- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
VW 508 szabványt mihez hozták be, melyik motorhoz való? Van visszafelé kompatibilitás?
Qru: valószínű azért népszerűbb a vizes, mert jobb a hatásfok, fűtőszál közeget melegít, nem pedig öntvényt aztán kontaktban a kádat, ami a blokkot és azért az olajat is
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Semmi különleges, ha teljesíti az előírt szabványt, egy periódus alatt nem sok különbséget fogsz tapasztalni. Az egyik égéstér részben volt róla szó, hogy régebben jobbak voltak a MOL olajok, mert korábban inkább túlteljesítették az előírt tulajdonságokat, most "csak" megfelelnek a szükséges értékeknek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #2133 üzenetére
Na akkor mégegy tény: a gumik sem feketék alapból, csak úgy színezi minden gyártó
-
molnarpeter
nagyúr
Üdv! Motor is, olaj is, csak nem autó... Lenne egy Makita 4 ütemű kasza, a leírás pedig 10W30 olajat határoz meg. A motor léghűtéses, kis köbcenti, olajszűrő nincs (cserébe 50 óránkénti olajcsere, de inkább 40 vagy kevesebb szokott lenni). Az elsődleges probléma, hogy nem sikerült igazából datasheetet találnom a Makita olajhoz. Szeretném viszont helyettesíteni (ez csak egy olyan történet, mint a NATO, hogy mindenbe jó lenne ugyanazt tölteni ), méghozzá ezzel az 5W40-nel: [link] - okozhat bármi problémát? Alapvetően a konstrukció a szememben elég nagy tűrést enged meg, nagyjából a "legyen benne valami" kategória, de mivel nem találtam datasheetet, bizonytalan vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #2504 üzenetére
Kati kevésbé, inkább a szívó oldali koksz igényelhet törődést szerintem Esetleg egy bödön beépítése megfontolandó.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #2507 üzenetére
GDI intake carbon buildup kulcsszavakra keresve találni infót, igazából ugyanaz, mint a VW FSI/T(F)SI motorok esetén, a direkt befecskendezés miatt képződő korom visszavezetve lerakódik. Ha nagy futást tervezel, érdemes foglalkozni a dologgal.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
Dpf miatt nem erőltetném az olajadalékokat. Égéstérben volt egyszer szó róla, catch can-be tért vissza gyakorlatilag, na most ugyanez a trutyi csúnya dolgokat tud továbbjutva művelni (minimum dpf pucolás). Üzemanyagba is csak olyan, ami cetánszámot növeli, többi nem biztos, hogy jól ég
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zoltan.bagi #2768 üzenetére
Mit jelent konkrétan az evés nálad, 1L/1000 km?
-
-
molnarpeter
nagyúr
VW505.00 mehet bele, nekünk Mogul 5W40-et kap az SDI, de sokkal többet számított a főtengelyszimering csere, mint az olaj (elment ott is pár deci, csere óta nem kell tölteni 10k periódus alatt). Teljesen jó a 10k/12 hónap csere, hosszú utakkal a 15k is rendben lenne.
Hogy a két olajszűrő közt mi a különbség, jó kérdés itt AQM-hez már csak betét kell, nem házas. Esetleg megnézném, mi van rajta most.
Fékfolyadék fölösleges az 5.1, önerőből ez nem tud olyan tempóra gyorsítani, hogy ilyenekre legyen szükség, legolcsóbb DOT4 is overkill, ha két évente cserélik.
Üzemanyagszűrő talán Purflux volt, aminél legjobban illeszkedik a kis T szelep a G4 platformon, a régebbiek esetén nem tudom.
Szervóba mehet ATF, csak ki kell öblíteni alaposan a régit.
Váltóba gyári olaj, márkakerben megmondják a mennyiséget is tutira, máshol sem szokott olcsóbb lenni, egyszerűbb ott intézni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Én is inkább valami kétértékű cuccot néznék, ha szezonon kívül is odébb kell vele állni néha Ez a kritérium nagyjából a legyen benne valami szerintem, igénytelen konstrukciók (jó értelemben). Nekünk a Makita pl. 10W30-at ajánl, de 5W40-et kap, az mindig van otthon, és magasabbak a minősítései is, bár kis eltérés van a viszkozitásban.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Jó mondás Briggs minőséget illetően gondolom próbálnak olcsóbban gyártani, semmi nem a régi már A Makita érdekes, mert nincs olajszűrő, gyári előírás 50 óránként cserét mond, én 40-nél szoktam. Nincs agyonhajtva, 1-2 olajcsere elég évente. Ha más olajat tennénk bele, megromlana a nagyja a flakonban valószínű, így viszont az autók is ugyanazt kapják, mindig kiürül, kevesebb hulladék.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gyáliSanyi #3159 üzenetére
API GL4/GL5 vagy hasonló nincs feltüntetve? Sima SAE 90-es hajtóműolaj gyakorlatilag, hipoid a fogaskerék fogazása, némileg nagyobb igénybevételre tervezett olajat kíván.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #3239 üzenetére
Ha már valami, inkább szervizkönyvbe íratnám be, illetve telefonba jegyezném fel, a matricát leszedni szívás és az is plusz szemét
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz daninet #3612 üzenetére
Márkaszerviz gyakorlatilag nem cserél olajat váltóban sajnos, mert "normál" üzemben a gyár szerint nem szükséges. Őket tudom ajánlani olajcserére [/L
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rayoliviero #3623 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rayoliviero #3626 üzenetére
Szvsz fel van fújva a hamisítás, az importőr visszafelé elsült marketingakciója... Mondjuk én jellemzően olcsó olajat veszek importőrtől közvetlenül (saját autók és gépek kb. mindig Mogul vagy márkakerben gyári olaj, cégnél Unixnál).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
(Csak mese, félig off.) A minap ráérősen bevásároltuk a Golf következő szervizlátogatásához a szükséges olajat. Volt némi idő jobban beszélgetni a személyzettel, elő is lett hozva 3 opció, amit kiveséztünk. Szóba került régi (
elévültmár nem forgalmazott) olajakkal kapcsolatban, hogy küldték a mintát bevizsgáltatni, és összehasonlításképp az Agip került mellé. Itt eszembe jutott az egyik égéstér, mikor is a MOL hasonló teszten verte a konkurenciát, mivel a kis finomító inkább biztosra ment és bőkezűbben adalékolt, míg a nagy cég jobban kicentizte, és inkább éppen/közel csak a határértékeket tudta. Ugyanezt mondták ők is, hogy a saját olajuk túlteljesítette az Agip mintát, hasonló, "biztos ami sicher" alapon. A másik témakör, ahol újat is megtudtam, az a gyártói előírások. Egyrészt pl. a VW, Mercedes bevizsgálja az olajat, viszont mondjuk a Ford csak kiadja az ajánlást ellenőrzés nélkül. Amit nem tudtam (konkrétan), hogy a vizsgálat nem csak hébe-hóba történik, hanem meghatározott sűrűséggel zajlik a kapható olajok ellenőrzése, így x hetente mindig megnézik a kenőanyagokat.Aztán nehogy a végén kézműves kenőanyag forradalom is legyen, mint a sörökkel történt
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #3692 üzenetére
M47 henger, de nyisd fel a géptetőt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #3700 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...