- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Nem tudom
Mert a 30-ast könnyebb szivattyúzni fickósabb lesz a motor, hígabb így esetlegesek kicsi kenési furatokon is jobban áthalad40-es sűrűbb jobban kenhet
De nagyon csalóka az egész
30 vagy 40-est egy tól-ig skála alapján rangsorolják, ahogy a videóban is van
30 9.3<12.5
40 12.5<16.3Na most érdekkéség
Castrol EDGE 5W-30 LL ->11.6 [link]
Castrol EDGE 5W-30 C3 ->12.1 [link]
Castrol EDGE 0W-30 ->12.3 [link]
Castrol EDGE 5W-40 ->13 [link]
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 ->13 [link]
Castrol EDGE 5W-40 A3/B4 -> 13.6 [link]Jól látható hogy ha csak 0.4 lenne eltolódva lefele a skála akkor 2db 30-as olaj 40-es lenne
És a 13-as értékkel "éppen csak" a 40-ben vanÍgy lehet hogy egy Castrol 40-es 13, míg mondjuk egy Total 40-es 16, sokkal nagyobb különbség mint a Castrolon belüli 30-40-es különbség
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
8100 Eco-Clean FE 5W30-ról váltottam azzal elégedett voltam nagyon de morgott a szerelőm, hogy ne tegyek benzines autóba dízelbe szánt olajat. Ez egy öreg japán 4 hengeres 2,5-ös szívóbenzines motor. Még sokat nem mentem vele a csere óta szóval sok tapasztalatom nincs. Talán annyi, hogy egy picit mintha több lenne vele a fogyim de nem egzakt mérés csak amit a tankoláskor számolok. Érted nem azonosak a körülmények, stb. De most megnézve az olajválasztót pl már nem is hozza ezt az olajat az enyémhez (már mint az FE-t) eddig meg azt hozta első helyen.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
nyemi
csendes tag
Ha nagyon egyszerűen akarok válaszolni: azért mert nem erre lett tervezve az olaj szivattyú a fúratok átmérője
és az egész olajozási rendszer. Ugye így akkor fő kérdés az : tönkretehető egy motor egy rossz olajválasztással? Igen akár 500km alatt is . És miért?: Mert a kisegítő berendezések nem tájékoztatják megfelelően a felhasználót a problémáról. Ajánlom az egész oldalt , de most ez vág ide.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A nyírásstabilitás a folyadék ellenállása a viszkozitáscsökkenéssel szemben, magas nyírófeszültség mellett. A jó nyírásstabilitással rendelkező olajok jobban tartják a viszkozitásukat, és optimális olajfilmet biztosítanak a kritikus motoralkatrészek számára a teljes olajcsere-periódus alatt. Egy rossz nyírásstabilitású olaj a folyamatos nyíróhatás eredményeképp kiléphet eredeti viszkozitási osztályából, a túl alacsonnyá váló viszkozitás miatt fém-fém érintkezés léphet fel, ami kopáshoz és motorhibához vezethet.
A HTHS viszkozitás az olaj dinamikus viszkozitása 150 °C-on, magas (106 s-1) nyírófeszültség mellett. Azért mérik az olaj dinamikus viszkozitását ilyen körülmények között is, mert ez jól szimulálja az olaj viselkedését nagy terhelésnek kitett tengelycsapágyak esetében. A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást és hosszabb motortartósságot jelent, viszont rontja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a leadott teljesítményt.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
Kimondottan nem tiltja az A5-öt esetemben de a csapágyakat jobban védi egy magasabb HTHS-es olaj. Azért a magas HTHS nem a szent grál, van hátránya is. A Magas HTHS miatt az adott olajak nehezebben pumpálhatóak minimálisan növelik a fogyasztást (megnő a motor belső ellenállása), marginálisan csökkentik a teljesítményt (haladás helyett a sűrűbb olaj pumpálására megy az energia) és némiképpen romlik az olaj hűtési képessége is (a lecsökkent áramlási sebesség miatt).
API SM és/vagy ILSAC GF-4 valamint 5W30 vagy 5W40-es viszkozitást ír elő a gyártó esetemben. És akkor most nézzünk rá a táblázatra:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Roxbury
őstag
A vékony olaj nem keverendő az alacsony HTHS-u olajokkal. A vekony olaj igenis jo, a legjobb, ha 0W-s (altalaban ezek jobb alapolajbol is keszulnek, sajnos mar az 5W olajoknal is gyakran nem olyan az alapolaj, mint regen). Bar ahogy nezem a markakat, van ott is kulonbseg egyik es masik marka 40 fokon mert viszkozitasa kozott rendesen. Van amelyik marka 5W olaja kozel olyan kis viszkozitasu 40 fokon, mint a masik 0W-s olaja, ezert is erdemes megnezni az adatlapjukat (a 40 fokon mért kisebb cST erteku olaj lesz ebbol a szempontbol jobb). Tehat hidegoldalra szerintem mindenkeppen 0W olaj, ha megoldhato, sajnos az is messze lesz még igy is az optimalis viszkozitastol (uzemmeleg) de tulajdonkeppen a legnagyobb nyari kanikulaban is (mert ugye +40 fokon merik, sehol nem vagyunk még a minuszoktol) folyamatosan elonyben lesz inditasnal egy esetleges 5W, 10W olajhoz kepest; mindig minden homersekletu inditasnal elobb fog odaerni az utolso kenesi helyre a 0W olaj. Melegoldalra meg jobb a gyari ajanlasnal maradni, abbol is a legkisebb melegoldalinal. Amihez mondjuk 30-as olajat irnak elo, az abban a viszkozitasi osztalyban a legkisebb melegoldali viszkozitasu 30-as, meg a legviszkozusabb 30 as olajjal is tokeletesen fog mukodni. Ezert is csak az osztalyt irjak elo, nem azt, hogy mondjuk 30-as olaj, de azon belul is csak a 100 fokon mert 10.5 es 11.5 cST viszkozitasu a jo. Persze a kisebb viszkozitasut lehet jobban csipegeti majd. Melegoldalon emelni egy osztalyt szerintem nem szerencses (kiveve ha mar zabalja az olajat), mert az a motor kisebb viszkozitasu olaj aramlasara lett tervezve, gondolok itt az olajatereszto furatokra a dugattyuknal stb. Latjuk a Toyota 1.3-as blokkja is milyen erzekeny, ha magasabb melegoldali osztalyra valtunk. El is tomodik soknak az atereszto, aztan csak pillazunk. A HTHS az azert mas. Azt tenyleg csak abba a motorba szabad rakni, ahol engedik. Maradnék én mindenkeppen a 3.5, vagy felettieknel, ettol fuggetlenul ketlem, hogy a kolleganak az adott infok alapjan barbi baja is lenne a motornak ezalatt az egy intervallum alatt.
Elnezest ha hosszura sikeredett, nem feltetlen neked cimeztem. 🙂[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
nyemi
csendes tag
Lehet itt magyarázkodni , de ha API SM-es van előírva akkor SL-est nem önthetünk bele. Ez tény.
Aztán, hogy ez milyen mértékű problémát fog generálni, az egy másik kérdés(főleg a betöltött olajtól függ). Ez csökkenti e a gépkocsi motorjának élettartamát(?) Itt is bátran ki merem jelenteni hogy Igen.
Vegyünk egy példát :Valaki éveken keresztül egy C3 (SM) olajat használ , ami tudjuk nem egy agyon adalékolt , ezért itt -ott lerakodások keletkeznek , főleg az olajteknőben csatornákban és a motorblokk olyan részein ahol pangó olaj található. Ezek után beletölt egy nagy adalékolású Long-Life olajat (SL) ami aztán minden lerakodást felold. Ez az olajban lebegő olajkoksz először a olajszivattyút fogja tönkretenni,(lásd linkelt videó) majd ha már annyi a szennyeződés, hogy az olajszűrő sem bír vele és átszakad , a főtengely csapágyainak is meglesznek számlálva a napjai (mondjuk rossz olajszivattyúnál is csak kicsit később). Ezért minden második(!) olajcserénél olajteknő levételt és takarítást javaslok és aki nem használt nagy adalékoltságú olajat már ne is tegye.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Ti itt úgy cserélgetitek és ajánlgatjátok az olaj típusokat , mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Holmi dobozra írt betűk alapján. Persze a következményekkel nem foglalkoztok.
Idézet:nandow@: Én csak egy tapasztalatot osztanék meg. 2. olajcsere volt, mióta nálam van az autó. Most motul econergy 0w30 került bele, hangosabb lett tőle a motor hidegen. (Előtte castrol 0w30 volt benne)
Erre a hozásszólásra is csak én írtam , más meg csak hallgat. Ez amúgy a legkönnyebb. Fel kéne vállalni a felelősséget a tanácsokért. Nem gondolod?
-
nyemi
csendes tag
Szerintem meg te nem érted, én mire akarok rámutatni. Elbujtok az ajánlások és dobozokon levő szabvány betűk mögé.
Oké jó bele API SL-es sőt SJ is adott gépkocsihoz .
De akkor visszakérdezek: Magas vagy alacsony adalékoltságú legyen? Mi a minimális HTHS és 100°C-os viszkozitás ami még megengedett? Az adott gépkocsit régebben, milyen olajjal használták? stb.....Tudod mindezekre a választ?
-
nyemi
csendes tag
"Dehogynem értem. Pont ezek miatt lettek kitalálva a szabványok, teljesítmény szintek:"
Amik "valljuk be", nagyon kevés információt közölnek a felhasználóval.
Még az adatlapok is , hiszen köztudott, hogy minden olajnak meg van HTHS száma az ACEA besorolás miatt. De ez valahogy csak egy pár gyártó köti az "orrunkra" Miért is(?) ez is egy jó kérdés ugye ha kicsit jobban belegondolunk."Persze itt az olajos topicban mindenki keresi a "Szent Grált". "
Ugye itt a KIA gyárilag betöltött olajánál kibukott a Molibdén (pontosan:MoS2) mint adalék.
Lehet, hogy ez lenne(?) Kitudja... valakinek esetleg valami tapasztalata van ne rejtse már "véka alá",
Írja meg egy pár sorban . A működése az tiszta , csak ugye a gyakorlati tapasztalatok érdekelnének. Előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Hát utána Edge re váltottunk.
Meg most nekem is az van benne.
Igaz előtte hosszú évekig 10W-40 Magnatec
Szerencsére télen csak áll. Meg keveset megyek.
Elvileg nincs berakódva a golfnak, sajna nekem nem lehet a beöntőnél belátni.
Kéne endoszkóp és leküldeni neki.
Olajszűrőjéből gondolom[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Télen volt, hogy csak másodjára röffent be. Hangos volt a motor tőle az első néhány másodpercben. Nagyon hamar elhasználódott, ami a színén és az indulások alkalmával is érezhető volt. A Castrollal semmi ilyesmi sincs...
Castrol, Motul, Mobil a 3 nagy márka. Total, Fuchs...stb csak ezek után jönnek. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Persze kocsihoz illő márkát kell választani, franciához megvannak az "francia" olajak
Expert 2.0HDI Total olaj (2007-2009 környékén), és sikerült olaj csere nélkül menni 45e Km, túlélte (főnök nem szánt rá pénzt, menni meg kellet)
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
tboldi
nagyúr
Méret alapján nem próbáltál még rákeresni?
Ha a Honda Jazz-re keresek rá, akkor csak egyszerű papírszűrőket kapok, de kiderítettem, hogy a Toyobaru BRZ86-ba pontosan ugyanakkora kell, erre rákeresve kitárul a világ.
Amúgy valóban, ezzel a F+-szal nincs semmilyen szag.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Elég jól teljesít Mann FreciousPlus. Most fogom a másodikat betenni.
Azért egyszer valami ősrégi teherautó mögött állva ez sem fogta meg teljesen a bűzét, persze lecsökkentette gondolom. Szóval nem mindenható. De ezt leszámítva nem nagyon jött be bűz, tényleg jó.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Az én autómba kauffernel 7 ezer. Nem tudom ez dragának minősül-e.
Eddig ez a legjobb pollenszűrő, amit próbáltam. Igaz előtte csak renault oem volt. Az előző autókba is gyáriak.
Szóval én azt mondom, elég jó. De azért az, hogy totál minden bűzt kiszűr, az nem igaz. Bár csak egyszer jött be szag, egy régi csotrogányé, az is igaz. Máskor nem.