Hirdetés
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ßrainiac
addikt
Mikor lesz pontos info a talirol? Kivennem a szabit ^^
-
footy
addikt
válasz
Dr.Zoo #94197 üzenetére
A leonnal meg el is tudnam kepzelni hogy tobb volt benne, bar az allapota megegyezett azzal amit az ora mutatott. A golf viszont egy lizincegtol lett atveve, minden papirral es olyan allapotban ami igazolja az oraallast.
Nem tartom kizartnak hogy a passatban valami miatt tovabb birja, lehet a mas bakolas miatt kevesebb rezges megy at -
ßrainiac
addikt
-
Dr.Zoo
őstag
Érdekes.
Kollégám 1.9-es B5.5-én 160-nál még gyári minden...
Én AWX motorkódú paszulyomon is gyári minden, legalább 250e km (óra szerinti) futás után...
Csak arra tudok gondolni esetedben, hogy mégsem annyi volt a kocsiban, mint amennyit a wekker mutatott.
Ha szalonból lett kihozva első tulaj által, és megbízható, rokon, stb. akkor persze elhiszem. -
Cheesy
őstag
VW csoportnál az 1.8 Turbos benzines (A4/Passat B5 széria) motorról mi a vélemény? Nem fogyasztás, hanem megbízhatóság érdekelne.
-
footy
addikt
válasz
Dr.Zoo #94136 üzenetére
Nalam
- 1.9 Leon(2006-10) kb 98e km-rel vettem, 130e korul adtam el es leallitaskor neha koppant/razott egyet
- 1.9 Golf(2008-12) 128e km-rel vettem most van 140e benne es erzem az enyhe pulzalast a kuplungon.A motorkod mindket esetben BLS, ugyanazon az utvonalon hasznalom ami 90%-ban autopalya.
A leonnal meg ra is foghatom hogy varosban hasznaltak es az ette meg, de a Golf elottem is nagyreszt autopalyan futott, vegig vezetett szervizkonyvvel es szamlakkal.
Szoval szerintem altalanosan nem lehet kijelenteni hogy elmegy 200-250-et. A passatban lehet, hogy valami miatt elmegy ennyit de Golf/Leonban nem. -
Mágus2
Közösségépítő
Hidd el , ez nem show autónak lett tervezve, csak te látsz bele többet, mint ami. A felicia pickup 1.9D szintjén van, az meg traktor, ez mitől lenne más?
tresh Itt is a forgalmi a mérvadó, senkit nem érdekel, hogy volt ebből ilyen, meg olyan felnis, benne van a forgalmiban? Nincs? Akkor ne használj ilyet. Azért mert a nagy felnisekben általában másképp van hangolva a futómű. Lásd az én esetem. A laurin keményebb gátlókat kapott, mint a sima változat azonos motornál. Ezért kell a gyári jóváhagyás, ha rábólintanak, hogy mehet, beírják némi birodalmi ezüstért.
-
Piwi
veterán
csak azt rakhatod fel ami benne van a forgalmidban,teljesen mindegy hogy gyári felni vagy sem. Gumiméret szintén. Ha megvan az új felnid és gumiméreted,meg a felni papírja,berakod a csomagtartóba elmész a rendszámodnak megfelelő vizsgáztató helyre,ott lesz pár szaki aki megszakérti hogy felmehet vagy sem,aztán 50 euró ellenében bele is írják a forgalmidba azt az 1 plusz méretet
azt hiszem meg is van a gumi amit megkap a nyári felnim, VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA,ahogy olvastam neten nem olyan rossz
-
Jaded
őstag
válasz
Mágus2 #94178 üzenetére
Kétlem, hogy ilyen mértékben normális lenne. Hiába "igénytelen" motor, én úgy gondolom azért szorítottak annyi kultúrát az egész autóba (még ha kisteher is), hogy lehet normális állapotra hozni. Nyilván nem lesz Passat szinten, de én úgy gondolom a gyárban sem úgy tervezték meg, hogy kín legyen vezetni/használni.
-
Jaded
őstag
Annyit írtatok erről a rázkódásról, hogy már engem is érdekel. Jól sejtem, hogy 2000-es évjáratú, 1Y motorkódú kocsiban nincs kettőstömegű? Nekem is kirázza a tömésem mikor leállítom. Ha nyomom a kuplungot, akkor nem mindig. Lehet csak a motortartó bakok cserések?
-
zsolt19900
őstag
válasz
Mágus2 #94158 üzenetére
holnap úlláccik megcsinálja szerelő barátom -hál istennek-
amúgy a gömbfej lóg csak, azt kell kicserélnie
ezzel a remegésemmel pedig nem tudom akkor mi legyen, mert ugye ha fixesítek az kb 50k pingvin úr szerint, de ha muneznek lesz igaza, akkor "csak" a mostani kettősömhöz kellene vennem kuplungot, de ha a későbbiekben meghal a kettős és fixesíteni szeretnék, akkor pedig az a kuplung is megy úgymond a levesbe, szóval nagy a dilemma
mivel együtt tudnék élni ezzel a kis hibával, mivel tényleg nem jön elő mindig, csak ha nem figyelek arra, hogy adok-e kicsi gázt visszalassításkor avagy sem
még viszont a belteremben van egy nagyon "zavaró" dolog, az autómban négyágú a kormány és a duda része, ahol összeér a kormánnyal az autó rezonanciáját szépen megszólaltatja.... csak a kormány semmi de semmi más a beltérben, és akkor szűnik ez meg amennyiben megfogom és megemelem egy picit a duda részét a kormánynak.... vannak ezekben valami távtartó szerűségek, amik elfáradhattak? vagy valamivel az érintkezési pontokat lekenem és akkor nem fog dörzsölődni egymáson a kormány középrésze ill. a karika? lehet, hogy triviális gond, de az a baj, hogy az orrom előtt rezonál zsizseg és ez baj
erre valami megoldás? a kormánycserén kívül
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
ADAM1337 #94170 üzenetére
Ha minden működik, már jó alap. Központi zár, klíma, futómű, motor, váltó és tartozékai drágák, a többi filléres tétel. Kivéve az ajtók alján lévő műanyag takaró elemek, azok szinte beszerezhetetlenek és legalább drágák is, meg ha bejut alájuk a víz és nem jut ki, akkor elrohasztják az ajtókat. Ne füstüljön semmilyen színűt, ne rázza le a veséidet alapjáraton, hűtsön fűtsön, induljon hidegen-melegen. A csillió kilométer nem gond, ha volt szervizelve rendesen. Futómű ne kopogjon, főleg elől, és akkor nagy baj nem lehet. Lehetőleg ne a leggyengébbet válaszd, az kevéske.
Tipikusan jól rohad az akksi alatt, ha az elfolyó eltömődik. Érdemes arra felé is nézelődni.
Más: Nicsak, lehet rendesen is javítani törést.
-
TaaT
nagyúr
válasz
szőröscica #94172 üzenetére
Ez legyen a legnagyobb baj egy autónál.
-
Cheesy
őstag
Jövő tavasz környékén ha minden jól megy bővül a flotta...
De tetszik! -
ADAM1337
nagyúr
Sziasztok 99-2000-es évjáratú a4 1,9 tdi-vel kapcsolatosan általános meghibásodások mikre kell figyelni, vásárláskor ?
-
Ck.
addikt
válasz
Dr.Zoo #94167 üzenetére
Sajnos sok kókler van a szakmában, ezt aláírom. Robi pedig biztosan jó szakember, nem véletlen van annyi pozitív visszajelzés, nekem nem volt szerencsém vele, ennyi.
Egyébként továbbra is tartom az álláspontom, hogy egy bolygóműves automata váltó időben történő javítása egy szokványos kuplung + kettőstömegű anyag + munkadíjánál nem kerül többe. Nem az ördögtől való dolog használtan sem.
-
bombibmw
veterán
válasz
Ace owner #94149 üzenetére
Mi 35?
És Köszi!Mappa:
Köszönöm neked is!
Nekem is tetszik.
Nem biztos,hogy én ezt választanám hozzá,de ha már adta hozzá a volt tulaj,hát elfogadtam.tresh:
Mikor lesz találkozó és hol?
Gondolom a VW és az Audi együtt van.
Elmennék én is,mert utoljára BMW talin voltam vagy 4 éve. -
Ck.
addikt
válasz
Dr.Zoo #94139 üzenetére
Pedig nálam a Robi is leszerepelt...kipufogóban lévő csavar miatt akarta lebontani a váltómat és felújítani. Fájt volna, ha más nem találja meg a zörgés igazi okát.
Azzal a különbséggel, hogy személyesen is láttuk egymást és az autót is. A váltó pedig köszöni szépen jóval van, nélküle is. -
tresh
veterán
válasz
Mágus2 #94160 üzenetére
Értelek,nem rázza jobban mint kettőstomeguvel. Összehasonlításnak ott a kollegámé abba tettük a kettőst ugyanolyan "traktorosan" áll le mint az enyém és semmivel se kulturáltaban. Amúgy ez csak azért furcsa nekem mert akkor ezek szerint 1z alatt is meg kéne halnia a váltónak hosszmotornál, vagy ahu-nal ami alatt elég sok olyan váltó van mint az 1z nél. Fixnél a szerkezet csillapít nem a lendkerék ugye.Akár hogy néztem a csillapítás szöge kisebb mint a lendkeréké, de nem olyan drasztikusan kb 5-10% ami alacsony fordulaton van jelen. Valaki ugyanezt mondja mint te valaki meg az ellenkezőjét engem meg lehet győzni, de itt mind két megoldásnál van pro kontra ha kell a komfortosabb erzet alacsony fordulaton akkor en is azt mondom kettőstömegűt bele. Majd találkozón kiproàlod aztán elmondod a véleményed hogy joo e vagy sem
amúgy ez a dolog kb olyan mint az egr téma.
-
Mágus2
Közösségépítő
Nem válaszoltál a kérdésre. Elmagyarázom miért kérdeztem.
Minden adagolós A4 úgy áll le, mint valami traktor, mert nincs fojtószelep rajta gyárilag. Ez vágja bennük hamarabb haza a lendkereket. A kereszt motorosok mind kaptak fojtószelepet, a hosszanti meg csak a PD motortól. Mivel most nálad fix a lendkerék, ezért a váltó kapja a nagyját, a lendkereket már nem lehet tönkretenni. Tudm, hogy nem rázza jobban, a kérdés az volt, hogy rázza-e.
-
tresh
veterán
válasz
Mágus2 #94137 üzenetére
Értem
Nem tudom lehet en nem ezrek különbséget minden bak cserélve volt amikor bent volt az amúgy jó lendkerék és akkor is most is úgy áll le nem rázza jobban mint akkor.De pl kollegam afn-je új kettőssel van és amikor beült hozzám kuplung csere után fel se tűnt neki hogy fix van benne semmit nem remeg/ràz. Lehet pacebo vagy majd széthullik nekem eddig szavam nincs ra.De ehhez gondolom hozzà tartozik hogy sìkolva és kicentìrozva került fel
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
zsolt19900 #94156 üzenetére
Akkor tisztázzuk a fogalmakat, mit akarsz cserélni? A kormány összekötőt, vagy a gömbfeje a kormányösszekötő végén? Amit kiteker, az a kormányösszekötő, ha csak a gömbfejet akarod cserélni, akkor csak azt kell letekerni a rúdról és a gumiharangot nem kell levenni.
Elég sima emelő, és mivel kétséges előéletű emelőkre nem bízzuk az életünket, valamive alá kell még támasztani, a biztonság kedvéért.
-
TaaT
nagyúr
Valami kattog a fék pedálnál ha finoman nyomom [link] Ha gyorsan erősen fékezek akkor kb észrevétlen a jelenség.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
zsolt19900 #94144 üzenetére
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
zsolt19900 #94140 üzenetére
[link] Ez audi, de azonos a futómű a passat-al.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
zsolt19900 #94141 üzenetére
Lehet tárcsa is, nekem is az volt a gondom.
-
-
zsolt19900
őstag
jobb oldali kormanyosszekoto cseréje nagy munka? tudom, hogy utána futómű állítás, de maga a csere nehéz? ha nem akkor mi a menete?
-
Dr.Zoo
őstag
Akkor természetesen ez nem is kérdés.
Szerk.: nekem 2010-ben 400 e birodalmi forint felett állt meg egy kutya közönséges DMX 4 sebesség plusz lock-up automata váltó felújítása, egy B5-ös 1997-es paszulyon.
Akkor megtanultam, hogy M.O.-on egy Fószer ért konkrétan az automatákhoz, a többi csak sejti...
Telefonba elmeséltem neki a sztorim, mire Ő fejből köpte a hibát. Úgy, hogy előtte nem beszéltem vele, sose találkoztunk, és nem látta fizikailag a kocsit. Én Gödön csacsogtam a telóba, Ő Mindszenten hallgatta.
Ennyi. -
mmdms
addikt
válasz
Dr.Zoo #94136 üzenetére
Ha haza indulok, akkor 1500 km-t kell megtennem, nem akarom azt kockáztatni hogy lerohadok a pályán. Nem tudom ki hogy van vele, azért ez elég sok. Plusz az előző tulaj a fene tudja hogy használta, egy idős orosz bácsitól vettem át, nem hinném hogy az a bojrészer stílusú sofőr, szóval azt gyanítom többet ment alacsony fordulatszámon mint itt bárkié.
Ami azt illeti, azt az ezer ercsit amibe fájt nekem a kocsi, nem nehéz újra rákölteni. -
Dr.Zoo
őstag
Rám nem kell hallgatni, csupán leírom, amit tapasztalok.
Akár a saját kocsimon, akár közvetlen kollégámén, esetleg olyan ismerősén, akinek elhiszem, amit mond..
Költöttem én annó teljesen feleslegesen kocsira már annyit, amennyiért Te most vetted a Tiéd.
Ennyi. Többek között megtanultam a saját káromon, hogy én még egyszer nem veszek automata váltós kocsit, hacsaknem zsírúj, vagy nincs sok fölös pénzem.........Tresh: engedd el..
-
tresh
veterán
válasz
Dr.Zoo #94129 üzenetére
Nézd nem foglak meggyőzni mindenki azt tesz bele amit akar és amire pénze van, régi 1.9 tdi nél mind a két megoldás gyári és működik hibátlanul. Kinek mi és hidd el 100k alatt le lehet rúgni a kettőstömegűt városba araszolva.. nekem ismétlem azért van fix mert sokat megyek és más is vezeti és nem fogom elmagyarázni neki hogy hogy használja az autót hogy 50k val többet bírjon a lendkerék.
-
mmdms
addikt
Ha jól értelmezem ezt a kuplungmizériát, a kettős tömegű cirka 250k kilómétert bír használattól függően. Na most ha én ~240k kilométernél cseréltetek kuplungot a kocsimba, akkor már érdemes ezt is cseréltetnem?
Mágus2: És akkor nekem is jön a dilemma...
Dr.Zoo: Ha nem para inkább mágusra hallgatok.
-
tresh
veterán
válasz
szőröscica #94126 üzenetére
Nem egy dologról beszélsz... Az utólagos fix kiváltókat én se tenném bele.Ez gyári megoldás ezzel jött ki a gyárból. 10-15 éve autókról beszélünk nem tegnap a gyárból kigurultról.
Röviden pl nálam beleteszed a gyári kettőst :150K anyag vagy beleteszed a szintén gyári egytömegűt 50k ennyi a matek se több se kevesebb , következő cserénél pedig 30k lesz nem 150 megint. Aki nem 3 évre vesz autót hanem 10 és használja annak megéri ha van rá lehetőség. De ez csak az én véleményem
(#94127) Dr.Zoo: automata a tied vagy tévedek?
-
tresh
veterán
válasz
Dr.Zoo #94123 üzenetére
Ez így igaz de megfordítom a dolgot. Ha a 80-as audi és A4 ami gyárilag fix lendkerékkel(plusz a hasonló konszern) jött és nem rázta ki a beled/nem tette tönkre a váltót akkor úgy gondolom egy oka lehetett a kettőstömegűnek a nagyobb csillapítás alacsony fordulaton. Nálam plusz egy hibaforrás volt és inkább visszatettem a régi megoldást ami bírja a strapát és nem kell 100k ként cserélen a sok város és pl asszony lába végett. Ha pályáznék 80%-ba akkor én se tököltem volna vele de mivel a fixet is Hans tervezte ugyanehhez a rendszerhez így úgy gondolom az is tökéletesen megállja a helyét. Nálam 35ezer km óta van és szolgál hibátlanul.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
zsolt19900 #94112 üzenetére
Amúgy mi baja a lendkeréknek?
-
tresh
veterán
válasz
Mágus2 #94120 üzenetére
Sokan emiatt cserélték le a 6-os váltót, ami jó nagy butaság.
Hol ilyennel még nem találkoztam, de tényleg elég nagy baromság
Ha jól nézem pár 6-os váltó alá is vanilyen fix szett bár értelmét itt már én se látom mert dupla olyan nagy a fix lendkerék..szerintem ez már jobban gyilkolja a szerkezetet
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
zsolt19900 #94104 üzenetére
Ha a váltó 6 sebességes, akkor nem jó bele az egytömegű, nem fog passzolni, ha csak 5 sebességes, akkor simán felmegy. Sokan emiatt cserélték le a 6-os váltót, ami jó nagy butaság.
-
Irvkhf
aktív tag
Ki tud Kecskeméten egy jó autó fényezőt ajánlani?
-
Mappa
addikt
Hétvégi nagy belső takarítás közepette vettem észre, hogy a Bora váltószoknyáján egy borsszemnyi lyuk van. Néztem youtube videókat nem egy nagy dolog kicserélni. Viszont szét lehet kapni a váltókart úgy, hogy a váltómarkolatot rátenném az új szoknyára, vagy ez nagyon egyben van? magyar oldalon nem is találtam "fa" berakásos váltót
használtat meg nem vennék akkor inkább valami utángyártottat ebay-ről.
-
tresh
veterán
válasz
Morris #94113 üzenetére
Nálam egy év alatt belemegy 30-35k és ebből elég sok a város plusz asszony is vezeti neki meg magyarázd el hogy mi ez és hogy kell vezetni hogy kíméld a kuplungot. Egytőmegüt meg úgy rúgja gyilkolja ahogy akarja bagóért cserélek alatta kuplungot+ 5kg val könnyebb az autó
-
Morris
veterán
válasz
zsolt19900 #94112 üzenetére
Én ebben nem lennék olyan biztos. Mondjuk attól függ mennyit tekersz az autóval. Én, ha most kicseréltetném a DMF-et, akkor ugye óvatos, odafigyelős használat mellett elmegy 200-250k km-t.
Ehhez nekem (évi max 20k km-t számolva) több mint 10 évet kell várnom. Na, én tuti előbb adom el az autót.
Az előző vas 7 évet töltött nálam. 80k km-t tekertem bele.
Szóval szerintem nem sok értelme van machinálni. Ha egy cserére szükség lesz, akkor nálam az lesz első és az utolsó.
Nem tudom nálad hogyan alakulna ez... -
tresh
veterán
válasz
zsolt19900 #94110 üzenetére
Nem azért mondtam írtam, kettőstömegű is jó semmi baj vele, de ha meg lehet oldani én tuti fixet tennék bele
-
tresh
veterán
válasz
zsolt19900 #94106 üzenetére
Váltókód kell és rögtön kiderül de szerintem ugyanaz mint az audi a4 b5 116 lovas pd arra meg gond nélkül mászik a fel a 80-as lendkerék+szerkezet. Ja de fel ne tedd mert kirázza a beled és tönkre teszi a váltód
6 gangos váltók alá nem illik már fixet rakni illetve az újabb 1.9/2.0 pd-k és cr-k alá ennyi
-
Morris
veterán
válasz
szőröscica #94107 üzenetére
elolvasta
-
szőröscica
addikt
válasz
zsolt19900 #94104 üzenetére
A lendkereket a kauffertől volt pár éve érdemes venni, gyakorlatilag folyamatos akcióik vannak rá, érdemes megejteni egy telefont feléjük. [link]
-
zsolt19900
őstag
Arra, hogy egyelőre senki sem tudott konkrét választ adni, mi a menete, mit vegyek bele, mit lessek meg az autón és hol, hogy tudjanak segíteni nekem ebben
de remélem, hogy ki lehet váltani, de ha nem akkor majd megy bele az új kettőstömegű és kész
[ Módosította: Morris ]
-
mmdms
addikt
válasz
zsolt19900 #94104 üzenetére
nem tudom fixtömegűsíteni
Itt konkrétan mire gondolsz? Miért ne lehetne, van valami akadálya? -
zsolt19900
őstag
lenne hozzátok két kérdésem, ha és amennyiben nem tudom fixtömegűsíteni a passatot, kettőstömegű lendkereket honnan rendeljek? van esetleg konkrét linketek, hogy honnan érdemes?
a második kérdés pedig, hogy a belső középső szellőzömben kiégett az egyik égő -ami ugye megvilágítja a szellőzőrostélyok tekerőjét- no ezt könnyű cserélni, ha gyárilag ilyen, vagy úgy kell kiolvasztani belőle az izzót? továbbá hogyan kell kivenni azt a szellőzőt a műszerfalból lehetőleg úgy, hogy ne karistoljak össze mindent a szélén? ha esetleg lenne valami yt-s videó az is tökéletes lenne
köszönöm
szerk.: eszembe jutott még valami...
most, hogy feltettem az alufelnijeimet azt javasolták, hogy nézzek hozzájuk kifejezett "alufelni csavarokat" na most én kaptam külön csavarszettet a felnihez amikor vettem az autót, de azok teljesen ugyan olyanok, mint amivel a téli lemezek fent voltak..... ez lehet gond? honnan tudom, hogy nem jó a csavar az alufelnimhez és ha nem jó, akkor milyent vegyek hozzá?
Új hozzászólás Aktív témák
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Házi hangfal építés
- Külpolitika
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- Mikrotik routerek
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Windows 11
- További aktív témák...
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif Ip kamera
- JVC Autós Fejegység /// Újszerű // Számla + Garancia
- Xiaomi BW300 Okos Kamera Kültéri ÚJ 12 Hónap Garancia ingyen foxpost!
- Honda FRV 2.2 dizel Executive
- Hatalmas szerszámcsomag Új!!!!!!!! Továbbértékesítésre is!+néhány ajándék CSERE IS!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest