Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gejala
őstag
válasz deathcrow42 #46473 üzenetére
A kereskedők mindenhol szeretnek árat emelni. Ha US-ben drágulnak a kártyák, EU-ban is áremelés lesz, mert csak.
-
gejala
őstag
válasz Quadgame94 #45585 üzenetére
Nem 5070 lesz a neve az $1000 kártyának, de specek alapján az lesz. Fele annyi SM-el, mint az 5090, az nem egy x80 kártya lesz, régen azt x60-nak hívták.
-
gejala
őstag
válasz gainwardgs #45301 üzenetére
Mindig megy ez a VRAM károgás. UE5 játékok 4K maxon esznek 10-11 gigát. 5070 1440p kártya lesz, DLSS quality mellett simán jó lesz 12 giga az új konzolokig.
-
-
gejala
őstag
27" 4K-ban nincs érdemi különbség natív és DLSS balanced között. Én 25" 1440p-n vagyok, DLSS quality tökéletesen jó. Ma már annyira jó a DLSS, hogy nincs értelme 1440p fölött renderelni, de 1080p környéke is bőven jó.
A Super Resolution minimálisan növeli VRAM igényt, pár száz megával max. Frame gennek kell több.
De mivel sokkal alacsonyabb felbontáson renderelsz, alapból több gigát megspórolsz.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
Remélem feltűnt, hogy ezek natív felbontáson készültek. Ami érdekességnek jó, de a gyakorlatban mindenki DLSS balanced vagy akár performance módban nyomja 4K RT-t. De raszterben sincs semmi értelme a 4K natívnak, DLSS balanced tökéletesen néz ki.
UE5 meg alig fogyaszt VRAM-ot továbbra is.Én például alapból nem is lennék hajlandó olyan UE5 játékkal játszani, amiben nincs DLSS. Onnantól meg 960p-ben renderelek, 12 giga sokáig elég lesz arra.
-
gejala
őstag
-
gejala
őstag
Model swap sima ügy minden UE játékban. Sokszor csak pár mod készül, máskor meg több száz. Mindig csak attól függ, hogy adott játék mennyire lesz népszerű.
Quarryhoz például van két hair mod meg egy always bikini Emma, mert neki alapból van ilyen outfitje a játék során.
De pl. Until Dawnhoz biztos, hogy ennél sokkal több jön, mert Sam és Jess nagyon népszerű. Jöhetnek a nude meg always towel modok oda. -
gejala
őstag
Mert UE5 könnyen moddolható és a tudás is megvan hozzá rég.
UE5 Tomb Raiderben, ha Crystal Dynamics nem akarja még mindig megcsinálni a klasszik tank top/hotpants meg dual pisztoly kinézetet, akkor a modderek megoldják Day 3-ra. Azért csak akkorra, mert előtte még kell egy tucat nude mod, meg a mára kötelezővé vált Shrek / CJ / Thomas szentháromság.
-
gejala
őstag
válasz huskydog17 #44507 üzenetére
Legalább így minden is moddolható lesz megjelenés percétől kezdve. Csak annyi lesz a kérdés, hogy melyik játékra gerjednek be a modderek.
-
-
gejala
őstag
Van best-buy kártya most is, csak már lazább az értelmezése, mint a 970/1070 időkben. Most a 4070 Super meg a 4090 képviseli ezt a kategóriát és ennél jobbra valóban nem érdemes már várni.
Nekem az a tippem, hogy 5090 nagyon brutál lesz sebességben és árban is, de minden más ki lesz nyírva ár-érték arányban és majd 2026-ban az 5070 Super meg 5080 Super fog szépíteni ismét.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Teasüti #44259 üzenetére
5070 legkorábban tavasszal lesz kapható vagy nyár felé és szinte biztosan marad a 12 giga és árban minimum 4070 Super szint lesz. 5060 Ti lehet 16 gigás, de az még minimum egy év vagy még több, mire elérhető lesz.
Új DLSS okosság biztos lesz, de a megjelenésig nem fogjuk tudni, hogy kell-e hozzá új Tensor mag. Eddig csak a frame gennél volt korlátozás, minden más működik az összes RTX kártyán.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz bitblueduck #44236 üzenetére
Minden évben jön pár játék, aminek semmi sem elég (GPU, VRAM, CPU sem), de a maradék 99,5%-al nincs gond. Csak mindig az a pár van mindenhol felhozva példának, hogy ezentúl ez lesz az általános igény.
A 2080 Superemen se az volt a probléma az új játékoknál, hogy elfogyott a 8 giga, hanem hogy durván kifogyott GPU erőből egy Alan Wake 2 vagy Hogwarts Legacy esetén.
Nem emlékszem, hogy valaha is előfordult volna olyan, hogy egy-egy népszerű kártyát azért kellett cserélni, mert kifutott VRAM-ból, de egyébként bírta volna a GPU. Kivéve persze azokat a kártyákat, amikből volt felezett memóriás kivitel (8800GT 256 Mb, 960 2 Gb, 1060 3 Gb), de ezek már megjelenéskor is kerülendők voltak). Egyedül a 3070-nél tudom elképzelni, hogy csak a VRAM miatt kelljen tömegesen butítani játékok grafikáját az elkövetkező időben.
-
gejala
őstag
válasz hahakocka #44209 üzenetére
UE5 alig használ VRAM-ot, ellenben a Lumen/Nanite végtelen GPU erőt igényel. Én teljes lelki nyugalommal vettem 4070 Supert 1440p-re. Még úgy is, hogy frame gen egy gigát benyel pluszban. 4K-ra nyilván kell a 16 giga.
Új genben a Superekig biztos nem lesz több VRAM az 5090 alatti kártyákon, mivel a 3 gigás GDDR7 csak jövő év végére érkezhet. Kötve hiszem, hogy az 5070 256 bites lenne így, hogy sokkal gyorsabb memóriával jön. 5070 Ti Super elképzelhető 192 bit + 18 giga felállásban.
Ne felejtsük el, hogy NV-nek nem érdeke, hogy 5090 alatti kártyákkal AI-ozzanak az emberek olcsón, úgyhogy le kell spórolni a memóriát, ameddig csak lehet.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
Biztos lesz belőle hír előbb vagy utóbb, de talán itt is meg lehet emlékezni erről a napról. Az Nvidia piaci kapitalizációja alapján a világ legértékesebb cége lett, megelőzve az Applet és a Microsoftot.
-
gejala
őstag
-
gejala
őstag
PNY-nek eddig is volt 2 slotos 4070 Superje, ami nem több egy kilónál, csak nincs SFF-nek marketingelve.
Az mondjuk tényleg jó lenne, ha a gyártók nem spórolnák szét a két ventis megoldásokat, mert nevetséges, hogy az Asus Dualon kívül az összes 4070 Super forró és hangos. Pedig 220W-t simán lehet halkan hűteni két ventivel.
-
gejala
őstag
NV zsinórban háromszor eljátszotta, hogy az első körös kártyák egyáltalán nem érték meg az árukat, a refresh hozta el a jó ár/érték arányt. Több kártya már konkrétan scam kategóriás volt: 2060 6 GB, 3070 8 GB, 4070 Ti 12 GB. Aztán a 2060 Super, 2070 Super, 3080 Ti, 4070 Super mind best-buy lett.
Egyetlen kivétel a 3060 Ti volt, ami nagyon megérte. Tanultak is ebből a hibából és keményen kiherélték a 4060 Ti-t.Aztán most ráadásul itt van az új GDDR7, ami jó eséllyel problémás lesz az első időkben, mint ahogy a GDDR6 is az volt az első 2080/2080 Ti-ken.
Szóval én semmi jóra nem számítok a 2026 refresh előtt. Az 5090 lesz az egyedüli, amit érdemes lesz megvenni, a többi lehúzás lesz.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #44133 üzenetére
Meglepődnék, ha az 5070-el ilyen bőkezű lenne az NV. Szerintem marad a 12 giga, 18 meg esetleg az 5070 Ti Superre jön. Én a sávszél miatt jobban aggódom, remélem nem fognak a GDDR7-en spórolni.
-
gejala
őstag
válasz hahakocka #43964 üzenetére
Ma már majdnem minden játék szemkifolyatós TAA megoldást használ natívban, ami élvezhetetlen. Ezt kell lecserélni valamilyen upscalerrel. Nyilván a DLSS/DLAA adja a legjobb minőséget, de pl. Dead Island 2-ben csak FSR van, de az is sokkal jobban néz ki, mint a natív TAA-val.
-
gejala
őstag
válasz DudeHUN #42129 üzenetére
AMD-nél mindig nagy a hév, aztán semmi nem lesz belőle. RDNA2-nél is úgy volt, hogy most már évente jön új arch, reszkessen az NV.
A valóság meg az, hogy quiet quittinget nyomtak a GPU piacon. A minimumot kiizzadják, hogy ringben maradjanak, de semmivel nem veszélyeztetik az NV 80-85% részesedését.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Quadgame94 #42036 üzenetére
Attól függ, honnan nézzük. $500 2070 helyett jött az $500 Super, ami majdnem a $800 2080 szintjét hozta. 2080 Super meg $700-ért jött, valamivel gyorsabban.
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #42028 üzenetére
Turingnál is olcsóbban adott jobbat a Superekkel, 2070 Super volt a legjobb ár-érték arányú kártya akkoriban.
-
gejala
őstag
Ha valaki a legjobb képminőséget, a legjobb technológiákat vagy a legjobb sebességet akarja, akkor már évek óta csak az NV jöhet szóba. Egyedül az ár miatt nem vesz valaki GeForce-t. Ha ugyanannyiba kerülne ugyanaz a raszter sebesség minden gyártónál, kutya nem venne se AMD-t, se Intelt.
-
-
gejala
őstag
Most már biztos vagyok benne, hogy Jensen ezt a kártyát akarja megvalósítani.
-
gejala
őstag
válasz Yutani #41263 üzenetére
A csúcs mindig is rossz perf/$ mutatóval jött. De sokáig muszáj volt azt venni, ha bizonyos felbontás kellett. 2015 környékén 1440p-hez mindenképp kellett a 980 Ti, 2018 környékén meg 4K-hoz kellett a 1080 Ti. Most annyi a különbség, hogy 4080 is teljesen jó 4K-ra, 1440p-re meg a 4070.
Egyedül a 1080 Ti kényeztette el az embereket, az kivételesen jó ajánlat volt (mai napig elég jól elvan 1440p-ben). Viszont egy évvel később is jött a 1080 után.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz paprobert #41144 üzenetére
A Unity két szék között a pad alá esett, mert korai PS4 címként rosszul lőtték be a dolgokat. Konzolon nem volt akadály a draw call limit, de a gyenge proci nem bírta a terhet. PC-n volt elég erős proci, de a DX11 elhasalt a játék alatt a túl sok draw call miatt.
Fun fact: 32 CPU szálat mozgat folyamatosan a játék, nem rossz egy 2014-es megjelenéstől.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
Nálam az A Plague Tale Requiem az etalon jelenleg, ilyennek kell lennie egy next-gen játéknak. Technikailag és Art design tekintetében is elképesztően néz ki, emellett folyamatosan olyan lélegzetelállító jeleneteket produkál, amit az Unchartedek óta nem láttunk. Látszik, hogy az egész szívvel-lélekkel készült, minden helyszínt igyekeztek emlékezetessé tenni. Nem féltek attól se, hogy gusztustalan és sokkoló legyen, néha akár random módon is. És ezt egy kis francia csapat produkálta saját motorral!
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz laposonly11 #40815 üzenetére
Azt mindenhol kihangsúlyozzák, hogy a frame genhez 60+ fps kell, hogy ne legyen input lagos. Az optimális tartomány a 70-120 fps. Ezt high refresh játékra meg CPU limithez találták ki, nem arra, hogy kevés az fps és legyen több. Arra ott a Super Resolution, ahogy eddig is, csak ugye ahhoz GPU limitesnek kell lenni, hogy érjen is valamit.
-
gejala
őstag
válasz Petykemano #40715 üzenetére
Szerintem az Ampere sokkal rosszabb volt, mint a Turing. 3080 vs 2080 viszonylat +60% sebesség +50% fogyasztás volt, az ár meg elszállt. Bányászat nélkül se akarta volna senki a hivatalos MSRP-n árulni. Ezzel szemben 2080 vs 1080Ti ugyannyiért +40% körüli sebesség jóval alacsonyabb fogyasztással és vannak új feature-ök is (DX12U támogatás, RT, DLSS). És a Superek is sokat javítottak az ár/értéken egy évvel később.
Én például a mostani 2080S-emet a mai napig nem tudom mire cserélni, mert csak sokkal drágábban kapnék lényegesebben gyorsabb kártyát, ami nem is villanyrezsó fogyasztással jön.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Yutani #40690 üzenetére
Mivel az emberek 90%-a Geforce-t vesz egy ideje, nagyon kevés játékos van, akinek nem elérhető a DLSS.
FSR 4K Quality módban is annyira ocsmány (lásd pl. RE4), hogy az nem pálya 2023-ban. Ezzel szemben a DLSS 1440p-ben is közel tökéletes a 2.5.1 DLL óta plusz a DLAA a legjobb AA megoldás most. Sokszor kötelező is, ha nem akarod, hogy kifolyjon a szemed az elcseszett TAA implementációk miatt.Mióta kijött a 2.5.1, nekem alapértelmezett lett a Quality mód 1440p-ben. Én már semmi zavaró hibát nem látok benne és kapok rendes AA-t is. Plague Tale Requiemben pl. nagyon rossz az alap TAA, DLSS-el sokkal jobban néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Obliterátor #40638 üzenetére
Én a 220k-ért vett 2080S-emet olyan kártyára cserélném, ami 250k alatt és 200W körül legalább 60%-al gyorsabb. Asszem megvárom az 5060Ti-t. Most még úgyis mindenre elég nekem a 2080S.
[ Szerkesztve ]
-
-
gejala
őstag
A 3.x még eléggé kísérleti, vagy rosszabb lesz tőle a helyzet vagy jobb, egyedileg ki kell tesztelni. Annak az az előnye, hogy nagyon jól konfigolható, ez új játékoknál lesz előny, amibe már gyárilag az kerül. De csak úgy copy-paste bedobni egy játékba, az lutri.
A 2.5.1 minden játékban tutira jól működik, csak pár kivétel van, ahol specifikusan egy régebbire építettek és emiatt minden más verziónál grafikai hibás lesz (pl. Control).[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
-
gejala
őstag
válasz Devid_81 #39881 üzenetére
Eddig ilyen hibrid driverek voltak, amik Turing előtti meg utáni kártyákon is normális sebességet produkáltak. De most már egyre inkább el lehet engedni a 6+ éves architektúrákat és elkezdeni kihasználni a sok hardveres újítást, amit a Turing hozott.
Pl Turingban van sok mindenre hardveres gyorsítás, ami mégis emulálva ment, mert Pascalon csak úgy működik a dolog. Ha kiveszik az emulációt, az Pascalnak nagy érvágás.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz evitiguF #39528 üzenetére
4090/4080-at könnyebb eladni drágán, mert olyan réteg veszi, aki max sebességet akar és megveszi végül, legfeljebb szívja a fogát közben. Persze egy kis lemorzsolódás van itt is minden genben.
De az alsóbb szinten nézelődőknek nem fontos, hogy legyen egy belépő kártyájuk jó drágán, inkább megvárják amíg elrohad a 1060/1660. Vagy találnak bármi más helyettesítőt (pl. konzol).
Szóval pár éves távon vagy csökkenteni kell az árakat vagy elfogadni az összeomló volument. Most még lehet, hogy arra játszik az NV, hogy lehúzza azokat, akik többet is hajlandóak adni egy xx60-ért, aztán meg majd lesz valahogy.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Raymond #39306 üzenetére
Ez a 4070 Ti szerintem 3090 alatt lesz, tehát olyan 2080 Ti +40-45%. Úgy, hogy 2080 Ti csak 10-15%-al volt drágább 4 éve és még mindig spórolnak a memórián is (memsávszél 15%-al több, mint 2060 Supernek...). Ez egy $400-os kártya kellene legyen reálisan 2023-ban.
[ Szerkesztve ]
-
-
gejala
őstag
válasz Petykemano #39008 üzenetére
Egyszerre gondoltunk erre.
Mindenesetre jövőre a fickónak óvatosnak kell lennie április 1-én, hogy mit kíván, mert Jensen nem viccel.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
Tökéletesen öregedett ez a tavalyi 4090 teszt videó. Wccftech elbújhat a találgatásaival. Még a magszám is majdnem stimmel.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Callisto #38106 üzenetére
Egyedül CP2077-hez kell durva hardver, más játékokban sima ügy az RT DLSS mellett.
Én 2080S-en játszottam 1440p DLSS Quality-vel Controlt meg Ghostwire Tokyot és mindkettő majdnem fix 60 fps volt, baromi jó látvány mellett. Controlban pl. kötelező az RT reflections, különben teljesen máshogy néz ki a játék, mint ahogy kellene. -
gejala
őstag
válasz GeryFlash #37620 üzenetére
"De nem lesz olyan jatek, amihez ez kell. Mert a konzolok mar most visszafognak"
Konzolok a min grafikát határozzák meg PC-n, nem a maxot. PC-n eddig is sokkal jobban néztek ki a konzolos játékok és sokkal több fps mellett lehetett játszani őket. Pl. RDR 2 is 25-30 fps PS4-en PC-s low grafika mellett. Ugyanez lesz PS5-ön is.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- EVGA Nvidia GTX 1080 Ti FTW3 ICX 11Gb
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
- Garanciális EVGA GeForce FTW3 ULTRA GAMING RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit Videokártya
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X videókártya eladó
- AKCIÓ! ZOTAC Trinity RTX 3070 Ti OC 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest