Hirdetés
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bnorci71
addikt
válasz
Csaby25 #225578 üzenetére
oda már a dieselen is elgondolkodnék, mondjuk én diesel párti vagyok hibridtől még parázok kicsit a tsi motorok miatt, de lehet a következő nekem is az lesz.
napi 70Km heti 350Km havi 1400Km évente 15,5eKm plusz a nyaralás és egyebek ez csak a munkába járás ha jól gondolomHa már szóba került a GTE "fokozatos" váltós vagy CVT mint a Toyota/Lexus?
GTE fogyija napi 2x40Km-re mennyi lenne úgy, hogy város nincs benne csak ki a településről 1Km utána országút+pálya tehát 40Km-ből nem sok a hibridnek tényleg előnyös szakasz.
-
imyourfriend
őstag
válasz
Csaby25 #221836 üzenetére
2015 1.6 cr cxxb-t használok, most ért el 250ezer előtt picivel az első kerékcsapágy/féltengely búgás szerelőnél van az autó, emellett hátsó féknyereg szeret beállni + az 5 sebességes MWW váltónál idővel cserélni kell a váltótartó bakot (ez nem jár túlzottan nagy kiadással, munkával). Első lengéscsillapító ereszthet már 180-200ezer km környékén akár, alvázvédelemre oda kell figyelni nálam ugyan le volt fújva az alja, valamiért kihagyták a bölcsőt és a hátsó hidat így 9 évesen már rozsdált. Meg lett csinálva, üregvédelmet is kapott. Az alja + első lengéscsillapítók könnyen ellenőrizhetőek, láttam szalonban olyan 3-as Octaviat aminek az alja 6 évesen tiszta rozsda volt. Valami oknál fogva az autó állt 1-1.5 évet korábban így kellett üzemanyagpumpát cserélnem, ezt nem nevezném típushibának.
Ezektől független egy szerethető jól fenntartható autó az Mk3 1.6 cr, elmúlt 30ezer km alatt 4.4-es átlagfogyasztást hozott.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Csaby25 #215249 üzenetére
Ez az esztétikai állapot már pont picivel az ingerküszöböm felett van. Később eladásnál hátrány lesz.
2014-ben ezekben még a 77kw CAYC motor volt, ami nem híresen rossz, inkább az injektorjai híresen drágák és szeretnek halni. Az EGR is drága benne és nincs jó helyen... Egyébként ezt leszámítva megbízható motor, több példányt is szervizelek, ami jócskán a dupláját futotta már ennek.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Csaby25 #214297 üzenetére
Belül kb. egyforma a helykínálat, de amúgy PQ35 vs PQ46, tehát a Passat valóban nagyobb kategória. Emiatt a Passat nehezebb, így többet is fogyaszt. Más hátránya szerintem nincs, minden másban jobb (szigetelés, anyagminőség stb…). Mindkettőhöz a kétezres CRTDI illik legjobban.
-
grizlisandor
veterán
válasz
Csaby25 #208991 üzenetére
Korai CR motor, amiben még a lekvár 6szög tengely van.
Topikban küzdenek a DPF-el, arra a felhasználására, amit írtál ne vegyél DPF-es autót, maradj DPF nélküli PDTDI-nél, vagy 1.4 TSI 122/125 ló, esetleg 1.2 TSI 105 ló. -
vzsryl
nagyúr
válasz
Csaby25 #208986 üzenetére
Úgy jó lehet a dízel is, de amit üzemanyagban nem fogyaszt el, azt majd másképp és egy összegben visszakérheti. Nagyon nagy eséllyel a dízelekben már benne van a Föld-Hold távolság párszor (minden alkatrészében, nem csak az örökélet+1 nap motorban), míg a benzinesben nagyságrendekkel kevesebb lesz.
-
Csaby25
őstag
válasz
Csaby25 #208988 üzenetére
Lemaradt a link: Skoda ETKA - Engine Code
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Csaby25 #208981 üzenetére
CR már mind részecskeszűrős, 5 km-es utaktól megsértődne.
BKD kóddal jobb is, mint az 1.9, csak nem tudom, volt-e facelift csomagolásban, mindenesetre a hengerfej cikkszám végét kell nézni hogy ne repedős fajta legyen, akkor kifejezetten jó. (1.9: csapágysor gondok, PD fészek kiverődés - 2.0 BLD esetén jók a csapágyak, és 1 helyett már 2 csavaros a befecskendező leszorító, maga a PD elem meg ugyanúgy tartós Bosch, és az olajpumpa is a régi jól bevált fajta, nem a hatszög tengelyes.) -
imyourfriend
őstag
válasz
Csaby25 #208977 üzenetére
Benzinest leginkább, 2x5km-re a dízelt nem tartom vállalhatónak nem hogy az olaj a víz is alig melegszik fel főleg télen.
atos19881101: ez vonatkozik a vízhűtéses EGR-re is? Remélem még bírja egy darabon, most lett pucoltatva és olvasás alapján nem nagyon bízok még a Pierburgban sem.. ugyan egész jónak tartják meg 110 pénz körül elérhető, de nem olyan mint a gyári.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Csaby25 #202253 üzenetére
Valaki beül és húzza a belső kilincset, jó erősen kell, de érzéssel, hogy el ne szakadjon a bowden, a másik kívülről nyitja a kilincset meghúzva. Ha SAFE-ben ragadt, ezzel a módszerrel akkor is kinyílik. Eddig minden ajtót kinyitottam ezzel a módszerrel, egyet kivéve, ahol belül a zárszerkezet mechanikus részében eltört egy pöcök, azt csak erőszakkal lehet kinyitni. Belső burkolat le és szétverni a zárat belülről...
Ülés ki, belső ajtóburkolat le, és utána már hozzáférhető.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Csaby25 #201987 üzenetére
Ha 23 a minimum és most épp annyi, akkor bizony valóban aktuális
Régebbi tárcsa ha esztergán fel lett szabályozva, tökéletes. A betéteket meg csiszold kicsit síkba (pl üveglapra téve a csiszolópapírt). Golfon hasonlóan lett pár éve megoldva (TRW minimális km-t ment, felszabályozott tárcsa, és új TRW betét).
Hátsó fék gyanús, azt meg kéne néz(et)ni jobban, nekünk is mostanában kellett az egyik nyerget felújítani (2003-as, kb 330k után). Ott a Bosch festett tárcsa+Textar betét előtt asszem Hans Pries/Topran festett tárcsa volt Remsa betéttel, gazdaságos vonalon utóbbi márka is jó lehet, főleg így hátul, ha nem tetőig pakolva, autópályás tempóval közlekedsz állandó jelleggel -
válasz
Csaby25 #201983 üzenetére
Nem tudom a választ a konkrét kérdésedre. Fékbôl igyekeztem mindig gyárit venni, minden különösebb ok nélkül (mer' így gyári!
).
Mikor lassan 2 éve megvettem a mostani Golfot, egyből cserélni kellett körben a fékeket, nem volt rá időm, hogy gyárit vadásszak jó áron. Így került előre Zimmermann, hátra TRW szett, ezeket találtam a legjobb ár-érték arányban. Eltelt azóta 22 hónap és 34 ezer km, nincs panaszom rájuk. -
imyourfriend
őstag
válasz
Csaby25 #201983 üzenetére
Tapasztalatom ugyan nincs vele, 5e5-höz trw tárcsát + fékbetétet veszek, autodoc-on pl olcsóbb ez mint a bosch igaz párra vonatkozóan 1500 forint az eltérés ami nem egy hűde. trw-t ajánlotta a szerelőm, mondjuk a fékre picit allergiás vagyok az 5e5-ön eszméletlen jó a megane-on annyira nem volt..
-
válasz
Csaby25 #201971 üzenetére
A csíkokat leginkább a betét és a tárcsa közé szorult kavicsok vájták a tárcsába.
Szokták* cserélni a betétet a tárcsával, érdemes azonos gyártmányt venni.
* Ildomos cserélni.Ate, TRW, Zimmermann biztosan jók. Gazdaságos vonalon például a Remsa.
Ha spórolósan állsz a témához, szvsz még használhatod így is. 🤗
-
Dot
őstag
válasz
Csaby25 #201779 üzenetére
Ha még aktuális, nekem passatban (1.8T AEB) Banner volt ami 6+ évet elment (nálam 6-ot, de használtan vettem autóval és már akkor is csere-érettnek nézett ki
)
3-4 évig melóba járásra volt használva a kocsi 3,5KM*2/nap.
Meglepődtem, hogy bírja
(havi 1x volt túrázás, ahol feltöltődött rendesen) -
Kiskokó
veterán
válasz
Csaby25 #199211 üzenetére
Fú most nincs időm csak este, de addig ha rákeresel a hozzászólásaim között jó régről.. ilyen 2015-körül, a Audinak kiküldött hivatalos levélben voltak leirva a 3.0 Tdi befecskendező értékei asszem a 72-es csatornától kellet nézni. Szerintem nektek is az kellhet. ha - us akkor becsöpög ha + os akkor kevés az anyag. De a hatáérték is benne volt. Próbáld meg kikeresni szerintem menni fog
Ha nem este ránézek. Hello
-
válasz
Csaby25 #198742 üzenetére
Természetesen van, átlagosan 0,1 liter / 1000 km. Mindkettőnél ilyesmi volt / van. Főleg nagyobb sebességű autópályán, amikor tartósan 3500 fölötti a fordulatszám. Nem vészes, annyi hogy nem 6, hanem 8 liter olajat veszek az olajcseréhez (15-17 K km), azaz 2 litert megtartok utántölteni.
Amelyik csak rövid ideig volt meg, gyaníthatóan többet kért, pontosan nem tudtam megmérni, olyan 0,3-0,5 liter / 1000 km. Azt nem kímélte az élet, a nyomok alapján parkettán jártak vele autópályán (mindenhol is kavics nyomok, nem csak az elején, gyengélkedő katalizátor, beázó fényszóró, az írásos dokumentumokból kiderült az extrém gyakori gumi- és fékcsere). Az ismerős márkaszervizben azt tanácsolta a szerelő, hogy gyorsan adjam el.
OFF-ba teszem, mert ez nem a szokványos használatot kapta, évi 60 000 km-t tettek bele, 173 ezer km-rel vettem.Szerk: Ami még eltérés, a széthajtott példánynak CXDA a motorkódja, nem tudom miért, mindhárom magyar autó, mindhárom 220 lovas. A többi CHHB, és ez utóbbi a szokványos G7 GTI 220 le motorkód (230: CHHA).
-
válasz
Csaby25 #198737 üzenetére
Ennek a motornak az újabb generációs változata volt / van nekem 1300 kilós Golfban (nem Quattro, nem kombi):
- DSG-vel: 9,32 (40 500 km átlaga)
- manuális: 8,89 (53 400 km átlaga).A4-ben - figyelembe véve a magasabb önsúlyt - teljesen reális a 9,8 - kicsit kevésnek is tűnik.
Nálam a DSG-s városban 12-13 liter kért, a manuális 11 körül, ez borítja a városon kívül tapasztalt kedvező / elfogadható számokat. -
Reggie0
félisten
válasz
Csaby25 #198403 üzenetére
Bizonyos km folott biztos lesz vele szerviz, ha eddig nem volt. Az injektor, reszecskeszuro nem orokeletu. A nagynyomasu szivattyu valtozo, a szerelom szerint szerencse kerdese, a gyengebb minoseguek hamarabb kipurcannak, ami szerinte 250k-ig nem purcan meg, az orok elet+1-ig birja.
A dpf nyilvan betelik, vezetesi stilustol es a hasznalat modjatol fugg. Az enyem(a4 b8 3.0tdi) autopalyas auto, szamitasaim szerint 410-450ezerig birni fogja, de van akinek csak 200ezerig megy.
A homero(3db) es lambdaszonda(1db) szett nekem 130k-volt, a lambda szondara 250k elettartamot ir a bosch, nekem 320k-ig birta.
Injektor nalam mar kezdi veget jarni(342k) egy szett utangyartottbol 500k gyaribol olyan 800k.
Az altalad irt Q7-eseknel, ha legrugos meg azzal szokott gond lenni.Ezekre mindenkeppen kerdezz ra az eladonal, hogy volt-e cserelve stb..
-
grizlisandor
veterán
válasz
Csaby25 #196440 üzenetére
Octavia CFHC, Passat CFFB.
Én az elsőt venném inkább, Mágus leírta itt és itt, hogy mi a különbség köztük.(#196441) KMT:
2 féle motor, sima és a hengerlekapcsolásos(ACT) a felhozatal, német wikin meg tudod nézni őket.. Volt egy Euro5 -> Euro6 váltás, TSI szakértő biztos tudja mi változott pontosan, ami infót találtam, idézem: "pl megkapta a hengerfejbe integrált leömlőt" (#187381) molnarpeter írta.
Sima EU5 122 le motorral venném.
122 le 1.4 TSI motort 2005 óta reszelgeti a VAG, nem tudom milyen folytást tettek bele, hogy tudja az EU6 normát. Az ACTről olvastam brutális fogyasztást autópályán(sima TSIhez képest), a hengerlekapcsolás mennyire egészséges utána kell olvasni. -
-
válasz
Csaby25 #193816 üzenetére
Nyugodtan mondd meg ahol volt hogy hülyék! A turbóállító motor elgyengült és padon még mozgatja de ha csak egy paraszthajszál ellenállást kell legyőznie (pl az ujjaddal egy leheletnyit koppintasz rajta mozgás közben) már hibát fog dobni. Csak a jóembered megküldte csatiról oszt ott mén és leszarta. Nekem ugyan ez volt Maxnál: megmondtam nekik h nem érdekel a teszt, újítsák fel a belit meg kapjon új elektronikát (majdnem egy gyári új ára!) de visszajött a ménes.
Lehet kalibrálni de nem vcds-sel hanem speciális padon. -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Csaby25 #193430 üzenetére
Ha megoldható, illetve lejön a ragasztó, inkább elvinném hegeszteni (belülről is, nehogy szivárogjon). Nálunk a gyári csak a leeresztő menet gyengesége miatt lett cserélve, azóta minden második kavicson cserés az utángyártott, sokkal vékonyabb a fala a gyárinál... Vagy a hibrid olajteknő jó cucc még, kicsit magasabbra kerül az alja, csak adott esetben olajszint szenzor off.
Új hozzászólás Aktív témák
- LED világítás a lakásban
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Politika
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NBA és kosárlabda topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest