor01
őstag
na ez jo.... meg arra sincs jo es megbizhato technika a fejlett nyugaton a "A második legnagyobb forgalmú londoni repülőteret üzemeltető vállalat" nak.... hogy megbizhatoan jelezze a dront ha a problémas teruletre teved!!! ha meg ez sem mukodik akkor hogy varjuk el hogy ezeket a nemletezo dronokat... bocsanat lehet UFO-ok voltak le szedjék vmi technikaval.... hááát beszarok... de nyomravezetoi dij meg fenyegetozes az van.... kozben ez egesz repter segghulye....
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
t72killer
titán
válasz Tigerclaw #108 üzenetére
Igen, a politikusok taplók, bár őket a nép termeli ki.
A technikai fejlődés generálása mellett alkalmasint egy rakás életmentő alkalmazása van akár egy kisebb hobbidrónnak is: amíg eddig egy eltévedt ember keresésére egész falut kellett mozgósítani, addigra ma már felküldesz 2-3 drónt - segítségül hívsz AMATŐR DRÓNOSOKAT és 2 órán belül megvan az eltűnt személy. Kicsit fejlettebb, de még mindíg 10eEUR alatti árkategória a hőkamerás felállás, amivel millió+1 munkát végeznek, nem csak kutatás-mentést, hanem nagy épületek hőtérképét, napelemfarmokon a hibás elemek kiszúrását, stb csinálják - nem feltételesen a távoli jövőben, hanem már évek óta. Lehet nem a csóri szlovákiában, ahol a magyarok utálatával vannak elfoglalva, de itt a fejlett nyugaton mindenképp.
Ha ellehetetlenítik az amatőröket, akkor egyrészt a profiknak se lesz utánpótlásuk, másrészt a nem 100x-os haszonkulccsal dolgozó filmiparon és luxuskategóriás ingatlanozáson kívül minden vállalkozás, aminek a jövedelmezősége függ a drónok alkalmazásától (ez lehet egy napelemfarm, vagy egy erre specializálódott esküvői fotós is pl) lehúzhatja a rolót.
A szlovák eset ugye extrém, ezek az összegek+a cégalapításra kötelezés = de facto tiltás. De a sima fejőstehénnek nézés is totál kivégzi az amatőr szintet, ugyanis ez nem létszükséglet, mint pl az autó, ahol az autósokat lehet a végtelenségig adókkal nyúzni.
Apropó jogi következmények: kihez fordulhat a szlovák természetfotós, akinek nemrég hozta a posta a vadiúj 2000EUR-s Mavic csomagját? Az állam ezzel a baromkodással helyből 2kEUR-s kárt okozott neki. (ha amatőr akkor ugye esélye nincs üzemeltetni, ha meg hivatásos fotós vállalkozóként, akkor se nagyon fog 10eEUR-t belepumpálni, azaz nettó veszteség a madár)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#77646080
törölt tag
válasz janeszgol #83 üzenetére
ha autóval elütök 5 embert az én hibámból (rosszul karbantartott autó, ittas vagyok, drogos vagyok vagy csak olyan a kedvem és majd azt mondom elvakított a nap), akkor felfüggesztett jár érte, esetleg 2-3 év börtön fokozattal.
Tévedés. Több évtizednyi tapasztalattal a hátam mögött nyugodtan mondom, hogy ez nem igaz. Figyelmen kívül hagytad a minősítő körülményeket (módosult tudatállapotról írtál és több áldozatról), ezek súlyosbító tényezők. A végrehajtási fokozat stimmel (börtön), de a felfüggesztett és a szabadságvesztés időtartama az semmiképp sem.
Ne nekem higgy, nem az a lényeg. Kérdezz meg jogászt, ezekkel a paraméterekkel, amiket leírtál és meg fogja erősíteni, amit írtam.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
válasz Dark Archon #104 üzenetére
Kifejleszthetnének valami komolyabb gumilövedékes cuccot, az max némi fejfájást okot és lever pár virágcserepet, ha rossz helyre esik.
A repterek azért ritkán vannak város közepén, ha a kifutó felett majomkodik valaki (a gépek meg ugye letiltva), azt lőheted pl sörétessel.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #99 üzenetére
Nem az ország a tapló, hanem a hozzá nem értő politikusok. A többségük nem is érti, hogy mennyire hasznos is lehet egy ilyen nem csak a közvetlen alkalmazást, de a technológia a tudomány fejlődését tekintve. Egy drón pl. hihetetlen érdekessé és szórakoztatóvá teheti az AI fejlesztését, kutatását. A rajta lévő kamera nem csak kémkedésre jó, de másodlagos navigációra, követésre, arcfelismerésre, amik szintén közvetlen pozitiv visszacsatolást adnak egy programozónak, mert gyakorlatban azonnal kipróbálhatóvá teszi az elképzeléseket, algoritmusokat. Nálunk is pl. kitörési pont lehet az egész "robot" technika és ehhez a drónokhoz való hozzáférés sokat hozzátehet. Másik aspektusa az elektromos hajtás alkalmazása a repülésben. Egy drónnal meg egy 3D nyomtatóval kipróbálhatnak egyedi propellereket, hajtásokat, vagy sárkányszerkezetet és mindezt akár egy érdeklődő amatőr, vagy iskolás gyerek is megteheti.
Kell a szabályozás, de nem úgy hogy azzal magunk alatt vágjuk a fát. Még az is jobb, ha azt mondják, hogy lakott területen, vagy házak x méteres közelében nem lehet repülni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
addikt
-
Crafter32
őstag
Komolyabb elrettentő büntetés kellene kiszabni, és valójában használni a törvényt. Amíg félvállról veszik, addig nem tudatosul az emberekben, poénnak tartják. Mikor apuci kicsi fia kap valós 3 év letöltendőt, mert egyszerűen csak rossz helyen repült, a többi apuka meggondolja kétszer is vegyen e a gyereknek drónt. Van e olyan okos a gyerek nem kerül ilyen helyzetbe?!
Felnőttek is érteni fogják, nem érdemes a több évet sitten tölteni, poénból.
Pár keményebb büntetés néha és rend lenne. Lehet venni drónt, pisztolyt, autót, bármit, de felelősséggelbhasznalja mindenki.
-
-
-
t72killer
titán
Ez a gyakorlatban országos tiltás, kevés ilyen tapló ország van, Európában tudtommal egy sem.
De örülhetnek neki, ezekután nem fogja drónos megtalálni a tátrában eltévedt nyugdíjast/gyereket/stb, fantasztikus.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
vandor01
őstag
na tessek...
itt már átestek a lo tulso oldalára azaz dronosok kerultek a lo masik vegere!egyetert mindenki? ezt? ilyen szabályozast szeretnénk?
Szlovákiában elfogadtak egy új törvényt a drónokkal kapcsolatban, mely 2019.6.1 től lép életbe: a meglévő szabályozás mellett (csak cégeknek lehet kamerával ellátott madara, első évben 1000€ kiadás mellett) az új törvény előírja egy nemzetbiztonsági hivatal által kiadott engedély beszerzését, melynek intézése 3-4 hónap és 10.000€ ba kerül, ezen felül egy helyiséget a videók tárolására, külön engedélyezett számítógépet, betörésbiztos üveggel és ajtóval.
