- Linux kezdőknek
- Milyen routert?
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
- Windows 10
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Nem örülnek a britek, hogy mindenki Google keresőt használ
- ASUS routerek
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
Ez a total 9000 future jónak tűnik. Szerintem ez lesz a befutó.
-
MC Pite
veterán
Ha arra gondolsz, hogy javít az olajfogyáson, valószínű nem fog. Minél normálisabb, stabilabb A5/B5-ös 5W30ast raknék bele(Eneos Hyper Multi vagy Quartz 9000 Future NFC pl).
Hama' érdemes keresni a forrást, szimeringneknél/szelepfedél tömítésnél ha kifelé nem megy, akkor szelepszár szimering, akár alapméretes gyűrű. Azt a motort senki nem újítja fel, úgyhogy ezen nem is érdemes gondolkozni.
Vagy szépen utántölteni ahogy fogy, ennyi még nem gyilkolja meg a katalizátort.Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
diegho
nagyúr
Sziasztok,
Exem 2002 1.6 100le focusa olajcserés. Most Ford 5w30 van benne. Másfél litert kért 10k alatt kb. 200k km van benne. Gondoltam meg lehetne nézni 5w40 olajat is bele. Mit gondoltok?
-
Dißnäëß
nagyúr
Köszi. Istennek sem bírok átvergődni a sütiket elfogadó figyelmeztetésen, pedig nincs reklám blokkolóm és új az Opera. Próbálom másik böngészővel. Hülye oldal.
Firefox alatt sem tudom leokézni, hogy elfogadom ... egyik opciót sem... mi a pék van itt ?
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
8
senior tag
válasz Dißnäëß #5674 üzenetére
Ahogy előzőleg írták, például a kijelölt mol kutakon ingyen leadható.
Ha semmiképpen nem tudod ott megoldani, akkor mégis találj rá módot hogy leadd, de ha tényleg a kiöntés vagy olajkályhában elégetés lenne az egyetlen opció, akkor ahelyett minden kúton van egy vagy több "veszélyes hulladék" feliratú szemetes a kútfejek közelében. Ha csak néhány literről van szó, akkor legeslegvégső utáni esetben abba is beteheted, mert onnan is megfelelő kezelésre kerül, sajnos valószínűleg nem lesz újrahasznosítva, de legalább a környezetet nem fogja szennyezni - ezt inkább a nagyobb kutakon érdemes megtenni (mol, shell, omv, stb), ott szigorúbban betartják hogy tényleg veszélyes hulladékként kezeljék ezen gyűjtőknek a tartalmát.
Olajos rongyokra ugyanez vonatkozik, semmiképpen sem szabad a kommunális hulladékba kerülniük.52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 5.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
titán
Találtam videókat olaj nélkül járatott motorokról. Engem meglepett, hogy mennyit elmennek a blokkok olaj nélkül. Itt a lanceren még olajteknő sem volt és 7 percig dolgozott a motor a kapitulálás előtt. A merci 17 percig működött olaj nélkül. Oké azért a rendszerben marad valamennyi, de az hamar elég és ugyanúgy nem lesz kenés és hűtés.
-
tboldi
nagyúr
válasz K Norbi #5668 üzenetére
A többiek ilyet bezzeg sose linkelnek.
Be is írok mindnek egy karót az ellenőrzőbe.Nálam marha sokat látnál. Egyrészt van ott egy lyuggatott lemez, ami némileg akadályoz, másrészt a vezérműlánc fölött van a nyílás, nem a vezérműtengely fölött.
-
-
Dißnäëß
nagyúr
Urak !
Ha otthon s.k. cseréltek olajat, a fáradt olajat (és szűrőt, vagy az sima kuka?) hova lehet visszavinni ? (Úgy értem, átlagember vagyok, földi halandó, nem szerelő).
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
titán
Készítettem egy hidegindítás videót motornézetből: [link]
15. másodperctől 19.-20. másodpercig hallani azt a katyatulást, amíg az olajkör ki nem alakul. Korábban ez sokkal hangosabb, keményebb volt. Mióta lecseréltem az edge-re, hallhatóan lágyabb lett a kopogás.
Itt pedig az egr szelep részleges nyitása hallható 18 másodperctől: [link] Később nyit mégjobban, azt most nem sikerült felvennem.
-
titán
válasz K Norbi #5671 üzenetére
A többit nem ismerem, de ez a blokk ilyen, nincs tömítés amit írsz.
Sajna saját képem nincsen (érdekes, hogy ezt még nem dokumentáltam ), de találtam a neten képeket, mondjuk a minősége nem olyan jó.
Mikor a szűrőházból kitekered az a fekete műanyag szűrőtartót, ezt fogod látni:
A szűrőtartón van három tömítés:
Ezt leszámítva nincsen semmi tömítés/szelep stb.a szűrőtartón és a házban. Az előző képen látható gumicsövön szépen lefolyik a karterbe az olaj, nincs a szűrőházban ott semmi egy likon kívül.
Itt a H Astrán cseréli a gyerek, nálam ugyanez, még a szűrő is ugyanaz megy bele: [link]
Mondjuk én a szűrőtartót is lemosom brigóval és megszárítom ilyenkor, illetve a szűrőházat is kitörlöm patyolatra. Illetve egyszer megindítom, akkor még a szűrőházba nyom egy kis olajat. De tényleg csak annyi, hogy megteker, mikor röffenne le is lövöm. Meg kicsepegtetem csutkára, így szinte csak az az olaj marad benne a régiből, ami itt-ott a felületeken megtapad.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Egyet értek
És jól kifejettél mindentOpeloknál van valami tömítés az olajszűrő házban vagy alatt, ami kiszokott menni.
És visszaengedi a teknőbe az olajat egy bizonyos idő után. Olyankor van az amit mondol.
Alap esetbe nem kéne, szűrőházban kéne megtartsa.Mikor szervizeltem az Opelt figyeltem.
Le engedtem az olajat.Mikor már épp csepegett, olajszűrő házat meglazítottam.
Tekertem ki, és egyszer csak lezúdult még csomó olaj.
De hát az olajszűrő háznak tartani kell.Én a Castrol magnatec C3 5W40 re haragszok. Sose többet!
Csak ezt kapta végig.. 40 ezer körüli km vettük az előző H Astát.
173 ezerrel adtuk el.
Nézd meg a képeket.
És megint Opel lett De ez már Gm olajat kap.
40 ezerrel vettük szintén, most van benne 80 ezer. Ez sokat megy, kapja az ívet.
Gyári Gm olaj megy neki, eddig semmi berakódás.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz K Norbi #5668 üzenetére
Örülök, hogy tetszik a videó! Majd még készítek a fényképezőgéppel is, hátha azon jobban látszanak kilassítva a bütykök és az olajfilm. Pöppet fanatikus vagyok .
Szűrőtéma: Ez is változik időről-időre, gondolom épp akikkel szerződésben van a GM. Annó ez a mahle szűrő volt a gm-es dobozban. Akkor átálltam arra, csak mahle dobozban veszem jóval olcsóbban a bárdinál. Most tavasszal mikor beugrottam márkaszervízbe megnézni, a gyári dobozban alko szűrő volt. Ezen mondjuk csodálkozom. Nekünk annó volt olyan tapasztalatunk az egyik céges ugyanilyen motornál, hogy az olajszűrő cseréjekor vettük észre, a szűrő műanyag része el volt deformálódva és a szűrt és szűretlen tér így nem volt egymástól elválasztva megfelelően. Ezt persze lehet, hogy gyári hiba okozta, nem feltétlen ilyen alacson minőségű az összes alko szűrő. Most hogy már nincs a bárdinál a mahle olajszűrőm, átálltam a mann filterre, de ez valami brutál. A szűrőrész és a kidolgozása, a mikronra pontos illeszkedés. A levegőszűrőm is mann filter, a gyári dobozban is az szokott lenni, én megveszem mann filteres dobozban jóval olcsóbban. Gázolajszűrőt mahle-t használok, a pollenszűrő most gm-es dobozból való, nem is emlékszem maga a szűrő mann filter vagy mahle.
Frankók ezek a hengst filterek is!
Nincs amúgy gond a gm-es olajjal. A márkaszerviz is ezt önti az autókba, ha bemész olajat cseréltetni Annó nekem is mondták a srácok (régi ismerősök a márkaszervizben a raktárosok), hogy nyugodtan beletehetem, mert jó olaj. Az egyik nagy gyártótól megveszik és dobozolják a saját flakonjukba, vagy épp az dobozolja nekik, ez már részletkérdés.
Szerintem ez az olaj és a szűrőkérdés amúgy javarészt megszokás dolga. Nekem beváltak a mahle és mann filter szűrők, maradok is ezeknél. Olajból a castrol vált be, látható milyen szép tiszta is a bele (legalábbis ami látszik) és a motor is olyan mint az óramű, így maradok a castrolnál. Most váltottam márkán belül felfelé a magnatec változása miatt. Remélem az edge-be nem túrnak bele, mert ez most igen fasza így. Hidegen sincs akkora katyatulás, mint korábban. Ennél az Y17DT motornál elég hülyén van megoldva a szűrés, mert jó magasan van a szűrőház és nincs bent szelep, így teljesen visszafolyik az olaj a karterbe. Tehát nem csak a blokkból folyik le az olaj, hanem a szűrő és a szűrőház is kiürül. Így 1-2 óra után már ugyanolyan állapotról indul a dolog, mint ha állna egy napot a motor. Ilyenkor kb 4 másodpercig katyatul rendesen, míg az olajkör fel nem töltődik és ki nem alakulnak az olajfilmek. De ez gyárilag ilyen, nem kell miatta aggódni. Majd töltök fel olyan videót, amin ez hallatszik rendesen.
Ez kb a szívótorok magassága.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Ez jóó kis vidi!
A többiek ilyet bezzeg sose linkelnek.
Be is írok mindnek egy karót az ellenőrzőbe.De várj! Az Opeleknek gyári szűrőt a Hengst gyártja.
Nekünk a régi Opel H 1.4 Z14XEP hengst.
Az újabb H
1.6 Hengst szintén a gyárija. [link]Na azt nézd meg... Sokkal komolyabb mint a Mann meg a Mahle.
Még az olajszűrő házba is Hengst van öntve.Itt is gyári GM olaj megy. Eddig nincs vele gond.
Meg a többi[ Szerkesztve ]
-
-
8
senior tag
válasz zeus_2k14 #5663 üzenetére
Ismerősnek ugyanez az autója van, ezt teszi bele:
https://mannol.hu/index.php?route=product/product&path=76_33_29&product_id=76
Gyári szűrőkkel szigorúan 15.000km-enként cseréli, üzemanyagszűrőt is minden olajcserénél, hibamentes 440.000km van bennehttps://mannol.blog.hu/2016/06/20/amikor_a_mannol_megverte_a_castrol_edge-t_egy_olajteszten
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 5.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
Reggie0
félisten
válasz zeus_2k14 #5663 üzenetére
Ha vw 505-os kell neked az 5w40 lenne. Shell olaj is jo, azert karos egyedul, mert gyakran hamisitott fajta, ahogy a Castrol is.
Helyedben Motul Specific 505 vagy ha ragaszkodsz az 5w30-hoz, akkor specific 507-et tennek bele.
Meg az sem art, ha menet kozben mas markaju olajjal toltesz ra a benne levore, nemhogy csere utan.
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv
Korábban már írtam ide, olaj ügybe Azóta közbe jött pár dolog , időm sem volt vele foglalkozni, így szerelőhöz sem vittem el a kocsit, ami jobb, mert nem is lett volna rá idejük. Majd jövőhéten..
Nos, ugye adott egy VW Jetta 2007 1.9 PDTDI BXE DPF OFF motorkód, 210.500 km-el, nagyrészt pályán használom. Olaj csere előtt állok. Előző tulaj ezt a fajta olajat használta benne : [kép] Elmondása szerint nem ő cserélte az olajat, hanem a szervizese, annyit tud ő csak , hogy Shell olaj ment bele. Ez a kép nem mostani, tehát nem friss, csak a garázs mélyén találta, és akkor küldte át!
Ugyan ilyen olajat szándékozok bele rakni, persze ha találnék.. Eléggé nehezen találok ilyet. Ha jól tudom, az enyémbe 505 01 jóváhagyás kell ( szervizfüzetbe ezt írják : [kép] , illetve itt is : [link] )
Mennyire lenne káros a motornak a Shell olaj? ( Shellen tankolok a kocsiba ) . Illetve, ha jól tudom , még ti mondtátok, hogy ez az olaj már nem kapható a piacon. Gondolom, akkor valami ki váltotta, na de vajon mi lehet az? Néztem a Shell oldalán , motor alapján ezt írják : [kép] ( Mennyire teszek kárt a motorban. ha több évig Shell olaj volt benne, és én mondjuk most mást rakok bele? ) Esetleg tudtok ebben segíteni?Nyilván ha nem találok bele, akkor vagy Castrol vagy pedig Liqui Moly megy bele.
Kicsit szedett vedett, de sietek
SZERK: Most itt találtam egy leírást, hát én már nem tudom, hogy mi a helyzet.. [link]
Köszönöm
Gergő
[ Szerkesztve ]
-
titán
Bekukkantottam én is a szelepfedél alá: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] Y17DT motor, 185 ezer km. 100000 ezer km-t toltam bele 15 év alatt, előtte elvileg GM olajjal járt a motor. Elsőre én is azt tettem bele, azóta castrol magnatec 5w40-et kapott végig. Sarasodást szinte nem látni, szép tiszta a bele. Azonban most váltottam edge-re, megírom majd mi az oka. Annyit mindenképpen javasolnék, hogy nagyon nézzétek meg a gyártói ajánlásokat az olajokon és a minőség besorolásokat. A magnatec például egész idáig tudta a dexos-t és az API CF-et. Most a dualock váltásukkal ez megszűnt, sem a dexos-t nem tudja, sem a CF-et és az olaj szaga sem olyan, mint régen. Nem is járt olyan szépen vele a motor, mint korábban. Nem tetszett és hamar lecseréltem edge-re, most megint olyan szépen duruzsol, mint régen. Ahogy olvasom, 2018-ban a GM miatt volt valami változtatás a jelölésekkel, de az még hagyján, maga az olaj is más (a régi és az új magnatec), ezen kívül a motor hangján is azonnal észrevettem. Igaziból emiatt is kezdtem el utánajárni, hogy mi változott meg az olajjal. Később megírom az egészet.
Bocsi, garázsos telós fotók:
magnatec 5w40c3 régi: [kép]
magnatec 5w40 c3 dualock (legújabb): [kép]
edge 5w40: [kép]Készítettem egy videót is járó motornál. Szépen látni milyen bőséges a vezérműbütykök olajzása: [link]
[ Szerkesztve ]
-
titán
A szűrőképessége viszont sokkal jobb a mann filternek.
Lefotóztam a két szűrőt amit korábban említettem: [kép] [kép] [kép] Kívül-belül látszik mennyivel sűrűbb, robosztusabb a mann filter szűrőfelülete és ahol a mahle szűrőnek azok a műanyag pöckei vannak, a mann filter oda is inkább szűrőfelületet alakított ki. Szerintem ez utóbbi egy sokkal fejlettebb megoldás. Korábban mindig mahlet használtam, egy ideig a kialakítása miatt azt gondoltam hogy lehet ez a mann filter szűrő jó ugyanoda, aztán rájöttem, hogy tökéletes, csak máshogy van kialakítva. Profin illeszkedik a helyére.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
-
grizlisandor
veterán
Itt vagyok a topik nyitása óta, szerintem is jól csinálod, meg a gyár szerint is.
Csak fel akartam hívni a figyelmet, mert párszor szóba került a Jazz vs 5w40 téma, és Varga Miklós véleményét hoztam be ide, ugye aki látott pár Jazz-t, de részemről ennyi.
-
MC Pite
veterán
válasz grizlisandor #5655 üzenetére
Nem olyan régi hogy indokolt legyen az 5W40; ha 0W20 is ajánlott, nyilván hamarább ken, és egy szintetikus ebből még mindig jobb mint egy olcsó 5W40 - mert ami még megengedett ásványi 40es, az alig jobb/olyan melegen, mint a normális 20as.
Ez eldőlt. Maradt még a drága 5W40 vs 0W20 bele, de előbbinek nem látom Jazzbe előnyét.Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #5655 üzenetére
Régi fejlesztés ide vagy oda, szerintem nem indokolt emiatt az 5W-s olaj, hiszen akkor már a gyárból is azzal jött volna, mert ahhoz tervezték volna. És az esetleges magasabb futásteljesítmény miatt sem tartom szükségesnek a magasabb viszkozitást. Persze lehet használni ezzel is komolyabb károsodás nélkül, de semmi hátránya nincs a 0-snak vele szemben, inkább csak előnyére válik.
Amúgy ja, én félévente cserélem, sok a városi rövidtáv, erre ez az előírás.
-
titán
Korábban mahle OX 163/4D olajszűrőt használtam az autómban. Annó ez volt a gyári dobozban is. Legutóbbi olajcserénél tapasztaltam, hogy eltünt ez a szűrő a bárdiból, nem is tudtak rendelni, unixnál úgy látom még van, illetve filterabc-nél is látni. Érdekes, hogy a bárdinál miért nincs. Na mindegy, hoztam helyette mann hu820x-et. A mann filternél azonnal szembetűnik, hogy ennyivel nagyobb és kidolgozottabb a szűrőfelület. Találtam ma egy tesztvideót a két márkától: Mann vs Knecht - Oil Filter comparison Azért durva, hogy a mann filternek mennyivel nagyobb a szűrőfelülete és jobb a szűrőképessége.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
Beszélt 0w20 gyári olajról, hogy azért ez a gyárija, mert városi használatnak ideális, elvileg kedvező fogasztás, károsanyagkibocsátás miatt, de alapjaiban ez egy régi fejlesztésű motor és a fentebb megbeszélt előírásokat teljesítő 5w40 olajjal is jó bele.
Eszembe jutatta a dolgot, a Milyen autót vegyek? topikos hozzászólásod.
Kihangsúlyozza, hogy long life olajcsere nincs, és az autóba való olaj legyen lecserélve legkésőbb 10-12k km futás után vagy évente, legkésőbb másfélévente, mondjuk ez örökérvényű és nem jazz spec dolog.Tudod te, hogy mi kell neki.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #5653 üzenetére
Nem szentségtörés, enyémben is volt korábban 5W30 vagy 5W40 (nem emlékszem pontosan), de 0W20-szal gurultak le a gyártósorról, szerintem ez vagy a 0W30 a legjobb nekik. Egyéb előírás csak annyi van, hogy legyen “fuel economy” és legalább API SL, így azért sok minden megfelelhet.
A Shell, amit az előbb szúrtam be, az is SN és C2/C3.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
Megnézegettem a videókat.
Videóban elmondottak alapján Jazz-be lehet tolteni 0w20-tól 5w40-ig. Az 5w40 nem szentségtörés, hanem még ajánlott is lehet API SN és C3 minőségűek, ők is főleg ezeket használják Eneos Sustina 5W-40(katt). -
-
8
senior tag
válasz MasterMark #5647 üzenetére
Mármint nem tudom pontosan ezt a típust tette-e az autóba, az piztos hogy pm 2.5 volt, és most nics elég levegő, maxon megy a ventillátor akkor kb annyit fúj mint előtte középállásban. A régivel megy rendesen, nem a szellőzőrendszerrel van probléma.
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 5.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #5647 üzenetére
Hát ezt most sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom.
-
8
senior tag
ez pm2.5? majd riportolj mennyire csökken a levegőmennyiség, ismerős is beszerzett egy ilyet de nem fúj vele eleget a ventillátor
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 5.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5642 üzenetére
Mondjuk valószínűleg azért írnak 25 percet, mert igazából nem is Hondához való, hanem Daihatsuhoz, Fiathoz (Sedici), Suzukihoz (SX4), Subaruhoz (BRZ) és Toyotához (GT-86) - ezekben lehet, hogy tényleg több idő cserélni.
Valamiért mindenhol csak sima papírszűrőt írnak a Jazz-hez, még egy egyszerűbb aktívszeneset sem dob ki a kereső, de véletlenül ebbe is pontosan akkora szűrő való, mint a felsoroltakba, úgyhogy...[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #5641 üzenetére
El tudom képzelni a szituációt:
- Uram, meghoztuk a kolcsonzoi hondát.
- Remek. Most mutassa meg hogy kell kicserelni a pollenszurot.
- Maris uram. Kesztyutarto ket oldalát benyomom, leengedem, a műanyag tálcát kihuzom, kiemelem a régi szűrőt, beteszem az újat, visszatolom a tálcát, visszateszem a kesztyutartot. Kész.
- Remek. Ez mennyi időbe telt?
- 30 másodperc uram.
- Hahaha. Balfasz japánok. És mennyi a szervizido?
- 12 perc.
- Balfaszok... Na, akkor tervezzünk rendesen európai módon tisztességes autót. Mondják meg nekem hol a legszukebb az autó.
- Természetesen uram, aaa kormanyrud, a pedálok, a ventilátor, a kozepkonzol, a radio és vezetekei , a klimavezerlo, a beltéri burkolat és a tuzfal közötti terület.
- Kitűnő. Akkor oda tesszük be a pollenszurot. Mi nem csinálunk ilyen balfaszsagot mint a japcsik... 30 másodperc egy pollenszuro...sose fogom megérteni ezt a hülye azsiai tervezési kultúrát.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
A Honda markaszervizek normaeloirasa 12 perc. Így tudják kiszamlazni amit ki kell. Gondolom a levegoszurore is van minimum 20 perc kiszamlazando nettó profit. Pedig az is 1 perc.
Ugyanakkor pl D opelcorsaban cseréltünk már ketten 30 percig pollenszurot fejjel lefelé, mert az Opel tervezői tesznek is róla, hogy a kiszamlazando 30 perc neked is 30 perc legyen.
Opel vivaroban addig jutottunk, hogy ujjal meg tudtuk érinteni és beljebb nyomni a szuro puha keret nélküli oldalát, de szetszaggatas nélkül fizikai lehetetlenség a régit kiszedni fogó nélkül.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
8
senior tag
Ugyanaz a két olaj, a fluid titanium az újabb marketingelnevezésű. Mindegy melyiket veszed. A réginél figyelj oda nehogy valami sokéves beragadt készletből legyen. Lehet hogy az újabban még jobban kicentizték ezred grammra az adalékokat, nehogy többet tegyenek valamiből a kelleténél.
Egyébként szvsz ha rendesen cseréled (és nem 30ezrenként) akkor jó neki az eddigi magnatec, de ha ettől jobban fogsz aludni és mindenképp váltani akarsz mert sok felesleges pénzed van akkor szerintem egy 0w olajjal jobbat tennél neki - ha a gépkönyv megengedi.
[ Szerkesztve ]
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 5.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
titán
Sziasztok!
Van egy igen jó állapotú Corsa C-m 1.7DTI (Y17DT) motorral. Eddig Castrol Magnatec-et kapott, amivel igaziból nem is volt semmi probléma. Próbaképpen gondoltam lépek még feljebb és kipróbálnám az edge olajat. Ebből van a Castrol EDGE 5W-40 és a Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Mindkét olajnak teljesen egyformák a speckói. Ebből a kettőből mindegy melyiket teszem bele? Az adatlapjaik alapján nem is különböznek. Én a simát néztem ki (nem a turbo dieselt), de nem tudom miért.
És még valami feltűnt. A titanium fst és a fluid titanium az két különböző megoldás, vagy csak játék a szavakkal?
Köszönöm szépen!
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz erik365 #5634 üzenetére
Azt hittem a hosszúkás; ott van két magasság kis különbséggel (bár ott is volt hogy a hosszban volt 2-3mm difi, de beküzdöttem). Ilyennél (ha eltérnek a méretek) káromkodok, kimegyek és rámérek.
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz erik365 #5632 üzenetére
Többféle magasság van légszűrőből, ne a nagyker programoknál nézd, mert hemzsegnek a hibáktól.
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
erik365
senior tag
Én Peugeot 206-oshoz eddig mindig Hengst, és Mahle szűrőket használtam.
Most az olajcseréhez kíváncsiságból Purflux szűrőket rendeltem, elvileg ő a gyári beszállító is. Ahhoz képest a légszűrő 4mm-rel nagyobb, nem fér be a légszűrő házba, az olajszűrő kidolgozása is rosszabb mint a Hengst, van Mahle szűrőnek.1.4 T-jet M32
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #5630 üzenetére
Én meg a rengeteg városi rövidtáv miatt félévente cserélem, úgyhogy...
-
molnarpeter
nagyúr
Nagyobb felület később tömődik el pl, szóval szerintem lehet virág minta is (a'la Kinergy Eco gumik), csak a felület miatt kell annyi origami Viszont ha ugyanaz a szűrő anyag, azonos gyártástechnológia, stb, akkor (megint szvsz) hót' mindegy, mikor 10 ezernél le van dobva, mégiscsak 20-30-ra van kitalálva a legtöbb. Ígéretes a videó, köszi a linket ez a baj valahol, hogy kicsiben elég drága hobbi összehasonlítást csinálni, a "nagyok" esetén pedig természetesen üzleti titok.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #5628 üzenetére
Amúgy a benzinesekhez való szűrőknél van némi különbség. Amellett, hogy a gyáriban cikkcakkos a szűrőpapír (Purflux gyártmány), még a furatok is nagyobbak, mint a Mann-ban. Plusz a tömítőgyűrű a gyárin kerekded, míg a Mannon (meg az összes létező utángyártotton) szögletes. Igazából nem tudom, mennyi ezeknek a jelentősége, csak feltűnt.
[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
Szerintetek honda n22a1 2.2 dízelbe jó a bosch olajszűrő, vagy csak gyári?
Az összes fórumon és az összes hozzáértő honda szerelő mindenhol csak gyári honda olajszűrőt ajánlanak, semmi mást.
A gyári dobozban most hirtelen nem is tudom milyen gyártmány van (de nem bosch).
A gyári műanyag foglalatos, a bosch-on nincs műanyag keret.Laikusként azt gondolnám, hogy a bosch azért csak nem csinál sz*rt, amiből akár gondjuk is lehetne.
bosch:
gyári:
[ Szerkesztve ]
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 5.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #5619 üzenetére
Vastagabb olajjal a lehúzó gyűrűk nem nagyon birnak. Ehhez nem kell hogy beégve legyenek. A hengerbe kerül az olaj. A modernebb autóknál erre nagyobb az esély, mivel a surlódás csökkentése érdekében a gyűrűk kisebb nyomást fejtenek ki a hengerpalástra. Viszont, ha az olajfogyasztást a szelepszár szimmering tömitetlensége okozza egy minőségi sűrűbb olaj használata eredményes lehet. Erre is vannak példák.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #5623 üzenetére
A Ti-VCT-re gondolsz? Abba haver is belenyúlt... Az egy ritka fos motor.
BlacKSouL: Nekünk a Jazz-be 5W30 megy új kora óta, először Shell aztán most már sok-sok éve Castrol EDGE vagy Magnatec (ami éppen van a polcon). Nem eszi és nem hangos vele. Egyszer ment bele Fuchs 5W40, azzal hidegen sokkal hangosabb volt, nem is megy bele többet olyan (nem a márkával, a 40-el van a bajom).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz Dluinet #5620 üzenetére
Első autóm (1.8 16V Picasso) is a 10W40eket csipegette, 10k alatt belement még egy öt literes kanna.
Egyre normálisabb olajakat próbáltam, végül a szintetikus 5 és 0W40ből egy liter sem fogyott. Szal értem én a kopás elméletet, de nem cseréltem semmit, és nem egy, nem két autónál tapasztaltunk hasonlót.
Nyilván kokszosodás miatt is ehetett a sűrűbb, egyszerűbb olajakból, plusz a tömítéseken/szimeringeken kifelé is kicsivel több ment motorból kifelé (hamarabb volt magas nyomás a gyosabb áramls helyett).
Haverom AFN TDI-jébe már 15W40től durvábbat keresett a fokozódr olajfogyira, felgyújtás előtt áttért normális C3as 5W30ra, nyilván sokkal hamarább halkult a motor és nem.kért el két kannát évente hanem 2 liter körül megállt 15-20k alatt.Kopásról nincs mit beszélnünk 100-200nál a mai (2000+) autókba, ha juzer alacsony fordukaton basztatta akkor oválosodás van, de ennyi. A legtöbb motor ha valamiért meg lett bontva 250-350körül, max alapméretes gyűrűt kapott, mert nem volt még gyakorlatilag kopás (kivéve Ford 1.6 benzin, de az eldobós motor).
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz BlacKSouL #5619 üzenetére
Ha már Civic: jó az 1.8 ? Asszonynak 2013-as 1.3-asa van, borzasztó vérszegény A Honda egyik legagyonfojtottabb motora szvsz, gondolkodunk váltáson (köbcentiben).
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
BlacKSouL
addikt
Csipegetés, eszegetés, vastagság témában egy megjegyzés. 0w20, 0w30, 0w40 olajok voltak eddig az autóban. A 0w30-ból 14000 km alatt egy max-min mennyiséget evett a pálcán mérve. A 0w40-ből 6000 km alatt annyit evett, hogy aláment a pálca aljának, és kigyulladt az olajszint jelző lámpa. Utóbbit 110000 km-es korában. Visszatérve a 0w20-ra azóta sokadik éve nem megy le a pálcán a maxig töltött szint a fél alá 11-12000 alatt. 172000-nél sem.
A könyv szerint 0w20-15w40 között bármi mehet bele. Civic 1.8 r18aMásik történet, kolléga benzin 1.4 corollája amíg 5w30-at kapott, fasza volt. Adtak neki 5w40-et, mert már sok km van benne, akkor elkezdte enni az olajat. Szerelő javaslatára az olajfogyás megállítására beletették a 10w40-et, azóta zabálta az olajat.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Asbee
veterán
Köszi a segítséget. Először szerintem kap xclean efe-t , meglátjuk csipeget-e stb, hogy szereti a sok várost. Bátyámnak szereztem, magyar, első tulajos, valós 120k km, 3 ajtós futkozós városi kocsi lesz. Itt is arra használták. Kötelezőket megcsináltatom aztán viszi Pestre. Olaj úgyis évente csere lesz. Szerintem 5 ezer sem fog az alatt belemenni.
-
MC Pite
veterán
90%városra (de amúgy is általános használatra) Eco Energyt tenném, ezt speciel úgy néz ki kapni.
Enyémbe (meg végülis pároméba is) ugyanilyen (alacsony-közepes HTHS) kell, én az Eneos HyperMulti-t használom. A5/B5 alacsony*, az RN700 közepest kér, a kettő metszéspontjában vannak ezek az olajok. Évek óta Eneosozok és több ismerős/szerelő is, nem látom elsőre hol van a kétszeres árkülönbség... (jó, pl marketingbe; de a terméknél passz).
Hogy 12, vagy több, vagy kevesebbre tervezték a motort passz, párom öreg 1.4 8V motorjának is ajánlott és jó, ehhez képest ez a motor rocket science. Legtöbb ismerősömnek ahol megengedett ilyen olajat ajánlok és a már 15éves vasaknál nem látszik negatívum az elmúlt évek alatt (nálam pl 5 év 120e Km) - viszont hidegben és indítás után csendesebbek, hidrotőkék is hamarabb/azonnal csendesek mint A3/B4-el.*: 2010ig <2,9, 2012től már ez is >=2,9, 2016tól 2,9 és 3,5 közötti, azaz inkább a turbós motorok irányába mozdultak el.
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
A mostani olajok többsége bőven-bőven túlteljesíti a gyártói elvárásokat. FE-ről most váltok EFE-re ami ugye az FE továbbfejlesztett verziója. Ez jó választás neked is, az a motor még 12-es meleg oldali viszkozitáshoz lett tervezve. Ha maximalista vagy mehet az Eco-Lite is de igazából ezen az ár és minőségszinten nem tudsz mellényúlni és tényleg kb csak a szimpátia/márkahűség dönt.
A másik autóba Castrol megy évek óta azzal sincs gond.#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Megnéztem a Mozul olajválasztót (nekem ugyan nem zsánerem) és meglepődvevtapasztaltam higy 150k futásteljesítmény alatti v feletti kérdéssel nyit. Magam részéről itt zárnám be ahol van
Mindenesetre vagy az A5/B5ös Eco Energyt, vagy ha valamiért nem szereted a kevésbé viszközust, akkor a SP-RC, GF6-os Eco Liteot.[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Asbee
veterán
2006-os 1,4 benzin corollába milyen olajat raknátok? 5w-30 az oké, de ezen felül semmi érdemlegeset, kritériumot nem találok. Családban lett egy ilyen gép, gondoltam rendelek ebbe is motult, de a 3-4 féle 5w-30 közül melyik lenne a jó.... Egy ismerősöm mobil 1 esp-t rak bele évek óta, maximum rendelek azt.
8100 X-clean EFE 5W-30 talán[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz troll81 #5609 üzenetére
Sziasztok. Szintén zenész.. a lényeg, hogy "Ford empfiehlt Aral" - csak üzemanyagra értik vajon, vagy ajánlott bele Aral olaj is ? (Értsd: származik bármi előnyöm Aral olajból a Ford gyárihoz képest, vagy mondjuk egy Liqui-ből, Valvoline-ból, egyébből, a gyárihoz képest ?)
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
troll81
addikt
válasz molnarpeter #5608 üzenetére
Persze ez nem arra van családi autó... Hidegen nem rúgjuk melegen nem állítom le azonnal rá várok 8-10ezer amit megy benne az olaj.. Liqui moly 5w30 ford olaj ment mindkét fordba man filterekkel... Igyekszek nem meg ölni a kis autot.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #5606 üzenetére
Esetleg 0W30 felé térnék el, de a Volvo is szeret precízen illeszteni és 30-as olajat használni (az új "kínai" 4 hengeresek már 0W20-at kérnek). Focus ST fórumokat olvasva is jellemzően maradnak a gyári előírásnál. Onnantól kezdve, hogy időben cseréled és nem rúgod ki a lelkét indítás után 2 másodperc után, ami bajod nem lesz az előírt olajjal szvsz
-
troll81
addikt
Sziasztok ford smax 2.5t 167 000km futott autoba 5w30 liqui moly megy ment....
Több ismerősöm javasolt 5w 40 et....
Olajfogyasztas-t nem vettem észre
Max10 k amit megy egy olaj benne. Jelenleg 8000 kmkörül lesz cserélve.
Van e értelme vagy barmi jó származhat e a váltásbol? -
nagyúr
válasz moddingR #5603 üzenetére
C3 és a 505.01 között az a különbség, hogy a C3-nál a TBN 6-nál nagyobb legyen, 505.01-nél a TBN 7-8 között kell lennie. Plusz 505.1 előírja az 5W-X viszkozítást.
Tehát ha a C3-as olajnak a TBN 7 és 8 között van, és 5W-vel kezdődik, akkor teljes mértékben megfelel az 505.01-es szabványnak.
De olyan ősrégi szabvány az 505.01-es, hogy nyugodtan használhatsz bármilyen C3-as olajat, sokkal szigorúbb előírásokat teljesít, mint 505.01-es.
-C3 nagyobb katalizátor védelmet ír elő, mint az 505.01-es.
-HTSH megegyezik.
-Párolgási veszteség megegyezik.
-C3-nál még van további megkötések, ami az 505.01-esnél nincs.
-505.01 még az 5W hideg oldalt írja elő, ami C3-nál nincs előírva. De ezt könnyen tudod ellenőrizni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
moddingR
aktív tag
válasz szimi57 #5602 üzenetére
E szerint nem tudja az 505.01-et, vagy az nem mérvadó
-
-
moddingR
aktív tag
Köszönöm a válaszokat mindenkitől.
Az alábbi olajról esetleg van valami tapasztalat: Repsol ELITE 50501 TDI 5W-40
Ez is jó árban van(5L 8600ft). A Fuchs most nem rendelhető, ahol néztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Tőzsde és gazdaság
- AI a játékokban és azon túl
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen notebookot vegyek?
- Linux kezdőknek
- Spórolós topik
- Milyen routert?
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Flair Signature
- Kukirin G2 Master (max sebesség: 60km/h)