- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #4771 üzenetére
ACEA A1 az HTHS min 2,6. A2 nincs, az a3 ami min. 3,5. Az A5 pedig min 2,9.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #4771 üzenetére
Pontosan ugyanebbe estem bele csak nekem SM kell legalább, ez meg ugye SL olaj. Végül inkább ledobtam 5k km után ezt az olajat, biztos ami biztos. Igaz főleg csak környezetvédelmi, öregedésgátló hatásában és jobb hidegen kenésében különbözik az SM mint az SL de na...
Az API nem ír elő fix HTHS értéket. Bár igazából ennek amúgy is csak turbós autóknál van jelentősége ami téged nem érint.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #4778 üzenetére
Nem ellentétesek az én olvasatomban. Az A1 min 2,9 az A3 min 3,5 ami (túl)teljesíti az A1 kritériumot, hiszen a 2,9-nél nagyobb a 3,5.
Neked kell döntened hogy a jobb fogyi (A1) vagy a jobb csapágyvédelem (A3) a fontos neked.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #4781 üzenetére
Na látod.
mod:
Nekem SM kell vagy GF4, egyelőre X-Clean FE van benne de lehet teszek egy próbát az Eco-Lite-al.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
freaghill
őstag
válasz MasterMark #4811 üzenetére
Ez mondjuk jó kérdés, engem is érdekelne.
-
HwGuru
csendes tag
válasz MasterMark #5134 üzenetére
Mert kb sehol sem volt, illetve most sincs raktáron, ha rámész az oldalaikra.
Eleve nem egy kurrens viszkozitás/típus, nem árulják sok helyen, sajnos.
De igazad van, hivatalos forgalmazótól/viszonteladótól a legbiztonságosabb venni! -
HwGuru
csendes tag
válasz MasterMark #5136 üzenetére
A képről amit feltöltöttem az 5111. hsz-ban, látszik az egyikről, amiről még nem mállott le.
2019. jan. elvileg, ha jól értelmezem.
De az a felírás.... ha megfogod ott, az ujjadon marad. -
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5171 üzenetére
Hát azért a hajtómű olaj, a hidraulika olaj, a motorolaj nem véletlenül vannak megkulonboztetve, hiszen mas-mas funkciójuk van. Én meg úgy vagyok, hogy próbálom az idealist megtalálni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #5201 üzenetére
Én mindig kézzel húzom rá (valószínűleg jobban, mint a megadott 10-14 Nm), de még sosem jött onnan olaj.
Mondjuk a nyomatékkulcsot rá sem tudnám tenni, annyira közel van a hűtő a Jazz-nél.
-
veterán
válasz MasterMark #5201 üzenetére
Passzolom, ennél a résznél nem voltam ott, a saját autóm környékén sertepertéltem, azon fékbetét csere történt ugyanekkor.
Tapasztalt fórumtárs végezte az olajcserét, maximálisan megbízok abban, hogyan csinálja. Végül egy másik szűrőről tette át a tömítést.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5239 üzenetére
A mézet, vagy akár a lekvárt is ugyanolyan sebességgel és nyomással továbbítja a fogaskerék szivattyú, mint a pálinkát.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
rostiron
őstag
válasz MasterMark #5246 üzenetére
polo 98-as 1.4 benzin APQ 8 szelepes
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
i-sti
senior tag
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5259 üzenetére
Az 50-es meleg oldali érték miatt nem hiszem, hogy gond lesz vele.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5277 üzenetére
Meg ez névleges, gyakorlatban még egy kategórián belül is jelentős szórás tud lenni a hideg és meleg viszkozitás között. Inkább szemléltető ábra, ahol a pálcika két vége számít, mikor a 10W40-et erőltetik, mint "sűrűbb" olajat pl 5W40 ellenében
-
nagyúr
válasz MasterMark #5279 üzenetére
olaj az üzemmeleg motor különböző részein 80-200°C között van, attól függően, hogy hol mérjük
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5279 üzenetére
Igen (feltéve ha megfelelően működik a kenési/hűtési kör). Ezért felesleges, sőt káros polgári autókba 50-es vagy 60-as olajat tenni mert az olaj hőfok nem lesz olyan magas mint egy versenyautóban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5316 üzenetére
Az irónia jelzőt nem tettem ki, de reméltem hogy átmegy.
#5322: Lehet hogy szarkazmus, a kettőt mindig keverem. :)[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5324 üzenetére
Amit ő ajánlgat az pedig egy speciális olaj, amit kifejezetten versenykörülményekre terveztek, versenymotorokra, annak minden pozitív és negatív tulajdonságával az utcai póló motorra nézve.
Attól hogy full szintetikus, észterbázisú, lesznek bizonyos előnyös tulajdonságai, de az önmagában kevés. Nehéz elképzelni, hogy egy versenycélú adalékolás, amit 1-5 üzemóra után le szoktak cserélni, tudná ugyanazt 1 év vagy 10000 km után is.
Pont a versenyelőírásokat emelted ki. Mások, mint az utcai széria autók előírásai.
Az egész vita meg arról megy, hogy egy 10w60as VERSENYOLAJ mindenképp jobb, mint egy 10w40es vagy egy 5w40es normál olaj, pusztán azért, mert szintetikus, és mert a kémcsövek a YouTube-on meggyőzőbbek mint a valós viszkozitás értékek.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5326 üzenetére
Innen indultunk ki [link]
De én már nem is vitatkozom tovább. Az a tény, hogy egy minden hőmérsékleten az ideálisnál magasabb viszkozitasu, versenycelra fejlesztett olaj egy alacsonyabb viszkozitasu, általános célú utcai autóba szánt olajra tervezett utcai autóban ugyan elmegy, működik, de nagyon nem ideális, pláne hosszutavon. És ezen az sem változtat, hogy észteres fullsynth. A full szint tulajdonság nem fogja csökkenteni a valódi viszkozitását adott hőmérsékleteken. Mindig túl magas lesz az ideálishoz képest.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #5330 üzenetére
A kettő nem zárja ki egymást.
-
MC Pite
veterán
válasz MasterMark #5330 üzenetére
Nem baj, úgyis illett volna idén is venni legalább egy 3 hónapos tagságot a lapcsaládnak, most legalább megtettem.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5336 üzenetére
Talán 10w50-es raceval tovább húznák
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5345 üzenetére
Nem szeretnék meggyőzni senkit, semmiről. Mindössze annyi történt, hogy volt bátorságom azt állitani egy kiváló olajról, hogy jó a Pólóba. Erre nekem estek páran, hogy lekvár, méz, stb, stb. Ennyi. Szóval túltolták.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Vardar
tag
válasz MasterMark #5376 üzenetére
Azt tudom, de nincs közvetlen webshop, ahonnan rendelhetném, ezért marad a kút, ami az egyetlen MOL-fogyasztó találkozási pont.
Köszönöm a válaszokat!
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5395 üzenetére
A szelepszár szimmeringekről van szó. Rengeteg BMW-t érint. Már igy került hozzám. Előírt, minőségi olajak kerültek bele, 5w30-as.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5397 üzenetére
Valamelyik hozzászólásomban írtam, hogy a hengerbe kerül az olaj. Sajnos. Ennek sok rossz következménye van, de van egy jó oldala is. Némi kenést kaphat a henger-dugó páros, de ez eltörpül a káros hatások mellett. Most olyan mintha 1:270-es benzin-olaj keverékkel járnék. Annyira nem tragikus.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5414 üzenetére
Nem teljesen ugyanaz, mert a Lite az API SP-RC a Nergy meg csak API SL. De igazából azért a Lite lett mert az én motorom még 12-es sűrűséghez lett tervezve, amihez a Lite (11,4) közelebb van mint a Nergy (10,1). Most X-Clean FE van benne (12,2) de az már kifutó termék, nem gyártják.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5417 üzenetére
Igen... Talán az adalékolása miatt (ami persze üzelti titok) és nem is minősítették ACEA szabványnak megfelelően. Mondjuk TBN számban azért jóval gyengébb a Lite (bár nekem mindegy, mert nem megyek rövidtávokat).
K Norbi: Úgy érted öko-terrorista vagyok?
bozont: Megvan azt utód akkor. Így első blikkre az adatlapja alapján hideg oldali viszkója más (70,1 vs 72,7) meg a TBN száma kicsit magasabb (7,8 vs 7,5).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5421 üzenetére
Teljes bázisszám (TBN), ez az adalék ami meggátolja az olaj savasodását, minél több van benne annál inkább ellenáll a savasodásnak (az olajba bekerülő benzin, kén, stb). Logikus lenne ezt az adalékot az "egekbe" emelni de sajnos vele együtt nő az olaj szulfáthamu tartalma is ami meg a katalizátornak DPF/GPF-nek nem jó ugye.
Ha megnézed a longlife olajok TBN száma pl elég magas a "sima" olajokhoz képest.mod:
BlacKSouL: Az van ráírva.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5423 üzenetére
A régi Nergy csak SL volt (azért fontos mert nekem legalább SM kell ugye), most upgrade-elték fel látom de már berendeltem a Lite-ot. Na majd legközelebb a Jazz-be az megy.
mod:
Most nézem az SP jobban véd az LSPI ellen, az jó hír, mert erre hajlamos sajnos a motorom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5423 üzenetére
Május 1. Megunnepelve a munkát.
Hatályba lépett, már került is rá a címkékre
Kovetni kell az esemenyeket, le vagyok maradva 14 nappal.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5493 üzenetére
Ha pontos a webshop, VW minősítése sincs.
-
grizlisandor
addikt
válasz MasterMark #5496 üzenetére
Lubmaster azt írja a Shell Helix Ultra ECT 5w30 (korábban Ultra Extra) 4L, bár ez nem tudom mennyire hiteles.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5499 üzenetére
Mindeközben a gyár pár évvel korábban ezekbe a motorokba 5W40-et rakott, mármint normál 15 ezer km-es periódusra (VW505.01), aztán jött be a longlife 5W30 és tsai (VW507.00). Ha rendesen 10-15 ezrenként le van dobva az olaj, akkor 505.01 vonalon néznék körül inkább, talán az jobban fekszik a PD motornak (befecskendező rendszer miatt van ugye pár plusz követelmény, a longlife már kompromisszumosabb szerintem, de meg kell nézni a datasheet-eket.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5502 üzenetére
Ezek szerint mégis tudja legalább a VW507.00 minősítést. 2 év, 30 ezer km, DPF, nem tudom ezek közül melyik teljesül
-
zeus_2k14
senior tag
válasz MasterMark #5505 üzenetére
199.000 km-ernél, szervízkönyv ezt írja.
SZERK : Előbb elírtam , javítva.
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
válasz MasterMark #5507 üzenetére
Bocs. 2019. Decemberében
Amúgy, mi van abban az esetben, ha mondjuk egy autóban az olaj nem 10.000 km után van le cserélve, hanem mondjuk 15-20?
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
válasz MasterMark #5509 üzenetére
Értem. Vissza térve az olajhoz, hát akkor nem tudom mi menjen bele.. Valószínű Shell olajat nem fogok kapni már, legalábbis olyat, amit küldtek.
Az helyett mit ajánlotok akkor? Vagy nektek mi a véleményetek?
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #5647 üzenetére
Hát ezt most sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom.
-
8
senior tag
válasz MasterMark #5647 üzenetére
Mármint nem tudom pontosan ezt a típust tette-e az autóba, az piztos hogy pm 2.5 volt, és most nics elég levegő, maxon megy a ventillátor akkor kb annyit fúj mint előtte középállásban. A régivel megy rendesen, nem a szellőzőrendszerrel van probléma.
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Morris
veterán
válasz MasterMark #5750 üzenetére
Ezt én is tudom. De mi a különbség?
Az okra csak annyit írnak, hogy service-friendly.
Ha ennyi a különbség, akkor csereszabatosnak kellene lennie.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz MasterMark #5752 üzenetére
Tényleg ennyire hülyének nézel?
A gyakorlati különbség érdekel, nem a kinézet.
A 712/93-as 2010.06 hó-ig van.
A 712/94-es 2010.07 hónaptól kell használni a caxa motorkódú autókba. Ha azonos a motorkód, akkor miért szükséges eltérő olajszűrőt használni a különböző gyártási időpontú gépjárművekben?Remélem most már jól megfolgalmaztam a kérdést?!
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5754 üzenetére
Az a fontos különbség, a peremtömítő gumigyűrű belső átmérője. Mivel az 55 vs 54 mm-es átmérőhöz azonos külső 62mm-es társul, ez azt jelenti hogy az egyiknek 3,5 mm a gumigyűrű szélessége, a másiknak 4 mm.
Mivel ez fizikailag nem okoz gondot adott típusoknál, ugyanis ott a gyűrű belső átmérő nem szorosan illeszkedő pont, a tömítést pedig a nyomatek a felfekvő feluleten biztosítja, ha ez az egyetlen különbség, akkor az eddig ok.
Kérdés, hogy más tulajdonsagaiban különbözik-e. Mivel a visszafolyo szelep es megkerulo szelep nyomasertekek, egyeb fizikai méretek azonosak, maradhatna lenyeges tenyezo a szurobetet. Az pedig nem hiszem hogy kulonbozne.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Morris
veterán
válasz MasterMark #5756 üzenetére
Jó csak engem érdekelne a szakmai része.
Kegyetlenül idegesít ennek a különbségbek az oka.
Na mindegy. Nyilván marad az amelyik elő van írva, csak gondoltam kapok rá magyarázatot.Amúgy az egyik webshopnál pont a /94-est ajánlotta az autóhoz, holott a 93-as kell! Ha nem nézek utána, akkor megrendeltem volna. Ezért gondoltam, hogy jó lehet.
De a mann oldalán is bosszantó a magyarázat... Service-friendly
[ Szerkesztve ]
-
Gyula84
veterán
válasz MasterMark #7279 üzenetére
az 5literből csinálják a 4-t meg az 1literest
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
veterán
válasz MasterMark #7279 üzenetére
Piac függő, hogy 4 vagy 5 literes a kanna.
Talán a német / közép-európai piacra inkább 4, míg a brit piacra 5 literest szállítanak a gyártók. Vagy fordítva. Egy kereskedő pedig igyekszik a legkedvezőbb forrást megtalálni.
Ha megnézed az Amazon.de-n, ott vélhetően találsz 4 és 5 literest is.
Ezt márkától függetlenül írom, Castrol esetében tapasztaltam. -
forceberg
veterán
válasz MasterMark #7291 üzenetére
Jaja, a többi keréknél bentmaradt a régi folyadék. Vajon hány százaléka lehet ez a rendszerben lévő folyadéknak?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7347 üzenetére
Igen, mert frissult a recepturaja az Eco-Lite-nak.
En is ezt neztem most az Imprezaba.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Építő/felújító topik
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- OLED TV topic
- Futás, futópályák
- nVidia tulajok OFF topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- iPhone topik
- További aktív témák...