A büntetés első alkalommal 33.000€ második alkalommal 66.000€ lesz, ha nem tartja be valaki az előírtakat.CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
llax
senior tag
válasz Tigerclaw #95 üzenetére
A kerítésnek is van célja. A fiatal erdőknél és gyümölcsösöknél nem a közlekedés akadályozását, hanem a vadak elleni védelmet szolgálja (gyümölcsösnél némileg vagyonvédelem is). A vadak nagyon nagy pusztítást tudnak végezni, akár 100%-os kárt is.
Az már más téma, hogy nálunk még a kerítést is lopják. Egyes esetekben nem opció, hanem kötelező a faoszlopok használata, azt még jobban lopják. Sőt, némely esetben a terület bekerítését hatóság írja elő. Nem közvetlenül, hanem vagy feltétele a támogatás további folyósításának, vagy a keletkezett károkat a tulajnak róják fel, őt bírságolják (ha egy terület egyszer erdő lett, az örökre erdő: a tulajnak minden meg kell tennie a megóvásáért).
Mivel lopnak itt mindent, nem kell azon csodálkozni, hogy a gazdák nem szívesen látnak idegent a földjeiken vagy annak közelében. Magyarisztánban a tolvaj által illegálisan kivágott fa miatt is a gazdát büntetik, ha nem tudja hatósági papírokkal igazolni, hogy azt ellopták (ugyanez az előírt kerítésre is)...A járművek, amikről írsz, vagy a tulajé, vagy a nekik dolgozóké, különféle ellenőrzést végző szerveké, stb. Azok szükségből vannak ott. A magánterületen lévő utakat nem csak szétcseszni, de rendbe tenni is ők szokták, sőt, néha nem csak a magánterületen lévő földutakat gondozzák...
-
dchard
veterán
Úgy találod meg, hogy már réges régóta léteznek TDOA elven működő rádiólokációs rendszerek.
Az NMHH évekkel ezelőtt tesztelt ilyet a Forma 1-en Mogyoródon: 5-6 vevővel körberakták az érintett területet, és a rendszer valós időben mutatta a levegőben lévő helikoptert, amiről az adásjelet DVB-T-n tolták a földi állomásnak.
Tekintve az anyagi kár mértékét, ugyanezt lehetne telepíteni a reptereken is. Persze ha nincs rádiós távirányítás (előre programozott útvonalon repül), az ellen nem véd meg ez a technika.
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #90 üzenetére
A magánterület "szentsége" országonként eltérő mindenhol. Nálunk egyre több a bekerített erdő, még olyan részek is, amin keresztűl hivatalos jelzéssel ellátott turista útvonalak mennek keresztűl. A méltán híres kék turistaútvonalon egyre több akadályba ütközik az ember, ha pedig letérne arról helyi piros, zöld útvonalakra, még több kerítéssel találkozik az ember. Ausztriában is jártam már úgy hogy a helyi kempingből ajánlott vízesésnél a patak másik oldalán jöttünk le és lent ránk szólt a gazda, hogy az a rét ahol lejöttünk, az ő magánterülete. Az USA bizonyos államaiban meg ugye ismert, hogy akár le is lövik aki magánterületre lép be.
Szóval mindenhol máshogy állnak hozzá a dologhoz és máshogy állnak hozzá az erdei turistákhoz is. Itthon sorra tiltják be a tájfutó versenyeket, ártatlan erdei sétákat, biciklizést, gombaszedést az erdőkben. Persze a terepjárók, teherautók, traktorok, munkagépek szétcseszhetik az erdei utakat, ösvényeket, de a biciklis meg a turista nem mehet mert ki tudja mire lép rá vagy milyen eróziót okoz a mountain bike kereke.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Fred23
nagyúr
Erre szerintem simán mehetne a 75%-os állami támogatás, elvégre közérdek, és tényleg nem a lehúzásuk lenne a cél. Illetve a repjegyek és reptéri illeték árába is be lehetne építeni a költségek egy részét, hogy leginkább az fizessen, aki érintett. Persze amíg nem hal meg néhány tucat ember, addig nyilvánvalóan drága dolog lenne.
-
t72killer
titán
A britek is hasonló téma és több nagy területű ország. A gazda meg gondolkodik, mielőtt a titkárnőt nekiáll a tisztáson prütykölni vagy gázolajszőkítő üzemet izzít be - amiket egyébként nem csak a nagylátószögű bénakamerás drónok, hanem a mindenhol előforduló helikopterek, alkalmasint sokkal komolyabb képrögzítőrendszerrel ellátva is megörökíthetnek.
Azonosítás: alapból van egy wifi-chip a madárban, ezeket kéne úgy átkonfigurálni, hogy az irányító jel mellett folyamatosan sugározzon egy ID-t, ennyi. Tippre ez megoldható lenne extra chip beépítése nélkül. A britek korábban ha jól rémlik valami olyasmit terveztek, hogy neten be kelljen jelentkezni repülés előtt (ha már sokan úgyis mobillal-tablettel irányítják a drónt). Ezutóbbi nem lenne hülyeség, HA lenne mindenkinek mobilnetje és a területen lenne térerő - uis ahol én UK-ben drónozgattam eddig, nemhogy 4g, de sima telefonos térerő is alig-alig volt (ember se - csak szabadon bejárható "magánterület").
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Ixion77
addikt
Mert drága. A kifejlesztése, üzemeltetése, személyzet, stb. Nem jótékonysági szervezet: arra költ, amire kénytelen és amire kötelezik.
(#86) bteebi: minden egyes hálózati eszköznek van "rendszáma", nem lehet probléma megoldani a drónok chipseteibe sem beépíteni egy MFID azonosítót. Aztán kötelezővé tenni hogy eladáskor kötelező a számlán feltűntetni az azonosítót/szériaszámot valamint a vevő személyi számát / cégjegyzékszámát. A számla úgyis automatikusan megy a NAV-hoz, máris kész a drón adatbázis. Ha ez EU szinten van megoldva, az import meg ellenőrízve van, onnantól az felelős azonosítása többé nem probéma.
(#90) t72killer: Norvégia ilyen szempontból kivétel. Ott kifejezetten van valami olyasmi a törvényekben, hogy az ésszerű közhasználatot az erdő/mező/stb. jellegű területeden nem tilthatod meg. Nem véletlen túrázóparadicsom az egész ország. Náluk a túrázás / sífutás népsport.
Mindazonáltal egyetértek veled, ha rajtam múlna minden országban így lenne. Rossz vicc, hogy az ország területét ki lehet sajátítani azzal, hogy valaki megveszi (ráadásul elcsalt közpénzből, de ez már más téma)[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
t72killer
titán
A lakóingatlanok kivételével erről egy klasszikussal válaszolnék: a "Földet birtokolni olyan, mintha két bolha vitatkozna azon, melyiküké a kutya."
Norvégiában túráztunk és a szállásadótól meglepődve kérdezük, hogy mégis, hogy lehet pl a tengerpartra lejutni, ha egy nagy földbirtok van útközben: válasz: teljesen nyugodtan sétáljunk át, nem lakóövezet és termést se fogunk azzal tönkretenni, hogy átsétálunk a mezőn.
Tudom persze, a k-Európai maffiaisztánokban ez elképzelhetetlen, egyrészt mert a kirándulóról alapban feltételezik, hogy tolvaj, a gazdának meg 99%, hogy van a törvény előtt rejtegetnivalója.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Fred23
nagyúr
Én csak azt nem értem, miért nem használnak a repterek saját, védelmi drónokat? Mondjuk négyzetkilométerenként kettőt. Jó nagyokat, befogó képességekkel; drónfogó drónt.
A drónozás törvényi ellehetetlenítésével lehet próbálkozni, csak nem érdemes! Olyan törvényekkel érdemes csak kísérletezni, ami az érintettek többségének elfogadható.
-
t72killer
titán
válasz Tigerclaw #85 üzenetére
A lakott terület egy-egy ország összes területének mondjuk 4-5%-a, de alkalmasint még kevesebb. Az üzleti célú repülések (TV-adás, rendőrség, ingatlanfelmérés, stb) kivételével nyugodtan tiltsák be a lakott területek feletti drónozgatást - így ha a kerted felett megjelenik egy drón, az definíció szerint rosszhiszemű és törvénysértő (vagy a rendőrség drónja ugyebár).
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
bteebi
veterán
válasz janeszgol #65 üzenetére
""Nagy valószínűséggel a szokásos menetrend érvényesül: amíg egy szabálytalanul használt drón nem okoz valódi katasztrófát, addig nem lesz érdemi előrelépés az ügyben."
Ez a legszomorúbb. A buta emberiség isten tudja hányadik felvonása ez."
Tanulni többnyire a hibákból lehet. Simán van olyan, hogy valamire egyszerűen a legnagyobb körültekintés mellett se gondolnak, mert nem tudnak róla, nem merül fel (ilyen bakik a gyógyszeriparban is voltak, pl. a Contergan botrány). Ez most spec. nem ilyen jellegű, de a megfelelő szabályozás se egyszerű. Valóban hülyebiztossá aligha lehet tenni a drónozást, szabotázs-biztossá meg gyakorlatilag biztos, hogy nem. Egy ügyesebb mérnök-tenorista simán átbütyköl úgy egy drónt, hogy más frekvencián működjön, és ki tudja játszani a hatóságokat, ha ki akarja...
#66: Ez a lajstromjelzéses dolog teljesen jogos. Tegyük hozzá, egy kisméretű drónon elhelyezni egy jelzést elég macerás, de egyfajta digitális lajstrom működhetne. Teszem azt, lenne egy egyedi digitális azonosítója (pl. "Józsi drónja"), ami a drón használata során egy programmal, vagy akár böngészőből szabadon hozzáférhető és ellenőrizhető lenne (legalább az illetékeseknek), mert mondjuk 2,4 GHz-en sugározná a környezetébe. Ez talán megnehezíthetné a visszaéléseket.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #73 üzenetére
Mindig az emberi tényező a probléma, csak sajnos valamiért túlságosan engedékeny az emberekkel szemben a jog. Egy ilyen berepülős kukkolós paparazzis esetben is az "áldozattól" várnák, hogy bizonyítsa hogy tényleg rosszhiszeműen és szándékosan repült be a magánterülete felé a drón. Ha nem tudják, nem akarják büntetni az elkövetőket, akkor inkább büntetnek, korlátoznak mindenkit. Szóval a kisebbség miatt a többséget szívatják. Az egész jogi rendszert át kellene nézni, kiszedni belőle a túlságosan liberális elemeket, a rengeteg enyhítő körülményt és szubjektív elemet.
Ebben az esetben pl. mondhatnánk azt is, hogy lakott övezeten belül csak a saját telked felett használhatnád a drónt x méter magasságig és csak széles látószögű kamerával lehet ellátva. Emellett engedélyt kell kérned a közvetlen szomszédoktól a használatára.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
janeszgol
félisten
válasz Jim Tonic #82 üzenetére
Mondjuk az sincs normálisan szabályozva. Ha lemegyek az utcára (ittasan, drogosan stb) és megkéselek 5 embert, akkor fegyház, minimum 8-10 év. Ez oké. Viszont ha autóval elütök 5 embert az én hibámból (rosszul karbantartott autó, ittas vagyok, drogos vagyok vagy csak olyan a kedvem és majd azt mondom elvakított a nap), akkor felfüggesztett jár érte, esetleg 2-3 év börtön fokozattal.
Hol az igazság? -
nagyúr
válasz t72killer #73 üzenetére
Hülye példa. Az autó nem hobbi. Vizsga kell rá. Nem tudsz vele százakat megölni. Ha hibázol, könnyen azonosítanak.
A többi példád még ostobább.
Nem volt véres szám. Te vetted személyes sértésnek.[ Szerkesztve ]
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
t72killer
titán
Amúgy ezekre használják jelenleg munkajelleggel a drónokat - a teljesség igénye nélkül:
1. ingatlanhirdetések
2. földmérés
3. kutatás-mentés(!)
4. épületfelmérés
5. turisztikai és egyéb reklámvideók (már egy autóreklám se nagyon készül el drón nélkül)
6. filmforgatás
7. mezőgazdasági célok (alkalmasint 50-100kilós, több km hatótávú drónokkal permeteznek!)
8. csomagkézbesítés nehezen megközelíthető helyekre
9. környezetvédelmi felmérések
...
SzVSz elég nagy türhőség lenne ezen tevékenységek költségei után egyik napról a másikra x-száz/x-ezer EUR-t ragasztani és egyúttal a lelkes fiatalt, aki tinédzserként A SZABÁLYOK BETARTÁSÁVAL megtanulná saját költségén a szakmát, full letiltani róla.30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
llax
senior tag
válasz t72killer #73 üzenetére
Több, a mindennapi élethez szükségtelen és veszélyes dolog tiltva vagy korlátozva van. A légfegyvert nem véletlenül hoztam fel példának. Olyan korlátozás tökéletesen elegendő lenne a drónokra is. Csak saját telken/területen, vagy e célra kijelölt helyen. Minden más helyen használat csak a terület tulajdonosának tudtával és engedélyével (legyen az belterület, szántó, erdő, akármi).
Egy adott tömeg és/vagy működési magasság felettiek tartását és használatát engedélyhez és vizsgához kötni, +légtérhasználat:
Jelenleg eseti légtérhasználati engedély nélkül az ökölnyi gyerekjáték szabadban reptetése is min. szabálysértés. Engedély nélkül használva értéktől függetlenül lefoglalhatják, elkobozhatják, bírságolhatnak, rossz helyen/mást veszélyeztetve használva a akár letöltendő lehetősége is ott a bíró kezében... -
t72killer
titán
Ezért vannak egyes országokban értelmes szabályok. Franciaországban pl az összes lakott terület légtere tiltott, kész. Viszont hagytak bőven elég területet, ahol lehet értelmesen használni ezeket a madarakat, illetve aki foglalkozásként szeretne drónozni, kockázatok és többezer EUR felesleges kidobása nélkül megteheti. Ezeket a szabályokat kellene BETARTANI.
Amúgy enyhénszólva nevetséges már, hogy alkalmasint szigorúbb szabályozásokat kérnek a drónüzemeltetésre, mint egy 1tonnás repülőgép birtoklására-használatára.
Ha meg valaki erdő-mező felett lelőtte a drónomat, a rendőröket küldöm utána, azokra lövöldözzön.
"Elég sok teleobi végezte már testőrök és biztonsági őrök kezében a pályafutását... " - mindemellett ha veszek egy 3-500mm gyutávú lencsét, akkor kötelező elmennem xszáz EUR-ból valami "tanfolyamra", és/vagy kiváltanom másik párszázért egy engedélyt, hogy fotósfelszerelésem legyen? Ne fárasszuk már egymást, főleg nem abban a korban, amikor a telefonod rögzíti és továbbítja a hálószobában történtek hanganyagát...
Ja és persze a mentőhelikoptereket és a miénknél magasabb házakat is tiltsuk be, dombokat is lapátoljuk el/binokulárokat is kobozzuk el a tulajdonosaiktól.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Ixion77
addikt
válasz t72killer #73 üzenetére
Elég sok teleobi végezte már testőrök és biztonsági őrök kezében a pályafutását... Egyrészt a privát szféra védelmét normálisan le kell jogilag szabályozni, hogy a bíróságnak legyen jogalapja eldönteni mi etikátlan és mi nem az.
Másrészt meg a végső törvényeket az élet írja: ha valaki lelövi Angliában a saját földje felett repkedő a drónodat, akkor jobb ha nem mész összeszedni a maradékot, mert téged is lelőhet...Én ezen akkor gondolkodtam, amikor a 6. emeleti lakásom ablaka előtt álldogálva kamerázott egy drón... Közterületen van és nem az enyém, ergo meg nem rongálhatom, de vajon kidobhatok-e az ablakomon egy marék vékony hosszú drótót mikor épp az alattunk lakó ablakánál tart?
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
t72killer
titán
válasz Jim Tonic #68 üzenetére
+70: akkor tiltsuk be az autókat, járóbotokat, teleobjektíveket és úgy általában minden tárgyat, amivel 8napon túli sérülést lehet okozni vagy valakiről fényképet-videót lehet csinálni a tudta nélkül!
Ok, haza beszélek, pár hónapja vettem a hiszti előtt kb 1600EUR-t elköltve egy phantom 4 pro csomagot, kifizeted az árát, ha már ilyen véres szájjal a betiltás mellett hadakozol?? Soha egyetlenegyszer nem repültem lakott terület/ember felett, rengeteg gyönyörű tájvideóval örvendeztetett meg tengeren és szárazföldön.
Egyébként a tiltás/korlátozás mikor is oldott meg bármit? A drogok is be vannak tiltva...
Ja, egyébként brit híreket olvasva az akciót egy radikális környezetvédelmi csoport csinálta az akciót - ekkora életveszélyes baromságot szándékosan azért elég sokmindennel el lehet követni, pl autópályára kivilágítatlan barrikádokat építeni babakocsikból - mégse fogják a babakocsik használatát betiltani/használatukat 1000EUR-kba kerülő jogosítványhoz kötni.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
bteebi
veterán
válasz t72killer #64 üzenetére
Na ja, nem egyszerű kérdés... Alapvetően tényleg nem korrekt, ha egy "eltévedt", akár százezreket érő drónt valaki dedikált ok nélkül, akár "poénból" lelő. Ilyenkor esetekben én is megtéríttetném az okozott kárt. Amennyiben viszont felmerül a drónkezelő rosszhiszeműsége, pl. kukkolásra használná a drónt, hát... nem is tudom. Talán egyedileg bírálnám el (ami szintén nem túl szerencsés), de inkább azt mondom, hogy a büntetésen túl (amit pl. a kukkolásért kapna) igenis viselje a drónban keletkezett kár költségeit is. Hogy sok pénzébe került??? Akkor legfeljebb nem lesz a közeljövőben pénze bűnismétlésre, és ha vesz is majd egy újabb drónt, akkor is kétszer meggondolja majd, hogy kinek a területére próbál meg belopózni vele.
Az általad felhozott példában meg szerintem alapvetően jó ítéletet hoztak. Mondom ezt annak ellenére, hogy ez inkább ellentmond a fentebbi gondolatmenetemnek...
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Jim Tonic #68 üzenetére
Ez szerintem túl extrém.
Kategorizálni és műszakilag limitálni kellene a drónokat és külön szabályt alkalmazni mindegyikre. A limitáció vonatkozna hatótávra, vagyis hogy milyen messze mehet a drón az irányítójától, vonatkozna a maximális repülési magasságra, illetve arra, hogy hordoz-e kamerát vagy sem.
Pl.
1. kategóriájú drónok szabadon eladhatóak, vásárolhatóak
2. kategória regisztrációhoz kötött és beazonosítható fizikailag és elektronikusan.
3. kategória regisztrációhoz, engedélyhez és vizsgához kötött és persze vonatkozik rá minden szabály ami a 2. kategóriára.
4. kategória emelt szintű vizsga, engedély és felszállás előtt külön engedély a légtért felügyelő hatóságtól.2.-es vagy 3. kategóriától a drón speciális színű festéssel, fényvisszaverő elemekkel ellátott és 3. kategóriától megfelelő ledes jelzőfényeket is használnia kell.
Az 1. és 2. kategória lenne a klasszikus hobbi felhasználás, de a 2. kategóriánál a regisztrációnál nyilatkozni kell, hogy tudomásul veszi a törvényi szabályozást, vagyis hogy mit lehet és mit nem, illetve hogy milyen felelősség terheli.
2-es és felette lévő kategória esetén a second hand eladás elektronikus regisztrációhoz kötött, vagyis mindig csak egy tulajdonos van és ő használhatja.
3. kategória a nagyobb méretű, nagyobb kamerákat is elbíró, jellemzően profi felhasználásra képes eszközöket jelenti. A 3.- kategóriától meg kell felelnie a drónnak speciális szabványoknak, tehát már gyártónak kötelezően be kell vizsgáltatnia a megfelelő biztonsági szabványokra.
A szabvány persze külön ki kell dolgozni, de olyanok tartoznának ide, minthogy x rotor leállása esetén sem zuhanhat le, vagy esetleg nagyobb sérülésnél, meghibásodásnál, mikor lezuhanna, beépített ejtőernyő lépne működésbe.
4-es kategória lenne az ipari szintű felhasználás, ami ma még nem jellemző. Erre a kategóriára már minden vonatkozna műszakilag, mint egy hasonló kategóriás pilótával rendelkező repülőgépre, helikopterre. Tehát nagyon komoly tesztelés és hatósági engedélyezés után kerülhetne csak forgalomba. Ide kerülnének a mezőgazdasági permetezők, pilóta nélküli légitaxik és hasonlóak.
Ez alapján és engedném hogy amatőrök is "komolyabban" drónozhatnának, a 2.-es kategóriában, de nem felelőtlenül, nyom nélkül. Erre azért is szükség van, hogy a kezdők elsajátíthassák az irányítást mielőtt feljebb lépnek. Mondhatni szükség van több lépcsőfokra.
Az 1.-es és 2-es kategóriában a drónok átalakítása mind hardveresen, mind szoftveresen tiltott lenne ha az a limitáció áthágására irányul. 3.-as kategóriától minden átalakítás tiltott és szervízelni is csak engedélyezett szervízben lehet.
A büntetéseknek se lehetnek komolytalanok, akár a gyártó, akár a kereskedő, akár a használó nem tartja meg a szabályozást.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
Buta véleményt fogok mondani: be kell őket tiltani hobbi célra, engedélyhez kötni a vásárlást. Hogy egy fotósnak, videósnak kell, oké, de a többieknek unaloműzés. Egy olyan hobbi, ami életveszélyes. Válasszanak más hobbit.
Értem, hogy könnyű összerakni, de egy robbanószerkezetet is az, mégsem szórakozik vele senki sem, néhány marhát leszámítva. Ha kellően szankcionálják, leszokik róla a legtöbb ember.Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
t72killer
titán
válasz Alchemist #66 üzenetére
Hja, csak épp lehet a katonaság xmillió dolláros kísérleti madara, ill ha lakott terület fölött lövöd le, komoly károkat okozhat/prérin tüzet, stb.
Mivel az amcsik mindenre szeretnek lövöldözni, érthető, hogy nyomatékosabban akarják a polgár tudtára adni, hogy a drón nem vadkacsa.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Alchemist
addikt
válasz t72killer #64 üzenetére
További jogi elemzés drón lelövése kapcsán.
Ráadásul az FAA "drone as aircraft" minősítése olyan tekintetben is megkérdőjelezhető, hogy a repülőgépeken jól látható egyéni lajstromjelzés van, ami a drónokra korántsem jellemző.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
janeszgol
félisten
"Nagy valószínűséggel a szokásos menetrend érvényesül: amíg egy szabálytalanul használt drón nem okoz valódi katasztrófát, addig nem lesz érdemi előrelépés az ügyben."
Ez a legszomorúbb. A buta emberiség isten tudja hányadik felvonása ez.
-
t72killer
titán
Ott sincs ez még teljesen szabályozva, ha jól rémlik a Kentucky emberkét aki sörétessel leszedte a lányát kukkoló drónt a drón árának megtérítésére kötelezték, a kukkolót meg elítélték kukkolásért (de nem 100%, utána kell nézni).
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
bteebi
veterán
válasz Alchemist #62 üzenetére
Na ez érdekes kérdés. Ha a tulajdonosának saját telke, területe fölött lövöm le, akkor oké, hogy megbüntetnek. De ha a saját területem fölött szedem le, ahová igen jó eséllyel nem csak "betévedt", hanem mondjuk jött kukkolni, akkor mi van??? Feljelent, amiért meggátoltam a kukkolásban? Persze így legalább kiderül, hogy ki volt a kukkoló...
Persze ez valahol veszélyes terület, mert azért egy "rendes" kukkolót, vagy egy tolvajt se öl meg az ember csak azért, mert tetten érte. Legalábbis Európában nem.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alchemist
addikt
válasz t72killer #61 üzenetére
Utánanézve az amerikai szabályozásnak, elvileg bármilyen drone repülőnek számít (és vizsgaköteles az irányítása), büntetendő a lelövése... másrészt létezik az önvédelem lehetősége és a privacy is. A gyakorlatban több olyan eset is volt, hogy a drónt lelövőt felmentették.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
t72killer
titán
válasz Alchemist #57 üzenetére
Ez azért nem egészen így van, nem hiszem, hogy telepíthetsz patriot-üteget a feletted áthaladó utasszállítók megregulázására.
A légtér felett a hungarocontrol rendelkezik, te a telekre vonatkozó max építési magasságig.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
bteebi
veterán
Pont aznap repültünk haza, igaz Lutonról. A Wizzair járatai mindig késve érkeznek és indulnak, viszont a gatwicki balhé miatt még kb. 20 percet kellett várakoznunk a kifutópálya mellett, amíg a Gatwickről átterelt gépek leszállnak, így végül kicsit több, mint egy óra késéssel szálltunk fel.
Ez a drónozás meg szerintem, bár hülyén hangzik ebben a formában, de szándékos lehetett. Már úgy értem, hogy valószínűleg direkt repülhettek tiltott terület közelébe. A kérdés ezért számomra inkább csak az, hogy valaki szívatni akarta a többieket/trollkodott, vagy simán olyan hülye volt, hogy jó ötletnek vélte azt, hogy rohadt közel megy a tiltott területhez, pl. reptéri videókat készíteni???
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alchemist
addikt
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Béééla
őstag
Még ha nem is telemetriás és csak vesz: a drónt köszönjük szépen tudjuk, merre van. A távirányító a kérdéses, mert annak kartávolságán belül a kezelő is ott szokott lenni.
Ja még valami: 2.4, 5 GHz mellett a 433MHz és egyéb ISM sávos táv már smafu?
https://hobbyking.com/en_us/orangerx-open-lrs-433mhz-transmitter-1w-jr-turnigy-compatible.html
Egy ilyen adót szerintem egyszerűbb kiszúrni, mint a random wifi-bt és egyéb forgalmat.
Inkább az a kérdés, mennyire eresztenek be egy ilyet előre programozott útvonallal, effektív távirányító nélkül? Egy ideje visszatértem a földre és meghagyom a repkedést azoknak, akiknek rohadt sok pénze van erre a hobbira, nem követem mit tudnak.Bélabá
-
Alchemist
addikt
Magánlégtér védelem... nyáron napozunk a kertünkben, egyszer csak kb. 5 m magasságban szép lassan beosont egy nem is pindurka drón. Bementem a házba a profi csúzliért, majd kb. a vélhető kamerával szemben tüzelőállást vettem fel. erre elhúzott a kukkoló és többet nem is próbálkozott.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
llax
senior tag
válasz arnyekxxx #49 üzenetére
"szóval a szabályozás és regisztráció max a szórakoznivágyó urigyerekeket tartja távol, azt nem aki tényleg kárt akar okozni."
Igen...igen, nem akar kárt okozni, de ahogy utánad írták, elég sűrűn előfordul, hogy több a pénz, mint az ész... Szóval nem akar ő kárt okozni, csak éppen olyan helyen akar felvágni a sz*rával, ahol nagyon nem kellene, baleset meg előfordulhat.
Ha kiveszed a képletből a "szórakoznivágyó urigyerekeket", máris egy veszélyforrással kevesebb.Egyes terrorcselekmények puszta előkészületéhez is szabályok sorát kell áthágni, de épen ezen a szabályok (és betartásának ellenőrzése) miatt jelentősen nagyobb a lebukás veszélye.
A magánélet és magánbirtok védelmének és a légtér biztonságának is elegendőnek kellene lennie ahhoz, hogy akár külön a drónokra vonatkozó szabályok nélkül is rendesen korlátozni lehessen a használatukat.
Pl. ha van egy 7,5J alatti légpuskád, azt mindenféle engedély vagy bejelentés nélkül szabadon tarthatod. Használhatod lőtéren, vagy a saját telkeden (persze másén is, a tudtával). Utóbbi esetben a lövedék nem hagyhatja el a telek határát. Minden más helyen csak töltetlenül szállíthatod.
A drónokra is valami hasonló kellene. De sok esetre külön szabályozás sem kell:
Ha valaki úgy gondolja, hogy "kinn a pusztában" használja: azok legnagyobb hányada szintén magánterület. Akkor is, ha nincs bekerítve, akkor is ha ez nincs külön jelölve. Pár éve a törvények lehetővé teszik a nem jelölt helyeken a gombaszedést és lovaglást (mint kivételek), de minden egyebet, így a quadozást, drónozást, szalonnasütést, egyéb célból ott tartózkodást, stb. nem. -
t72killer
titán
válasz Tigerclaw #50 üzenetére
A kereskedelem korlátozása kb lehetetlen, egy délután össze lehet dobni kínából érkező csomagocskákból egy drónt.
mindenképp kell egy elfogó/ártalmatlanító megoldás - már régóta kellett volna.
A regisztráció sokat nem segít, aki rosszat akar, az nyilván nem fog regisztrálni, az utcán mászkáló millió embert meg nem fogják mind átkutatni, hogy na, van-e nála drón.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #33 üzenetére
Szerintem most még hasonló fenyegetést jelentenek az amatőr drónok...sőt kicsit csodálkozok is, hogy nem történt terrorcselekmény drón felhasználásával. Talán valami nagyra készülnek...vagy csak olcsóbb, egyszerűbb találni pár agymosható fanatikust a hagyományos módszerekhez, mint keresni valakit aki elég okos a high-tech-hez, de elég buta, hogy manipulálhassák.
Gondolom már léteznek különböző repülő drónok elleni megoldások, de a járulékos kár nagyon magas lehet ha nem vigyáznak. Hagyományos fegyverekkel a hatóság nem lövöldözhet drónokra. Talán egy nagyobb drónnal le lehet vadászni a kisebbeket valami hálóvetővel, ami nem csak megbénítja, de biztonságosan le is tudja hozni.
Amúgy nem kétlem, hogy sok amatőrnek kevesebb az esze mint a pénze és nem érti, hogy felelősséggel szabad csak használni a drónokat. Attól tartok, hogy a szabályozás meg átesik majd szokás szerint a ló túloldalára, ha nem lépnek időben. Regisztráció, komoly büntetés és a drónok kereskedelmének szabályozása kell első körben. Bárki ne vehessen, használhasson egyszerűen olyan drónt, ami veszélyeztetné a légiforgalmat...legyen az utasszállító vagy permetező helikopter, vagy akár csak sárkányrepülő.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Tigerclaw #32 üzenetére
Hosszabb távon a regisztráció és a komolyabb szabályozás, büntetés elkerülhetetlen lesz.
A gépjárművezetés elég régóta szabályozott, regisztrálva is vannak a teherautók, a tenorizmust eléggé büntetik, ez mégse akadályozza meg a tenorpistát, hogy egy regisztrált teherautóval leszarva a kreszt behajtson a tömegbe
szóval a szabályozás és regisztráció max a szórakoznivágyó urigyerekeket tartja távol, azt nem aki tényleg kárt akar okozni.
-
-
MSI.Navi
tag
Csak idő kérdése mikor lesz ebből az idiótaságból egy hatalmas katasztrófa, nem beszelve hogy felháborodottnak a terroristák is egy kis drónozásra.
-
t72killer
titán
Ha helikoptert küldesz utána, akkor a gazdi felelősségrevonása is adott
#44: értem, korrekt, adjanak is neki! Ez még mindíg eltörpül ahhoz a kárhoz képest, amit egy nagy reptér (amiből van pár USA-ban) akárcsak 1 órás leállásával keletkezik.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-Skylake-
addikt
válasz kaposznyak #21 üzenetére
Legtipikusabb valasz. Mikor nem tudsz ertelmeset mondani -> belekotsz a helyesirasba. Mert az amugy kurva fontos, alig birtam elolvasni amit irt. Ja nem. Ez egy forum, nem a nyelvtan erettsegi.
A threesome ? No thanks. If i wanted to dissapoint 2 people at once I'd gank my bot lane.
-
llax
senior tag
válasz t72killer #42 üzenetére
Ha aktiválódik az RTH, a drón gazdája gyorsan lelép. Akkor is, ha gyanúsan "könnyen" elveszti a kapcsolatot. Amit írtam, az kimondottan a drón levadászására, vagy útból eltüntetésére írtam (az RTH arra is jó).
Ha a gazdáját akarod elkapni, akkor beavatkozás nélkül kell a drónt követni. Lehet akár rf jelek alapján is, egészen addig, amíg az antennád lényegesen alacsonyabban van, mint a drón, az ugyanazon sávban dolgozó többi adó zavaró hatása minimális (=addig elég egyszerűbb eszköz vagy alkalmas radar is - már ekkor is lehet szervezni az optikai követést).
Minek oda helikopter? Drón ellen drónt, a kereskedelminél profibbak is szóba jöhetnek. Pl. reptér biztonsági szolgálat erre kiképzett tagja áll rá az ügyre - vagy a légi irányításból valaki. Egy drón sokkal gyorsabban rendelkezésre állhat, mint egy helikopter. Ha jól csinálják, a betolakodó nem is észleli a követést.
Igazából nem is annyira pontos módszer a lényeg: legyenek rá valahogyan felkészülve.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
"A kapcsolatot elvesztő drón már könnyebb célpont" - sőt, aktiválódik az RTH és elvezet a gazdájához.
Apropó, "elvezet a gazdájához" - ezek a madarak urános akksival mentek, hogy nem kellett nekik leszállni? Tudom, nem egyszerű végig követni a madarat, de helikopteről, amiket itt be is vetettek, igazán mehettek volna utána, hogy hol várja a gazdi a cuccost.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
llax
senior tag
Ahol nincs nagyobb zöld övezet a repülőtér körül, ott bemérni körülményes. Nem lehetetlen, mert sávon belül akár csatorna szinten is lehet irányt keresni (amin a drón sugároz, azt könnyű megállapítani - annak a pozíciója ismert). Ugyanazt a csatornát a közelben túl sokan nem használhatják, különben nem működne a távirányítás. A repülőtérről két eszközzel és háromszögeléssel már nagyjából lehetne tudni, hová indul el "haza" a drón, mindezt a kezelőjének tudta nélkül. Ilyenkor az optikai követését is könnyebb szervezni és persze azt is, merre irányítsa a civil járműveit a yard... Erre a feladatra nem feltétlenül kellenek "mérőkocsik", csak az adott frekvenciákon működő céleszközök.
Erre fejlesztett céleszközzel akár a konkrét (kétirányú) kommunikáció is elkapható, még akkor is, ha egyébként a tartalma ismeretlen, SDR technikát bevetve a forrás is kereshető. (nagy üzlet lesz még ez - szerintem)Másképp is meg lehet közelíteni:
Kis nyílásszögű (parabola) antenna + az érintett sávokat lefedő zavarójel, viszonylag nagy energiával (a távirányítókhoz képest). Ezt a drónok közé küldeni. Magasabb pontról nagy távolságra működhet (egy pontból a teljes repülőtéren túl a kritikus távolságok), célozni lehet akár radar információk alapján, még látni sem kell.
Fontos üzemet ezzel nem zavarnának, az irányítottság miatt a kevésbé fontosakat is alig (a környező házakban egy sávban nem lenne WiFi), vagy jó esetben semennyire (kissé felfelé irányított nyaláb). A légiforgalmat szintén semennyire, mert a rossz helyen lévő drón miatt se leszállás, se felszállás, ezeket a szabad frekvenciákat fontos dolgokra amúgy sem használják.
A kapcsolatot elvesztő drón már könnyebb célpont, bármit is akarnak vele tenni. -
Gargouille
őstag
válasz t72killer #39 üzenetére
Ez sajnos szóról szóra igaz, hozhatnak akármilyen törvényt, az nem állítja meg sem a terroristát sem a csak szimplán kretént. Valamilyen műszaki/fizikai megoldás is kell amivel lehet védekezni.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
t72killer
titán
válasz Gargouille #38 üzenetére
+#36: valóban vannak ilyenek - és a törvény ezeket ugyanúgy nem tudja majd megfogni, max a helyi marinéni szavazó lesz kielégítve, hogy na jólodacsaptunk a drónosoknak, perkálhatnak x fontot engedélyenként/yszázat drónjogsira. Közben a vadbaromja meg ugyanúgy randalírozik tovább.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Gargouille
őstag
válasz t72killer #35 üzenetére
A 2-es ponthoz: csak gondolj azokra a kreténekre (és még nagyon udvariasan fogalmazok), akik szórakozásból vonatokat dobáltak kővel, meg autópálya fölötti hídról autók szélvédőjét.. egy bizonyos iq alatt teljes mértékben hiányzik a józan mérlegelés meg az ok okozat összefüggések felismerése.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
battisti
tag
Mashable videó a drónfogó drónról; említik a drónvadász sasokat is, amiket egyébként a holland rendőrség tanít be:
batt
-
nLali
őstag
válasz t72killer #35 üzenetére
Nemzetközi sajtó foglalkozik a kérdéssel. Furcsállom, hogy ilyen kaliberü ügy mellé nem sikerült annyi riportert meg oknyomozót állítani, hogy 2-3 napig figyeljék a területet a drónok hatósugarában. Ha( amikor ) sikerül megfelelő szabályozást kidolgozni, az iránymutató lehet sok másik ország számára.
2. akik csinálják komolyan olyan hülyék, hogy légikatasztrófát és ezzel tényleges életfogytiglant kockáztatnának? Vagy ha ezt nem is, nem tudják, hogy UK-ben folyamatosan x-edik fokozatú terrorelhárítási készültség van, és egy ilyen terrorcselekmény előkészítéseként is értelmezhető?
Sajnos vannak olyan emberek, akik nem képesek megítélni a cselekedeteik következményeit. Simán lehet pár hülye is. Akkor nem hobbikreténekről van szó, hanem profikreténekről.[ Szerkesztve ]
Bérelhető reklámfelület
-
t72killer
titán
Bennem is felmerült (#31...). Érdekes kérdések:
1. egy terrorelhárításban és felderítésben világklasszis ország, ahol kamu telefontornyokat telepítenek ha kell nem lenne képes egy szűk területen elkapni a delikvenseket?
2. akik csinálják komolyan olyan hülyék, hogy légikatasztrófát és ezzel tényleges életfogytiglant kockáztatnának? Vagy ha ezt nem is, nem tudják, hogy UK-ben folyamatosan x-edik fokozatú terrorelhárítási készültség van, és egy ilyen terrorcselekmény előkészítéseként is értelmezhető?
3. van már jópár drónelfogó/ártalmatlanító megoldás, ha rendszeresen előfordul a probléma, miért nem próbáltak ki már egyet, pláne egy ilyen nagy reptér közelében??Nem tudom, de nekem itt occam borotvája nem feltétlen a vagánykodó suhancok felé mutat, hanem a kormányzatra, akik már egy ideje nagyban irogatják a törvényjavaslatokat a témában, csak egy kis társadalmi/képviselői támogatottság kéne...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
nLali
őstag
Egyáltalán nem vagyok híve a mindenféle összeesküvés elméleteknek. Azt simán elképzelhetőnek tartom, hogy a törvényhozást, szabályozást meggyorsítandó, megrendelésre vannak ott időnként a drónok.
Bérelhető reklámfelület
-
t72killer
titán
válasz Tigerclaw #32 üzenetére
És melyik szabályozás-regisztráció-kötelező jogsi fog megvédeni a terroristáktól/a jelen esetben is őrültködő barmoktól??
100% kizárt, hogy ezek nem tudták, hogy amit csinálnak nemcsak veszélyes, de szigorúan tilos is+valószínű tényleg terrorvádakkal vinnék őket az illetékes brit bíróságra.
Egy 1kilós, 300fontból bangood-os alkatrészekből otthon heggesztett drón nem egy másféltonnás, 10ezer fontos autó, amit a hatóság olyan könnyen nyomon követhet. Azaz a teljes "biztonsághoz" olyan szinten kéne üldözni a drónalkatrészek kereskedelmét, mint a drogokat - miközben persze az engedélyezett+regisztrált pilóták meg vehetnének alkatrészt.
Akár tetszik, akár nem, itt a kóbor drónok elleni fizikai védelmet kell kidolgozni, paragrafusok még senkit se állítottak meg a rossz szándékában.
(paragrafus: mondjuk az 1km-es tilalmi zónát bővíthetnék, nagyon szűk)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Tigerclaw
nagyúr
Az se megoldás, mert lelőni sem egyszerű, sem veszélytelen. Egy eltévedt fizikai lövedék kárt, sérülést, akár halált is okozhat, illetve a leeső drónra is ugyanez vonatkozik. Hosszabb távon a regisztráció és a komolyabb szabályozás, büntetés elkerülhetetlen lesz.
A hatóságok jelenleg felkészületlenek erre a problémára. Se technikájuk, se személyzetük, se biztos stratégiájuk nincs erre.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
t72killer
titán
Egy csepp összeesküvés-elmélet: többek között a brit kormányzat is régóta akarja szigorítani a dróntartást, ez a sztori ugyebár nem is jöhetett volna jobbkor...
Egyébként pedig: a távirányítókat kell kiháromszögelni - lévén az egy bazierős wifi-adó, az üzemeltető barmot pedig 10évre bevarrni+az összes költséget (járatkiesések, stb-stb) ráverni. Ez nem feltétlen bonyolult, a repterek nem sűrűn lakott vidéken vannak, ahol 3méterenként sétál egy bekapcsolva felejtett hotspot. A nem-wifi frekvenciákra pedig mégjobb a történet, annak kb 0 az esélye, hogy még egy spéci frekis eszköz legyen a környéjen.
Ehhez nem kell semilyen kötelező drónjogsi-drónregisztrációs törvény, simán a MEGLÉVŐ tilalmi zónák védelmét kell komolyan gondolni ásmeglévő szabályokat kéne vasszigorral betartani, nem új bürokratikus+KÖLTSÉGES baromságokkal csesztetni a NORMÁLIS dróntulajt, aki reptér 10km-es közelében ki se veszi a dobozból a madarat...
Az amcsik jóval előrébb járnak, náluk értelmes összegű a bünti (ha jól rémlik, valami 20-30ezer$).
#26: +1...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
BlackPriest
őstag
hát, nem csak szerintem (aki nem ért hozzá) nem okoz gondot. egy hajtóműben röppenő drón minden esetre sokkal komolyabb fenyegetés, mint a zavaró (amit nyilván tesztelnének üzembehelyezés előtt és ha veszélyes, nem alkalmaznák)
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Ixion77
addikt
Pedig van rengeteg. Klinikai pszichológusok hosszan tudnának mesélni arról mennyire nyilvánvalóan rosszul működünk. Tudtad pl. hogy a milliomosok közt nagyobb arányban van jelen a depresszió mint az utcán élők közt?... Gondoltál már bele hogy miért érzik kretének tömegei jó bulinak hogy festékspray-jel lefújkálják házak oldalait? Vagy hogy hányan érzik úgy, hogy életük fő élménye hogy "hű de bebasztam a múltkor"? Stb... Ez egy beteg világ tele félőrültekkel.
(#7) Vakegérke: Voltak madaras próbálkozások, de túl sok sérülést okoznak a rotorok a madaraknak, ezért nem igazán életképes a módszer. A jelenlegi legéletképesebb ötletek az ellendrón, illetve speciális puska. Mindkettő hálót lő ki. Sajnos a szándékos terrorakció ellen egyik sem véd megfelelően, mivel elég egyszerű rácsot eszkábálni a rotor köré.
(#9) BlackPriest: A mobiltelefonok még szűkebb frekvencián működnek, mégis ki kell kapcsolni őket fel/leszálláskor. Pedig azok térereje elenyésző ahhoz képest amit a zavaróval produkálni kellene.
Nem szeretnék a zavarónak a gyártója lenni, amikor az első katasztrófa bekövetkezik, és kiderül (vagy ráfogják) hogy a zavaró miatt történt...(#26) daa-raa: Biztos a szándékosság, mivel normális kereskedelmi forgalomban kapható drónnal nem lehet berepülni repterek közelébe.
(#28) Cifu: +1
Plusz egy jobb rádiótechnikus simán átalakítja úgy, hogy ne a szabvány frekvencián menjen a kommunikáció. Inenntől a jelzavarókat is körberöhögik a terroristák.Nagyon nehéz ügy ez. Ha egyszerű lenne, már megoldották volna. Éz egyetlen reális alternatíva amit el tudok képzelni a drónvadász drón, de az meg már katonai szint.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
félisten
Hogy találod meg? Ezek az eszközök szabadon használható 2.4Ghz-es ill. 5.8Ghz-es frekit használnak. Nincs irányjel, hanem ad és vesz.
Megpróbálom érthetőbben: azt meg tudod határozni, hogy hány eszköz és nagyjából merre van egy régióban, de azt nem tudod, hogy melyik mit csinál. Egy Bluetooth hangszóró is 2.4Ghz-en ad, egy Wifi hotspotként működő telefon is, egy gopro kamera is, és így tovább.
Nem olyan hú de egyszerű, mint amilyennek tűnik...
Aki pedig azt mondja, hogy ki lehetne csak lőni őket... Nos, először is eleve csak úgy szabad fegyvert elsütni szabályozott körülmények között, hogy tudod, hogy a lövedék nem okozhat vétlen sérülést. Egy puskalövedék 3-6km-re is elrepül, ha átlósan felfele lősz. Itt az első probléma.
A második ott, hogy egy drónt mesterlövész puskával eltalálni hát nagyjából reménytelen kategória...
Plusz hát mesterlövész kellene, hogy egy reptér körzetét lefedjék? Egy 7.62x51mm-es mesterlövész-puskával ekkora célt eltalálni nagyjából 300-500 méteren belül lehet. Mozgó célt? Szerintem 100 méteren belül. Talán. Sok szerencsével...Nem véletlen, hogy a különféle hadseregek is mindenféle speciális megoldással kísérletezik. Lézer, aktív rádióelektronikai zavarás és hasonlóak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#65675776
törölt tag
Az nem M61 Vulcan, hanem M134 Minigun. Előbbi 20 mm-es, utóbbi 7,62-es. Visszaható erőben ez csak olyan 90-100x-os eltérés. Ettől még nem lehet sima embernek megtartani a Minigun-t sem.
Sajnos viszont a drónozásnak nincs semmiféle kultúrája nyugaton sem. A mostani eset pedig kizárt, hogy véletlen legyen, itt eléggé egyértelmű a szándékosság. Az ilyen gyökereknek meg nem a drónját kell lelőni, hanem őket magukat.
-
Béééla
őstag
Erre a célra csak lehetne rendszeresíteni egy NMHH-s bemérőkocsit (kocsikat), ami segítene megtalálni a játszadozó okostojást, kiszámlázni a műszerek árát (nem többet), aztán a második kretén már csak profitot termel.
Hihetetlen, hogy vannak ekkora barmok.KonteON: bár félek, hogy szándékos akció. Komolyan nem tudom elképzelni, hogy van olyan ember szabadlábon, akinek nem adott a jóisten kettőnél több agysejtet, de elég pénzt egy ilyen drága hobbihoz.
[ Szerkesztve ]
Bélabá
-
kenwood
veterán
Olyan gyonyoru 4k videokat latok napi szinten a youtubeon. reg ota tervezem en is, hogy beszerzek egy dront,csak az osszes szzukseges keigeszitovel egyutt nagyon durva az ara.
Ugy tudom,a normalis DJI dronokkal veletlenul se tudsz ilyen helyekre berepulni.,mert a terkepukben ezek a teruletek alapbol tiltottak.
Kommentek megdobbentoek.
Mennyi serult, beteg ember van itthon, a forumon.
Elutnek egy gyereket, zebran --> "tilccsuk man be" az osszes kocsit,es lincseljunk meg mindenkit,akinek jogsija van(#12) Az ugy nez ki,mint az M61 vulcan a Predatorban.
oriasi poen amugy, mert ezeket ugye vadaszgepekre szerelik, nem kokszos testepitok lovoldoznek vele a dzsungelben meg a varosban.
Jo, hogy nem egy kezzel fogja[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Poiro7
senior tag
válasz BlackPriest #9 üzenetére
Nem a frekvencia a probléma, hanem ha beszívja a hajtómű
-
Vakegérke
félisten
Rákerestem, jól emlékeztem.
Szerk: Ami meg a lézerezőket illeti, el kell kapni őket, aztán tömegkatasztrófa okozásának szándéka okán legalább öt évre sittre a rohadékokkal.
[ Szerkesztve ]
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
-
edward2
addikt
Általában héját tartanak és azért küldik föl, hogy a sima madarak megijedjenek és elmenjenek.
A drón is probléma de napi szinten lézerezik a pilótákat a mai napig és sokkal komolyabb probléma... Személyesen is tapasztaltam éppen egy budapesti leszállásnál és a pilóták mondták, hogy nagyon gyakori sajnos.
-
Freiherr
őstag
" Sznájper, kilőni a p@ csába stb."
Kis felületű mozgó célpontot leszedni , ráadásul éjjel- elhiszem hogy Bf- ben beadja a fotelben, de real life máshogy mennek a dolgok.Back to the future
-
BlackPriest
őstag
elég szűk frekin mennek a drónok, nem hinénm, hogy bármi repülőgéppel kapcsolatos dolog ezt a szűk, publikus sávot használná. az is durva lenne, ha nem lenne árnyékolás/zavarszűrés a repülőkön.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Graphics
Jómunkásember
Ki kell lőni a picsába a drónokat....
[ Szerkesztve ]
-
Vakegérke
félisten
Le kell lőni a drónt, probléma megoldva.
Mintha mondták volna a tévében, hogy egy reptéren sasokat tartanak arra a célra, hogy az illegálisan reptetett drónokat leszedjék.
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
-
Alchemist
addikt
Drónnyilvántartás és transzponder.
Egyébként pedig főállású sznájper megfelelő fegyverrel és/vagy dróngyilkos drón.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Ixion77
addikt
válasz FoxiestFox #4 üzenetére
Bizonyára fölöttébb jót tenne a repülőgépek és a reptér elektronikájának ha teleszórnák a környéket rádiófrekvenciás zavarókkal...
A terrortámadásokhoz drónokat ráadásul pont nem zavarná, mivel jó eséllyel előre beprogramozott útvonalon mennének, nem távirányítással... (Elég ha a gép közelébe kerül szemből, onnan már a felszálláshoz feltekert hajtómű úgyis beszippantja.)
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
félisten
Zavarókat kell telepíteni a repterek közelébe, hogy fel se lehessen szállni a drónokkal. Wifi csak az épületek belsejében működjön.
-
#81733120
törölt tag
Úgy látszik, valaki ebben nyeri az örömét...
-
hemaka
nagyúr
válasz kaposznyak #1 üzenetére
Ugy tunik itt is erre varnak. Remelem, hogy nem az en repulom lesz majd ez a szerencses.
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
kaposznyak
aktív tag
A repülés szabályait vérrel írják.
Utólag.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest