- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz MC Pite #5017 üzenetére
[link]
Márka / viszkozitás / gépgyártói jóváhagyás / viszkozitás szerint
Nagyjából pontos, de nem szabad készpénznek venni.
Pl. a Mobil 1 0W20 ami ILSAC GF-5 és GM Dexos 1 G2, az nincs benne a gyártóművi kereső ILSAC GF-5 között, pedig az, de a viszkozitás szerintiben sem, még a sima 0W20 közt sem, csak a Dexos 1G2-k között.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Rocky975
senior tag
válasz MC Pite #5070 üzenetére
Te miről beszélsz????
Az ineo ICS 11 ezer a 6 liter ami benne van shell 5w30 ect meg 16 ezer.
A földgázos shell szerintem a legkorszerűbb motorolaj és nincs még belőle C2-es.
Meg sok helyen írják,hogy akinek az üzemanyag takarékosság helyett fontosabb a kenésbiztonság az használjon C3-as olajat.
Egyébként Fuchs 5w30 c2-es olajat rendeltem ami tudja a B71 2290-et.
Csak feltettem egy kérdést mert érdekelt a hozzáértők véleménye.Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
i-sti
senior tag
válasz MC Pite #5078 üzenetére
"99,5% 50km-nél rövidebbre nincs beindítva, ill benzines"
Jó neked.
Édesapám a garázsban beindítja, kitolat (kb 5 méter), megállítja. Berakja az aznapra való szerszámokat az amúgyis túlsúlyban levő autóba, indít, megy 200m a klienshez majd megáll.
És én vagyok az okos, hogy erőltetem, hogy 10ezrenként hamarabb cseréljen olajat, mondván a régi Dácsia is elment így 200 ezret, és a VW jobb szóval úgyanolyan felhasználassal többet fog ez elmenni.Novum Forum Siculorum
-
Rocky975
senior tag
válasz MC Pite #5082 üzenetére
Nekem egyértelműen írja a gyártó b71 2290 psa minősítésű olaj amit csak a C2 tud és 2 év vagy 30 ezer km.
Nálam egy év alatt megy bele 15 ezer kb. tehát évente tuti,hogy lesz olajcsere.
12-15 ezer között.
Ami most bent van C3-as shell pure plus olaj az szerintem a jelenlegi legkorszerűbb és legtisztább olaj. Tehát nem spórolni akarok az olajon hanem a legjobbat akatom a motornak.
Azért kérdeztem amit kérdeztem.
Remélem,hogy lesz belőle psa minősítésű olaj is valamikor.[ Szerkesztve ]
Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
Qtya123
őstag
válasz MC Pite #5090 üzenetére
Na igen, ezért bizonytalanodtam el a kézikönyv alapján is. Aszerint ezen az éghajlaton nyugodtan tölthetném bele a 15w-40 olajat is akár.
Pont ez a bajom ezekkel a "hivatalos" gyári megállapításokkal. Hány olyan autó van, aminél megadják a 20-30ezres csereperiódusokat, aztán aki addig használja őket egy olajtöltettel 100-150ezer km után már meghibásodásokba ütközik.
-
i-sti
senior tag
válasz MC Pite #5115 üzenetére
Azok a 15 évesek jóformán nagy része 1.9 PDTDI azok el is mennek.
De nem hinném, hogy az én kényes iVTEC-em nagyon lájkolná a hosszú csereperiódust úgyhogy sok a rövid táv. (ugye itt 0W20 az ajánlott)
Illetve az újabb CRTDI-k sem hinném, hogy hálásak lesznek 10év múlva a sok pár száz méternek, ahogy édesapám használja a Caddyt.Novum Forum Siculorum
-
nagyúr
válasz MC Pite #5115 üzenetére
Az én meglátásom szerint, az olajat az előtt kell cserélni mielőtt elfáradna.
Ha elfáradt, és utána van cserélve, akkor annak mindig maradandó következményei vannak.
Úgy vagyok vele, hogy az olajcser mindig olcsóbb, mint a motorhoz nyúlni.
A cikkben lévő autó használatáról semmit nem tudunk. Lehet, hogy csak kéthavonta indították el, de akkor beleraktak 1000km egyszerre, de azt is csak nyáron.
Az olaj nem csak a kilométertől és az időt öregszik, hanem a felhasználás módjától is.
Ezért határoznak meg a gyártok egy normál és egy szigorú olajcserét.
Amerikai autós topikba be se nézz, mert ők havonta vagy 3000 mérföld után cserélik az olajat a 6000 köbcentis motorokba, amikbe nem 4 vagy 5 litert olajat kell tölteni.
Nekik kicsit többe kerül, ha hozzá kell nyúlni a motorhoz, az olaj olcsóbb."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
i-sti
senior tag
válasz MC Pite #5120 üzenetére
Az én ismerősöm körömben mindenkinek dízelje van (ritka akinek szarbenzinese van, általában a nem annyira tehetőseknek) és mindenki kevesebbet megy vele mint én a VTEC-kel. Évente megyek kb 16-17 ezret. Viszont sok rövid út is bele esik. Emiatt cserélem 8 ezrenként.
Novum Forum Siculorum
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MC Pite #5231 üzenetére
Traktorhoz 15W40-et használunk, de egyesek az egyértékű SAE30 olajtól sem riadnak meg. Csak a miheztartás végett
22 éves motor, legyen 30 éves fejlesztés - nem hinném, hogy bármi baja lenne tőle egy ciklus alatt 20 éve a Peugeot 1.9 dizli is 10W40 Castrol GTX olajat kapott, 5W és társai szvsz még elterjedőben lehettek, de ez csak találgatás részemről.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5231 üzenetére
Tele van a youtube kémcsöves szarságokkal. Az olaj nem szabadeséssel jut el a kenőhelyekre, hanem egy fogaskerék szivattyú ad neki szárnyakat. Mivel az olaj is összenyomhatatlan semmivel sem fog később célba érni a 10w-s, mint a 0w-s vagy 5w-s! Sőt hamarabb, mert az illesztési hézagoknál a hígabb olaj könnyebben elszökik. Ezt nevezik résolaj veszteségnek. Azt végképp nem értem, hogy miért rosszabb egy versenyolaj, mint egy utcai?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
rostiron
őstag
válasz MC Pite #5244 üzenetére
Már beöntöttem a gépbe. Csak azt mondjátok meg, ha benne van a könyvébe akkor miért nem jó bele ? Az akkori mérnökök ezt nem tudták ? Azért egy mai japán autó illesztései, és ez között van különbség.
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
BlacKSouL
addikt
válasz MC Pite #5251 üzenetére
Arról nem beszélve, hogy az lehet, hogy a szivattyú ész nélkül tolja felfelé a 'gépzsírt', az olajnyomás az egekben... a szabályzóig, az meg szépen a határnyomáson eldobja vissza mielőtt bármilyen alkatrészt elérne, aztán az olajfuratokon meg ígyisúgyis csak annyi megy át amennyi át bír. És hát az ellenállás miatt nem sok bír.
Aztán az egy dolog, hogy a szivattyú tolja mint az állat, attól még a furatokon csövekben annak csak kéne áramlania. És hiába összenyomhatatlan, ha a mai modern többfokozatú adalékolt olajok nem-Newtoni folyadékként fognak viselkedni.
Másrészt attól hogy a szivattyú után nagy a nyomás, attól még előtte nem. Szóval csak fel kéne szívnia is, mielőtt szépen megszakítja maga előtt az olajáramlást a nagy erőlködésben. (Olajjal félig töltött injekciós fecskendő végét befogom, meghúzom, az összenyomhatatlan olaj viszont nem lesz automatikusan "széthúzhatatlan". Forrni ugyan nem fog mint ha vizet töltök bele, de ugyanúgy buborékos lesz, és máris lőttek az ész nélküli szivattyúzásnak)
A dízel befecskendezők résolaj veszteségét kár is volt idekeverni
Az illesztési hézagok is be vannak tervezve, - szép is lenne szoros illesztéssel egy motor - de semmi esetre sem segít, maximum tünetet enyhít átmenetileg, ha (pláne a kopott) motornál a (megnövekedett) hézagot jó sűrű gépzsírral próbáljuk orvosolni.
De kíváncsi lennék, hogy az általa említetteket alapul véve mi lehet az érv a "sűrű" olaj használatára. Részletesen, alkatrészeket, működést, üzemmódot, állapotot tekintve.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5251 üzenetére
Full szintetikus 10w versenyolajat nem kellene lelekvározni, lemézezni, nem kellene azért ennyire rettegni tőle még -10-15 fokban sem. Nem mezei ásványi olajról beszélek. 0-5 w olajokat max. új motorokba öntenék, de semmi esetre sem 150-200 ezret futottakba. Ezeknél a motoroknál már pár száz km után a 0-5w-s olajok leamortizálódnak "húgy" kategóriára. A gyakorlat nem mindig vág egybe az elmélettel. Nem hallottam még olyan esetről, hogy a full szintetikus 10w olaj gallyra vágta a motort, viszont olyanról már igen, hogy a 0-5w30-assal megfőtt. Nem versenyautó volt. El kellene szakadni attól a szemlélettől, hogy egy full szintetikus 10w olaj szurok kategória. 2020-at írunk.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BlacKSouL
addikt
válasz MC Pite #5274 üzenetére
Szimi57nek menne a valasz:
Tegyük hozzá, hogy a grafikon itt nem ábrázolt y (függőleges) tengelye, vagyis a viszkozitás skála - így lineáris hőmérséklet skála és lineáris függvénygörbe esetén - nem lineáris, hanem exponenciális, tehát a 0w, 5w, 10w ábrázolt függvények adott hőmérsékleten vett viszkozitás értékei nem egységnyivel magasabbak az előzőhöz képest, hanem annál jobban. Tehát pl. Ha 20 fokon a 0w mondjuk 150 cPs, az 5w mar 180, de a 10w nem 210 hanem 260. Értelemszerűen pedig 10 fokon sorban mondjuk 300, 390, 600.
Tehát a 10w az 5whez képest minden üzemmeleg állapotnál alacsonyabb hőmérsékleten sűrűbb lesz.
Vagyis az a nem mindegy ,hogy ha +10 fokban beindítod, akkor 300, vagy 600 cPs-ű olajjal kell dolgoznia a motornak, ahogy az sem, hogy ha -5ben beindítod, 1200 vagy 4000 cPs-űvel. Miközben azon meg megy az aggódás, hogy üzemmelegen 100 fokon a 12,5 cPs helyett csak 10,5 cPs, és az a különbség meg már árt? 2 cPs számít, de többezer meg nem?
És amíg el nem éri az üzemi 100 fokot, azaz a 10,5-12,5 cPs-t, addig mindig, bármely hőmérsékleten rosszabb a motornak a sűrűbb. A motort és az olajat üzemmeleg motorra, üzemmeleg olajra tervezik. Annál hidegebb hőmérséklet, és azon annál sűrűbb olaj az szükséges kényszerű rossz állapot.
A 10w60 nak a 100 fokos 22 cPs-e se azért jó, mert az jobb a motornak üzemmeleg 100 fokon ha sűrűbb, hanem azért mert versenyolajként feltételezik, hogy a versenymotornak nem 100, hanem 110-120 fok lesz az üzemi hőmérséklet, és ott már ez az olaj is 12-14 körülre fog esni, sőt a hths-e 150 foknál se 2,9 vagy 3,5, hanem monjuk 4,5 lesz, tehát percekig padlógázon 180 fokon se megy 2,5 alá. De utcai, 100 fokon 12 körüli cPshez tervezett motorban a 22 cPs magas lesz.A későbbi hsz-ekre: a valosagban az olajok fuggvenyegyenese nem feltetlenul egy pontban metszi egymast. Ha ugyanannyi a viszkozitasuk 100 fokon akkor igen. A meredekseget a VI adja meg, de az y tengelyen felfele vagy lefele elmozdulast a valodi viszkozitas ertekek adjak meg. Ezert siman lehet hogy egy 0w40 olaj 100 fok folott surubb, mint egy 10w40, hiszen feltetelezhetoen sokkal magasabb a VI novelo adalek, emiatt a Viszkozitasi Index értéke is. Gyakorlatban viszont a 0w40nek kb. 13,5, a 10w40nek 16 a 100 fokon mert viszkozitasa, azaz nem 100 fokon metszik egymast.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5274 üzenetére
Nem tudtok egy normális grafikont berakni. Ezeknél még a kémcsöves videók is jobbak. Az legalább látszik, hogy üzemmeleg motornál, akár el is tünhet a különbség a 5w és 10w között, minuszban pedig némi hátrányba kerül a 10w-s, de nem annyira, hogy le kellene gépzsirozni! Most is fenntartom az ajánlásom, amit a kérdezőnek adtam. Részemről csak ennyi lett volna. Nem kezdtem el fikázni az alacsonyabb hideg oldali viszkozitású olajokat. Azt látom, hogy túl lett reagálva ez a téma. Tisztában vagyok vele, hogy az olajfilm kialakulása, fenntartása több tényezőtől függ és itt az olajnak kulcsszerepe van. Nem minden 150 ezret futott motor olyan fasza, mint a tied, hiába rakták bele akár az általad ajánlott olajakat is, és ez már nem a vastól, olajtól függ, hanem az embertől. Motoröblítésnek pedig sokkal alkalmasabb az 0-5w olaj mint a 10w, és most jöhetnek a grafikonok, paraméterek, hogy miért is nem?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5293 üzenetére
Szerintem megértenéd, ha hideg motorra méreteznének és egyszer csak ácsi. Ami a viszkozitást illeti jobban hiszek a kémcsöves videóknak. Ott valahogy nem látom az 50x-es külömbséget. Miért?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5302 üzenetére
A táblázatból láthatod, hogy egy 10w olaj a dinamikai viszkozitási indexe alapján azért kapja ezt a besorolási értéket mert -30 C fokig a szivattyúzhatósága, -25 C fokig kenési stabilitása garantált. Miért is szar a 10w olaj?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5313 üzenetére
Valszeg álmodhattad, hogy az új kedvencem a 20w. Azért az álmokat ne keverjük már bele ebbe a fontos témába😃 A viszkozitást meg légy szives ne keverd össze a sűrűséggel! A kettő nem ugyanaz! A táblázat pont azt bizonyitja, hogy az általam nem kifogásolt olaj hidegoldali 10w besorolása tökéletesen alkalmas a Pólóba.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5368 üzenetére
Sokan a 40-es olajat részesítik előnyben. Nem árt, ha van egy kis tartalék. Hátrány max. az üa. fogyasztásnál jelenthet egy keveset. Nem elképzelhetetlen, hogy pályanapozásra másik autót használ.
A hengerfejbe integrált leömlő szerintem nem egy jó megoldás, de még az is lehet, hogy szerinted se A megfelelő hűtés kialakítása a hengerfejnél a legnehezebb még integrált leömlő nélkül is. Egy 60 %-os motor hatásfoknál talán bevállalható, de jó, ha a fele megvan. A könnyű folyású olajok térnyerését az egyre szigorodó káros-anyag kibocsájtási normák is elősegítették a fejlettebb gyártástechnológia mellett. Ez ill. az egyéb költségcsökkentő megoldások negatív hatással lehetnek a motorok karbantartás igényére, élettartamára. Persze lehetnek kivételek. Aki max. 3 évente vásárol új autót, annál nincs gond.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5370 üzenetére
Az elég gáz, hogy van aki a DPF-es dieselekbe A3/B4-es 10w40-et rak. Ezt nem igazán tudom elhinni. Konkrétan 5w40-nél maradva nem tudom mit kellene alátámasztanom adatokkal. Ha teljesíti a gyártó által megadott paramétereket (SAE, API, ACEA, ILSAC, vagy egyéb márkaspecifikus olaj szabványok), amik egy része a régebben gyártott motorok esetében még nem is létezett, akkor mi is a gond a 40-es olajokkal? Az, hogy nem fossa össze magát ott, ahol egy 30-as már összefoshassa? Az SAE besoroláson belül is van egy lényeges paraméter a HTHS. Van akinek ez alapján nem a fogyasztás a lényegesebb, hanem jobban értékeli a kopásállóságot. Akit érdekel azok utána tudnak nézni konkrét adatoknak, de lehet sok ember van aki, még azt sem tudja hol az olajbeöntő
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5380 üzenetére
Én legutóbb az 5w30 vagy 5w40-re reagáltam. Hagyjuk most a 10w-t. Képzeld el én is ovis vagyok. Minél nagyobb a viszkozitási index, annál kevésbé változik a viszkozitás a hőmérséklet függvényében. És ez lényeges a kenésbiztonság szempontjából. Légy szives ne akarj mindenáron levizsgáztatni. Inkább azt mond meg miért is szarabb a 40-es, mint a 30-as olaj? Kevesebb lehet (de nem törvényszerű) az üa. fogyasztás? Ezt még el is hiszem, még számokat sem kérek. Ami a 60%-os motorhatásfokot illeti nem vagy lemaradva, csak nem jól értelmezted a mondatot.
Sajnos egy 2004-es autóval rendelkezem (BMW), amit 105 fokos termosztáttal szereltek, valszeg a hengerfej hütése sem a legjobb. Kőkemény, kopott lehet a szelepszár szimmeringje. Nem csak gondolom, hogy ami 5 percig sürűbb abból kevesebb fogy, hanem ez a valóság. Harmadára csökkent az olajfogyasztásom. Azzal tisztában vagyok, hogy nem ez a megoldás, de ha 50 ezerért rendbe rakod nekem, hogy merjem beleönteni a 0w40-et, akkor máris viszem hozzád
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5384 üzenetére
Az, hogy a 10w-sből harmad annyi a fogyasztás nem az öt perces menetek és nem is csoda valami miatt van, hanem a helyes válasz az "x". Ugyan azok voltak a körülmények. x=főként amikor leállítod a motort vagy alapjáraton, a kopott szimmering mellett szépen lefolyik az olaj a hengerbe. Ez működik üzemi fordulaton is csak enyhébben. Erre pedig a magyarázat csak a sűrűbb olaj lehet. A különböző minőségi besorolásokkal tisztában vagyok. Pl az ACEA minősítést nézve az A5/B5 besorolás minőségibb olajat jelent, mint az A3/B3-4. De ez a minőségibb olaj nem lehet jó minden A3/B3-ra belőtt motorhoz, hiába jobb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
tboldi
nagyúr
válasz MC Pite #5442 üzenetére
Én ezt használom: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
Az olajválasztójuk ugyanezt dobja ki, csak 5W30-ban, pedig a Jazz a 0W-t szereti a leginkább.
Mondjuk nem csodálkozok rajta, a kezelési útmutatóban van egy ilyen oldal. Nem elég, hogy motorolajat ajánl a váltóba (kizárólag a Honda MTF-3 jó bele a szinkrongyűrűk miatt), de még DOT 5-öt is ír a fékfolyadéknál. Legjobb tudásom szerint a 4 és az 5 nem helyettesíthető egymással, csak a 4 és az 5.1.[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5450 üzenetére
Meglehetősen pontosan mér a computer, többször is ellenőriztem már rátankolással. Tempomattal tartottam a 90-es tempót. Ha kedvezően alakul az olajfogyim jöhet a még hígabb 5w50, természetesen sport. Ettől lejjebb már nem mennék.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
nagyúr
válasz MC Pite #5529 üzenetére
Alapolajok nagyban befolyásolják a lehetőségeiket.
Nincs olyan olaj ami egyszerre A5 és RN0700 a két szabvány üti egymást. Max az ajánlott felhasználás között említhetik meg az egyiket.Javaslatom:
Eneos SUSTINA 5w-30 (hidegen vékonyabb, melegen vastagabb az átlag 5w-30-nál)De az autódhoz véletlenül nem A3/B4-es olaj kell (minimum HTHS 3,5)?
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
eTrade
tag
válasz MC Pite #5529 üzenetére
Nálam jelenleg Motul 8100 ECO-nergy 5W-30 van benne: [link] (40 fokon 57,6 mm²/s)
De őszintén én ezt nem látom jobbnak mint az Elf Evolution 900 SXR 5W-30. Halkabbnak nem halkabb tőle a motor és mintha többet is enne azóta... de az is lehet hogy időközben xarabb lett a benzin minősége, vagy/és nehezebb a lábam.Nálam jelenleg Motul 8100 ECO-nergy 5W-30 van benne: [link] (40 fokon 57,6 mm²/s)
De őszintén én ezt nem látom jobbnak mint az Elf Evolution 900 SXR 5W-30. Halkabbnak nem halkabb tőle a motor és mintha többet is enne azóta... de az is lehet hogy időközben xarabb lett a benzin minősége, vagy/és nehezebb a lábam.Már egy ideje megvettem a Motul 8100 X-cess 5W40 olajat, amely 40 fokon sűrűbb (85,4 mm²/s) de ez már SN-es olaj amely elvileg modernebb olaj... adok még egy esélyt a Motul-nak. Azt követően szerintem megint kap Elf SXR 5W-30 olajat, vagy lehet megnézem ezt a Castrol csodát.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz MC Pite #5566 üzenetére
Ez nem feltétlen igaz mondjuk dízelmotorra. Nem?
Télen mondjuk városi használattal még a víz is alig melegszik be, gondolom akkor az olaj még annyira sem. Szóval itt akkor nem fog 100 % fölé menni az olaj hőmérséklete.Nyilván emiatt is odabasz a dízelmotornak a városi használat.
-
BlacKSouL
addikt
válasz MC Pite #5589 üzenetére
Nálunk a lukoil a sötét ló. Az a legolcsóbb, az ilyen teszkógazdaságos, meg 1 köbméteres magánkutakat nem számítva, és több, többféle benzines autót használó ismerősöm tapasztalatával egybevág az enyém. A régi 95öse, és a 95ös prémiuma jobban feküdt az autóknak, mint a mol és az omv ugyanolyanja, és talán még a shellt is megelőzte. Így aki oda is járt, az luk 95 prémiumot, vagy vpower 100 racinget tankolt, vegyesen vagy felváltva. A mol meg az omv megmaradt a cégesautóknak meg a vallásosoknak.
Az új e10 bezavart persze a rendszerbe, most meg a korona meg az árzuhanás is, szoval most kb. mindenki vpower racinget tankol.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #5623 üzenetére
A Ti-VCT-re gondolsz? Abba haver is belenyúlt... Az egy ritka fos motor.
BlacKSouL: Nekünk a Jazz-be 5W30 megy új kora óta, először Shell aztán most már sok-sok éve Castrol EDGE vagy Magnatec (ami éppen van a polcon). Nem eszi és nem hangos vele. Egyszer ment bele Fuchs 5W40, azzal hidegen sokkal hangosabb volt, nem is megy bele többet olyan (nem a márkával, a 40-el van a bajom).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben